DOKUMENT
Podprogram, časť študijného programu UZm22 - Učiteľský základ
Stupeň - II. - druhý stupeň, forma - denná, typ - učiteľské štúdium
Typ dokumentu Opis študijného programu
Názov vysokej školy Univerzita J. Selyeho
Sídlo vysokej školy Bratislavská cesta 3322, 94501 Komárno
Názov fakulty Pedagogická fakulta
Sídlo fakulty Bratislavská cesta 3322, 945 01 Komárno
Orgán vysokej školy na schvaľovanie študijného programu:
Rada pre zabezpečovanie kvality UJS
Dátum schválenia študijného programu alebo úpravy študijného programu:
13.06.2022
1. - Základné údaje o študijnom programe
a) - Názov študijného programu a číslo podľa registra študijných programov.
Učiteľský základ – kombinačných učiteľských ŠP
b) - Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania.
Druhý stupeň vysokoškolského štúdia
c) - Miesto/-a uskutočňovania študijného programu.
Komárno
d) - Názov a číslo študijného odboru, v ktorom sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, alebo kombinácia dvoch študijných odborov, v ktorých sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, ISCED-F kódy odboru/ odborov.
38 Učiteľstvo a pedagogické vedy
e) - Typ študijného programu: akademicky orientovaný, profesijne orientovaný; prekladateľský, prekladateľský kombinačný (s uvedením aprobácií); učiteľský, učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií); umelecký, inžiniersky, doktorský, príprava na výkon regulovaného povolania, spoločný študijný program, interdisciplinárne štúdiá.
učiteľský
f) - Udeľovaný akademický titul pred menom.
Mgr.
g) - Forma štúdia.
denná
h) - Pri spoločných študijných programoch spolupracujúce vysoké školy a vymedzenie, ktoré študijné povinnosti plní študent na ktorej vysokej škole (§ 54a zákona o vysokých školách).

Nerelevantné



i) - Jazyk alebo jazyky, v ktorých sa študijný program uskutočňuje.
Maďarský jazyk, slovenský jazyk
j) - Štandardná dĺžka štúdia vyjadrená v akademických rokoch.
Dva akademické roky
k) - Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov.
Na študijný program plánujeme prijať 80 študentov dennej formy štúdia.
2. - Profil absolventa a ciele vzdelávania
a) - Vysoká škola popíše ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania.

Magisterský študijný program „Učiteľský základ“ je štruktúrovaný tak, aby jeho absolvent bol pripravený pôsobiť v prvom rade ako učiteľ v kombinácii v študijnom odbore učiteľstvo akademických predmetov. Je schopný vykonávať samostatne profesiu učiteľa na úrovni nižšieho a vyššieho sekundárneho vzdelávania. Dokáže projektovať, realizovať a reflektovať edukačné činnosti v rámci svojej predmetovej špecializácie. Vie tvoriť edukačné a metodické materiály aj s podporou digitálnych technológií. Má vedomosti a skúsenosti v oblasti metodológie výskumu v edukačných vedách. Nosné témy jadra sú kultúrno- a sociálno-antropologické súvislosti výchovy a vzdelávania. Má teoretické vedomosti o zásadných faktoroch a procesoch socializácie a výchovy, o kultúrnych súvislostiach antropogenézy a o jej psychologických interpretáciách. Je dôkladne zorientovaný v obsahoch základného všeobecného vzdelávania a dokáže ich efektívne transformovať na didaktické účely. Absolvent taktiež získa primerané poznatky z oblasti metód výskumu a vývoja v oblasti pedagogiky, organizácie a riadenia vzdelávania, špeciálnej pedagogiky a inkluzívneho vzdelávania. Dokáže vytvárať a aplikovať výchovné a vzdelávacie programy pre príslušné inštitúcie.

 

Teoretické vedomosti absolventa 2. stupňa magisterského štúdia učiteľa na úrovni nižšieho a vyššieho sekundárneho vzdelávania

- Má teoretické vedomosti o zásadných faktoroch a procesoch socializácie a výchovy, o kultúrnych súvislostiach antropogenézy a jej psychologických interpretáciách. 

- Má primeranú úroveň poznania o kultúrnych a sociálnych súvislostiach výučby, pozná psychologické podmienky výučby, dokáže vytvárať a aplikovať pedagogické a didaktické programy pre príslušné inštitúcie. 

- Pozná súčasné teoretické modely učenia sa a vyučovania tak, aby pozitívne prispieval k enkulturácii a akulturácii žiaka. 

- Pozná a dokáže analyzovať koncepcie rozvoja kultúrnej gramotnosti a dokáže ich aplikovať do vlastných pedagogických/didaktických aktivít. 

- Je zorientovaný v oblasti inkluzívnej pedagogiky na úrovni nižšieho a vyššieho sekundárneho vzdelávania. 

- Má poznatky z oblasti organizácie a riadenia vzdelávania. 

- Pozná metodológiu a metódy výskumu v pedagogických vedách. 

-  Pozná spôsoby využívania informačných a komunikačných technológií vo vzdelávaní.

 

Praktické schopnosti a zručnosti absolventa 2. stupňa magisterského štúdia učiteľa na úrovni nižšieho a vyššieho sekundárneho vzdelávania 

- Nadobudnuté profesijné kompetencie (na všetkých úrovniach) dokáže aplikovať v pedagogickej praxi. 

- Dokáže analyzovať a zhodnotiť edukačné programy podľa podmienok konkrétneho edukačného prostredia. 

- Dokáže projektovať program školského kurikula. 

- Dokáže samostatne projektovať a realizovať výučbu na úrovni nižšieho a vyššieho sekundárneho vzdelávania.

- Dokáže projektovať akulturačné programy pre kultúrne hendikepovaných. 

- Dokáže projektovať rôzne stimulačné a podporné akulturačné programy pre rôzne skupiny detí vyžadujúce osobitú starostlivosť z perspektívy sociokultúrnych odlišností.

- Dokáže analyzovať a posudzovať alternatívne programy primárneho vzdelávania.

- Dokáže navrhnúť a realizovať výskumný projekt v edukačných vedách.

- Dokáže organizačne a metodicky viesť odborné (predmetové) tímy a vzdelávacie inštitúcie.

-  Vie adaptovať vzdelávacie programy v príslušných disciplínach na konkrétne podmienky žiakov, školskej triedy a typu školy.

 

Doplňujúce vedomosti, schopnosti a zručnosti absolventa 2. stupňa magisterského štúdia učiteľa na úrovni nižšieho a vyššieho sekundárneho vzdelávania

- Je schopný tvoriť metodické texty, didaktické pomôcky so širšou aplikovateľnosťou

- Pozná spôsoby využívania informačných a komunikačných médií a vie ich digitálne aplikovať nižšieho a vyššieho sekundárneho vzdelávania. 

- Samostatne získava, triedi, spracúva a efektívne využíva nové poznatky, aplikuje ich do edukačného procesu. 

-  Je zručný v metódach E-learningu. 

- Má vedomosti o právnych, ekonomických a etických aspektoch práce vo svojej oblasti.

Absolventovi študijného programu sa udeľuje akademický titul magister. Absolvent magisterského štúdia môže v rámci študijného odboru učiteľstvo a pedagogické vedy pokračovať v doktorandskom študijnom programe, a to najmä v programe pedagogika.

b) - Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov.

Absolvent študijného programu Učiteľský základ kombinačných učiteľských ŠP môže nájsť uplatnenie ako učiteľ/pedagóg na základných a stredných školách.

 

Absolventi študijného odboru sú spôsobilí vykonávať podľa dosiahnutého stupňa vzdelania profesiu učiteľa príslušných predmetov na úrovni nižšieho a vyššieho sekundárneho vzdelávania, špecializovaného pracovníka štátnej správy pre oblasť výchovy a vzdelávania na základných a stredných školách.

 

Absolventi študijného programu pri posudzovaní ich uplatniteľnosti na trhu práce budú spadať do kategórie "011 Vzdelávanie" podľa medzinárodnej štandardnej klasifikácie (International Standard Classification of Education: Fields of Education and Training 2013)

c) - Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania.


 

3. - Uplatniteľnosť
4. - Štruktúra a obsah študijného programu
a) - Vysoká škola popíše pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe.

Študijný program Učiteľský základ – kombinačných učiteľských ŠP je organickou súčasťou študijného odboru Učiteľstvo a pedagogické vedy. Má poskytnúť magisterské vzdelanie potrebné pre uplatnenie v oblasti pedagogickej teórie a praxe.

Konkrétny spôsob foriem výučby, jej kritérií a požadovaných cieľov je podrobnejšie rozpísaný pre každý predmet predloženého študijného programu, čo poskytuje aj informačný list predmetu.

Študent študijného programu si v rámci plnenia náležitostí študijného programu, resp. jeho kompletného absolvovania a získania potrebného minimálneho počtu kreditov vytvára vlastný študijný plán, v ktorom absolvuje povinné predmety, vyberá si z povinne voliteľných a výberových predmetov. Študent získava v každom semestri z povinných predmetov 3 kredity v časovej dotácii 2 hodiny (spolu za štúdium 12 kreditov), ktoré absolvuje vo forme prednášok, seminárov. Študent z povinne voliteľných predmetov získava počas štúdia minimálne 7 kreditov. Z výberových predmetov získava počas štúdia minimálne 3 kredity. Praktické pedagogické zručnosti má študent možnosť si rozvíjať aj v rámci výberových predmetov Pedagogické praktikum, Školská stáž. Študent má možnosť si voliť aj výberový predmet Dobrovoľnícka činnosť.  

Štúdium je ukončené ústnou štátnou skúškou, za ktorú študent získava 2 kredity.

 


b) - Vysoká škola zostaví odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu.

Študijný plán je dostupný v Akademickom informačnom systéme UJS. https://ais2.ujs.sk/ais/servlets/WebUIServlet?appClassName=ais.gui.vs.st.VSST152App&kodAplikacie =VSST152&uiLang=SK&viewer=web

 

Po zosúladení ŠP podprogram Učiteľský základ (II. stupeň) s úpravou novoprijatí študenti začiatkom ďalšieho akademického roka nastúpia na zosúladený ŠP a budú študovať podľa predmetov a pravidiel po úprave, pričom študenti druhého ročníka pokračujú v štúdiu zosúladeného ŠP podľa pôvodného odporúčaného študijného plánu a predmetov, na ktorý boli prijatí.


c) - V študijnom pláne spravidla uvedie:

Študent absolvuje povinné predmety: Kvantitatívne a kvalitatívne výskumné metódy v pedagogike, Pedagogicko-psychologické aspekty edukačného procesu, Metakognitívne učenie sa, Psychológia osobnosti, Pedagogické hodnotenie a rozvíjanie. Študent absolvuje štátnicové predmety: Štátna skúška.

 

-      v študijnom programe vyznačí profilové predmety príslušnej cesty v štúdiu (špecializácie),

Profilové predmety sú:

 

Kvantitatívne a kvalitatívne výskumné metódy v pedagogike, Pedagogicko-psychologické aspekty edukačného procesu, Metakognitívne učenie sa, Psychológia osobnosti, Pedagogické hodnotenie a rozvíjanie.

 

Povinne voliteľné profilové predmety sú:

 

Vývinové poruchy učenia sa / Prostredie podporujúce učenie sa, Pedagogická komunikácia a interakcia / Pedagogické kompetencie učiteľa, Porovnávacia pedagogika / Psychológia osobnosti,  Výchova k zdraviu / Globálne problémy životného prostredia


 

Voliteľné predmety sú:

 

Pedagogické praktikum, Pohybové aktivity, Školská stáž, Teória a metodika ekológie a environmentalistiky, Študijný pobyt v zahraničí - M, Uplatňovanie interdisciplinárneho prístupu v regionálnom školstve, Dobrovoľnícka činnosť.


-      pre každú vzdelávaciu časť/ predmet definuje výstupy vzdelávania a súvisiace kritériá a pravidlá ich hodnotenia tak, aby boli naplnené všetky vzdelávacie ciele študijného programu (môžu byť uvedené len v Informačných listoch predmetov v časti Výsledky vzdelávania a v časti Podmienky absolvovania predmetu),

 

V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov sú jednoznačne opísané požiadavky na ich absolvovanie, ako aj učebné výstupy (podrobne charakterizované výstupy vedomostí, zručností, kompetencie), ktoré nadobudne absolvent po absolvovaní vzdelávacej časti/predmetu.

 

-      prerekvizity, korekvizity a odporúčania pri tvorbe študijného plánu,

 

Nadväznosť jednotlivých profilových predmetov jednoznačne definuje prerekvizity predmetov študijného programu. Prerekvizitami predmetov štátnej skúšky sú profilové predmety a absolvovanie povinných vzdelávacích častí/predmetov študijného programu.

-      pre každú vzdelávaciu časť študijného plánu/predmet stanoví používané vzdelávacie činnosti (prednáška, seminár, cvičenie, záverečná práca, projektová práca, laboratórne práce, stáž, exkurzia, terénne praktikum, odborná prax, štátna skúška a ďalšie, prípadne ich kombinácie) vhodné na dosahovanie výstupov vzdelávania,

 

V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov je jednoznačne deklarovaná vzdelávacia činnosť, ktorou PF UJS zabezpečuje dosahovanie očakávaných výstupov vzdelávania.

 

Vo väčšine prípadov vzdelávacích častí/predmetov sa uprednostňuje vzdelávacia činnosť – prednáška alebo seminár.

 

-      metódy, akými sa vzdelávacia činnosť uskutočňuje – prezenčná, dištančná, kombinovaná (v súlade s Informačnými listami predmetov),

 

V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov sú jednoznačne deklarované metódy vzdelávania, ako „prezenčné“. Vzhľadom na aktuálnu epidemiologickú situáciu považujeme za potrebné a prirodzené dané činnosti uskutočniť aj formou online činností.

 

-      osnovu/ sylaby predmetu11,

 

Osnovy v informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov, ktoré sú väčšinou realizované formou prednášok resp. seminárov alebo cvičení.

 

-      pracovné zaťaženie študenta („rozsah“ pre jednotlivé predmety a vzdelávacie činnosti samostatne)12,

 

Pri príprave vzdelávacích častí/predmetov predkladaného študijného programu sme zohľadnili pracovné zaťaženie študentov, v súlade s ECTS, a to v závislosti od pridelených kreditov a časového rozsahu v akom sa vzdelávanie uskutoční.

 

-      kredity pridelené každej časti na základe dosahovaných výstupov vzdelávania a súvisiaceho pracovného zaťaženia,

 

V prípade vzdelávacích častí/predmetov s vyššími kreditmi, kde hodinová dotácia prezenčnej výučby nebola v súlade s pracovným zaťažením študenta, sú deklarované učebné úlohy, zadania, výstupy, ktoré rieši študent riadeným samoštúdiom pod vedením učiteľa, a následným preukázaním vedomostí resp. zručností, ktoré boli vopred stanovené vo formulácii zadaní.

 

-      osobu zabezpečujúcu predmet (alebo partnerskú organizáciu a osobu13) s uvedením kontaktu,

 

Zoznam cvičných škôl: https://tkk.ujs.sk/sk/studium/cvi-ne-koly.html. 

 

-      učiteľov predmetu (alebo podieľajúce sa partnerské organizácie a osoby) (môžu byť uvedené aj v IL predmetov),

 

Dostupné v AIS.


 

-      miesto uskutočňovania predmetu (ak sa študijný programu uskutočňuje na viacerých pracoviskách).

Komárno, PF UJS

d) - Vysoká škola uvedie počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia.
Podmienkou riadneho skončenia štúdia „Učiteľský základ – kombinačných učiteľských ŠP“ je dosiahnutie 24 kreditov. Na štátnu skúšku sa môže študent prihlásiť, ak absolvoval všetky povinné predmety za 12 kreditov, absolvoval všetky predmety pedagogickej praxe, získal min. 7 kreditov z povinne voliteľných predmetov a min. 3 kredity z výberových predmetov. Za štátnu skúšku študent získava 2 kredity. Pravidlá na opakovanie štúdia a pravidlá na predĺženie, prerušenie štúdia sú deklarované v Študijnom poriadku UJS.
e) - Vysoká škola pre jednotlivé študijné plány uvedie podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre:

-      počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia,

 

Za povinné predmety študent získava 80 kreditov. Z toho 72 kreditov za predmety kontaktnej výučby a pedagogickú prax (27 kreditov z prvej aprobácie, 27 z druhej aprobácie, a 12 z učiteľského základu), okrem toho študent povinne absolvuje štátnu skúšku za 8 kreditov (z toho 3 kredity z prvej aprobácie, 3 z druhej aprobácie, a 2 z učiteľského základu).

 

V jednotlivých aprobáciách môže byť rozdiel 1-2 kredity navyše, alebo na úkor povinných predmetov, tieto sú však kompenzované ponukou povinne voliteľných predmetov. Súčet kreditov za povinné a povinne voliteľné predmety ostáva konštantný: 117 kreditov.

 

-      počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia,

 

Za povinne voliteľné predmety študent získava 37 kreditov. Z toho 29 kreditov za predmety kontaktnej výučby a pedagogickú prax (13 kreditov z prvej aprobácie – z ktorej študent píše záverečnú prácu, 9 kreditov z druhej aprobácie a 7 kreditov z učiteľského základu), okrem toho študent povinne absolvuje obhajobu diplomovej práce z jednej aprobácie za 8 kreditov.

 


-      počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia,

 

Výberové predmety si študent zapisuje v rámci učiteľského základu z celofakultnej ponuky výberových predmetov v počte min. 3 kredity za magisterské štúdium.

 

-      počet kreditov potrebných na skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia za spoločný základ a za príslušnú aprobáciu, ak ide o učiteľský kombinačný študijný program, alebo prekladateľský kombinačný študijný program,

 

Na skončenie štúdia je potrebných 120 kreditov, z toho 54 z jednej aprobácie (z ktorej študent píše diplomovú prácu), 42 z druhej aprobácie a 24 kreditov z učiteľského základu.

 

-      počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia,

-      počet kreditov za odbornú prax potrebných na riadne skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia,

 

-      počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za projektovú prácu s uvedením príslušných predmetov v inžinierskych študijných programoch,

 

-      počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za umelecké výkony okrem záverečnej práce v umeleckých študijných programoch.

 

Počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia podprogramu Učiteľský základ za povinné predmety je 12, za povinne voliteľné predmety je 7 a za výberové predmety sú 3 kredity. Počet kreditov za štátnicové predmety sú 2 kredity.

f) - Vysoká škola popíše pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu.

Pravidlá, kritériá a metódy hodnotenia sú transparentné, učiteľom vopred komunikované, uvedené v jednotlivých informačných listoch predmetov. V podmienkach na absolvovanie predmetov sú jasne deklarované študijné a iné povinnosti študenta počas dosahovania cieľov vzdelávania, forma plnenia študijných povinností a kritériá hodnotenia čiastkových výstupov, produktov. Výsledky hodnotenia študentov sú zaznamenané, dokumentované a archivované. Pravidlá a postupy procesu hodnotenia sú deklarované v Študijnom poriadku UJS (úplné znenie s dodatkami).

 

V priebehu vyučovania študenti dostávajú od učiteľa spätnú väzbu a priestor na opravu chýb, ako aj usmernenie k ich odstráneniu a dosiahnutiu stanoveného cieľa. Študenti majú možnosť dozvedieť sa svoje vlastné hodnotenie priebežné formatívne pri konzultácii s vyučujúcim a sumatívne cez AIS, resp. cez platformu Moodle.

 

Študenti majú možnosť využiť konzultačné hodiny vyučujúcich počas každého semestra štúdia. Študenti majú prístup ku konzultáciám vyučujúcich, kde príklady dobrej praxe ukazujú, že študenti využívajú konzultačné hodiny k napredovaniu a dosiahnutiu lepších výsledkov.

 

V prípade neúspešného splnenia vzdelávacích predpokladov, študenti majú prístup k minimálne jednému riadnemu a dvom opravným termínom, majú možnosť podstúpenia aj komisionálnej skúšky absolvovanej v rámci troch termínov. Uvedené predpisy sú deklarované v Študijnom poriadku UJS, ako aj ďalšie postupy a pravidlá vzťahujúce na kredity, ich zhromažďovanie a prenos. Administratívnu kontrolu štúdia v akademickom informačnom systéme vykoná Študijné oddelenie podľa postupov opísaných v Študijnom poriadku UJS.


g) - Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.

Študijný poriadok UJS jednoznačne opisuje postupy a pravidlá na získavanie kreditov, ich zhromažďovanie a prenos, čo je v súlade s Európskym systémom transferu kreditov. Podobne sú definované pravidlá a postupy uznávania absolvovania predmetov na inej vysokej škole.


i) - Vysoká škola popíše alebo sa odkáže na:

-      pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe,

-      možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov,

 

Študijným pobytom deklarujeme podporu zahraničnej mobility študentov. Študijný poriadok UJS jednoznačne opisuje postupy a pravidlá na získavanie kreditov, ich zhromažďovanie a prenos, čo je v súlade s Európskym

 

systémom transferu kreditov. Podobne sú definované pravidlá a postupy uznávania absolvovania predmetov na inej vysokej škole.

 

V záujme zvyšovania podielu účastníkov na Erasmus+ mobilitách Úsek pre medzinárodné vzťahy v spolupráci s fakultami UJS pravidelne organizuje informačné Erasmus+ dni a workshopy, a ponúka možnosť osobnej alebo online konzultácie. Študentom UJS sú distribuované propagačné materiály a pravidelne sú zverejňované informácie prostredníctvom informačných nástrojov univerzity.

 

Pravidlá a postupy sú sformulované v Smernici rektora č. 3/2014 o organizovaní zahraničných mobilít študentov,

učiteľov  a zamestnancov v rámci  programu  Erasmus+  na UJS,   dostupné z AIS   UJS   Dokumenty/UJS-

legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2018, číslo 10).

 

-      pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov,

PF UJS v študijnom programe uplatňuje pravidlá a nástroje zabezpečenia výskumnej integrity a prevencie plagiátorstva a ďalších akademických podvodov. V zmysle Štatútu UJS plagiátorstvo sa považuje za priestupok a je predmetom disciplinárneho konania. Vysoká škola identifikuje porušenia výskumnej integrity, plagiátorstvo a akademické podvody a realizuje opatrenia, ktoré zaručia, že porušenie týchto pravidiel nie je zlučiteľné so získaním akademického titulu. Pravidlá a postupy sú opísané v Štatúte PF UJS (2021), dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS - legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2020, číslo 3), Etickom kódexe UJS dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva, rok 2021, číslo 4) a Disciplinárnom poriadku UJS (dostupné https://www.ujs.sk/sk/univerzita/disciplinarna-komisia.html).

 

-      postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami,

V súlade so súčasným trendom univerzita systematizovane vyhľadáva a oslovuje študentov so špecifickými potrebami a eviduje pozorovateľný nárast týchto študentov. Študenti so špecifickými potrebami majú nárok podľa ich špecifických potrieb na podporné služby. Pravidlá a postupy sú opísané v Smernici rektora č. 7/2016 o študentoch so špecifickými potrebami a o pôsobnosti koordinátora UJS pre študentov so špecifickými potrebami, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2016, číslo 9).

 

-      postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta.

 

Podľa Štatútu UJS študent sa stáva členom akademickej obce zápisom na štúdium niektorého zo študijných programov uskutočňovaných UJS, alebo jej fakultou. Ako člen akademickej obce na základe Štatútu UJS má právo obracať sa s návrhmi, pripomienkami a sťažnosťami na akademické samosprávne orgány – postupy a pravidlá ktorých sú definované v ich legislatívnych dokumentoch. Študenti študijného programu majú k dispozícii efektívne mechanizmy preskúmavania podnetov, ktorými sa domáhajú ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov, o ktorých sa domnievajú, že boli porušené, alebo poukazujú na konkrétne nedostatky v činnosti alebo v nečinnosti vysokej školy. Preskúmavanie podnetov je transparentné a uskutočňuje sa za účasti zástupcov študentov. Podávateľom podnetov je poskytovaná spätná väzba o výsledkoch preskúmania podnetov a o prijatých opatreniach.

5. - Informačné listy predmetov študijného programu
V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.

Informačné listy vzdelávacích častí/predmetov predkladaného študijného programu boli spracované do štruktúry podľa prílohy č. 1 k vyhláške MŠVVaŠ SR č. 155/2013 Z. z., ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška MŠVVaŠ SR č. 614/2002 Z. z. o kreditovom systéme štúdia.


6. - Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
(alebo hypertextový odkaz).

Harmonogram akademického roka 2022/2023 je dostupný na: https://www.ujs.sk/sk/studium/harmonogram-akademickeho-roka.html#harmonogram-%C5%A1t%C3%BAdia-ujs-v-akademickom-roku-2022-2023

 

Rozvrhy pre jednotlivé študijné podprogramy sú vygenerovateľné z AIS UJS.

7. - Personálne zabezpečenie študijného programu
a) - Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu (s uvedením funkcie a kontaktu).

 

Pukánszky Béla István, Prof., Dr., DSc. (profesor, pukanszkyb@ujs.sk)

b) - Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu s priradením k predmetu s prepojením na centrálny Register zamestnancov vysokých škôl, s kontaktom (môžu byť uvedení aj v študijnom pláne).

1.   Béla István Pukánszky, prof., Dr., DSc, profesor.

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15548, pukanszkyb@ujs.sk

Profilové predmety sú uvedene v pripojenom VUPCH.

2. Tóth Péter, prof. Dr., PhD., profesor,  tothp@ujs.sk 

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/27477?do=filterForm-submit&university=725000000&sort=surname

&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5,        

Profilové predmety sú uvedene v pripojenom VUPCH.

3. Dr. habil. PhDr. Liszka József, PhD., docent,liszkaj@ujs.sk

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15515,

Profilové predmety sú uvedene v pripojenom VUPCH.

c) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.

Vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu sú prístupné v Akademickom informačnom systéme

d) - Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).

Je prístupný v Akademickom informačnom systéme UJS, vo VUPCH učiteľov.

e) - Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam (s uvedením kontaktov).

Netýka sa daného študijného programu. 

f) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky školiteľov záverečných prác.

Je prístupný v Akademickom informačnom systéme UJS.

i) - Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami).

Študijný referent: Zsuzsanna Farkas, farkasz@ujs.sk

Kariérny poradca: Mgr. Norbert Istvánik, istvanikn@ujs.sk

Ubytovací referát: Mgr. Attila Duba, dubaa@ujs.sk

8. - Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) - Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).

Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu je dostupné na webovej stránky: https://tkk.ujs.sk/sk/struktura/katedra-pedagogiky.html#infra%C5%A1trukt%C3%BAra-%C5%A1tudijn%C3%A9ho-programu 

 

Softvérové zabezpečenie počítačových učební resp. počítačov dostupných pre študentov UJS Počítače v učebniach:

Pedagogická fakulta, počet 59 ks

 

Operačný systém: Windows 7 Professional

 

Softvér: Microsoft Office 2013, Matlab,

 

Ďalší softvér: GeoGebra, Gimp, Blender,

 

Konferenčné centrum, KINFO, počet 29ks

 

Operačný systém: Windows 10 Edu

 

Softvér: Microsoft Office 2016, Matlab,

 

Ďalší softvér: GeoGebra, Gimp, Blender, Lazarus, Eclipse, JDK, Imagine, Dev-C++, Easy

 

PHP

Fakulty ekonómie a informatiky, počet 33 ks

 

Operačný systém: Windows 10 Edu

 

Softvér: Microsoft Office 2016, Matlab,

 


Ďalší softvér: GeoGebra, Gimp, Blender

 

Dôstojnícky pavilón, počet 90ks

 

Operačný systém: Windows 10 Edu

 

Softvér: Microsoft Office 2016, Matlab,

 

Ďalší softvér: GeoGebra, Gimp, Blender, Lazarus, Eclipse, JDK, Imagine, Dev-C++, Easy

 

PHP

 

Počet počítačov v knižnici: 29ks

 

Počítače HP All in One

 

Operačný systém: Windows 8 Professional

 

Softvér: Microsoft Office 2013

 

Prezentačná technika

 

V každej posluchárni v Konferenčnom centre (Hradná 2, KN)

 

projektor a zvuková technika - spolu 3 ks

 

počítače HP 6000 pripojené k prezentačnej technike – spolu 3 ks

 

Operačný systém: Windows 7 Professional

 

Softvér: Microsoft Office 2013

 

V každej seminárnej miestnosti vo všetkých budovách, kde prebieha vyučovanie je zabudovaný projektor s možnosťou pripojenia na počítač cez VGA port.

 

Prenosné počítače

 

Prenosné počítače na zapožičanie pre študentov – 120 ks

 

Operačný systém: Windows 7 Professional

 

Softvér: Microsoft Office 2013

 

Prenosné počítače pre pedagogických a administratívnych pracovníkov – 130 počítačov

 

Operačný systém: Windows 7 Professional, Windows 10 Professional

 

Softvér Microsoft Office 2010, Microsoft Office 2013, Microsoft Office 2016


 

Univerzitné terminály v budovách UJS

 

Univerzitné terminály LENOVO pre študentov - 70 ks

 

Operačný systém: Windows 7 Professional

 

Softvér: Microsoft Office 2010

 


b) - Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).

Knižnica umožňuje prezenčný prístup k študijnej literatúre pre študijný program, a to najmenej v rozsahu povinnej literatúry uvedenej v informačných listoch predmetov. V súčasnosti UK UJS eviduje viac ako 12 206 titulov týkajúcich sa pedagogiky, didaktiky a psychológie predloženého študijného programu. V univerzitnej knižnici sa používa knižničný informačný systém DAWINCI, ktorý je moderný knižnično-informačný systém, integrujúci najnovšie prvky z oblasti serverových aplikácií, databázových systémov, dokumentového manažmentu a v spojení s poznatkami a skúsenosťami knižníc ich pretavuje do komplexného multimediálneho knižničného a informačného systému. Systém poskytuje používateľom prístup k jednotlivým knižničným fondom prostredníctvom On-line katalógu OPAC cez webové stránky. Univerzitná knižnica UJS je podobne, ako ostatné univerzitné knižnice zapojená do centrálneho registra evidencie publikačnej činnosti pre potreby MŠVVŠ SR. Prístup študentov a pedagógov k potrebným databázam je riešený aj vzdialeným prístupom cez CVTI SR. Cez tento prístup je riešený aj prístup k zahraničným vedeckým časopisom prístupných v online databázach jednotlivých vydavateľstiev. Univerzitná knižnica organizuje workshopy, ktoré podporujú orientovanie sa v publikačných databázach a prácu s literárnymi zdrojmi.


c) - Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.

Pre potreby dištančného vzdelávania alebo vzdelávania kombinovanou formou univerzita má v prevádzke 4 servery s videokonferenčným systémom BigBlueButton. Alternatívnym nástrojom na dištančné vzdelávanie je aj platforma MS Teams, ako súčasť balíka Office 365 A1 for faculty, ktorá je k dispozícii pre všetkých učiteľov aj študentov. Ešte v roku 2015 bol na UJS vytvorený a zavedený do prevádzky e-learningový systém na báze open-source LMS Moodle. Tento systém bol v roku 2017 čiastočne integrovaný so systémom WeBWorK. Tento komplexný systém bol prevádzkovaný aj v roku 2019. Moodle aj naďalej ponúka možnosť zverejňovania študijných a pomocných materiálov k jednotlivým predmetom, možnosti zadávania domácich úloh a elektronického testovania vedomostí v autorizovanej zóne. WeBWorK k tomu dáva možnosť automatizovaného generovania, zadávania a vyhodnocovania matematických úloh. Popri možnosti káblového pripojenia, ktorá je k dispozícii v ŠD, UK a na iných vybraných miestach, majú študenti vo všetkých budovách UJS prístup na internet prostredníctvom WiFi siete. K pripojeniu k sieti je potrebná autentifikácia osoby (prihlasovacie meno a heslo). V roku 2016 bol zavedený centrálny tlačový systém, ktorý je dostupný aj pre študentov. Študenti majú možnosť pridávať kredit na svoje účty v pokladni UJS.


d) - Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie.

Z hľadiska zabezpečovania vzdelávacích činností na študijnom programe hlavnými partnermi sú cvičné školy, na ktorých sa uskutočňuje pedagogická prax študentov Pedagogickej fakulty UJS.

 

Pedagogická fakulta je zmluvne zviazaná s viac ako tridsiatimi cvičnými školami na Slovensku. V rámci pedagogickej praxe študenti pozorujú a analyzujú edukačný proces, naučia sa aplikovať teoretické poznatky získané počas štúdia všeobecno-vzdelávacích predmetov, všeobecných a odborových didaktík a postupne si osvojujú pedagogické zručnosti potrebné na výkon pedagogickej profesie. Zoznam cvičných škôl: https://tkk.ujs.sk/sk/studium/cvi-ne-koly.html


e) - Charakteristika na možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia.

V priebehu štúdia UJS poskytuje svojim študentom aj stimulujúce prostredie. UJS efektívne riadi a prevádzkuje Študentské domovy UJS, kde zabezpečuje komfortné ubytovanie pre študentov univerzity, s vhodnými podmienkami pre kvalitné bývanie so zodpovedajúcim hygienickým štandardom a bezpečnosťou. Súčasťou areálu ŠD je multifunkčné ihrisko umožňujúce študentom zmysluplné trávenie voľného času a športovanie.

 

UJS zabezpečuje študentom aj stravovanie v budove Konferenčného centra UJS. V Športovom centre Univerzity majú študenti možnosť športovania a realizácie ďalších voľnočasových aktivít.

 

Cieľom univerzity je poskytnúť aj možnosti kultúrneho, spoločenského a duchovného vyžitia. Mladé talenty nájdu svoje uplatnenie v speváckom zbore Cantus Iuventus. Študenti majú možnosť navštevovať kaplnku zriadenú v ŠD Čajka.


f) - Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania.

UJS svojim študentom ponúka zahraničné študijné mobility v rámci mobilitných programov Erasmus+, programu Makovecz, CEEPUS a rôznych odborných stáží z ponuky Inštitúcie Balassi (Mobilitné granty Ministerstva ľudských zdrojov MR).

 

V súčasnosti UJS má 118 uzatvorených bilaterálnych zmlúv, memoránd a medziinštitucionálnych dohôd so 63 partnerskými inštitúciami v 15 krajinách Európy ako aj medziinštitucionálne dohody v partnerských krajinách mimo EU v rámci aktivity KA107.

 

Úsek pre medzinárodné vzťahy v spolupráci s fakultami UJS pravidelne organizuje informačné Erasmus+ dni a workshopy, a ponúka možnosť osobnej alebo online konzultácie. Študentom UJS sú distribuované propagačné materiály, letáky a brožúry. Zároveň úsek pre medzinárodné vzťahy UJS pravidelne zverejňuje informácie o činnosti na internetovej stránke Erasmus+ UJS a hromadne zasiela informácie študentom, učiteľom a zamestnancom UJS prostredníctvom informačných nástrojov univerzity. Jazyková podpora pre študentov je zabezpečená prostredníctvom online nástroja jazykovej

 

podpory OLS (On-line Linguistic Support) v rámci programu Erasmus+.

 

Partnerské inštitúcie

https://www.ujs.sk/sk/medzinarodne-vztahy/partneri.html

 

Erasmus+

 

Mobilita študentov za účelom štúdia:

http://erasmus.ujs.sk/sk/studium.html

 

Mobilita študentov za účelom stáže:

http://erasmus.ujs.sk/sk/staz.html

 

Návod pre študentov na prihlasovanie:

http://erasmus.ujs.sk/sk

 

Kontakty koordinátorov:

http://erasmus.ujs.sk/sk/kontakt.html

 

Program Makovecz

https://www.ujs.sk/sk/medzinarodne-vztahy/makovecz.html

 

Ostatné mobilitné programy

 

https://www.ujs.sk/sk/medzinarodne-vztahy/mobilita.html

 

9. - Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a) - Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium.

Základnou podmienkou prijatia na štúdium študijného programu druhého stupňa je absolvovanie študijného programu prvého stupňa v tom istom (identickom) študijnom programe, na ktorý nadväzuje zvolený magisterský študijný program.

Uchádzači by mali mať jasné a zrozumiteľné rečové schopnosti a byť príkladom pre deti školského veku. Očakáva sa, že uchádzač bude schopný pracovať v komunite a dobre komunikovať s partnermi vo vzdelávacích inštitúciách. Očakáva sa, že uchádzač bude mať správne morálne a vôľové vlastnosti, ktoré dokáže cieľavedome rozvíjať s cieľom podporiť harmonický a zdravý rozvoj každého žiaka.


b) - Postupy prijímania na štúdium.

Základnou podmienkou prijatia na štúdium študijného programu druhého stupňa je absolvovanie študijného programu prvého stupňa v tom istom študijnom programe, na ktorý nadväzuje zvolený magisterský študijný program.

Ďalšou podmienkou prijatia na magisterské študijné programy je doručenie tlačenej prihlášky (aj v prípade podania elektronickej prihlášky) na kontaktnú adresu univerzity so všetkými požadovanými náležitosťami. Podrobnosti o podávaní prihlášok sa nachádzajú na stránke http://ujs.sk/sk/prihlaska.html.

Fakulta v rámci prijímacieho konania zohľadňuje výsledky dosiahnuté v bakalárskom štúdiu. O prijatí uchádzačov rozhoduje dekan PF UJS. Oznámenie o prijatí/neprijatí dostane uchádzač vo forme poštovej zásielky (listu) do vlastných rúk.


10. - Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a) - Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu.

Študenti sa podieľajú na hodnotení kvality vzdelávania na Pedagogickej fakulte Univerzity J. Selyeho prostredníctvom periodického hodnotenia kvality vzdelávania formou dotazníka tak, ako to vyplýva z § 70 ods. 1, písm. h) zákona o vysokých školách, ako aj Študijného poriadku Univerzity J. Selyeho.

S úlohami týkajúcimi sa zavedenia, používania, monitorovania a prehodnocovania zabezpečenia kvality vzdelávania sa zaoberá primárne Rada pre zabezpečenie kvality vzdelávania na UJS, ale uvedeným procesom zabezpečenia kvality vzdelávania sa venuje pozornosť na všetkých úrovniach riadenia UJS, jej fakúlt a ďalších súčastí. Výsledky vyhodnotenia sú spracované do výročných správ o kvalite vzdelávania na PF UJS a zverejnené na web stránke: https://www.ujs.sk/sk/zabezpecovanie-kvality/vyrocne-spravy.html.

b) - Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Vedúci katedry a garanti študijného programu (zodpovedné osoby za študijný program a profilové predmety) permanentne sledujú výsledky študentských ankiet a hodnotenia študijného programu študentmi. Výsledky sú diskutované s vyučujúcimi a následne prijímané zodpovedajúce opatrenia.

Výsledky vyhodnotenia sú spracované do výročných správ o kvalite vzdelávania na PF UJS a zverejnené na web stránke: https://www.ujs.sk/sk/zabezpecovanie-kvality/vyrocne-spravy.html.


11. - Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu
(napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne).

Štipendijný poriadok UJS, Doplnok č. 1 k Štipendijnému poriadku UJS, Doplnok č. 2 k Štipendijnému

poriadku UJS

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Stipendijny_poriadok_2018.pdf

http://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/2018_07_03_Stipen_poriadok_dopl_FIN.pdf

 

https://www.ujs.sk/documents/Doplnok%20%C4%8D.%202%20k%20%C5%A0tipendijn%C3%A9mu%20

poriadku%20UJS.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné predpisy: 2018-2, 2018-9, 2020-6

 

Smernica č. 5/2013 o Študentskej vedeckej odbornej činnosti UJS, Dodatok č. 1 k Smernici o Študentskej

 

vedeckej odbornej činnosti UJS

https://www.ujs.sk/documents/Smernica%205-2013%20o%20%C5%A0VO%C4%8C%20-

%20%C3%9A.%20Z.,%20vr%C3%A1t.%20dodatku%20%C4%8D.%201.pdf

https://www.ujs.sk/documents/Dodatok%20%C4%8D.%201%20k%20Smernici%20%C4%8D.%205-2013%20o%20%C5%A0VO%C4%8C.pdf

 

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2021-5, 2021-4

 

Smernica rektora UJS č. 10/2010 o zásadách požičiavania prenosných počítačov študentom (v znení dodatku č. 1)

 


AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2011-7

 

Smernica rektora č. 1/2021 Školné a poplatky spojené so štúdiom na Univerzite J. Selyeho na akademický rok 2021/2022

 

https://www.ujs.sk/documents/Smernica%20%C4%8D.%201-2021%20-%20Skolne_a_poplatky_2021_2022.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2021-6

 

Smernica Č. 9/2020, ktorou sa vydáva Domový a ubytovací poriadok ŠD UJS, Smernica č. 11/2020, ktorou sa vydáva Dodatok č.1 k Domovému a ubytovaciemu poriadku ŠD UJS https://www.ujs.sk/documents/2021-05-

 

24_Domov%C3%BD%20a%20ubytovac%C3%AD%20poriadok%20%C5%A0D%20UJS.pdf https://www.ujs.sk/documents/2021-05-

 

24_Dodatok%20%C4%8D.%201%20k%20Domov%C3%A9mu%20a%20ubytovaciemu%20poriadku%20 %C5%A0D%20UJS.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2020-29, 2020-43

 

Imatrikulačný a promočný poriadok UJS

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné predpisy: 2015-5

 

Smernica č. 8/2016 O vydávaní dokladov o absolvovaní štúdia na UJS, AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2016-10

 

Smernica rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok Univerzitnej knižnice UJS, Dodatok č. 1 k

Smernici rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok Univerzitnej knižnice UJS, Dodatok č. 2 k

 

Smernici rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok Univerzitnej knižnice UJS

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/1422266793368.pdf

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Dodatok%20%C4%8D.%201%20k%20Smernici%20%C4

%8D.%2012014%20Kni%C5%BEni%C4%8Dn%C3%BD%20a%20v%C3%BDpo%C5%BE.%20poriadok

%20UK%20UJS.pdf

 

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/dodatok_KVP_2016-12%20(3).pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2014-2, 2016-18, 2016-24

 

Štatút Študentskej samosprávy,

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2010-8

 

Smernice rektora č. 3/2014 o organizovaní zahraničných mobilít študentov, učiteľov a zamestnancov v

rámci programu Erasmus+ na UJS – Úplné znenie

 

http://www.ujs.sk/documents/%C3%9Aplne%20znenie_Smernice%20rektora%20%C4%8D.%203-

2014_ERASMUS.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2021-16

 

Smernica č. 7/2016 o študentoch so špecifickými potrebami a o pôsobnosti koordinátora UJS pre študentov so špecifickými potrebami

 

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2016-9

 

Smernica č. 6/2016 o slobodnom prístupe k informáciám https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Smernica.c.6_2016.UJS.o.slobodnom.pristupe.k.informaci am.prilohy.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2016-8