DOKUMENT
Študijný program AIdm22 - Aplikovaná informatika
Štúdium Stupeň - II. - druhý stupeň, forma - denná, typ - jednoodborové štúdium
Typ dokumentu Opis študijného programu
Názov vysokej školy Univerzita J. Selyeho
Sídlo vysokej školy Bratislavská cesta 3322, 94501 Komárno
Názov fakulty Fakulta ekonómie a informatiky
Sídlo fakulty Hradná 167/21, 945 01 Komárno
Orgán vysokej školy na schvaľovanie študijného programu:
Rada pre zabezpečenie kvality vzdelávania na UJS
1. - Základné údaje o študijnom programe
a) - Názov študijného programu a číslo podľa registra študijných programov.
Aplikovaná informatika (184116)
b) - Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania.
Druhý stupeň vzdelávania, v odbore 061 (Informačné a komunikačné technológie; IKT)
c) - Miesto/-a uskutočňovania študijného programu.
Komárno
d) - Názov a číslo študijného odboru, v ktorom sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, alebo kombinácia dvoch študijných odborov, v ktorých sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, ISCED-F kódy odboru/ odborov.
Študijný odbor: 18. Informatika
e) - Typ študijného programu: akademicky orientovaný, profesijne orientovaný; prekladateľský, prekladateľský kombinačný (s uvedením aprobácií); učiteľský, učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií); umelecký, inžiniersky, doktorský, príprava na výkon regulovaného povolania, spoločný študijný program, interdisciplinárne štúdiá.
akademicky orientovaný
f) - Udeľovaný akademický titul pred menom.
Mgr.
g) - Forma štúdia.
denná
i) - Jazyk alebo jazyky, v ktorých sa študijný program uskutočňuje.
maďarský jazyk a slovenský jazyk
j) - Štandardná dĺžka štúdia vyjadrená v akademických rokoch.
Štandardná dĺžka štúdia trvá tri akademické roky.
k) - Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov.
Plánovaný počet študentov v akademickom roku 2022/2023 je 40 študentov.
2. - Profil absolventa a ciele vzdelávania
a) - Vysoká škola popíše ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania.

Cieľom programu aplikovanej informatiky magisterského stupňa je výučba absolventov na vyššiu stupeň informatických poznatkov. Absolventi budú pripravení na samotné navrhovanie, implementáciu a spravovanie informatických systémov, na výskumno-vývojovú činnosť ako aj na pokračovanie svojich štúdií v treťom stupni (doktorandské štúdium). Absolventi môžu pracovať v priemysle, vo zdravotníckych zariadení, v továrňach a v závodoch. Absolventi taktiež môžu využiť svoje schopnosti vo firmách špecializujúce sa na vývoj softvérových riešení, softvérovú podporu a na softvérové služby.


Vedomosti:


Poznatky absolventa z anglického jazyku sú dostatočné na to aby samostatne pracoval s anglickými vedeckými publikáciami a s dokumentáciou v anglickom jazyku. Absolvent dokáže porozumieť anglickým softvérovým manuálom a dokáže pracovať s programovým kódom na základe dokumentácie.


Okrem poznatkov z bakalárskych štúdií, absolvent má hlbšie poznatky v nasledujúcich oblastiach:


  • modelovanie, analýza údajov a umelá inteligencia (neurónové siete, fuzzy systémy, hĺbková analýza údajov)
  • spracovanie obrazu, signálov a iných informácií
  • paralelné, diskrétne a numerické algoritmy
  • aktuálne počítačové technológie

Absolvent dostatočne ovláda príbuzné vedecké oblasti, najmä matematiku a iné prírodovedy.


Absolvent má hlbšie znalosti z oblasti spracúvania, modelovania a analýzy signálu a obrazov.


Absolvent pozná a využíva hlavné softvérové návrhové vzory, niekoľko z populárnych programovacích jazykov a nástrojov a vyvíjanie, testovanie a analýzu softvérov. Absolvent je schopný na implementáciu komplexných algoritmov, programov s grafickým užívateľským rozhraním ako aj na spravovanie moderných operačných systémov.


Absolvent pozná dôležité metodiky na vyvíjanie softvérových riešení ako aj požiadavky na dostatočnú softvérovú dokumentáciu.


Absolvent pozná základné bezpečnostné princípy ochrany dát.


Absolvent pozná aspoň na základnom úrovni technickú slovnú zásobu informatiky a súvislých odvetví.


Zručnosti:


Absolvent používa vedecké princípy a metódy ktoré sú potrebné vo svojej práci v navrhovaní informatických riešení.


Absolvent je schopný na navrhovanie a implementáciu systémov na analýzu informácií. Absolvent je schopný na navrhovanie algoritmov umelej inteligencie, algoritmy na spracovanie obrazov a paralelné algoritmy.


Absolvent je schopný na implementáciu numerických a optimalizačných algoritmov.

Absolvent je schopný na vyvíjanie firemných informačných systémov a na údržbu existujúcich riešení.


Na základe získaných vedomostí, absolvent je schopný prehĺbiť svoje schopnosti aj na výskumnom úrovni v špecifickom oblasti informačných technológií samostatne pomocou vedeckej literatúry alebo pomocou interných firemných dokumentácií a riešenie problémov v tých špecifických oblastiach.


Absolvent je schopný na analýzu, špecifikáciu, navrhovanie, implementáciu, údržbu, spravovanie softvérových riešení. Absolvent používa aktuálne metodológie na vyvíjanie, ladenie, testovacie a na zabezpečenie kvality.  


Počas svojej práce absolvent spolupracuje s expertmi z oblasti informatiky, elektrotechniky, plánovanie výroby ako aj expertov z právnických a humánnych a ostatných oblastí.


Absolvent je schopný na komunikáciu v anglickom a v maďarskom jazyku a je schopný na jednoznačné vyjadrenie komplexných informatických zásad ústne a písomne.


Absolvent neustále rozširuje svoje schopnosti na základe vývinu vo svojej oblasti.


Kompetencie:


Absolvent reprezentuje hodnoverne princípy svojej oblasti.


Absolvent sa snaží na porozumenie celosti svojej práce.


Absolvent je otvorený na naučenie nových algoritmov.


Absolvent je otvorený na znalosti v iných inžinierskych, humánnych a právnických oblastí, na vypracovanie informatických riešení v týchto oblastí v spolupráci s expertmi z týchto oblastí.


Absolvent rešpektuje právne a morálne princípy, hlavne ohľadne ochrany osobných informácií a ohľadne ochrany autorských práv. Absolvent taktiež chráni informácie svojich spolupracovníkov, klientov a zamestnávateľov.


Absolvent berie zodpovednosť za svoju prácu. Snaží sa rozpoznať nedostatky svojej práce ako aj nedostatky používaných technológií a snaží sa na elimináciu týchto nedostatkov. Absolvent približuje svoju prácu s informáciami z bezpečnostného pohľadu. Realizuje potenciálne útočné plochy a pripravuje sa na odhalenie potenciálnych útokov.  


Absolventi študijného môžu nájsť profesionálne uplatnenie napríklad vo firmách IBM Slovensko, Schindler Group, Tesco Business Services Hungary, Alza.cz a.s., Samsung Electronics, Kromberg & Schubert, Viatris, Audi Hungaria Zrt., Aptiv, STABcad s.r.o., Tata Consultancy Services, Cloud Network Technology (Foxconn) LKW Walter International, alebo vo firmách s podobnými profilmi.

b) - Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov.

vedecký softvérový vývojár

návrhár algoritmov

vývojár algoritmov umelej inteligencie

vývojár softvéru

vývojár webových stránok

vývojár webových aplikácií

softvérový architekt

vývojár multimediálnych aplikácií

aplikačný programátor

IT tester

správca databáz

správca systémov

správca siete

softvérový inžinier

IT projektový manažér

Inžinier automatizácie

Inžinier systémovej integrácie


c) - Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania.
  • doc. RNDr. PaedDr. Hashim Habiballa, Ph.D.; Ostravská univerzita; hashim.habiballa@osu.cz
  • Komzsík Attila; Microcomp; komzsik@microcomp.sk
  • Zsolt Morvay; študent Univerzity J. Selyeho; 130165@student.ujs.sk
  • Balázs Vígh; študent Univerzity J. Selyeho; 126788@student.ujs.sk
  • "Laszlo Marak, PhD."; Cloud Network Technology; laszlo.marak@emea.foxconn.cz


3. - Uplatniteľnosť
a) - Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu.

Absolventi študijného môžu nájsť profesionálne uplatnenie napríklad vo firmách IBM Slovensko, Schindler Group, Tesco Business Services Hungary, Alza.cz a.s., Samsung Electronics, Kromberg & Schubert, Viatris, Audi Hungaria Zrt., Aptiv, STABcad s.r.o., Tata Consultancy Services, Cloud Network Technology (Foxconn) LKW Walter International, alebo vo firmách s podobnými profilmi.


b) - Prípadne uviesť úspešných absolventov študijného programu.

Nový študijný program

c) - Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba).

Hodnotenie kvality študijného programu bolo vykonané oslovenými zamestnávateľmi, ktorí preštudovali akreditačný materiál a poslali svoje pripomienky.


4. - Štruktúra a obsah študijného programu
a) - Vysoká škola popíše pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe.

Študijný program je uskutočňovaný v dvoch akademických rokoch. Obsahovo sa študijný program zhoduje s opisom študijného odboru a nosné témy jadra znalostí podľa Vyhlášky č. 244/2019 Z. z. sú zachované, vychádza z profilu absolventa. Štruktúra študijného plánu a obsahová náplň predmetov študijného program je harmonizovaný v súlade s príkazom rektora Univerzity J. Selyeho č. 16/2021 Metodický pokyn na tvorbu, zosúladenie a úpravu študijných programov na Univerzite J. Selyeho.


b) - Vysoká škola zostaví odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu.

Študijný plán študijného programu je dostupný v Akademickom informačnom systéme UJS a zverejnený na webovej stránke fakulty: 

https://www.ujs.sk/sk/studium/studijnne-programy/fakulta-ekonomie-a-informatiky.html


Po zosúladení ŠP Aplikovaná informatika (II. stupeň) s úpravou novoprijatí študenti začiatkom ďalšieho akademického roka nastúpia na zosúladený ŠP a budú študovať podľa predmetov a pravidiel po úprave, pričom študenti ostatných ročníkov pokračujú v štúdiu zosúladeného ŠP podľa pôvodného odporúčaného študijného plánu a predmetov, na ktorý boli prijatí.

c) - V študijnom pláne spravidla uvedie:

Aktuálny zoznam predmetov je dostupný na webovej stránke študijného programu:


https://ais2.ujs.sk/repo2/repository/default/ais/studijneplany/2021-2022/FEI_UJS/SK/AIdm.xml


  • APDS - Architektúra paralelných a distribuovaných systémov - Dr. habil Molnár András, PhD.
  • DIO - Diskrétna optimalizácia - doc. RNDr. Bukor József, PhD.
  • TNMS - Teória a nástroje modelovania a simulácie - prof. RNDr. Kmeť Tibor, CSc.
  • HEU - Heuristické systémy - Dr. habil. Szénási Sándor, PhD.
  • NS - Neurónové siete - prof. RNDr. Kmeť Tibor, CSc.
  • SHA - Štatistika a hĺbková analýza údajov - Dr. Habil Kiss Gábor, PhD.
  • DSO - Digitálne spracovanie obrazu a počítačová grafika - prof. Kató József Zoltán, Dsc.
  • FUS - Fuzzy systémy - prof. Dr. Várkonyiné Kóczy Annamária, Dsc.
  • PIK - Počítačové a informačné komunikácie - Dr. habil Molnár András, PhD.


V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov sú jednoznačne deklarované metódy vzdelávania, ako „prezenčné“. Informačné listy predmetov sú dostupné v Akademickom informačnom systéme UJS v moduloch:


VSST178 - Výstupné zostavy pre študijné programy - odporúčané študijné plány, informačné listy, sylaby štátnicových predmetov, študijného programu, podprogramu


VSST215 - Monitorovací panel študijného programu t.j. zobrazenie všetkých základných informácií o študijnom programe, výstupné zostavy z AiS2, dokumenty na preukázanie zhody študijného programu a štandardov SAAVŠ


Osnovy/sylaby predmetov tvoria povinnú súčasť informačných listov všetkých predmetov.


Pri príprave vzdelávacích častí/predmetov predkladaného študijného programu sme zohľadnili pracovné zaťaženie študentov, v súlade s ECTS, a to v závislosti od pridelených kreditov a časového rozsahu v akom sa vzdelávanie uskutoční. Jeden kredit zodpovedá 25 až 30 hodinám práce. To predstavuje typické pracovné zaťaženie (skutočný čas potrebný na dosiahnutie výsledkov vzdelávania sa u jednotlivých študentov môže líšiť).


V prípade vzdelávacích častí/predmetov s vyššími kreditmi, kde hodinová dotácia prezenčnej výučby nie je v súlade s pracovným zaťažením študenta, sú definované ďalšie učebné úlohy, ktoré rieši študent riadeným samo štúdiom pod vedením učiteľa, a následným preukázaním výsledkov vzdelávania, ktoré boli stanovené v informačnom liste predmetu.


V informačných listoch predmetov sú uvedené osoby zabezpečujúce predmety.


V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov sú jednoznačne opísané požiadavky na ich absolvovanie, ako aj učebné výstupy (podrobne charakterizované výstupy vedomostí, zručností, kompetentnosti), ktoré nadobudne absolvent po absolvovaní vzdelávacej časti/predmetu. Podrobnosti sú zverejnené na webovej stránke fakulty:


https://ais2.ujs.sk/repo2/repository/default/ais/informacnelisty/2021-2022/FEI_UJS/SK/+AIdb.pdf


Predmety pre aplikovanú informatiku sú vyučované na nasledujúcich pracoviskách:


  • Fakulta ekonómie a informatiky. Hradná ul. 167/21. Komárno, Slovenská republika GPS: 47°45'25.46"N 18°8'23.22"E
  • Konferenčné centrum, Hradná 2, Komárno, tel.: +421 35 3260666 GPS: 47°45'15.87"N 18°7'59.76"E
  • Fakulta ekonómie a informatiky, Hradná 21, Komárno, tel.: + 421 35 3260670; GPS: 47°45'25.46"N 18°8'23.22"E
  • Športové centrum Univerzity J. Selyeho sa nachádza na adrese Hradná 2, oproti budove Konferenčného centra UJS, v tesnej v blízkosti pevnostného systému mesta Komárna. (945 01 Komárno, Hradná 2)
d) - Vysoká škola uvedie počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia.
V súlade so zákonom č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov (§ 52) je študijný program zostavený na štandardnú dĺžku štúdia (2 roky). V študijnom programe sa dodržuje štandardná študijná záťaž 60 kreditov za jeden akademický rok a celkový počet kreditov za celé štúdium je: 120 kreditov.
e) - Vysoká škola pre jednotlivé študijné plány uvedie podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre:

V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov sú jednoznačne opísané požiadavky na ich absolvovanie, ako aj učebné výstupy (podrobne charakterizované výstupy vedomostí, zručností, kompetentnosti), ktoré nadobudne absolvent po absolvovaní vzdelávacej časti/predmetu. Podrobnosti sú zverejnené na webovej stránke fakulty:


https://ais2.ujs.sk/repo2/repository/default/ais/informacnelisty/2021-2022/FEI_UJS/SK/AIdm.pdf


f) - Vysoká škola popíše pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu.

Overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov sa realizuje v zmysle Študijného poriadku UJS (čl. 10), v ktorom sa uvádza:

„Predmet môže byť ukončený: a) absolvovaním, b) hodnotením, c) skúškou.“ (Čl. 10, body 4-7., Študijný poriadok UJS)


Absolvovania a hodnotenia za jednotlivé predmety získava študent po splnení všetkých predpísaných povinností. V prípade nesplnenia všetkých predpísaných povinností študent môže požiadať vyučujúceho na ich získanie v náhradnom termíne. Náhradný termín určí vyučujúci. (Čl. 10, body 9., Študijný poriadok UJS)


Hodnotenie študijných výsledkov študenta v rámci štúdia predmetu sa uskutočňuje podľa klasifikačnej stupnice a kritérií úspešnosti. (Čl. 10, bod 3., Študijný poriadok UJS)


Študent má z daného predmetu v danom semestri v ktorom je predmet zapísaný, právo na jeden riadny a na dva opravné termíny skúšky v rámci vypísaných termínov skúšok a harmonogramu akademického roka.


„Na žiadosť študenta alebo skúšajúceho dekan povolí v odôvodnených prípadoch (napr. zaujatosť) vykonať skúšku v opravnom termíne pred komisiou, ktorú po vyjadrení vedúceho príslušného vedecko-pedagogického pracoviska menuje dekan. O komisionálnu skúšku je možné požiadať písomne a vždy s uvedením dôvodu na študijnom oddelení fakulty do konca skúškového obdobia. Komisionálna skúška nie je ďalším skúšobným termínom, musí byť realizovaná v rámci opravných termínov. Členom komisie je aj pôvodne skúšajúci učiteľ, ako aj zástupca študentov s hlasom poradným.“ (Čl. 10, bod 17., Študijný poriadok UJS)


„Ak závažné okolnosti (napr. ochorenie) zabránili študentovi zúčastniť sa na skúške, resp. získať hodnotenie počas semestra a tieto povinnosti nie je možné vykonať v lehote pre daný termín, môže študent požiadať o náhradný termín skúšky (hodnotenia) písomnej forme na tlačive AIS spravidla do piatich pracovných dní od posledného dňa skúškového obdobia príslušného semestra. Dekan stanoví lehotu, dokedy treba povinnosť vykonať (vrátane opravných termínov). Náhradný termín sa posudzuje ako termín, ktorý nahrádza.“ (Čl. 10, bod 18., Študijný poriadok UJS)


Spôsob archivácie dokumentov preukazujúcich plnenie výstupov vzdelávania upravuje smernica rektora č. 4/2021 o archivovaní dokumentov preukazujúcich plnenie výstupov vzdelávania. Smernica je dostupná v Akademickom informačnom systéme UJS.


Študijný poriadok UJS – úplné znenie s dodatkami je dostupný:


a) v Akademickom Informačnom Systéme UJS - Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, r. 2018, číslo 8


b) na webovej stránke univerzity: https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Studijny_poriadok_uplne_znenie_13_6_18.pdf


Ďalšie možnosti opravných postupov voči hodnoteniu je možné realizovať na základe Zákona o sťažnostiach 9/2010 Z. z., ktorý upravuje postup pri podávaní, vybavovaní a kontrole vybavovania sťažností fyzických osôb alebo právnických osôb.


g) - Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.

Postup uznávania kreditov alebo časti štúdia opisuje Študijný poriadok UJS (čl. 11., body 6-9.), kde sa uvádza:


„Predmety absolvované v rámci predchádzajúceho štúdia rovnakého alebo príbuzného študijného odboru sa uznávajú do 5 rokov od ich absolvovania.“

„Prenos kreditov je zabezpečený na základe žiadosti študenta o uznaní kreditov (Formulár je dostupný v AIS – Dokumenty – Fakulta ekonómie a informatiky – Formuláre – rok 2020, č. 3.) alebo na základe Dohody o prenose kreditov a výpisu výsledkov štúdia. Termín podania žiadosti je stanovený do 15. októbra za zimný a do 15. marca za letný semester príslušného akademického roka.“


Postup uznávania kreditov alebo časti štúdia, ktoré študent získal štúdiom na inej vysokej škole na základe trojstrannej zmluve (uzatvorenej medzi študentom, vysielajúcou inštitúciou a prijímajúcou inštitúciou) opisuje Študijný poriadok UJS (čl. 11., body 10-12.).


Za uznanie kreditov a ich prenos do Akademického informačného systému UJS

zodpovedajú prodekani pre vzdelávanie.


h) - Vysoká škola uvedie témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam).

Zoznam tém záverečných prác sú dostupné v Akademickom informačnom systéme UJS – modul VSES057 – Evidencia záverečných prác - Prehľady tém záverečných prác, vytvorenie, aktualizácia, zrušenie, prihlasovanie, odhlasovanie potvrdenie akceptácie študenta na tému záverečnej práce, evidencia hodnotenia.


i) - Vysoká škola popíše alebo sa odkáže na:

pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe,


Pravidlá a postupy na zadávanie, spracovanie, oponovanie, obhajoby a hodnotenie záverečných prác sú deklarované a formulované Študijnom poriadku UJS (úplné znenie s dodatkami), dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2018, číslo 8. a v Smernici rektora č. 2/2021 o úprave, registrácii, sprístupnení a archivácii záverečných, rigoróznych a habilitačných prác na Univerzite J. Selyeho dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2021, číslo 13.




-     možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov,


Študijný poriadok UJS (Čl.11.) v súlade s Európskym systémom transferu kreditov opisuje postupy a pravidlá na získavanie kreditov, ich zhromažďovanie a prenos, sú definované pravidlá a postupy uznávania absolvovania predmetov na inej vysokej škole.


V záujme zvyšovania podielu účastníkov na Erasmus+ mobilitách Úsek pre medzinárodné vzťahy v spolupráci s fakultami UJS pravidelne organizuje informačné Erasmus+ dni a workshopy, a ponúka možnosť osobnej alebo online konzultácie. Študentom UJS sú distribuované propagačné materiály a pravidelne sú zverejňované informácie prostredníctvom informačných nástrojov univerzity.

Pravidlá a postupy sú sformulované v Smernici rektora č. 3/2014 o organizovaní zahraničných mobilít študentov, učiteľov a zamestnancov v rámci programu Erasmus+ na UJS, dostupné v AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2018, číslo 10).


-     pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov,

Porušenie výskumnej integrity, plagiátorstvo a akademické podvody a realizuje opatrenia, ktoré zaručia, že porušenie týchto pravidiel nie je zlučiteľné so získaním akademického titulu. Podrobné pravidlá a postupy v oblasti dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov za ich porušenie upravujú:


- Etický kódex UJS, dostupný v AIS UJS: AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2013, číslo 11, a na webovej stránke UJS:

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/eticky_kodex_ujs.pdf


- Disciplinárny poriadok pre študentov FEI UJS:

http://ef.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/2020/Disciplin%C3%A1rny%20poriadok%20pre%20%C5%A1tudentov%20FEI%20UJS.pdf


FEI UJS má zriadenú Disciplinárnu komisiu, v ktorej majú zastúpenie aj študenti FEJ UJS:

https://fei.ujs.sk/sk/fakulta/disciplinarna-komisia.html


- Zásady Univerzity J. Selyeho o vyhlásení neplatnosti štátnej skúšky alebo jej súčasti, vyhlásení neplatnosti rigoróznej skúšky alebo jej súčasti, odňatí vedecko-pedagogického titulu alebo umelecko-pedagogického titulu, návrhu na odvolanie profesora a vzdaní sa akademického titulu Univerzity J. Selyeho. Dostupné v AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2021, číslo 5.



-     postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami,


V súlade so súčasným trendom univerzita systematizovane vyhľadáva a oslovuje študentov so špecifickými potrebami a eviduje pozorovateľný nárast týchto študentov. Študenti so špecifickými potrebami majú nárok podľa ich špecifických potrieb na podporné služby. Univerzita má vytvorené Centrum pre podporu študentov a zamestnáva koordinátora študentov so špecifickými potrebami.

Ďalšie informácie sú dostupné na webovej stránke Centra pre študentov:

https://www.ujs.sk/sk/studium/studenti-so-specifickymi-potrebami.html


Pravidlá a postupy sú opísané v Smernici rektora č. 7/2016 o študentoch so špecifickými potrebami a o pôsobnosti koordinátora UJS pre študentov so špecifickými potrebami, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2016, číslo 9), príp. dostupné aj na webovej stránke UJS: http://www.ujs.sk/documents/Smernica.7.2016.pdf


-     postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta.


Jeden zo základných princípov udržateľnosti vnútorného systému kvality univerzity je princíp neustáleho zlepšovania kvality. Tento princíp vychádza z identifikácie potrieb a očakávaní študentov, zamestnancov a ďalších zainteresovaných strán. Vo všetkých procesoch vzdelávania, tvorivej činnosti a služieb sa univerzita snaží neustále zlepšovať všetky aspekty týchto činností.


Kontakt na podávanie podnetov: kvalita@ujs.sk


Podanými podnetmi sa zaoberajú orgány zabezpečovania kvality podľa článku 4 smernice č. 5/2021 o procesoch vnútorného systému kvality UJS. Preskúmavanie podnetov je transparentné a uskutočňuje sa za účasti zástupcov študentov. V prípade ich akceptácie sa príjme adekvátne opatrenia na zlepšenie kvality. O výsledku akceptácie dobrého nápadu, v prípade identifikovateľnosti e-mailovej adresy, bude podávateľ informovaný.




5. - Informačné listy predmetov študijného programu
V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.

Informačné listy študijného programu sú vytvorené v štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z.z. v troch jazykoch (maďarský jazyk, slovenský jazyk, anglický jazyk) a sú pre rôzne skupiny stakeholderov dostupné:


a) v Akademickom informačnom systéme UJS v moduloch:

  • VSST178 - Výstupné zostavy pre študijné programy - odporúčané študijné plány, informačné listy, sylaby štátnicových predmetov, ... študijného programu, podprogramu
  • VSST215 - Monitorovací panel študijného programu t.j. zobrazenie všetkých základných informácií o študijnom programe, výstupné zostavy z AiS2, dokumenty na preukázanie zhody študijného programu a štandardov SAAVŠ


b) Informačné listy sú zverejnené na webovej stránke fakulty: https://www.ujs.sk/sk/studium/studijnne-programy/fakulta-ekonomie-a-informatiky.html

6. - Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
(alebo hypertextový odkaz).

Aktuálny harmonogram akademického roka je dostupný:

a) na webovej stránke univerzity: https://www.ujs.sk/sk/studium/harmonogram-akademickeho-roka.html

b) na webovej stránke FEI UJS: https://fei.ujs.sk/sk/studium-sk/harmonogram.html


Rozvrhy pre jednotlivé študijné programy je možné vygenerovať v AIS UJS, v module:


VSRH-009: Rozvrh hodín pre... (Rozvrhové zostavy pre zvolený akademický rok, semester, obdobie, deň pre vyučujúceho, študenta, stredisko, predmet, miestnosť, študijný program, ročník, krúžok, podprogram, rozvrhového okienko)

Vygenerovanie rozvrhu je možné pre študijný program, podprogramy, predmet, stredisko, osoby, miestnosť.


Rozvrhy pre jednotlivé študijné podprogramy sú vygenerovateľné z AIS UJS.

7. - Personálne zabezpečenie študijného programu
a) - Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu (s uvedením funkcie a kontaktu).

prof. RNDr. Tibor Kmeť, CSc.; Fakulta ekonómie a informatiky, Katedra informatiky; email: kmett@ujs.sk; tel: +421 35 32 60 767

b) - Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu s priradením k predmetu s prepojením na centrálny Register zamestnancov vysokých škôl, s kontaktom (môžu byť uvedení aj v študijnom pláne).

Dr. habil Molnár András, PhD.; molnara@ujs.sk; +421 35 32 60 651; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/20713; https://www.ujs.sk/sk/personal/4863

vyučuje nasledujúce profilové predmety:

KINF/AIdm/APDS/22    Architektúra paralelných a distribuovaných systémov

KINF/AIdm/PIK/22       Počítačové a informačné komunikácie



doc. RNDr. Bukor József, PhD.; bukorj@ujs.sk; +421 35 32 60 693; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15594; https://www.ujs.sk/sk/personal/4845

vyučuje nasledujúce profilové predmety:

KINF/AIdm/DIO/22       Diskrétna optimalizácia



prof. RNDr. Kmeť Tibor, CSc.; kmett@ujs.sk; +421 35 32 60 767; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10495; https://www.ujs.sk/sk/personal/4761

vyučuje alebo je zodpovedný za nasledujúce profilové predmety:

KINF/AIdm/TNMS/22    Teória a nástroje modelovania a simulácie

KINF/AIdm/NS/22       Neurónové siete

KINF/AIdm/DIP1/22    Diplomový seminár 1

KINF/AIdm/DIP2/22    Diplomový seminár 2

KINF/AIdm/OP/22       Odborná prax

KINF/AIdm/ANM/22    Algoritmy numerickej matematiky a optimalizácie



Dr. habil. Szénási Sándor, PhD.; szenasis@ujs.sk; +421 35 32 60 651; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/20719; https://www.ujs.sk/sk/personal/4830

vyučuje nasledujúce profilové predmety:

KINF/AIdm/HEU/22    Heuristické systémy



Dr. Habil Kiss Gábor, PhD. ; kissga@ujs.sk; +421 35 32 60 651; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/23165; https://www.ujs.sk/sk/personal/4839

vyučuje nasledujúce profilové predmety:

KINF/AIdm/SHA/22    Štatistika a hĺbková analýza údajov


prof. Kató József Zoltán, Dsc.; katojz@ujs.sk; +421 35 32 60 653; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/24173; https://www.ujs.sk/sk/personal/5567

vyučuje nasledujúce profilové predmety:

KINF/AIdm/DSO/22    Digitálne spracovanie obrazu a počítačová grafika



prof. Dr. Várkonyiné Kóczy Annamária, Dsc.; koczya@ujs.sk; +421 35 32 60 653; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/20720; https://www.ujs.sk/sk/personal/4767

vyučuje nasledujúce profilové predmety:

KINF/AIdm/FUS/22       Fuzzy systémy

c) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.

Vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu sú dostupné v Akademickom informačnom systéme UJS v moduloch:

LZ020 - Zoznam zamestnancov,

VSST215 - Monitorovací panel študijného programu 


d) - Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).

Jednotlivé priradenia predmetov sú prístupné na webovej stránke univerzity:

https://ais2.ujs.sk/repo2/repository/default/ais/studijneplany/2021-2022/FEI_UJS/SK/AIdm.xml


  • Dr. habil. Kiss Attila, CSc.; kissae@ujs.sk; +421 35 32 60 653; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/24172; https://www.ujs.sk/sk/personal/5570
  • Marák László, PhD.; marakl@ujs.sk; +421 35 32 60 751; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/29868 ; https://www.ujs.sk/sk/personal/6338
  • prof. Dr. József Poór, DSc.; poorj@ujs.sk; +421 35 32 60 614; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15532; https://www.ujs.sk/hu/alkalmazottak/52-gazdasagtudomanyi-kar/4769-prof-dr-jozsef-poor-dsc.html
  • Ing. Takáč Ondrej, PhD.; takaco@ujs.sk; +421 35 32 60 629; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/18277; https://www.ujs.sk/sk/personal/4836
  • prof. Dr. Mihály Ormos, PhD.; ormosm@ujs.sk; +421 35 32 60 878; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/29180; https://www.ujs.sk/hu/alkalmazottak/52-gazdasagtudomanyi-kar/6218-prof-dr-mihaly-ormos-phd.html
e) - Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam (s uvedením kontaktov).

LEN V PRÍPADE PHD ŠTÚDIA

f) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky školiteľov záverečných prác.

Vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky školiteľov záverečných prác sú dostupné v Akademickom informačnom systéme UJS v module LZ020 Zoznam zamestnancov.


g) - Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu (meno a kontakt).

 Záujmy študentov zastupujú študenti v rôznych orgánoch FEI UJS:


a) Členovia Akademického senátu UJS za študentskú časť FEI UJS:

   1. Mgr. Adam Páldi, e-mail: 121708@student.ujs.sk

   2. Mgr. Barnabás Szabó, e-mail: 120824@student.ujs.sk


b) Členovia Akademického senátu FEI UJS za študentskú časť:

1. János Mészáros, e-mail: 128847@student.ujs.sk

2. Mgr. Adam Páldi, e-mail: 121708@student.ujs.sk

   3. Zsófia Ružíková, e-mail: 121708@student.ujs.sk

   4. Mgr. Barnabás Szabó, e-mail: 120824@student.ujs.sk


c) Rada pre zabezpečovanie kvality UJS:

1. Szilárd Szigeti, e-mail: 122204@student.ujs.sk


d) Rada pre zabezpečovanie kvality FEI UJS:

1. PaedDr. Márk Csóka, e-mail: csokam@ujs


e) Kolégium dekana FEI UJS:

1. Mgr. Noémi Fóthy, e-mail: 120318@student.ujs.sk


f) Disciplinárne komisie

    Disciplinárna komisia FEI UJS:


1. Máté Meňhárt, e-mail: 128461@student.ujs.sk

2. Bc. Barbara Borkovičová, e-mail: 125788@student.ujs.sk

3. Bence Vetter, e-mail: 131059@student.ujs.sk


Disciplinárna komisia UJS:

1. Mgr. Noémi Fóthy, e-mail: 120318@student.ujs.sk


g) Komisie ERASMUS+:

na úrovni fakulty: Mgr. Adam Páldi, e-mail: 121708@student.ujs.sk

na úrovni UJS: Mgr. Barnabás Szabó, e-mail: 120824@student.ujs.sk


h) Rada ŠVOČ UJS:

1. János Mészáros, e-mail: 128847@student.ujs.sk


h) Zástupcovia Študentskej samosprávy FEI UJS:

odkaz na webovú stránku Študentskej samosprávy FEI UJS:

https://sjehok.org/tisztsegviseloink/#gik


h) - Študijný poradca študijného programu (s uvedením kontaktu a s informáciou o prístupe k poradenstvu a o rozvrhu konzultácií).

Na poskytovanie poradenskej služby študentom pri zostavovaní študijných plánov pôsobia na univerzite študijní poradcovia. Študijného poradcu z radov vysokoškolských učiteľov vymenúva a odvoláva dekan.


Študijný poradca je poradcom študentov v otázkach štúdia (napr. zostavovanie študijného plánu študenta a pod.). Študijný poradca je v kontakte so skupinou študentov, ktorá mu je zverená, a pomáha riešiť ich študijné problémy v spolupráci s vedúcimi jednotlivých pracovísk a prodekanmi fakúlt.


Študijný poradca pre študijný program je: Ing. Ondrej Takáč, PhD., https://www.ujs.sk/sk/personal/64-fakulta-ekonomie-a-informatiky/4836-ing-ondrej-takac-phd.html


Na zabezpečenie študentských mobilít z radov vysokoškolských učiteľov alebo ostatných zamestnancov je vymenovaný koordinátor. Úlohou fakultného koordinátora je príprava a realizácia programov medzinárodnej spolupráce vo vzdelávacej oblasti, riešenie úloh spojených s vysielaním a prijímaním študentov, poskytovanie poradenských služieb študentom o možnostiach štúdia na iných vysokých školách v Slovenskej republike a v zahraničí, podpora a pomoc pri príprave žiadosti o podporu a na získavanie štipendií na decentralizované mobility a iné akcie.

i) - Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami).

Študijné oddelenie FEI UJS: 

Mená a kontakty na referentky ŠO FEI UJS: https://fei.ujs.sk/sk/struktura-sk/studijne-oddelenie.html


Kariérny poradca:

Mgr. Norbert Ištvánik, kontakty: https://www.ujs.sk/sk/personal/63-zamestnanci/5226-mgr-norbert-istvanik.html


Ubytovanie v študentskom domove:

Mgr. Attila Duba, kontakty: https://www.ujs.sk/sk/personal/63-zamestnanci/6054-mgr-attila-duba.htm

8. - Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) - Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).

a) Miestnosti

Vyučovanie je zabezpečené v nasledujúcich miestnostiach, ktoré sa nachádzajú v budove Fakulty ekonómie a informatiky, v Konferenčnom Centri UJS a v ŠC UJS.

a) prednáškové miestnosti: K1, K2, K3, G110, G210

b) seminárne miestnosti: G202, G203, G205, G206, G207, G209, G309, G310, G405, K7, K8, K9

c) počítačové miestnosti: K6, G313

d) laboratóriá: G312

e) iné miestnosti: miestnosti ŠC UJS


Prehliadka miestností je možné na webovej stránke virtuálnej prehliadky budov.


b) Informačné, komunikačné a softvérové zabezpečenie študijného programu

UJS zabezpečuje pre svojich študentov a zamestnancov prístup k internetu cez vysoko-rýchlostnú akademickú sieť SANET. Pripojenie je zabezpečené jednak s autentifikáciou osôb do siete UJS, alebo s registráciou zariadenia na osobu. Študenti majú voľný prístup k počítačom a internetu v špecializovaných učebniach a v Univerzitnej knižnici UJS, ďalej majú prístup k počítačom a internetu na verejne prístupných miestach formou počítačových kioskov v budovách UJS, ktoré sú v celodennej prevádzke. Prístup k internetu je zabezpečený aj formou wi-fi pripojenia dostupnej vo všetkých budovách UJS vrátane internátov. Sieť je súčasťou projektu EDUROAM a umožňuje prístup na sieť pre užívateľov inštitúcií zapojených do projektu. Na verejne prístupných miestach sú umiestnené multifunkčné zariadenia na tlač, skenovanie a kopírovanie dokumentov cez systém SafeQ, zabezpečené s čítacími zariadeniami na ISIC karty.


Univerzita prevádzkuje vlastný e-mailový server, každý študent a zamestnanec má v profile e-mail, adresár, kalendár a možnosť zdieľania súborov. Identifikačné údaje zamestnancov a študentov do e-mailu (prihlasovacie meno a heslo) sa používajú aj na prihlásenie do siete, na prihlásenie do wi-fi zóny, k autorizovaným lokalitám webovej stránky, do tlačového systému SafeQ, do stravovacieho systému a k ďalším službám.


Najvýznamnejšie informačné zdroje a systémy UJS:


   1. Knižničný informačný systém DAWINCI – moderný knižnično-informačný systém, systém poskytuje používateľom prístup k jednotlivým knižničným fondom prostredníctvom OnLine katalógu OPAC cez webové rozhranie. Evidencia čitateľov je vedená cez preukaz študenta/zamestnanca UJS.

   2. Akademický informačný systém AiS2 - Akademický informačný systém je komplexný informačný systém určený predovšetkým na riadenie všetkých troch stupňov vysokoškolského štúdia a podporu riadenia vedy a výskumu VŠ. V súvislosti s realizáciou študijného programu sú používané skoro všetky funkcionality systému, napríklad:

   • elektronická prihláška (od podania prihlášky v elektronickej podobe cez elektronické návratky až k zápisu),

   • komplexná evidencia štúdia,

   • evidencia študijných programov,

   • evidencia záverečných prác (s automatickým prenosom všetkých záverečných prác študentov do centrálneho registra záverečných prác),

   • evidencia ubytovania študentov,

   • administratívny podsystém na zverejnenie všetkých dokumentov v autorizovanej zóne, a na vytváranie a vyhodnotenie študentských ankiet,

   • absolventský portál.

Na úrovni riadenia slúži AIS ako nástroj na zabezpečenie plánovania štúdia a zdroj pre vykazovanie výučby a na meranie vzdelávacieho výkonu pracovísk a zamestnancov.

   3. Finančný informačný systém SOFIA - modul systému je prepojený so systémom AIS v oblasti evidencie všetkých platieb študentov a v oblasti výplat štipendií pre študentov.

   4. Prístup k elektronickým databázam – pod záštitou CVTI SR sú sprístupnené vybrané databázové kolekcie elektronických informačných zdrojov. Prístup študentov a pedagógov k potrebným databázam je riešený aj vzdialeným prístupom cez CVTI SR. Cez tento prístup je riešený aj prístup k zahraničným vedeckým časopisom prístupných v on-line databázach jednotlivých vydavateľstiev.

   5. Systém identifikácie osôb - Tento systém zabezpečuje prístup používateľov k jednotlivým informačným systémom a elektronickým službám na základe jednotne určeného prihlasovacích údajov (prihlasovacie meno a heslo). Súčasťou tohto riešenia je aj identifikačný preukaz na báze bezkontaktnej čipovej karty (preukaz študenta a preukaz zamestnanca). Tieto karty sa používajú v tlačovom systéme, v stravovacom systéme a zároveň umožňujú prístup do miestností so zabezpečeným s prístupovým systémom.

6. Vzdelávacia platforma LMS (Learning Management System) portál Moodle: vzdelávacia platforma poskytujúca vysokoškolským učiteľom nástroj podporu elektronického vzdelávania. Prístup do systému je možný len pomocou jednotných prihlasovacích údajov. Je to bezpečný a kompletný nástroj podpory e-vzdelávania.

7. Webkonferenčný systém BigBlueButton fakulty podporujúci on-line vzdelávanie.

8. V internetovej sieti UJS je umožnený prístup študentom k databáze ORBIS EUROPE. Databáza obsahuje približne 110 miliónov reportov firiem. Okrem finančných výkazov poskytuje aj prístup k patentom, a k údajom o fúziách a o akvizíciách.

9. ECOSIM SmartSim – simulačný softvér využívaný pri vyučovaný predmetov podnikových financií a marketingu.

Informovanosť študentov je zabezpečená:

   • e-mailovou komunikáciou prostredníctvom vlastného e-mailového konta, ktoré slúži na oficiálnu komunikáciu medzi študentmi a zamestnancami UJS,

   • prostredníctvom internetových stránok univerzity, fakulty a katedier,

   • distribúciou správ pomocou Akademického informačného systému,

   • informáciami prostredníctvom veľkoplošných obrazoviek, ktoré sú umiestnené na frekventovaných verejne prístupných miestach univerzity.

b) - Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).

Univerzitná knižnica Univerzity J. Selyeho umožňuje prezenčný a výpožiný prístup k študijnej literatúre pre študijný program, a to najmenej v rozsahu povinnej literatúry uvedenej v informačných listoch predmetov. Webová stránka knižnice: http://uk.ujs.sk/


a) Knižničný informačný systém DAWINCI – knižnično-informačný systém, systém poskytuje používateľom prístup k jednotlivým knižničným fondom prostredníctvom OnLine katalógu OPAC cez webové rozhranie. Evidencia čitateľov je vedená cez preukaz študenta/zamestnanca UJS.


b) Prístup k elektronickým databázam – pod záštitou CVTI SR sú sprístupnené vybrané databázové kolekcie elektronických informačných zdrojov. Prístup študentov a pedagógov k potrebným databázam je riešený aj vzdialeným prístupom cez CVTI SR. Cez tento prístup je riešený aj prístup k zahraničným vedeckým časopisom prístupných v on-line databázach jednotlivých vydavateľstiev.


c) V internetovej sieti UJS je umožnený prístup študentom k databáze ORBIS EUROPE. Databáza obsahuje približne 110 miliónov reportov firiem. Okrem finančných výkazov poskytuje aj prístup k patentom, a k údajom o fúziách a o akvizíciách.


c) - Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.

Na univerzite je prístup zabezpečený systémom identifikácie osôb, ktorý zabezpečuje prístup používateľov k jednotlivým informačným systémom a elektronickým službám na základe jednotne určeného prihlasovacích údajov (prihlasovacie meno a heslo). Súčasťou tohto riešenia je aj identifikačný preukaz na báze bezkontaktnej čipovej karty (preukaz študenta a preukaz zamestnanca). Tieto karty sa používajú aj v tlačovom systéme, v stravovacom systéme a zároveň umožňujú prístup do miestností so zabezpečeným s prístupovým systémom.

Pre potreby dištančného vzdelávania alebo vzdelávania kombinovanou formou univerzita má v prevádzke štyri servery s videokonferenčným systémom


BigBlueButton. FEI UJS používa na zabezpečenie aktivít nasledujúce:


bigbluebutton.ujs.sk/b – prístup aj bez autorizácie (bez prihlasovacieho mena a hesla)


bbbgik.ujs.sk/b – prístup len po autorizácii (len s prihlasovacím menom a heslom)

Alternatívnym nástrojom na dištančné vzdelávanie je aj platforma MS Teams, ako súčasť balíka Office 365, ktorá je k dispozícii pre všetkých učiteľov aj študentov.


Ešte v roku 2015 bol na UJS vytvorený a zavedený do prevádzky e-learningový systém na báze open-source LMS Moodle. Tento systém bol v roku 2017 čiastočne integrovaný so systémom WeBWorK a v roku 2021 inovovaný na novšiu verziu.


E-learningový systém spravuje Centrum Informačných Služieb UJS: (https://support.ujs.sk/sk/)


E-learningový systém je dostupný na adrese: e-learning.ujs.sk

Popri možnosti káblového pripojenia, ktorá je k dispozícii v ŠD, UK a na iných vybraných miestach, majú študenti vo všetkých budovách UJS prístup na internet prostredníctvom WiFi siete. K pripojeniu k sieti je potrebná autentifikácia osoby (prihlasovacie meno a heslo). V roku 2016 bol zavedený centrálny tlačový systém, ktorý je dostupný aj pre študentov. Študenti majú možnosť pridávať kredit na svoje účty v pokladni UJS. 


d) - Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie.

Pre zjednodušenie spravovania povinnej odbornej praxi sme vytvorili webovú stránku:


https://prax.ujs.sk


Partneri sa môžu registrovať na stránke a študenti si môžu na stránke pozrieť aktuálnych partnerov. Po úspešnom ukončení praxe, partneri môžu zaregistrovať úspešné splnenie technických požiadaviek praxe na webovej stránke.


Osoba zodpovedná za registráciu a spravovanie praxí the študijný program je


PaedDr. Ladislav Végh, PhD.; veghl@ujs.sk; +421 35 32 60 760

e) - Charakteristika na možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia.

V priebehu štúdia UJS poskytuje svojim študentom aj stimulujúce prostredie. UJS efektívne riadi a prevádzkuje Študentské domovy UJS, kde zabezpečuje komfortné ubytovanie pre študentov univerzity, s vhodnými podmienkami pre kvalitné bývanie so zodpovedajúcim hygienickým štandardom a bezpečnosťou. Súčasťou areálu ŠD je multifunkčné ihrisko umožňujúce študentom zmysluplné trávenie voľného času a športovanie.


UJS zabezpečuje študentom aj stravovanie v budove Konferenčného centra UJS. V Športovom centre Univerzity majú študenti možnosť športovania a realizácie ďalších voľnočasových aktivít.


Cieľom univerzity je poskytnúť aj možnosti kultúrneho, spoločenského a duchovného vyžitia.


Študenti majú možnosť navštevovať kaplnku zriadenú v ŠD Čajka.


f) - Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania.

UJS svojim študentom ponúka zahraničné študijné mobility v rámci mobilitných programov Erasmus+, programu Makovecz, CEEPUS a rôznych odborných stáží z ponuky Inštitúcie Balassi (Mobilitné granty Ministerstva ľudských zdrojov MR). 

V súčasnosti UJS má 118 uzatvorených bilaterálnych zmlúv, memoránd a medziinštitucionálnych dohôd so 63 partnerskými inštitúciami v 15 krajinách Európy ako aj medziinštitucionálne dohody v partnerských krajinách mimo EU v rámci aktivity KA107.


Úsek pre medzinárodné vzťahy v spolupráci s fakultami UJS pravidelne organizuje informačné Erasmus+ dni a workshopy, a ponúka možnosť osobnej alebo online konzultácie. Študentom UJS sú distribuované propagačné materiály, letáky a brožúry. Zároveň úsek pre medzinárodné vzťahy UJS pravidelne zverejňuje informácie o činnosti na internetovej stránke Erasmus+ UJS a hromadne zasiela informácie študentom, učiteľom a zamestnancom UJS prostredníctvom informačných nástrojov univerzity. Jazyková podpora pre študentov je zabezpečená prostredníctvom online nástroja jazykovej podpory OLS (On-line Linguistic Support) v rámci programu Erasmus+.


Partnerské inštitúcie


https://www.ujs.sk/sk/medzinarodne-vztahy/partneri.html


Mobilita študentov za účelom štúdia - Erasmus+:

http://erasmus.ujs.sk/sk/studium.html


Mobilita študentov za účelom stáže:

http://erasmus.ujs.sk/sk/staz.html


Návod pre študentov na prihlasovanie:

http://erasmus.ujs.sk/sk


Kontakty koordinátorov:

http://erasmus.ujs.sk/sk/kontakt.html


Program Makovecz

https://www.ujs.sk/sk/medzinarodne-vztahy/makovecz.html


Ostatné mobilitné programy

https://www.ujs.sk/sk/medzinarodne-vztahy/mobilita.html

9. - Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a) - Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium.

Základné a ďalšie podmienky prijatia na študijný program obsahujú podmienky prijatia odsúhlasené Akademickým senátom FEI UJS na aktuálny akademický rok. https://fei.ujs.sk/sk/studium-sk/podmienky-prijatia.html



b) - Postupy prijímania na štúdium.

Postupy prijímania študentov na bakalárske a magisterské štúdium upravuje Študijný poriadok UJS, časť II. Čl. 19-25.


c) - Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie.

Výsledky príjmacieho konania za posledných 6 rokov:


  1. Denné magisterské štúdium
  2. Aplikovaná informatika
  3. 2021/2022 prihlásení 13, z toho prijatí 12, zapísaní 11
  4. 2020/2021 prihlásení 30, z toho prijatí 27, zapísaní 27
  5. Ekonomika a manažment podniku
  6. 2021/2022 prihlásení 56, z toho prijatí 54, zapísaní 53
  7. 2021/2022 prihlásení 64, z toho prijatí 59, zapísaní 58
  8. 2021/2022 prihlásení 70, z toho prijatí 67, zapísaní 65
  9. 2021/2022 prihlásení 77, z toho prijatí 74, zapísaní 74
  10. 2021/2022 prihlásení 68, z toho prijatí 66, zapísaní 65
  11. 2021/2022 prihlásení 50, z toho prijatí 48, zapísaní 45
  12. Externé magisterské štúdium
  13. Ekonomika a manažment podniku
  14. 2021/2022 prihlásení 12, z toho prijatí 0, zapísaní 0
  15. 2021/2022 prihlásení 4, z toho prijatí 0, zapísaní 0
  16. 2021/2022 prihlásení 17, z toho prijatí 0, zapísaní 0
  17. 2021/2022 prihlásení 16, z toho prijatí 0, zapísaní 0
  18. 2021/2022 prihlásení 12, z toho prijatí 0, zapísaní 0
  19. Riadenie podniku
  20. 2021/2022 prihlásení 28, z toho prijatí 28, zapísaní 24
10. - Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a) - Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu.

FEI UJS vypracovala a zaviedla vnútorný systém zabezpečovania kvality vzdelávania na úrovni fakulty vo väzbe na predpisy univerzity. Prioritným cieľom uvedeného systému je zabezpečovanie, monitorovanie a rozvíjanie kvality vzdelávania z celkového pohľadu činností fakulty.


Podľa § 70 ods. 1 písm. h) zákona č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých predpisov, Študent má právo aspoň raz ročne mať možnosť formou anonymného dotazníka vyjadriť sa o kvalite výučby a o učiteľoch. Študenti FEI UJS majú k dispozícii možnosť zapojiť sa do anonymného dotazníkového prieskumu zameraného na hodnotenie výučby (každý predmet, ktorý mal v danom semestri študent zapísaný v zápisnom liste) a učiteľov na konci každého semestra (t.j. dvakrát za rok). Anonymizovaný dotazník je dostupný pre študentov v AIS UJS.


Po ukončení ankety výsledky sú automaticky vyhodnotené systémom. Vyhodnotenie výsledkov ankety sa uskutoční na rôznych úrovniach:

  • Úroveň vyučujúceho – spätná väzba v prípade vyučovaných predmetov
  • Úroveň vedúceho katedry – spätná väzba v prípade všetkých predmetov, ktoré zabezpečuje katedra
  • Úroveň prodekana pre vzdelávanie a sociálne záležitosti a úroveň dekana – spätná väzba v prípade všetkých predmetov, ktoré zabezpečuje fakulta. Textové pripomienky sa zobrazia len po schválení prodekanom.
  • Rada pre zabezpečovanie kvality FEI UJS - prerokúva výsledky ankiet raz ročne
  • Akademický senát FEI UJS – prerokúva výsledky, ako súčasť Výročnej správy FEI UJS
  • Vedecká rada FEI UJS – prerokúva Výročnú správu Zabezpečenia kvality vzdelávania na FEI UJS
b) - Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

S výsledkami súvisiace opatrenia sú vykonané na jednotlivých úrovniach.


c) - Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Spätnú väzbu nám poskytli aj výsledky prieskumu Akademická štvrťhodinka. Cieľom celoslovenského prieskumu spokojnosti študentov Akademická štvrťhodinka bolo zmapovať pohľady vysokoškolákov na I. a II. stupni štúdia/v spojenom štúdiu na výučbu a podmienky na ich škole. Vďaka dotazníku získala Slovenská akreditačná agentúra pre vysoké školstvo spätnú väzbu, ako zlepšiť výučbu a podmienky štúdia na našej škole.  


Výsledky prieskumu Akademická štvrťhodinka sú dostupné tu:


https://www.ujs.sk/documents/Akademick%C3%A1%20%C5%A1tvr%C5%A5hodinka%20-%20UJS.pdf


11. - Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu
(napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne).

Domový a ubytovací poriadok ŠD, cenník ubytovacích služieb:

https://www.ujs.sk/sk/struktura/studentsky-domovx.html#tla%C4%8Div%C3%A1-a-dokumenty


Imatrikulačný a promočný poriadok UJS (2015), dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2015, číslo 5.


Pravidlá vybavovania podnetov CIS:

https://support.ujs.sk/sk/pravidla-vybavovania-podnetov.html


Sprievodca štúdiom (v maďarskom jazyku): https://www.ujs.sk/documents/Informaciok_elsosoknek_2022_23.pdf


Smernica rektora 5/2013 o študentskej vedeckej odbornej činnosti UJS, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2021, číslo 5 a Súťažný poriadok ŠVOČ na FEI UJS: https://www.ujs.sk/documents/Smernica%205-2013%20o%20%C5%A0VO%C4%8C%20-%20%C3%9A.%20Z.,%20vr%C3%A1t.%20dodatku%20%C4%8D.%201.pdf


Smernica rektora UJS č. 10/2010 o zásadách požičiavania prenosných počítačov študentom (v znení dodatku č. 1), dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/ Vnútorné akty riadenia, rok 2011, číslo 7)


Smernica rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok, Univerzitnej knižnice UJS, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2014, číslo 2.


Štatút študentskej samosprávy, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2010, číslo 8.


Smernica rektora č. 6/2016 o slobodnom prístupe k informáciám dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2016, číslo 8


Školné a poplatky spojené s štúdiom:

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Skolne_a_poplatky_2022_2023_fin.pdf


Štipendijný poriadok:

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Stipendijny_poriadok_2018.pdf


Smernica o uznávaní dokladov o vzdelaní

Smernica č. 2/2020 o uznávaní dokladov o vzdelaní