DOKUMENT
Študijný program PHMeb22 - Podnikové hospodárstvo a manažment
Štúdium Stupeň - I. - prvý stupeň, forma - externá, typ - jednoodborové štúdium
Typ dokumentu Opis študijného programu
Názov vysokej školy Univerzita J. Selyeho
Sídlo vysokej školy Bratislavská cesta 3322, 94501 Komárno
Názov fakulty Fakulta ekonómie a informatiky
Sídlo fakulty Hradná 167/21, 945 01 Komárno
Orgán vysokej školy na schvaľovanie študijného programu:
Rada pre zabezpečenie kvality vzdelávania na UJS
1. - Základné údaje o študijnom programe
a) - Názov študijného programu a číslo podľa registra študijných programov.
Podnikové hospodárstvo a manažment Číslo podľa registra študijných predmetov: 113094
b) - Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania.
I. stupeň vysokoškolského štúdia, ISCED-F kód vzdelávania: 645
c) - Miesto/-a uskutočňovania študijného programu.
Komárno
d) - Názov a číslo študijného odboru, v ktorom sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, alebo kombinácia dvoch študijných odborov, v ktorých sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, ISCED-F kódy odboru/ odborov.
Študijný odbor: 8. Ekonómia a manažment ISCED-F kód odboru: 041
e) - Typ študijného programu: akademicky orientovaný, profesijne orientovaný; prekladateľský, prekladateľský kombinačný (s uvedením aprobácií); učiteľský, učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií); umelecký, inžiniersky, doktorský, príprava na výkon regulovaného povolania, spoločný študijný program, interdisciplinárne štúdiá.
akademicky orientovaný
f) - Udeľovaný akademický titul pred menom.
Bc.
g) - Forma štúdia.
externá
h) - Pri spoločných študijných programoch spolupracujúce vysoké školy a vymedzenie, ktoré študijné povinnosti plní študent na ktorej vysokej škole (§ 54a zákona o vysokých školách).

Nerelevantné


i) - Jazyk alebo jazyky, v ktorých sa študijný program uskutočňuje.
maďarský jazyk a slovenský jazyk
j) - Štandardná dĺžka štúdia vyjadrená v akademických rokoch.
4 roky
k) - Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov.
Plánovaný počet študentov je uvedený v zverejnených podmienkach prijatia: http://fei.ujs.sk/sk/studium-sk/podmienky-prijatia.html Skutočný počet študentov, počet zapísaných študentov k 31.10.2021: 43 Skutočný počet uchádzačov: o štúdium v roku 2021 bol 60
2. - Profil absolventa a ciele vzdelávania
a) - Vysoká škola popíše ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania.

Cieľom študijného programu Podnikové hospodárstvo a manažment v študijnom odbore 8. Ekonomika a manažment podniku je poskytnúť študentom možnosť získať vzdelanie a vedomosti, zručnosti a kompetencie, využitím ktorých môžu zastávať manažérske funkcie na nižšom až strednom stupni riadenia podnikov, a to najmä v oblastiach prípravy kalkulácií a rozpočtov, plánovania a manažmentu výroby a služieb, financií a účtovníctva, personálneho manažmentu a organizovania transformačných procesov podniku.

Po úspešnom absolvovaní študijného programu získa študent nasledujúce vedmosti:

1.Praktické a metodologické vedomosti z danej oblasti, pozná základné pojmy, fakty, hlavné charakteristiky a súvislosti podnikového hospodárstva a ekonomiky ako celku, príslušných aktérov ekonomiky, funkcie a procesy na domácej a medzinárodnej úrovni

2.Má osvojené základné teórie a charakteristiky na mikro a makroúrovnii ekonomiky, ovláda základné metódy zberu informácií, matematické metódy a metódy štatistickej analýzy,

3.Pozná pravidlá a etické štandardy práce teamovej a projektovej práce, spolupráce v organizáciách a projektového manažmentu.

4.Pozná princípy a metódy zakladania organizácií a inštitúcií, ako aj formovania a zmeny ich organizačného správania, chápe ekonomiku podnikateľského subjektu všeobecne.

5.Pozná a rozumie princípom a metódam riadenia, organizácie a fungovania procesov riadnia, metodike analýzy procesov riadenia, metodickým základom prípravy rozhodnutí a podpory rozhodovania.

6.Disponuje základnými manažérskymi a organizačnými poznatkami, poznatkami potrebných pre prípravu, založenie a riadenie projektov a malých a stredných podnikov.

7.Pozná a ovláda základné pojmy a súvislosti z oblastí financií a účtovníctva, finančných produktov a trhov, štruktúru účtovných výkazov a procesy účtovania, základy finančného a účtovného myslenia.

8.Ovláda písomnú a ústnu formu odbornej a efektívnej komunikácie, tabuľkové a grafické spôsoby prezentácie údajov.

9.Má základnú odbornú slovnú zásobu z ekonómie v jazyku študijného programu a minimálne v jednom cudzom jazyku.

10.Pozná okruh nástrojov IT a kancelárskej techniky, ktoré podporujú procesy riadenia a fungovanie organizácií. Po úspešnom absolvovaní študijného programu získa študent nasledujúce zručnosti:

1.Plánuje a organizuje hospodársku činnosť a projekty, riadi a kontroluje malé podniky a hospodárske organizácie.

2.Pomocou osvojených teórií a metód skúma, systematizuje a analyzuje fakty a základné súvislosti, formuluje nezávislé závery a kritické poznámky, predkladá návrhy na rozhodovanie a prijíma rozhodnutia

3.Sleduje a interpretuje svetové ekonomické a medzinárodné obchodné procesy, zmeny hospodárskej politiky, odborných politík a legislatívy a ich dopady a zohľadňuje ich vo svojich analýzach, návrhoch a rozhodnutiach.

4.Dokáže určiť komplexné dôsledky ekonomických procesov a organizačných udalostí, stanoviť a vyhodnotiť myšlienku, ciele a stratégie spoločnosti, ako aj posúdiť organizáciu a rozvoj spoločnosti;

5.Dokáže aplikovať techniky riešenia ekonomických problémov, metódy riešenia problémov s prihliadaním na podmienky a obmedzenia ich aplikácie.

6.Je schopný spolupracovať s reprezentantmi iných odborov.

7.Podieľa sa na projektoch a skupinovom riešení problémov, po získaní praktických vedomostí, riešenie menších problémov/projektov aj riadi a kontroluje, dokáže riadiť praktické problémy a obchodné projekty na operatívnej a taktickej úrovni.

8.Po získaní praktických vedomostí a skúseností je schopný riadiť malý a stredný podnik alebo organizačnú zložku v obchodnej organizácii.

9.Z koncepčného a teoretického hľadiska vytvorené odborné návrhy a stanoviská predkladá hľadiska ústne aj písomne, v jazyku študijného programu a v cudzom jazyku, podľa pravidiel odbornej komunikácie.

10.Je schopný používať odborný cudzí jazyk na úrovi B1 (CEFR).

Po úspešnom absolvovaní študijného programu získa študent nasledujúce kompetentnosti:

1.Pod všeobecným odborným dohľadom samostatne plní a organizuje úlohy uvedené v pracovnej náplni.

2.Je zodpovedný za svoje analýzy, závery a rozhodnutia, je schopný samostatne a riešiť problémy v meniacom sa prostredí, získa schopnosť samostatne analyzovať a riešiť problémy v meniacom sa prostredí.

3.Samostatne riadi, organizuje a riadi organizačnú zložku, pracovnú skupinu alebo obchodnú spolčnosť, menšiu hospodáriacu organizáciu, pričom zodpovedá za organizáciu a zamestnancov, získa schopnosť plánovať, autonómne a zodpovedne sa rozhodovať, schopnosť myslieť strategicky, kritickosť, analytickosť, tvorivosť a pružnosť v myslení (samostatnosť, adaptabilita, flexibilita, improvizačná spôsobilosť),

4.V hospodárskej organizácii na pracovnej pozícii ekonóma organizuje, riadi a kontroluje hospodársku činnosť podľa svojej kvalifikácie.

5.Zodpovedá za dodržiavanie odborných, právnych a etických noriem a predpisov týkajúcich sa práce a správania.

6.Ako člen projektových tímov, skupinovej práce a organizačných jednotiek plní zverené úlohy samostatne a zodpovedne.

7.Samostatne prednáša a vedie debaty. Samostatne a zodpovedne sa zúčastňuje práce na odborných fórach v rámci obchodnej organizácie aj mimo nej.

b) - Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov.

Bakalársky študijný program Podnikové hospodárstvo a manažment pripravuje študentov na profesionálnu kariéru v oblasti podnikového hospodárstva a manažmentu v domácom aj medzinárodnom prostredí. Je orientovaný na rozvíjanie ekonomického myslenia a zručností v prijímaní rozhodnutí na nižšej až strednej úrovni manažmentu. Absolvent bakalárskeho štúdia študijného programu Podnikové hospodárstvo a manažment dokáže analyzovať jednoduché ekonomické javy a procesy v podniku a jeho okolí a prijímať jednoduché manažérske rozhodnutia. Je spôsobilý riešiť stredne náročné úlohy na rôznych manažérskych funkciách na nižšom a strednom stupni riadenia podniku – napríklad podľa Národnej sústavy kvalifikácií zamestnania podľa SK ISCO-08 zaradené do skupín 12 - Riadiaci pracovníci (manažéri) administratívnych, podporných a obchodných činností , 13 - Riadiaci pracovníci (manažéri) vo výrobe a v špecializovaných službách a 14 -  Riadiaci pracovníci (manažéri) v ubytovacích, reštauračných, obchodných a v ostatných službách.

Absolventi študijného programu Podnikové hospodárstvo a manažment pri posudzovaní ich uplatniteľnosti na trhu práce budú spadať do kategórie „041 Business and administration - 041 Podnikanie a administratíva“ podľa medzinárodnej štandardnej klasifikácie (International Standard Classification of Education: Fields of Education and Training 2013).

c) - Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania.

V prípade študijného programu sa nejedná o regulované povolania.

Súčasťou harmonizácie študijného programu Podnikové hospodárstvo a manažment FEI UJS požiadala o vyjadrenie/stanovisko o študijnom programe externú zainteresovanú stranu MOLGroup. V prípade študijného programu Podnikové hospodárstvo a manažment v mene zainteresovanej strany hodnotili potrebu študijného programu, jeho cieľ a opis, štruktúru, obsah informačných listov a podmienky prostredia štúdia Dr. Bauer Dávid (Vedúci ľudských zdrojov) a Dr. Goldfárth József (Vedúci oddelenia chemikálií a technológií ropných polí). Stanovisko dotknutých o študijnom programe podnikové hospodárstvo a manažment je súčasťou akreditačného materiálu. 

3. - Uplatniteľnosť
a) - Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu.

Kariérne a poradenské centrum Univerzity J. Selyeho poskytuje študentom univerzity poradenské, psychologické, pracovno-právne služby v priebehu ich štúdia sledujúce úspešnosť štúdia a hlavne aj uplatniteľnosť absolventov na trhu práce.

Centrum kariérneho poradenstva Univerzity J. Selyeho robí medzi absolventmi dotazníkový prieskum, pomocou ktorého by chceli posúdiť, kde, na akej pozícii a v akom odbore sa absolventom univerzity podarilo uplatniť sa. Dotazník je dostupný tu .

Z končiacich študentov Fakultuy ekonomiky a informatiky dotazník vyplnilo 129, z toho na externej forme štúdia 17 študentov (13,18 %) a na dennej forme štúdia 103 (79,84 %). Deväť respondentov na túto otázku dotazníka neodpovedalo. Študijný program Podnikové hospodárstvo a manažment ukončilo 20,93 % respondentov, aplikovanú informatiku 6,98 %, Riadenie podniku 15,50 %, magisterský študijný program Ekonomika a manažment podniku 52,71 % a doktorandský študijný program Ekonomika a manažment podniku 3,88 %.

Z respondentov, ktorí ukončili študijný program Podnikové hospodárstvo a manažment (Bc.) je zamestnaných 70,37 %, 3,70% sú podnikatelia, nezamestnaných 14,80 %, v štúdiu pokračovalo 3,70 %, na rodičovskej dovolenke je 3,70 % a 3,70 % si zvolilo inú kategóriu. 44,4 % opýtaných absolventov študijného programu bolo v mieste zodpovedajúcom štúdiu, 29,63 % v príbuznom odbore, 11,11 % v úplne inom odbore a 14,81 % neodpovedalo.

Pre absolventov univerzity prevádzkuje so zámerom udržania kontaktu, a informovania o udalostiach na univerzite. Kariérne a poradenské centrum Univerzity J. Selyeho ALUMINI PORTÁL s pomenovaním ALUMNI SPACE. Absolventi sa môžu zaregistrovať a stať sa členom klubu bývalých študentov.

Informácie pochádzajúce z webovej stránky uplatnenie absolventov prezentujú uplatnenie absolventov študijného programu Podnikové hospodárstvo a manažment na pracovnom trhu.

Uplatniteľnosť absolventov ŠP Podnikové hospodárstvo a manažment je dostupná na nasledujúcom odkaze: https://www.ujs.sk/sk/podnikove-hospodarstvo-a-manazment

b) - Prípadne uviesť úspešných absolventov študijného programu.

Bc. Andrea Járiková, UniPharma, AMC Vlissingen, Payslip accountant, Farkasová a spol.s.r.o. - Business owner and senior accountant, Accounting company X, Senior accountant, payslip accountant. https://www.facebook.com/andrea.farkasova

 Bc. Adrián Marcinkó. WADO Digitálna agentúra, štatutárny orgán. http://karrier.ujs.sk/2021/09/09/marcinko-adrian/


Informácie o úspešných absolventoch študijného programu sú prístupné na nasledujúcom odkaze:

https://www.ujs.sk/sk/podnikove-hospodarstvo-a-manazment 

c) - Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba).

Kontakt so zamestnávateľmi udržiava Centrum kariérneho poradenstva UJS.

Hodnotenie kvality ŠP zamestnávateľmi sa uskutoční pomocou dotazníkového prieskumu. Dotazník je dostupný v maďarskom a v slovenskom jazyku: https://karrier.ujs.sk/hodnotenie-kvality-fei/

Výsledky sú zverejňované na webovej stránke: https://www.ujs.sk/sk/absolventi.html


4. - Štruktúra a obsah študijného programu
a) - Vysoká škola popíše pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe.

Študijný program je uskutočňovaný v  4 rokoch. Študijné jednotky sú realizované v rámci jednotiek študijného programu - prednášok, cvičení, seminárov, konzultácií,  praxe, záverečnej práce. Celkove v priebehu štúdia 1. stupňa získa absolvent minimálne 180 kreditov. Štruktúra i obsah jednotiek študijného programu podľa predmetov sú v študijnom pláne a informačných listoch predmetov, vrátane počtu kreditov, ktoré sú súčasťou prílohy akreditačného spisu. Študijný program Podnikové hospodárstvo a manažment je priradený k študijnému odboru Ekonómia a manažment. Obsahovo sa študijný program zhoduje s opisom študijného odboru a nosné témy jadra znalostí podľa Vyhlášky č. 244/2019 Z. z sú zachované, vychádza z profilu absolventa. Štruktúra študijného plánu a obsahová náplň predmetov Študijný program je harmonizovaný v súlade s príkazom rektora Univerzity J. Selyeho č. 16/2021 Metodický pokyn na tvorbu, zosúladenie a úpravu študijných programov na Univerzite J. Selyeho (dostupné v AIS UJS).

b) - Vysoká škola zostaví odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu.

Študijný plán študijného programu je dostupný v Akademickom informačnom systéme UJS v moduloch:

VSST178 - Výstupné zostavy pre študijné programy - odporúčané študijné plány, informačné listy, sylaby štátnicových predmetov, ... študijného programu, podprogramu

VSST215 - Monitorovací panel študijného programu t.j. zobrazenie všetkých základných informácií o študijnom programe, výstupné zostavy z AiS2, dokumenty na preukázanie zhody študijného programu a štandardov SAAVŠ

 

Študijný plán je zverejnený na webovej stránke fakulty: https://www.ujs.sk/sk/studium/studijnne-programy/fakulta-ekonomie-a-informatiky.html


Po zosúladení ŠP Podnikové hospodárstvo a manažment (I. stupeň) s úpravou novoprijatí študenti začiatkom ďalšieho akademického roka nastúpia na zosúladený ŠP a budú študovať podľa predmetov a pravidiel po úprave, pričom študenti ostatných ročníkov pokračujú v štúdiu zosúladeného ŠP podľa pôvodného odporúčaného študijného plánu a predmetov, na ktorý boli prijatí. 

c) - V študijnom pláne spravidla uvedie:

-     jednotlivé časti študijného programu (moduly, predmety a iné relevantné školské a mimoškolské činnosti za predpokladu, že prispievajú k dosahovaniu želaných výstupov vzdelávania a prinášajú kredity) v štruktúre povinné, povinne voliteľné a výberové predmety,

 Jednotlivé časti programu sú uvedené v študijnom pláne:

Študijná časť: predmety sú uvedené v štruktúre povinné predmety, povinne voliteľné predmety a výberové predmety Časť štátne skúšky: predmety štátnej skúšky

Študijný plán je zverejnený na webovej stránke fakulty:

https://www.ujs.sk/sk/studium/studijnne-programy/fakulta-ekonomie-a-informatiky.html

 

-     v študijnom programe vyznačí profilové predmety príslušnej cesty v štúdiu (špecializácie),                           

V študijnom pláne sú považované za profilové predmetmi nasledujúce predmety študijného programu:

1. Ekonómia 1

2. Ekonómia 2

3. Ekonómia 3

4. Ekonómia 4

5. Finančno-ekonomická analýza

6. Hospodárska politika

7. Marketing

8. Matematika 1 9. Matematika 2

10. Matematika 3

11. Podnikové financie

12. Podnikové hospodárstvo

13. Teória organizácie a manažmentu

14. Štatistika 2

15. Účtovníctvo 1

16. Účtovníctvo 2

16. Účtovníctvo 3

17. Základy odbornej komunikácie


-     pre každú vzdelávaciu časť/ predmet definuje výstupy vzdelávania a súvisiace kritériá a pravidlá ich hodnotenia tak, aby boli naplnené všetky vzdelávacie ciele študijného programu (môžu byť uvedené len v Informačných listoch predmetov v časti Výsledky vzdelávania a v časti Podmienky absolvovania predmetu),

 V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov sú jednoznačne opísané požiadavky na ich absolvovanie, ako aj učebné výstupy (podrobne charakterizované výstupy vedomostí, zručností, kompetentnosti), ktoré nadobudne absolvent po absolvovaní vzdelávacej časti/predmetu.

 

-     prerekvizity, korekvizity a odporúčania pri tvorbe študijného plánu,

 Prerekvizity a ďalšie odporúčania sú uvedené v študijnom pláne študijného programu, ktorý je dostupný v Akademickom informačnom systéme UJS v moduloch:

VSST178 - Výstupné zostavy pre študijné programy - odporúčané študijné plány, informačné listy, sylaby štátnicových predmetov, ... študijného programu, podprogramu

VSST215 - Monitorovací panel študijného programu t.j. zobrazenie všetkých základných informácií o študijnom programe, výstupné zostavy z AiS2, dokumenty na preukázanie zhody študijného programu a štandardov SAAVŠ

 

Študijný plán je zverejnený na webovej stránke fakulty:

https://www.ujs.sk/sk/studium/studijnne-programy/fakulta-ekonomie-a-informatiky.html

 

-     pre každú vzdelávaciu časť študijného plánu/predmet stanoví používané vzdelávacie činnosti (prednáška, seminár, cvičenie, záverečná práca, projektová práca, laboratórne práce, stáž, exkurzia, terénne praktikum, odborná prax, štátna skúška a ďalšie, prípadne ich kombinácie) vhodné na dosahovanie výstupov vzdelávania,

 V prípade každého predmetu sú jednoznačne definované činnosti, ktoré sú vhodné na dosiahnutie výstupov vzdelávania. Tieto informácie sú uvedené v informačných listoch študijného programu, ktoré sú vytvorené v štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z.z. v troch jazykoch (maďarský jazyk, slovenský jazyk, anglický jazyk) a sú dostupné v Akademickom informačnom systéme UJS v module

VSST178 - Výstupné zostavy pre študijné programy - odporúčané študijné plány, informačné listy, sylaby štátnicových predmetov, ... študijného programu, podprogramu a sú zverejnené aj na webovej stránke fakulty: https://www.ujs.sk/sk/studium/studijnneprogramy/fakulta-ekonomie-a-informatiky.html

 

 

-     metódy, akými sa vzdelávacia činnosť uskutočňuje – prezenčná, dištančná, kombinovaná (v súlade s Informačnými listami predmetov),

 V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov sú jednoznačne deklarované metódy vzdelávania, ako „prezenčné“. Informačné listy predmetov sú dostupné v Akademickom informačnom systéme UJS v moduloch:

VSST178 - Výstupné zostavy pre študijné programy - odporúčané študijné plány, informačné listy, sylaby štátnicových predmetov, ... študijného programu, podprogramu

VSST215 - Monitorovací panel študijného programu t.j. zobrazenie všetkých základných informácií o študijnom programe, výstupné zostavy z AiS2, dokumenty na preukázanie zhody študijného programu a štandardov SAAVŠ

 

Na webovej stránke fakulty: https://www.ujs.sk/sk/studium/studijnne-programy/fakulta-ekonomie-a-informatiky.html

  

-     osnovu/ sylaby predmetu,

 Osnovy/sylaby predmetov tvoria povinnú súčasť informačných listov všetkých predmetov.

 

-     pracovné zaťaženie študenta („rozsah“ pre jednotlivé predmety a vzdelávacie činnosti samostatne)

Pri príprave vzdelávacích častí/predmetov predkladaného študijného programu sme zohľadnili pracovné zaťaženie študentov, v súlade s ECTS, a to v závislosti od pridelených kreditov a časového rozsahu v akom sa vzdelávanie uskutoční. Jeden kredit zodpovedá 25 až 30 hodinám práce. To predstavuje typické pracovné zaťaženie (skutočný čas potrebný na dosiahnutie výsledkov vzdelávania sa u jednotlivých študentov môže líšiť).

 

-     kredity pridelené každej časti na základe dosahovaných výstupov vzdelávania a súvisiaceho pracovného zaťaženia,

V prípade vzdelávacích častí/predmetov s vyššími kreditmi, kde hodinová dotácia prezenčnej výučby nie je v súlade s pracovným zaťažením študenta, sú definované ďalšie učebné úlohy, ktoré rieši študent riadeným samoštúdiom pod vedením učiteľa, a následným preukázaním výsledkov vzdelávania, ktoré boli vopred stanovené v informačnom liste predmetu.

 

-     osobu zabezpečujúcu predmet (alebo partnerskú organizáciu a osobu) s uvedením kontaktu,

 

V informačných listoch predmetov sú uvedené osoby zabezpečujúce predmety.

 

-     učiteľov predmetu (alebo podieľajúce sa partnerské organizácie a osoby) (môžu byť uvedené aj v IL predmetov),

 

Vyučujúci predmetov sú uvedení v informačných listoch predmetov.

 

-     miesto uskutočňovania predmetu (ak sa študijný programu uskutočňuje na viacerých pracoviskách).

 

Fakulta ekonómie a informatiky UJS, Komárno

d) - Vysoká škola uvedie počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia.
V súlade so zákonom č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov (§ 52, § 62) je študijný program zostavený na štandardnú dĺžku štúdia (4 roky). V študijnom programe sa dodržuje štandardná študijná záťaž najviac 48 kreditov za jeden akademický rok a celkový počet kreditov za celé štúdium je: 180 kreditov.
e) - Vysoká škola pre jednotlivé študijné plány uvedie podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre:

Na úspešné ukončenie štúdia musí študent získať kredity nasledovne:

  • Povinné predmety (predmety typu A) – študent musí absolvovať každý predmet, celkovo 116 kreditov
  • Povinne voliteľné predmety (predmety typu B) – študent musí získať min. 36 kreditov, pričom 18 kreditov je študent povinný získať z predmetov cudzieho jazyka (CJAx – Anglický jazyk alebo CJNx – Nemecký jazyk)
  • Ďalšie kredity získava študent (t.j. 14 kreditov) získava študent absolvovaním ďalších povinne voliteľných predmetov (predmety typu B) alebo absolvovaním výberových predmetov (predmet typu C) podľa svojho výberu.
  • Študent získava 14 kreditov za absolvovanie predmetov štátnej skúšky.


f) - Vysoká škola popíše pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu.

Overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov sa realizuje v zmysle Študijného poriadku UJS. 

Aktuálny Študijný poriadok UJS je dostupný:

a) v Akademickom Informačnom Systéme UJS - Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy

b)na webovej stránke univerzity:

https://www.ujs.sk/sk/univerzita/vnutorne-predpisy.html#vn%C3%BAtorn%C3%A9-predpisy-univerzity-j-selyeho

 

Spôsob archivácie dokumentov preukazujúcich plnenie výstupov vzdelávania upravuje smernica rektora č. 4/2021 o archivovaní dokumentov preukazujúcich plnenie výstupov vzdelávania. Smernica je dostupná v Akademickom Informačnom Systéme UJS.

Ďalšie možnosti opravných postupov voči hodnoteniu je možné realizovať na základe Zákona o sťažnostiach 9/2010 Z. z., ktorý upravuje postup pri podávaní, vybavovaní a kontrole vybavovania sťažností fyzických osôb alebo právnických osôb.


g) - Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.

Postup uznávania kreditov alebo časti štúdia opisuje Študijný poriadok UJS, ktorý je dostupný:

a) v Akademickom Informačnom Systéme UJS - Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy

b)na webovej stránke univerzity:

https://www.ujs.sk/sk/univerzita/vnutorne-predpisy.html#vn%C3%BAtorn%C3%A9-predpisy-univerzity-j-selyeho.

h) - Vysoká škola uvedie témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam).

Zoznam tém záverečných prác sú dostupné v Akademickom Informačnom Systéme UJS – modul VSES057 – Evidencia záverečných prác - Prehľady tém záverečných prác, vytvorenie, aktualizácia, zrušenie, prihlasovanie, odhlasovanie potvrdenie akceptácie študenta na tému záverečnej práce, evidencia hodnotenia. Možnosť výberu a zapísania si témy záverečnej práce v predposlednom roku štúdia ponúka študentom dostatočný čas na úspešné zvládnutie všetkých procesov súvisiacich s písaním záverečnej práce.  

Okrem individuálnych konzultácií s pedagógmi – vedúcimi/školiteľmi záverečných prác sa pre študentov končiacich ročníkov realizujú spoločné (hromadné) konzultácie k záverečným prácam, na ktorých sa so študentmi diskutuje o všeobecných pravidlách zásadách písania záverečnej práce (teoretické a metodologické problémy) s dôrazom na akademickú etiku. 

i) - Vysoká škola popíše alebo sa odkáže na:

-      pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe, 

Pravidlá a postupy na zadávanie, spracovanie, oponovanie, obhajoby a hodnotenie záverečných prác sú deklarované a formulované Študijnom poriadku UJS (úplné znenie s dodatkami), dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2018, číslo 8.


-      možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov,

Študijný poriadok UJS (Čl.11.) v súlade s Európskym systémom transferu kreditov opisuje postupy a pravidlá na získavanie kreditov, ich zhromažďovanie a prenos, sú definované pravidlá a postupy uznávania absolvovania predmetov na inej vysokej škole.

V záujme zvyšovania podielu účastníkov na Erasmus+ mobilitách Úsek pre medzinárodné vzťahy v spolupráci s fakultami UJS pravidelne organizuje informačné Erasmus+ dni a workshopy, a ponúka možnosť osobnej alebo online konzultácie. Študentom UJS sú distribuované propagačné materiály a pravidelne sú zverejňované informácie prostredníctvom informačných nástrojov univerzity. Pravidlá a postupy sú sformulované v Smernici rektora č. 3/2014 o organizovaní zahraničných mobilít študentov, učiteľov a zamestnancov v rámci programu Erasmus+ na UJS, dostupné v AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2018, číslo 10). Prenos kreditov je získavanie kreditov absolvovaním časti štúdia na základe zmluvy o štúdiu na inej vysokej škole v zahraničí. Prenos kreditov je zabezpečený prihláškou na štúdium, zmluvou o štúdiu a výpisom výsledkov štúdia. Zmluva o štúdiu je trojstranná dohoda uzavretá medzi študentom, vysielajúcou vysokou školou a prijímajúcou vysokou školou pred nastúpením študenta na prijímajúcu školu. Predmety absolvované na prijímajúcej vysokej škole sa študentovi uznávajú na základe výpisu výsledkov štúdia, ktorý vyhotoví prijímajúca vysoká škola na záver jeho pobytu. Výpis sa stáva súčasťou osobnej študijnej dokumentácie študenta.

 

 

-      pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov,

Porušenie výskumnej integrity, plagiátorstvo a akademické podvody a realizuje opatrenia, ktoré zaručia, že porušenie týchto pravidiel nie je zlučiteľné so získaním akademického titulu. Podrobné pravidlá a postupy v oblasti dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov za ich porušenie upravujú:


Etický kódex UJS, dostupný v AIS UJS: AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2013, číslo 11, a na webovej stránke UJS:

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/eticky_kodex_ujs.pdf


Disciplinárny poriadok pre študentov FEI UJS:

http://ef.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/2020/Disciplin%C3%A1rny%20poriadok%20pre%20%C5%A1tudentov%20FEI%20UJS.pdf

FEI UJS má zriadenú Disciplinárnu komisiu, v ktorej majú zastúpenie aj študenti FEJ UJS:

https://fei.ujs.sk/sk/fakulta/disciplinarna-komisia.html


Zásady Univerzity J. Selyeho o vyhlásení neplatnosti štátnej skúšky alebo jej súčasti, vyhlásení neplatnosti rigoróznej skúšky alebo jej súčasti, odňatí vedecko-pedagogického titulu alebo umelecko-pedagogického titulu, návrhu na odvolanie profesora a vzdaní sa akademického titulu Univerzity J. Selyeho. Dostupné v AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2021, číslo 5

 

-      postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami,

V súlade so súčasným trendom univerzita systematizovane vyhľadáva a oslovuje študentov so špecifickými potrebami a eviduje pozorovateľný nárast týchto študentov. Študenti so špecifickými potrebami majú nárok podľa ich špecifických potrieb na podporné služby. Univerzita má vytvorené Centrum pre podporu študentov a zamestnáva koordinátora študentov so špecifickými potrebami.

Ďalšie informácie sú dostupné na webovej stránke Centra pre študentov:

https://www.ujs.sk/sk/studium/studenti-so-specifickymi-potrebami.html

Pravidlá a postupy sú opísané v Smernici rektora č. 7/2016 o študentoch so špecifickými potrebami a o pôsobnosti koordinátora UJS pre študentov so špecifickými potrebami, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2016, číslo 9), príp. dostupné aj na webovej stránke UJS: http://www.ujs.sk/documents/Smernica.7.2016.pdf

 

-      postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta.

 

Jeden zo základných princípov udržateľnosti vnútorného systému kvality univerzity je princíp neustáleho zlepšovania kvality. Tento princíp vychádza z identifikácie potrieb a očakávaní študentov, zamestnancov a ďalších zainteresovaných strán. Vo všetkých procesoch vzdelávania, tvorivej činnosti a služieb sa univerzita snaží neustále zlepšovať všetky aspekty týchto činností.


Kontakt na podávanie podnetov: kvalita@ujs.sk


Podanými podnetmi sa zaoberajú orgány zabezpečovania kvality podľa článku 4 smernice č. 5/2021 o procesoch vnútorného systému kvality UJS. Preskúmavanie podnetov je transparentné a uskutočňuje sa za účasti zástupcov študentov. V prípade ich akceptácie sa príjme adekvátne opatrenia na zlepšenie kvality. O výsledku akceptácie dobrého nápadu, v prípade identifikovateľnosti e-mailovej adresy, bude podávateľ informovaný.

5. - Informačné listy predmetov študijného programu
V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.

Informačné listy študijného programu sú vytvorené v štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z.z. v troch jazykoch (maďarský jazyk, slovenský jazyk, anglický jazyk) a sú pre rôzne skupiny stakeholderov dostupné:


a) v Akademickom informačnom systéme UJS v moduloch:


VSST178 - Výstupné zostavy pre študijné programy - odporúčané študijné plány, informačné listy, sylaby štátnicových predmetov, ... študijného programu, podprogramu

VSST215 - Monitorovací panel študijného programu t.j. zobrazenie všetkých základných informácií o študijnom programe, výstupné zostavy z AiS2, dokumenty na preukázanie zhody študijného programu a štandardov SAAVŠ

 

b) Informačné listy sú zverejnené na webovej stránke fakulty: https://www.ujs.sk/sk/studium/studijnne-programy/fakulta-ekonomie-a-informatiky.html

 


6. - Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
(alebo hypertextový odkaz).

Aktuálny harmonogram akademického roka je dostupný:

a) na webovej stránke univerzity: https://www.ujs.sk/sk/studium/harmonogram-akademickeho-roka.html

b) na webovej stránke FEI UJS: https://fei.ujs.sk/sk/studium-sk/harmonogram.html


Rozvrhy pre jednotlivé študijné programy je možné vygenerovať v AIS UJS, v module:

VSRH-009: Rozvrh hodín pre... (Rozvrhové zostavy pre zvolený akademický rok, semester, obdobie, deň pre vyučujúceho, študenta, stredisko, predmet, miestnosť, študijný program, ročník, krúžok, podprogram, rozvrhového okienko)

Vygenerovanie rozvrhu je možné pre študijný program, podprogramy, predmet, stredisko, osoby, miestnosť.


Rozvrhy pre jednotlivé študijné podprogramy sú vygenerovateľné z AIS UJS.


7. - Personálne zabezpečenie študijného programu
a) - Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu (s uvedením funkcie a kontaktu).

Dr. habil. Ing. Renáta Machová, PhD., docent, Katedra manažmentu FEI UJS e-mail: machovar@ujs.sk, kontakty na zamestnanca: https://www.ujs.sk/hu/alkalmazottak/52-gazdasagtudomanyi-es-informatikai-kar/4790-dr-habil-ing-renata-machova-phd.html


Register zamestnancov VŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15598

b) - Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu s priradením k predmetu s prepojením na centrálny Register zamestnancov vysokých škôl, s kontaktom (môžu byť uvedení aj v študijnom pláne).

Profilové predmety   Meno osoby - ZOPP Register zamestnancov VŠ

Teória organizácie a manažmentu     Prof. Dr. Andrea Bencsik, CSc.,           https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15539?mode=full

Ekonómia 4, Podnikové hospodárstvo,

Finančno-ekonomická analýza     Prof. Dr. Mihály Ormos, PhD.           https://www.portalvs.sk/regzam/detail/29180?mode=full

Úvod do odbornej komunikácie      Prof. Dr. Poór József, DSc.           https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15532?mode=full

Marketing      Prof. Dr. László Józsa, CSc. https://www.portalvs.sk/regzam/detail/20195?mode=full

Účtovníctvo 1, Účtovníctvo 2,

Účtovníctvo 3,       Dr. habil. Ing. Renáta Machová, PhD.    https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15598?mode=full

Národohospodárska politika Dr. habil. Ing. Péter Karácsony, PhD.    https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15602?mode=full

Matematika 2 Dr. habil. Kálmán Csaba Liptai, PhD. https://www.portalvs.sk/regzam/detail/32943?mode=full

Matematika 1,Matematika 3 Doc. RNDr. Ferdinánd Filip, PhD.    https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15500?mode=full

Ekonómia 1, Ekonómia 2,

Ekonómia 3, Podnikové financie          PhDr. Enikő Kahler Korcsmáros, PhD. https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15559?mode=full

Štatistika 2 (vyučované v slovenskom jazyku) prof. Ing. Vladimír Gazda, PhD. https://www.portalvs.sk/regzam/detail/2781?mode=full

c) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.

Vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu sú dostupné v AIS UJS.

LZ078 – Panel dokumentov osoby - Vedecko/umelecko - pedagogická charakteristika a iné dokumenty osoby

 


d) - Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).

Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu je súčasťou študijného plánu.


Kontakty na každého zamestnanca sú uvedené na webovej stránke fakulty:

https://www.ujs.sk/sk/kontakt/personal.html?category=64&text=&option=com_qflarticlesfilter&view=articles&Itemid=348&qfl-search=1&modulename=


Odkaz na centrálny register zamestnancov vysokých škôl:

https://www.portalvs.sk/regzam/?do=filterForm-submit&university=725000000&faculty=725010000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5


e) - Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam (s uvedením kontaktov).

Zoznam školiteľov záverečných prác sa nachádza v AIS UJS module VSES057 - Evidencia záverečných prác -  Prehľady tém záverečných prác, vytvorenie, aktualizácia, zrušenie, prihlasovanie, odhlasovanie potvrdenie akceptácie študenta na tému záverečnej práce, evidencia hodnotenia.

V zozname záverečných prác je možné filtrovať podľa akademického roku, podľa strediska, osôb záverečnej práce a tiež podľa študijného odboru a študijného programu.

 

Kontakty na vedúcich záverečných prác sú uvedené na webovej stránke fakulty:

https://www.ujs.sk/sk/kontakt/personal.html?category=64&text=&option=com_qflarticlesfilter&view=articles&Itemid=348&qfl-search=1&modulename=


f) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky školiteľov záverečných prác.

Vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu sú dostupné v AIS UJS.

LZ078 – Panel dokumentov osoby - Vedecko/umelecko - pedagogická charakteristika a iné dokumenty osoby


g) - Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu (meno a kontakt).

 

Záujmy študentov zastupujú študenti v rôznych orgánoch FEI UJS:


a) Členovia Akademického senátu UJS za študentskú časť FEI UJS:

1.  Mgr. Adam Páldi, e-mail: 121708@student.ujs.sk

2.  Mgr. Barnabás Szabó, e-mail: 120824@student.ujs.sk


b) Členovia Akademického senátu FEI UJS za študentskú časť:

  1. János Mészáros, e-mail: 128847@student.ujs.sk
  2. Mgr. Adam Páldi, e-mail: 121708@student.ujs.sk
  3. Zsófia Ružíková, e-mail: 121708@student.ujs.sk
  4.  Mgr. Barnabás Szabó, e-mail: 120824@student.ujs.sk


c) Rada pre zabezpečovanie kvality UJS:

1. Szilárd Szigeti, e-mail: 122204@student.ujs.sk

d) Rada pre zabezpečovanie kvality FEI UJS:

1. PaedDr. Márk Csóka, e-mail: csokam@ujs

e) Kolégium dekana FEI UJS:

1. Mgr. Noémi Fóthy, e-mail: 120318@student.ujs.sk

f) Disciplinárne komisie

    Disciplinárna komisia FEI UJS:


1. Máté Meňhárt, e-mail: 128461@student.ujs.sk

2. Bc. Barbara Borkovičová, e-mail: 125788@student.ujs.sk

3. Bence Vetter, e-mail: 131059@student.ujs.sk

Disciplinárna komisia UJS:

1. Mgr. Noémi Fóthy, e-mail: 120318@student.ujs.sk

g) Komisie ERASMUS+:

na úrovni fakulty: Mgr. Adam Páldi, e-mail: 121708@student.ujs.sk

na úrovni UJS: Mgr. Barnabás Szabó, e-mail: 120824@student.ujs.sk

h) Rada ŠVOČ UJS:

1. János Mészáros, e-mail: 128847@student.ujs.sk

i) Zástupcovia Študentskej samosprávy FEI UJS:

odkaz na webovú stránku Študentskej samosprávy 

h) - Študijný poradca študijného programu (s uvedením kontaktu a s informáciou o prístupe k poradenstvu a o rozvrhu konzultácií).
i) - Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami).

Študijné oddelenie FEI UJS: https://fei.ujs.sk/sk/struktura-sk/studijne-oddelenie.html

Kariérny poradca:

Mgr. Norbert Ištvánik, kontakty: https://www.ujs.sk/sk/personal/63-zamestnanci/5226-mgr-norbert-istvanik.html

Ubytovanie v študentskom domove:

Mgr. Attila Duba, kontakty: https://www.ujs.sk/sk/personal/63-zamestnanci/6054-mgr-attila-duba.htmll


8. - Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) - Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).

a) Miestnosti

 

Vyučovanie je zabezpečené v nasledujúcich miestnostiach, ktoré sa nachádzajú v budove Fakulty ekonómie a informatiky, v Konferenčnom Centri UJS a v ŠC UJS.

a) prednáškové miestnosti: K1, K2, K3, G110, G210

b) seminárne miestnosti: G202, G203, G205, G206, G207, G209, G309, G310, G405, K7, K8, K9

c) počítačové miestnosti: K6, G313

d) laboratóriá: G312

e) iné miestnosti: miestnosti ŠC UJS

Prehliadka miestností je možné na webovej stránke FEI UJS: virtuálna prehliadka budov.

 

b) Informačné, komunikačné a softvérové zabezpečenie študijného programu

UJS zabezpečuje pre svojich študentov a zamestnancov prístup k internetu cez vysoko-rýchlostnú akademickú sieť SANET. Pripojenie je zabezpečené jednak s autentifikáciou osôb do siete UJS, alebo s registráciou zariadenia na osobu. Študenti majú voľný prístup k počítačom a internetu v špecializovaných učebniach a v Univerzitnej knižnici, ďalej majú prístup k počítačom a internetu na verejne prístupných miestach formou počítačových kioskov v budovách UJS, ktoré sú v celodennej prevádzke. Prístup k internetu je zabezpečený aj formou wi-fi pripojenia dostupnej vo všetkých budovách UJS vrátane internátov. Sieť je súčasťou projektu EDUROAM a umožňuje prístup na sieť pre užívateľov inštitúcií zapojených do projektu. Na verejne prístupných miestach sú umiestnené multifunkčné zariadenia na tlač, skenovanie a kopírovanie dokumentov cez systém SafeQ, zabezpečené s čítacími zariadeniami na ISIC karty.

Univerzita prevádzkuje vlastný e-mailový server, každý študent a zamestnanec má v profile e-mail, adresár, kalendár a možnosť zdieľania súborov. Identifikačné údaje zamestnancov a študentov do e-mailu (prihlasovacie meno a heslo) sa používajú aj na prihlásenie do siete, na prihlásenie do wi-fi zóny, k autorizovaným lokalitám webovej stránky, do tlačového systému SafeQ, do stravovacieho systému a k ďalším službám.

Najvýznamnejšie informačné zdroje a systémy UJS:

1.  Knižničný informačný systém DAWINCI – moderný knižnično-informačný systém, systém poskytuje používateľom prístup k jednotlivým knižničným fondom prostredníctvom OnLine katalógu OPAC cez webové rozhranie. Evidencia čitateľov je vedená cez preukaz študenta/zamestnanca UJS.

2.  Akademický informačný systém AiS2 - Akademický informačný systém je komplexný informačný systém určený predovšetkým na riadenie všetkých troch stupňov vysokoškolského štúdia a podporu riadenia vedy a výskumu VŠ. V súvislosti s realizáciou študijného programu sú používané skoro všetky funkcionality systému, napríklad:

·      elektronická prihláška (od podania prihlášky v elektronickej podobe cez elektronické návratky až k zápisu),

·      komplexná evidencia štúdia,

·      evidencia študijných programov,

·      evidencia záverečných prác (s automatickým prenosom všetkých záverečných prác študentov do centrálneho registra záverečných prác),

·      evidencia ubytovania študentov,

·      administratívny podsystém na zverejnenie všetkých dokumentov v autorizovanej zóne, a na vytváranie a vyhodnotenie študentských ankiet,

·      absolventský portál.

Na úrovni riadenia slúži AIS ako nástroj na zabezpečenie plánovania štúdia a zdroj pre vykazovanie výučby a na meranie vzdelávacieho výkonu pracovísk a zamestnancov.

  1. Finančný informačný systém SOFIA - modul systému je prepojený so systémom AIS v oblasti evidencie všetkých platieb študentov a v oblasti výplat štipendií pre študentov.
  2. Prístup k elektronickým databázam – pod záštitou CVTI SR sú sprístupnené vybrané databázové kolekcie elektronických informačných zdrojov. Prístup študentov a pedagógov k potrebným databázam je riešený aj vzdialeným prístupom cez CVTI SR. Cez tento prístup je riešený aj prístup k zahraničným vedeckým časopisom prístupných v on-line databázach jednotlivých vydavateľstiev.
  3. Systém identifikácie osôb - Tento systém zabezpečuje prístup používateľov k jednotlivým informačným systémom a elektronickým službám na základe jednotne určeného prihlasovacích údajov (prihlasovacie meno a heslo). Súčasťou tohto riešenia je aj identifikačný preukaz na báze bezkontaktnej čipovej karty (preukaz študenta a preukaz zamestnanca). Tieto karty sa používajú v tlačovom systéme, v stravovacom systéme a zároveň umožňujú prístup do miestností so zabezpečeným s prístupovým systémom.

6. Vzdelávacia platforma LMS (Learning Management System) portál Moodle: vzdelávacia platforma poskytujúca vysokoškolským učiteľom nástroj podporu elektronického vzdelávania. Prístup do systému je možný len pomocou jednotných prihlasovacích údajov. Je to bezpečný a kompletný nástroj podpory e-vzdelávania.

7. Webkonferenčný systém BigBlueButton podporujúci on-line vzdelávanie.

8. V internetovej sieti UJS je umožnený prístup študentom k databáze ORBIS EUROPE. Databáza obsahuje približne 110 miliónov reportov firiem. Okrem finančných výkazov poskytuje aj prístup k patentom, a k údajom o fúziách a o akvizíciách.

9. ECOSIM SmartSim – simulačný softvér využívaný pri vyučovaný predmetov podnikových financií a marketingu.

Informovanosť študentov je zabezpečená:

·      e-mailovou komunikáciou prostredníctvom vlastného e-mailového konta, ktoré slúži na oficiálnu komunikáciu medzi študentmi a zamestnancami UJS,

·      prostredníctvom internetových stránok univerzity, fakulty a katedier,

·      distribúciou správ pomocou Akademického informačného systému,

informáciami prostredníctvom veľkoplošných obrazoviek, ktoré sú umiestnené na frekventovaných verejne prístupných miestach univerzity

b) - Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).

Knižnica Univerzity J. Selyeho umožňuje prezenčný prístup k študijnej literatúre pre študijný program, a to najmenej v rozsahu povinnej literatúry uvedenej v informačných listoch predmetov. Webová stránka knižnice: http://uk.ujs.sk/

a) Knižničný informačný systém DAWINCI – moderný knižnično-informačný systém, systém poskytuje používateľom prístup k jednotlivým knižničným fondom prostredníctvom OnLine katalógu OPAC cez webové rozhranie. Evidencia čitateľov je vedená cez preukaz študenta/zamestnanca UJS.

b) Prístup k elektronickým databázam – pod záštitou CVTI SR sú sprístupnené vybrané databázové kolekcie elektronických informačných zdrojov. Prístup študentov a pedagógov k potrebným databázam je riešený aj vzdialeným prístupom cez CVTI SR. Cez tento prístup je riešený aj prístup k zahraničným vedeckým časopisom prístupných v on-line databázach jednotlivých vydavateľstiev.

c) V internetovej sieti UJS je umožnený prístup študentom k databáze ORBIS EUROPE. Databáza obsahuje približne 110 miliónov reportov firiem. Okrem finančných výkazov poskytuje aj prístup k patentom, a k údajom o fúziách a o akvizíciách.


c) - Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.

Na univerzite je prístup zabezpečený systémom identifikácie osôb, ktorý zabezpečuje prístup používateľov k jednotlivým informačným systémom a elektronickým službám na základe jednotne určeného prihlasovacích údajov (prihlasovacie meno a heslo). Súčasťou tohto riešenia je aj identifikačný preukaz na báze bezkontaktnej čipovej karty (preukaz študenta a preukaz zamestnanca). Tieto karty sa používajú aj v tlačovom systéme, v stravovacom systéme a zároveň umožňujú prístup do miestností so zabezpečeným s prístupovým systémom.

Pre potreby dištančného vzdelávania alebo vzdelávania kombinovanou formou univerzita má v prevádzke štyri servery s videokonferenčným systémom BigBlueButton. FEI UJS používa na zabezpečenie aktivít nasledujúce:

bigbluebutton.ujs.sk/b – prístup aj bez autorizácie (bez prihlasovacieho mena a hesla)

bbbgik.ujs.sk/b – prístup len po autorizácii (len s prihlasovacím menom a heslom)

Alternatívnym nástrojom na dištančné vzdelávanie je aj platforma MS Teams, ako súčasť balíka Office 365, ktorá je k dispozícii pre všetkých učiteľov aj študentov.

Ešte v roku 2015 bol na UJS vytvorený a zavedený do prevádzky e-learningový systém na báze open-source LMS Moodle. Tento systém bol v roku 2017 čiastočne integrovaný so systémom WeBWorK a v roku 2021 inovovaný na novšiu verziu. E-learningový systém spravuje Centrum Informačných Služieb UJS: (https://support.ujs.sk/sk/)

E-learningový systém je dostupný na adrese: e-learning.ujs.sk

Popri možnosti káblového pripojenia, ktorá je k dispozícii v ŠD, UK a na iných vybraných miestach, majú študenti vo všetkých budovách UJS prístup na internet prostredníctvom WiFi siete. K pripojeniu k sieti je potrebná autentifikácia osoby (prihlasovacie meno a heslo). V roku 2016 bol zavedený centrálny tlačový systém, ktorý je dostupný aj pre študentov. Študenti majú možnosť pridávať kredit na svoje účty v pokladni UJS.  


d) - Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie.

FEI UJS má a udržiava partnerstvá, s niektorými partnermi (napr. MOL, Exxon Mobile, IBM – Ilex, OVB, ECOSIM). Spolupráca s partnermi je vzájomná, s niektorými partnermi sa spolupracuje v rôznych oblastiach: praktickej prípravy, transfer vedomostí a výskumu, prednášky pre študentov, účasť partnerov na konferenciách, príp. sa pripravujú výskumné projekty v spoločných oblastiach pôsobenia.

e) - Charakteristika na možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia.

V priebehu štúdia UJS poskytuje svojim študentom aj stimulujúce prostredie. UJS efektívne riadi a prevádzkuje Študentské domovy UJS, kde zabezpečuje komfortné ubytovanie pre študentov univerzity, s vhodnými podmienkami pre kvalitné bývanie so zodpovedajúcim hygienickým štandardom a bezpečnosťou. Súčasťou areálu ŠD je multifunkčné ihrisko umožňujúce študentom zmysluplné trávenie voľného času a športovanie.

UJS zabezpečuje študentom aj stravovanie v budove Konferenčného centra UJS. V Športovom centre Univerzity majú študenti možnosť športovania a realizácie ďalších voľnočasových aktivít.

Cieľom univerzity je poskytnúť aj možnosti kultúrneho, spoločenského a duchovného vyžitia. Študenti majú možnosť navštevovať kaplnku zriadenú v ŠD Čajka.  


f) - Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania.

UJS svojim študentom ponúka zahraničné študijné mobility v rámci mobilitných programov Erasmus+, programu Makovecz, CEEPUS a rôznych odborných stáží z ponuky Inštitúcie Balassi (Mobilitné granty Ministerstva ľudských zdrojov MR). 

V súčasnosti UJS má 118 uzatvorených bilaterálnych zmlúv, memoránd a medziinštitucionálnych dohôd so 63 partnerskými inštitúciami v 15 krajinách Európy ako aj medziinštitucionálne dohody v partnerských krajinách mimo EU v rámci aktivity KA107.

Úsek pre medzinárodné vzťahy v spolupráci s fakultami UJS pravidelne organizuje informačné Erasmus+ dni a workshopy, a ponúka možnosť osobnej alebo online konzultácie. Študentom UJS sú distribuované propagačné materiály, letáky a brožúry. Zároveň úsek pre medzinárodné vzťahy UJS pravidelne zverejňuje informácie o činnosti na internetovej stránke Erasmus+ UJS a hromadne zasiela informácie študentom, učiteľom a zamestnancom UJS prostredníctvom informačných nástrojov univerzity. Jazyková podpora pre študentov je zabezpečená prostredníctvom online nástroja jazykovej podpory OLS (On-line Linguistic Support) v rámci programu Erasmus+.

Partnerské inštitúcie

https://www.ujs.sk/sk/medzinarodne-vztahy/partneri.html

Mobilita študentov za účelom štúdia - Erasmus+:

http://erasmus.ujs.sk/sk/studium.html

Mobilita študentov za účelom stáže:

http://erasmus.ujs.sk/sk/staz.html

Návod pre študentov na prihlasovanie:

http://erasmus.ujs.sk/sk

Kontakty koordinátorov:

http://erasmus.ujs.sk/sk/kontakt.html

Program Makovecz

https://www.ujs.sk/sk/medzinarodne-vztahy/makovecz.html

Ostatné programy mobility:

https://www.ujs.sk/sk/medzinarodne-vztahy/mobilita.html

9. - Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a) - Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium.

Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium sa nachádzajú v zverejnených podmienkach prijatia na štúdium: http://fei.ujs.sk/sk/studium-sk/podmienky-prijatia.html


b) - Postupy prijímania na štúdium.

Postupy prijímania študentov na bakalárske a magisterské štúdium upravuje Študijný poriadok UJS, časť II. Čl. 19-25.


c) - Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie.

akademický rok / študijný program / počet prihlásených / počet prijatých / počet neprijatých / počet zapísaných


2016/17 / PHMeb / 67 / 64 / 3 / 51

2017/18 / PHMeb+ / 60 / 54 / 6 / 47

2018/19 / PHMeb+ / 89 / 80 / 9 / 68

2019/20 / PHMeb+ / 70 / 63 / 7 / 55

2020/21 / PHMeb+ / 64 / 57 / 7 / 55

2021/22 / PHMeb+ / 60 / 49 / 11 / 43

10. - Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a) - Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu.

FEI UJS vypracovala a zaviedla vnútorný systém zabezpečovania kvality vzdelávania na úrovni fakulty vo väzbe na predpisy univerzity. Prioritným cieľom uvedeného systému je zabezpečovanie, monitorovanie a rozvíjanie kvality vzdelávania z celkového pohľadu činností fakulty.

Podľa § 70 ods. 1 písm. h) zákona č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých predpisov, Študent má právo aspoň raz ročne mať možnosť formou anonymného dotazníka vyjadriť sa o kvalite výučby a o učiteľoch. Študenti FEI UJS majú k dispozícii možnosť zapojiť sa do anonymného dotazníkového prieskumu zameraného na hodnotenie výučby (každý predmet, ktorý mal v danom semestri študent zapísaný v zápisnom liste) a učiteľov na konci každého semestra (t.j. dvakrát za rok). Anonymizovaný dotazník je dostupný pre študentov v AIS UJS.

Dňa 30.3.2022 sa uskutočnila v rámci harmonizácie študijného programu Podnikové hospodárstvo a manažment odborná diskusia so študentmi študijného programu. Diskusiu viedol prof. Dr. Mihály Ormos, PhD. (ZOPP PHMdb22, PHMeb22), miestom konania bolo video konferenčná miestnosť https://bigbluebutton.ujs.sk/b/pro-qul-tzt-ow1Na študentskej diskusii prípravy študijného programu Podnikové hospodárstvo a manažment sa zúčastnilo 42 študentov študijného programu. Menný zoznam účastníkov, program diskusie, ako aj názory, skúsenosti, návrhy a pripomienky sú dostupné v Zápisnici zo študentskej diskusie prípravy študijného programu: Podnikové hospodárstvo a manažment, 1. stupeň denná forma štúdia, ktorá tvorí súčasť akreditačného materiálu študijného programu Podnikové hospodárstvo a manažment. 

b) - Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Po ukončení ankety výsledky sú automaticky vyhodnotené systémom. Vyhodnotenie výsledkov ankety sa uskutoční na rôznych úrovniach:

  • Úroveň vyučujúceho – spätná väzba v prípade vyučovaných predmetov
  • Úroveň vedúceho katedry – spätná väzba v prípade všetkých predmetov, ktoré zabezpečuje katedra
  • Úroveň prodekana pre vzdelávanie a sociálne záležitosti a úroveň dekana – spätná väzba v prípade všetkých predmetov, ktoré zabezpečuje fakulta. Textové pripomienky sa zobrazia len po schválení prodekanom.
  • Rada pre zabezpečovanie kvality FEI UJS - prerokúva výsledky ankiet raz ročne
  • Akademický senát FEI UJS – prerokúva výsledky, ako súčasť Výročnej správy FEI UJS
  • Vedecká rada FEI UJS – prerokúva Výročnú správu Zabezpečenia kvality vzdelávania na FEI UJS 


S výsledkami súvisiace opatrenia sú vykonané na jednotlivých úrovniach.


c) - Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Spätnú väzbu nám poskytli aj výsledky prieskumu Akademická štvrťhodinka. Cieľom celoslovenského prieskumu spokojnosti študentov Akademická štvrťhodinka bolo zmapovať pohľady vysokoškolákov na I. a II. stupni štúdia/v spojenom štúdiu na výučbu a podmienky na ich škole. Vďaka dotazníku získala Slovenská akreditačná agentúra pre vysoké školstvo spätnú väzbu, ako zlepšiť výučbu a podmienky štúdia na našej škole.  

Výsledky prieskumu Akademická štvrťhodinka sú dostupné tu:

https://www.ujs.sk/documents/Akademick%C3%A1%20%C5%A1tvr%C5%A5hodinka%20-%20UJS.pdf


11. - Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu
(napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne).

Štipendijný poriadok UJS, Doplnok č. 1 k Štipendijnému poriadku UJS, Doplnok č. 2 k Štipendijnému poriadku UJS 

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Stipendijny_poriadok_2018.pdf

http://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/2018_07_03_Stipen_poriadok_dopl_FIN.pdf

https://www.ujs.sk/documents/Doplnok%20%C4%8D.%202%20k%20%C5%A0tipendijn%C3%A9mu%20poriadku%20UJS.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné predpisy: 2018-2, 2018-9, 2020-6

 

Smernica č. 5/2013 o Študentskej vedeckej odbornej činnosti UJS, Dodatok č. 1 k Smernici o Študentskej vedeckej odbornej činnosti UJS

https://www.ujs.sk/documents/Smernica%205-2013%20o%20%C5%A0VO%C4%8C%20-%20%C3%9A.%20Z.,%20vr%C3%A1t.%20dodatku%20%C4%8D.%201.pdf

https://www.ujs.sk/documents/Dodatok%20%C4%8D.%201%20k%20Smernici%20%C4%8D.%205-2013%20o%20%C5%A0VO%C4%8C.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2021-5, 2021-4

 

Smernica rektora UJS č. 10/2010 o zásadách požičiavania prenosných počítačov študentom (v znení dodatku č. 1)

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2011-7

 

Smernica rektora č. 1/2021 Školné a poplatky spojené so štúdiom na Univerzite J. Selyeho na akademický rok 2021/2022

https://www.ujs.sk/documents/Smernica%20%C4%8D.%201-2021%20-%20Skolne_a_poplatky_2021_2022.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2021-6

 

Smernica Č. 9/2020, ktorou sa vydáva Domový a ubytovací poriadok ŠD UJS, Smernica č. 11/2020, ktorou sa vydáva Dodatok č.1 k Domovému a ubytovaciemu poriadku ŠD UJS

https://www.ujs.sk/documents/2021-05-24_Domov%C3%BD%20a%20ubytovac%C3%AD%20poriadok%20%C5%A0D%20UJS.pdf

https://www.ujs.sk/documents/2021-05-24_Dodatok%20%C4%8D.%201%20k%20Domov%C3%A9mu%20a%20ubytovaciemu%20poriadku%20%C5%A0D%20UJS.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2020-29, 2020-43

 

Imatrikulačný a promočný poriadok UJS 

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné predpisy: 2015-5

 

Smernica č. 8/2016 O vydávaní dokladov o absolvovaní štúdia na UJS,

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2016-10

 

Smernica rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok Univerzitnej knižnice UJS, Dodatok č. 1 k Smernici rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok Univerzitnej knižnice UJS, Dodatok č. 2 k Smernici rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok Univerzitnej knižnice UJS

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/1422266793368.pdf

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Dodatok%20%C4%8D.%201%20k%20Smernici%20%C4%8D.%2012014%20Kni%C5%BEni%C4%8Dn%C3%BD%20a%20v%C3%BDpo%C5%BE.%20poriadok%20UK%20UJS.pdf

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/dodatok_KVP_2016-12%20(3).pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2014-2, 2016-18, 2016-24

 

Štatút Študentskej samosprávy,

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2010-8

 

Smernice rektora č. 3/2014 o organizovaní zahraničných mobilít študentov, učiteľov a zamestnancov v rámci programu Erasmus+ na UJS – Úplné znenie 

http://www.ujs.sk/documents/%C3%9Aplne%20znenie_Smernice%20rektora%20%C4%8D.%203-2014_ERASMUS.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2021-16

 

Smernica č. 7/2016 o študentoch so špecifickými potrebami a o pôsobnosti koordinátora UJS pre študentov so špecifickými potrebami

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2016-9

 

Smernica č. 6/2016 o slobodnom prístupe k informáciám

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Smernica.c.6_2016.UJS.o.slobodnom.pristupe.k.informaciam.prilohy.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2016-8