DOKUMENT
Študijný program TVMaIdd22 - Teória vyučovania matematiky a informatiky
Štúdium Stupeň - III. - tretí stupeň, forma - denná, typ - medziodborové štúdium
Typ dokumentu Opis študijného programu
Názov vysokej školy Univerzita J. Selyeho
Sídlo vysokej školy Bratislavská cesta 3322, 94501 Komárno
Názov fakulty Fakulta ekonómie a informatiky
Sídlo fakulty Hradná 167/21, 945 01 Komárno
1. - Základné údaje o študijnom programe
a) - Názov študijného programu a číslo podľa registra študijných programov.
Teória vyučovania matematiky a informatiky, 183971
b) - Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania.
Tretí stupeň vysokoškolského štúdia, 864
d) - Názov a číslo študijného odboru, v ktorom sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, alebo kombinácia dvoch študijných odborov, v ktorých sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, ISCED-F kódy odboru/ odborov.
22. Matematika, 18. Informatika ; 0540, 0610
e) - Typ študijného programu: akademicky orientovaný, profesijne orientovaný; prekladateľský, prekladateľský kombinačný (s uvedením aprobácií); učiteľský, učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií); umelecký, inžiniersky, doktorský, príprava na výkon regulovaného povolania, spoločný študijný program, interdisciplinárne štúdiá.
Medziodborový
Udeľovaný akademický titul za menom.
PhD.
g) - Forma štúdia.
denná
h) - Pri spoločných študijných programoch spolupracujúce vysoké školy a vymedzenie, ktoré študijné povinnosti plní študent na ktorej vysokej škole (§ 54a zákona o vysokých školách).

Nerelevantné

i) - Jazyk alebo jazyky, v ktorých sa študijný program uskutočňuje.
maďarský jazyk, slovenský jazyk
j) - Štandardná dĺžka štúdia vyjadrená v akademických rokoch.
4
k) - Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov.
Plánovaný počet študentov je uvedený v zverejnených podmienkach prijatia: http://fei.ujs.sk/sk/studium-sk/podmienky-prijatia.html Skutočný počet študentov, počet zapísaných študentov k 31.10.2021:6
2. - Profil absolventa a ciele vzdelávania
a) - Vysoká škola popíše ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania.

Cieľom vzdelávania študijného programu je príprava takých vysokokvalifikovaných odborníkov oblasti vyučovania matematiky/informatiky, ktoré sú schopný vyučovania matematiky/informatiky na všetkých úrovniach školského systému vrátane vysokých škôl.

Absolvent študijného programu ovláda a vie zvoliť konkrétne vedecké metódy základného výskumu a aplikovaného výskumu v oblasti matematiky/informatiky, a teórie vyučovania matematiky/informatiky. Ovláda metódy vedeckej práce v oblasti svojej špecializácie a príbuzných odborov.

Dokáže hodnotiť a analyzovať znalosti žiakov/študentov a zavádzať nové technológie do vyučovania matematiky/informatiky.

Nadobudnuté vedomosti a zručnosti z vedných disciplín umožnia absolventovi byť dostatočne adaptabilným a logicky mysliacim pri riešení problémov v rôznych oblastiach spojených s vyučovacím procesom a novými didaktickými technológiami.


Študijný program sa realizuje ako medziodborový ŠP v študijnom odbore 22. Matematika a v študijnom odbore 18. Informatika. Každý absolvent študijného programu získa vedomosti, zručnosti a kompetencie aspoň v jednom z uvedených študijných odborov minimálne v rozsahu, ako to určuje Vyhláška č. 244/2019 Z. z. Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky o sústave študijných odborov Slovenskej republiky.


Oblasti a rozsah vedomostí, zručností a kompetencií, ktoré profilujú absolventa študijného programu zo študijného odboru 22. Matematika


Vedomosti:

  • Má rozsiahle odborné vedomosti z viacerých oblastí študijného odboru, ktoré mu slúžia ako základ pre uskutočňovanie výskumu a vytvárania nových poznatkov v matematike, jej aplikácii a v teórii vyučovania matematiky.
  • Ovláda a vie zvoliť konkrétne vedecké metódy základného alebo aplikovaného výskumu v oblasti matematiky a teórie vyučovania matematiky.
  • Pozná základné matematické vzťahy a zákonitosti v oblastiach analýzy, algebry, teórie čísel, geometrie, diskrétnej matematiky a pravdepodobnosti (štatistiky).
  • Pozná abstraktné pojmy súvisiace s témami uvedenými v osnove predmetu a vzťahy medzi nimi. Rozpozná všeobecné schémy a pojmy obsiahnuté v aplikovaných problémoch.
  • Pozná princípy a základné metódy matematického dôkazu.
  • Uvedomuje si špecifické črty matematického myslenia.
  • Ovláda metodológiu tvorby matematických modelov alebo analytických rámcov skúmania poznávacích procesov v matematike a spôsobov podpory týchto procesov.
  • Ovláda ilustrovať pojmy pomocou vhodných príkladov.
  • Dokáže odhaliť chyby v argumentáciách.


Zručnosti:

  • Dokáže formulovať nové hypotézy a stratégie pre ďalší výskum a rozvoj vedného odboru.
  • Aplikuje vlastné zistenia svojej teoretickej analýzy a svojho komplexného vedeckého výskumu pri riešení problémov v tejto oblasti.
  • Na základe svojich výsledkov a zistení dokáže navrhovať, overovať a implementovať nové výskumné a pracovné postupy.
  • Prakticky ovláda zvolené výskumné metódy a používa ich aj pri hľadaní nových výskumných a pracovných postupov.
  • Dokáže formulovať logické a pravdivé matematické tvrdenia s presnou špecifikáciou ich podmienok a hlavných dôsledkov.
  • Je schopný vyvodiť kvalitatívne závery z kvantitatívnych údajov.
  • Dokáže aplikovať svoje poznatky z teórie čísel, analýzy, algebry, geometrie, konečnej matematiky a pravdepodobnosti (štatistiky).
  • Dokáže vidieť a skúmať nové súvislosti v oblasti teórie čísel, analýzy, algebry, geometrie, konečnej matematiky a pravdepodobnosti (štatistiky).
  • Je schopný porovnateľne analyzovať rôzne matematické modely.
  • Dokáže efektívne komunikovať výsledky matematického výskumu v cudzom jazyku a využívať vhodné IT nástroje.
  • Dokáže rozpoznať bežné odborné problémy, spracovať dostupnú knižničnú a elektronickú literatúru na ich teoretické a praktické riešenie, aplikovať tam vhodné výskumné metódy.


Kompetencie:

  • Má nezávislé, kritické a analytické myslenie.
  • Prezentuje samostatne výsledky výskumu pred odbornou aj laickou komunitou v Slovenskej republike a v zahraničí.
  • Výsledky výskumu publikuje vhodnou formou.
  • Podieľa sa na popularizácii výskumu v širšej verejnosti.
  • Je schopný samostatne si rozširovať svoje matematické vedomosti, získavať nové matematické poznatky.
  • Je schopný aplikovať svoje matematické znalosti v čo najširšom rozsahu.
  • Uplatňovaním získaných matematických vedomostí dokáže čo najdôkladnejšie spoznať pozorovateľné javy, popísať a vysvetliť ich zákonitosti.
  • Je otvorený pochopeniu problémov špecifických pre iné disciplíny, odbornej spolupráci s odborníkmi pracujúcimi v týchto disciplínach a matematickému preformulovaniu problémov špecifických pre danú disciplínu.
  • Pomocou základných vedomostí získaných v rôznych disciplínach matematiky je schopný samostatne formulovať a analyzovať matematické otázky.
  • Uvedomuje si hodnotu matematických vedeckých tvrdení, ich použiteľnosť a obmedzenia.
  • Svoju matematickú prácu vykonáva s najvyššími etickými štandardmi a vysokou kvalitou.
  • Dokáže samostatne navrhnúť možné riešenie matematických problémov.
  • Dokáže vhodne a odborne prezentovať svoje názory na riešenie problémov rôznym druhom poslucháčstva.
  • Preukazuje vysoký stupeň samostatnosti pri riešení matematických problémov.
  • Pracuje efektívne ako jednotlivec, člen alebo vedúci malého tímu.


Oblasti a rozsah vedomostí, zručností a kompetencií, ktoré profilujú absolventa študijného programu zo študijného odboru 18. Informatika


Vedomosti:

  • Ovláda metódy vedeckého výskumu v oblasti vyučovania informatiky.
  • Má osvojené zásady vedeckej práce, metódy pedagogického výskumu v oblasti vyučovania informatiky.
  • Dokáže navrhnúť, implementovať a skúmať nové koncepcie integrácie IKT do vzdelávania a pri takomto výskume spolupracovať s didaktikmi iných odborov.
  • Má hlboké znalosti z metód pedagogického výskumu aplikovaného na vyučovanie informatiky, ako aj z niektorých aplikačných oblastí informatiky.
  • Prináša vlastné riešenia problémov v oblasti didaktiky informatiky, v rozvoji informatického myslenia a v informatizácii poznávacieho procesu.
  • Má praktické skúsenosti s tvorbou e-learningových kurzov.
  • Získa vedomosti o štatistických postupoch pri realizácii pedagogického výskumu a preukáže aj znalosť ich aplikácie v praxi.
  • Vie analyzovať výskumný problém a opísať ho adekvátnym matematicko-štatistickým modelom, vie v ňom sformulovať hypotézy.


Zručnosti:

  • Je schopný prezentovať svoje výsledky na domácich a medzinárodných podujatiach.
  • Disponuje inovatívnym myslením, je schopný prezentovať a publikovať výsledky vlastnej tvorivej činnosti.
  • Je schopný samostatne naštudovať z teoretického a praktického hľadiska náročné publikácie a efektívne využiť získané poznatky pri riešení teoretických aj praktických úloh.
  • Dokáže hodnotiť analyzovať znalosti žiakov a študentov a zavádzať nové technológie do vyučovania informatiky.
  • Nadobudnuté vedomosti a zručnosti umožnia byť dostatočne adaptabilný pri riešení problémov v rôznych oblastiach spojených so zavádzaním nových didaktických technológií.
  • Formuluje vlastné stratégie pre výskum a rozvoj svojho študijného odboru.
  • Dokáže navrhovať, implementovať a overovať nové postupy vo vyučovaní informatiky.


Kompetencie:

  • Dokáže tvoriť a pedagogicky skúmať prostredia, nástroje a metódy školskej informatiky na všetkých stupňoch vzdelania.
  • Má kritické a analytické myslenie.
  • Rozvíja svoj študijný odbor.
  • Pri formulovaní výskumných zámerov, metód a postupov zohľadňuje spoločenské, vedecké a etické aspekty.
  • Má všeobecný prehľad o aktuálnych problémoch v odbore teória vyučovania informatiky, a dokáže analyzovať a porovnať rôzne koncepcie vyučovania informatiky (v medzinárodnom meradle).
  • Pracuje efektívne ako jednotlivec, člen alebo vedúci malého tímu.





b) - Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov.

Absolventi študijného programu nachádzajú svoje uplatnenie predovšetkým na matematických a informatických pracoviskách vysokých škôl ako vedecko-pedagogický pracovník alebo vedecko-výskumný pracovník, na pracoviskách SAV a v rezortných výskumných ústavoch alebo vedúci/člen riešiteľského kolektívu v rôznych oblastiach problémov aplikačného charakteru (napr. metodické centrá). Absolventi môžu nájsť uplatnenie aj v praxi, napr. na rozličných pozíciách v IT priemysle, kde sa vyžaduje nezávislé, kritické a analytické myslenie.

Absolventi študijného programu pri posudzovaní ich uplatniteľnosti na trhu práce budú spadať v časti do kategórie „011 Vzdelávanie“ v časti do kategórie „054 Matematika a štatistika“ a/alebo „061 Informačné a komunikačné technológie“ podľa medzinárodnej štandardnej klasifikácie (International Standard Classification of Education: Fields of Education and Training 2013).

c) - Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania.

K študijnému programu nie je potrebné vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko relevantnej externej zainteresovanej strany, nakoľko sa nejedná o regulované povolania.


3. - Uplatniteľnosť
a) - Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu.

Na študijnom programe ešte nemáme absolventov

b) - Prípadne uviesť úspešných absolventov študijného programu.

Na študijnom programe ešte nemáme absolventov

c) - Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba).

Na študijnom programe ešte nemáme absolventov

4. - Štruktúra a obsah študijného programu
a) - Vysoká škola popíše pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe.

Študijný program je uskutočňovaný v 4 rokoch (štandardná dĺžka). Študijný program Teória vyučovania matematiky a informatiky je priradený k študijným odborom 22. Matematika a 18. Informatika. Obsahovo sa študijný program zhoduje, vychádza z opisov študijných odborov a nosné témy jadra znalostí podľa Vyhlášky č. 244/2019 Z. z sú zachované, vychádza z profilu absolventa.

Štruktúra študijného plánu a obsahová náplň predmetov Študijný program je harmonizovaný v súlade s príkazom rektora Univerzity J. Selyeho č. 16/2021 Metodický pokyn na tvorbu, zosúladenie a úpravu študijných programov na Univerzite J. Selyeho. Študijný plán programu bol zosúladený bez úpravy, nedošlo k doplneniu alebo vypusteniu povinných predmetov alebo povinne voliteľných predmetov, zmene podmienok na riadne skončenie štúdia. Úpravy informačného listu povinného predmetu alebo povinne voliteľného predmetu (okrem aktualizácie vyučujúceho, odporúčanej literatúry alebo hodnotenia predmetu, čo sa nepovažuje za úpravu) boli vykonané len v rozsahu doplnenia vedomostí, zručností a kompetentností, ktoré získa študent absolvovaním predmetu. To znamená, že študenti všetkých ročníkov majú z tohto hľadiska rovnakú cestu v štúdiu.


b) - Vysoká škola zostaví odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu.

Študijný plán študijného programu je dostupný v Akademickom informačnom systéme UJS v moduloch:

  • VSST178 - Výstupné zostavy pre študijné programy - odporúčané študijné plány, informačné listy, sylaby štátnicových predmetov, ... študijného programu, podprogramu,
  • VSST215 - Monitorovací panel študijného programu t.j. zobrazenie všetkých základných informácií o študijnom programe, výstupné zostavy z AiS2, dokumenty na preukázanie zhody študijného programu a štandardov SAAV.

Študijný plán programu na aktuálny akademický rok je zverejnený na webovej stránke fakulty: https://www.ujs.sk/sk/studium/studijnne-programy/fakulta-ekonomie-a-informatiky.html

ŠP bol zosúladený bez úpravy, nedošlo k doplneniu alebo vypusteniu povinných predmetov alebo povinne voliteľných predmetov, zmene podmienok na riadne skončenie štúdia alebo k úprave informačného listu povinného predmetu alebo povinne voliteľného predmetu (okrem aktualizácia vyučujúceho, odporúčanej literatúry alebo hodnotenia predmetu, čo sa nepovažuje za úpravu) – t. j. študenti všetkých ročníkov majú z tohto hľadiska rovnakú cestu v štúdiu. V informačných listoch predmetov boli doplnené z dôvodu zosúladenia so štandardami vedomosti, zručnosti a kompetentnosti získané absolvovaním predmetu.

c) - V študijnom pláne spravidla uvedie:
  • jednotlivé časti študijného programu (moduly, predmety a iné relevantné školské a mimoškolské činnosti za predpokladu, že prispievajú k dosahovaniu želaných výstupov vzdelávania a prinášajú kredity) v štruktúre povinné, povinne voliteľné a výberové predmety,


Študijný program sa realizuje ako medziodborový ŠP v študijnom odbore 22. Matematika a v študijnom odbore 18. Informatika. Každý absolvent študijného programu získa vedomosti, zručnosti a kompetencie aspoň v jednom z uvedených študijných odborov.

Študent je povinný získať za povinne predmety minimálne 30 kreditov za celé štúdium.

Študent je povinný získať za povinne voliteľné predmety minimálne 30 kreditov za celé štúdium. V súbore povinne voliteľných predmetov sú predmety ktoré sa viažu skôr na jeden zo študijných odborov ale sú aj také, ktoré sa môžu viazať na obe odbory. Študent zvolí predmety do svojho individuálneho študijného plánu v súčinnosti so svojim školiteľom.

Zo študijnej časti študijného programu študent musí získať minimálne 60 kreditov – okrem absolvovania povinných predmetov musí získať zvyšné kredity z povinne voliteľných alebo voliteľných predmetov.

Z vedeckej časti programu študijného programu študent musí získať minimálne 120 kreditov. Z bloku tvorivej činnosti v oblasti vedy môže za určené typy činnosti získať kredity aj opakovane s dodržaním pravidla, že za daný výstup môže získať kredity iba raz. Podmienkou prihlášky na obhajobu dizertačnej práce je nutná aspoň jedna publikácia uverejnená v časopise registrovanom v databáze Web of Science alebo SCOPUS.

Za štátnu skúšku sa považujú predmety Príprava projektu dizertačnej práce a dizertačná skúška a Obhajoba dizertačnej práce, za ktoré sa získavajú spoločne 60 kreditov.

Predmety študijného programu sú uvedené v Študijnom pláne.


  • v študijnom programe vyznačí profilové predmety príslušnej cesty v štúdiu (špecializácie),


Doktorand z dvojice povinných predmetov Teória vyučovania matematiky a Teória vyučovania informatiky vyberá jeden predmet podľa zamerania (podľa témy dizertačnej práce, školiteľa) a musí ho absolvovať ako povinný predmet. Druhý predmet môže absolvovať ako povinne voliteľný.

(t.j. doktorand zameraný na teóriu vyučovania matematiky (odbor Matematika) je povinný absolvovať predmet Teória vyučovania matematiky a môže absolvovať predmet Teória vyučovania informatiky ako povinne voliteľný predmet; doktorand zameraný na teóriu vyučovania informatiky (odbor Informatika) je povinný absolvovať predmet Teória vyučovania informatiky a môže absolvovať predmet Teória vyučovania matematiky ako povinne voliteľný predmet.)

Za profilové predmety študijného programu sa považujú všetky povinné a povinne voliteľné predmety študijného predmetu. Ako je to uvedené aj v predchádzajúcom bode, študent zvolí predmety zo študijnej časti študijného programu do svojho individuálneho študijného plánu v súčinnosti so svojim školiteľom, čo zabezpečí výber najbližších, najvhodnejších povinne voliteľných predmetov, ktoré sa viažu k téme dizertačnej práce.

Vo vedeckej časti programu študijného programu študent musí získava kredity po schválení výstupov za určené typy činností z bloku tvorivej činnosti v oblasti vedy. Za určený typ činnosti (napr. za zverejnenie publikácie v časopise registrovanom v databázach Web of Science alebo SCOPUS) môže doktorand získať aj opakovane, ale za daný výstup iba raz.


  • pre každú vzdelávaciu časť/ predmet definuje výstupy vzdelávania a súvisiace kritériá a pravidlá ich hodnotenia tak, aby boli naplnené všetky vzdelávacie ciele študijného programu (môžu byť uvedené len v Informačných listoch predmetov v časti Výsledky vzdelávania a v časti Podmienky absolvovania predmetu),


V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov sú jednoznačne opísané požiadavky na ich absolvovanie, ako aj učebné výstupy (podrobne charakterizované výstupy vedomostí, zručností, kompetentnosti), ktoré nadobudne absolvent po absolvovaní vzdelávacej časti/predmetu.


  • prerekvizity, korekvizity a odporúčania pri tvorbe študijného plánu,


Doktorand na každý akademický rok vypracuje v súčinnosti so svojim školiteľom individuálny študijný plán podľa vyššie uvedených pravidiel, čo schvaľuje na začiatku a kontroluje jeho splnenie na konci akademického roka Odborová komisia študijného programu.

Vyššie popísané pravidlá zabezpečujú variabilitu výberu predmetu podľa vybranej témy dizertačnej práce doktoranda.


  • pre každú vzdelávaciu časť študijného plánu/predmet stanoví používané vzdelávacie činnosti (prednáška, seminár, cvičenie, záverečná práca, projektová práca, laboratórne práce, stáž, exkurzia, terénne praktikum, odborná prax, štátna skúška a ďalšie, prípadne ich kombinácie) vhodné na dosahovanie výstupov vzdelávania,


Pre každú vzdelávaciu časť študijného plánu/predmet vhodné na dosahovanie výstupov vzdelávania boli stanovené používané vzdelávacie činnosti, ktoré sú uvedené v študijných plánoch a informačných listoch predmetov.


  • metódy, akými sa vzdelávacia činnosť uskutočňuje – prezenčná, dištančná, kombinovaná (v súlade s Informačnými listami predmetov),


V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov sú jednoznačne deklarované metódy vzdelávania, ako „prezenčné“. Informačné listy predmetov sú dostupné v Akademickom informačnom systéme UJS v moduloch:

VSST178 - Výstupné zostavy pre študijné programy - odporúčané študijné plány, informačné listy, sylaby štátnicových predmetov, ... študijného programu, podprogramu

VSST215 - Monitorovací panel študijného programu t.j. zobrazenie všetkých základných informácií o študijnom programe, výstupné zostavy z AiS2, dokumenty na preukázanie zhody študijného programu a štandardov SAAVŠ

Informačné listy predmetov študijného programu na aktuálny akademický rok sú zverejnené na webovej stránke fakulty: https://www.ujs.sk/sk/studium/studijnne-programy/fakulta-ekonomie-a-informatiky.html


  • osnovu/ sylaby predmetu,


Osnovy/sylaby predmetov tvoria povinnú súčasť informačných listov všetkých predmetov.


  • pracovné zaťaženie študenta („rozsah“ pre jednotlivé predmety a vzdelávacie činnosti samostatne),


Pri príprave vzdelávacích častí/predmetov predkladaného študijného programu sme zohľadnili pracovné zaťaženie študentov, v súlade s ECTS, a to v závislosti od pridelených kreditov a časového rozsahu v akom sa vzdelávanie uskutoční. Jeden kredit zodpovedá 25 až 30 hodinám práce. To predstavuje typické pracovné zaťaženie (skutočný čas potrebný na dosiahnutie výsledkov vzdelávania sa u jednotlivých študentov môže líšiť).


  • kredity pridelené každej časti na základe dosahovaných výstupov vzdelávania a súvisiaceho pracovného zaťaženia,

V prípade vzdelávacích častí/predmetov s vyššími kreditmi, kde hodinová dotácia prezenčnej výučby nie je v súlade s pracovným zaťažením študenta, sú definované ďalšie učebné úlohy, ktoré rieši študent riadeným samoštúdiom pod vedením učiteľa, a následným preukázaním výsledkov vzdelávania, ktoré boli stanovené v informačnom liste predmetu.


  • osobu zabezpečujúcu predmet (alebo partnerskú organizáciu a osobu ) s uvedením kontaktu,


V informačných listoch predmetov sú uvedené osoby zabezpečujúce predmety.


  • učiteľov predmetu (alebo podieľajúce sa partnerské organizácie a osoby) (môžu byť uvedené aj v IL predmetov),


Vyučujúci predmetov sú uvedení v informačných listoch predmetov.



  • miesto uskutočňovania predmetu (ak sa študijný programu uskutočňuje na viacerých pracoviskách).



Fakulta ekonómie a informatiky UJS, Komárno

e) - Vysoká škola pre jednotlivé študijné plány uvedie podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre:

Za daný študijný program:

  • počet kreditov za povinné predmety na ukončenie študijnej časti: 30,
  • počet kreditov za povinne voliteľné a výberové predmety na ukončenie študijnej časti: 30,
  • počet kreditov potrených na možnosť vykonania dizertačnej skúšky: 60 zo študijnej časti štúdia a 20 z vedeckej časti štúdia,
  • počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia: 60 (20 za dizertačnú skúšku a 40 za obhajobu dizertačnej práce).


f) - Vysoká škola popíše pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu.

„Predmet môže byť ukončený: a) absolvovaním, b) hodnotením, c) skúškou.“ (Čl. 10, body 4-7., Študijný poriadok UJS)


Absolvovania a hodnotenia za jednotlivé predmety získava študent po splnení všetkých predpísaných povinností. V prípade nesplnenia všetkých predpísaných povinností študent môže požiadať vyučujúceho na ich získanie v náhradnom termíne. Náhradný termín určí vyučujúci. (Čl. 10, body 9., Študijný poriadok UJS)

Hodnotenie študijných výsledkov študenta v rámci štúdia predmetu sa uskutočňuje podľa klasifikačnej stupnice a kritérií úspešnosti. (Čl. 10, bod 3., Študijný poriadok UJS)

Študent má z daného predmetu v danom semestri v ktorom je predmet zapísaný, právo na jeden riadny a na dva opravné termíny skúšky v rámci vypísaných termínov skúšok a harmonogramu akademického roka.

„Na žiadosť študenta alebo skúšajúceho dekan povolí v odôvodnených prípadoch (napr. zaujatosť) vykonať skúšku v opravnom termíne pred komisiou, ktorú po vyjadrení vedúceho príslušného vedecko-pedagogického pracoviska menuje dekan. O komisionálnu skúšku je možné požiadať písomne a vždy s uvedením dôvodu na študijnom oddelení fakulty do konca skúškového obdobia. Komisionálna skúška nie je ďalším skúšobným termínom, musí byť realizovaná v rámci opravných termínov. Členom komisie je aj pôvodne skúšajúci učiteľ, ako aj zástupca študentov s hlasom poradným.“ (Čl. 10, bod 17., Študijný poriadok UJS)

„Ak závažné okolnosti (napr. ochorenie) zabránili študentovi zúčastniť sa na skúške, resp. získať hodnotenie počas semestra a tieto povinnosti nie je možné vykonať v lehote pre daný termín, môže študent požiadať o náhradný termín skúšky (hodnotenia) písomnej forme na tlačive AIS spravidla do piatich pracovných dní od posledného dňa skúškového obdobia príslušného semestra. Dekan stanoví lehotu, dokedy treba povinnosť vykonať (vrátane opravných termínov). Náhradný termín sa posudzuje ako termín, ktorý nahrádza.“ (Čl. 10, bod 18., Študijný poriadok UJS)

Spôsob archivácie dokumentov preukazujúcich plnenie výstupov vzdelávania upravuje smernica rektora č. 4/2021 o archivovaní dokumentov preukazujúcich plnenie výstupov vzdelávania. Smernica je dostupná v Akademickom informačnom systéme UJS.

Študijný poriadok UJS – úplné znenie s dodatkami je dostupný:

a) v Akademickom Informačnom Systéme UJS - Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, r. 2018, číslo 8

b) na webovej stránke univerzity: https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Studijny_poriadok_uplne_znenie_13_6_18.pdf


Ďalšie možnosti opravných postupov voči hodnoteniu je možné realizovať na základe Zákona o sťažnostiach 9/2010 Z. z., ktorý upravuje postup pri podávaní, vybavovaní a kontrole vybavovania sťažností fyzických osôb alebo právnických osôb.

g) - Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.

Postup uznávania kreditov alebo časti štúdia opisuje Študijný poriadok UJS (čl. 11., body 6-9.), kde sa uvádza:

„Predmety absolvované v rámci predchádzajúceho štúdia rovnakého alebo príbuzného študijného odboru sa uznávajú do 5 rokov od ich absolvovania.“

„Prenos kreditov je zabezpečený na základe žiadosti študenta o uznaní kreditov (Formulár je dostupný v AIS – Dokumenty – Fakulta ekonómie a informatiky – Formuláre – rok 2020, č. 3.) alebo na základe Dohody o prenose kreditov a výpisu výsledkov štúdia. Termín podania žiadosti je stanovený do 15. októbra za zimný a do 15. marca za letný semester príslušného akademického roka.“


Postup uznávania kreditov alebo časti štúdia, ktoré študent získal štúdiom na inej vysokej škole na základe trojstrannej zmluve (uzatvorenej medzi študentom, vysielajúcou inštitúciou a prijímajúcou inštitúciou) opisuje Študijný poriadok UJS (čl. 11., body 10-12.).


Za uznanie kreditov a ich prenos do Akademického informačného systému UJS

zodpovedajú prodekani pre vzdelávanie.


h) - Vysoká škola uvedie témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam).

Zoznam tém záverečných prác sú dostupné v Akademickom informačnom systéme UJS – modul VSES057 – Evidencia záverečných prác - Prehľady tém záverečných prác, vytvorenie, aktualizácia, zrušenie, prihlasovanie, odhlasovanie potvrdenie akceptácie študenta na tému záverečnej práce, evidencia hodnotenia.


i) - Vysoká škola popíše alebo sa odkáže na:
  • pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe,


Pravidlá a postupy na zadávanie, spracovanie, oponovanie, obhajoby a hodnotenie záverečných prác sú deklarované a formulované Študijnom poriadku UJS (úplné znenie s dodatkami), dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2018, číslo 8. a v Smernici rektora č. 2/2021 o úprave, registrácii, sprístupnení a archivácii záverečných, rigoróznych a habilitačných prác na Univerzite J. Selyeho dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2021, číslo 13.


  • možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov,


Študijný poriadok UJS (Čl.11.) v súlade s Európskym systémom transferu kreditov opisuje postupy a pravidlá na získavanie kreditov, ich zhromažďovanie a prenos, sú definované pravidlá a postupy uznávania absolvovania predmetov na inej vysokej škole.

V záujme zvyšovania podielu účastníkov na Erasmus+ mobilitách Úsek pre medzinárodné vzťahy v spolupráci s fakultami UJS pravidelne organizuje informačné Erasmus+ dni a workshopy, a ponúka možnosť osobnej alebo online konzultácie. Študentom UJS sú distribuované propagačné materiály a pravidelne sú zverejňované informácie prostredníctvom informačných nástrojov univerzity.

Pravidlá a postupy sú sformulované v Smernici rektora č. 3/2014 o organizovaní zahraničných mobilít študentov, učiteľov a zamestnancov v rámci programu Erasmus+ na UJS, dostupné v AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2018, číslo 10).


  • pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov,


Porušenie výskumnej integrity, plagiátorstvo a akademické podvody a realizuje opatrenia, ktoré zaručia, že porušenie týchto pravidiel nie je zlučiteľné so získaním akademického titulu. Podrobné pravidlá a postupy v oblasti dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov za ich porušenie upravujú:


- Etický kódex UJS, dostupný v AIS UJS: AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2013, číslo 11, a na webovej stránke UJS:

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/eticky_kodex_ujs.pdf


- Disciplinárny poriadok pre študentov FEI UJS:

http://ef.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/2020/Disciplin%C3%A1rny%20poriadok%20pre%20%C5%A1tudentov%20FEI%20UJS.pdf

FEI UJS má zriadenú Disciplinárnu komisiu, v ktorej majú zastúpenie aj študenti FEJ UJS:

https://fei.ujs.sk/sk/fakulta/disciplinarna-komisia.html


- Zásady Univerzity J. Selyeho o vyhlásení neplatnosti štátnej skúšky alebo jej súčasti, vyhlásení neplatnosti rigoróznej skúšky alebo jej súčasti, odňatí vedecko-pedagogického titulu alebo umelecko-pedagogického titulu, návrhu na odvolanie profesora a vzdaní sa akademického titulu Univerzity J. Selyeho. Dostupné v AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2021, číslo 5.


  • postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami,


V súlade so súčasným trendom univerzita systematizovane vyhľadáva a oslovuje študentov so špecifickými potrebami a eviduje pozorovateľný nárast týchto študentov. Študenti so špecifickými potrebami majú nárok podľa ich špecifických potrieb na podporné služby. Univerzita má vytvorené Centrum pre podporu študentov a zamestnáva koordinátora študentov so špecifickými potrebami.

Ďalšie informácie sú dostupné na webovej stránke Centra pre študentov:

https://www.ujs.sk/sk/studium/studenti-so-specifickymi-potrebami.html

Pravidlá a postupy sú opísané v Smernici rektora č. 7/2016 o študentoch so špecifickými potrebami a o pôsobnosti koordinátora UJS pre študentov so špecifickými potrebami, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2016, číslo 9), príp. dostupné aj na webovej stránke UJS: http://www.ujs.sk/documents/Smernica.7.2016.pdf


  • postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta.



Jeden zo základných princípov udržateľnosti vnútorného systému kvality univerzity je princíp neustáleho zlepšovania kvality. Tento princíp vychádza z identifikácie potrieb a očakávaní študentov, zamestnancov a ďalších zainteresovaných strán. Vo všetkých procesoch vzdelávania, tvorivej činnosti a služieb sa univerzita snaží neustále zlepšovať všetky aspekty týchto činností.


Kontakt na podávanie podnetov: kvalita@ujs.sk

Podanými podnetmi sa zaoberajú orgány zabezpečovania kvality podľa článku 4 smernice č. 5/2021 o procesoch vnútorného systému kvality UJS. Preskúmavanie podnetov je transparentné a uskutočňuje sa za účasti zástupcov študentov. V prípade ich akceptácie sa príjme adekvátne opatrenia na zlepšenie kvality. O výsledku akceptácie dobrého nápadu, v prípade identifikovateľnosti e-mailovej adresy, bude podávateľ informovaný.


5. - Informačné listy predmetov študijného programu
V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.

Informačné listy študijného programu sú vytvorené v štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z.z. v troch jazykoch (maďarský jazyk, slovenský jazyk, anglický jazyk) a sú pre rôzne skupiny stakeholderov dostupné:


a) v Akademickom informačnom systéme UJS v moduloch:


VSST178 - Výstupné zostavy pre študijné programy - odporúčané študijné plány, informačné listy, sylaby štátnicových predmetov, ... študijného programu, podprogramu

VSST215 - Monitorovací panel študijného programu t.j. zobrazenie všetkých základných informácií o študijnom programe, výstupné zostavy z AiS2, dokumenty na preukázanie zhody študijného programu a štandardov SAAVŠ


b) Informačné listy sú zverejnené na webovej stránke fakulty: https://www.ujs.sk/sk/studium/studijnne-programy/fakulta-ekonomie-a-informatiky.html


6. - Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
(alebo hypertextový odkaz).

Aktuálny harmonogram akademického roka je dostupný:


a) na webovej stránke univerzity: https://www.ujs.sk/sk/studium/harmonogram-akademickeho-roka.html

b) na webovej stránke FEI UJS: https://fei.ujs.sk/sk/studium-sk/harmonogram.html


Rozvrhy pre jednotlivé študijné programy je možné vygenerovať v AIS UJS, v module:

VSRH-009: Rozvrh hodín pre... (Rozvrhové zostavy pre zvolený akademický rok, semester, obdobie, deň pre vyučujúceho, študenta, stredisko, predmet, miestnosť, študijný program, ročník, krúžok, podprogram, rozvrhového okienko)

Vygenerovanie rozvrhu je možné pre študijný program, podprogramy, predmet, stredisko, osoby, miestnosť.


7. - Personálne zabezpečenie študijného programu
a) - Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu (s uvedením funkcie a kontaktu).

Prof. RNDr. János Tóth, PhD., profesor, Katedra matematiky, FEI UJS, e-mail: tothj@ujs.sk, https://www.ujs.sk/sk/personal/4752

Osoba nesúca hlavnú zodpovednosť za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu v celku je prof. RNDr. János Tóth, PhD., kto je zároveň zodpovednou osobou za časť študijného programu v študijnom odbore 22. Matematika.

Zodpovednou osobou za časť študijného programu v študijnom odbore 18. Informatika je prof. RNDr. Tibor Kmeť, Csc. (funkčné miesto profesora, kmett@ujs.sk, https://www.


b) - Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu s priradením k predmetu s prepojením na centrálny Register zamestnancov vysokých škôl, s kontaktom (môžu byť uvedení aj v študijnom pláne).

Priradenie osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu k jednotlivým predmetom sa nachádza v Študijnom pláne a v Informačných listoch predmetov študijného programu.


Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu za študijný odbor 22. Matematika:


prof. László Szalay, DSc.,

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/25565, https://www.ujs.sk/sk/personal/5669, szalayl@ujs.sk


doc. RNDr. Ladislav Mišík, CSc.

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/31378, https://www.ujs.sk/sk/personal/4776, misikl@ujs.sk


doc. RNDr. Ferdinánd Filip, PhD.

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15500, https://www.ujs.sk/sk/personal/4857, filipf@ujs.sk


Dr. habil. RNDr. Peter Csiba, PhD.

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15498, https://www.ujs.sk/sk/personal/4848, csibap@ujs.sk


Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu za študijný odbor 18. Informatika:


prof. Dr. Annamária Várkonyiné Kóczy, DSc.

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/20720, https://www.ujs.sk/sk/personal/4767, koczya@ujs.sk


prof. József Zoltán Kató, DSc.

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/24173, https://www.ujs.sk/sk/personal/5567, katojz@ujs.sk


doc. RNDr. József Bukor, PhD.

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15594, https://www.ujs.sk/sk/personal/4845, bukorj@ujs.sk


Dr. habil. Sándor Szénási, PhD.

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/20719, https://www.ujs.sk/sk/personal/4830, szenasis@ujs.sk



c) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.


Vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu sú dostupné v Akademickom informačnom systéme UJS v moduloch:

  • LZ020 Zoznam zamestnancov,
  • VSST215 - Monitorovací panel študijného programu



d) - Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).

Okrem VŠ učiteľov uvedených v odseku b) ako zodpovedné osoby za profilové predmety sa na realizácii študijného programu sa spolupodielajú:


prof. dr. Péter Tóth, PhD. - predmet: Teória a prax didaktického výskumu

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/27477, https://www.ujs.sk/sk/personal/5960, tothp@ujs.sk


Dr. habil. Anna Tóthné Litovkina, PhD. - predmet: Anglický odborný jazyk pre doktorandov

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/17670, https://www.ujs.sk/sk/personal/4929, litovkinaa@ujs.sk


e) - Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam (s uvedením kontaktov).

Vedecká rada FEI UJS v roku 2020 schválila nasledovných vysokoškolských učiteľov, ktorí v súlade s § 54 ods. 4. zákona môžu vykonávať funkciu školiteľov študijného programu Teória vyučovania matematiky a informatiky na FEI UJS:

  • prof. RNDr. János Tóth, PhD.
  • prof. RNDr. Tibor Kmeť, PhD.
  • prof. László Szalay, DSc.
  • prof. Dr. Annamária Várkonyiné Kóczy, DSc.
  • prof. József Zoltán Kató, DSc
  • doc. RNDr. Ladislav Mišík, CSc.
  • Dr. habil. RNDr. Peter Csiba, PhD.
  • doc. RNDr. József Bukor, PhD.
  • doc. RNDr. Ferdinánd Filip, PhD.
  • Doc. RNDr. Mária Kmeťová, PhD.
  • Dr. habil András Molnár, PhD.

Podľa § 30 ods. 1 písm. d) zákona č. 131/2002 Z.z. o vysokých školách v súlade s článkom 3 ods. 1 písm d) Rokovacieho poriadku VR FEI UJS ďalších možných vysokoškolských učiteľov, ktorí v súlade s § 54 ods. 4. zákona môžu vykonávať funkciu školiteľa študijného programu Teória vyučovania matematiky a informatiky na FEI UJS schvaľuje Vedecká rada FEI UJS.


Témy dizertačných prác na študijnom programe Teória vyučovania matematiky a informatiky sa zverejňujú na webe fakulty: https://fei.ujs.sk/sk/studium-sk/doktorandske-studium/studijny-program-teoria-vyucovania-matematiky-a-informatiky.html#t%C3%A9my-dizerta%C4%8Dn%C3%BDch-pr%C3%A1c


Zoznam aktuálne vedených tém dizertačných prác je dostupný v Akademickom informačnom systéme UJS.


f) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky školiteľov záverečných prác.

Vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky školiteľov záverečných prác sú dostupné v Akademickom informačnom systéme UJS v module LZ020 Zoznam zamestnancov.


g) - Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu (meno a kontakt).

Záujmy študentov zastupujú študenti v rôznych orgánoch FEI UJS:


a) Členovia Akademického senátu UJS za študentskú časť FEI UJS:

  1. Mgr. Adam Páldi, e-mail: 121708@student.ujs.sk
  2. Mgr. Barnabás Szabó, e-mail: 120824@student.ujs.sk


b) Členovia Akademického senátu FEI UJS za študentskú časť:

  1. 1. János Mészáros, e-mail: 128847@student.ujs.sk
  2. 2. Mgr. Adam Páldi, e-mail: 121708@student.ujs.sk
  3. Zsófia Ružíková, e-mail: 121708@student.ujs.sk
  4. Mgr. Barnabás Szabó, e-mail: 120824@student.ujs.sk


c) Rada pre zabezpečovanie kvality UJS:

  1. Szilárd Szigeti, e-mail: 122204@student.ujs.sk


d) Rada pre zabezpečovanie kvality FEI UJS:

  1. PaedDr. Márk Csóka, e-mail: csokam@ujs


e) Kolégium dekana FEI UJS:

  1. Mgr. Noémi Fóthy, e-mail: 120318@student.ujs.sk


f) Disciplinárne komisie

Disciplinárna komisia FEI UJS:


  1. Máté Meňhárt, e-mail: 128461@student.ujs.sk
  2. Bc. Barbara Borkovičová, e-mail: 125788@student.ujs.sk
  3. Bence Vetter, e-mail: 131059@student.ujs.sk


Disciplinárna komisia UJS:

  1. Mgr. Noémi Fóthy, e-mail: 120318@student.ujs.sk


g) Komisie ERASMUS+:

na úrovni fakulty: Mgr. Adam Páldi, e-mail: 121708@student.ujs.sk

na úrovni UJS: Mgr. Barnabás Szabó, e-mail: 120824@student.ujs.sk


h) Rada ŠVOČ UJS:

  1. János Mészáros, e-mail: 128847@student.ujs.sk


h) Zástupcovia Študentskej samosprávy FEI UJS:

odkaz na webovú stránku Študentskej samosprávy FEI UJS:https://sjehok.org/tisztsegviseloink/#gik



h) - Študijný poradca študijného programu (s uvedením kontaktu a s informáciou o prístupe k poradenstvu a o rozvrhu konzultácií).

Na zabezpečenie študentských mobilít z radov vysokoškolských učiteľov alebo ostatných zamestnancov je vymenovaný koordinátor. Úlohou fakultného koordinátora je príprava a realizácia programov medzinárodnej spolupráce vo vzdelávacej oblasti, riešenie úloh spojených s vysielaním a prijímaním študentov, poskytovanie poradenských služieb študentom o možnostiach štúdia na iných vysokých školách v Slovenskej republike a v zahraničí, podpora a pomoc pri príprave žiadosti o podporu a na získavanie štipendií na decentralizované mobility a iné akcie.

i) - Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami).

Študijné oddelenie FEI UJS:

Mená a kontakty na referentky ŠO FEI UJS: https://fei.ujs.sk/sk/struktura-sk/studijne-oddelenie.html

Kariérny poradca:

Mgr. Norbert Ištvánik, kontakty: https://www.ujs.sk/sk/personal/63-zamestnanci/5226-mgr-norbert-istvanik.html

Ubytovanie v študentskom domove:

Mgr. Attila Duba, kontakty: https://www.ujs.sk/sk/personal/63-zamestnanci/6054-mgr-attila-duba.html


8. - Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) - Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).

Vyučovanie je zabezpečené v nasledujúcich miestnostiach, ktoré sa nachádzajú v budove Dôstojnícky pavilón

a) prednáškové miestnosti: DP005

b) seminárne miestnosti: DP001, DP002, DP003, DP004

c) počítačové miestnosti: INFO1, INFO2, INFO3

Virtuálna prehliadka budov


b) - Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).

Univerzitná knižnica Univerzity J. Selyeho umožňuje prezenčný a výpožiný prístup k študijnej literatúre pre študijný program, a to najmenej v rozsahu povinnej literatúry uvedenej v informačných listoch predmetov. Webová stránka knižnice: http://uk.ujs.sk/

a) Knižničný informačný systém DAWINCI – knižnično-informačný systém, systém poskytuje používateľom prístup k jednotlivým knižničným fondom prostredníctvom OnLine katalógu OPAC cez webové rozhranie. Evidencia čitateľov je vedená cez preukaz študenta/zamestnanca UJS.

b) Prístup k elektronickým databázam – pod záštitou CVTI SR sú sprístupnené vybrané databázové kolekcie elektronických informačných zdrojov. Prístup študentov a pedagógov k potrebným databázam je riešený aj vzdialeným prístupom cez CVTI SR. Cez tento prístup je riešený aj prístup k zahraničným vedeckým časopisom prístupných v on-line databázach jednotlivých vydavateľstiev.


c) - Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.

Na univerzite je prístup zabezpečený systémom identifikácie osôb, ktorý zabezpečuje prístup používateľov k jednotlivým informačným systémom a elektronickým službám na základe jednotne určeného prihlasovacích údajov (prihlasovacie meno a heslo). Súčasťou tohto riešenia je aj identifikačný preukaz na báze bezkontaktnej čipovej karty (preukaz študenta a preukaz zamestnanca). Tieto karty sa používajú aj v tlačovom systéme, v stravovacom systéme a zároveň umožňujú prístup do miestností so zabezpečeným s prístupovým systémom.

Pre potreby dištančného vzdelávania alebo vzdelávania kombinovanou formou univerzita má v prevádzke štyri servery s videokonferenčným systémom BigBlueButton. FEI UJS používa na zabezpečenie aktivít nasledujúce:

bigbluebutton.ujs.sk/b – prístup aj bez autorizácie (bez prihlasovacieho mena a hesla)

bbbgik.ujs.sk/b – prístup len po autorizácii (len s prihlasovacím menom a heslom)

Alternatívnym nástrojom na dištančné vzdelávanie je aj platforma MS Teams, ako súčasť balíka Office 365, ktorá je k dispozícii pre všetkých učiteľov aj študentov.

Ešte v roku 2015 bol na UJS vytvorený a zavedený do prevádzky e-learningový systém na báze open-source LMS Moodle. Tento systém bol v roku 2017 čiastočne integrovaný so systémom WeBWorK a v roku 2021 inovovaný na novšiu verziu. E-learningový systém spravuje Centrum Informačných Služieb UJS: (https://support.ujs.sk/sk/)

E-learningový systém je dostupný na adrese: e-learning.ujs.sk

Popri možnosti káblového pripojenia, ktorá je k dispozícii v ŠD, UK a na iných vybraných miestach, majú študenti vo všetkých budovách UJS prístup na internet prostredníctvom WiFi siete. K pripojeniu k sieti je potrebná autentifikácia osoby (prihlasovacie meno a heslo). V roku 2016 bol zavedený centrálny tlačový systém, ktorý je dostupný aj pre študentov. Študenti majú možnosť pridávať kredit na svoje účty v pokladni UJS.


d) - Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie.

neaktuálne

e) - Charakteristika na možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia.

V priebehu štúdia UJS poskytuje svojim študentom aj stimulujúce prostredie. UJS efektívne riadi a prevádzkuje Študentské domovy UJS, kde zabezpečuje komfortné ubytovanie pre študentov univerzity, s vhodnými podmienkami pre kvalitné bývanie so zodpovedajúcim hygienickým štandardom a bezpečnosťou. Súčasťou areálu ŠD je multifunkčné ihrisko umožňujúce študentom zmysluplné trávenie voľného času a športovanie.

UJS zabezpečuje študentom aj stravovanie v budove Konferenčného centra UJS. V Športovom centre Univerzity majú študenti možnosť športovania a realizácie ďalších voľnočasových aktivít.

Cieľom univerzity je poskytnúť aj možnosti kultúrneho, spoločenského a duchovného vyžitia.

Študenti majú možnosť navštevovať kaplnku zriadenú v ŠD Čajka.


f) - Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania.

UJS svojim študentom ponúka zahraničné študijné mobility v rámci mobilitných programov Erasmus+, programu Makovecz, CEEPUS a rôznych odborných stáží z ponuky Inštitúcie Balassi (Mobilitné granty Ministerstva ľudských zdrojov MR).

V súčasnosti UJS má 118 uzatvorených bilaterálnych zmlúv, memoránd a medziinštitucionálnych dohôd so 63 partnerskými inštitúciami v 15 krajinách Európy ako aj medziinštitucionálne dohody v partnerských krajinách mimo EU v rámci aktivity KA107.

Úsek pre medzinárodné vzťahy v spolupráci s fakultami UJS pravidelne organizuje informačné Erasmus+ dni a workshopy, a ponúka možnosť osobnej alebo online konzultácie. Študentom UJS sú distribuované propagačné materiály, letáky a brožúry. Zároveň úsek pre medzinárodné vzťahy UJS pravidelne zverejňuje informácie o činnosti na internetovej stránke Erasmus+ UJS a hromadne zasiela informácie študentom, učiteľom a zamestnancom UJS prostredníctvom informačných nástrojov univerzity. Jazyková podpora pre študentov je zabezpečená prostredníctvom online nástroja jazykovej podpory OLS (On-line Linguistic Support) v rámci programu Erasmus+.

Partnerské inštitúcie

https://www.ujs.sk/sk/medzinarodne-vztahy/partneri.html

Mobilita študentov za účelom štúdia - Erasmus+:

http://erasmus.ujs.sk/sk/studium.html

Mobilita študentov za účelom stáže:

http://erasmus.ujs.sk/sk/staz.html

Návod pre študentov na prihlasovanie:

http://erasmus.ujs.sk/sk

Kontakty koordinátorov:

http://erasmus.ujs.sk/sk/kontakt.html

Program Makovecz

https://www.ujs.sk/sk/medzinarodne-vztahy/makovecz.html

Ostatné mobilitné programy

https://www.ujs.sk/sk/medzinarodne-vztahy/mobilita.html

9. - Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a) - Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium.

Základné a ďalšie podmienky prijatia na študijný program obsahujú podmienky prijatia odsúhlasené Akademickým senátom FEI UJS na aktuálny akademický rok. https://fei.ujs.sk/sk/studium-sk/podmienky-prijatia.html

Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium majú byť také, ktoré vyhovujú vedomostiam a zručnostiam absolventa 2 stupňa:

  • študijného programu z odboru matematika alebo študijného programu učiteľstva matematiky (v prípade zamerania témy dizertačnej práce na matematiku),
  • študijného programu z odboru informatika alebo študijného programu učiteľstva informatiky (v prípade zamerania témy dizertačnej práce na informatiku).

Na prijímacej skúške sa prihliada a overuje sa študijný program vzdelania uchádzača, výsledky a pripravenosť uchádzača (vrátane jazykových kompetencií svetových jazykov), doterajšia odborná publikačná činnosť resp. na výsledky inej odbornej činnosti uchádzača a na kvalita prípravy a prezentácia návrhu projektu dizertačnej práce.


b) - Postupy prijímania na štúdium.

Prijímacie konanie na doktorandské štúdium vypisuje dekan fakulty v súlade s harmonogramom akademického roka, najmenej dva mesiace pred termínom na podávanie prihlášok na doktorandské štúdium. Na doktorandské štúdium sa môže prihlásiť absolvent relevantného študijného programu 2. stupňa alebo študijného programu podľa § 53 ods. 3 zákona. Doktorand sa hlási na schválenú tému dizertačnej práce. Pre každú tému je určený školiteľ. Témy dizertačných prác schvaľuje dekan na návrh predsedu odborovej komisie. Podmienkou prijatia na doktorandské štúdium je úspešné absolvovanie prijímacej skúšky (podľa § 57 zákona). Súčasťou prijímacej skúšky je predloženie projektu na tému dizertačnej práce. Prijímacia skúška sa koná pred komisiou, ktorá má najmenej troch členov. Členov menuje dekan fakulty na návrh predsedu odborovej komisie, spravidla z členov odborovej komisie a školiteľov. Nevyhnutným atribútom prijímacieho konania je transparentnosť a objektivita výberu uchádzačov.


c) - Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie.

V akademickom roku 2020/2021:

  • počet prihlášok ............ 7
  • počet prijatých ............. 6
  • počet neprijatých ..........1
  • počet zapísaných .........6
10. - Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a) - Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu.

FEI UJS vypracovala a zaviedla vnútorný systém zabezpečovania kvality vzdelávania na úrovni fakulty vo väzbe na predpisy univerzity. Prioritným cieľom uvedeného systému je zabezpečovanie, monitorovanie a rozvíjanie kvality vzdelávania z celkového pohľadu činností fakulty.

Podľa § 70 ods. 1 písm. h) zákona č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých predpisov, Študent má právo aspoň raz ročne mať možnosť formou anonymného dotazníka vyjadriť sa o kvalite výučby a o učiteľoch. Študenti FEI UJS majú k dispozícii možnosť zapojiť sa do anonymného dotazníkového prieskumu zameraného na hodnotenie výučby (každý predmet, ktorý mal v danom semestri študent zapísaný v zápisnom liste) a učiteľov na konci každého semestra (t.j. dvakrát za rok). Anonymizovaný dotazník je dostupný pre študentov v AIS UJS.

Po ukončení ankety výsledky sú automaticky vyhodnotené systémom. Vyhodnotenie výsledkov ankety sa uskutoční na rôznych úrovniach:

  • Úroveň vyučujúceho – spätná väzba v prípade vyučovaných predmetov
  • Úroveň vedúceho katedry – spätná väzba v prípade všetkých predmetov, ktoré zabezpečuje katedra
  • Úroveň prodekana pre vzdelávanie a sociálne záležitosti a úroveň dekana – spätná väzba v prípade všetkých predmetov, ktoré zabezpečuje fakulta. Textové pripomienky sa zobrazia len po schválení prodekanom.
  • Rada pre zabezpečovanie kvality FEI UJS - prerokúva výsledky ankiet raz ročne
  • Akademický senát FEI UJS – prerokúva výsledky, ako súčasť Výročnej správy FEI UJS
  • Vedecká rada FEI UJS – prerokúva Výročnú správu Zabezpečenia kvality vzdelávania na FEI UJS

S výsledkami súvisiace opatrenia sú vykonané na jednotlivých úrovniach.


11. - Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu
(napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne).


Štipendijný poriadok UJS, Doplnok č. 1 k Štipendijnému poriadku UJS, Doplnok č. 2 k Štipendijnému poriadku UJS


https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Stipendijny_poriadok_2018.pdf


http://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/2018_07_03_Stipen_poriadok_dopl_FIN.pdf


https://www.ujs.sk/documents/Doplnok%20%C4%8D.%202%20k%20%C5%A0tipendijn%C3%A9mu%20poriadku%20UJS.pdf



AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné predpisy: 2018-2, 2018-9, 2020-6




Smernica č. 5/2013 o Študentskej vedeckej odbornej činnosti UJS, Dodatok č. 1 k Smernici o Študentskej vedeckej odbornej činnosti UJS


https://www.ujs.sk/documents/Smernica%205-2013%20o%20%C5%A0VO%C4%8C%20-%20%C3%9A.%20Z.,%20vr%C3%A1t.%20dodatku%20%C4%8D.%201.pdf



https://www.ujs.sk/documents/Dodatok%20%C4%8D.%201%20k%20Smernici%20%C4%8D.%205-2013%20o%20%C5%A0VO%C4%8C.pdf



AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2021-5, 2021-4




Smernica rektora UJS č. 10/2010 o zásadách požičiavania prenosných počítačov študentom (v znení dodatku č. 1)


AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2011-7




Smernica rektora č. 1/2021 Školné a poplatky spojené so štúdiom na Univerzite J. Selyeho na akademický rok 2021/2022


https://www.ujs.sk/documents/Smernica%20%C4%8D.%201-2021%20-%20Skolne_a_poplatky_2021_2022.pdf



AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2021-6




Smernica Č. 9/2020, ktorou sa vydáva Domový a ubytovací poriadok ŠD UJS, Smernica č. 11/2020, ktorou sa vydáva Dodatok č.1 k Domovému a ubytovaciemu poriadku ŠD UJS


https://www.ujs.sk/documents/2021-05-24_Domov%C3%BD%20a%20ubytovac%C3%AD%20poriadok%20%C5%A0D%20UJS.pdf



https://www.ujs.sk/documents/2021-05-24_Dodatok%20%C4%8D.%201%20k%20Domov%C3%A9mu%20a%20ubytovaciemu%20poriadku%20%C5%A0D%20UJS.pdf



AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2020-29, 2020-43




Imatrikulačný a promočný poriadok UJS


AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné predpisy: 2015-5




Smernica č. 8/2016 O vydávaní dokladov o absolvovaní štúdia na UJS,


AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2016-10




Smernica rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok Univerzitnej knižnice UJS, Dodatok č. 1 k Smernici rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok Univerzitnej knižnice UJS, Dodatok č. 2 k Smernici rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok Univerzitnej knižnice UJS


https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/1422266793368.pdf



https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Dodatok%20%C4%8D.%201%20k%20Smernici%20%C4%8D.%2012014%20Kni%C5%BEni%C4%8Dn%C3%BD%20a%20v%C3%BDpo%C5%BE.%20poriadok%20UK%20UJS.pdf



https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/dodatok_KVP_2016-12%20(3).pdf



AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2014-2, 2016-18, 2016-24




Štatút Študentskej samosprávy,


AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2010-8




Smernice rektora č. 3/2014 o organizovaní zahraničných mobilít študentov, učiteľov a zamestnancov v rámci programu Erasmus+ na UJS – Úplné znenie


http://www.ujs.sk/documents/%C3%9Aplne%20znenie_Smernice%20rektora%20%C4%8D.%203-2014_ERASMUS.pdf



AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2021-16




Smernica č. 7/2016 o študentoch so špecifickými potrebami a o pôsobnosti koordinátora UJS pre študentov so špecifickými potrebami


AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2016-9




Smernica č. 6/2016 o slobodnom prístupe k informáciám


https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Smernica.c.6_2016.UJS.o.slobodnom.pristupe.k.informaciam.prilohy.pdf



AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2016-8