DOKUMENT
Študijný program SPOMdb22 - Obchod a marketing
Štúdium Stupeň - I. - prvý stupeň, forma - denná, typ - jednoodborové štúdium
Typ dokumentu Opis študijného programu
Názov vysokej školy Univerzita J. Selyeho
Sídlo vysokej školy Bratislavská cesta 3322, 94501 Komárno
Názov fakulty Fakulta ekonómie a informatiky
Sídlo fakulty Hradná 167/21, 945 01 Komárno
Orgán vysokej školy na schvaľovanie študijného programu:
Rada pre zabezpečenie kvality vzdelávania na UJS
1. - Základné údaje o študijnom programe
a) - Názov študijného programu a číslo podľa registra študijných programov.
Obchod a marketing Číslo podľa registra študijných predmetov: 183305
b) - Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania.
I. stupeň vysokoškolského štúdia, ISCED-F kód vzdelávania: 645
c) - Miesto/-a uskutočňovania študijného programu.
Komárno
d) - Názov a číslo študijného odboru, v ktorom sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, alebo kombinácia dvoch študijných odborov, v ktorých sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, ISCED-F kódy odboru/ odborov.
Študijný odbor: 8. Ekonómia a manažment ISCED-F kód odboru: 041
e) - Typ študijného programu: akademicky orientovaný, profesijne orientovaný; prekladateľský, prekladateľský kombinačný (s uvedením aprobácií); učiteľský, učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií); umelecký, inžiniersky, doktorský, príprava na výkon regulovaného povolania, spoločný študijný program, interdisciplinárne štúdiá.
akademicky orientovaný
f) - Udeľovaný akademický titul pred menom.
Bc.
g) - Forma štúdia.
denná
h) - Pri spoločných študijných programoch spolupracujúce vysoké školy a vymedzenie, ktoré študijné povinnosti plní študent na ktorej vysokej škole (§ 54a zákona o vysokých školách).

Na základe zmluvy o spolupráci uzavretej medzi Univerzitou J. Selyeho (UJS) a Corvinus Egyetem so sídlom v Budapesti (BCE) dňa 20. júla 2018 je realizovaný spoločný študijný program na bakalárskom stupni štúdia pod názvom Obchod a marketing. Organizačným útvarom zodpovedným za realizáciu vzdelávania na UJS je Fakulta ekonómie a informatiky (FEI UJS). Študent prijatý na spoločný program sa počas štúdia považuje za študenta oboch inštitúcií. Štandardná dĺžka študijného programu (podľa vzdelávacích a výstupných požiadaviek) je sedem (7) semestrov. Prvé štyri semestre štúdia zabezpečuje UJS, piaty, šiesty a siedmy semester štúdia zabezpečuje BCE. Študent je povinný študovať na študijnom programe v rozdelení ustanovené v tomto odseku. Študenta zmluvné strany o tejto skutočnosti informujú.

Zoznam vyučených predmetov, požadovaný rozsah štúdia, zodpovedajúce kredity a názov vysokej školy poskytujúci vysokoškolské vzdelávanie sú uvedené v prílohe č. 1 zmluvy. Pri záverečnej skúške študijného programu v štátnicových komisiách sú zastúpení odborníci oboch univerzít. Zmluvné strany garantujú vzájomné uznanie všetkých absolvovaných predmetov/kreditov študijného programu. Prevod medzi národnými klasifikačnými stupnicami hodnotení predmetov je uvedené v prílohe č. 2. zmluvy. Na študentov študijného programu sa vzťahujú vnútorné predpisy vysokej školy, na ktorej v danom čase študujú


i) - Jazyk alebo jazyky, v ktorých sa študijný program uskutočňuje.
maďarský jazyk
j) - Štandardná dĺžka štúdia vyjadrená v akademických rokoch.
3,5 r.
k) - Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov.
Plánovaný počet študentov je uvedený v zverejnených podmienkach prijatia: http://fei.ujs.sk/sk/studium-sk/podmienky-prijatia.html - v ak. roku 2022/23 sa neplánuje otvorenie nového ročníka Skutočný počet študentov, počet zapísaných študentov k 31.10.2021: 10 Skutočný počet uchádzačov o štúdium v roku 2021 bol 43
2. - Profil absolventa a ciele vzdelávania
a) - Vysoká škola popíše ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania.

Cieľom spoločného študijného programu Obchod a marketing v študijnom odbore 8. Ekonómia a manažment je poskytnúť študentom možnosť získať vzdelanie a vedomosti, pomocou ktorého môžu zastávať manažérske funkcie na nižšom až strednom stupni riadenia podnikov, a to najmä v oblastiach prípravy marketingovej analýzy obchodných spoločností, vytvorenia adekvátneho marketingového plánu a marketingovej komunikácie s zohľadnením správania sa spotrebiteľov, rôznych techník rozhodovania ale aj monitorovaním medzinárodných marketingových trendov.


Vedomosť

  • Má znalosti o základných pojmoch, teóriách, faktoch, národohospodárskych a medzinárodných súvislostiach ekonómie, relevantných ekonomických aktéroch, funkciách a procesoch.
  • Má osvojené základné teórie a charakteristiky mikro- a makroúrovne ekonomiky, ovláda základné metódy zberu informácií, matematické a štatistické analýzy.
  • Pozná pravidlá a etické štandardy práce teamovej a projektovej práce, spolupráce v organizáciách a projektového manažmentu.
  • Komplexne pozná základné fakty, smery a hranice funkčnej oblasti obchodu a marketingu, štruktúru, fungovanie a systém vzťahov ekonomických a profesijných organizácií, správanie aktérov, vonkajšie a vnútorné environmentálne, behaviorálne, informačné a motivačné faktory.
  • Pozná najdôležitejšie súvislosti a teórie súvisiace s oblasťou obchodu a marketingu a pojmový systém, ktorý ich tvorí.
  • Pozná koncepciu, koncepciu, nástroje a metodiku marketingu v podnikateľskej a neziskovej sfére. Pozná úlohu marketingu vo fungovaní firmy, inštitúcie, vzťah marketingu k ostatným procesom a funkciám organizácie.
  • Pozná proces spotrebiteľského a zákazníckeho správania, oblasť ochrany spotrebiteľa.
  • Pozná procesy a právne a etické požiadavky obchodnej a obchodnej činnosti. Pozná fungovanie a organizáciu obchodných spoločností, hlavné pracovné postupy a techniky obchodnej činnosti. Pozná logistické procesy.
  • Pozná metódy a pozadie e-businessu.
  • Má základnú odbornú slovnú zásobu ekonómie v materinskom jazyku a minimálne jeden cudzí jazyk.


Zručnosť

 

  • Plánuje a organizuje hospodársku činnosť a projekty, riadi a kontroluje malé podniky a hospodárske organizácie
  • Pomocou naučených teórií a metód skúma, systematizuje a analyzuje fakty a základné súvislosti, formuluje nezávislé závery a kritické poznámky, predkladá návrhy na rozhodovanie a prijíma rozhodnutia
  • Sleduje a interpretuje svetové ekonomické a medzinárodné obchodné procesy, zmeny hospodárskej politiky, odborných politík a legislatívy a ich dopady a zohľadňuje ich vo svojich analýzach, návrhoch a rozhodnutiach.
  • Vykonáva základnú analýzu predstáv, ktoré tvoria znalostný systém v oblasti obchodu a marketingu, syntetizuje súvislosti a primerane ich vyhodnocuje
  • Je schopný orientovať sa v krátkodobých a strednodobých rozhodovacích procesoch marketingu a predaja, rozpoznať a prispôsobiť sa rýchlym zmenám na trhu.
  • Dokáže pripraviť úlohy marketingového výskumu, ktorými sa podložia marketingové a obchodné rozhodnutia, formulovať plán výskumu a vykonávať prieskum, analyzovať základné vzťahy.
  • Je schopný riadiť podnikové obchodné a marketingové databázy, analyzovať sekundárne informácie a údaje marketingového výskumu, príp. požadovaných špecifických softvérov.
  • Dokáže efektívne pracovať v ekonomických, marketingových a komerčných projektoch, obchodných organizáciách,
  • Je schopný riadiť menšie marketingové a obchodné oddelenia a malé podniky.
  • Rozumie a používa typickú internetovú a tlačenú literatúru z oblasti obchodu a marketingu v jazyku študijného program a v cudzom jazyku.
  • Vie predniesť odborný návrh a stanovisko odborne sformulované koncepčne a teoreticky podľa pravidiel odbornej komunikácie.
  • Dokáže rozpoznať ekonomické, marketingové a obchodné problémy, plánovať a realizovať riešenia.
  • Dokáže pracovať s inými oblasťami vedomostí a sociálno-ekonomickými subsystémami.
  • Je schopný komunikovať v cudzom jazyku písomne, ústne a pomocou moderných infokomunikačných nástrojov.


 

Kompetencie

 

  • Pod všeobecným odborným dohľadom samostatne plní a organizuje úlohy uvedené v pracovnej náplni.
  • Je zodpovedný za svoje analýzy, závery a rozhodnutia.
  • Samostatne riadi, organizuje a riadi organizačnú zložku, pracovnú skupinu, malý podnik/menšiu obchodnú organizáciu pričom preberá zodpovednosť za organizáciu a zamestnancov.
  • Na základe odborných pokynov a dostupných zdrojov posudzuje a rozvíja komplexnú a špecializovanú odbornú problematiku obchodu a marketingu.
  • Zodpovedne sa podieľa na formovaní a zdôvodňovaní obchodných a marketingových odborných názorov.
  • Zodpovedá za dodržiavanie odborných, právnych a etických noriem a predpisov týkajúcich sa práce a správania.
  • Samostatne prednáša a vedie diskusie. Samostatne a zodpovedne sa zúčastňuje práce na odborných fórach v rámci obchodnej organizácie aj mimo nej.



b) - Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov.

Program štúdia je orientovaný na rozvíjanie ekonomického myslenia a zručností v prijímaní rozhodnutí na nižšej až strednej úrovni marketingu a manažmentu. Cieľom štúdia je nielen osvojenie základných vedomostí súvisiacich s obchodom, marketingom, vzájomnými súvislosťami a vzťahmi medzi účastníkmi obchodu. Študijný program umožňuje absolventovi využívať poznatky z rôznych funkcionálnych oblastí podnikov. Študent po absolvovaní študijného programu Obchod a marketing je schopný analyzovať a vyhodnotiť marketingovú činnosť obchodných subjektov a rozumie správaniu sa spotrebiteľov. Dokáže aplikovať postup marketingovej analýzy a navrhnúť postupy pre formovanie efektívnej marketingovej činnosti doplnený o vhodnú marketingovú komunikáciu ako aj o marketingové plánovanie. Absolvent bakalárskeho štúdia študijného programu Obchod a marketing dokáže analyzovať jednoduché ekonomické javy a procesy súvisiace s obchodovaním a marketingom, analyzovať jednotlivé vzťahy, vyvodzovať uzávery, prípadne navrhovať alternatívne riešenia – napríklad podľa Národnej sústavy kvalifikácií zamestnania zaradené do skupín 12,13,14, a 243.

Absolventi študijného programu pri posudzovaní ich uplatniteľnosti na trhu práce budú spadať v časti do kategórie „041 Podnikanie a administratíva“ podľa medzinárodnej štandardnej klasifikácie (International Standard Classification of Education: Fields of Education and Training 2013).


c) - Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania.

V prípade študijného programu sa nejedná o regulované povolania.


3. - Uplatniteľnosť
a) - Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu.

V prípade študijného programu ešte neboli absolventi.


b) - Prípadne uviesť úspešných absolventov študijného programu.

V prípade študijného programu ešte neboli absolventi.



c) - Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba).

V prípade študijného programu ešte neboli absolventi.



4. - Štruktúra a obsah študijného programu
a) - Vysoká škola popíše pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe.

Študijný program je uskutočňovaný v 3,5 rokoch. Študijný program Obchod a marketing je priradený k študijnému odboru Ekonómia a manažment. Obsahovo sa študijný program zhoduje s opisom študijného odboru a nosné témy jadra znalostí podľa Vyhlášky č. 244/2019 Z. z sú zachované, vychádza z profilu absolventa.

ŠP Obchod a marketing bol zosúladený bez úpravy, nedošlo k doplneniu alebo vypusteniu povinných predmetov alebo povinne voliteľných predmetov, zmene podmienok na riadne skončenie štúdia alebo k úprave informačného listu povinného predmetu alebo povinne voliteľného predmetu (okrem aktualizácia vyučujúceho, odporúčanej literatúry alebo hodnotenia predmetu, čo sa nepovažuje za úpravu) – t. j. študenti všetkých ročníkov majú z tohto hľadiska rovnakú cestu v štúdiu. Podľa Dodatku č. 1. Príkazu rektora 16/2021 Študijný program, v ktorom sa v akademickom roku 2022/2023 neotvorí 1. ročník štúdia

z dôvodu, že po ukončení štúdia už prijatých študentov bude ŠP zrušený, sa môže

zosúlaďovať bez úpravy. V prípade ŠP sa neplánuje otvorenie 1. ročníka.

b) - Vysoká škola zostaví odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu.

Študijný plán študijného programu je dostupný v Akademickom informačnom systéme UJS v moduloch:


VSST178 - Výstupné zostavy pre študijné programy - odporúčané študijné plány, informačné listy, sylaby štátnicových predmetov, ... študijného programu, podprogramu

VSST215 - Monitorovací panel študijného programu t.j. zobrazenie všetkých základných informácií o študijnom programe, výstupné zostavy z AiS2, dokumenty na preukázanie zhody študijného programu a štandardov SAAVŠ

 

Študijný plán je zverejnený na webovej stránke fakulty.


Spoločný študijný program Obchod a marketing je priradený k študijnému odboru Ekonómia a manažment. Obsahovo sa študijný program zhoduje s opisom študijného

odboru a nosné témy jadra znalostí podľa Vyhlášky č. 244/2019 Z. z sú zachované, vychádza z profilu absolventa. Štandardná dĺžka študijného program je 3,5 r.

ŠP Obchod a marketing bol zosúladený bez úpravy, nedošlo k doplneniu alebo vypusteniu povinných predmetov alebo povinne voliteľných predmetov, zmene podmienok na riadne skončenie štúdia alebo k úprave informačného listu povinného predmetu alebo povinne voliteľného predmetu (okrem aktualizácia vyučujúceho, odporúčanej literatúry alebo hodnotenia predmetu, čo sa nepovažuje za úpravu) – t. j. študenti všetkých ročníkov majú z tohto hľadiska rovnakú cestu v štúdiu.

Podľa Dodatku č. 1. Príkazu rektora 16/2021 Študijný program, v ktorom sa v akademickom roku 2022/2023 neotvorí 1. ročník štúdia z dôvodu, že po ukončení štúdia už prijatých študentov bude ŠP zrušený, sa môže zosúlaďovať bez úpravy. V prípade ŠP sa neplánuje otvorenie 1. ročníka

c) - V študijnom pláne spravidla uvedie:

-      jednotlivé časti študijného programu (moduly, predmety a iné relevantné školské a mimoškolské činnosti za predpokladu, že prispievajú k dosahovaniu želaných výstupov vzdelávania a prinášajú kredity) v štruktúre povinné, povinne voliteľné a výberové predmety,

 

Jednotlivé časti programu sú uvedené v študijnom pláne:

Študijná časť: predmety sú uvedené v štruktúre povinné predmety, povinne voliteľné predmety a výberové predmety

Časť štátne skúšky: predmety štátnej skúšky

Študijný plán je zverejnený na webovej stránke fakulty:

https://www.ujs.sk/sk/studium/studijnne-programy/fakulta-ekonomie-a-informatiky.html 


-      v študijnom programe vyznačí profilové predmety príslušnej cesty v štúdiu (špecializácie),

 

V študijnom pláne sú považované za profilové predmeti nasledujúce predmety študijného programu, ktoré sú zabezpečované Fakultou ekonómie a informatiky UJS:

  1. Mikroekonómia
  2. Matematika 1
  3. Podnikové hospodárstvo
  4. Makroekonómia
  5. Marketing
  6. Matematika 2
  7. Podnikové financie
  8. Základy účtovníctva
  9. Riadenie a organizácia
  10. Organizačné správanie
  11. Medzinárodný marketing

 

-pre každú vzdelávaciu časť/ predmet definuje výstupy vzdelávania a súvisiace kritériá a pravidlá ich hodnotenia tak, aby boli naplnené všetky vzdelávacie ciele študijného programu (môžu byť uvedené len v Informačných listoch predmetov v časti Výsledky vzdelávania a v časti Podmienky absolvovania predmetu),

 V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov sú jednoznačne opísané požiadavky na ich absolvovanie, ako aj učebné výstupy, ktoré nadobudne absolvent po absolvovaní vzdelávacej časti/predmetu.

 

-      prerekvizity, korekvizity a odporúčania pri tvorbe študijného plánu,

 Prerekvizity a ďalšie odporúčania sú uvedené v študijnom pláne študijného programu, ktorý je dostupný v Akademickom informačnom systéme UJS v moduloch:

VSST178 - Výstupné zostavy pre študijné programy - odporúčané študijné plány, informačné listy, sylaby štátnicových predmetov, ... študijného programu, podprogramu

VSST215 - Monitorovací panel študijného programu t.j. zobrazenie všetkých základných informácií o študijnom programe, výstupné zostavy z AiS2, dokumenty na preukázanie zhody študijného programu a štandardov SAAVŠ

 

Študijný plán je zverejnený na webovej stránke fakulty:

https://www.ujs.sk/sk/studium/studijnne-programy/fakulta-ekonomie-a-informatiky.html


 -      pre každú vzdelávaciu časť študijného plánu/predmet stanoví používané vzdelávacie činnosti (prednáška, seminár, cvičenie, záverečná práca, projektová práca, laboratórne práce, stáž, exkurzia, terénne praktikum, odborná prax, štátna skúška a ďalšie, prípadne ich kombinácie) vhodné na dosahovanie výstupov vzdelávania,

 V prípade každého predmetu sú jednoznačne definované činnosti, ktoré sú vhodné na dosiahnutie výstupov vzdelávania. Tieto informácie sú uvedené v informačných listoch študijného programu, ktoré sú vytvorené v štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z.z. vo viacerých jazykoch a sú dostupné v Akademickom informačnom systéme UJS v module

VSST178 - Výstupné zostavy pre študijné programy - odporúčané študijné plány, informačné listy, sylaby štátnicových predmetov, ... študijného programu, podprogramu a sú zverejnené aj na webovej stránke fakulty: https://www.ujs.sk/sk/studium/studijnne-programy/fakulta-ekonomie-a-informatiky.html

 

-      metódy, akými sa vzdelávacia činnosť uskutočňuje – prezenčná, dištančná, kombinovaná (v súlade s Informačnými listami predmetov),

 

V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov sú jednoznačne deklarované metódy vzdelávania, ako „prezenčné“. Informačné listy predmetov sú dostupné v Akademickom informačnom systéme UJS v moduloch:

VSST178 - Výstupné zostavy pre študijné programy - odporúčané študijné plány, informačné listy, sylaby štátnicových predmetov, ... študijného programu, podprogramu

VSST215 - Monitorovací panel študijného programu t.j. zobrazenie všetkých základných informácií o študijnom programe, výstupné zostavy z AiS2, dokumenty na preukázanie zhody študijného programu a štandardov SAAVŠ

 

Na webovej stránke fakulty: https://www.ujs.sk/sk/studium/studijnne-programy/fakulta-ekonomie-a-informatiky.html

 

-      osnovu/ sylaby predmetu 

Osnovy/sylaby predmetov tvoria povinnú súčasť informačných listov všetkých predmetov.

 

-      pracovné zaťaženie študenta („rozsah“ pre jednotlivé predmety a vzdelávacie činnosti samostatne) 

Pri príprave vzdelávacích častí/predmetov predkladaného študijného programu sme zohľadnili pracovné zaťaženie študentov, v súlade s ECTS, a to v závislosti od pridelených kreditov a časového rozsahu v akom sa vzdelávanie uskutoční. Jeden kredit zodpovedá 25 až 30 hodinám práce. To predstavuje typické pracovné zaťaženie (skutočný čas potrebný na dosiahnutie výsledkov vzdelávania sa u jednotlivých študentov môže líšiť).


-      kredity pridelené každej časti na základe dosahovaných výstupov vzdelávania a súvisiaceho pracovného zaťaženia,  

V prípade vzdelávacích častí/predmetov s vyššími kreditmi, kde hodinová dotácia prezenčnej výučby nie je v súlade s pracovným zaťažením študenta, sú defeinované ďalšie učebné úlohy, ktoré rieši študent riadeným samoštúdiom pod vedením učiteľa, a následným preukázaním výsledkov vzdelávania, ktoré boli vopred stanovené v informačnom liste predmetu..

 

-      osobu zabezpečujúcu predmet (alebo partnerskú organizáciu a osobu) s uvedením kontaktu,  

V informačných listoch predmetov sú uvedené osoby zabezpečujúce predmety

 

-      učiteľov predmetu (alebo podieľajúce sa partnerské organizácie a osoby) (môžu byť uvedené aj v IL predmetov),  

V informačných listoch predmetov sú uvedené vyučujúci predmetov

 

-      miesto uskutočňovania predmetu (ak sa študijný programu uskutočňuje na viacerých pracoviskách). 

Časť ŠP zabezpečovaná FEI UJS sa uskutočňuje na Fakulte ekonómie a informatiky UJS, v Komárne.

d) - Vysoká škola uvedie počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia.
V súlade so zákonom č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov (§ 52) je študijný program zostavený na štandardnú dĺžku štúdia (3,5 roky). V študijnom programe sa dodržuje štandardná študijná záťaž 60 kreditov za jeden akademický rok a celkový počet kreditov za celé štúdium je: 210 kreditov.
e) - Vysoká škola pre jednotlivé študijné plány uvedie podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre:

Počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia: 150 kreditov,

Počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia: minimálne 37 kreditov,

Počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia: študent má možnosť získať chýbajúce kredity z okruhu povinne voliteľných a voliteľných predmetov – počet kreditov: 3 kredity.

Počet kreditov za predmety štátnej skúšky: 10 kreditov.

Počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia je 10 kreditov.

 

Každý informačný list predmetu v časti „Poznámka“ obsahuje informáciu o tom, ktoré predmety zabezpečí vysokoškolská inštitúcia.


f) - Vysoká škola popíše pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu.

Overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov sa realizuje v podľa aktuálneho Študijného poriadku UJS.

Spôsob archivácie dokumentov preukazujúcich plnenie výstupov vzdelávania upravuje smernica rektora č. 4/2021 o archivovaní dokumentov preukazujúcich plnenie výstupov vzdelávania. Smernica je dostupná v Akademickom Informačnom Systéme UJS

 

Aktuálny Študijný poriadok UJS je dostupný:

a) v Akademickom Informačnom Systéme UJS - Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy

b) na webovej stránke univerzity:

https://www.ujs.sk/sk/univerzita/vnutorne-predpisy.html#vn%C3%BAtorn%C3%A9-predpisy-univerzity-j-selyeho


Ďalšie možnosti opravných postupov voči hodnoteniu je možné realizovať na základe Zákona o sťažnostiach 9/2010 Z. z., ktorý upravuje postup pri podávaní, vybavovaní a kontrole vybavovania sťažností fyzických osôb alebo právnických osôb.

g) - Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.

Postup uznávania kreditov alebo časti štúdia opisuje Študijný poriadok UJS.

Aktuálny Študijný poriadok UJS je dostupný:

a) v Akademickom Informačnom Systéme UJS - Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy

b) na webovej stránke univerzity:

https://www.ujs.sk/sk/univerzita/vnutorne-predpisy.html#vn%C3%BAtorn%C3%A9-predpisy-univerzity-j-selyeho


h) - Vysoká škola uvedie témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam).

Zoznam tém záverečných prác sú dostupné v Akademickom Informačnom Systéme UJS – modul VSES057 – Evidencia záverečných prác - Prehľady tém záverečných prác, vytvorenie, aktualizácia, zrušenie, prihlasovanie, odhlasovanie potvrdenie akceptácie študenta na tému záverečnej práce, evidencia hodnotenia


i) - Vysoká škola popíše alebo sa odkáže na:

-      pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe,

 

Pravidlá a postupy na zadávanie, spracovanie, oponovanie, obhajoby a hodnotenie záverečných prác sú deklarované a formulované Študijnom poriadku UJS (úplné znenie s dodatkami), dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2018, číslo 8.

 

-      možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov,

Študijný poriadok UJS (Čl.11.) v súlade s Európskym systémom transferu kreditov opisuje postupy a pravidlá na získavanie kreditov, ich zhromažďovanie a prenos, sú definované pravidlá a postupy uznávania absolvovania predmetov na inej vysokej škole.

V záujme zvyšovania podielu účastníkov na Erasmus+ mobilitách Úsek pre medzinárodné vzťahy v spolupráci s fakultami UJS pravidelne organizuje informačné Erasmus+ dni a workshopy, a ponúka možnosť osobnej alebo online konzultácie. Študentom UJS sú distribuované propagačné materiály a pravidelne sú zverejňované informácie prostredníctvom informačných nástrojov univerzity.

Pravidlá a postupy sú sformulované v Smernici rektora č. 3/2014 o organizovaní zahraničných mobilít študentov, učiteľov a zamestnancov v rámci programu Erasmus+ na UJS, dostupné v AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2018, číslo 10)

 

-      pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov,

Porušenie výskumnej integrity, plagiátorstvo a akademické podvody a realizuje opatrenia, ktoré zaručia, že porušenie týchto pravidiel nie je zlučiteľné so získaním akademického titulu. Podrobné pravidlá a postupy v oblasti dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov za ich porušenie upravujú:

- Etický kódex UJS, dostupný v AIS UJS: AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2013, číslo 11, a na webovej stránke UJS:

 https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/eticky_kodex_ujs.pdf

 

- Disciplinárny poriadok pre študentov FEI UJS:

http://ef.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/2020/Disciplin%C3%A1rny%20poriadok%20pre%20%C5%A1tudentov%20FEI%20UJS.pdf

FEI UJS má zriadenú Disciplinárnu komisiu, v ktorej majú zastúpenie aj študenti FEJ UJS:

https://fei.ujs.sk/sk/fakulta/disciplinarna-komisia.html

 

- Zásady Univerzity J. Selyeho o vyhlásení neplatnosti štátnej skúšky alebo jej súčasti, vyhlásení neplatnosti rigoróznej skúšky alebo jej súčasti, odňatí vedecko-pedagogického titulu alebo umelecko-pedagogického titulu, návrhu na odvolanie profesora a vzdaní sa akademického titulu Univerzity J. Selyeho. Dostupné v AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2021, číslo 5.

-      postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami,

V súlade so súčasným trendom univerzita systematizovane vyhľadáva a oslovuje študentov so špecifickými potrebami a eviduje pozorovateľný nárast týchto študentov. Študenti so špecifickými potrebami majú nárok podľa ich špecifických potrieb na podporné služby. Univerzita má vytvorené Centrum pre podporu študentov a zamestnáva koordinátora študentov so špecifickými potrebami.

Ďalšie informácie sú dostupné na webovej stránke Centra pre študentov:

https://www.ujs.sk/sk/studium/studenti-so-specifickymi-potrebami.html

Pravidlá a postupy sú opísané v Smernici rektora č. 7/2016 o študentoch so špecifickými potrebami a o pôsobnosti koordinátora UJS pre študentov so špecifickými potrebami, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2016, číslo 9), príp. dostupné aj na webovej stránke UJS: http://www.ujs.sk/documents/Smernica.7.2016.pdf

-      postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta.

 

Jeden zo základných princípov udržateľnosti vnútorného systému kvality univerzity je princíp neustáleho zlepšovania kvality. Tento princíp vychádza z identifikácie potrieb a očakávaní študentov, zamestnancov a ďalších zainteresovaných strán. Vo všetkých procesoch vzdelávania, tvorivej činnosti a služieb sa univerzita snaží neustále zlepšovať všetky aspekty týchto činností.

 

Kontakt na podávanie podnetov: kvalita@ujs.sk

 

Podanými podnetmi sa zaoberajú orgány zabezpečovania kvality podľa článku 4 smernice č. 5/2021 o procesoch vnútorného systému kvality UJS. Preskúmavanie podnetov je transparentné a uskutočňuje sa za účasti zástupcov študentov. V prípade ich akceptácie sa príjme adekvátne opatrenia na zlepšenie kvality. O výsledku akceptácie dobrého nápadu, v prípade identifikovateľnosti e-mailovej adresy, bude podávateľ informovaný.


5. - Informačné listy predmetov študijného programu
V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.

Informačné listy študijného programu sú vytvorené v štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z.z. v troch jazykoch (maďarský jazyk, slovenský jazyk, anglický jazyk) a sú pre rôzne skupiny stakeholderov dostupné:

 

a) v Akademickom informačnom systéme UJS v moduloch:


VSST178 - Výstupné zostavy pre študijné programy - odporúčané študijné plány, informačné listy, sylaby štátnicových predmetov, ... študijného programu, podprogramu

VSST215 - Monitorovací panel študijného programu t.j. zobrazenie všetkých základných informácií o študijnom programe, výstupné zostavy z AiS2, dokumenty na preukázanie zhody študijného programu a štandardov SAAVŠ

 

b) Informačné listy sú zverejnené na webovej stránke fakulty: https://www.ujs.sk/sk/studium/studijnne-programy/fakulta-ekonomie-a-informatiky.html

6. - Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
(alebo hypertextový odkaz).

Aktuálny harmonogram akademického roka je dostupný:

a) na webovej stránke univerzity: https://www.ujs.sk/sk/studium/harmonogram-akademickeho-roka.html

b) na webovej stránke FEI UJS: https://fei.ujs.sk/sk/studium-sk/harmonogram.html

 

Rozvrhy pre jednotlivé študijné programy je možné vygenerovať v AIS UJS, v module:

VSRH-009: Rozvrh hodín pre... (Rozvrhové zostavy pre zvolený akademický rok, semester, obdobie, deň pre vyučujúceho, študenta, stredisko, predmet, miestnosť, študijný program, ročník, krúžok, podprogram, rozvrhového okienko)

Vygenerovanie rozvrhu je možné pre študijný program, podprogramy, predmet, stredisko, osoby, miestnosť


7. - Personálne zabezpečenie študijného programu
a) - Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu (s uvedením funkcie a kontaktu).

Prof. Dr. Andrea Bencsik, CSc., profesor, Katedra manažmentu FEI UJS e-mail: bencsika@ujs.sk, kontakty na zamestnanca: https://www.ujs.sk/hu/alkalmazottak/52-gazdasagtudomanyi-es-informatikai-kar/4757-prof-dr-andrea-bencsik-csc.html


b) - Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu s priradením k predmetu s prepojením na centrálny Register zamestnancov vysokých škôl, s kontaktom (môžu byť uvedení aj v študijnom pláne).

Profilové predmety   Meno osoby - ZOPP Register zamestnancov VŠ

Riadenie a organizácia,

Organizačné správanie       Prof. Dr. Andrea Bencsik, CSc.,      https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15539?mode=full

Podnikové hospodárstvo      Prof. Dr. Mihály Ormos, PhD.           https://www.portalvs.sk/regzam/detail/29180?mode=full

Podnikové financie   Prof. Dr. Poór József, DSc. https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15532?mode=full

Marketing, Medzinárodný marketing           Prof. Dr. László Józsa, CSc.           https://www.portalvs.sk/regzam/detail/20195?mode=full

Základy účtovníctva Dr. habil. Ing. Renáta Machová, PhD. https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15598?mode=full

Organizačné správanie          Dr. habil. Ing. Péter Karácsony, PhD.  https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15602?mode=full

Matematika 1, Matematika 2,          Dr. habil. Kálmán Csaba Liptai, PhD. https://www.portalvs.sk/regzam/detail/32943?mode=full

Mikroekonómia, Makroekonómia,

Podnikové financie       PhDr. Enikő Kahler Korcsmáros, PhD. https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15559?mode=full

c) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.

A tanulmányi program profiltárgyait biztosító személyek tudományos/művészeti-pedagógiai jellemzői elérhetők az SJE Akadémiai Információs Rendszerében.

LZ078 – Személyi dokumentumok felülete

d) - Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).

Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu je súčasťou študijného plánu.

 

Kontakty na každého zamestnanca sú uvedené na webovej stránke fakulty:

https://www.ujs.sk/sk/kontakt/personal.html?category=64&text=&option=com_qflarticlesfilter&view=articles&Itemid=348&qfl-search=1&modulename=

 

Odkaz na centrálny register zamestnancov vysokých škôl:

https://www.portalvs.sk/regzam/?do=filterForm-

e) - Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam (s uvedením kontaktov).

Zoznam školiteľov záverečných prác sa nachádza v AIS UJS module VSES057 - Evidencia záverečných prác -  Prehľady tém záverečných prác, vytvorenie, aktualizácia, zrušenie, prihlasovanie, odhlasovanie potvrdenie akceptácie študenta na tému záverečnej práce, evidencia hodnotenia.

V zozname záverečných prác je možné filtrovať podľa akademického roku, podľa strediska, osôb záverečnej práce a tiež podľa študijného odboru a študijného programu.

 

Kontakty na vedúcich záverečných prác sú uvedené na webovej stránke fakulty:

https://www.ujs.sk/sk/kontakt/personal.html?category=64&text=&option=com_qflarticlesfilter&view=articles&Itemid=348&qfl-search=1&modulename=


f) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky školiteľov záverečných prác.

Vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu sú dostupné v AIS UJS.

LZ078 – Panel dokumentov osoby - Vedecko/umelecko - pedagogická charakteristika a iné dokumenty osoby

 


g) - Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu (meno a kontakt).

Záujmy študentov zastupujú študenti v rôznych orgánoch FEI UJS:

 

a) Členovia Akademického senátu UJS za študentskú časť FEI UJS:

1.  Mgr. Adam Páldi, e-mail: 121708@student.ujs.sk

2.  Mgr. Barnabás Szabó, e-mail: 120824@student.ujs.sk

 

b) Členovia Akademického senátu FEI UJS za študentskú časť:

1. János Mészáros, e-mail: 128847@student.ujs.sk

2. Mgr. Adam Páldi, e-mail: 121708@student.ujs.sk

3.  Zsófia Ružíková, e-mail: 121708@student.ujs.sk

4.  Mgr. Barnabás Szabó, e-mail: 120824@student.ujs.sk

 

c) Rada pre zabezpečovanie kvality UJS:

1. Szilárd Szigeti, e-mail: 122204@student.ujs.sk

 

d) Rada pre zabezpečovanie kvality FEI UJS:

1. PaedDr. Márk Csóka, e-mail: csokam@ujs

 

e) Kolégium dekana FEI UJS:

1. Mgr. Noémi Fóthy, e-mail: 120318@student.ujs.sk

 

f) Disciplinárne komisie

    Disciplinárna komisia FEI UJS:

 

1. Máté Meňhárt, e-mail: 128461@student.ujs.sk

2. Bc. Barbara Borkovičová, e-mail: 125788@student.ujs.sk

3. Bence Vetter, e-mail: 131059@student.ujs.sk

 

Disciplinárna komisia UJS:

1. Mgr. Noémi Fóthy, e-mail: 120318@student.ujs.sk

 

g) Komisie ERASMUS+:

na úrovni fakulty: Mgr. Adam Páldi, e-mail: 121708@student.ujs.sk

na úrovni UJS: Mgr. Barnabás Szabó, e-mail: 120824@student.ujs.sk

 

h) Rada ŠVOČ UJS:

1. János Mészáros, e-mail: 128847@student.ujs.sk

 

i) Zástupcovia Študentskej samosprávy FEI UJS:

odkaz na webovú stránku Študentskej samosprávy FEI UJS:

https://sjehok.org/tisztsegviseloink/#gik



h) - Študijný poradca študijného programu (s uvedením kontaktu a s informáciou o prístupe k poradenstvu a o rozvrhu konzultácií).
i) - Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami).

Študijné oddelenie FEI UJS: https://fei.ujs.sk/sk/struktura-sk/studijne-oddelenie.html

Kariérny poradca:

Mgr. Norbert Ištvánik, kontakty: https://www.ujs.sk/sk/personal/63-zamestnanci/5226-mgr-norbert-istvanik.html

Ubytovanie v študentskom domove:

Mgr. Attila Duba, kontakty: https://www.ujs.sk/sk/personal/63-zamestnanci/6054-mgr-attila-duba.html

8. - Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) - Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).

Vyučovanie je zabezpečené v nasledujúcich miestnostiach, ktoré sa nachádzajú v budove Fakulty ekonómie a informatiky, v Konferenčnom Centri UJS a v ŠC UJS.

a) prednáškové miestnosti: K1, K2, K3, G110, G210

b) seminárne miestnosti: G202, G203, G205, G206, G207, G209, G309, G310, G405, K7, K8, K9

c) počítačové miestnosti: K6, G313

d) laboratóriá: G312

e) iné miestnosti: miestnosti ŠC UJS

Virtuálna prehliadka budov

b) Informačné, komunikačné a softvérové zabezpečenie študijného programu

UJS zabezpečuje pre svojich študentov a zamestnancov prístup k internetu cez vysoko-rýchlostnú akademickú sieť SANET. Pripojenie je zabezpečené jednak s autentifikáciou osôb do siete UJS, alebo s registráciou zariadenia na osobu. Študenti majú voľný prístup k počítačom a internetu v špecializovaných učebniach a v Univerzitnej knižnici, ďalej majú prístup k počítačom a internetu na verejne prístupných miestach formou počítačových kioskov v budovách UJS, ktoré sú v celodennej prevádzke. Prístup k internetu je zabezpečený aj formou wi-fi pripojenia dostupnej vo všetkých budovách UJS vrátane internátov. Sieť je súčasťou projektu EDUROAM a umožňuje prístup na sieť pre užívateľov inštitúcií zapojených do projektu. Na verejne prístupných miestach sú umiestnené multifunkčné zariadenia na tlač, skenovanie a kopírovanie dokumentov cez systém SafeQ, zabezpečené s čítacími zariadeniami na ISIC karty.

Univerzita prevádzkuje vlastný e-mailový server, každý študent a zamestnanec má v profile e-mail, adresár, kalendár a možnosť zdieľania súborov. Identifikačné údaje zamestnancov a študentov do e-mailu (prihlasovacie meno a heslo) sa používajú aj na prihlásenie do siete, na prihlásenie do wi-fi zóny, k autorizovaným lokalitám webovej stránky, do tlačového systému SafeQ, do stravovacieho systému a k ďalším službám.

Najvýznamnejšie informačné zdroje a systémy UJS:

1.  Knižničný informačný systém DAWINCI – moderný knižnično-informačný systém, systém poskytuje používateľom prístup k jednotlivým knižničným fondom prostredníctvom OnLine katalógu OPAC cez webové rozhranie. Evidencia čitateľov je vedená cez preukaz študenta/zamestnanca UJS.

2.  Akademický informačný systém AiS2 - Akademický informačný systém je komplexný informačný systém určený predovšetkým na riadenie všetkých troch stupňov vysokoškolského štúdia a podporu riadenia vedy a výskumu VŠ. V súvislosti s realizáciou študijného programu sú používané skoro všetky funkcionality systému, napríklad:

·      elektronická prihláška (od podania prihlášky v elektronickej podobe cez elektronické návratky až k zápisu),

·      komplexná evidencia štúdia,

·      evidencia študijných programov,

·      evidencia záverečných prác (s automatickým prenosom všetkých záverečných prác študentov do centrálneho registra záverečných prác),

·      evidencia ubytovania študentov,

·      administratívny podsystém na zverejnenie všetkých dokumentov v autorizovanej zóne, a na vytváranie a vyhodnotenie študentských ankiet,

·      absolventský portál.

Na úrovni riadenia slúži AIS ako nástroj na zabezpečenie plánovania štúdia a zdroj pre vykazovanie výučby a na meranie vzdelávacieho výkonu pracovísk a zamestnancov.

  1. Finančný informačný systém SOFIA - modul systému je prepojený so systémom AIS v oblasti evidencie všetkých platieb študentov a v oblasti výplat štipendií pre študentov.
  2. Prístup k elektronickým databázam – pod záštitou CVTI SR sú sprístupnené vybrané databázové kolekcie elektronických informačných zdrojov. Prístup študentov a pedagógov k potrebným databázam je riešený aj vzdialeným prístupom cez CVTI SR. Cez tento prístup je riešený aj prístup k zahraničným vedeckým časopisom prístupných v on-line databázach jednotlivých vydavateľstiev.
  3. Systém identifikácie osôb - Tento systém zabezpečuje prístup používateľov k jednotlivým informačným systémom a elektronickým službám na základe jednotne určeného prihlasovacích údajov (prihlasovacie meno a heslo). Súčasťou tohto riešenia je aj identifikačný preukaz na báze bezkontaktnej čipovej karty (preukaz študenta a preukaz zamestnanca). Tieto karty sa používajú v tlačovom systéme, v stravovacom systéme a zároveň umožňujú prístup do miestností so zabezpečeným s prístupovým systémom.

6. Vzdelávacia platforma LMS (Learning Management System) portál Moodle: vzdelávacia platforma poskytujúca vysokoškolským učiteľom nástroj podporu elektronického vzdelávania. Prístup do systému je možný len pomocou jednotných prihlasovacích údajov. Je to bezpečný a kompletný nástroj podpory e-vzdelávania.

7. Webkonferenčný systém BigBlueButton podporujúci on-line vzdelávanie.

8. V internetovej sieti UJS je umožnený prístup študentom k databáze ORBIS EUROPE. Databáza obsahuje približne 110 miliónov reportov firiem. Okrem finančných výkazov poskytuje aj prístup k patentom, a k údajom o fúziách a o akvizíciách.

9. ECOSIM SmartSim – simulačný softvér využívaný pri vyučovaný predmetov podnikových financií a marketingu.

Informovanosť študentov je zabezpečená:

·      e-mailovou komunikáciou prostredníctvom vlastného e-mailového konta, ktoré slúži na oficiálnu komunikáciu medzi študentmi a zamestnancami UJS,

·      prostredníctvom internetových stránok univerzity, fakulty a katedier,

·      distribúciou správ pomocou Akademického informačného systému,

informáciami prostredníctvom veľkoplošných obrazoviek, ktoré sú umiestnené na frekventovaných verejne prístupných miestach univerzity.

b) - Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).

Knižnica Univerzity J. Selyeho umožňuje prezenčný prístup k študijnej literatúre pre študijný program, a to najmenej v rozsahu povinnej literatúry uvedenej v informačných listoch predmetov. Webová stránka knižnice: http://uk.ujs.sk/

a) Knižničný informačný systém DAWINCI – moderný knižnično-informačný systém, systém poskytuje používateľom prístup k jednotlivým knižničným fondom prostredníctvom OnLine katalógu OPAC cez webové rozhranie. Evidencia čitateľov je vedená cez preukaz študenta/zamestnanca UJS.

b) Prístup k elektronickým databázam – pod záštitou CVTI SR sú sprístupnené vybrané databázové kolekcie elektronických informačných zdrojov. Prístup študentov a pedagógov k potrebným databázam je riešený aj vzdialeným prístupom cez CVTI SR. Cez tento prístup je riešený aj prístup k zahraničným vedeckým časopisom prístupných v on-line databázach jednotlivých vydavateľstiev.

c) V internetovej sieti UJS je umožnený prístup študentom k databáze ORBIS EUROPE. Databáza obsahuje približne 110 miliónov reportov firiem. Okrem finančných výkazov poskytuje aj prístup k patentom, a k údajom o fúziách a o akvizíciách.


c) - Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.

Na univerzite je prístup zabezpečený systémom identifikácie osôb, ktorý zabezpečuje prístup používateľov k jednotlivým informačným systémom a elektronickým službám na základe jednotne určeného prihlasovacích údajov (prihlasovacie meno a heslo). Súčasťou tohto riešenia je aj identifikačný preukaz na báze bezkontaktnej čipovej karty (preukaz študenta a preukaz zamestnanca). Tieto karty sa používajú aj v tlačovom systéme, v stravovacom systéme a zároveň umožňujú prístup do miestností so zabezpečeným s prístupovým systémom.

Pre potreby dištančného vzdelávania alebo vzdelávania kombinovanou formou univerzita má v prevádzke štyri servery s videokonferenčným systémom BigBlueButton. FEI UJS používa na zabezpečenie aktivít nasledujúce:

bigbluebutton.ujs.sk/b – prístup aj bez autorizácie (bez prihlasovacieho mena a hesla)

bbbgik.ujs.sk/b – prístup len po autorizácii (len s prihlasovacím menom a heslom)

Alternatívnym nástrojom na dištančné vzdelávanie je aj platforma MS Teams, ako súčasť balíka Office 365, ktorá je k dispozícii pre všetkých učiteľov aj študentov.

Ešte v roku 2015 bol na UJS vytvorený a zavedený do prevádzky e-learningový systém na báze open-source LMS Moodle. Tento systém bol v roku 2017 čiastočne integrovaný so systémom WeBWorK a v roku 2021 inovovaný na novšiu verziu. E-learningový systém spravuje Centrum Informačných Služieb UJS: (https://support.ujs.sk/sk/)

E-learningový systém je dostupný na adrese: e-learning.ujs.sk

Popri možnosti káblového pripojenia, ktorá je k dispozícii v ŠD, UK a na iných vybraných miestach, majú študenti vo všetkých budovách UJS prístup na internet prostredníctvom WiFi siete. K pripojeniu k sieti je potrebná autentifikácia osoby (prihlasovacie meno a heslo). V roku 2016 bol zavedený centrálny tlačový systém, ktorý je dostupný aj pre študentov. Študenti majú možnosť pridávať kredit na svoje účty v pokladni UJS


d) - Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie.

Súčasťou programu je Odborná prax. Prax zabezpečuje partnerská vysoká škola.


FEI UJS má a udržiava partnerstvá, s niektorými partnermi (napr. MOL, Exxon Mobile, IBM – Ilex, OVB, ECOSIM). Spolupráca s partnermi je vzájomná, s niektorými partnermi sa spolupracuje v rôznych oblastiach: praktickej príprava, transfer vedomostí a výskumu, prednášky pre študentov, účasť partnerov na konferenciách, príp. sa pripravujú výskumné projekty v spoločných oblastiach pôsobenia.



e) - Charakteristika na možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia.

 V priebehu štúdia UJS poskytuje svojim študentom aj stimulujúce prostredie. UJS efektívne riadi a prevádzkuje Študentské domovy UJS, kde zabezpečuje komfortné ubytovanie pre študentov univerzity, s vhodnými podmienkami pre kvalitné bývanie so zodpovedajúcim hygienickým štandardom a bezpečnosťou. Súčasťou areálu ŠD je multifunkčné ihrisko umožňujúce študentom zmysluplné trávenie voľného času a športovanie.

UJS zabezpečuje študentom aj stravovanie v budove Konferenčného centra UJS. V Športovom centre Univerzity majú študenti možnosť športovania a realizácie ďalších voľnočasových aktivít.

Cieľom univerzity je poskytnúť aj možnosti kultúrneho, spoločenského a duchovného vyžitia. Študenti majú možnosť navštevovať kaplnku zriadenú v ŠD Čajka. 


f) - Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania.

UJS svojim študentom ponúka zahraničné študijné mobility v rámci mobilitných programov Erasmus+, programu Makovecz, CEEPUS a rôznych odborných stáží z ponuky Inštitúcie Balassi (Mobilitné granty Ministerstva ľudských zdrojov MR). 

V súčasnosti UJS má 118 uzatvorených bilaterálnych zmlúv, memoránd a medziinštitucionálnych dohôd so 63 partnerskými inštitúciami v 15 krajinách Európy ako aj medziinštitucionálne dohody v partnerských krajinách mimo EU v rámci aktivity KA107.

Úsek pre medzinárodné vzťahy v spolupráci s fakultami UJS pravidelne organizuje informačné Erasmus+ dni a workshopy, a ponúka možnosť osobnej alebo online konzultácie. Študentom UJS sú distribuované propagačné materiály, letáky a brožúry. Zároveň úsek pre medzinárodné vzťahy UJS pravidelne zverejňuje informácie o činnosti na internetovej stránke Erasmus+ UJS a hromadne zasiela informácie študentom, učiteľom a zamestnancom UJS prostredníctvom informačných nástrojov univerzity. Jazyková podpora pre študentov je zabezpečená prostredníctvom online nástroja jazykovej podpory OLS (On-line Linguistic Support) v rámci programu Erasmus+.

Partnerské inštitúcie

https://www.ujs.sk/sk/medzinarodne-vztahy/partneri.html

Mobilita študentov za účelom štúdia - Erasmus+:

http://erasmus.ujs.sk/sk/studium.html

Mobilita študentov za účelom stáže:

http://erasmus.ujs.sk/sk/staz.html

Návod pre študentov na prihlasovanie:

http://erasmus.ujs.sk/sk

Kontakty koordinátorov:

http://erasmus.ujs.sk/sk/kontakt.html

Program Makovecz

https://www.ujs.sk/sk/medzinarodne-vztahy/makovecz.html

Ostatné programy mobility:

https://www.ujs.sk/sk/medzinarodne-vztahy/mobilita.html

9. - Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a) - Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium.

Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium sa nachádzajú v zverejnených podmienkach prijatia na štúdium: http://fei.ujs.sk/sk/studium-sk/podmienky-prijatia.html


b) - Postupy prijímania na štúdium.

Postupy prijímania študentov na bakalárske a magisterské štúdium upravuje Študijný poriadok UJS, časť II. Čl. 19-25.


c) - Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie.

akademický rok         študijný program       počet prihlásených     počet prijatých           počet neprijatých           počet zapísaných

2018/19          SPOMdb       45       0         45       0

2019/20          SPOMdb       58       0         58       0

2020/21          SPOMdb       53       8         45       5

2021/22          SPOMdb       43       11       32       10

10. - Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a) - Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu.

FEI UJS vypracovala a zaviedla vnútorný systém zabezpečovania kvality vzdelávania na úrovni fakulty vo väzbe na predpisy univerzity. Prioritným cieľom uvedeného systému je zabezpečovanie, monitorovanie a rozvíjanie kvality vzdelávania z celkového pohľadu činností fakulty.

Podľa § 70 ods. 1 písm. h) zákona č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých predpisov, Študent má právo aspoň raz ročne mať možnosť formou anonymného dotazníka vyjadriť sa o kvalite výučby a o učiteľoch. Študenti FEI UJS majú k dispozícii možnosť zapojiť sa do anonymného dotazníkového prieskumu zameraného na hodnotenie výučby (každý predmet, ktorý mal v danom semestri študent zapísaný v zápisnom liste) a učiteľov na konci každého semestra (t.j. dvakrát za rok). Anonymizovaný dotazník je dostupný pre študentov v AIS UJS.


b) - Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Po ukončení ankety výsledky sú automaticky vyhodnotené systémom. Vyhodnotenie výsledkov ankety sa uskutoční na rôznych úrovniach:

·        Úroveň vyučujúceho – spätná väzba v prípade vyučovaných predmetov

·        Úroveň vedúceho katedry – spätná väzba v prípade všetkých predmetov, ktoré zabezpečuje katedra

·        Úroveň prodekana pre vzdelávanie a sociálne záležitosti a úroveň dekana – spätná väzba v prípade všetkých predmetov, ktoré zabezpečuje fakulta. Textové pripomienky sa zobrazia len po schválení prodekanom.

·        Rada pre zabezpečovanie kvality FEI UJS - prerokúva výsledky ankiet raz ročne

·        Akademický senát FEI UJS – prerokúva výsledky, ako súčasť Výročnej správy FEI UJS

·        Vedecká rada FEI UJS – prerokúva Výročnú správu Zabezpečenia kvality vzdelávania na FEI UJS

S výsledkami súvisiace opatrenia sú vykonané na jednotlivých úrovniach.


c) - Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Spätnú väzbu nám poskytli aj výsledky prieskumu Akademická štvrťhodinka. Cieľom celoslovenského prieskumu spokojnosti študentov Akademická štvrťhodinka bolo zmapovať pohľady vysokoškolákov na I. a II. stupni štúdia/v spojenom štúdiu na výučbu a podmienky na ich škole. Vďaka dotazníku získala Slovenská akreditačná agentúra pre vysoké školstvo spätnú väzbu, ako zlepšiť výučbu a podmienky štúdia na našej škole.  

Výsledky prieskumu Akademická štvrťhodinka sú dostupné tu:

https://www.ujs.sk/documents/Akademick%C3%A1%20%C5%A1tvr%C5%A5hodinka%20-%20UJS.pdf

 


11. - Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu
(napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne).

Štipendijný poriadok UJS, Doplnok č. 1 k Štipendijnému poriadku UJS, Doplnok č. 2 k Štipendijnému poriadku UJS 

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Stipendijny_poriadok_2018.pdf

http://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/2018_07_03_Stipen_poriadok_dopl_FIN.pdf

https://www.ujs.sk/documents/Doplnok%20%C4%8D.%202%20k%20%C5%A0tipendijn%C3%A9mu%20poriadku%20UJS.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné predpisy: 2018-2, 2018-9, 2020-6

 

Smernica č. 5/2013 o Študentskej vedeckej odbornej činnosti UJS, Dodatok č. 1 k Smernici o Študentskej vedeckej odbornej činnosti UJS

https://www.ujs.sk/documents/Smernica%205-2013%20o%20%C5%A0VO%C4%8C%20-%20%C3%9A.%20Z.,%20vr%C3%A1t.%20dodatku%20%C4%8D.%201.pdf

https://www.ujs.sk/documents/Dodatok%20%C4%8D.%201%20k%20Smernici%20%C4%8D.%205-2013%20o%20%C5%A0VO%C4%8C.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2021-5, 2021-4

 

Smernica rektora UJS č. 10/2010 o zásadách požičiavania prenosných počítačov študentom (v znení dodatku č. 1)

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2011-7

 

Smernica rektora č. 1/2021 Školné a poplatky spojené so štúdiom na Univerzite J. Selyeho na akademický rok 2021/2022

https://www.ujs.sk/documents/Smernica%20%C4%8D.%201-2021%20-%20Skolne_a_poplatky_2021_2022.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2021-6

 

Smernica Č. 9/2020, ktorou sa vydáva Domový a ubytovací poriadok ŠD UJS, Smernica č. 11/2020, ktorou sa vydáva Dodatok č.1 k Domovému a ubytovaciemu poriadku ŠD UJS

https://www.ujs.sk/documents/2021-05-24_Domov%C3%BD%20a%20ubytovac%C3%AD%20poriadok%20%C5%A0D%20UJS.pdf

https://www.ujs.sk/documents/2021-05-24_Dodatok%20%C4%8D.%201%20k%20Domov%C3%A9mu%20a%20ubytovaciemu%20poriadku%20%C5%A0D%20UJS.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2020-29, 2020-43

 

Smernica č. 8/2016 O vydávaní dokladov o absolvovaní štúdia na UJS,

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2016-10

 

Smernica rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok Univerzitnej knižnice UJS, Dodatok č. 1 k Smernici rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok Univerzitnej knižnice UJS, Dodatok č. 2 k Smernici rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok Univerzitnej knižnice UJS

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/1422266793368.pdf

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Dodatok%20%C4%8D.%201%20k%20Smernici%20%C4%8D.%2012014%20Kni%C5%BEni%C4%8Dn%C3%BD%20a%20v%C3%BDpo%C5%BE.%20poriadok%20UK%20UJS.pdf

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/dodatok_KVP_2016-12%20(3).pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2014-2, 2016-18, 2016-24

 

Štatút Študentskej samosprávy,

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2010-8

 

Smernice rektora č. 3/2014 o organizovaní zahraničných mobilít študentov, učiteľov a zamestnancov v rámci programu Erasmus+ na UJS – Úplné znenie 

http://www.ujs.sk/documents/%C3%9Aplne%20znenie_Smernice%20rektora%20%C4%8D.%203-2014_ERASMUS.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2021-16

 

Smernica č. 7/2016 o študentoch so špecifickými potrebami a o pôsobnosti koordinátora UJS pre študentov so špecifickými potrebami

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2016-9

 

Smernica č. 6/2016 o slobodnom prístupe k informáciám

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Smernica.c.6_2016.UJS.o.slobodnom.pristupe.k.informaciam.prilohy.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2016-8