DOKUMENT
Podprogram, časť študijného programu Bm22 - Učiteľstvo biológie
Stupeň - II. - druhý stupeň, forma - denná, typ - učiteľské štúdium
Typ dokumentu Opis študijného programu
Názov vysokej školy Univerzita J. Selyeho
Sídlo vysokej školy Bratislavská cesta 3322, 94501 Komárno
Názov fakulty Pedagogická fakulta
Sídlo fakulty Bratislavská cesta 3322, 945 01 Komárno
Orgán vysokej školy na schvaľovanie študijného programu:
Rada systému zabezpečenia kvality vzdelávania na UJS
Dátum schválenia študijného programu alebo úpravy študijného programu:
26.02.2013
Dátum ostatnej zmeny opisu študijného programu:
13.06.2022
1. - Základné údaje o študijnom programe
a) - Názov študijného programu a číslo podľa registra študijných programov.
učiteľstvo biológie v kombinácii – II. stupeň – denná forma: 100535
b) - Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania.
2. stupeň, 767, 768
c) - Miesto/-a uskutočňovania študijného programu.
Komárno
d) - Názov a číslo študijného odboru, v ktorom sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, alebo kombinácia dvoch študijných odborov, v ktorých sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, ISCED-F kódy odboru/ odborov.
38 Učiteľstvo a pedagogické vedy, ISCED-F kódy (2013):, 0114 Príprava pre učiteľov s predmetovou špecializáciou
e) - Typ študijného programu: akademicky orientovaný, profesijne orientovaný; prekladateľský, prekladateľský kombinačný (s uvedením aprobácií); učiteľský, učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií); umelecký, inžiniersky, doktorský, príprava na výkon regulovaného povolania, spoločný študijný program, interdisciplinárne štúdiá.
učiteľský kombinačný študijný program, učiteľstvo biológie v kombinácii s aprobáciami: chémia; anglický jazyk a literatúra; nemecký jazyk a literatúra; slovenský jazyk a literatúra; maďarský jazyk a literatúra; dejepis; katechetika; matematika; informatika
f) - Udeľovaný akademický titul pred menom.
Mgr.
g) - Forma štúdia.
denná
h) - Pri spoločných študijných programoch spolupracujúce vysoké školy a vymedzenie, ktoré študijné povinnosti plní študent na ktorej vysokej škole (§ 54a zákona o vysokých školách).

Nerelevantné


i) - Jazyk alebo jazyky, v ktorých sa študijný program uskutočňuje.
maďarský jazyk, slovenský jazyk
j) - Štandardná dĺžka štúdia vyjadrená v akademických rokoch.
2 roky
k) - Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov.
Plánovaný počet študentov na ďalší akademický rok: 20, Skutočný počet uchádzačov na akademický rok 2021/2022: 15, Počet zapísaných študentov k 31. 10. 2021: 15
2. - Profil absolventa a ciele vzdelávania
a) - Vysoká škola popíše ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania.

Kvalifikácia absolventa zodpovedá príslušnej úrovni vzdelania podľa kvalifikačného rámca. Ciele a merateľné vzdelávacie výstupy zodpovedajú úrovni Slovenského kvalifikačného rámca v Európskom priestore vysokoškolského vzdelávania: druhý stupeň – Mgr., úroveň SKKR 7. (https://www.minedu.sk/data/att/13619.pdf)

Absolvent učiteľských študijných programov disponuje poznatkami o biologických, psychologických a sociálnych aspektoch vývinu jednotlivca, pozná a chápe koncept inštitucionálneho socializačného procesu v širších sociálnovedných súvislostiach. Ďalšie špecifiká absolventa I. stupňa odboru obsahuje Opis ŠO Učiteľstvo a pedagogické vedy, ktorý sa nachádza vo vyhláške 244/2019 Z. z. o sústave študijných odborov Slovenskej republiky.

Odborný profil absolventa je formovaný absolvovaním nasledujúcich vedných disciplín: botanika, zoológia, genetika, antropológia, mikrobiológia, ekológia, geológia a didaktika a hraničné vedné disciplíny. Absolvent disponuje širokým spektrom znalostí z kľúčových oblastí biologických vedných disciplín a ďalších disciplín v rámci širšieho vedného základu, ktorými disponuje študijný program. Má pedagogické a odborné poznatky a zručnosti v metódach výskumu na rôznych úrovniach organizácie živých systémov, ktoré je schopný aplikovať pri riešení praktických úloh, vykonávať základné práce v experimentálnej biológii, školskej a mimoškolskej činnosti. Absolvent programu dokáže riešiť didaktické a metodické problémy vyučovania biológie, má poznatky a zručnosti v metódach výskumu živých systémov na rôznych úrovniach ich organizácie (molekula, bunka, organizmus, populácia, ekosystém).

Odborná zložka študijného programu profiluje vedomosti, zručnosti a kompetencie absolventa v nasledovných oblastiach:

-       Teoretické vedomosti: absolvent disponuje prierezovými teoretickými vedomosťami v hore uvedených vedných oblastiach, a chápe podstatné fakty v biológii, dokáže ich aplikovať pri riešení základného a aplikovaného výskumu, chápe súvislostí medzi biologickými vednými disciplínami a ďalšími prírodovednými odbormi.

-       Praktické schopnosti a zručnosti – absolvent učiteľstva biológie získa kompetentnosti na vyučovanie biologických disciplín, bude metodicky pripravený na odovzdávanie poznatkov z biologických disciplín, získa schopnosť používať metódy biologických a vybraných chemických a štatistických vedných disciplín, pracovať s prístrojmi, zariadeniami a materiálom v oblasti základného a aplikovaného biologického výskumu, kriticky posúdiť vhodnosť použitia metód a nástrojov základného a aplikovaného biologického výskumu, aktívne získavať informácie a využívať ich pri riešení situácií v praxi, analyzovať a syntetizovať údaje získané v experimentálnom výskume a v teréne, na základe získaných údajov navrhnúť možné riešenie problému.

K ďalším kompetenciám absolventa patrí schopnosť riešiť úlohy vyžadujúce príslušnú odbornosť, koordinovať čiastkové úlohy a niesť zodpovednosť za tieto úlohy, schopnosť identifikovať, zhodnotiť a vhodne aplikovať etické, sociálne a ďalšie princípy do svojej činnosti, schopnosť samostatne získavať nové poznatky a aktívne rozširovať svoje vedomosti.

Absolvent má pohľad do širších súvislostí výchovy a vzdelávania, a má osvojenú informačnú gramotnosť. Svoje odborné zručnosti a vedomosti, ako aj pedagogické vedomosti vie využívať pri plánovaní a realizácii edukačného procesu v škole aj v oblasti záujmových a voľnočasových aktivít. Taktiež je schopný orientovať sa v organizačných podmienkach inštitucionálneho vzdelávania, preto dokáže pôsobiť okrem suportívnych zložiek inštitucionálneho vzdelávania ako učiteľ regionálneho školstva pre vekové skupiny 11 až 20 rokov.

Absolventi ŠP učiteľstvo biológie v kombinácii sú pripravení aj na to, aby mohli pokračovať v štúdiu na 3. stupni vysokoškolského štúdia v príslušných študijných odboroch.


b) - Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov.

Absolvent študijného programu získa úplné vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa v odbore Učiteľstvo a pedagogické vedy. Uplatnenie môže nájsť predovšetkým ako učiteľ regionálneho školstva v zmysle zákona 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch. Povolanie indikujeme na základe Prílohy k Vyhláške č. 516/2011 Z. z. Štatistická klasifikácia zamestnaní SK ISCO-08, ktorá je dostupná na: https://www.kvalifikacie.sk/sites/nsk/files/employers/sk_isco-08_0.pdf

Absolventi sa vzhľadom na špecifiká ŠP učiteľstvo biológie v kombinácii sa potenciálne môžu uplatniť na trhu práce aj ako pedagogický asistent, pedagogický pracovník pre mimoškolskú činnosť, pracovník školského podporného tímu. Okrem školstva dokáže pôsobiť aj v podporných zložkách inštitucionálneho vzdelávania, v podporných zložkách vzdelávania v neziskových a mimovládnych organizáciách a v podporných zložkách pracovných tímov galérií aj v oddeleniach múzeí s biologickým zameraním, alebo ako súčasť projektových tímov s biologickým zameraním.

Absolventi študijného programu pri posudzovaní ich uplatniteľnosti na trhu práce budú spadať do kategórie "011 Vzdelávanie" podľa medzinárodnej štandardnej klasifikácie (International Standard Classification of Education: Fields of Education and Training 2013)


c) - Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania.

Vyjadrenie k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania poskytla Mgr. Angelika Czibor, učiteľka v odbore biológia a chémia, riaditeľka Základnej školy Lajosa Tarczyho s vyučovacím jazykom maďarským v Chotíne, predstaviteľka zamestnávateľov. 


3. - Uplatniteľnosť
a) - Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu.

Absolventi ŠP učiteľstva biológie v kombinácii (II. stupeň) nachádzajú uplatnenie ako učiteľ biologických predmetov doma i v zahraničí. Miera nezamestnanosti po absolvovaní aj II. stupňa štúdia dosahuje 0 %. (Štatistické prehľady o uplatniteľnosti a zamestnanosti absolventov sú dostupné z: https://uplatnenie.sk/?degree=V%C5%A0&vs=725000000&faculty=725020000&field=7801T00&year=2019)

Informácie o uplatniteľnosti absolventov študijných programov UJS sleduje aj Centrum kariérneho poradenstva UJS.

Prieskumu prevedeného v r. 2021 sa zúčastnili absolventi v počte 342, z toho absolventi študijného programu učiteľstva biológie v kombinácii II. stupňa štúdia v počte 10.

Respondenti získali diplom v rokoch 2018 až 2021.

Nikto nepokračoval v štúdiu na III. stupni, 100% sa z nich zamestnalo. 

80% zamestnaných respondentov našlo uplatnenie v odbore ukončeného štúdia, 10% zamestnaných respondentov v príbuznej oblasti, 10% zamestnaných respondentov získalo prácu v úplne inej oblasti.

74% zamestnaných v odbore patrí do zamestnaneckej skupiny „Učitelia v základných školách“, 13% do zamestnaneckej skupiny „Učitelia v stredných školách“ a 13% do zamestnaneckej skupiny „Majstri a lektori prípravy na povolanie“. 

38% zamestnaných v odbore vyučuje predmety súvisiace s obidvoma vyštudovanými aprobáciami, 50% vyučuje predmety jeden aprobácie a 12% vyučuje predmety nesúvisiace s pôvodne vyštudovanou aprobáciou.

b) - Prípadne uviesť úspešných absolventov študijného programu.

Úspešnými absolventmi študijného programu učiteľstva biológie v kombinácii II. stupňa štúdia sú:

Mgr. Lilla Tóthová – učiteľka v Jókai Mór Gimnázium Komárom, Maďarsko (http://jmgk.hu/content/tanarok)

Mgr. Evelína Vargová – učiteľka v Tatabányai Szc Kultsár István Technikum és Szakgimnázium, Maďarsko (http://www.kultsar.hu/documents/tanarok.pdf)

PaedDr. Daniel Dancsa – učiteľ v ZŠ s MŠ Károlya Dömeho s VJM, Iža (https://dksuli.edupage.org/a/alkalmazottak)

Mgr. Mária Szencziová, učiteľka základnej školy, Dvory nad Žitavou. Prezentácia vo forme videu sa nachádza na YouTube stránke Univerzity J.Selyeho: https://www.youtube.com/watch?v=okn_-ZBciRM


c) - Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba).

Spätná väzba so zameraním na skúmanie kvality študijného programu učiteľstvo biológie v kombinácii sa realizuje priebežne učiteľmi zabezpečujúcimi ŠP. Realizuje sa individuálnou formou počas pracovných návštev učiteľov biológie a na základe štruktúrovaných rozhovorov medzi učiteľmi biológie, vedeniami ZŠ a SŠ, pracovníkmi MPC a cvičných škôl a učiteľmi Katedry biológie PF UJS so zameraním na kvalitu skladby študijného programu a kvalitu profilujúcich zložiek absolventov. Získané informácie sú vyhodnocované počas pracovných zasadnutí Katedry biológie jej členmi.

O hodnotenie kvality predkladaného ŠP učiteľstvo biológie v kombinácii sme požiadali potencionálnych zamestnávateľov našich absolventov. Svoje hodnotenie a stanovisko nám poskytla riaditeľka školy Základná škola Lajosa Tarczyho s vyučovacím jazykom maďarským v Chotíne (946 31 Chotín, Školská 332).

Informácie o spokojnosti zamestnávateľov so študijným programom a absolventmi UJS sleduje aj Centrum kariérneho poradenstva UJS. Výsledky prieskumu sú dostupné na https://www.ujs.sk/sk/ucitelstvo-biologie-v-kombinacii.

 


4. - Štruktúra a obsah študijného programu
a) - Vysoká škola popíše pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe.

Štúdium študijného programu učiteľstva v kombinácii sa skladá z troch častí: z učiteľského základu a dvoch aprobácií. Predmety študijného programu sú koncipované tak, aby pokrývali proporčne témy sociálno-vedného, pedagogického a psychologického základu učiteľstva a predmetových aprobácií.

Študijný program učiteľstvo biológie v kombinácii má poskytnúť základné odborné vzdelanie v oblasti pedagogickej teórie a praxe a vybraných disciplín biológie. Študent študijného programu si v rámci plnenia náležitostí študijného programu, resp. jeho kompletného absolvovania a získania potrebného minimálneho počtu kreditov vytvára vlastný študijný plán, do ktorého si volí okrem povinných predmetov aj povinne voliteľné a výberové predmety podľa svojich požadovaných odborných potrieb a záujmu. V odporúčanom študijnom pláne sú vymedzené profilové predmety, ktoré sú podmienkou pre úspešné absolvovanie štúdia ŠP. Obsah štúdia študijného programu vzhľadom na vzdelávanie biologických disciplín sa skladá z teoretickej a praktickej časti, ktoré sa uskutočňujú v rôznych formách vzdelávania (prednášky a/alebo semináre a/alebo cvičenia). 

V rámci učiteľských študijných programov v kombinácii študent si zapíše všetky povinné predmety oboch aprobácií aj učiteľského základu.

Z aprobácie biológia z ponúkaných alternatívnych povinne voliteľných predmetov si študent zvolí povinne minimálne jeden v každom semestri nad rámec   , diplomového seminára a pedagogickej praxe.

Ďalšie nepovinné predmety si študent zapisuje v rámci učiteľského základu v 1., 2., a 4. semestri z celofakultnej ponuky nepovinných predmetov.

 


b) - Vysoká škola zostaví odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu.

Po zosúladení ŠP učiteľstva biológie v kombinácii (II. stupeň) s úpravou novoprijatí študenti začiatkom ďalšieho akademického roka nastúpia na zosúladený ŠP a budú študovať podľa predmetov a pravidiel po úprave, pričom študenti druhého ročníka pokračujú v štúdiu zosúladeného ŠP podľa pôvodného odporúčaného študijného plánu a predmetov, na ktorý boli prijatí.


c) - V študijnom pláne spravidla uvedie:

V rámci učiteľských študijných programov v kombinácii študent si zapíše všetky povinné predmety oboch aprobácií aj učiteľského základu.

Z aprobácie biológia z ponúkaných alternatívnych povinne voliteľných predmetov si študent zvolí povinne minimálne jeden v každom semestri nad rámec diplomového seminára a pedagogickej praxe.

Povinne voliteľnú pedagogickú prax si študent zapíše z aprobácie biológia len raz (alebo PPX4 ktorý je ponúkaný v 2. semestri, alebo PPX5 ponúkaný v 3. semestri). Druhý z nich si zapíše z druhej aprobácie.

Ďalšie nepovinné predmety si študent zapisuje v rámci učiteľského základu v 1., 2., a 4. semestri z celofakultnej ponuky nepovinných predmetov.


Pripojené v osobitnom súbore – profilové predmety sú označené X.


V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov sú jednoznačne opísané požiadavky na ich absolvovanie, ako aj učebné výstupy (podrobne charakterizované výstupy vedomostí, zručností, a kompetentností), ktoré nadobudne absolvent po absolvovaní vzdelávacej časti/predmetu.


Prerekvizitami predmetov štátnej skúšky sú profilové predmety a absolvovanie povinných vzdelávacích častí/predmetov študijného programu.


V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov je jednoznačne deklarovaná vzdelávacia činnosť, ktorou PF UJS zabezpečuje dosahovanie očakávaných výstupov vzdelávania.

Vo väčšine prípadov vzdelávacích častí/predmetov sa uprednostňuje vzdelávacia činnosť prezenčnou formou – prednáška, seminár, a cvičenie, avšak vzhľadom aj na aktuálnu epidemiologickú situáciu považujeme za potrebné a prirodzené dané činnosti uskutočniť aj formou online činností.


V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov sú jednoznačne deklarované metódy vzdelávania, ako „prezenčné“. 


Osnovy v informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov, ktoré sú väčšinou realizované formou prednášok, seminárov a cvičení.


Pri príprave vzdelávacích častí/predmetov predkladaného študijného programu sme zohľadnili pracovné zaťaženie študentov, v súlade s ECTS, a to v závislosti od pridelených kreditov a časového rozsahu v akom sa vzdelávanie uskutoční.


V prípade vzdelávacích častí/predmetov s vyššími kreditmi, kde hodinová dotácia prezenčnej výučby nebola v súlade s pracovným zaťažením študenta, sú deklarované učebné úlohy, zadania, výstupy, ktoré rieši študent riadeným samoštúdiom pod vedením učiteľa, a následným preukázaním vedomostí resp. zručností, ktoré boli vopred stanovené vo formulácii zadaní.


PaedDr. Tamás Török, PhD.

prodekan pre vzdelávanie a sociálnu starostlivosť o študentov

tel.: 035 / 3260 626

e-mail: torokt@ujs.sk


V informačných listoch vzdelávacích častí/predmetov sú uvedení zodpovední vyučujúci.


PF UJS (Bratislavská cesta 3322, Komárno), budova FEI UJS (Hradná 21, Komárno)



d) - Vysoká škola uvedie počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia.
Na skončenie štúdia je potrebných 120 kreditov, z toho 54 z jednej aprobácie (z ktorej študent píše diplomovú prácu), 42 z druhej aprobácie a 24 kreditov z učiteľského základu. V rámci učiteľských študijných programov v kombinácii študent si zapíše všetky povinné predmety oboch aprobácií aj učiteľského základu. Z aprobácie biológia z ponúkaných alternatívnych povinne voliteľných predmetov si študent zvolí povinne minimálne jeden v každom semestri nad rámec diplomového seminára a pedagogickej praxe. Povinne voliteľnú pedagogickú prax si študent zapíše z aprobácie biológia len raz (alebo PPX4, ktorý je ponúkaný v 2. semestri, alebo PPX5 ponúkaný v 3. semestri). Druhý z nich si zapíše z druhej aprobácie. Ďalšie nepovinné predmety si študent zapisuje v rámci učiteľského základu v 1., 2., a 4. semestri z celofakultnej ponuky nepovinných predmetov.
e) - Vysoká škola pre jednotlivé študijné plány uvedie podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre:

Za povinné predmety študent získava 80 kreditov. Z toho 72 kreditov za predmety kontaktnej výučby a pedagogickú prax (27 kreditov z prvej aprobácie, 27 z druhej aprobácie, a 12 z učiteľského základu), okrem toho študent povinne absolvuje štátnu skúšku za 8 kreditov (z toho 3 kredity z prvej aprobácie, 3 z druhej aprobácie, a 2 z učiteľského základu).

V jednotlivých aprobáciách môže byť rozdiel 1-2 kredity navyše, alebo na úkor povinných predmetov, tieto sú však kompenzované ponukou povinne voliteľných predmetov. Súčet kreditov za povinné a povinne voliteľné predmety ostáva konštantný: 117 kreditov.


Za povinne voliteľné predmety študent získava 37 kreditov. Z toho 29 kreditov za predmety kontaktnej výučby a pedagogickú prax (13 kreditov z prvej aprobácie – z ktorej študent píše záverečnú prácu, 9 kreditov z druhej aprobácie a 7 kreditov z učiteľského základu), okrem toho si študent povinne absolvuje obhajobu diplomovej práce z jednej aprobácie za 8 kreditov.


Nepovinné predmety si študent zapisuje v rámci učiteľského základu z celofakultnej ponuky nepovinných predmetov v počte min. 3 kredity za magisterské štúdium.  


Na skončenie štúdia je potrebných 120 kreditov, z toho 54 z jednej aprobácie (z ktorej študent píše diplomovú prácu), 42 z druhej aprobácie a 24 kreditov z učiteľského základu.  


Študent získava 12 kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce (z toho 4 za prácu na diplomovej práci v rámci predmetu Diplomový seminár, a 8 za obhajobu záverečnej práce).  


Študent získava 12 kreditov za pedagogickú prax (6 v rámci jednej aprobácie, a 6 v rámci druhej aprobácie).

 


f) - Vysoká škola popíše pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu.

Pravidlá, kritériá a metódy hodnotenia sú transparentné, učiteľom vopred komunikované, uvedené v jednotlivých informačných listoch predmetov. V podmienkach na absolvovanie predmetov sú jasne deklarované študijné a iné povinnosti študenta počas dosahovania cieľov vzdelávania, forma plnenia študijných povinností a kritériá hodnotenia čiastkových výstupov, produktov. Výsledky hodnotenia študentov sú zaznamenané, dokumentované a archivované. Pravidlá a postupy procesu hodnotenia sú deklarované v Študijnom poriadku UJS (úplné znenie s dodatkami). Pravidlá a postupy archivácie dokumentov preukazujúcich plnenie výstupov vzdelávania sú určené Smernicou rektora č. 4/2021 o archivovaní dokumentov preukazujúcich plnenie výstupov vzdelávania.

V priebehu vyučovania študenti dostávajú od učiteľa spätnú väzbu a priestor na opravu chýb, ako aj usmernenie k ich odstráneniu a dosiahnutiu stanoveného cieľa. Študenti majú možnosť dozvedieť sa svoje vlastné hodnotenie priebežné formatívne pri konzultácii s vyučujúcim a sumatívne cez AIS, resp. cez platformu Moodle. 

Študenti majú možnosť využiť konzultačné hodiny vyučujúcich počas každého semestra štúdia. Študenti majú prístup ku konzultáciám vyučujúcich, kde príklady dobrej praxe ukazujú, že študenti využívajú konzultačné hodiny k napredovaniu a dosiahnutiu lepších výsledkov.

V prípade neúspešného splnenia vzdelávacích predpokladov, študenti majú prístup k dvom opravným termínom (okrem riadneho termínu), majú možnosť podstúpenia aj komisionálnej skúšky. Uvedené pravidlá sú deklarované v Študijnom poriadku UJS, ako aj ďalšie postupy a pravidlá vzťahujúce na kredity, ich zhromažďovanie a prenos. Administratívnu kontrolu štúdia v akademickom informačnom systéme vykonáva Študijné oddelenie podľa postupov opísaných v Študijnom poriadku UJS. Nový Študijný poriadok schválený Akademickým senátom nadobudne účinnosť začiatkom nového akademického roka a to dňom 1. 9. 2022: https://www.ujs.sk/documents/%C5%A0tudijn%C3%BD%20poriadok%20UJS%202022%20-%20final,%20%C3%BA%C4%8Dinn%C3%BD%201.%209.%202022%20(1).pdf


g) - Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.

Študijný poriadok UJS opisuje postupy a pravidlá na získavanie kreditov, ich zhromažďovanie a prenos, čo je v súlade s Európskym systémom transferu kreditov. Podobne sú definované pravidlá a postupy uznávania absolvovania predmetov na inej vysokej škole.


h) - Vysoká škola uvedie témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam).

Fakulta každoročne v súlade so Študijným poriadkom UJS prostredníctvom jednotlivých pracovísk zverejňuje zoznam tém záverečných prác v AIS, najneskôr do 30. mája predošlého akademického roka. Témy záverečných prác schvaľuje zodpovedná osoba za študijný program a to tak, aby súčet záverečných prác na prvom a druhom stupni štúdia, vedených jedným zamestnancom nepresiahol v jednom akademickom roku desať.

Pri schvaľovaní tém musí byť zároveň dodržaná podmienka, aby vedúci záverečnej práce mal aspoň o jeden stupeň vyššie vysokoškolské vzdelanie, resp. kvalifikáciu, ako je vedená záverečná práca (jedinú výnimku tvoria odborníci z praxe), ako aj to, aby vypísaná téma zodpovedala vedecko-pedagogickej profilácii školiteľa. 


i) - Vysoká škola popíše alebo sa odkáže na:

Pravidlá a postupy na zadávanie, spracovanie, oponovanie, obhajoby a hodnotenie záverečných prác sú deklarované a formulované Študijnom poriadku UJS (https://www.ujs.sk/documents/%C5%A0tudijn%C3%BD%20poriadok%20UJS%202022%20-%20final,%20%C3%BA%C4%8Dinn%C3%BD%201.%209.%202022%20(1).pdf)


Študijný/výskumný pobyt, ktorým deklarujeme podporu domácej aj zahraničnej mobility študentov. Študijný poriadok UJS jednoznačne opisuje postupy a pravidlá na získavanie kreditov, ich zhromažďovanie a prenos, čo je v súlade s Európskym systémom transferu kreditov. Podobne sú definované pravidlá a postupy uznávania absolvovania predmetov na inej vysokej škole.

V záujme zvyšovania podielu účastníkov na Erasmus+ mobilitách Úsek pre medzinárodné vzťahy v spolupráci s fakultami UJS pravidelne organizuje informačné Erasmus+ dni a workshopy, a ponúka možnosť osobnej alebo online konzultácie. Študentom UJS sú distribuované propagačné materiály a pravidelne sú zverejňované informácie prostredníctvom informačných nástrojov univerzity.

Pravidlá a postupy sú sformulované v Smernici rektora č. 3/2014 o organizovaní zahraničných mobilít študentov, učiteľov a zamestnancov v rámci programu Erasmus+ na UJS, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2018, číslo 10).


Vysoká škola v študijnom programe uplatňuje pravidlá a nástroje zabezpečenia výskumnej integrity a prevencie plagiátorstva a ďalších akademických podvodov. V zmysle Štatútu UJS plagiátorstvo sa považuje za priestupok a je predmetom disciplinárneho konania. Vysoká škola identifikuje porušenia výskumnej integrity, plagiátorstvo a akademické podvody a realizuje opatrenia, ktoré zaručia, že porušenie týchto pravidiel nie je zlučiteľné so získaním akademického titulu. Pravidlá a postupy sú opísané v Štatúte PF UJS (2018), dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS - legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2020, číslo 3), Etickom kódexe UJS dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2013, číslo 11) a Disciplinárnom poriadku pre študentov (dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy).


V súlade so súčasným trendom univerzita systematizovane vyhľadáva a oslovuje študentov so špecifickými potrebami a eviduje pozorovateľný nárast týchto študentov. Študenti so špecifickými potrebami majú nárok podľa ich špecifických potrieb na podporné služby. Pravidlá a postupy sú opísané v Smernici rektora č. 7/2016 o študentoch so špecifickými potrebami a o pôsobnosti koordinátora UJS pre študentov so špecifickými potrebami: https://www.ujs.sk/sk/univerzita/vnutorne-predpisy.html#smernice-a-pr%C3%ADkazy


Podľa Štatútu UJS študent sa stáva členom akademickej obce zápisom na štúdium niektorého zo študijných programov uskutočňovaných UJS, alebo jej fakultou. Ako člen akademickej obce na základe Štatútu UJS má právo obrátiť sa s návrhmi, pripomienkami a sťažnosťami na akademické samosprávne orgány – postupy a pravidlá ktorých sú definované v ich legislatívnych dokumentoch. Študenti študijného programu majú k dispozícii efektívne mechanizmy preskúmavania podnetov, ktorými sa domáhajú ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov, o ktorých sa domnievajú, že boli porušené, alebo poukazujú na konkrétne nedostatky v činnosti alebo v nečinnosti vysokej školy. Preskúmavanie podnetov je transparentné a uskutočňuje sa za účasti zástupcov študentov. Podávateľom podnetov je poskytovaná spätná väzba o výsledkoch preskúmania podnetov a o prijatých opatreniach. Podľa čl. 11 ods. 5, bod c) Organizačného poriadku UJS zabezpečuje vybavovanie agendy sťažností, oznámení, podnetov a upozornení Referát kontroly a legislatívy Rektorátu UJS podľa zákona č. 9/2010 Z.z. o sťažnostiach.




5. - Informačné listy predmetov študijného programu
V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.

Informačné listy vzdelávacích častí/predmetov predkladaného študijného programu boli spracované do štruktúry podľa prílohy č. 1 k vyhláške MŠVVaŠ SR č. 155/2013 Z. z., ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška MŠVVaŠ SR č. 614/2002 Z. z. o kreditovom systéme štúdia.

 


6. - Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
(alebo hypertextový odkaz).

Aktuálny harmonogram akademického roka

https://www.ujs.sk/sk/studium/harmonogram-akademickeho-roka.html

Rozvrhy pre jednotlivé študijné podprogramy sú vygenerovateľné z AIS UJS.


7. - Personálne zabezpečenie študijného programu
a) - Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu (s uvedením funkcie a kontaktu).

Dr habil. PaedDr. Melinda Nagy, PhD. – profesor, nagym@ujs.sk

https://www.portalvs.sk/regzam/?do=filterForm-submit&name=Melinda&surname=Nagy&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5

Profilové predmety sú uvedené v pripojenom VUPCH.


b) - Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu s priradením k predmetu s prepojením na centrálny Register zamestnancov vysokých škôl, s kontaktom (môžu byť uvedení aj v študijnom pláne).

Dr. habil. Sarolta Zsuzsanna Mészárosné Darvay, PhD. – docent, darvays@ujs.sk

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/28501

Profilové predmety sú uvedené v pripojenom VUPCH.

 

Ing. Pavol Balázs, PhD. – docent, balazsp@ujs.sk

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15606

Profilové predmety sú uvedené v pripojenom VUPCH.


c) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.

Je prístupný v Akademickom informačnom systéme.


d) - Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).

Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu sú súčasťou študijného plánu.

 

Dr habil. PaedDr. Melinda Nagy, PhD. – profesor, nagym@ujs.sk

https://www.portalvs.sk/regzam/?do=filterForm-submit&name=Melinda&surname=Nagy&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5

 

Dr. habil. Sarolta Zsuzsanna Mészárosné Darvay, PhD. – docent, darvays@ujs.sk

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/28501

 

Dr. habil. PaedDr. György Juhász, PhD.

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10492

 

Ing. Pavol Balázs, PhD. – docent, balazsp@ujs.sk

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15606

 

RNDr. Eva Tóthová Tarová, PhD.

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/24968

 

Ing. Iveta Szencziová, PhD. 

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/31907


e) - Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam (s uvedením kontaktov).

nerelevantné


f) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky školiteľov záverečných prác.

Je prístupný v Akademickom informačnom systéme UJS. Čiastočné informácie sú dostupné aj verejne na stránke kaatedry:

Dr. habil. Sarolta Zsuzsanna Mészárosné Darvay, PhD.

Dr habil. PaedDr. Melinda Nagy, PhD.

Ing. Pavol Balázs, PhD.

RNDr. Eva Tóthová Tarová, PhD.

Ing. Iveta Szencziová, PhD. 

 


g) - Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu (meno a kontakt).

Bc. Modrová Éva – zástupkyňa študentov študijného programu


h) - Študijný poradca študijného programu (s uvedením kontaktu a s informáciou o prístupe k poradenstvu a o rozvrhu konzultácií).

Študijný referent: Zsuzsanna Farkas, farkasz@ujs.sk


i) - Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami).

Študijný referent: Zsuzsanna Farkas, farkasz@ujs.sk

Kariérny poradca: Mgr. Norbert Istvánik, istvanikn@ujs.sk

Ubytovací referát: Mgr. Attila Duba, dubaa@ujs.sk 


8. - Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) - Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).

Katedra biológie sa nachádza v budove FEI UJS na adrese Hradná 21, 945 01 Komárno.

Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia je dostupná na webovej stránke fakulty: https://tkk.ujs.sk/sk/struktura/katedra-biologie.html#infra%C5%A1trukt%C3%BAra-%C5%A1tudijn%C3%A9ho-programu

Video o UJS – predstavenie fakúlt, vrátane knižnice, konferenčného centra, počítačových priestorov, telocviční, študentského domova, atď.

https://www.youtube.com/watch?v=1IvvlL0ynKg UJS promo video 10:54 (SK)

https://www.youtube.com/watch?v=IPG2OZOr_GM JSU promo video 10:16 (EN)

https://www.youtube.com/watch?v=6fvFodxMtfI  SJE promó videó 10:51 (HU)

Virtuálna túra – infraštruktúra UJS v Komárne (bez textu): http://ujs.sk/virtualtour/SJE_.html


b) - Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).

Knižnica umožňuje prezenčný prístup k študijnej literatúre pre študijný program, a to najmenej v rozsahu povinnej literatúry uvedenej v informačných listoch predmetov. V súčasnosti UK UJS eviduje viac ako 12 206 titulov týkajúcich sa pedagogiky, didaktiky a psychológie predloženého študijného programu a 1293 titulov vzťahujúcich sa k aprobácii biológia.

V univerzitnej knižnici sa používa knižničný informačný systém DAWINCI, ktorý je moderný knižnično-informačný systém, integrujúci najnovšie prvky z oblasti serverových aplikácií, databázových systémov, dokumentového manažmentu a v spojení s poznatkami a skúsenosťami knižníc ich pretavuje do komplexného multimediálneho knižničného a informačného systému. Systém poskytuje používateľom prístup k jednotlivým knižničným fondom prostredníctvom On-line katalógu OPAC cez webové stránky. Univerzitná knižnica UJS je podobne, ako ostatné univerzitné knižnice zapojená do centrálneho registra evidencie publikačnej činnosti CREPČ2 pre potreby MŠVVŠ SR.

Ďalšie informácie nájdete na stránke: http://uk.ujs.sk/sk/

Prístup študentov a pedagógov k potrebným databázam je riešený z dôvodu menšieho počtu užívateľov formou vzdialeného prístupu zamestnancov a študentov UJS cez CVTI SR. Cez tento prístup je riešený aj prístup k zahraničným vedeckým časopisom prístupných v online databázach jednotlivých vydavateľstiev. http://uk.ujs.sk/sk/zdroje/

Univerzitná knižnica organizuje workshopy, ktoré podporujú orientovanie sa v publikačných databázach a prácu s literárnymi zdrojmi.

Univerzitná knižnica UJS:

https://www.youtube.com/watch?v=uoGrPDFLmbc Egyetemi Könyvtár 0:47 (HU)


c) - Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.

Pre potreby dištančného vzdelávania alebo vzdelávania kombinovanou formou univerzita má v prevádzke 4 servery s videokonferenčným systémom BigBlueButton: https://bigbluebutton.ujs.sk/b/

Alternatívnym nástrojom na dištančné vzdelávanie je aj platforma MS Teams, ako súčasť balíka Office 365 A3 for faculty, ktorá je k dispozícii pre všetkých učiteľov aj študentov.

V roku 2015 bol na UJS vytvorený a zavedený do prevádzky e-learningový systém na báze open-source LMS Moodle: https://e-learning.ujs.sk/login/index.php?lang=sk

Moodle ponúka možnosť zverejňovania študijných a pomocných materiálov k jednotlivým predmetom, možnosti zadávania domácich úloh a elektronického testovania vedomostí v autorizovanej zóne.

Ďalšie informačné systémy, ktoré podporujú dištančné vzdelávanie sú:

https://support.ujs.sk/sk/informa%C4%8Dn%C3%A9-syst%C3%A9my.html


d) - Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie.

Z hľadiska zabezpečovania vzdelávacích činností na študijnom programe hlavnými partnermi sú cvičné školy, školské zariadenia, na ktorých sa uskutočňuje pedagogická prax študentov Pedagogickej fakulty UJS.

Pedagogická fakulta je zmluvne zviazaná s viac ako tridsiatimi cvičnými školami na Slovensku. Cvičné školy sú nielen v Komárne, ale aj napr. v Dunajskej Strede, vo Veľkom Mederi, v Galante, v Nových Zámkoch, v Rožňave, v Kráľovskom Chlmci, v Bratislave, v Šahách, v Štúrove, vo Veľkých Kapušanoch, v Kolárove a v Rimavskej Sobote. Aktuálny zoznam nájdete na: https://pf.ujs.sk/sk/studium/cvi-ne-koly.html

V rámci pedagogickej praxe študenti pozorujú a analyzujú edukačný proces, naučia sa aplikovať teoretické poznatky získané počas štúdia všeobecno-vzdelávacích predmetov, všeobecných a odborových didaktík a postupne si osvojujú pedagogické zručnosti potrebné na výkon pedagogickej profesie.


e) - Charakteristika na možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia.

V priebehu štúdia UJS poskytuje svojim študentom aj stimulujúce prostredie. UJS efektívne riadi a prevádzkuje Študentské domovy UJS, kde zabezpečuje komfortné ubytovanie pre študentov univerzity, s vhodnými podmienkami pre kvalitné bývanie so zodpovedajúcim hygienickým štandardom a bezpečnosťou. Súčasťou areálu ŠD je multifunkčné ihrisko umožňujúce študentom zmysluplné trávenie voľného času a športovanie.

Študentské domovy Čajka I. a Čajka II:

https://www.ujs.sk/sk/struktura/studentsky-domovx.html

https://www.youtube.com/watch?v=nir8ISQR2WY Sirály Kollégium 0:42 (HU)

 

UJS zabezpečuje študentom aj stravovanie v budove Konferenčného centra UJS. V Športovom centre Univerzity majú študenti možnosť športovania a realizácie ďalších voľnočasových aktivít.

Cieľom univerzity je poskytnúť aj možnosti kultúrneho, spoločenského a duchovného vyžitia. Mladé talenty nájdu svoje uplatnenie v speváckom zbore Cantus Iuventus. Študenti majú možnosť navštevovať kaplnku zriadenú v ŠD Čajka. 

 

Športové vyžitie: 

Športové centrum UJS

https://www.ujs.sk/sk/struktura/sportove-centrum-ujs.html

https://www.youtube.com/watch?v=K16KSlvdZag Egyetemi Sportközpont 2:03 (HU)

 

Spoločenské vyžitie: 

Študentský život na UJS:

https://www.youtube.com/watch?v=bONFBLppuHk Hallgatói Önkormányzat 1:57 (HU)

Študentská samospráva UJS

https://sjehok.org/

 

Sociálne a duchovné vyžitie: 

Katolické univerzitné stredisko

https://www.ujs.sk/sk/kontakt/katolicke-univerzitne-stredisko.html

 

Kultúrne vyžitie:

Stála výstava Jána Selyeho

https://www.ujs.sk/sk/kontakt/stala-vystava-janosa-selyeho.html

Kultúra v meste Komárno

https://www.ujs.sk/sk/kontakt/kultura.html

Spevácky zbor UJS Cantus Iuventus:

https://pf.ujs.sk/sk/archiv/6460-vystupenie-spevackeho-zboru-cantus-iuventus.html


f) - Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania.

UJS svojim študentom ponúka zahraničné študijné mobility v rámci mobilitných programov Erasmus+, programu Makovecz, CEEPUS a rôznych odborných stáží z ponuky Inštitúcie Balassi (Mobilitné granty Ministerstva ľudských zdrojov MR). 

V súčasnosti UJS má 118 uzatvorených bilaterálnych zmlúv, memoránd a medziinštitucionálnych dohôd so 63 partnerskými inštitúciami v 15 krajinách Európy ako aj medziinštitucionálne dohody v partnerských krajinách mimo EU v rámci aktivity KA107.

Úsek pre medzinárodné vzťahy v spolupráci s fakultami UJS pravidelne organizuje informačné Erasmus+ dni a workshopy, a ponúka možnosť osobnej alebo online konzultácie. Študentom UJS sú distribuované propagačné materiály, letáky a brožúry. Zároveň úsek pre medzinárodné vzťahy UJS pravidelne zverejňuje informácie o činnosti na internetovej stránke Erasmus+ UJS a hromadne zasiela informácie študentom, učiteľom a zamestnancom UJS prostredníctvom informačných nástrojov univerzity. Jazyková podpora pre študentov je zabezpečená prostredníctvom online nástroja jazykovej podpory OLS (On-line Linguistic Support) v rámci programu Erasmus+.

 

Partnerské inštitúcie: https://www.ujs.sk/sk/medzinarodne-vztahy/partneri.html

Erasmus+ mobilita študentov za účelom štúdia: http://erasmus.ujs.sk/sk/studium.html

Erasmus+ mobilita študentov za účelom stáže: http://erasmus.ujs.sk/sk/staz.html

Návod pre študentov na prihlasovanie na Erasmus+: http://erasmus.ujs.sk/sk

Program Makovecz: https://www.ujs.sk/sk/medzinarodne-vztahy/makovecz.html

Ostatné mobilitné programy: https://www.ujs.sk/sk/medzinarodne-vztahy/mobilita.html

Kontakty koordinátorov mobilitných programov: http://erasmus.ujs.sk/sk/kontakt.html

9. - Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a) - Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium.

Základnou podmienkou prijatia na magisterské štúdium učiteľstva biológie v kombinácii je úspešné ukončenie bakalárskeho štúdia učiteľstva biológie v kombinácii.

Cieľom univerzity je pripraviť kvalitných absolventov v akreditovaných študijných programoch. Predpokladom dosiahnutia tohto cieľa je prijať na štúdium tých študentov, ktorí spĺňajú náročné kritériá kvality. U uchádzačov na magisterské štúdium študijného programu učiteľstvo biológie v kombinácii je očakávané, že disponujú vedomosťami, zručnosťami a kompetenciami v nasledovných oblastiach: Systematika, taxonómia a ekológia nižších a vyšších rastlín, Systematika, taxonómia a ekológia evertebrátov a vertebrátov, Histológia a cytológia, Základy organickej a anorganickej chémie, Biochémia a molekulárna biológia, Anatómia človeka, Základy genetiky, Terénne práce z botaniky zo zoológie, fyziológia rastlín, živočíchov a človeka.

Očakáva sa, že uchádzač ovláda maďarský jazyk na komunikačnej úrovni, ale vítaná je znalosť slovenského jazyka alebo anglického jazyka.

Podmienky prijatia zahraničných študentov sú rovnaké ako podmienky prijatia občanov Slovenskej republiky. Postup uznávania dokladov vysokoškolského vzdelania v príslušnom študijnom odbore na účely pokračovania v štúdiu na UJS je riadené Smernicou Univerzity J. Selyeho č. 2/2020 o uznávaní dokladov o vzdelaní v príslušnom študijnom odbore na účely pokračovania v štúdiu.: https://www.ujs.sk/sk/studium/uznavanie-dokladov-o-vzdelani.html


b) - Postupy prijímania na štúdium.

O prijatí na štúdium rozhoduje dekan fakulty v súlade s podmienkami stanovenými pre prijatie na magisterské štúdium na PF UJS na príslušný akademický rok v rámci kapacitných možností študijného programu.


c) - Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie.

V akademických rokoch 2019/2020, 2020/2021 a 2021/2022 všetci uchádzači o štúdium magisterského študijného programu učiteľstva biológie boli prijatí na základe výsledkov z I. stupňa štúdia bez prijímacej skúšky na základe odporúčania prijímacej komisie v súlade s podmienkami na prijatie na magisterské štúdium na PF UJS na príslušný akademický rok.


10. - Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a) - Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu.

Výsledky vyhodnotenia ankiet sú priebežne prezentované na PF UJS, pre každého vyučujúceho, ako aj vedúcemu katedry a dekanovi fakulty prostredníctvom Akademického informačného systému - informácia o hodnoteniach, ako aj sprístupnené textové hodnotenia, námety a pripomienky študentov k jednotlivým predmetom a vyučujúcim. S úlohami týkajúcimi sa zavedenia, používania, monitorovania a prehodnocovania zabezpečenia kvality vzdelávania sa zaoberá primárne Rada pre zabezpečenie kvality vzdelávania na UJS, ale uvedeným procesom zabezpečenia kvality vzdelávania sa venuje pozornosť na všetkých úrovniach riadenia UJS, jej fakúlt a ďalších súčastí. Výsledky vyhodnotenia sú spracované do výročných správ o kvalite vzdelávania na PF UJS a zverejnené na web stránke: https://www.ujs.sk/sk/zabezpecovanie-kvality/vyrocne-spravy.html.


b) - Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Výsledky vyhodnotenia ankiet sú priebežne prezentované na PF UJS, pre každého vyučujúceho, ako aj vedúcemu katedry a dekanovi fakulty prostredníctvom Akademického informačného systému - informácia o hodnoteniach, ako aj sprístupnené textové hodnotenia, námety a pripomienky študentov k jednotlivým predmetom a vyučujúcim. S úlohami týkajúcimi sa zavedenia, používania, monitorovania a prehodnocovania zabezpečenia kvality vzdelávania sa zaoberá primárne Rada pre zabezpečenie kvality vzdelávania na UJS, ale uvedeným procesom zabezpečenia kvality vzdelávania sa venuje pozornosť na všetkých úrovniach riadenia UJS, jej fakúlt a ďalších súčastí. Výsledky vyhodnotenia sú spracované do výročných správ o kvalite vzdelávania na PF UJS a zverejnené na web stránke: https://www.ujs.sk/sk/zabezpecovanie-kvality/vyrocne-spravy.html.

c) - Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Výsledky vyhodnotenia ankiet sú priebežne prezentované na PF UJS, pre každého vyučujúceho, ako aj vedúcemu katedry a dekanovi fakulty prostredníctvom Akademického informačného systému - informácia o hodnoteniach, ako aj sprístupnené textové hodnotenia, námety a pripomienky študentov k jednotlivým predmetom a vyučujúcim. S úlohami týkajúcimi sa zavedenia, používania, monitorovania a prehodnocovania zabezpečenia kvality vzdelávania sa zaoberá primárne Rada pre zabezpečenie kvality vzdelávania na UJS, ale uvedeným procesom zabezpečenia kvality vzdelávania sa venuje pozornosť na všetkých úrovniach riadenia UJS, jej fakúlt a ďalších súčastí. Výsledky vyhodnotenia sú spracované do výročných správ o kvalite vzdelávania na PF UJS a zverejnené na web stránke: https://www.ujs.sk/sk/zabezpecovanie-kvality/vyrocne-spravy.html.

11. - Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu
(napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne).

Štipendijný poriadok UJS, Doplnok č. 1 k Štipendijnému poriadku UJS, Doplnok č. 2 k Štipendijnému poriadku UJS 

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Stipendijny_poriadok_2018.pdf

http://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/2018_07_03_Stipen_poriadok_dopl_FIN.pdf

https://www.ujs.sk/documents/Doplnok%20%C4%8D.%202%20k%20%C5%A0tipendijn%C3%A9mu%20poriadku%20UJS.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné predpisy: 2018-2, 2018-9, 2020-6

 

Smernica č. 5/2013 o Študentskej vedeckej odbornej činnosti UJS, Dodatok č. 1 k Smernici o Študentskej vedeckej odbornej činnosti UJS

https://www.ujs.sk/documents/Smernica%205-2013%20o%20%C5%A0VO%C4%8C%20-%20%C3%9A.%20Z.,%20vr%C3%A1t.%20dodatku%20%C4%8D.%201.pdf

https://www.ujs.sk/documents/Dodatok%20%C4%8D.%201%20k%20Smernici%20%C4%8D.%205-2013%20o%20%C5%A0VO%C4%8C.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2021-5, 2021-4

 

Smernica rektora UJS č. 10/2010 o zásadách požičiavania prenosných počítačov študentom (v znení dodatku č. 1)

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2011-7

 

Smernica rektora č. 1/2021 Školné a poplatky spojené so štúdiom na Univerzite J. Selyeho na akademický rok 2021/2022

https://www.ujs.sk/documents/Smernica%20%C4%8D.%201-2021%20-%20Skolne_a_poplatky_2021_2022.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2021-6

 

Smernica Č. 9/2020, ktorou sa vydáva Domový a ubytovací poriadok ŠD UJS, Smernica č. 11/2020, ktorou sa vydáva Dodatok č.1 k Domovému a ubytovaciemu poriadku ŠD UJS

https://www.ujs.sk/documents/2021-05-24_Domov%C3%BD%20a%20ubytovac%C3%AD%20poriadok%20%C5%A0D%20UJS.pdf

https://www.ujs.sk/documents/2021-05-24_Dodatok%20%C4%8D.%201%20k%20Domov%C3%A9mu%20a%20ubytovaciemu%20poriadku%20%C5%A0D%20UJS.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2020-29, 2020-43

 

Imatrikulačný a promočný poriadok UJS 

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné predpisy: 2015-5

 

Smernica č. 8/2016 O vydávaní dokladov o absolvovaní štúdia na UJS,

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2016-10

 

Smernica rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok Univerzitnej knižnice UJS, Dodatok č. 1 k Smernici rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok Univerzitnej knižnice UJS, Dodatok č. 2 k Smernici rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok Univerzitnej knižnice UJS

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/1422266793368.pdf

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Dodatok%20%C4%8D.%201%20k%20Smernici%20%C4%8D.%2012014%20Kni%C5%BEni%C4%8Dn%C3%BD%20a%20v%C3%BDpo%C5%BE.%20poriadok%20UK%20UJS.pdf

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/dodatok_KVP_2016-12%20(3).pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2014-2, 2016-18, 2016-24

 

Štatút Študentskej samosprávy,

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2010-8

 

Smernice rektora č. 3/2014 o organizovaní zahraničných mobilít študentov, učiteľov a zamestnancov v rámci programu Erasmus+ na UJS – Úplné znenie 

http://www.ujs.sk/documents/%C3%9Aplne%20znenie_Smernice%20rektora%20%C4%8D.%203-2014_ERASMUS.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2021-16

 

Smernica č. 7/2016 o študentoch so špecifickými potrebami a o pôsobnosti koordinátora UJS pre študentov so špecifickými potrebami

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2016-9

 

Smernica č. 6/2016 o slobodnom prístupe k informáciám

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Smernica.c.6_2016.UJS.o.slobodnom.pristupe.k.informaciam.prilohy.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2016-8