DOKUMENT
Podprogram, časť študijného programu AJb22 - Učiteľstvo anglického jazyka a literatúry
Stupeň - I. - prvý stupeň, forma - denná, typ - učiteľské štúdium
Typ dokumentu Opis študijného programu
Názov vysokej školy Univerzita J. Selyeho
Sídlo vysokej školy Bratislavská cesta 3322, 94501 Komárno
Názov fakulty Pedagogická fakulta
Sídlo fakulty Bratislavská cesta 3322, 945 01 Komárno
Orgán vysokej školy na schvaľovanie študijného programu:
Rada systému zabezpečenia kvality vzdelávania na UJS
1. - Základné údaje o študijnom programe
a) - Názov študijného programu a číslo podľa registra študijných programov.
Bakalársky študijný program Učiteľstvo anglického jazyka a literatúry v kombinácii, kód: 100087
b) - Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania.
1. stupeň (Bc.), ISCED-F kód 645
c) - Miesto/-a uskutočňovania študijného programu.
Komárno
d) - Názov a číslo študijného odboru, v ktorom sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, alebo kombinácia dvoch študijných odborov, v ktorých sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, ISCED-F kódy odboru/ odborov.
38. Učiteľstvo a pedagogické vedy
e) - Typ študijného programu: akademicky orientovaný, profesijne orientovaný; prekladateľský, prekladateľský kombinačný (s uvedením aprobácií); učiteľský, učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií); umelecký, inžiniersky, doktorský, príprava na výkon regulovaného povolania, spoločný študijný program, interdisciplinárne štúdiá.
Učiteľský kombinačný študijný program v kombinácii: Nemecký jazyk a literatúra – Anglický jazyk a literatúra; Maďarský jazyk a literatúra – Anglický jazyk a literatúra; História – Anglický jazyk a literatúra; Katechetika – Anglický jazyk a literatúra; Slovenský jazyk a literatúra – Anglický jazyk a literatúra; Matematika – Anglický jazyk a literatúra; Biológia – Anglický jazyk a literatúra; Chémia – Anglický jazyk a literatúra
f) - Udeľovaný akademický titul pred menom.
Bc.
g) - Forma štúdia.
denná
h) - Pri spoločných študijných programoch spolupracujúce vysoké školy a vymedzenie, ktoré študijné povinnosti plní študent na ktorej vysokej škole (§ 54a zákona o vysokých školách).

Nerelevantné

i) - Jazyk alebo jazyky, v ktorých sa študijný program uskutočňuje.
Anglický jazyk, maďarský jazyk, slovenský jazyk
j) - Štandardná dĺžka štúdia vyjadrená v akademických rokoch.
3 akademické roky
k) - Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov.
Plánovaný počet prijatých študentov na bakalársky stupeň štúdia na akademický rok 2022/2023 je 100. 2021/2022 - Plánovaný počet: 100, Počet uchádzačov: 59, Počet zapísaných študentov: 47; 2020/2021 - Plánovaný počet: 100, Počet uchádzačov: 71, Počet zapísaných študentov: 60; 2019/2022 - Plánovaný počet: 100, Počet uchádzačov: 86, Počet zapísaných študentov: 66
2. - Profil absolventa a ciele vzdelávania
a) - Vysoká škola popíše ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania.

Absolvent prvého stupňa vysokoškolského štúdia v odbore učiteľstvo a pedagogické vedy, učiteľstvo anglického jazyka a literatúry v kombinácii je spôsobilý byť pedagogickým asistentom.

Kvalifikácia absolventa zodpovedá príslušnej úrovni vzdelania podľa kvalifikačného rámca. Ciele a merateľné vzdelávacie výstupy zodpovedajú úrovni Slovenského kvalifikačného rámca v Európskom priestore vysokoškolského vzdelávania: prvý stupeň – Bc., úroveň SKKR 6. (https://www.minedu.sk/data/att/13619.pdf)

Absolvent učiteľských študijných programov disponuje poznatkami o biologických, psychologických a sociálnych aspektoch vývinu jednotlivca, pozná a chápe koncept inštitucionálneho socializačného procesu v širších sociálnovedných súvislostiach. Ďalšie špecifiká absolventa I. stupňa odboru obsahuje Opis ŠO Učiteľstvo a pedagogické vedy, ktorý sa nachádza vo vyhláške 244/2019 Z. z. o sústave študijných odborov Slovenskej republiky.

Absolvent vie spolupracovať s učiteľom, vychovávateľom, majstrom odbornej prípravy pri plánovaní a projektovaní výchovno-vzdelávacej činnosti. Pozná štruktúru a ovláda obsah disciplín svojej špecializácie, pozná základy didaktiky, vie posúdiť možnosti spolupráce s inými odborníkmi a inštitúciami. Absolvent vie orientovať sa v teoretických poznatkoch o výchovno-vzdelávacom procese, orientovať sa v pedagogickej dokumentácii, vie hodnotiť priebeh a výsledky výchovno-vzdelávacej činnosti, teoreticky zdôvodniť výber vyučovacích metód, uplatňovania zásad a výberu metód a foriem hodnotenia učenia sa a správania sa žiakov.

Absolvent dokáže identifikovať vývinové a individuálne charakteristiky a individuálne vzdelávacie potreby jednotlivca, akceptovať individualitu žiaka, má základné praktické skúsenosti s identifikáciou psychologických a sociálnych faktorov učenia sa jednotlivca. Vie efektívne využívať informačno-komunikačné technológie vo vzdelávacom procese.

Absolvent má veľmi dobrú jazykovú, rečovú a interkultúrnu kompetenciu. Ovláda anglický jazyk na úrovni C1 SERR – Spoločný európsky referenčný rámec pre jazykové znalosti (CEFR – Common European Framework of Reference). Disponuje základnými poznatkami z lingvistiky, literatúry a metodiky. Disponuje vzťahovo-argumentačne nadobudnutými vedomosťami o anglickom jazyku a jeho zákonitostiach, o spôsobe a podmienkach jeho fungovania vo všetkých jazykových rovinách. Ovláda nosné údaje, pojmy, princípy a teoretické a metodologické zásady anglického jazyka a kultúrno-historického areálu a korešpondujúcich vied. Absolvent ovláda dejinno-kultúrne, hodnotovo-morálne, literárne a spoločenské súvislosti a osobitosti anglického jazyka a literatúry. Absolvent je oboznámený s najdôležitejšími kultúrnymi a spoločenskými reáliami a dejinami jazykového a kultúrneho areálu anglického jazyka a literatúry. Je schopný aplikovať jazykovedné a literárnovedné poznatky pri rozmanitých kultúrno-umeleckých a pragmaticko-komunikačných aktivitách. Uplatňuje anglický jazyk na aplikačno-komunikačnej úrovni v ústnom dorozumievaní a písomnom dorozumievaní.

Absolvent vie kriticky analyzovať písomný a ústny prejav, formulovať vlastné stanoviská a postoje, kriticky ich revidovať a konštruktívne obhajovať. Dokáže prezentovať vlastné stanoviská v anglickom jazyku.

Absolvent vie identifikovať a využívať možnosti ďalšieho profesijného rastu a učenia sa a možnosti skvalitňovania svojej vlastnej úrovne jazykových kompetencií. Vie samostatne získavať nové poznatky a aktívne rozširovať svoje vedomosti v danej oblasti. Dokáže udržiavať kontakt s aktuálnym vývojom v študovanej disciplíne.

Cieľom vzdelávania bakalárskeho stupňa je pripraviť absolventov, aby mohli úspešne pokračovať v štúdiu na druhom stupni vysokoškolského vzdelávania (v magisterskom štúdiu).


b) - Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov.

Pedagogický asistent – na základnej škole, na strednej škole; asistent učiteľa jazykovej školy, pracovník štátnej a verejnej správy pre oblasť školstva a kultúry


c) - Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania.

Nejde o regulované povolenie.

3. - Uplatniteľnosť
a) - Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu.

Štatistické prehľady o uplatniteľnosti a zamestnanosti absolventov sú dostupné na webovej stránke:

https://uplatnenie.sk/?degree=V%C5%A0&vs=725000000&faculty=725020000&field=7822R00&year=2018

Hore uvedenú webovú stránku spravuje Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR. Podľa údajov uvedených na tejto webovej stránke, v roku 2018 z 10 respondentov – absolventov prvého stupňa štúdia, 70% absolventov prvého stupňa štúdia (Bc.) pokračoval v štúdiu na druhom stupni (Mgr.) a 30% išiel pracovať do zahraničia resp. je dobrovoľne nezamestnaný.

V roku 2019 z dôvodu nízkeho počtu respondentov nie je možné spracovať a vyhodnotiť požadované údaje.

Informácie o uplatniteľnosti absolventov študijných programov UJS sleduje Centrum kariérneho poradenstva UJS. Prieskumu prevedeného v r. 2021 sa zúčastnili absolventi v počte 342, z toho absolventi študijného programu učiteľstva anglického jazyka a literatúry v kombinácii I. stupňa štúdia v počte 4. Respondenti tohto študijného programu získali diplom v rokoch 2010 až 2020. 100% sa zamestnalo. 50% zamestnaných respondentov našlo uplatnenie v odbore ukončeného štúdia – 50% z nich pracuje ako „Lektor jazykov a učiteľ jazykových škôl“ a 50% vyučuje jednu vyštudovanú aprobáciu.

b) - Prípadne uviesť úspešných absolventov študijného programu.

Mgr. Renáta Lengyel-Marosi, PhD. – odborná asistentka na Katedre anglického jazyka a literatúry PF UJS

Mgr. Tímea Apor – riaditeľka jazykovej školy EXLNT, Komárom, Maďarsko

Mgr. Florina Nagyová – prekladateľka v medzinárodných vydavateľstvách

c) - Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba).

Spätná väzba so zameraním na skúmanie kvality študijného programu učiteľstvo anglického jazyka a literatúry v kombinácii sa realizuje priebežne učiteľmi zabezpečujúcimi ŠP. Realizuje sa individuálnou formou počas pracovných návštev učiteľov anglického jazyka a literatúry a na základe štruktúrovaných rozhovorov medzi učiteľmi anglického jazyka a literatúry, vedeniami ZŠ a SŠ, pracovníkmi MPC a cvičných škôl a učiteľmi Katedry anglického jazyka a literatúry PF UJS so zameraním na kvalitu skladby študijného programu a kvalitu profilujúcich zložiek absolventov. Získané informácie sú vyhodnocované počas pracovných zasadnutí Katedry anglického jazyka a literatúry jej členmi.   

 

Informácie o spokojnosti zamestnávateľov s absolventmi UJS sleduje aj Centrum kariérneho poradenstva UJS. Výsledky prieskumu sú dostupné na webovej stránke: https://www.ujs.sk/sk/ucitelstvo-anglickeho-jazyka-a-literatury-v-kombinacii.

4. - Štruktúra a obsah študijného programu
a) - Vysoká škola popíše pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe.

Štúdium študijného programu sa skladá z dvoch častí:

1.       z časti študijnej – prednášky, semináre, cvičenia a samostatné štúdium

2.       z časti pedagogickej – hospitačná prax

Študijný program Učiteľstvo anglického jazyka a literatúry v kombinácii na prvom stupni štúdia je organickou súčasťou študijného odboru Učiteľstvo a pedagogické vedy. Má poskytnúť vysokoškolské vzdelanie I. stupňa potrebné pre povolania v oblasti pedagogickej teórie a praxe.

Konkrétny spôsob foriem výučby, jej kritérií a požadovaných cieľov je podrobnejšie rozpísaný pre každý predmet predloženého študijného programu, čo poskytuje aj informačný list predmetu.

Študent študijného programu si v rámci plnenia náležitostí študijného programu, resp. jeho kompletného absolvovania a získania potrebného minimálneho počtu kreditov vytvára vlastný študijný plán, v ktorom:

-          pravidelnou účasťou na prednáškach si osvojuje základné teoretické poznatky z oblasti anglickej jazykovedy, literárnej vedy a z oblasti vyučovania cudzích jazykov,

-          pravidelnou účasťou na seminároch a cvičeniach si osvojuje a prehlbuje teoretické i praktické poznatky z vyššie uvedených oblastí a

samostatnými aktivitami rieši úlohy zadané v rámci kontaktných hodín.

b) - Vysoká škola zostaví odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu.

Po zosúladení ŠP anglický jazyk a literatúra v kombinácii (I. stupeň) s úpravou novoprijatí študenti začiatkom ďalšieho akademického roka nastúpia na zosúladený ŠP a budú študovať podľa predmetov a pravidiel po úprave, pričom študenti druhého a tretieho ročníka pokračujú v štúdiu zosúladeného ŠP podľa pôvodného odporúčaného študijného plánu a predmetov, na ktorý boli prijatí.

Študijný plán je dostupný v Akademickom informačnom systéme UJS. 

c) - V študijnom pláne spravidla uvedie:

Študijný plán študijného programu Učiteľstvo anglického jazyka a literatúry v kombinácii je dostupný v Akademickom informačnom systéme UJS.

 

Povinné predmety:

Jazykový seminár I.

Úvod do štúdia lingvistiky

Jazykový seminár II.

Úvod do štúdia literatúry

Lingvistika I. – Fonetika a počúvanie s porozumením

Dejiny anglickej literatúry I.

Lingvistika II. – Morfológia a lexikológia

Dejiny americkej literatúry I.

Metodika I.

Lingvistika III. – Syntax

Metodika II.

Dramatické techniky vo vyučovaní cudzích jazykov I.

Štátna skúška

 

Povinne voliteľné predmety:

Reálie, kultúra a dejiny Veľkej Británie

Konverzácia I.

Reálie, kultúra a dejiny USA

Konverzácia II.

Gramatický proseminár

Čítanie literárnych textov z 19. storočia

Čítanie literárnych textov z 20. storočia

Konverzácia III.

Čítanie literárnych textov z 21. storočia

Písanie

Bakalársky seminár

Čítanie amerických literárnych textov z 20. a 21. storočia

Akademické písanie

Vyučovanie anglického jazyka v online prostredí

Bakalárska práca s obhajobou

 

 

-       v študijnom programe vyznačí profilové predmety príslušnej cesty v štúdiu (špecializácie),

 

Profilové predmety:

Úvod do štúdia lingvistiky

Úvod do štúdia literatúry

Lingvistika I. – Fonetika a počúvanie s porozumením

Dejiny anglickej literatúry I.

Lingvistika II. – Morfológia a lexikológia

Dejiny americkej literatúry I.

Metodika I.

Lingvistika III. – Syntax

Metodika II.

Dramatické techniky vo vyučovaní cudzích jazykov I.

 

 

-       pre každú vzdelávaciu časť/predmet definuje výstupy vzdelávania a súvisiace kritériá a pravidlá ich hodnotenia tak, aby boli naplnené všetky vzdelávacie ciele študijného programu (môžu byť uvedené len v Informačných listoch predmetov v časti Výsledky vzdelávania a v časti Podmienky absolvovania predmetu),

 

V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov sú jednoznačne opísané požiadavky na ich absolvovanie, ako aj učebné výstupy (podrobne charakterizované výstupy vedomostí, zručností, postojov a autonómie), ktoré nadobudne absolvent po absolvovaní vzdelávacej časti/predmetu.

 

-       prerekvizity, korekvizity a odporúčania pri tvorbe študijného plánu,

 

Nadväznosť profilových predmetov je uvedená v odporúčanom študijnom pláne. Prerekvizitami predmetov štátnej skúšky sú profilové predmety a absolvovanie povinných vzdelávacích častí / predmetov študijného programu.

 

-       pre každú vzdelávaciu časť študijného plánu/predmet stanoví používané vzdelávacie činnosti (prednáška, seminár, cvičenie, záverečná práca, projektová práca, laboratórne práce, stáž, exkurzia, terénne praktikum, odborná prax, štátna skúška a ďalšie, prípadne ich kombinácie) vhodné na dosahovanie výstupov vzdelávania,

 

Používané vzdelávacie činnosti (prednáška, seminár, cvičenie) vrátane ich hodinovej dotácie sú stanovené v informačných listoch jednotlivých predmetov v rámci odporúčaného študijného plánu.

 

-       metódy, akými sa vzdelávacia činnosť uskutočňuje – prezenčná, dištančná, kombinovaná (v súlade s Informačnými listami predmetov),

 

Metódy vzdelávania na všetkých predmetoch sú uvedené v informačných listoch jednotlivých predmetov odporúčaného študijného plánu.

 

-       osnovu/ sylaby predmetu[1],

 

Osnova predmetu je povinnou súčasťou informačných listov všetkých predmetov odporúčaného študijného plánu.

 

-       pracovné zaťaženie študenta („rozsah“ pre jednotlivé predmety a vzdelávacie činnosti samostatne)[2],

 

Pracovné zaťaženie študenta závisí od počtu pridelených kreditov a časového rozsahu jednotlivých predmetov. V jednotlivých informačných listoch predmetov je uvedené pracovné zaťaženie študenta a podiel jednotlivých činností na celkovej záťaži študenta (napr. účasť na priamej vyučovacej činnosti, príprava prezentácie, domáce úlohy, prečítanie povinnej a odbornej literatúry).

 

-       kredity pridelené každej časti na základe dosahovaných výstupov vzdelávania a súvisiaceho pracovného zaťaženia,

 

Kreditová dotácia predmetov odráža ich náročnosť a pracovné zaťaženie študenta. Počet kreditov ja uvedený v informačných listoch predmetov.

 

-       osobu zabezpečujúcu predmet (alebo partnerskú organizáciu a osobu[3]) s uvedením kontaktu,

 

Mená osôb zabezpečujúcich jednotlivé predmety sú uvedené v informačných listoch predmetov a v Akademickom informačnom systéme.

Doc. PaedDr. Andrea Puskás, PhD., puskasa@ujs.sk

Dr. habil. Anna Tóthné Litovkina, PhD., litovkinaa@ujs.sk

Dr. habil. Gábor Vilmos Győri, PhD., gyorig@ujs.sk 

Mgr. Renáta Lengyel-Marosi, PhD. marosiovar@ujs.sk

Mgr. Klaudia Pauliková, PhD., paulikovak@ujs.sk

 

 

-       učiteľov predmetu (alebo podieľajúce sa partnerské organizácie a osoby) (môžu byť uvedené aj v IL predmetov),

 

Mená učiteľov participujúcich na výučbe jednotlivých predmetov sú uvedené v informačných listoch predmetov a v Akademickom informačnom systéme.

 

Doc. PaedDr. Andrea Puskás, PhD., puskasa@ujs.sk

Dr. habil. Anna Tóthné Litovkina, PhD., litovkinaa@ujs.sk

Dr. habil. Gábor Vilmos Győri, PhD., gyorig@ujs.sk 

Mgr. Renáta Lengyel-Marosi, PhD. marosiovar@ujs.sk

Mgr. Klaudia Pauliková, PhD., paulikovak@ujs.sk


 

-       miesto uskutočňovania predmetu (ak sa študijný programu uskutočňuje na viacerých pracoviskách).

 

Študijný program sa uskutočňuje na Pedagogickej fakulte UJS okrem pedagogických praxí, ktoré sa realizujú na cvičných školách Univerzity J. Selyeho.

d) - Vysoká škola uvedie počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia.
Štandardná záťaž študenta za celý akademický rok v dennej forme štúdia je 60 kreditov, za semester 30 kreditov. Počet kreditov, ktorých dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia pre študijný program prvého stupňa so štandardnou dĺžkou štúdia je najmenej 180 kreditov.
e) - Vysoká škola pre jednotlivé študijné plány uvedie podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre:

-       počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia,

Za povinné predmety študent získava 122 kreditov. Z toho 116 kreditov za predmety kontaktnej výučby a pedagogickú prax (50 kreditov z prvej aprobácie, 50 z druhej aprobácie, a 16 z učiteľského základu), okrem toho študent povinne absolvuje štátnu skúšku za 6 kreditov (z toho 2 kredity za prvú aprobáciu, 2 za druhú aprobáciu, a 2 z učiteľského základu).

V jednotlivých aprobáciách môže byť rozdiel 1-2 kredity navyše, alebo na úkor povinných predmetov, tieto sú však kompenzované ponukou povinne voliteľných predmetov. Súčet kreditov za povinné a povinne voliteľné predmety ostáva konštantný: 175 kreditov.

 

-       počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia,

Za povinne voliteľné predmety študent získava 53 kreditov. Z toho 49 kreditov za predmety kontaktnej výučby a pedagogickú prax (19 kreditov z prvej aprobácie – z ktorej študent píše záverečnú prácu, 15 kreditov z druhej aprobácie a 11 kreditov z učiteľského základu), okrem toho si študent povinne absolvuje obhajobu bakalárskej práce z jednej aprobácie za 8 kreditov.

 

-       počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia,

Nepovinné predmety si študent zapisuje v rámci učiteľského základu z celofakultnej ponuky nepovinných predmetov v počte min. 5 kreditov za bakalárske štúdium.  

 

-       počet kreditov potrebných na skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia za spoločný základ a za príslušnú aprobáciu, ak ide o učiteľský kombinačný študijný program, alebo prekladateľský kombinačný študijný program,

Na skončenie štúdia je potrebných 180 kreditov, z toho 79 z jednej aprobácie (z ktorej študent píše bakalársku prácu), 67 z druhej aprobácie a 34 kreditov z učiteľského základu.  

 

-       počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia,

Študent získava 12 kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce (z toho 4 za prácu na bakalárskej práci v rámci predmetu Bakalársky seminár, a 8 za obhajobu záverečnej práce). 

 

-       počet kreditov za odbornú prax potrebných na riadne skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia,

Študent získava 3 kredity za pedagogickú prax v rámci učiteľského základu.


f) - Vysoká škola popíše pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu.

Overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov sa realizuje v zmysle Študijného poriadku UJS.

Formy overovania a kontroly sú: 1) priebežná kontrola, 2) záverečná kontrola, 3) kombinácia priebežnej a záverečnej kontroly, 4) skúška (Študijný poriadok UJS, Čl. 10, bod 1). Predmet môže byť ukončený absolvovaním, hodnotením a skúškou.

Hodnotenie skúšky alebo udelenie hodnotenia predmetu známkou sa uskutočňuje podľa klasifikačnej stupnice, ktorú tvorí šesť klasifikačných stupňov:

a)       A – výborne (numerická hodnota 1)            – vynikajúce výsledky (90 -100%),

b)       B – veľmi dobre (1,5)                                   – nadpriemerné výsledky (80 -89%)

c)       C – dobre (2)                                                  – priemerné výsledky (70 -79%)

d)       D – uspokojivo (2,5)                                      – prijateľné výsledky (60 - 69%)

e)       E – dostatočne (3)                                       – výsledky spĺňajú minimálne kritériá (50 -59%)

f)        FX – nedostatočne (4)                                 – vyžaduje sa ďalšia práca (0 - 49%)

 

Študent má z daného predmetu v danom semestri v ktorom je predmet zapísaný, právo na jeden riadny a na dva opravné termíny skúšky v rámci vypísaných termínov skúšok a harmonogramu akademického roka.

Na žiadosť študenta alebo skúšajúceho dekan povolí v odôvodnených prípadoch (napr. zaujatosť) vykonať skúšku v opravnom termíne pred komisiou, ktorú na základe písomného návrhu vedúceho katedry menuje dekan. O komisionálnu skúšku je možné požiadať písomne a vždy s uvedením dôvodu na študijnom oddelení fakulty do konca skúškového obdobia. Komisionálna skúška nie je ďalším skúšobným termínom, musí byť realizovaná v rámci opravných termínov. Členom komisie je aj pôvodne skúšajúci učiteľ, ako aj zástupca študentov s hlasom poradným.

 


g) - Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.

Študijný poriadok UJS opisuje postupy a pravidlá na získavanie kreditov, ich zhromažďovanie a prenos, čo je v súlade s Európskym systémom transferu kreditov. Podobne sú definované pravidlá a postupy uznávania absolvovania predmetov na inej vysokej škole.

h) - Vysoká škola uvedie témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam).

Témy záverečných prác sa aktualizujú v každom akademickom roku a sú zverejnené v Akademickom informačnom systéme.

https://ais2.ujs.sk/ais/servlets/WebUIServlet?appClassName=ais.gui.vs.es.VSES057App&kodAplikacie=VSES057&uiLang=SK&viewer=web

i) - Vysoká škola popíše alebo sa odkáže na:

-       pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe,

Pravidlá a postupy na zadávanie, spracovanie, oponovanie, obhajoby a hodnotenie záverečných prác sú deklarované a formulované v Študijnom poriadku UJS (Čl. 31).

 

-       možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov,

Študijný/výskumný pobyt, ktorým deklarujeme podporu domácej aj zahraničnej mobility študentov. Študijný poriadok UJS jednoznačne opisuje postupy a pravidlá na získavanie kreditov, ich zhromažďovanie a prenos, čo je v súlade s Európskym systémom transferu kreditov. Podobne sú definované pravidlá a postupy uznávania absolvovania predmetov na inej vysokej škole.

V záujme zvyšovania podielu účastníkov na Erasmus+ mobilitách Úsek pre medzinárodné vzťahy v spolupráci s fakultami UJS pravidelne organizuje informačné Erasmus+ dni a workshopy, a ponúka možnosť osobnej alebo online konzultácie. Študentom UJS sú distribuované propagačné materiály a pravidelne sú zverejňované informácie prostredníctvom informačných nástrojov univerzity.

Pravidlá a postupy sú sformulované v Smernici rektora č. 3/2014 o organizovaní zahraničných mobilít študentov, učiteľov a zamestnancov v rámci programu Erasmus+ na UJS, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2018, číslo 10).

 

-       pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov,

Vysoká škola v študijnom programe uplatňuje pravidlá a nástroje zabezpečenia výskumnej integrity a prevencie plagiátorstva a ďalších akademických podvodov. V zmysle Štatútu UJS plagiátorstvo sa považuje za priestupok a je predmetom disciplinárneho konania. Vysoká škola identifikuje porušenia výskumnej integrity, plagiátorstvo a akademické podvody a realizuje opatrenia, ktoré zaručia, že porušenie týchto pravidiel nie je zlučiteľné so získaním akademického titulu. Pravidlá a postupy sú opísané v Štatúte PF UJS (2018), dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS - legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2020, číslo 3), Etickom kódexe UJS dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2013, číslo 11) a Disciplinárnom poriadku pre študentov (dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy).

-       postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami,

V súlade so súčasným trendom univerzita systematizovane vyhľadáva a oslovuje študentov so špecifickými potrebami a eviduje pozorovateľný nárast týchto študentov. Študenti so špecifickými potrebami majú nárok podľa ich špecifických potrieb na podporné služby. Pravidlá a postupy sú opísané v Smernici rektora č. 7/2016 o študentoch so špecifickými potrebami a o pôsobnosti koordinátora UJS pre študentov so špecifickými potrebami, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2016, číslo 9).

https://www.ujs.sk/sk/studium/studenti-so-specifickymi-potrebami.html

 

-       postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta.

Podľa Štatútu UJS študent sa stáva členom akademickej obce zápisom na štúdium niektorého zo študijných programov uskutočňovaných UJS, alebo jej fakultou. Ako člen akademickej obce na základe Štatútu UJS má právo obracať sa s návrhmi, pripomienkami a sťažnosťami na akademické samosprávne orgány – postupy a pravidlá ktorých sú definované v ich legislatívnych dokumentoch. Študenti študijného programu majú k dispozícii efektívne mechanizmy preskúmavania podnetov, ktorými sa domáhajú ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov, o ktorých sa domnievajú, že boli porušené, alebo poukazujú na konkrétne nedostatky v činnosti alebo v nečinnosti vysokej školy. Preskúmavanie podnetov je transparentné a uskutočňuje sa za účasti zástupcov študentov. Podávateľom podnetov je poskytovaná spätná väzba o výsledkoch preskúmania podnetov a o prijatých opatreniach.


5. - Informačné listy predmetov študijného programu
V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.
6. - Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
(alebo hypertextový odkaz).

Aktuálny harmonogram akademického roka je dostupný na webovej stránke UJS v ponuke Štúdium v časti Harmonogram akademického roka, https://www.ujs.sk/sk/studium/harmonogram-akademickeho-roka.html

7. - Personálne zabezpečenie študijného programu
a) - Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu (s uvedením funkcie a kontaktu).

Doc. PaedDr. Andrea Puskás, PhD., vysokoškolský učiteľ vo funkcii docenta, puskasa@ujs.sk

b) - Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu s priradením k predmetu s prepojením na centrálny Register zamestnancov vysokých škôl, s kontaktom (môžu byť uvedení aj v študijnom pláne).

Vyučujúci: Doc. PaedDr. Andrea Puskás, PhD., puskasa@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/18267

Profilové predmety:

  • Úvod do štúdia literatúry
  • Dejiny anglickej literatúry I.
  • Dejiny americkej literatúry I.
  • Metodika I.
  • Metodika II.
  • Dramatické techniky vo vyučovaní cudzích jazykov


Vyučujúci: Dr. habil. Gábor Vilmos Győri, PhD., gyorig@ujs.sk

Profilové predmety:

  • Úvod do štúdia lingvistiky
  • Lingvistika I. - Fonetika a počúvanie s porozumením
  • Lingvistika II. - Morfológia a lexikológia
  • Lingvistika III. - Syntax


Vyučujúci: Dr. habil. Anna Tóthné Litovkina, PhD., litovkinaa@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/17670

Profilové predmety:

  • Úvod do štúdia lingvistiky
  • Lingvistika I. - Fonetika a počúvanie s porozumením
  • Lingvistika II. - Morfológia a lexikológia
  • Lingvistika III. - Syntax


Vyučujúci: Mgr. Renáta Lengyel-Marosi, PhD. marosiova@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/26478

Profilové predmety:

  • Úvod do štúdia literatúry
  • Dejiny americkej literatúry I.
  • Lingistika I. - Fonetika a Počúvanie s porozumením


Vyučujúci: Mgr. Klaudia Pauliková, PhD., paulikovak@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/32651

Profilové predmety:

  • Metodika I.
  • Metodika II.
  • Lingistika I. - Fonetika a počúvanie s porozumením
c) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.

Vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu sú dostupné v Akademickom informačnom systéme.

 

Odkazy na zamestnanecké profily vyučujúcich:


Doc. PaedDr. Andrea Puskás, PhD.

https://www.ujs.sk/sk/personal/65-pedagogicka-fakulta/4983-paeddr-andrea-puskas-phd.html

 

Dr. habil. Anna Tóthné Litovkina, PhD.

https://www.ujs.sk/sk/personal/65-pedagogicka-fakulta/4929-dr-habil-anna-tothne-litovkina-phd.html

 

Dr. habil. Gábor Vilmos Győri, PhD.

https://www.ujs.sk/sk/personal/65-pedagogicka-fakulta/7238-dr-habil-gabor-vilmos-gyori-phd.html


Mgr. Renáta Lengyel-Marosi, PhD.

https://www.ujs.sk/sk/personal/5866

 

Mgr. Klaudia Pauliková, PhD.

https://www.ujs.sk/sk/personal/65-pedagogicka-fakulta/7067-mgr-klaudia-paulikova-phd.html

d) - Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).

Vyučujúci: Doc. PaedDr. Andrea Puskás, PhD., puskasa@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/18267

Predmety:

  • Úvod do štúdia literatúry
  • Dejiny anglickej literatúry I.
  • Dejiny americkej literatúry I.
  • Metodika I.
  • Metodika II.
  • Dramatické techniky vo vyučovaní cudzích jazykov
  • Konverzácia I.
  • Konverzácia II.
  • Čítanie literárnych textov z 19. storočia
  • Čítanie literárnych textov z 20. storočia
  • Čítanie literárnych textov z 21. storočia
  • Konverzácia III.
  • Čítanie amerických literárnych textov z 20 a 21. storočia
  • Vyučovanie anglického jazyka v online prostredí
  • Bakalársky seminár


Vyučujúci: Dr. habil. Anna Tóthné Litovkina, PhD., litovkinaa@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/17670

Predmety:

  • Úvod do štúdia lingvistiky
  • Lingistika I. - Fonetika a Počúvanie s porozumením
  • Lingvistika II. - Morfológia
  • Lingvistika III. - Syntax
  • Jazykový seminár I.
  • Konverzácia I.
  • Jazykový seminár II.
  • Reália, kultúra a dejiny USA
  • Konverzácia II.
  • Gramatický proseminár
  • Konverzácia III.
  • Bakalársky seminár


Vyučujúci: Dr. habil. Gábor Vilmos Győri, PhD., gyorig@ujs.sk

Predmety:

  • Úvod do štúdia lingvistiky
  • Lingistika I. - Fonetika a počúvanie s porozumením
  • Jazykový seminár I., Jazykový seminár II
  • Lingvistika II. - Morfológia a lexikológia
  • Gramatický proseminár
  • Bakalársky seminár
  • Konverzácia I.
  • Konverzácia II.
  • Konverzácia III.
  • Lingvistika III. - Syntax
  • Písanie
  • Akademické písanie



Vyučujúci: Mgr. Renáta Lengyel-Marosi, PhD. marosiova@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/26478

Predmety:

  • Úvod do štúdia literatúry
  • Dejiny americkej literatúry I.
  • Lingistika I. - Fonetika a Počúvanie s porozumením
  • Jazykový seminár I.
  • Jazykový seminár II.
  • Reália, kultúra a dejiny Veľkej Británie
  • Konverzácia I.
  • Konverzácia II.
  • Konverzácia III.
  • Reália, kultúra a dejiny USA
  • Gramatický proseminár
  • Bakalársky seminár
  • Čítanie literárnych textov z 19. storočia
  • Čítanie literárnych textov z 20. storočia
  • Čítanie literárnych textov z 21. storočia
  • Čítanie amerických literárnych textov z 20 a 21. storočia
  • Písanie


Vyučujúci: Mgr. Klaudia Pauliková, PhD., paulikovak@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/32651

Predmety:

  • Metodika I.
  • Metodika II.
  • Jazykový seminár I.
  • Jazykový seminár II.
  • Konverzácia I.
  • Konverzácia II.
  • Konverzácia III.
  • Gramatický proseminár
  • Písanie
  • Lingistika I. - Fonetika a počúvanie s porozumením
  • Bakalársky seminár
g) - Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu (meno a kontakt).

Do vypracovania študijného programu bol zapojený:

Viktor Makki, 127751@student.ujs.sk


Členovia študentskej časti Akademického senátu PF UJS:

https://tkk.ujs.sk/sk/fakulta/akademicky-senat.html

h) - Študijný poradca študijného programu (s uvedením kontaktu a s informáciou o prístupe k poradenstvu a o rozvrhu konzultácií).
i) - Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami).

Študijný referent: Zsuzsanna Farkas, farkasz@ujs.sk

Kariérny poradca: Mgr. Norbert Istvánik, istvanikn@ujs.sk

Ubytovací referát: Mgr. Attila Duba, dubaa@ujs.sk  

Asistentka katedry: Mgr. Szilvia Hanusz, hanuszs@ujs.sk

8. - Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) - Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).

Video o UJS – predstavenie fakúlt, vrátane knižnice, konferenčného centra, počítačových priestorov, telocviční, študentského domova, atď.

https://www.youtube.com/watch?v=1IvvlL0ynKg

Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia je dostupná na webovej stránke fakulty: https://pf.ujs.sk/sk/struktura/katedra-anglickeho-jazyka-a-literatury.html#infra%C5%A1trukt%C3%BAra-%C5%A1tudijn%C3%A9ho-programu

b) - Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).
c) - Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.
d) - Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie.
e) - Charakteristika na možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia.
f) - Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania.
9. - Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a) - Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium.

Prijatie na bakalárske štúdium je bez absolvovania prijímacích skúšok na základe študijných výsledkov dosiahnutých na strednej škole. Uchádzači by mali mať dostatočné jazykové znalosti (znalosť anglického jazyka aspoň na úrovni B2 Európskeho referenčného rámca).

b) - Postupy prijímania na štúdium.

https://www.ujs.sk/sk/prihlaska.html

https://www.ujs.sk/sk/termin-podania-prihlasky.html

https://www.ujs.sk/sk/poplatky-za-prijimacie-konanie.html

https://www.ujs.sk/sk/ponukane-studijne-programy/pedagogicka-fakulta.html

 

V zmysle zákona o vysokých školách základnou podmienkou prijatia na bakalárske štúdium je získanie úplného stredného vzdelania alebo úplného stredného odborného vzdelania.

c) - Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie.

V rámci prijímacieho konania na akademické roky 2019/2020, 2020/2021 a 2021/2022 všetky uchádzači o štúdium na Pedagogickej fakulte UJS v kombinačnom bakalárskom programe Učiteľstvo anglického jazyka a literatúry v kombinácii na základe odporúčania prijímacej komisie v súlade s podmienkami na prijatie na bakalárske štúdium na PF UJS na príslušný akademický rok boli prijatí na základe výsledkov zo strednej školy bez prijímacej skúšky.

10. - Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a) - Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu.

Snahou UJS je aktívne zapojiť študentov do hodnotenia a skvalitnenia študijného a programu a vyučovacieho procesu. Na PF UJS je každoročne uskutočnené hodnotenie kvality vyučovania, a to hodnotenie predmetu a hodnotenie prístupu učiteľa k vzdelávaciemu procesu. Hodnotenie sa uskutoční na konci každého semestra prostredníctvom akademického informačného systému dotazníkovou formou, a to anonymne, a zo strany študentov je hodnotenie dobrovoľné. V rámci hodnotenia majú študenti možnosť hodnotiť daný predmet, pričom sa vyjadrujú k jeho aktuálnosti, užitočnosti v súvislosti s konkrétnym študijným programom, a použiteľnosti v praxi. Taktiež je hodnotený prístup vyučujúceho, jeho pripravenosť, celkový zjav, otvorenosť k otázkam študentov, snahu pomôcť, korektnosť, zrozumiteľnosť výkladu, dôslednosť a objektívnosť v hodnotení výkonu študentov. Hodnotenie sa uskutočňuje podľa bodovej škály: veľmi dobrý (1), dobrý (2), priemerný (3), podpriemerný (4), zlý (5) a tiež slovným vyjadrením názoru študenta.

Výsledky hodnotenia spätnej väzby študentov sú predmetom diskusie na jednotlivých katedrách a fakultách. Výsledky sú aj súčasťou výročných správ, ktoré sú predkladané vedeckým radám a akademickým senátom, ktorých súčasťou sú aj študenti.

b) - Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Snahou UJS je aktívne zapojiť študentov do hodnotenia a skvalitnenia študijného a programu a vyučovacieho procesu. Na PF UJS je každoročne uskutočnené hodnotenie kvality vyučovania, a to hodnotenie predmetu a hodnotenie prístupu učiteľa k vzdelávaciemu procesu. Hodnotenie sa uskutoční na konci každého semestra prostredníctvom akademického informačného systému dotazníkovou formou, a to anonymne, a zo strany študentov je hodnotenie dobrovoľné. V rámci hodnotenia majú študenti možnosť hodnotiť daný predmet, pričom sa vyjadrujú k jeho aktuálnosti, užitočnosti v súvislosti s konkrétnym študijným programom, a použiteľnosti v praxi. Taktiež je hodnotený prístup vyučujúceho, jeho pripravenosť, celkový zjav, otvorenosť k otázkam študentov, snahu pomôcť, korektnosť, zrozumiteľnosť výkladu, dôslednosť a objektívnosť v hodnotení výkonu študentov. Hodnotenie sa uskutočňuje podľa bodovej škály: veľmi dobrý (1), dobrý (2), priemerný (3), podpriemerný (4), zlý (5) a tiež slovným vyjadrením názoru študenta.

Výsledky hodnotenia spätnej väzby študentov sú predmetom diskusie na jednotlivých katedrách a fakultách. Výsledky sú aj súčasťou výročných správ, ktoré sú predkladané vedeckým radám a akademickým senátom, ktorých súčasťou sú aj študenti.

c) - Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Snahou UJS je aktívne zapojiť študentov do hodnotenia a skvalitnenia študijného a programu a vyučovacieho procesu. Na PF UJS je každoročne uskutočnené hodnotenie kvality vyučovania, a to hodnotenie predmetu a hodnotenie prístupu učiteľa k vzdelávaciemu procesu. Hodnotenie sa uskutoční na konci každého semestra prostredníctvom akademického informačného systému dotazníkovou formou, a to anonymne, a zo strany študentov je hodnotenie dobrovoľné. V rámci hodnotenia majú študenti možnosť hodnotiť daný predmet, pričom sa vyjadrujú k jeho aktuálnosti, užitočnosti v súvislosti s konkrétnym študijným programom, a použiteľnosti v praxi. Taktiež je hodnotený prístup vyučujúceho, jeho pripravenosť, celkový zjav, otvorenosť k otázkam študentov, snahu pomôcť, korektnosť, zrozumiteľnosť výkladu, dôslednosť a objektívnosť v hodnotení výkonu študentov. Hodnotenie sa uskutočňuje podľa bodovej škály: veľmi dobrý (1), dobrý (2), priemerný (3), podpriemerný (4), zlý (5) a tiež slovným vyjadrením názoru študenta.

Výsledky hodnotenia spätnej väzby študentov sú predmetom diskusie na jednotlivých katedrách a fakultách. Výsledky sú aj súčasťou výročných správ, ktoré sú predkladané vedeckým radám a akademickým senátom, ktorých súčasťou sú aj študenti.

11. - Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu
(napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne).

Webová stránka Katedry anglického jazyka a literatúry:

https://tkk.ujs.sk/sk/struktura/katedra-anglickeho-jazyka-a-literatury.html

http://www.ujs.sk/pf/kmf/index.php


Štipendijný poriadok UJS, Doplnok č. 1 k Štipendijnému poriadku UJS, Doplnok č. 2 k Štipendijnému poriadku UJS  

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Stipendijny_poriadok_2018.pdf

http://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/2018_07_03_Stipen_poriadok_dopl_FIN.pdf

https://www.ujs.sk/documents/Doplnok%20%C4%8D.%202%20k%20%C5%A0tipendijn%C3%A9mu%20poriadku%20UJS.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné predpisy: 2018-2, 2018-9, 2020-6


Smernica č. 5/2013 o Študentskej vedeckej odbornej činnosti UJS, Dodatok č. 1 k Smernici o Študentskej vedeckej odbornej činnosti UJS

https://www.ujs.sk/documents/Smernica%205-2013%20o%20%C5%A0VO%C4%8C%20-%20%C3%9A.%20Z.,%20vr%C3%A1t.%20dodatku%20%C4%8D.%201.pdf

https://www.ujs.sk/documents/Dodatok%20%C4%8D.%201%20k%20Smernici%20%C4%8D.%205-2013%20o%20%C5%A0VO%C4%8C.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2021-5, 2021-4


Smernica rektora UJS č. 10/2010 o zásadách požičiavania prenosných počítačov študentom (v znení dodatku č. 1)

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2011-7


Smernica rektora č. 1/2021 Školné a poplatky spojené so štúdiom na Univerzite J. Selyeho na akademický rok 2021/2022

https://www.ujs.sk/documents/Smernica%20%C4%8D.%201-2021%20-%20Skolne_a_poplatky_2021_2022.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2021-6


Smernica Č. 9/2020, ktorou sa vydáva Domový a ubytovací poriadok ŠD UJS, Smernica č. 11/2020, ktorou sa vydáva Dodatok č.1 k Domovému a ubytovaciemu poriadku ŠD UJS

https://www.ujs.sk/documents/2021-05-24_Domov%C3%BD%20a%20ubytovac%C3%AD%20poriadok%20%C5%A0D%20UJS.pdf

https://www.ujs.sk/documents/2021-05-24_Dodatok%20%C4%8D.%201%20k%20Domov%C3%A9mu%20a%20ubytovaciemu%20poriadku%20%C5%A0D%20UJS.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2020-29, 2020-43


Imatrikulačný a promočný poriadok UJS  

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné predpisy: 2015-5


Smernica č. 8/2016 O vydávaní dokladov o absolvovaní štúdia na UJS, 

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2016-10


Smernica rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok Univerzitnej knižnice UJS, Dodatok č. 1 k Smernici rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok Univerzitnej knižnice UJS, Dodatok č. 2 k Smernici rektora č. 1/2014

Knižničný a výpožičný poriadok Univerzitnej knižnice UJS

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/1422266793368.pdf

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Dodatok%20%C4%8D.%201%20k%20Smernici%20%C4%8D.%2012014%20Kni%C5%BEni%C4%8Dn%C3%BD%20a%20v%C3%BDpo%C5%BE.%20poriadok%20UK%20UJS.pdf

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/dodatok_KVP_2016-12%20(3).pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2014-2, 2016-18, 2016-24


Štatút Študentskej samosprávy, 

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2010-8


Smernice rektora č. 3/2014 o organizovaní zahraničných mobilít študentov, učiteľov a zamestnancov v rámci programu Erasmus+ na UJS – Úplné znenie  

http://www.ujs.sk/documents/%C3%9Aplne%20znenie_Smernice%20rektora%20%C4%8D.%203-2014_ERASMUS.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2021-16


Smernica č. 7/2016 o študentoch so špecifickými potrebami a o pôsobnosti koordinátora UJS pre študentov so špecifickými potrebami

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2016-9


Smernica č. 6/2016 o slobodnom prístupe k informáciám 

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Smernica.c.6_2016.UJS.o.slobodnom.pristupe.k.informaciam.prilohy.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2016-8