Podprogram, časť študijného programu | CHb22 - Učiteľstvo chémie |
Stupeň - I. - prvý stupeň, forma - denná, typ - učiteľské štúdium | |
Typ dokumentu | Opis študijného programu |
Názov vysokej školy | Univerzita J. Selyeho |
Sídlo vysokej školy | Bratislavská cesta 3322, 94501 Komárno |
Názov fakulty | Pedagogická fakulta |
Sídlo fakulty | Bratislavská cesta 3322, 945 01 Komárno |
nerelevantné
Kvalifikácia absolventa zodpovedá príslušnej úrovni vzdelania podľa kvalifikačného rámca. Ciele a merateľné vzdelávacie výstupy zodpovedajú úrovni Slovenského kvalifikačného rámca v Európskom priestore vysokoškolského vzdelávania: prvý stupeň – Bc., úroveň SKKR 6. (https://www.minedu.sk/data/att/13619.pdf)
Absolvent učiteľských študijných programov disponuje poznatkami o biologických, psychologických a sociálnych aspektoch vývinu jednotlivca, pozná a chápe koncept inštitucionálneho socializačného procesu v širších sociálnovedných súvislostiach. Ďalšie špecifiká absolventa I. stupňa odboru obsahuje Opis ŠO Učiteľstvo a pedagogické vedy, ktorý sa nachádza vo vyhláške 244/2019 Z. z. o sústave študijných odborov Slovenskej republiky.
Absolvent disponuje systematickým, uceleným a komplexným súborom vedomostí v oblasti pedagogickej vedy, teórie a praxe, vrátane širších filozofických, sociálne-kultúrnych, historicko-spoločenských a pedagogicko-psychologických kontextov v spojitosti s vyučovaním predmetu chémia.
Absolventi prvého stupňa štúdia ovládajú základné poznatky v odbore svojej predmetovej špecializácie, v jeho výstavbe a majú primerané teoretické aj praktické znalosti z vybraných chemických disciplín (všeobecná, anorganická, analytická, fyzikálna, organická, jadrová chémia a biochémia). Majú základné poznatky aj z matematiky, biológie, ktoré môžu využiť pri pochopení interdisciplinárnych súvislostí daného predmetu.
Absolvent disponuje základným vedeckým poznaním v profilových vzdelávacích oblastiach alebo špecializáciách jeho pôsobenia. Absolvent vie klasifikovať chemické zlúčeniny a chemické premeny, vie identifikovať chemické zloženie látok, vysvetliť ich štruktúru a chemické vlastnosti. Vie identifikovať a používať základný pojmový, kategoriálny a metodologický aparát chémie. Absolvent vie nachádzať súvislosti medzi vlastnosťami chemických látok a ich premenami a vie na teoretickej úrovni určiť očakávané produkty chemických reakcií. Disponuje potrebnými vedomosťami z matematiky a z iných prírodovedných disciplín, a využíva ich v procese pochopenia a vysvetľovania chemických javov. Má vedomosti a zručnosti pri riešení základných chemických výpočtov, vie tvorivo používať schémy, modely, metódy a nástroje chémie.
Má vedomosti a praktické zručnosti pri využívaní základnej laboratórnej techniky, bezpečných experimentálnych činností, ktoré slúžia ako základ pre prax a výskum. Disponuje vedomosťami z chemických syntéz v oblasti vybraných disciplín chémie, ktoré sú potrebné pre hlbšie pochopenie jednotlivých chemických a biologických procesov a pre ďalšiu odbornú pripravenosť absolventov učiteľstva chémie. Má praktické zručnosti v oblasti laboratórnych činností, ktoré nadobudol v rámci povinných laboratórnych cvičení. Dokáže realizovať riešenia metodických, odborných a praktických problémov chémie. Pri riešení základných chemických problémov a špecifických odborných problémov vie aplikovať jednotlivé prvky analytického, kritického a koncepčného myslenia. Absolvent sa vyznačuje tvorivým myslením, samostatnosťou pri riešení základných chemických problémov, plánovaním svojho ďalšieho vlastného vzdelávania, autonómiou a zodpovednosťou pri rozhodovaní v nadväznosti na problematiku študijného programu učiteľstva chémie v kombinácii.
Vie pracovať efektívne samostatne. Chápe etické, spoločenské súvislosti a právne následky svojej činnosti. Absolvent bakalárskeho študijného programu učiteľstva chémie v kombinácii v študijnom odbore 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy je pripravený pokračovať v štúdiu na 2. stupni vysokoškolského vzdelávania toho študijného programu.
Absolventi študijného programu pri posudzovaní ich uplatniteľnosti na trhu práce budú spadať do kategórie "011 Vzdelávanie" podľa medzinárodnej štandardnej klasifikácie (International Standard Classification of Education: Fields of Education and Training 2013).
Absolventi ovládajú širšie súvislosti výchovy a vzdelávania, majú primeranú informačnú gramotnosť a potrebné základné metodologické a teoretické znalosti na to, aby sa uplatnili v pedagogickej praxi. Absolvent bakalárskeho štúdia študijného programu učiteľstvo chémie v kombinácii môže nájsť uplatnenie ako pedagogický asistent, asistent pedagogického pracovníka pre mimoškolské záujmové činnosti detí, ale predovšetkým úspešne pokračovať v štúdiu rovnakého študijného programu na 2. stupni vysokoškolského vzdelávania.
Vďaka predmetovej aprobácii chémia sú absolventi schopní vykonávať aj určité práce technického charakteru v rôznych chemických, environmentálnych, priemyselných, výskumných a prevádzkových zariadeniach, kde sa vyžadujú základné laboratórne vedomosti a zručnosti.
nerelevantné
Obdobie 2014-2021
Počet zapísaných študentov na ŠP - 37
Študenti, ktorí zanechali štúdium - 11
Študenti, ktorí prerušili štúdium - 1
Úspešne ukončení študenti - 25
Študenti pokračujúci na 2.stupni štúdia - 22
Študenti nepokračujúci v štúdiu
Úspešnými absolventami študijného programu učiteľstva chémie v kombinácii I. stupňa štúdia sú Bc. Gelle Donát, Bc. Csobó Zoltán, Bc. Nikoleta Némethová, Bc. Daniel Reménység - všetci úspešne reprezentovali KCH PF UJS na rôznych kolách ŠVOČ.
Spätná väzba so zameraním na skúmanie kvality študijného programu učiteľstvo chémie v kombinácii sa realizuje priebežne učiteľmi zabezpečujúcimi ŠP. Realizuje sa individuálnou formou počas pracovných návštev učiteľov chémie a na základe štruktúrovaných rozhovorov medzi učiteľmi chémie, vedeniami ZŠ a SŠ, pracovníkmi MPC a cvičných škôl a učiteľmi Katedry chémie PF UJS so zameraním na kvalitu skladby študijného programu a kvalitu profilujúcich zložiek absolventov.
Informácie o spokojnosti zamestnávateľov s absolventmi UJS sleduje aj Centrum kariérneho poradenstva UJS. Práve prebieha prieskum, ktorého sa zúčastňujú zamestnávatelia absolventov študijného programu učiteľstva chémie v kombinácii I. a II. stupňa. Výsledky prieskumu budú čoskoro dostupné na webstránke univerzity: https://www.ujs.sk/sk/absolventi.html.
Študijný program učiteľstvo chémie v kombinácii je organickou súčasťou študijného odboru Učiteľstvo a pedagogické vedy. Má poskytnúť základné odborné vzdelanie v oblasti pedagogickej teórie a praxe a vybraných disciplín chémie. Predmety študijného programu sú koncipované tak, aby pokrývali proporčne témy sociálno-vedného, pedagogického a psychologického základu učiteľstva a predmetových aprobácií.
Študent študijného programu si v rámci plnenia náležitostí študijného programu, resp. jeho kompletného absolvovania a získania potrebného minimálneho počtu kreditov vytvára vlastný študijný plán, do ktorých si volí okrem povinných predmetov aj povinne voliteľné a výberové predmety podľa svojich požadovaných odborných potrieb a záujmu. Vo študijnom pláne sú vymedzené profilové predmety, ktoré sú podmienkou pre úspešné absolvovanie štúdia ŠP. Obsah štúdia študijného programu vzhľadom na vzdelávanie chemických disciplín sa skladá z teoretickej a praktickej časti, ktoré sa uskutočňujú v relevantných formách vzdelávania (prednášky a/alebo semináre a/alebo cvičenia). Konkrétny spôsob realizácie výučby predmetov – formy, metódy, kritériá absolvovania, výstupy vzdelávania, ako aj obsahová náplň je podrobne rozpísaný v informačných listoch predmetov predloženého študijného programu.
Študijný plán je dostupný na webovej stránke UJS (https://www.ujs.sk/sk/studium/studijnne-programy/pedagogicka-fakulta.html#bakal%C3%A1rsky-denn%C3%A1-forma).
Po zosúladení ŠP učiteľstvo chémie v kombinácii (I. stupeň) s úpravou novoprijatí študenti začiatkom ďalšieho akademického roka nastúpia na zosúladený ŠP a budú študovať podľa predmetov a pravidiel po úprave, pričom študenti druhého a tretieho ročníka pokračujú v štúdiu zosúladeného ŠP podľa pôvodného odporúčaného študijného plánu a predmetov, na ktorý boli prijatí.
Študent absolvuje povinné predmety (Všeobecná chémia, Anorganická chémia, Analytická chémia, Organická chémia, Biochémia, Fyzikálna chémia, Chémia cudzorodých látok, Základy laboratórnej techniky, Praktické cvičenie z anorganickej chémie, Praktické cvičenie z analytickej chémie, Praktické cvičenie z organickej chémie, Praktické cvičenie z biochémie), vyberá si predmety spomedzi povinne voliteľných predmetov (Repetitórium stredoškolskej chémie, Repetitórium stredoškolskej matematiky, Základy matematiky, Matematika pre chemikov, Chemické výpočty, Riešenie chemických úloh, Vybrané kapitoly z organickej chémie, Reakčné mechanizmy v organickej chémii, Vybrané kapitoly z biochémie, Základy molekulárnej biológie, Dejiny chémie, Praktikum z fyzikálnej chémie) a výberových predmetov z ponuky predmetov študijných programov PF UJS. Študent absolvuje štátnicové predmety, v ktorých preukáže svoje vedomosti a zručnosti z jednotlivých chemických disciplín absolvovaných počas bakalárskeho štúdia, a z obhajoby záverečnej práce, v ktorej preukáže základnú spôsobilosť v riešení vedecko-odborného, resp. pedagogického výskumu.
Profilovými predmetmi sú: Všeobecná chémia, Anorganická chémia, Analytická chémia, Organická chémia, Biochémia, Fyzikálna chémia, Základy laboratórnej techniky, Štátna skúška z chémie, Bakalárska práca s obhajobou.
V informačných listoch predmetov sú jednoznačne opísané požiadavky na ich absolvovanie, ako aj vzdelávacie výstupy (podrobne charakterizované výstupy vedomostí, zručností, kompetencií), ktoré nadobudne absolvent po absolvovaní vzdelávacej časti/predmetu.
Nadväznosť jednotlivých profilových predmetov je daná logickým usporiadaním profilových predmetov v jednotlivých semestroch študijného plánu. Praktické cvičenia vybraných chemických disciplín nadväzujú na profilový predmet Základy laboratórnej techniky.
Prerekvizitami predmetov štátnej skúšky sú profilové predmety a absolvovanie povinných vzdelávacích častí/predmetov študijného programu.
V informačných listoch predmetov sú jednoznačne deklarované vzdelávacie činnosti, s ktorými PF UJS zabezpečuje dosahovanie očakávaných výstupov vzdelávania. Predmety sa realizujú v relevantných formách vzdelávania (prednášky a/alebo semináre a/alebo cvičenia) podľa charakteru predmetu. Súčasná epidemiologická situácia vyžadovala realizovanie teoretickej výučby (prednášky a semináre) aj dištančnou formou, čo môže byť uplatniteľné v podobných situáciách aj v budúcnosti.
Sú uvedené v informačných listov predmetov.
V prípade prednášok a seminárov: prezenčná, resp. dištančná. V prípade laboratórnych cvičení: prezenčná.
Stručné osnovy sa nachádzajú v informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov.
Pri príprave vzdelávacích častí/predmetov predkladaného študijného programu sme zohľadnili pracovné zaťaženie študentov, v súlade s ECTS, a to v závislosti od pridelených kreditov a časového rozsahu v akom sa vzdelávanie uskutoční.
Podľa Príkaz rektora č. 16/2021, ktorým vydal metodický pokyn na tvorbu, zosúladenie a úpravu študijných programov na Univerzite J. Selyeho, za 1 semester dennej formy štúdia podľa odporúčaného študijného plánu študent získava 30 kreditov. Pracovné zaťaženie študentov je plánované tak, aby jeden kredit udelený za absolvovanie predmetu zodpovedalo 25 až 30 hodinám práce študenta. To predstavuje typické pracovné zaťaženie, študenta, ale skutočný čas potrebný na dosiahnutie výsledkov a cieľov vzdelávania sa u jednotlivých študentov môže líšiť .
V prípade vzdelávacích častí/predmetov s vyššími kreditmi, kde hodinová dotácia prezenčnej výučby nebola v súlade s pracovným zaťažením študenta, sú deklarované učebné úlohy, zadania, výstupy, ktoré rieši študent riadeným samoštúdiom pod vedením učiteľa, a následným preukázaním vedomostí resp. zručností, ktoré boli vopred stanovené vo formulácii zadaní.
doc. RNDr. Róbert Gyepes, PhD. (gyepesr@ujs.sk)
prof. Róbert Mészáros, DSc. (meszarosr@ujs.sk)
Dr. habil. PaedDr. György Juhász, PhD. (juhaszg@ujs.sk)
doc. Ing. Ondrej Hegedűs, PhD. (hegeduso@ujs.sk )
Mgr. Katarína Szarka, PhD. (szarkak@ujs.sk)
Mgr. Andrea Vargová, PhD. (vargovaa@ujs.sk)
Attila Kardos, PhD. (kardosa@ujs.sk)
Dr.habil. Imre Varga, PhD. (vargai@ujs.sk)
Vyznačené v študijnom pláne a v informačných listoch predmetov.
Katedra chémie PF UJS, budova FEI UJS (Hradná 21, Komárno)
Za povinné predmety študent získava 122 kreditov. Z toho 116 kreditov za predmety kontaktnej výučby a pedagogickú prax (50 kreditov z prvej aprobácie, 50 z druhej aprobácie, a 16 z učiteľského základu), okrem toho študent povinne absolvuje štátnu skúšku za 6 kreditov (z toho 2 kredity za prvú aprobáciu, 2 za druhú aprobáciu, a 2 z učiteľského základu).
V jednotlivých aprobáciách môže byť rozdiel 1-2 kredity navyše, alebo na úkor povinných predmetov, tieto sú však kompenzované ponukou povinne voliteľných predmetov. Súčet kreditov za povinné a povinne voliteľné predmety ostáva konštantný: 175 kreditov.
Za povinne voliteľné predmety študent získava 53 kreditov. Z toho 49 kreditov za predmety kontaktnej výučby a pedagogickú prax (19 kreditov z prvej aprobácie – z ktorej študent píše záverečnú prácu, 15 kreditov z druhej aprobácie a 11 kreditov z učiteľského základu), okrem toho si študent povinne absolvuje obhajobu bakalárskej práce z jednej aprobácie za 8 kreditov.
Nepovinné predmety si študent zapisuje v rámci učiteľského základu z celofakultnej ponuky nepovinných predmetov v počte min. 5 kreditov za bakalárske štúdium.
Na skončenie štúdia je potrebných 180 kreditov, z toho 79 z jednej aprobácie (z ktorej študent píše bakalársku prácu), 67 z druhej aprobácie a 34 kreditov z učiteľského základu.
Študent získava 12 kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce (z toho 4 za prácu na bakalárskej práci v rámci predmetu Bakalársky seminár, a 8 za obhajobu záverečnej práce).
Študent získava 3 kredity za pedagogickú prax v rámci učiteľského základu.
Pravidlá, kritériá a metódy hodnotenia sú transparentné, učiteľom vopred komunikované, uvedené v jednotlivých informačných listoch predmetov. V podmienkach na absolvovanie predmetov sú jasne deklarované študijné a iné povinnosti študenta počas dosahovania cieľov vzdelávania, forma plnenia študijných povinností a kritériá hodnotenia čiastkových výstupov, produktov. Výsledky hodnotenia študentov sú zaznamenané, dokumentované a archivované. Pravidlá a postupy procesu hodnotenia sú deklarované v Študijnom poriadku UJS (úplné znenie s dodatkami). Pravidlá a postupy archivácie dokumentov preukazujúcich plnenie výstupov vzdelávania sú určené Smernicou rektora č. 4/2021 o archivovaní dokumentov preukazujúcich plnenie výstupov vzdelávania.
V priebehu vyučovania študenti dostávajú od učiteľa spätnú väzbu a priestor na opravu chýb, ako aj usmernenie k ich odstráneniu a dosiahnutiu stanoveného cieľa. Študenti majú možnosť dozvedieť sa svoje vlastné hodnotenie priebežné formatívne pri konzultácii s vyučujúcim a sumatívne cez AIS, resp. cez platformu Moodle.
Študenti majú možnosť využiť konzultačné hodiny vyučujúcich počas každého semestra štúdia. Študenti majú prístup ku konzultáciám vyučujúcich, kde príklady dobrej praxe ukazujú, že študenti využívajú konzultačné hodiny k napredovaniu a dosiahnutiu lepších výsledkov.
V prípade neúspešného splnenia vzdelávacích predpokladov, študenti majú prístup okrem jedného riadneho termínu aj k dvom opravným termínom, majú možnosť podstúpenia aj komisionálnej skúšky absolvovanej v rámci troch termínov. Uvedené pravidlá sú deklarované v Študijnom poriadku UJS, ako aj ďalšie postupy a pravidlá vzťahujúce na kredity, ich zhromažďovanie a prenos. Administratívnu kontrolu štúdia v akademickom informačnom systéme vykonáva Študijné oddelenie podľa postupov opísaných v Študijnom poriadku UJS.
Akademický senát UJS schválil dňa 9.2.2022 nový Študijný poriadok, ktorý nadobudne platnosť a účinnosť začiatkom nového akademického roka a to dňom 1.9.2022.
Študijný poriadok UJS jednoznačne opisuje postupy a pravidlá na získavanie kreditov, ich zhromažďovanie a prenos, čo je v súlade s Európskym systémom transferu kreditov. Podobne sú definované pravidlá a postupy uznávania absolvovania predmetov na inej vysokej škole.
Témy záverečných prác študijného programu:
- Hodnotenie antioxidačnej kapacity vybraných zeleninových druhov
- Význam a meranie antioxidačnej kapacity zelenín
- Obsah karotenoidov v plodoch rajčiakov
- Synthesis of new ferrocene-ruthenium conjugates
- Kvalitatívne ukazovatele sladkých pekárenských výrobkov
- Víno a sledovanie kvalitatívnych ukazovateľov vo vybraných vzorkách vín
- Chlieb a charakterizácia jeho kvalitatívnych ukazovateľov
- Výroba pálenky a sledovanie vybraných ukazovateľov
- Hodnotenie kvality vo vzorkách múky
- Hodnotenie kvality vo vzorkách mlieka
- Hodnotenie kvality vo vzorkách syrov
- Prieskum rozšírenia konzumácie alkoholických nápojov a fajčenia na základných školách
- Vzduch a znečisťovanie ovzdušia
- Chemická charakteristika studničných vôd z Podunajského regiónu
- Jedy plazov a obojživelníkov
- Význam voľných aminokyselín v živých organizmoch
- Stanovenie niektorých kvalitatívnych ukazovateľov vzoriek vôd zo studní vybraného regiónu
- Analýza obsahu vitamínu C v čerstvej paprike
- Niektoré aspekty pestovania a spracovania hrozna vo vybranej oblasti. Stanovenie oxidu siričitého v niektorých vzorkách vína
- Problémy odpadového hospodárstva a jeho negatívny dopad na životné prostredie
- Vplyv vybraných chemických látok na ľudský organizmus
- Zbierka školských chemických pokusov na tému sacharidy
- Zbierka pokusov z environmentálnej výchovy
- Vizualizácia tepelných javov v školských chemických experimentoch
- Miskoncepcie chémie v základoškolskom vzdelávaní
- Stredoškolská zbierka chemických úloh z bežného života založených na chemických výpočtoch
- Charakteristika zeolitov
- Stanovenie obsahu chloridov v bazénových vodách
- Stanovenie vybraného ukazovateľa v slaných, chrumkavých pochutinách
- Kvalitatívna analýza vody studní v regióne
Pravidlá a postupy na zadávanie, spracovanie, oponovanie, obhajoby a hodnotenie záverečných prác sú deklarované a formulované Študijnom poriadku UJS. Nový študijný poriadok bol schválený Akademickým senátom UJS dňa 9.2.2022 a bude platný a účinný od začiatku nového akademického roka, t.j. od 1.9.2022.
Študijný/výskumný pobyt, ktorým deklarujeme podporu domácej aj zahraničnej mobility študentov. Študijný poriadok UJS jednoznačne opisuje postupy a pravidlá na získavanie kreditov, ich zhromažďovanie a prenos, čo je v súlade s Európskym systémom transferu kreditov. Podobne sú definované pravidlá a postupy uznávania absolvovania predmetov na inej vysokej škole.
V záujme zvyšovania podielu účastníkov na Erasmus+ mobilitách Úsek pre medzinárodné vzťahy v spolupráci s fakultami UJS pravidelne organizuje informačné Erasmus+ dni a workshopy, a ponúka možnosť osobnej alebo online konzultácie. Študentom UJS sú distribuované propagačné materiály a pravidelne sú zverejňované informácie prostredníctvom informačných nástrojov univerzity.
Pravidlá a postupy sú sformulované v Smernici rektora č. 3/2014 o organizovaní zahraničných mobilít študentov, učiteľov a zamestnancov v rámci programu Erasmus+ na UJS, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2018, číslo 10).
Vysoká škola v študijnom programe uplatňuje pravidlá a nástroje zabezpečenia výskumnej integrity a prevencie plagiátorstva a ďalších akademických podvodov. V zmysle Štatútu UJS plagiátorstvo sa považuje za priestupok a je predmetom disciplinárneho konania. Vysoká škola identifikuje porušenia výskumnej integrity, plagiátorstvo a akademické podvody a realizuje opatrenia, ktoré zaručia, že porušenie týchto pravidiel nie je zlučiteľné so získaním akademického titulu. Pravidlá a postupy sú opísané v Štatúte PF UJS (2018), dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS - legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2020, číslo 3), Etickom kódexe UJS dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2013, číslo 11) a Disciplinárnom poriadku pre študentov (dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy).
V súlade so súčasným trendom univerzita systematizovane vyhľadáva a oslovuje študentov so špecifickými potrebami a eviduje pozorovateľný nárast týchto študentov. Študenti so špecifickými potrebami majú nárok podľa ich špecifických potrieb na podporné služby. Pravidlá a postupy sú opísané v Smernici rektora č. 7/2016 o študentoch so špecifickými potrebami a o pôsobnosti koordinátora UJS pre študentov so špecifickými potrebami, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2016, číslo 9).
Podľa Štatútu UJS študent sa stáva členom akademickej obce zápisom na štúdium niektorého zo študijných programov uskutočňovaných UJS, alebo jej fakultou. Ako člen akademickej obce na základe Štatútu UJS má právo obracať sa s návrhmi, pripomienkami a sťažnosťami na akademické samosprávne orgány – postupy a pravidlá ktorých sú definované v ich legislatívnych dokumentoch. Študenti študijného programu majú k dispozícii efektívne mechanizmy preskúmavania podnetov, ktorými sa domáhajú ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov, o ktorých sa domnievajú, že boli porušené, alebo poukazujú na konkrétne nedostatky v činnosti alebo v nečinnosti vysokej školy. Preskúmavanie podnetov je transparentné a uskutočňuje sa za účasti zástupcov študentov. Podávateľom podnetov je poskytovaná spätná väzba o výsledkoch preskúmania podnetov a o prijatých opatreniach. Podľa čl. 11 ods. 5, bod c) Organizačného poriadku UJS zabezpečuje vybavovanie agendy sťažností, oznámení, podnetov a upozornení Referát kontroly a legislatívy Rektorátu UJS podľa zákona č. 9/2010 Z.z. o sťažnostiach.
Informačné listy vzdelávacích častí/predmetov predkladaného študijného programu boli spracované do štruktúry podľa prílohy č. 1 k vyhláške MŠVVaŠ SR č. 155/2013 Z. z., ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška MŠVVaŠ SR č. 614/2002 Z. z. o kreditovom systéme štúdia.
Harmonogram akademického roka:
Rozvrh: Rozvrhy pre jednotlivé študijné podprogramy sú vygenerovateľné z AIS UJS.
doc. RNDr. Róbert Gyepes, PhD., funkčné miesto profesora, gyepesr@ujs.sk
doc. RNDr. Róbert Gyepes, PhD. - gyepesr@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15509, Anorganická chémia, Analytická chémia
prof. Róbert Mészáros, DSc. - meszarosr@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/23600, Fyzikálna chémia, Biochémia
dr. habil. PaedDr. György Juhász, PhD. - juhaszg@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10492,
Všeobecná chémia, Organická chémia
VUPCH osôb zabezpečujúcich profilové predmety sú prístupné v Akademickom informačnom systéme.
doc. Ing. Ondrej Hegedűs, PhD. - hegeduso@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/19549, Analytická chémia, Chémia cudzorodých látok, Praktické cvičenie z analytickej chémie, Praktické cvičenie z biochémie
dr. habil. PaedDr. György Juhász, PhD. - juhaszg@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10492 Matematika pre chemikov, Základy matematiky
Mgr. Katarína Szarka, PhD. - szarkak@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/17600, Základy laboratórnej techniky, Repetitórium stredoškolskej chémie, Repetitórium stredoškolskej matematiky, Praktické cvičenie z anorganickej chémie, Chemické výpočty , Riešenie chemických úloh
Mgr. Andrea Vargová, PhD. - vargovaa@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/18279, Organická chémia, Praktické cvičenie z organickej chémie, Vybrané kapitoly z organickej chémie, Reakčné mechanizmy v organickej chémii, Biochémia, Vybrané kapitoly z biochémie, Základy molekulárnej biológie, Chémia cudzorodých látok
Attila Kardos, PhD. - kardosa@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/25944, Všeobecná chémia, Fyzikálna chémia, Praktické cvičenie z fyzikálnej chémie, Dejiny chémie
Na vedení prác sa budú podieľať všetci pracovníci katedry chémie. Aktuálny zoznam záverečných prác je k dispozícii v Akademickom informačnom systéme.
VUPCH školiteľov záverečných prác sú prístupné v Akademickom informačnom systéme.
Bc. Kristína Nagyová (124495@student.ujs.sk), absolventka bakalárskeho študijného programu, študentka magisterského študijného programu učiteľstvo chémie v kombinácii
Mgr. Andrea Vargová, PhD. (vargovaa@ujs.sk)
Konzultácie budú prebiehať priebežne, podľa potrieb študentov, e-mailom alebo osobne.
Študijný referent: Zsuzsanna Farkas, farkasz@ujs.sk
Kariérny poradca: Mgr. Norbert Istvánik, istvanikn@ujs.sk
Ubytovací referát: Mgr. Attila Duba, dubaa@ujs.sk
Požiadavky na uchádzačov a spôsob ich výberu sú vo všeobecnosti uvedené v § 56 až 58 zákona č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách. Základnou podmienkou prijatia na bakalárske štúdium alebo na štúdium študijného programu podľa § 53 ods. 3 zákona je získanie úplného stredného vzdelania alebo úplného stredného odborného vzdelania. Podmienky prijatia zahraničných študentov sú rovnaké ako podmienky prijatia občanov Slovenskej republiky. V zahraničí získané úplné stredoškolské vzdelanie je však potrebné nostrifikovať (uznať jej platnosť) v SR a príslušné potvrdzujúce doklady odovzdať v stanovenom termíne na študijnom oddelení.
U uchádzačov na bakalárske štúdium študijného programu Učiteľstvo chémie v kombinácii je vítaná maturitná skúška aspoň z jedného predmetu zo vzdelávacej oblasti Človek a príroda, dobrá komunikačná schopnosť a dobré interpersonálne vzťahy.
Akademický senát každoročne PF UJS schvaľuje ďalšie podmienky prijatia na štúdium študijných programov, uskutočňovaných fakultou predložené dekanom v súlade s § 57 ods. 2 písmeno f zákona 131/2002 Z.z.) Zákona o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej zákon o VŠ).
Prijímacie konanie je proces umožňujúci uchádzačovi, ktorý preukáže splnenie určených podmienok prijatia na štúdium, stať sa študentom zvoleného študijného programu na vybranej vysokej škole. Uchádzač, ktorý nepreukáže splnenie základných podmienok prijatia na štúdium v čase overovania splnenia podmienok na prijatie, môže byť na štúdium prijatý podmienečne s tým, že je povinný preukázať splnenie základných podmienok prijatia na štúdium najneskôr v deň určený na zápis na štúdium. Prijímacie konanie sa pre uchádzača o štúdium začína doručením jeho písomnej prihlášky na štúdium na vysokej škole alebo fakulte, ktorá uskutočňuje príslušný študijný program. Vysoká škola môže umožniť doručiť namiesto písomnej prihlášky aj prihlášku v elektronickej forme. Prístup k elektronickej prihláške je dostupný na úvodnej webovej stránke univerzity (https://www.ujs.sk/sk/prihlaska.html). V prihláške uvedie uchádzač požadované údaje a doloží potrebné podklady požadované vysokou školou v súlade s . § 57 ods. 1 zákona o VŠ a žiadosť v súlade § 57 ods. 4 zákona o VŠ.
O prijatí na štúdium rozhoduje dekan fakulty na základe odporúčania prijímacej komisie v súlade s podmienkami stanovenými pre prijatie.
Rozhodnutie o výsledku prijímacieho konania sa vyhotoví písomne do 30 dní od overenia splnenia podmienok prijatia na štúdium. Obsahuje výrok, odôvodnenie a poučenie o možnosti podať žiadosť o preskúmanie rozhodnutia. Doručí sa uchádzačovi poštou do vlastných rúk. Uchádzačovi, ktorého miesto pobytu nie je známe, sa doručuje vyvesením rozhodnutia na úradnej výveske vysokej školy alebo fakulty počas 15 dní. Posledný deň tejto lehoty sa považuje za deň doručenia.
V rámci dňa otvorených dverí, ktorý UJS každoročne organizuje pre záujemcov, poskytuje univerzita rozsiahle informácie uchádzačom o štúdium o možnostiach štúdia na UJS, ktoré sú dostupné aj na webovej stránke univerzity, ako aj jednotlivých fakúlt.
Akademický rok: 2021/2022
Počet uchádzačov (počet podaných prihlášok): 11
Počet prijatých: 5
Počet zapísaných: 3
Akademický rok: 2020/2021
Počet uchádzačov (počet podaných prihlášok): 7
Počet prijatých: 6
Počet zapísaných: 6
Akademický rok: 2019/2020
Počet uchádzačov (počet podaných prihlášok): 7
Počet prijatých: 6
Počet zapísaných: 6
Akademický rok: 2018/2019
Počet uchádzačov (počet podaných prihlášok): 7
Počet prijatých: 5
Počet zapísaných: 3
Akademický rok: 2017/2018
Počet uchádzačov (počet podaných prihlášok): 7
Počet prijatých: 5
Počet zapísaných: 3
Akademický rok: 2016/2017
Počet uchádzačov (počet podaných prihlášok): 12
Počet prijatých: 10
Počet zapísaných: 8
Akademický rok: 2015/2016
Počet uchádzačov (počet podaných prihlášok): 15
Počet prijatých: 14
Počet zapísaných: 9
Akademický rok: 2014/2015
Počet uchádzačov (počet podaných prihlášok): 8
Počet prijatých: 8
Počet zapísaných: 5
Akademický rok: 2013/2014
Počet uchádzačov (počet podaných prihlášok): 7
Počet prijatých: 6
Počet zapísaných: 4
Akademický rok: 2012/2013
Počet uchádzačov (počet podaných prihlášok): 9
Počet prijatých: 9
Počet zapísaných: 5
Z hľadiska udržateľnosti a efektívneho manažovania študijného programu UJS pravidelne monitoruje študijné programy. Pri monitorovacom procese sú využité, spracované a analyzované dáta z AIS spojené so študijným programom – počet prihlásených študentov v prijímacom konaní, počet prijatých študentov, úspešnosť v rámci absolvovania jednotlivých predmetov študijného programu, počet prihlásených študentov na výberové predmety, monitorovanie počtu študentov na jednotlivých skúšobných termínoch, prihlasovanie študentov na témy záverečných prác (ZP), výsledky originality ZP, počet obhájených ZP, a iné. Veľmi užitočné sú dáta získané zo študentských ankiet analyzujúce rôzne aspekty štúdia orientované na sebareflexiu a mieru spokojnosti, hodnotenia okolnosti vzdelávacieho procesu a samotného vzdelávacieho procesu. V monitorovacom procese podľa charakteru a závažnosti získaných a spracovaných dát spojených so študijným programom sú analyzované a prezentované na rôznych fórach a úrovniach organizačnej štruktúry PF UJS. Do monitorovacieho procesu študijného programu sú zapojení aj externí partneri PF UJS. Cez ankety sú oslovení učitelia cvičných škôl, ktorí hodnotia úroveň spolupráce, dávajú spätnú väzbu a návrhy požiadaviek spojených so študijnými programami.
Výsledky vyhodnotenia ankiet sú priebežne prezentované na PF UJS, pre každého vyučujúceho, ako aj vedúcemu katedry a dekanovi fakulty prostredníctvom Akademického informačného systému - informácia o hodnoteniach, ako aj sprístupnené textové hodnotenia, námety a pripomienky študentov k jednotlivým predmetom a vyučujúcim. S úlohami týkajúcimi sa zavedenia, používania, monitorovania a prehodnocovania zabezpečenia kvality vzdelávania sa zaoberá primárne Rada pre zabezpečenie kvality vzdelávania na UJS, ale uvedeným procesom zabezpečenia kvality vzdelávania sa venuje pozornosť na všetkých úrovniach riadenia UJS, jej fakúlt a ďalších súčastí. Výsledky vyhodnotenia sú spracované do výročných správ o kvalite vzdelávania na PF UJS a zverejnené na webstránke UJS. (https://www.ujs.sk/sk/univerzita/vyrocne-spravy.html)
Z hľadiska udržateľnosti a efektívneho manažovania študijného programu UJS pravidelne monitoruje študijné programy. Pri monitorovacom procese sú využité, spracované a analyzované dáta z AIS spojené so študijným programom – počet prihlásených študentov v prijímacom konaní, počet prijatých študentov, úspešnosť v rámci absolvovania jednotlivých predmetov študijného programu, počet prihlásených študentov na výberové predmety, monitorovanie počtu študentov na jednotlivých skúšobných termínoch, prihlasovanie študentov na témy záverečných prác (ZP), výsledky originality ZP, počet obhájených ZP, a iné. Veľmi užitočné sú dáta získané zo študentských ankiet analyzujúce rôzne aspekty štúdia orientované na sebareflexiu a mieru spokojnosti, hodnotenia okolnosti vzdelávacieho procesu a samotného vzdelávacieho procesu. V monitorovacom procese podľa charakteru a závažnosti získaných a spracovaných dát spojených so študijným programom sú analyzované a prezentované na rôznych fórach a úrovniach organizačnej štruktúry PF UJS. Do monitorovacieho procesu študijného programu sú zapojení aj externí partneri PF UJS. Cez ankety sú oslovení učitelia cvičných škôl, ktorí hodnotia úroveň spolupráce, dávajú spätnú väzbu a návrhy požiadaviek spojených so študijnými programami.
Výsledky vyhodnotenia ankiet sú priebežne prezentované na PF UJS, pre každého vyučujúceho, ako aj vedúcemu katedry a dekanovi fakulty prostredníctvom Akademického informačného systému - informácia o hodnoteniach, ako aj sprístupnené textové hodnotenia, námety a pripomienky študentov k jednotlivým predmetom a vyučujúcim. S úlohami týkajúcimi sa zavedenia, používania, monitorovania a prehodnocovania zabezpečenia kvality vzdelávania sa zaoberá primárne Rada pre zabezpečenie kvality vzdelávania na UJS, ale uvedeným procesom zabezpečenia kvality vzdelávania sa venuje pozornosť na všetkých úrovniach riadenia UJS, jej fakúlt a ďalších súčastí. Výsledky vyhodnotenia sú spracované do výročných správ o kvalite vzdelávania na PF UJS a zverejnené na webstránke UJS. (https://www.ujs.sk/sk/univerzita/vyrocne-spravy.html)
Z hľadiska udržateľnosti a efektívneho manažovania študijného programu UJS pravidelne monitoruje študijné programy. Pri monitorovacom procese sú využité, spracované a analyzované dáta z AIS spojené so študijným programom – počet prihlásených študentov v prijímacom konaní, počet prijatých študentov, úspešnosť v rámci absolvovania jednotlivých predmetov študijného programu, počet prihlásených študentov na výberové predmety, monitorovanie počtu študentov na jednotlivých skúšobných termínoch, prihlasovanie študentov na témy záverečných prác (ZP), výsledky originality ZP, počet obhájených ZP, a iné. Veľmi užitočné sú dáta získané zo študentských ankiet analyzujúce rôzne aspekty štúdia orientované na sebareflexiu a mieru spokojnosti, hodnotenia okolnosti vzdelávacieho procesu a samotného vzdelávacieho procesu. V monitorovacom procese podľa charakteru a závažnosti získaných a spracovaných dát spojených so študijným programom sú analyzované a prezentované na rôznych fórach a úrovniach organizačnej štruktúry PF UJS. Do monitorovacieho procesu študijného programu sú zapojení aj externí partneri PF UJS. Cez ankety sú oslovení učitelia cvičných škôl, ktorí hodnotia úroveň spolupráce, dávajú spätnú väzbu a návrhy požiadaviek spojených so študijnými programami.
Výsledky vyhodnotenia ankiet sú priebežne prezentované na PF UJS, pre každého vyučujúceho, ako aj vedúcemu katedry a dekanovi fakulty prostredníctvom Akademického informačného systému - informácia o hodnoteniach, ako aj sprístupnené textové hodnotenia, námety a pripomienky študentov k jednotlivým predmetom a vyučujúcim. S úlohami týkajúcimi sa zavedenia, používania, monitorovania a prehodnocovania zabezpečenia kvality vzdelávania sa zaoberá primárne Rada pre zabezpečenie kvality vzdelávania na UJS, ale uvedeným procesom zabezpečenia kvality vzdelávania sa venuje pozornosť na všetkých úrovniach riadenia UJS, jej fakúlt a ďalších súčastí. Výsledky vyhodnotenia sú spracované do výročných správ o kvalite vzdelávania na PF UJS a zverejnené na webstránke UJS. (https://www.ujs.sk/sk/univerzita/vyrocne-spravy.html)
Štipendijný poriadok UJS, Doplnok č. 1 k Štipendijnému poriadku UJS, Doplnok č. 2 k Štipendijnému poriadku UJS
https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Stipendijny_poriadok_2018.pdf
http://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/2018_07_03_Stipen_poriadok_dopl_FIN.pdf
AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné predpisy: 2018-2, 2018-9, 2020-6
Smernica č. 5/2013 o Študentskej vedeckej odbornej činnosti UJS, Dodatok č. 1 k Smernici o Študentskej vedeckej odbornej činnosti UJS
AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2021-5, 2021-4
Smernica rektora UJS č. 10/2010 o zásadách požičiavania prenosných počítačov študentom (v znení dodatku č. 1)
AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2011-7
Smernica rektora č. 1/2021 Školné a poplatky spojené so štúdiom na Univerzite J. Selyeho na akademický rok 2021/2022
https://www.ujs.sk/documents/Smernica%20%C4%8D.%201-2021%20-%20Skolne_a_poplatky_2021_2022.pdf
AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2021-6
Smernica č. 9/2020, ktorou sa vydáva Domový a ubytovací poriadok ŠD UJS, Smernica č. 11/2020, ktorou sa vydáva Dodatok č.1 k Domovému a ubytovaciemu poriadku ŠD UJS
AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2020-29, 2020-43
Imatrikulačný a promočný poriadok UJS
AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné predpisy: 2015-5
Smernica č. 8/2016 O vydávaní dokladov o absolvovaní štúdia na UJS,
AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2016-10
Smernica rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok Univerzitnej knižnice UJS, Dodatok č. 1 k Smernici rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok Univerzitnej knižnice UJS, Dodatok č. 2 k Smernici rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok Univerzitnej knižnice UJS
https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/1422266793368.pdf
https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/dodatok_KVP_2016-12%20(3).pdf
AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2014-2, 2016-18, 2016-24
Štatút Študentskej samosprávy,
AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2010-8
Smernice rektora č. 3/2014 o organizovaní zahraničných mobilít študentov, učiteľov a zamestnancov v rámci programu Erasmus+ na UJS – Úplné znenie
http://www.ujs.sk/documents/%C3%9Aplne%20znenie_Smernice%20rektora%20%C4%8D.%203-2014_ERASMUS.pdf
AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2021-16
Smernica č. 7/2016 o študentoch so špecifickými potrebami a o pôsobnosti koordinátora UJS pre študentov so špecifickými potrebami
AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2016-9
Smernica č. 6/2016 o slobodnom prístupe k informáciám
AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2016-8