DOKUMENT
Študijný program EMPem22 - Ekonomika a manažment podniku
Štúdium Stupeň - II. - druhý stupeň, forma - externá, typ - jednoodborové štúdium
Typ dokumentu Opis študijného programu
Názov vysokej školy Univerzita J. Selyeho
Sídlo vysokej školy Bratislavská cesta 3322, 94501 Komárno
Názov fakulty Fakulta ekonómie a informatiky
Sídlo fakulty Hradná 167/21, 945 01 Komárno
Orgán vysokej školy na schvaľovanie študijného programu:
Rada pre zabezpečenie kvality vzdelávania na UJS
1. - Základné údaje o študijnom programe
a) - Názov študijného programu a číslo podľa registra študijných programov.
Ekonomika a manažment podniku
b) - Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania.
II. stupeň vysokoškolského štúdia, ISCED-F kód vzdelávania: 767 II. stupeň vysokoškolského štúdia – rigorózne konanie, ISCED-F kód vzdelávania: 768
c) - Miesto/-a uskutočňovania študijného programu.
Komárno
d) - Názov a číslo študijného odboru, v ktorom sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, alebo kombinácia dvoch študijných odborov, v ktorých sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, ISCED-F kódy odboru/ odborov.
Študijný odbor: 8. Ekonómia a manažment ISCED-F kód odboru: 041
e) - Typ študijného programu: akademicky orientovaný, profesijne orientovaný; prekladateľský, prekladateľský kombinačný (s uvedením aprobácií); učiteľský, učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií); umelecký, inžiniersky, doktorský, príprava na výkon regulovaného povolania, spoločný študijný program, interdisciplinárne štúdiá.
akademicky orientovaný
f) - Udeľovaný akademický titul pred menom.
Mgr.
g) - Forma štúdia.
externá
h) - Pri spoločných študijných programoch spolupracujúce vysoké školy a vymedzenie, ktoré študijné povinnosti plní študent na ktorej vysokej škole (§ 54a zákona o vysokých školách).

Nerelevantné


i) - Jazyk alebo jazyky, v ktorých sa študijný program uskutočňuje.
maďarský jazyk a slovenský jazyk
j) - Štandardná dĺžka štúdia vyjadrená v akademických rokoch.
3 roky
k) - Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov.
Plánovaný počet študentov je uvedený v zverejnených podmienkach prijatia: http://fei.ujs.sk/sk/studium-sk/podmienky-prijatia.html Skutočný počet študentov, počet zapísaných študentov k 31.10.2021: 0 Skutočný počet uchádzačov o štúdium v roku 2021 bol 12
2. - Profil absolventa a ciele vzdelávania
a) - Vysoká škola popíše ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania.

Cieľom študijného programu je výchova podnikového ekonóma a manažéra malých a stredných podnikov a úspešného podnikateľa. Študijný program pripraví absolventa schopného obstáť v oblasti komplexného riadenia ekonomických procesov, v oblasti riadenia podniku. Absolvent magisterského štúdia je schopný riešiť problémy nielen v podnikovo-hospodárskej praxi, ale aj v iných typoch organizácií, rozhodovať a navrhovať riešenia, ktoré zabezpečia úspešnosť činnosti podnikov, resp. iných typov organizácií. Je schopný komunikovať v jednom z dvoch kľúčových svetových jazykov (anglický jazyk alebo nemecký jazyk), čím získava predpoklady pôsobiť aj v medzinárodnom podnikateľskom prostredí.

Po úspešnom absolvovaní študijného programu získa študent nasledujúce vedomosti:

1.    Pozná základné pojmy, teórie, fakty, národohospodárske a medzinárodné súvislosti ekonómie vo vzťahu k relevantným ekonomickým aktérom, funkciám a procesom.

2.    Rozumie štruktúre a fungovaniu ekonomických organizácií a systému ich vzťahov v domácom a medzinárodnom prostredí, ich informačným a motivačným faktorom, najmä s ohľadom na inštitucionálne prostredie.

3.    Pozná proces európskej integrácie a odborné politiky Európskej únie súvisiace s jej aktivitami.

4.    Ovláda moderné, teoreticky náročné matematicko-štatistické, ekonometrické a modelovacie metódy rozpoznávania, formulovania a riešenia problémov a pozná aj ich nedostatky.

5.    Pozná pravidlá, profesijné a etické štandardy plánovania a riadenia projektov a hospodáriacich organizácií.

6.    Pozná a rozumie základným a uceleným pojmom, teóriám, charakteristikám a súvislostiam a výskumným smerom rozvoja podnikania.

7.    Rozumie štruktúre, fungovaniu a systému vzťahov podnikov, environmentálnym faktorom, ktoré určujú správanie podnikov, informačným a motivačným faktorom ekonomických rozhodnutí.

8.    Ovláda metódy hodnotenia súčasného postavenia podnikov na základe odborne podložených analýz s prihliadnutím na vnútorné podmienky a vonkajšie charakteristiky prostredia.

9.    Pozná metódy hodnotenia zdrojov financovania a metódy analýzy finančnej návratnosti potrebných na realizáciu rozvoja (zmeny) 

10. Má rozsiahle manažérske a organizačné znalosti.

11. Má základnú odbornú slovnú zásobu z ekonómie v jazyku študijného programu a minimálne v jednom cudzom jazyku.


Po úspešnom absolvovaní študijného programu získa študent nasledujúce zručnosti:

1.    Formuluje samostatné nové závery, originálne myšlienky a riešenia, dokáže aplikovať náročné metódy analýzy a modelovania, rozvíjať stratégie na riešenie zložitých problémov, rozhodovať sa v meniacom sa domácom i medzinárodnom prostredí, ako aj v organizačnej kultúre.

2.    Po získaní praktických vedomostí a skúseností riadi stredný a veľký podnik, zložitú organizačnú zložku, plní komplexnú ekonomickú funkciu v obchodnej organizácii, plánuje a riadi zložité procesy riadenia, riadi zdroje. Je tiež schopný efektívne pracovať v medzinárodnom, multikultúrnom prostredí.

3.    Absolvent dokáže rozpoznať systém vzťahov a interakcií v hospodárení podniku, vyhodnotiť faktory ovplyvňujúce ziskovosť podniku podľa ich aktuálnej významnosti.

4.    Systematizuje a kriticky analyzuje odborné zdroje a dáta aj pomocou infokomunikačných nástrojov.

5.    Dokáže rozpoznať požiadavky a možnosti rozvoja vyplývajúce z medzinárodných trendov rozvoja podnikania a európskej politiky.

6.    Vypracuje si individuálne stanovisko na základe vlastnej analýzy, dokáže ju prezentovať a aj reprezentovať v diskusiách.

7.    Popri plnení pracovných úloh je po získaní praktických vedomostí a skúseností schopný podnikať, plánovať a riadiť zložité procesy riadenia, riadiť zdroje.

8.    Je schopný zapojiť sa do veľkého a komplexného projektu, riešiť skupinové problémy, príp. riadiť, organizovať a hodnotiť činnosť ako vedúci.

9.    Je schopný používať odborný cudzí jazyk na úrovni B2 (CEFR).


Po úspešnom absolvovaní študijného programu získa študent nasledujúce kompetentnosti:

1.    Samostatne vyberá a aplikuje relevantné metódy riešenia problémov v oblastiach dôležitých z hľadiska organizačnej politiky, stratégie a riadenia, samostatne vykonáva ekonomické analýzy a konzultačné úlohy.

2.    Samostatne zakladá, organizuje a riadi väčší podnik alebo väčšiu organizáciu alebo organizačný útvar.

3.    Preberá zodpovednosť za svoju prácu, organizáciu/svoje podnikanie, ktoré riadi, zamestnancov a vzťahy s partnermi.

4.    Samostatne identifikuje, plánuje a organizuje odborný a všeobecný rozvoj seba a svojich podriadených a preberá za ne zodpovednosť.

5.    Samostatne plánuje funkčné oblasti spoločnosti, rozvoj stratégií, organizačné procesy, spoluprácu zamestnancov vo vnútri aj mimo organizácie.

6.    Analyzuje a vyhodnocuje skúsenosti z prevádzky spoločnosti, zodpovedá za to, že výsledky získané pri analýzach a praktických postupoch závisia aj od zvolenej metódy.

7.    Jeho prácu charakterizuje samostatné a zodpovedné zvažovanie a prihliada na ekonomické a mimoekonomické dôsledky pri formulovaní odborných otázok.

Samostatne prednáša a vedie debaty. Samostatne a zodpovedne sa zúčastňuje práce na odborných fórach v rámci obchodnej organizácie aj mimo nej.

b) - Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov.

Študent po absolvovaní študijného programu je schopný koncepčne a komplexne riešiť širokú škálu podnikovo-hospodárskych problémov zahrňujúcich predovšetkým plánovanie, riadenie a usmerňovanie výrobných a obchodných operácií. Štúdium vytvára predpoklady k príprave vysokokvalifikovaných ekonómov a manažérov pre podnikateľskú prax ale aj verejné a štátne inštitúcie. Odborné komunikačné znalosti z cudzích jazykov absolventi štúdia úspešne uplatnia aj v internacionálnom ekonomickom prostredí. Absolventi sa okamžite po ukončení štúdia môžu uplatniť na junior-manažérskych pozíciách a po určitom čase sa môžu premiestniť na vyššie stupne riadenia. Môžu riadiť funkčné časti podniku: ekonomika a financie, marketing a predaj, výroba a logistika, plánovanie a stratégia - napríklad podľa Národnej sústavy kvalifikácií zamestnania zaradené do skupín 12 - Riadiaci pracovníci (manažéri) administratívnych, podporných a obchodných činností , 13 - Riadiaci pracovníci (manažéri) vo výrobe a v špecializovaných službách a 14 -  Riadiaci pracovníci (manažéri) v ubytovacích, reštauračných, obchodných a v ostatných službách. 24 - Špecialista administratívnych, podporných a obchodných činností.

Absolventi študijného programu pri posudzovaní ich uplatniteľnosti na trhu práce budú spadať v časti do kategórie „041 Podnikanie a administratíva“ podľa medzinárodnej štandardnej klasifikácie (International Standard Classification of Education: Fields of Education and Training 2013).


c) - Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania.

V prípade študijného programu sa nejedná o regulované povolania


3. - Uplatniteľnosť
a) - Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu.

Kariérne a poradenské centrum Univerzity J. Selyeho poskytuje študentom univerzity poradenské, psychologické, pracovno-právne služby v priebehu ich štúdia sledujúce úspešnosť štúdia a hlavne aj uplatniteľnosť absolventov na trhu práce.

Centrum kariérneho poradenstva Univerzity J. Selyeho robí medzi absolventmi dotazníkový prieskum, pomocou ktorého by chceli posúdiť, kde, na akej pozícii a v akom odbore sa absolventom univerzity podarilo uplatniť sa. Dotazník je dostupný tu .

Zo študentov končiacich Fakultu ekonomiky a informatiky dotazník vyplnilo 129, z toho na externom forme štúdia 17 študentov (13,18 %) a na dennom forme štúdia 103 (79,84 %). Deväť z respondentov dotazníka na túto otázku neodpovedalo. Študijný program Podnikové hospodárstvo a manažment ukončilo 20,93 % respondentov, aplikovanú informatiku 6,98 %, Riadenie podniku 15,50 %, magisterský študijný program Ekonomika a manažment podniku 52,71 % a doktorandský študijný program Ekonomika a manažment podniku 3,88 %.

Respondenti, ktorí ukončili magisterský študijný program Ekonomika a manažment podniku je zamestnaných 67,65 %, pracuje na dohodu 1,47 %, sú podnikatelia 8,82 %, 14,70 % je nezamestnaných a 7,35 % je na rodičovskej dovolenke. 48,53 % opýtaných absolventov študijného programu bolo v mieste zodpovedajúcom štúdiu, 25 % v príbuznom odbore, 11,76 % v úplne inom odbore a 14,70 % neodpovedalo.

Pre absolventov univerzity prevádzkuje so zámerom udržania kontaktu, a informovania o udalostiach na univerzite. Kariérne a poradenské centrum Univerzity J. Selyeho ALUMINI PORTÁL s pomenovaním ALUMNI SPACE. Absolventi sa môžu zaregistrovať a stať sa členom klubu bývalých študentov.

Informácie pochádzajúce z webovej stránky Uplatnenie absolventov prezentujú uplatnenie absolventov študijného programu Ekonomika a manažment podniku na pracovnom trhu.


b) - Prípadne uviesť úspešných absolventov študijného programu.

O úspešných absolventoch zatiaľ Centrum kariérneho poradenstva neposkytol informácie.


c) - Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba).

Centrum kariérneho poradenstva UJS zverejňuje výsledky ankiet vykonaných v okruhu zamestnávateľov na webovej stránke: https://www.ujs.sk/sk/ekonomika-a-manazement-podniku

4. - Štruktúra a obsah študijného programu
a) - Vysoká škola popíše pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe.

Študijný program je uskutočňovaný v 3 rokoch. Študijný program Podnikové hospodárstvo a manažment je priradený k študijnému odboru Ekonómia a manažment. Obsahovo sa študijný program zhoduje s opisom študijného odboru a nosné témy jadra znalostí podľa Vyhlášky č. 244/2019 Z. z sú zachované, vychádza z profilu absolventa. Štruktúra študijného plánu a obsahová náplň predmetov Študijný program je harmonizovaný v súlade s príkazom rektora Univerzity J. Selyeho č. 16/2021 Metodický pokyn na tvorbu, zosúladenie a úpravu študijných programov na Univerzite J. Selyeho.


b) - Vysoká škola zostaví odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu.

Študijný plán študijného programu je dostupný v Akademickom informačnom systéme UJS v moduloch:


VSST178 - Výstupné zostavy pre študijné programy - odporúčané študijné plány, informačné listy, sylaby štátnicových predmetov, ... študijného programu, podprogramu

VSST215 - Monitorovací panel študijného programu t.j. zobrazenie všetkých základných informácií o študijnom programe, výstupné zostavy z AiS2, dokumenty na preukázanie zhody študijného programu a štandardov SAAVŠ

 

Študijný plán je zverejnený na webovej stránke fakulty:

https://www.ujs.sk/sk/studium/studijnne-programy/fakulta-ekonomie-a-informatiky.html


Po zosúladení ŠP Ekonomika a manažment podniku (II. stupeň) s úpravou novoprijatí študenti začiatkom ďalšieho akademického roka nastúpia na zosúladený ŠP.

 

c) - V študijnom pláne spravidla uvedie:

-      jednotlivé časti študijného programu (moduly, predmety a iné relevantné školské a mimoškolské činnosti za predpokladu, že prispievajú k dosahovaniu želaných výstupov vzdelávania a prinášajú kredity) v štruktúre povinné, povinne voliteľné a výberové predmety,


Jednotlivé časti programu sú uvedené v študijnom pláne:

Študijná časť: predmety sú uvedené v štruktúre povinné predmety, povinne voliteľné predmety a výberové predmety

Časť štátne skúšky: predmety štátnej skúšky

Študijný plán študijného programu je dostupný v Akademickom informačnom systéme UJS v moduloch:


VSST178 - Výstupné zostavy pre študijné programy - odporúčané študijné plány, informačné listy, sylaby štátnicových predmetov, ... študijného programu, podprogramu

VSST215 - Monitorovací panel študijného programu t.j. zobrazenie všetkých základných informácií o študijnom programe, výstupné zostavy z AiS2, dokumenty na preukázanie zhody študijného programu a štandardov SAAVŠ


Študijný plán je zverejnený na webovej stránke fakulty:

https://www.ujs.sk/sk/studium/studijnne-programy/fakulta-ekonomie-a-informatiky.html 

-      v študijnom programe vyznačí profilové predmety príslušnej cesty v štúdiu (špecializácie),


  1. Organizačné štruktúry a kultúra organizácie
  2. Manažment kvality
  3. Medzinárodný manažment a medzinárodné podnikania
  4. Strategický manažment
  5. Finančný manažment
  6. Marketingová stratégia
  7. Medzinárodný manažment ľudských zdrojov
  8. Controlling
  9. Finančná analýza
  10. Organizácia manažérskej práce
  11. Organizačné správanie


-      pre každú vzdelávaciu časť/ predmet definuje výstupy vzdelávania a súvisiace kritériá a pravidlá ich hodnotenia tak, aby boli naplnené všetky vzdelávacie ciele študijného programu (môžu byť uvedené len v Informačných listoch predmetov v časti Výsledky vzdelávania a v časti Podmienky absolvovania predmetu),

 

V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov sú jednoznačne opísané požiadavky na ich absolvovanie, ako aj učebné výstupy (podrobne charakterizované výstupy vedomostí, zručností, kompetentnosti), ktoré nadobudne absolvent po absolvovaní vzdelávacej časti/predmetu.

 

-      prerekvizity, korekvizity a odporúčania pri tvorbe študijného plánu,

 

Prerekvizity a ďalšie odporúčania sú uvedené v študijnom pláne študijného programu, ktorý je dostupný v Akademickom informačnom systéme UJS v moduloch:


VSST178 - Výstupné zostavy pre študijné programy - odporúčané študijné plány, informačné listy, sylaby štátnicových predmetov, ... študijného programu, podprogramu

VSST215 - Monitorovací panel študijného programu t.j. zobrazenie všetkých základných informácií o študijnom programe, výstupné zostavy z AiS2, dokumenty na preukázanie zhody študijného programu a štandardov SAAVŠ

 

Študijný plán je zverejnený na webovej stránke fakulty:

https://www.ujs.sk/sk/studium/studijnne-programy/fakulta-ekonomie-a-informatiky.html

 

 

-      pre každú vzdelávaciu časť študijného plánu/predmet stanoví používané vzdelávacie činnosti (prednáška, seminár, cvičenie, záverečná práca, projektová práca, laboratórne práce, stáž, exkurzia, terénne praktikum, odborná prax, štátna skúška a ďalšie, prípadne ich kombinácie) vhodné na dosahovanie výstupov vzdelávania,

 

V prípade každého predmetu sú jednoznačne definované činnosti, ktoré sú vhodné na dosiahnutie výstupov vzdelávania. Tieto informácie sú uvedené v informačných listoch študijného programu, ktoré sú vytvorené v štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z.z. v troch jazykoch (maďarský jazyk, slovenský jazyk, anglický jazyk) a sú dostupné v Akademickom informačnom systéme UJS v module

VSST178 - Výstupné zostavy pre študijné programy - odporúčané študijné plány, informačné listy, sylaby štátnicových predmetov, ... študijného programu, podprogramu a sú zverejnené aj na webovej stránke fakulty: https://www.ujs.sk/sk/studium/studijnne-programy/fakulta-ekonomie-a-informatiky.html

 

-      metódy, akými sa vzdelávacia činnosť uskutočňuje – prezenčná, dištančná, kombinovaná (v súlade s Informačnými listami predmetov),

 

V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov sú jednoznačne deklarované metódy vzdelávania, ako „prezenčné“. Informačné listy predmetov sú dostupné v Akademickom informačnom systéme UJS v moduloch:


VSST178 - Výstupné zostavy pre študijné programy - odporúčané študijné plány, informačné listy, sylaby štátnicových predmetov, ... študijného programu, podprogramu

VSST215 - Monitorovací panel študijného programu t.j. zobrazenie všetkých základných informácií o študijnom programe, výstupné zostavy z AiS2, dokumenty na preukázanie zhody študijného programu a štandardov SAAVŠ

 

Na webovej stránke fakulty: https://www.ujs.sk/sk/studium/studijnne-programy/fakulta-ekonomie-a-informatiky.html

 

-      metódy, akými sa vzdelávacia činnosť uskutočňuje – prezenčná, dištančná, kombinovaná (v súlade s Informačnými listami predmetov),

 

V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov sú jednoznačne deklarované metódy vzdelávania, ako „prezenčné“. Informačné listy predmetov sú dostupné v Akademickom informačnom systéme UJS v moduloch:


VSST178 - Výstupné zostavy pre študijné programy - odporúčané študijné plány, informačné listy, sylaby štátnicových predmetov, ... študijného programu, podprogramu

VSST215 - Monitorovací panel študijného programu t.j. zobrazenie všetkých základných informácií o študijnom programe, výstupné zostavy z AiS2, dokumenty na preukázanie zhody študijného programu a štandardov SAAVŠ

 

Na webovej stránke fakulty: https://www.ujs.sk/sk/studium/studijnne-programy/fakulta-ekonomie-a-informatiky.html

 

-      osnovu/ sylaby predmetu,

 

Osnovy/sylaby predmetov tvoria povinnú súčasť informačných listov všetkých predmetov.

 

-      pracovné zaťaženie študenta („rozsah“ pre jednotlivé predmety a vzdelávacie činnosti samostatne),

 

Pri príprave vzdelávacích častí/predmetov predkladaného študijného programu sme zohľadnili pracovné zaťaženie študentov, v súlade s ECTS, a to v závislosti od pridelených kreditov a časového rozsahu v akom sa vzdelávanie uskutoční. Jeden kredit zodpovedá 25 až 30 hodinám práce. To predstavuje typické pracovné zaťaženie (skutočný čas potrebný na dosiahnutie výsledkov vzdelávania sa u jednotlivých študentov môže líšiť).

 

-      kredity pridelené každej časti na základe dosahovaných výstupov vzdelávania a súvisiaceho pracovného zaťaženia,

 

V prípade vzdelávacích častí/predmetov s vyššími kreditmi, kde hodinová dotácia prezenčnej výučby nie je v súlade s pracovným zaťažením študenta, sú defeinované ďalšie učebné úlohy, ktoré rieši študent riadeným samoštúdiom pod vedením učiteľa, a následným preukázaním výsledkov vzdelávania, ktoré boli vopred stanovené v informačnom liste predmetu

 

-      osobu zabezpečujúcu predmet (alebo partnerskú organizáciu a osobu) s uvedením kontaktu,

 

Fakulta ekonómie a informatiky Univerzity J. Selyeho uzatvára zmluvy s partnermi pre zabezpečenie študentskej odbornej praxe. Medzi partnermi sa nachádzajú podnikateľské jednotky, neziskové organizácie, inštitúcie verejnej správy a ostatných inštitúcií, ktorých odborná činnosť sa špecializuje na Ekonomiku a manažment podniku. Cieľom Fakulty ekonómie a informatiky Univerzity J. Selyeho je jednak rozšíriť odborné znalosti študentov, ako aj vytvoriť príležitosti na dlhodobú spoluprácu so zapájajúcimi sa inštitúciami. Súčasť štúdia našich študentov tvorí minimálne 3 týždňová odborná prax. Na koordináciu činnosti odbornej praxe študentov slúži webová stránka: prax.ujs.sk

Činnosť zabezpečuje Mgr. Dávid Szabó, PhD. kontakty: https://www.ujs.sk/sk/personal/64-fakulta-ekonomie-a-informatiky/6530-mgr-david-szabo-phd.html

 

-      učiteľov predmetu (alebo podieľajúce sa partnerské organizácie a osoby) (môžu byť uvedené aj v IL predmetov),

 Vyučujúci predmetov sú uvedení v informačných listoch predmetov

 

-      miesto uskutočňovania predmetu (ak sa študijný programu uskutočňuje na viacerých pracoviskách).

 Fakulta ekonómie a informatiky UJS, Komárno

d) - Vysoká škola uvedie počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia.
V súlade so zákonom č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov (§ 53) je študijný program zostavený na štandardnú dĺžku štúdia (3 roky). V študijnom programe sa dodržuje štandardná študijná záťaž najviac 48 kreditov za jeden akademický rok a celkový počet kreditov za celé štúdium je: 120 kreditov
e) - Vysoká škola pre jednotlivé študijné plány uvedie podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre:

Na úspešné ukončenie štúdia musí študent získať kredity nasledovne:

- Povinné predmety (predmety typu A) – študent musí absolvovať každý predmet, celkovo 74 kreditov

- Povinne voliteľné predmety (predmety typu B) – študent musí získať min. 24 kreditov, pričom 9 kreditov je študent povinný získať z predmetov cudzieho jazyka (CJAMx – Anglický jazyk alebo CJNMx – Nemecký jazyk)

- Ďalšie kredity získava študent (t.j. 8 kreditov) získava študent absolvovaním ďalších povinne voliteľných predmetov (predmety typu B) alebo absolvovaním výberových predmetov (predmet typu C) podľa svojho výberu.

Študent získava 14 kreditov za absolvovanie predmetov štátnej skúšky.


f) - Vysoká škola popíše pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu.

Overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov sa realizuje v podľa aktuálneho Študijného poriadku UJS.

Spôsob archivácie dokumentov preukazujúcich plnenie výstupov vzdelávania upravuje smernica rektora č. 4/2021 o archivovaní dokumentov preukazujúcich plnenie výstupov vzdelávania. Smernica je dostupná v Akademickom Informačnom Systéme UJS

 

Aktuálny Študijný poriadok UJS je dostupný:

a) v Akademickom Informačnom Systéme UJS - Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy

b) na webovej stránke univerzity:

https://www.ujs.sk/sk/univerzita/vnutorne-predpisy.html#vn%C3%BAtorn%C3%A9-predpisy-univerzity-j-selyeho


Ďalšie možnosti opravných postupov voči hodnoteniu je možné realizovať na základe Zákona o sťažnostiach 9/2010 Z. z., ktorý upravuje postup pri podávaní, vybavovaní a kontrole vybavovania sťažností fyzických osôb alebo právnických osôb.


g) - Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.

Postup uznávania kreditov alebo časti štúdia opisuje Študijný poriadok UJS.

Aktuálny Študijný poriadok UJS je dostupný:

a) v Akademickom Informačnom Systéme UJS - Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy

b) na webovej stránke univerzity:

https://www.ujs.sk/sk/univerzita/vnutorne-predpisy.html#vn%C3%BAtorn%C3%A9-predpisy-univerzity-j-selyeho

h) - Vysoká škola uvedie témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam).

Zoznam tém záverečných prác sú dostupné v Akademickom Informačnom Systéme UJS – modul VSES057 – Evidencia záverečných prác - Prehľady tém záverečných prác, vytvorenie, aktualizácia, zrušenie, prihlasovanie, odhlasovanie potvrdenie akceptácie študenta na tému záverečnej práce, evidencia hodnotenia

 


i) - Vysoká škola popíše alebo sa odkáže na:

-      pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe,

Pravidlá a postupy na zadávanie, spracovanie, oponovanie, obhajoby a hodnotenie záverečných prác sú deklarované a formulované Študijnom poriadku UJS (úplné znenie s dodatkami), dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2018, číslo 8.


-      možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov,

Študijný poriadok UJS (Čl.11.) v súlade s Európskym systémom transferu kreditov opisuje postupy a pravidlá na získavanie kreditov, ich zhromažďovanie a prenos, sú definované pravidlá a postupy uznávania absolvovania predmetov na inej vysokej škole.

V záujme zvyšovania podielu účastníkov na Erasmus+ mobilitách Úsek pre medzinárodné vzťahy v spolupráci s fakultami UJS pravidelne organizuje informačné Erasmus+ dni a workshopy, a ponúka možnosť osobnej alebo online konzultácie. Študentom UJS sú distribuované propagačné materiály a pravidelne sú zverejňované informácie prostredníctvom informačných nástrojov univerzity.

Pravidlá a postupy sú sformulované v Smernici rektora č. 3/2014 o organizovaní zahraničných mobilít študentov, učiteľov a zamestnancov v rámci programu Erasmus+ na UJS, dostupné v AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2018, číslo 10).

 

-      pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov,

Porušenie výskumnej integrity, plagiátorstvo a akademické podvody a realizuje opatrenia, ktoré zaručia, že porušenie týchto pravidiel nie je zlučiteľné so získaním akademického titulu. Podrobné pravidlá a postupy v oblasti dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov za ich porušenie upravujú:

Etický kódex UJS, dostupný v AIS UJS: AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2013, číslo 11, a na webovej stránke UJS:

 https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/eticky_kodex_ujs.pdf

Disciplinárny poriadok pre študentov FEI UJS:

http://ef.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/2020/Disciplin%C3%A1rny%20poriadok%20pre%20%C5%A1tudentov%20FEI%20UJS.pdf

FEI UJS má zriadenú Disciplinárnu komisiu, v ktorej majú zastúpenie aj študenti FEJ UJS:

https://fei.ujs.sk/sk/fakulta/disciplinarna-komisia.html


Zásady Univerzity J. Selyeho o vyhlásení neplatnosti štátnej skúšky alebo jej súčasti, vyhlásení neplatnosti rigoróznej skúšky alebo jej súčasti, odňatí vedecko-pedagogického titulu alebo umelecko-pedagogického titulu, návrhu na odvolanie profesora a vzdaní sa akademického titulu Univerzity J. Selyeho. Dostupné v AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2021, číslo 5.

 

-      postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami,

V súlade so súčasným trendom univerzita systematizovane vyhľadáva a oslovuje študentov so špecifickými potrebami a eviduje pozorovateľný nárast týchto študentov. Študenti so špecifickými potrebami majú nárok podľa ich špecifických potrieb na podporné služby. Univerzita má vytvorené Centrum pre podporu študentov a zamestnáva koordinátora študentov so špecifickými potrebami.

Ďalšie informácie sú dostupné na webovej stránke Centra pre študentov:

https://www.ujs.sk/sk/studium/studenti-so-specifickymi-potrebami.html

Pravidlá a postupy sú opísané v Smernici rektora č. 7/2016 o študentoch so špecifickými potrebami a o pôsobnosti koordinátora UJS pre študentov so špecifickými potrebami, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2016, číslo 9), príp. dostupné aj na webovej stránke UJS: http://www.ujs.sk/documents/Smernica.7.2016.pdf

-      postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta.

 

Jeden zo základných princípov udržateľnosti vnútorného systému kvality univerzity je princíp neustáleho zlepšovania kvality. Tento princíp vychádza z identifikácie potrieb a očakávaní študentov, zamestnancov a ďalších zainteresovaných strán. Vo všetkých procesoch vzdelávania, tvorivej činnosti a služieb sa univerzita snaží neustále zlepšovať všetky aspekty týchto činností.


Kontakt na podávanie podnetov: kvalita@ujs.sk


Podanými podnetmi sa zaoberajú orgány zabezpečovania kvality podľa článku 4 smernice č. 5/2021 o procesoch vnútorného systému kvality UJS. Preskúmavanie podnetov je transparentné a uskutočňuje sa za účasti zástupcov študentov. V prípade ich akceptácie sa príjme adekvátne opatrenia na zlepšenie kvality. O výsledku akceptácie dobrého nápadu, v prípade identifikovateľnosti e-mailovej adresy, bude podávateľ informovaný.


5. - Informačné listy predmetov študijného programu
V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.

Informačné listy študijného programu sú vytvorené v štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z.z. v troch jazykoch (maďarský jazyk, slovenský jazyk, anglický jazyk) a sú pre rôzne skupiny stakeholderov dostupné:


a) v Akademickom informačnom systéme UJS v moduloch:


VSST178 - Výstupné zostavy pre študijné programy - odporúčané študijné plány, informačné listy, sylaby štátnicových predmetov, ... študijného programu, podprogramu

VSST215 - Monitorovací panel študijného programu t.j. zobrazenie všetkých základných informácií o študijnom programe, výstupné zostavy z AiS2, dokumenty na preukázanie zhody študijného programu a štandardov SAAVŠ

 

b) Informačné listy sú zverejnené na webovej stránke fakulty: https://www.ujs.sk/sk/studium/studijnne-programy/fakulta-ekonomie-a-informatiky.htm

6. - Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
(alebo hypertextový odkaz).

Aktuálny harmonogram akademického roka je dostupný:

a) na webovej stránke univerzity: https://www.ujs.sk/sk/studium/harmonogram-akademickeho-roka.html

b) na webovej stránke FEI UJS: https://fei.ujs.sk/sk/studium-sk/harmonogram.html


Rozvrhy pre jednotlivé študijné programy je možné vygenerovať v AIS UJS, v module:

VSRH-009: Rozvrh hodín pre... (Rozvrhové zostavy pre zvolený akademický rok, semester, obdobie, deň pre vyučujúceho, študenta, stredisko, predmet, miestnosť, študijný program, ročník, krúžok, podprogram, rozvrhového okienko)

Vygenerovanie rozvrhu je možné pre študijný program, podprogramy, predmet, stredisko, osoby, miestnosť.

 

7. - Personálne zabezpečenie študijného programu
a) - Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu (s uvedením funkcie a kontaktu).

Prof. Dr. Andrea Bencsik, CSc., profesor, Katedra manažmentu FEI UJS e-mail: bencsika@ujs.sk, kontakty na zamestnanca: https://www.ujs.sk/hu/alkalmazottak/52-gazdasagtudomanyi-es-informatikai-kar/4757-prof-dr-andrea-bencsik-csc.html


b) - Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu s priradením k predmetu s prepojením na centrálny Register zamestnancov vysokých škôl, s kontaktom (môžu byť uvedení aj v študijnom pláne).

Profilové predmety   Meno osoby - ZOPP Register zamestnancov VŠ

Organizácia manažérskej práce         Prof. Dr. Andrea Bencsik, CSc.,           https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15539?mode=full

Finančná analýza  Prof. Dr. Mihály Ormos, PhD.           https://www.portalvs.sk/regzam/detail/29180?mode=full

Medzinárodný manažment a

medzinárodné podnikania,

Medzinárodný manažment ľudských

zdrojov, Manažment kvality, Controlling  Prof. Dr. Poór József, DSc.           https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15532?mode=full

Marketingová stratégia        Prof. Dr. László Józsa, CSc. https://www.portalvs.sk/regzam/detail/20195?mode=full

Strategický manažment,

Organizačné správanie          Dr. habil. Ing. Renáta Machová, PhD.  https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15598?mode=full

Organizačné štruktúry a kultúra organizácie Dr. habil. Ing. Péter Karácsony, PhD. https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15602?mode=full

Finančný manažment prof. Ing. Vladimír Gazda, PhD. https://www.portalvs.sk/regzam/detail/2781?mode=full

c) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.

Vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu sú dostupné v AIS UJS.

LZ078 – Panel dokumentov osoby - Vedecko/umelecko - pedagogická charakteristika a iné dokumenty osoby


d) - Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).

Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu je súčasťou študijného plánu.


Kontakty na každého zamestnanca sú uvedené na webovej stránke fakulty:

https://www.ujs.sk/sk/kontakt/personal.html?category=64&text=&option=com_qflarticlesfilter&view=articles&Itemid=348&qfl-search=1&modulename=


Odkaz na centrálny register zamestnancov vysokých škôl:

https://www.portalvs.sk/regzam/?do=filterForm-submit&university=725000000&faculty=725010000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5


e) - Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam (s uvedením kontaktov).

Zoznam školiteľov záverečných prác sa nachádza v AIS UJS module VSES057 - Evidencia záverečných prác -  Prehľady tém záverečných prác, vytvorenie, aktualizácia, zrušenie, prihlasovanie, odhlasovanie potvrdenie akceptácie študenta na tému záverečnej práce, evidencia hodnotenia.

V zozname záverečných prác je možné filtrovať podľa akademického roku, podľa strediska, osôb záverečnej práce a tiež podľa študijného odboru a študijného programu.

 

Kontakty na vedúcich záverečných prác sú uvedené na webovej stránke fakulty:

https://www.ujs.sk/sk/kontakt/personal.html?category=64&text=&option=com_qflarticlesfilter&view=articles&Itemid=348&qfl-search=1&modulename=


f) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky školiteľov záverečných prác.

Vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu sú dostupné v AIS UJS.

LZ078 – Panel dokumentov osoby - Vedecko/umelecko - pedagogická charakteristika a iné dokumenty osoby

 


g) - Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu (meno a kontakt).

Záujmy študentov zastupujú študenti v rôznych orgánoch FEI UJS:


a) Členovia Akademického senátu UJS za študentskú časť FEI UJS:

1.  Mgr. Adam Páldi, e-mail: 121708@student.ujs.sk

2.  Mgr. Barnabás Szabó, e-mail: 120824@student.ujs.sk


b) Členovia Akademického senátu FEI UJS za študentskú časť:

1. János Mészáros, e-mail: 128847@student.ujs.sk

2. Mgr. Adam Páldi, e-mail: 121708@student.ujs.sk

3.  Zsófia Ružíková, e-mail: 121708@student.ujs.sk

4.  Mgr. Barnabás Szabó, e-mail: 120824@student.ujs.sk


c) Rada pre zabezpečovanie kvality UJS:

1. Szilárd Szigeti, e-mail: 122204@student.ujs.sk

d) Rada pre zabezpečovanie kvality FEI UJS:

1. PaedDr. Márk Csóka, e-mail: csokam@ujs

e) Kolégium dekana FEI UJS:

1. Mgr. Noémi Fóthy, e-mail: 120318@student.ujs.sk

f) Disciplinárne komisie

    Disciplinárna komisia FEI UJS:


1. Máté Meňhárt, e-mail: 128461@student.ujs.sk

2. Bc. Barbara Borkovičová, e-mail: 125788@student.ujs.sk

3. Bence Vetter, e-mail: 131059@student.ujs.sk

Disciplinárna komisia UJS:

1. Mgr. Noémi Fóthy, e-mail: 120318@student.ujs.sk

g) Komisie ERASMUS+:

na úrovni fakulty: Mgr. Adam Páldi, e-mail: 121708@student.ujs.sk

na úrovni UJS: Mgr. Barnabás Szabó, e-mail: 120824@student.ujs.sk

h) Rada ŠVOČ UJS:

1. János Mészáros, e-mail: 128847@student.ujs.sk

i) Zástupcovia Študentskej samosprávy FEI UJS:

odkaz na webovú stránku Študentskej samosprávy FEI UJS:

https://sjehok.org/tisztsegviseloink/#gik


h) - Študijný poradca študijného programu (s uvedením kontaktu a s informáciou o prístupe k poradenstvu a o rozvrhu konzultácií).
i) - Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami).

Študijné oddelenie FEI UJS: https://fei.ujs.sk/sk/struktura-sk/studijne-oddelenie.html

Kariérny poradca:

Mgr. Norbert Ištvánik, kontakty: https://www.ujs.sk/sk/personal/63-zamestnanci/5226-mgr-norbert-istvanik.html

Ubytovanie v študentskom domove:

Mgr. Attila Duba, kontakty: https://www.ujs.sk/sk/personal/63-zamestnanci/6054-mgr-attila-duba.html

8. - Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) - Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).

a) MIESTNOSTI

Vyučovanie je zabezpečené v nasledujúcich miestnostiach, ktoré sa nachádzajú v budove Fakulty ekonómie a informatiky, v Konferenčnom Centri UJS a v ŠC UJS.

a) prednáškové miestnosti: K1, K2, K3, G110, G210

b) seminárne miestnosti: G202, G203, G205, G206, G207, G209, G309, G310, G405, K7, K8, K9

c) počítačové miestnosti: K6, G313

d) laboratóriá: G312

e) iné miestnosti: miestnosti ŠC UJS

Prehliadka miestností je možné na webovej stránke FEI UJS: virtuálna prehliadka budov

B) Informačné, komunikačné a softvérové zabezpečenie študijného programu

UJS zabezpečuje pre svojich študentov a zamestnancov prístup k internetu cez vysoko-rýchlostnú akademickú sieť SANET. Pripojenie je zabezpečené jednak s autentifikáciou osôb do siete UJS, alebo s registráciou zariadenia na osobu. Študenti majú voľný prístup k počítačom a internetu v špecializovaných učebniach a v Univerzitnej knižnici, ďalej majú prístup k počítačom a internetu na verejne prístupných miestach formou počítačových kioskov v budovách UJS, ktoré sú v celodennej prevádzke. Prístup k internetu je zabezpečený aj formou wi-fi pripojenia dostupnej vo všetkých budovách UJS vrátane internátov. Sieť je súčasťou projektu EDUROAM a umožňuje prístup na sieť pre užívateľov inštitúcií zapojených do projektu. Na verejne prístupných miestach sú umiestnené multifunkčné zariadenia na tlač, skenovanie a kopírovanie dokumentov cez systém SafeQ, zabezpečené s čítacími zariadeniami na ISIC karty.

Univerzita prevádzkuje vlastný e-mailový server, každý študent a zamestnanec má v profile e-mail, adresár, kalendár a možnosť zdieľania súborov. Identifikačné údaje zamestnancov a študentov do e-mailu (prihlasovacie meno a heslo) sa používajú aj na prihlásenie do siete, na prihlásenie do wi-fi zóny, k autorizovaným lokalitám webovej stránky, do tlačového systému SafeQ, do stravovacieho systému a k ďalším službám.

Najvýznamnejšie informačné zdroje a systémy UJS:

1.  Knižničný informačný systém DAWINCI – moderný knižnično-informačný systém, systém poskytuje používateľom prístup k jednotlivým knižničným fondom prostredníctvom OnLine katalógu OPAC cez webové rozhranie. Evidencia čitateľov je vedená cez preukaz študenta/zamestnanca UJS.

2.  Akademický informačný systém AiS2 - Akademický informačný systém je komplexný informačný systém určený predovšetkým na riadenie všetkých troch stupňov vysokoškolského štúdia a podporu riadenia vedy a výskumu VŠ. V súvislosti s realizáciou študijného programu sú používané skoro všetky funkcionality systému, napríklad:

·      elektronická prihláška (od podania prihlášky v elektronickej podobe cez elektronické návratky až k zápisu),

·      komplexná evidencia štúdia,

·      evidencia študijných programov,

·      evidencia záverečných prác (s automatickým prenosom všetkých záverečných prác študentov do centrálneho registra záverečných prác),

·      evidencia ubytovania študentov,

·      administratívny podsystém na zverejnenie všetkých dokumentov v autorizovanej zóne, a na vytváranie a vyhodnotenie študentských ankiet,

·      absolventský portál.

Na úrovni riadenia slúži AIS ako nástroj na zabezpečenie plánovania štúdia a zdroj pre vykazovanie výučby a na meranie vzdelávacieho výkonu pracovísk a zamestnancov.

  1. Finančný informačný systém SOFIA - modul systému je prepojený so systémom AIS v oblasti evidencie všetkých platieb študentov a v oblasti výplat štipendií pre študentov.
  2. Prístup k elektronickým databázam – pod záštitou CVTI SR sú sprístupnené vybrané databázové kolekcie elektronických informačných zdrojov. Prístup študentov a pedagógov k potrebným databázam je riešený aj vzdialeným prístupom cez CVTI SR. Cez tento prístup je riešený aj prístup k zahraničným vedeckým časopisom prístupných v on-line databázach jednotlivých vydavateľstiev.
  3. Systém identifikácie osôb - Tento systém zabezpečuje prístup používateľov k jednotlivým informačným systémom a elektronickým službám na základe jednotne určeného prihlasovacích údajov (prihlasovacie meno a heslo). Súčasťou tohto riešenia je aj identifikačný preukaz na báze bezkontaktnej čipovej karty (preukaz študenta a preukaz zamestnanca). Tieto karty sa používajú v tlačovom systéme, v stravovacom systéme a zároveň umožňujú prístup do miestností so zabezpečeným s prístupovým systémom.

6. Vzdelávacia platforma LMS (Learning Management System) portál Moodle: vzdelávacia platforma poskytujúca vysokoškolským učiteľom nástroj podporu elektronického vzdelávania. Prístup do systému je možný len pomocou jednotných prihlasovacích údajov. Je to bezpečný a kompletný nástroj podpory e-vzdelávania.

7. Webkonferenčný systém BigBlueButton podporujúci on-line vzdelávanie.

8. V internetovej sieti UJS je umožnený prístup študentom k databáze ORBIS EUROPE. Databáza obsahuje približne 110 miliónov reportov firiem. Okrem finančných výkazov poskytuje aj prístup k patentom, a k údajom o fúziách a o akvizíciách.

9. ECOSIM SmartSim – simulačný softvér využívaný pri vyučovaný predmetov podnikových financií a marketingu.

Informovanosť študentov je zabezpečená:

·      e-mailovou komunikáciou prostredníctvom vlastného e-mailového konta, ktoré slúži na oficiálnu komunikáciu medzi študentmi a zamestnancami UJS,

·      prostredníctvom internetových stránok univerzity, fakulty a katedier,

·      distribúciou správ pomocou Akademického informačného systému,

informáciami prostredníctvom veľkoplošných obrazoviek, ktoré sú umiestnené na frekventovaných verejne prístupných miestach univerzity

b) - Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).

Knižnica Univerzity J. Selyeho umožňuje prezenčný prístup k študijnej literatúre pre študijný program, a to najmenej v rozsahu povinnej literatúry uvedenej v informačných listoch predmetov. Webová stránka knižnice: http://uk.ujs.sk/

a) Knižničný informačný systém DAWINCI – moderný knižnično-informačný systém, systém poskytuje používateľom prístup k jednotlivým knižničným fondom prostredníctvom OnLine katalógu OPAC cez webové rozhranie. Evidencia čitateľov je vedená cez preukaz študenta/zamestnanca UJS.

b) Prístup k elektronickým databázam – pod záštitou CVTI SR sú sprístupnené vybrané databázové kolekcie elektronických informačných zdrojov. Prístup študentov a pedagógov k potrebným databázam je riešený aj vzdialeným prístupom cez CVTI SR. Cez tento prístup je riešený aj prístup k zahraničným vedeckým časopisom prístupných v on-line databázach jednotlivých vydavateľstiev.

c) V internetovej sieti UJS je umožnený prístup študentom k databáze ORBIS EUROPE. Databáza obsahuje približne 110 miliónov reportov firiem. Okrem finančných výkazov poskytuje aj prístup k patentom, a k údajom o fúziách a o akvizíciách.


c) - Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.

Na univerzite je prístup zabezpečený systémom identifikácie osôb, ktorý zabezpečuje prístup používateľov k jednotlivým informačným systémom a elektronickým službám na základe jednotne určeného prihlasovacích údajov (prihlasovacie meno a heslo). Súčasťou tohto riešenia je aj identifikačný preukaz na báze bezkontaktnej čipovej karty (preukaz študenta a preukaz zamestnanca). Tieto karty sa používajú aj v tlačovom systéme, v stravovacom systéme a zároveň umožňujú prístup do miestností so zabezpečeným s prístupovým systémom.

Pre potreby dištančného vzdelávania alebo vzdelávania kombinovanou formou univerzita má v prevádzke štyri servery s videokonferenčným systémom BigBlueButton. FEI UJS používa na zabezpečenie aktivít nasledujúce:

bigbluebutton.ujs.sk/b – prístup aj bez autorizácie (bez prihlasovacieho mena a hesla)

bbbgik.ujs.sk/b – prístup len po autorizácii (len s prihlasovacím menom a heslom)

Alternatívnym nástrojom na dištančné vzdelávanie je aj platforma MS Teams, ako súčasť balíka Office 365, ktorá je k dispozícii pre všetkých učiteľov aj študentov.

Ešte v roku 2015 bol na UJS vytvorený a zavedený do prevádzky e-learningový systém na báze open-source LMS Moodle. Tento systém bol v roku 2017 čiastočne integrovaný so systémom WeBWorK a v roku 2021 inovovaný na novšiu verziu. E-learningový systém spravuje Centrum Informačných Služieb UJS: (https://support.ujs.sk/sk/)

E-learningový systém je dostupný na adrese: e-learning.ujs.sk

Popri možnosti káblového pripojenia, ktorá je k dispozícii v ŠD, UK a na iných vybraných miestach, majú študenti vo všetkých budovách UJS prístup na internet prostredníctvom WiFi siete. K pripojeniu k sieti je potrebná autentifikácia osoby (prihlasovacie meno a heslo). V roku 2016 bol zavedený centrálny tlačový systém, ktorý je dostupný aj pre študentov. Študenti majú možnosť pridávať kredit na svoje účty v pokladni UJS


d) - Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie.

Fakulta ekonómie a informatiky Univerzity J. Selyeho uzatvára zmluvy s partnermi pre zabezpečenie študentskej odbornej praxe. Medzi partnermi sa nachádzajú podnikateľské jednotky, neziskové organizácie, inštitúcie verejnej správy a ostatných inštitúcií, ktorých odborná činnosť sa špecializuje na Ekonomiku a manažment podniku. Cieľom Fakulty ekonómie a informatiky Univerzity J. Selyeho je jednak rozšíriť odborné znalosti študentov, ako aj vytvoriť príležitosti na dlhodobú spoluprácu so zapájajúcimi sa inštitúciami. Súčasť štúdia našich študentov tvorí minimálne 3 týždňová odborná prax. Na koordináciu činnosti odbornej praxe študentov slúži webová stránka: prax.ujs.sk


FEI UJS má a udržiava partnerstvá, s niektorými partnermi (napr. MOL, Exxon Mobile, IBM – Ilex, OVB, ECOSIM). Spolupráca s partnermi je vzájomná, s niektorými partnermi sa spolupracuje v rôznych oblastiach: praktickej príprava, transfer vedomostí a výskumu, prednášky pre študentov, účasť partnerov na konferenciách, príp. sa pripravujú výskumné projekty v spoločných oblastiach pôsobenia.



e) - Charakteristika na možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia.

V priebehu štúdia UJS poskytuje svojim študentom aj stimulujúce prostredie. UJS efektívne riadi a prevádzkuje Študentské domovy UJS, kde zabezpečuje komfortné ubytovanie pre študentov univerzity, s vhodnými podmienkami pre kvalitné bývanie so zodpovedajúcim hygienickým štandardom a bezpečnosťou. Súčasťou areálu ŠD je multifunkčné ihrisko umožňujúce študentom zmysluplné trávenie voľného času a športovanie.

UJS zabezpečuje študentom aj stravovanie v budove Konferenčného centra UJS. V Športovom centre Univerzity majú študenti možnosť športovania a realizácie ďalších voľnočasových aktivít.

Cieľom univerzity je poskytnúť aj možnosti kultúrneho, spoločenského a duchovného vyžitia. Študenti majú možnosť navštevovať kaplnku zriadenú v ŠD Čajka.  


f) - Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania.

 UJS svojim študentom ponúka zahraničné študijné mobility v rámci mobilitných programov Erasmus+, programu Makovecz, CEEPUS a rôznych odborných stáží z ponuky Inštitúcie Balassi (Mobilitné granty Ministerstva ľudských zdrojov MR). 

V súčasnosti UJS má 118 uzatvorených bilaterálnych zmlúv, memoránd a medziinštitucionálnych dohôd so 63 partnerskými inštitúciami v 15 krajinách Európy ako aj medziinštitucionálne dohody v partnerských krajinách mimo EU v rámci aktivity KA107.

Úsek pre medzinárodné vzťahy v spolupráci s fakultami UJS pravidelne organizuje informačné Erasmus+ dni a workshopy, a ponúka možnosť osobnej alebo online konzultácie. Študentom UJS sú distribuované propagačné materiály, letáky a brožúry. Zároveň úsek pre medzinárodné vzťahy UJS pravidelne zverejňuje informácie o činnosti na internetovej stránke Erasmus+ UJS a hromadne zasiela informácie študentom, učiteľom a zamestnancom UJS prostredníctvom informačných nástrojov univerzity. Jazyková podpora pre študentov je zabezpečená prostredníctvom online nástroja jazykovej podpory OLS (On-line Linguistic Support) v rámci programu Erasmus+.

Partnerské inštitúcie

https://www.ujs.sk/sk/medzinarodne-vztahy/partneri.html

Mobilita študentov za účelom štúdia - Erasmus+:

http://erasmus.ujs.sk/sk/studium.html

Mobilita študentov za účelom stáže:

http://erasmus.ujs.sk/sk/staz.html

Návod pre študentov na prihlasovanie:

http://erasmus.ujs.sk/sk

Kontakty koordinátorov:

http://erasmus.ujs.sk/sk/kontakt.html

Program Makovecz

https://www.ujs.sk/sk/medzinarodne-vztahy/makovecz.html

Ostatné programy mobility:

https://www.ujs.sk/sk/medzinarodne-vztahy/mobilita.html

9. - Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a) - Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium.

Študijný program Ekonomika a manažment podniku je zameraný na zvládnutie širokého okruhu problémov podnikovej praxe. Predpokladá sa, že uchádzač o štúdium má základné vedomosti o ekonomickej teórii a podnikového hospodárstva, tiež ovláda základy manažmentu a marketingu. Z prenositeľných tvrdých kompetencií sa očakáva, že vie využívať základné matematické, štatistické a informatické metódy. Keďže tento súbor požiadaviek pokrývajú všetky študijné programy študijného odboru Ekonómia a manažment, neexistujú žiadne zvýhodnenie / obmedzenia absolventov rozličných študijných programov v rámci tohto študijného odboru. Mobilita a očakávaná variabilita profilov prijatých študentov má obohatiť vzdelávací proces, skvalitniť diskusiu, rozšíriť metodologický aparát, ako aj stanovovanie nových otázok a hľadanie odpovedí na probematiku vnútornej integrity študenta študijného program Ekonomika a manažment podniku.

Prijímací proces je založený na objektívnom a merateľnom vyhodnotení študijných výsledkov všetkých uchádzačov, ktorí sa zúčastňujú prijímacieho procesu. Na základe nich sa vytvára poradie, ktorým sa dekan riadi pri rozhodnutí o prijatí daného študenta.

Študijný program sa vyučuje v slovenskom alebo maďarskom jazyku, v odôvodnených prípadoch je potrebné dokladovať ovládanie aspoň jedného z nich.


Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium sa nachádzajú v zverejnených podmienkach prijatia na štúdium: http://fei.ujs.sk/sk/studium-sk/podmienky-prijatia.html

b) - Postupy prijímania na štúdium.

Postupy prijímania študentov na bakalárske a magisterské štúdium upravuje Študijný poriadok UJS, časť II. Čl. 19-25.


c) - Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie.

akademický rok         študijný program       počet prihlásených     počet prijatých           počet neprijatých           počet zapísaných

2021/22          EMPem+       12       0         12       0

2020/21          EMPem+       4         0         4         0

2019/20          EMPem+       17       0         17       0

2018/19          EMPem+       16       0         16       0

2017/18          EMPem+       12       0         12       0

10. - Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a) - Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu.

FEI UJS vypracovala a zaviedla vnútorný systém zabezpečovania kvality vzdelávania na úrovni fakulty vo väzbe na predpisy univerzity. Prioritným cieľom uvedeného systému je zabezpečovanie, monitorovanie a rozvíjanie kvality vzdelávania z celkového pohľadu činností fakulty.

Podľa § 70 ods. 1 písm. h) zákona č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých predpisov, Študent má právo aspoň raz ročne mať možnosť formou anonymného dotazníka vyjadriť sa o kvalite výučby a o učiteľoch. Študenti FEI UJS majú k dispozícii možnosť zapojiť sa do anonymného dotazníkového prieskumu zameraného na hodnotenie výučby (každý predmet, ktorý mal v danom semestri študent zapísaný v zápisnom liste) a učiteľov na konci každého semestra (t.j. dvakrát za rok). Anonymizovaný dotazník je dostupný pre študentov v AIS UJS.


b) - Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Po ukončení ankety výsledky sú automaticky vyhodnotené systémom. Vyhodnotenie výsledkov ankety sa uskutoční na rôznych úrovniach:

·        Úroveň vyučujúceho – spätná väzba v prípade vyučovaných predmetov

·        Úroveň vedúceho katedry – spätná väzba v prípade všetkých predmetov, ktoré zabezpečuje katedra

·        Úroveň prodekana pre vzdelávanie a sociálne záležitosti a úroveň dekana – spätná väzba v prípade všetkých predmetov, ktoré zabezpečuje fakulta. Textové pripomienky sa zobrazia len po schválení prodekanom.

·        Rada pre zabezpečovanie kvality FEI UJS - prerokúva výsledky ankiet raz ročne

·        Akademický senát FEI UJS – prerokúva výsledky, ako súčasť Výročnej správy FEI UJS

·        Vedecká rada FEI UJS – prerokúva Výročnú správu Zabezpečenia kvality vzdelávania na FEI UJS

S výsledkami súvisiace opatrenia sú vykonané na jednotlivých úrovniach.


c) - Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Spätnú väzbu nám poskytli aj výsledky prieskumu Akademická štvrťhodinka. Cieľom celoslovenského prieskumu spokojnosti študentov Akademická štvrťhodinka bolo zmapovať pohľady vysokoškolákov na I. a II. stupni štúdia/v spojenom štúdiu na výučbu a podmienky na ich škole. Vďaka dotazníku získala Slovenská akreditačná agentúra pre vysoké školstvo spätnú väzbu, ako zlepšiť výučbu a podmienky štúdia na našej škole.  

Výsledky prieskumu Akademická štvrťhodinka sú dostupné tu:

https://www.ujs.sk/documents/Akademick%C3%A1%20%C5%A1tvr%C5%A5hodinka%20-%20UJS.pdf

11. - Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu
(napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne).

Štipendijný poriadok UJS, Doplnok č. 1 k Štipendijnému poriadku UJS, Doplnok č. 2 k Štipendijnému poriadku UJS 

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Stipendijny_poriadok_2018.pdf

http://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/2018_07_03_Stipen_poriadok_dopl_FIN.pdf

https://www.ujs.sk/documents/Doplnok%20%C4%8D.%202%20k%20%C5%A0tipendijn%C3%A9mu%20poriadku%20UJS.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné predpisy: 2018-2, 2018-9, 2020-6

 

Smernica č. 5/2013 o Študentskej vedeckej odbornej činnosti UJS, Dodatok č. 1 k Smernici o Študentskej vedeckej odbornej činnosti UJS

https://www.ujs.sk/documents/Smernica%205-2013%20o%20%C5%A0VO%C4%8C%20-%20%C3%9A.%20Z.,%20vr%C3%A1t.%20dodatku%20%C4%8D.%201.pdf

https://www.ujs.sk/documents/Dodatok%20%C4%8D.%201%20k%20Smernici%20%C4%8D.%205-2013%20o%20%C5%A0VO%C4%8C.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2021-5, 2021-4

 

Smernica rektora UJS č. 10/2010 o zásadách požičiavania prenosných počítačov študentom (v znení dodatku č. 1)

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2011-7

 

Smernica rektora č. 1/2021 Školné a poplatky spojené so štúdiom na Univerzite J. Selyeho na akademický rok 2021/2022

https://www.ujs.sk/documents/Smernica%20%C4%8D.%201-2021%20-%20Skolne_a_poplatky_2021_2022.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2021-6

 

Smernica Č. 9/2020, ktorou sa vydáva Domový a ubytovací poriadok ŠD UJS, Smernica č. 11/2020, ktorou sa vydáva Dodatok č.1 k Domovému a ubytovaciemu poriadku ŠD UJS

https://www.ujs.sk/documents/2021-05-24_Domov%C3%BD%20a%20ubytovac%C3%AD%20poriadok%20%C5%A0D%20UJS.pdf

https://www.ujs.sk/documents/2021-05-24_Dodatok%20%C4%8D.%201%20k%20Domov%C3%A9mu%20a%20ubytovaciemu%20poriadku%20%C5%A0D%20UJS.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2020-29, 2020-43

 

Imatrikulačný a promočný poriadok UJS 

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné predpisy: 2015-5

 

Smernica č. 8/2016 O vydávaní dokladov o absolvovaní štúdia na UJS,

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2016-10

 

Smernica rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok Univerzitnej knižnice UJS, Dodatok č. 1 k Smernici rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok Univerzitnej knižnice UJS, Dodatok č. 2 k Smernici rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok Univerzitnej knižnice UJS

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/1422266793368.pdf

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Dodatok%20%C4%8D.%201%20k%20Smernici%20%C4%8D.%2012014%20Kni%C5%BEni%C4%8Dn%C3%BD%20a%20v%C3%BDpo%C5%BE.%20poriadok%20UK%20UJS.pdf

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/dodatok_KVP_2016-12%20(3).pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2014-2, 2016-18, 2016-24

 

Štatút Študentskej samosprávy,

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2010-8

 

Smernice rektora č. 3/2014 o organizovaní zahraničných mobilít študentov, učiteľov a zamestnancov v rámci programu Erasmus+ na UJS – Úplné znenie 

http://www.ujs.sk/documents/%C3%9Aplne%20znenie_Smernice%20rektora%20%C4%8D.%203-2014_ERASMUS.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2021-16

 

Smernica č. 7/2016 o študentoch so špecifickými potrebami a o pôsobnosti koordinátora UJS pre študentov so špecifickými potrebami

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2016-9

 

Smernica č. 6/2016 o slobodnom prístupe k informáciám

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Smernica.c.6_2016.UJS.o.slobodnom.pristupe.k.informaciam.prilohy.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2016-8