DOKUMENT
Podprogram, časť študijného programu CHb22 - Učiteľstvo chémie
Stupeň - I. - prvý stupeň, forma - denná, typ - učiteľské štúdium
Typ dokumentu Opis študijného programu
Názov vysokej školy Univerzita J. Selyeho
Sídlo vysokej školy Bratislavská cesta 3322, 94501 Komárno
Názov fakulty Pedagogická fakulta
Sídlo fakulty Bratislavská cesta 3322, 945 01 Komárno
Orgán vysokej školy na schvaľovanie študijného programu:
Rada systému zabezpečenia kvality vzdelávania na UJS
1. - Základné údaje o študijnom programe
a) - Názov študijného programu a číslo podľa registra študijných programov.
učiteľstvo chémie (v kombinácii), 100082
b) - Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania.
vysokoškolské vzdelanie I. stupňa, ISCED 2011: 665
d) - Názov a číslo študijného odboru, v ktorom sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, alebo kombinácia dvoch študijných odborov, v ktorých sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, ISCED-F kódy odboru/ odborov.
38. Učiteľstvo a pedagogické vedy, ISCED-F kód (2013): 0114 Príprava pre učiteľov s predmetovou špecializáciou
e) - Typ študijného programu: akademicky orientovaný, profesijne orientovaný; prekladateľský, prekladateľský kombinačný (s uvedením aprobácií); učiteľský, učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií); umelecký, inžiniersky, doktorský, príprava na výkon regulovaného povolania, spoločný študijný program, interdisciplinárne štúdiá.
učiteľský kombinačný študijný program; učiteľstvo chémie v kombinácii s aprobáciami: biológia, anglický jazyk a literatúra, nemecký jazyk a literatúra, slovenský jazyk a literatúra, maďarský jazyk a literatúra, dejepis, katechetika, matematika, informatika
f) - Udeľovaný akademický titul pred menom.
Bc.
g) - Forma štúdia.
denná
h) - Pri spoločných študijných programoch spolupracujúce vysoké školy a vymedzenie, ktoré študijné povinnosti plní študent na ktorej vysokej škole (§ 54a zákona o vysokých školách).

nerelevantné


i) - Jazyk alebo jazyky, v ktorých sa študijný program uskutočňuje.
maďarský jazyk, slovenský jazyk
j) - Štandardná dĺžka štúdia vyjadrená v akademických rokoch.
3 akademické roky
k) - Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov.
Plánovaný počet študentov: 30
2. - Profil absolventa a ciele vzdelávania
a) - Vysoká škola popíše ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania.

Kvalifikácia absolventa zodpovedá príslušnej úrovni vzdelania podľa kvalifikačného rámca. Ciele a merateľné vzdelávacie výstupy zodpovedajú úrovni Slovenského kvalifikačného rámca v Európskom priestore vysokoškolského vzdelávania: prvý stupeň – Bc., úroveň SKKR 6. (https://www.minedu.sk/data/att/13619.pdf)

Absolvent učiteľských študijných programov disponuje poznatkami o biologických, psychologických a sociálnych aspektoch vývinu jednotlivca, pozná a chápe koncept inštitucionálneho socializačného procesu v širších sociálnovedných súvislostiach. Ďalšie špecifiká absolventa I. stupňa odboru obsahuje Opis ŠO Učiteľstvo a pedagogické vedy, ktorý sa nachádza vo vyhláške 244/2019 Z. z. o sústave študijných odborov Slovenskej republiky.

Absolvent disponuje systematickým, uceleným a komplexným súborom vedomostí v oblasti pedagogickej vedy, teórie a praxe, vrátane širších filozofických, sociálne-kultúrnych, historicko-spoločenských a pedagogicko-psychologických kontextov v spojitosti s vyučovaním predmetu chémia.

Absolventi prvého stupňa štúdia ovládajú základné poznatky v  odbore svojej predmetovej špecializácie, v jeho výstavbe a majú primerané teoretické aj praktické znalosti z vybraných chemických disciplín (všeobecná, anorganická, analytická, fyzikálna, organická, jadrová chémia a biochémia). Majú základné poznatky aj z matematiky, biológie, ktoré môžu využiť pri pochopení interdisciplinárnych súvislostí daného predmetu.

Absolvent disponuje základným vedeckým poznaním v profilových vzdelávacích oblastiach alebo špecializáciách jeho pôsobenia. Absolvent vie klasifikovať chemické zlúčeniny a chemické premeny, vie identifikovať chemické zloženie látok, vysvetliť ich štruktúru a chemické vlastnosti. Vie identifikovať a používať základný pojmový, kategoriálny a metodologický aparát chémie. Absolvent vie nachádzať súvislosti medzi vlastnosťami chemických látok a ich premenami a vie na teoretickej úrovni určiť očakávané produkty chemických reakcií. Disponuje potrebnými vedomosťami z matematiky a z iných prírodovedných disciplín, a využíva ich v procese pochopenia a vysvetľovania chemických javov. Má vedomosti a zručnosti pri riešení základných chemických výpočtov, vie tvorivo používať schémy, modely, metódy a nástroje chémie.

Má vedomosti a praktické zručnosti pri využívaní základnej laboratórnej techniky, bezpečných experimentálnych činností, ktoré slúžia ako základ pre prax a výskum. Disponuje vedomosťami z chemických syntéz v oblasti vybraných disciplín chémie, ktoré sú potrebné pre hlbšie pochopenie jednotlivých chemických a biologických procesov a pre ďalšiu odbornú pripravenosť absolventov učiteľstva chémie. Má praktické zručnosti v oblasti laboratórnych činností, ktoré nadobudol v rámci povinných laboratórnych cvičení. Dokáže realizovať riešenia metodických, odborných a praktických problémov chémie. Pri riešení základných chemických problémov a špecifických odborných problémov vie aplikovať jednotlivé prvky analytického, kritického a koncepčného myslenia. Absolvent sa vyznačuje tvorivým myslením, samostatnosťou pri riešení základných chemických problémov, plánovaním svojho ďalšieho vlastného vzdelávania, autonómiou a zodpovednosťou pri rozhodovaní v nadväznosti na problematiku študijného programu učiteľstva chémie v kombinácii.

Vie pracovať efektívne samostatne. Chápe etické, spoločenské súvislosti a právne následky svojej činnosti. Absolvent bakalárskeho študijného programu učiteľstva chémie v kombinácii v študijnom odbore 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy je pripravený pokračovať v štúdiu na 2. stupni vysokoškolského vzdelávania toho študijného programu.


b) - Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov.

Absolventi študijného programu pri posudzovaní ich uplatniteľnosti na trhu práce budú spadať do kategórie "011 Vzdelávanie" podľa medzinárodnej štandardnej klasifikácie (International Standard Classification of Education: Fields of Education and Training 2013).

Absolventi ovládajú širšie súvislosti výchovy a vzdelávania, majú primeranú informačnú gramotnosť a potrebné základné metodologické a teoretické znalosti na to, aby sa uplatnili v pedagogickej praxi. Absolvent bakalárskeho štúdia študijného programu učiteľstvo chémie v kombinácii môže nájsť uplatnenie ako pedagogický asistent, asistent pedagogického pracovníka pre mimoškolské záujmové činnosti detí, ale predovšetkým úspešne pokračovať v štúdiu rovnakého študijného programu na 2. stupni vysokoškolského vzdelávania.

Vďaka predmetovej aprobácii chémia sú absolventi schopní vykonávať aj určité práce technického charakteru v rôznych chemických, environmentálnych, priemyselných, výskumných a prevádzkových zariadeniach, kde sa vyžadujú základné laboratórne vedomosti a zručnosti.


c) - Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania.

nerelevantné


3. - Uplatniteľnosť
a) - Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu.

Obdobie 2014-2021


Počet zapísaných študentov na ŠP - 37

Študenti, ktorí zanechali štúdium - 11

Študenti, ktorí prerušili štúdium - 1

Úspešne ukončení študenti - 25

Študenti pokračujúci na 2.stupni štúdia - 22


Študenti nepokračujúci v štúdiu

  • zamestnaní v rámci kategórie "Vzdelávanie" - 0
  • zamestnaní v inom sektore - 3
b) - Prípadne uviesť úspešných absolventov študijného programu.

Úspešnými absolventami študijného programu učiteľstva chémie v kombinácii I. stupňa štúdia sú Bc. Gelle Donát, Bc. Csobó Zoltán, Bc. Nikoleta Némethová, Bc. Daniel Reménység - všetci úspešne reprezentovali KCH PF UJS na rôznych kolách ŠVOČ.

c) - Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba).

Spätná väzba so zameraním na skúmanie kvality študijného programu učiteľstvo chémie v kombinácii sa realizuje priebežne učiteľmi zabezpečujúcimi ŠP. Realizuje sa individuálnou formou počas pracovných návštev učiteľov chémie a na základe štruktúrovaných rozhovorov medzi učiteľmi chémie, vedeniami ZŠ a SŠ, pracovníkmi MPC a cvičných škôl a učiteľmi Katedry chémie PF UJS so zameraním na kvalitu skladby študijného programu a kvalitu profilujúcich zložiek absolventov.

Informácie o spokojnosti zamestnávateľov s absolventmi UJS sleduje aj Centrum kariérneho poradenstva UJS. Práve prebieha prieskum, ktorého sa zúčastňujú zamestnávatelia absolventov študijného programu učiteľstva chémie v kombinácii I. a II. stupňa. Výsledky prieskumu budú čoskoro dostupné na webstránke univerzity: https://www.ujs.sk/sk/absolventi.html.


4. - Štruktúra a obsah študijného programu
a) - Vysoká škola popíše pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe.

Študijný program učiteľstvo chémie v kombinácii je organickou súčasťou študijného odboru Učiteľstvo a pedagogické vedy. Má poskytnúť základné odborné vzdelanie v oblasti pedagogickej teórie a praxe a vybraných disciplín chémie. Predmety študijného programu sú koncipované tak, aby pokrývali proporčne témy sociálno-vedného, pedagogického a psychologického základu učiteľstva a predmetových aprobácií.

Študent študijného programu si v rámci plnenia náležitostí študijného programu, resp. jeho kompletného absolvovania a získania potrebného minimálneho počtu kreditov vytvára vlastný študijný plán, do ktorých si volí okrem povinných predmetov aj povinne voliteľné a výberové predmety podľa svojich požadovaných odborných potrieb a záujmu. Vo študijnom pláne sú vymedzené profilové predmety, ktoré sú podmienkou pre úspešné absolvovanie štúdia ŠP. Obsah štúdia študijného programu vzhľadom na vzdelávanie chemických disciplín sa skladá z teoretickej a praktickej časti, ktoré sa uskutočňujú v relevantných formách vzdelávania (prednášky a/alebo semináre a/alebo cvičenia). Konkrétny spôsob realizácie výučby predmetov – formy, metódy, kritériá absolvovania, výstupy vzdelávania, ako aj obsahová náplň  je podrobne rozpísaný v informačných listoch predmetov predloženého študijného programu.

 


b) - Vysoká škola zostaví odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu.

Študijný plán je dostupný na webovej stránke UJS (https://www.ujs.sk/sk/studium/studijnne-programy/pedagogicka-fakulta.html#bakal%C3%A1rsky-denn%C3%A1-forma).

Po zosúladení ŠP učiteľstvo chémie v kombinácii (I. stupeň) s úpravou novoprijatí študenti začiatkom ďalšieho akademického roka nastúpia na zosúladený ŠP a budú študovať podľa predmetov a pravidiel po úprave, pričom študenti druhého a tretieho ročníka pokračujú v štúdiu zosúladeného ŠP podľa pôvodného odporúčaného študijného plánu a predmetov, na ktorý boli prijatí.


c) - V študijnom pláne spravidla uvedie:

Študent absolvuje povinné predmety (Všeobecná chémia, Anorganická chémia, Analytická chémia, Organická chémia, Biochémia, Fyzikálna chémia, Chémia cudzorodých látok, Základy laboratórnej techniky, Praktické cvičenie z anorganickej chémie, Praktické cvičenie z analytickej chémie, Praktické cvičenie z organickej chémie, Praktické cvičenie z biochémie), vyberá si predmety spomedzi povinne voliteľných predmetov (Repetitórium stredoškolskej chémie, Repetitórium stredoškolskej matematiky, Základy matematiky, Matematika pre chemikov, Chemické výpočty, Riešenie chemických úloh, Vybrané kapitoly z organickej chémie, Reakčné mechanizmy v organickej chémii, Vybrané kapitoly z biochémie, Základy molekulárnej biológie, Dejiny chémie, Praktikum z fyzikálnej chémie) a výberových predmetov z ponuky predmetov študijných programov PF UJS. Študent absolvuje štátnicové predmety, v ktorých preukáže svoje vedomosti a zručnosti z jednotlivých chemických disciplín absolvovaných počas bakalárskeho štúdia, a z obhajoby záverečnej práce, v ktorej preukáže základnú spôsobilosť v riešení vedecko-odborného, resp. pedagogického výskumu.


Profilovými predmetmi sú: Všeobecná chémia, Anorganická chémia, Analytická chémia, Organická chémia, Biochémia, Fyzikálna chémia, Základy laboratórnej techniky, Štátna skúška z chémie, Bakalárska práca s obhajobou.


V informačných listoch predmetov sú jednoznačne opísané požiadavky na ich absolvovanie, ako aj vzdelávacie výstupy (podrobne charakterizované výstupy vedomostí, zručností, kompetencií), ktoré nadobudne absolvent po absolvovaní vzdelávacej časti/predmetu.


Nadväznosť jednotlivých profilových predmetov je daná logickým usporiadaním profilových predmetov v jednotlivých semestroch študijného plánu. Praktické cvičenia vybraných chemických disciplín nadväzujú na profilový predmet Základy laboratórnej techniky.


Prerekvizitami predmetov štátnej skúšky sú profilové predmety a absolvovanie povinných vzdelávacích častí/predmetov študijného programu.


V informačných listoch predmetov sú jednoznačne deklarované vzdelávacie činnosti, s ktorými PF UJS zabezpečuje dosahovanie očakávaných výstupov vzdelávania. Predmety sa realizujú v relevantných formách vzdelávania (prednášky a/alebo semináre a/alebo cvičenia) podľa charakteru predmetu. Súčasná epidemiologická situácia vyžadovala realizovanie teoretickej výučby (prednášky a semináre) aj dištančnou formou, čo môže byť uplatniteľné v podobných situáciách aj v budúcnosti.

Sú uvedené v informačných listov predmetov.


V prípade prednášok a seminárov: prezenčná, resp. dištančná. V prípade laboratórnych cvičení: prezenčná.

Stručné osnovy sa nachádzajú v informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov.

Pri príprave vzdelávacích častí/predmetov predkladaného študijného programu sme zohľadnili pracovné zaťaženie študentov, v súlade s ECTS, a to v závislosti od pridelených kreditov a časového rozsahu v akom sa vzdelávanie uskutoční.


Podľa Príkaz rektora č. 16/2021, ktorým vydal metodický pokyn na tvorbu, zosúladenie a úpravu študijných programov na Univerzite J. Selyeho, za 1 semester dennej formy štúdia podľa odporúčaného študijného plánu študent získava 30 kreditov. Pracovné zaťaženie študentov je plánované tak, aby jeden kredit udelený za absolvovanie predmetu zodpovedalo 25 až 30 hodinám práce študenta. To predstavuje typické pracovné zaťaženie, študenta, ale skutočný čas potrebný na dosiahnutie výsledkov a cieľov vzdelávania sa u jednotlivých študentov môže líšiť .


V prípade vzdelávacích častí/predmetov s vyššími kreditmi, kde hodinová dotácia prezenčnej výučby nebola v súlade s pracovným zaťažením študenta, sú deklarované učebné úlohy, zadania, výstupy, ktoré rieši študent riadeným samoštúdiom pod vedením učiteľa, a následným preukázaním vedomostí resp. zručností, ktoré boli vopred stanovené vo formulácii zadaní.

doc. RNDr. Róbert Gyepes, PhD. (gyepesr@ujs.sk)

prof. Róbert Mészáros, DSc. (meszarosr@ujs.sk)

Dr. habil. PaedDr. György Juhász, PhD. (juhaszg@ujs.sk)

doc. Ing. Ondrej Hegedűs, PhD. (hegeduso@ujs.sk )

Mgr. Katarína Szarka, PhD. (szarkak@ujs.sk)

Mgr. Andrea Vargová, PhD. (vargovaa@ujs.sk)

Attila Kardos, PhD. (kardosa@ujs.sk)

Dr.habil. Imre Varga, PhD. (vargai@ujs.sk)


Vyznačené v študijnom pláne a v informačných listoch predmetov.

Katedra chémie PF UJS, budova FEI UJS (Hradná 21, Komárno)

d) - Vysoká škola uvedie počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia.
Počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia: 180. Podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia upravuje Študijný poriadok UJS.
e) - Vysoká škola pre jednotlivé študijné plány uvedie podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre:

Za povinné predmety študent získava 122 kreditov. Z toho 116 kreditov za predmety kontaktnej výučby a pedagogickú prax (50 kreditov z prvej aprobácie, 50 z druhej aprobácie, a 16 z učiteľského základu), okrem toho študent povinne absolvuje štátnu skúšku za 6 kreditov (z toho 2 kredity za prvú aprobáciu, 2 za druhú aprobáciu, a 2 z učiteľského základu).

V jednotlivých aprobáciách môže byť rozdiel 1-2 kredity navyše, alebo na úkor povinných predmetov, tieto sú však kompenzované ponukou povinne voliteľných predmetov. Súčet kreditov za povinné a povinne voliteľné predmety ostáva konštantný: 175 kreditov.

 

Za povinne voliteľné predmety študent získava 53 kreditov. Z toho 49 kreditov za predmety kontaktnej výučby a pedagogickú prax (19 kreditov z prvej aprobácie – z ktorej študent píše záverečnú prácu, 15 kreditov z druhej aprobácie a 11 kreditov z učiteľského základu), okrem toho si študent povinne absolvuje obhajobu bakalárskej práce z jednej aprobácie za 8 kreditov.


Nepovinné predmety si študent zapisuje v rámci učiteľského základu z celofakultnej ponuky nepovinných predmetov v počte min. 5 kreditov za bakalárske štúdium.


Na skončenie štúdia je potrebných 180 kreditov, z toho 79 z jednej aprobácie (z ktorej študent píše bakalársku prácu), 67 z druhej aprobácie a 34 kreditov z učiteľského základu.  


Študent získava 12 kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce (z toho 4 za prácu na bakalárskej práci v rámci predmetu Bakalársky seminár, a 8 za obhajobu záverečnej práce).  


Študent získava 3 kredity za pedagogickú prax v rámci učiteľského základu.

f) - Vysoká škola popíše pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu.

Pravidlá, kritériá a metódy hodnotenia sú transparentné, učiteľom vopred komunikované, uvedené v jednotlivých informačných listoch predmetov. V podmienkach na absolvovanie predmetov sú jasne deklarované študijné a iné povinnosti študenta počas dosahovania cieľov vzdelávania, forma plnenia študijných povinností a kritériá hodnotenia čiastkových výstupov, produktov. Výsledky hodnotenia študentov sú zaznamenané, dokumentované a archivované. Pravidlá a postupy procesu hodnotenia sú deklarované v Študijnom poriadku UJS (úplné znenie s dodatkami). Pravidlá a postupy archivácie dokumentov preukazujúcich plnenie výstupov vzdelávania sú určené Smernicou rektora č. 4/2021 o archivovaní dokumentov preukazujúcich plnenie výstupov vzdelávania.

V priebehu vyučovania študenti dostávajú od učiteľa spätnú väzbu a priestor na opravu chýb, ako aj usmernenie k ich odstráneniu a dosiahnutiu stanoveného cieľa. Študenti majú možnosť dozvedieť sa svoje vlastné hodnotenie priebežné formatívne pri konzultácii s vyučujúcim a sumatívne cez AIS, resp. cez platformu Moodle. 

Študenti majú možnosť využiť konzultačné hodiny vyučujúcich počas každého semestra štúdia. Študenti majú prístup ku konzultáciám vyučujúcich, kde príklady dobrej praxe ukazujú, že študenti využívajú konzultačné hodiny k napredovaniu a dosiahnutiu lepších výsledkov.

V prípade neúspešného splnenia vzdelávacích predpokladov, študenti majú prístup okrem jedného riadneho termínu aj k dvom opravným termínom, majú možnosť podstúpenia aj komisionálnej skúšky absolvovanej v rámci troch termínov. Uvedené pravidlá sú deklarované v Študijnom poriadku UJS, ako aj ďalšie postupy a pravidlá vzťahujúce na kredity, ich zhromažďovanie a prenos. Administratívnu kontrolu štúdia v akademickom informačnom systéme vykonáva Študijné oddelenie podľa postupov opísaných v Študijnom poriadku UJS.

Akademický senát UJS schválil dňa 9.2.2022 nový Študijný poriadok, ktorý nadobudne platnosť a účinnosť začiatkom nového akademického roka a to dňom 1.9.2022.

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Studijny_poriadok_UJS_2022_final_ucinny_1._9._2022.pdf


g) - Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.

Študijný poriadok UJS jednoznačne opisuje postupy a pravidlá na získavanie kreditov, ich zhromažďovanie a prenos, čo je v súlade s Európskym systémom transferu kreditov. Podobne sú definované pravidlá a postupy uznávania absolvovania predmetov na inej vysokej škole.


h) - Vysoká škola uvedie témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam).

Témy záverečných prác študijného programu:

-     Hodnotenie antioxidačnej kapacity vybraných zeleninových druhov

-     Význam a meranie antioxidačnej kapacity zelenín

-     Obsah karotenoidov v plodoch rajčiakov

-     Synthesis of new ferrocene-ruthenium conjugates

-     Kvalitatívne ukazovatele sladkých pekárenských výrobkov

-     Víno a sledovanie kvalitatívnych ukazovateľov vo vybraných vzorkách vín

-     Chlieb a charakterizácia jeho kvalitatívnych ukazovateľov

-     Výroba pálenky a sledovanie vybraných ukazovateľov

-     Hodnotenie kvality vo vzorkách múky

-     Hodnotenie kvality vo vzorkách mlieka

-     Hodnotenie kvality vo vzorkách syrov

-     Prieskum rozšírenia konzumácie alkoholických nápojov a fajčenia na základných školách

-     Vzduch a znečisťovanie ovzdušia

-     Chemická charakteristika studničných vôd z Podunajského regiónu

-     Jedy plazov a obojživelníkov

-     Význam voľných aminokyselín v živých organizmoch

-     Stanovenie niektorých kvalitatívnych ukazovateľov vzoriek vôd zo studní vybraného regiónu

-     Analýza obsahu vitamínu C v čerstvej paprike

-     Niektoré aspekty pestovania a spracovania hrozna vo vybranej oblasti. Stanovenie oxidu siričitého v niektorých vzorkách vína

-     Problémy odpadového hospodárstva a jeho negatívny dopad na životné prostredie

-     Vplyv vybraných chemických látok na ľudský organizmus

-     Zbierka školských chemických pokusov na tému sacharidy

-     Zbierka pokusov z environmentálnej výchovy

-     Vizualizácia tepelných javov v školských chemických experimentoch

-     Miskoncepcie chémie v základoškolskom vzdelávaní

-     Stredoškolská zbierka chemických úloh z bežného života založených na chemických výpočtoch

-     Charakteristika zeolitov

-     Stanovenie obsahu chloridov v bazénových vodách

-     Stanovenie vybraného ukazovateľa v slaných, chrumkavých pochutinách

-     Kvalitatívna analýza vody studní v regióne


i) - Vysoká škola popíše alebo sa odkáže na:

Pravidlá a postupy na zadávanie, spracovanie, oponovanie, obhajoby a hodnotenie záverečných prác sú deklarované a formulované Študijnom poriadku UJS. Nový študijný poriadok bol schválený Akademickým senátom UJS dňa 9.2.2022 a bude platný a účinný od začiatku nového akademického roka, t.j. od 1.9.2022.

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Studijny_poriadok_UJS_2022_final_ucinny_1._9._2022.pdf


Študijný/výskumný pobyt, ktorým deklarujeme podporu domácej aj zahraničnej mobility študentov. Študijný poriadok UJS jednoznačne opisuje postupy a pravidlá na získavanie kreditov, ich zhromažďovanie a prenos, čo je v súlade s Európskym systémom transferu kreditov. Podobne sú definované pravidlá a postupy uznávania absolvovania predmetov na inej vysokej škole.

V záujme zvyšovania podielu účastníkov na Erasmus+ mobilitách Úsek pre medzinárodné vzťahy v spolupráci s fakultami UJS pravidelne organizuje informačné Erasmus+ dni a workshopy, a ponúka možnosť osobnej alebo online konzultácie. Študentom UJS sú distribuované propagačné materiály a pravidelne sú zverejňované informácie prostredníctvom informačných nástrojov univerzity.

Pravidlá a postupy sú sformulované v Smernici rektora č. 3/2014 o organizovaní zahraničných mobilít študentov, učiteľov a zamestnancov v rámci programu Erasmus+ na UJS, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2018, číslo 10).


Vysoká škola v študijnom programe uplatňuje pravidlá a nástroje zabezpečenia výskumnej integrity a prevencie plagiátorstva a ďalších akademických podvodov. V zmysle Štatútu UJS plagiátorstvo sa považuje za priestupok a je predmetom disciplinárneho konania. Vysoká škola identifikuje porušenia výskumnej integrity, plagiátorstvo a akademické podvody a realizuje opatrenia, ktoré zaručia, že porušenie týchto pravidiel nie je zlučiteľné so získaním akademického titulu. Pravidlá a postupy sú opísané v Štatúte PF UJS (2018), dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS - legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2020, číslo 3), Etickom kódexe UJS dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2013, číslo 11) a Disciplinárnom poriadku pre študentov (dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy).


V súlade so súčasným trendom univerzita systematizovane vyhľadáva a oslovuje študentov so špecifickými potrebami a eviduje pozorovateľný nárast týchto študentov. Študenti so špecifickými potrebami majú nárok podľa ich špecifických potrieb na podporné služby. Pravidlá a postupy sú opísané v Smernici rektora č. 7/2016 o študentoch so špecifickými potrebami a o pôsobnosti koordinátora UJS pre študentov so špecifickými potrebami, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2016, číslo 9). 


Podľa Štatútu UJS študent sa stáva členom akademickej obce zápisom na štúdium niektorého zo študijných programov uskutočňovaných UJS, alebo jej fakultou. Ako člen akademickej obce na základe Štatútu UJS má právo obracať sa s návrhmi, pripomienkami a sťažnosťami na akademické samosprávne orgány – postupy a pravidlá ktorých sú definované v ich legislatívnych dokumentoch. Študenti študijného programu majú k dispozícii efektívne mechanizmy preskúmavania podnetov, ktorými sa domáhajú ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov, o ktorých sa domnievajú, že boli porušené, alebo poukazujú na konkrétne nedostatky v činnosti alebo v nečinnosti vysokej školy. Preskúmavanie podnetov je transparentné a uskutočňuje sa za účasti zástupcov študentov. Podávateľom podnetov je poskytovaná spätná väzba o výsledkoch preskúmania podnetov a o prijatých opatreniach. Podľa čl. 11 ods. 5, bod c) Organizačného poriadku UJS zabezpečuje vybavovanie agendy sťažností, oznámení, podnetov a upozornení Referát kontroly a legislatívy Rektorátu UJS podľa zákona č. 9/2010 Z.z. o sťažnostiach. 



5. - Informačné listy predmetov študijného programu
V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.

Informačné listy vzdelávacích častí/predmetov predkladaného študijného programu boli spracované do štruktúry podľa prílohy č. 1 k vyhláške MŠVVaŠ SR č. 155/2013 Z. z., ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška MŠVVaŠ SR č. 614/2002 Z. z. o kreditovom systéme štúdia.


6. - Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
(alebo hypertextový odkaz).

Harmonogram akademického roka:

https://www.ujs.sk/sk/studium/harmonogram-akademickeho-roka.html#harmonogram-%C5%A1t%C3%BAdia-ujs-v-akademickom-roku-2022-2023

Rozvrh: Rozvrhy pre jednotlivé študijné podprogramy sú vygenerovateľné z AIS UJS.


7. - Personálne zabezpečenie študijného programu
a) - Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu (s uvedením funkcie a kontaktu).

doc. RNDr. Róbert Gyepes, PhD., funkčné miesto profesora, gyepesr@ujs.sk


b) - Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu s priradením k predmetu s prepojením na centrálny Register zamestnancov vysokých škôl, s kontaktom (môžu byť uvedení aj v študijnom pláne).

doc. RNDr. Róbert Gyepes, PhD. - gyepesr@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15509, Anorganická chémia, Analytická chémia


prof. Róbert Mészáros, DSc. - meszarosr@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/23600, Fyzikálna chémia, Biochémia


dr. habil. PaedDr. György Juhász, PhD. - juhaszg@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10492,

Všeobecná chémia, Organická chémia

c) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.

VUPCH osôb zabezpečujúcich profilové predmety sú prístupné v Akademickom informačnom systéme.


d) - Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).

doc. Ing. Ondrej Hegedűs, PhD. - hegeduso@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/19549, Analytická chémia, Chémia cudzorodých látok, Praktické cvičenie z analytickej chémie, Praktické cvičenie z biochémie


dr. habil. PaedDr. György Juhász, PhD. - juhaszg@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10492 Matematika pre chemikov, Základy matematiky


Mgr. Katarína Szarka, PhD. - szarkak@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/17600, Základy laboratórnej techniky, Repetitórium stredoškolskej chémie, Repetitórium stredoškolskej matematiky, Praktické cvičenie z anorganickej chémie, Chemické výpočty , Riešenie chemických úloh


Mgr. Andrea Vargová, PhD. - vargovaa@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/18279, Organická chémia, Praktické cvičenie z organickej chémie, Vybrané kapitoly z organickej chémie, Reakčné mechanizmy v organickej chémii, Biochémia, Vybrané kapitoly z biochémie, Základy molekulárnej biológie, Chémia cudzorodých látok


Attila Kardos, PhD. - kardosa@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/25944, Všeobecná chémia, Fyzikálna chémia, Praktické cvičenie z fyzikálnej chémie, Dejiny chémie  



e) - Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam (s uvedením kontaktov).

Na vedení prác sa budú podieľať všetci pracovníci katedry chémie. Aktuálny zoznam záverečných prác je k dispozícii v Akademickom informačnom systéme. 


f) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky školiteľov záverečných prác.

VUPCH školiteľov záverečných prác sú prístupné v Akademickom informačnom systéme.


g) - Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu (meno a kontakt).

Bc. Kristína Nagyová (124495@student.ujs.sk), absolventka bakalárskeho študijného programu, študentka magisterského študijného programu učiteľstvo chémie v kombinácii 


h) - Študijný poradca študijného programu (s uvedením kontaktu a s informáciou o prístupe k poradenstvu a o rozvrhu konzultácií).

Mgr. Andrea Vargová, PhD. (vargovaa@ujs.sk)

Konzultácie budú prebiehať priebežne, podľa potrieb študentov, e-mailom alebo osobne.


i) - Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami).

Študijný referent: Zsuzsanna Farkas, farkasz@ujs.sk

Kariérny poradca: Mgr. Norbert Istvánik, istvanikn@ujs.sk

Ubytovací referát: Mgr. Attila Duba, dubaa@ujs.sk 


8. - Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) - Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).
b) - Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).
c) - Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.
d) - Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie.
e) - Charakteristika na možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia.
f) - Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania.
9. - Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a) - Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium.

Požiadavky na uchádzačov a spôsob ich výberu sú vo všeobecnosti uvedené v § 56 až 58 zákona č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách. Základnou podmienkou prijatia na bakalárske štúdium alebo na štúdium študijného programu podľa § 53 ods. 3 zákona je získanie úplného stredného vzdelania alebo úplného stredného odborného vzdelania. Podmienky prijatia zahraničných študentov sú rovnaké ako podmienky prijatia občanov Slovenskej republiky. V zahraničí získané úplné stredoškolské vzdelanie je však potrebné nostrifikovať (uznať jej platnosť) v SR a príslušné potvrdzujúce doklady odovzdať v stanovenom termíne na študijnom oddelení.

U uchádzačov na bakalárske štúdium študijného programu Učiteľstvo chémie v kombinácii je vítaná maturitná skúška aspoň z jedného predmetu zo vzdelávacej oblasti Človek a príroda, dobrá komunikačná schopnosť a dobré interpersonálne vzťahy.


b) - Postupy prijímania na štúdium.

Akademický senát každoročne PF UJS schvaľuje ďalšie podmienky prijatia na štúdium študijných programov, uskutočňovaných fakultou predložené dekanom v súlade s § 57 ods. 2 písmeno f zákona 131/2002 Z.z.) Zákona o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej zákon o VŠ).

Prijímacie konanie je proces umožňujúci uchádzačovi, ktorý preukáže splnenie určených podmienok prijatia na štúdium, stať sa študentom zvoleného študijného programu na vybranej vysokej škole. Uchádzač, ktorý nepreukáže splnenie základných podmienok prijatia na štúdium v čase overovania splnenia podmienok na prijatie, môže byť na štúdium prijatý podmienečne s tým, že je povinný preukázať splnenie základných podmienok prijatia na štúdium najneskôr v deň určený na zápis na štúdium. Prijímacie konanie sa pre uchádzača o štúdium začína doručením jeho písomnej prihlášky na štúdium na vysokej škole alebo fakulte, ktorá uskutočňuje príslušný študijný program. Vysoká škola môže umožniť doručiť namiesto písomnej prihlášky aj prihlášku v elektronickej forme. Prístup k elektronickej prihláške je dostupný na úvodnej webovej stránke univerzity (https://www.ujs.sk/sk/prihlaska.html). V prihláške uvedie uchádzač požadované údaje a doloží potrebné podklady požadované vysokou školou v súlade s . § 57 ods. 1 zákona o VŠ a žiadosť v súlade § 57 ods. 4 zákona o VŠ.

O prijatí na štúdium rozhoduje dekan fakulty na základe odporúčania prijímacej komisie v súlade s podmienkami stanovenými pre prijatie.

Rozhodnutie o výsledku prijímacieho konania sa vyhotoví písomne do 30 dní od overenia splnenia podmienok prijatia na štúdium. Obsahuje výrok, odôvodnenie a poučenie o možnosti podať žiadosť o preskúmanie rozhodnutia. Doručí sa uchádzačovi poštou do vlastných rúk. Uchádzačovi, ktorého miesto pobytu nie je známe, sa doručuje vyvesením rozhodnutia na úradnej výveske vysokej školy alebo fakulty počas 15 dní. Posledný deň tejto lehoty sa považuje za deň doručenia.

V rámci dňa otvorených dverí, ktorý UJS každoročne organizuje pre záujemcov, poskytuje univerzita rozsiahle informácie uchádzačom o štúdium o možnostiach štúdia na UJS, ktoré sú dostupné aj na webovej stránke univerzity, ako aj jednotlivých fakúlt. 


c) - Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie.

Akademický rok: 2021/2022

Počet uchádzačov (počet podaných prihlášok): 11

Počet prijatých: 5

Počet zapísaných: 3


Akademický rok: 2020/2021

Počet uchádzačov (počet podaných prihlášok): 7

Počet prijatých: 6

Počet zapísaných: 6


Akademický rok: 2019/2020

Počet uchádzačov (počet podaných prihlášok): 7

Počet prijatých: 6

Počet zapísaných: 6


Akademický rok: 2018/2019

Počet uchádzačov (počet podaných prihlášok): 7

Počet prijatých: 5

Počet zapísaných: 3


Akademický rok: 2017/2018

Počet uchádzačov (počet podaných prihlášok): 7

Počet prijatých: 5

Počet zapísaných: 3


Akademický rok: 2016/2017

Počet uchádzačov (počet podaných prihlášok): 12

Počet prijatých: 10

Počet zapísaných: 8


Akademický rok: 2015/2016

Počet uchádzačov (počet podaných prihlášok): 15

Počet prijatých: 14

Počet zapísaných: 9


Akademický rok: 2014/2015

Počet uchádzačov (počet podaných prihlášok): 8

Počet prijatých: 8

Počet zapísaných: 5


Akademický rok: 2013/2014

Počet uchádzačov (počet podaných prihlášok): 7

Počet prijatých: 6

Počet zapísaných: 4


Akademický rok: 2012/2013

Počet uchádzačov (počet podaných prihlášok): 9

Počet prijatých: 9

Počet zapísaných: 5


10. - Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a) - Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu.

Z hľadiska udržateľnosti a efektívneho manažovania študijného programu UJS pravidelne monitoruje študijné programy. Pri monitorovacom procese sú využité, spracované a analyzované dáta z AIS spojené so študijným programom – počet prihlásených študentov v prijímacom konaní, počet prijatých študentov, úspešnosť v rámci absolvovania jednotlivých predmetov študijného programu, počet prihlásených študentov na výberové predmety, monitorovanie počtu študentov na jednotlivých skúšobných termínoch, prihlasovanie študentov na témy záverečných prác (ZP), výsledky originality ZP, počet obhájených ZP, a iné. Veľmi užitočné sú dáta získané zo študentských ankiet analyzujúce rôzne aspekty štúdia orientované na sebareflexiu a mieru spokojnosti, hodnotenia okolnosti vzdelávacieho procesu a samotného vzdelávacieho procesu. V monitorovacom procese podľa charakteru a závažnosti získaných a spracovaných dát spojených so študijným programom sú analyzované a prezentované na rôznych fórach a úrovniach organizačnej štruktúry PF UJS. Do monitorovacieho procesu študijného programu sú zapojení aj externí partneri PF UJS. Cez ankety sú oslovení učitelia cvičných škôl, ktorí hodnotia úroveň spolupráce, dávajú spätnú väzbu a návrhy požiadaviek spojených so študijnými programami.

Výsledky vyhodnotenia ankiet sú priebežne prezentované na PF UJS, pre každého vyučujúceho, ako aj vedúcemu katedry a dekanovi fakulty prostredníctvom Akademického informačného systému - informácia o hodnoteniach, ako aj sprístupnené textové hodnotenia, námety a pripomienky študentov k jednotlivým predmetom a vyučujúcim. S úlohami týkajúcimi sa zavedenia, používania, monitorovania a prehodnocovania zabezpečenia kvality vzdelávania sa zaoberá primárne Rada pre zabezpečenie kvality vzdelávania na UJS, ale uvedeným procesom zabezpečenia kvality vzdelávania sa venuje pozornosť na všetkých úrovniach riadenia UJS, jej fakúlt a ďalších súčastí. Výsledky vyhodnotenia sú spracované do výročných správ o kvalite vzdelávania na PF UJS a zverejnené na webstránke UJS. (https://www.ujs.sk/sk/univerzita/vyrocne-spravy.html)


b) - Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Z hľadiska udržateľnosti a efektívneho manažovania študijného programu UJS pravidelne monitoruje študijné programy. Pri monitorovacom procese sú využité, spracované a analyzované dáta z AIS spojené so študijným programom – počet prihlásených študentov v prijímacom konaní, počet prijatých študentov, úspešnosť v rámci absolvovania jednotlivých predmetov študijného programu, počet prihlásených študentov na výberové predmety, monitorovanie počtu študentov na jednotlivých skúšobných termínoch, prihlasovanie študentov na témy záverečných prác (ZP), výsledky originality ZP, počet obhájených ZP, a iné. Veľmi užitočné sú dáta získané zo študentských ankiet analyzujúce rôzne aspekty štúdia orientované na sebareflexiu a mieru spokojnosti, hodnotenia okolnosti vzdelávacieho procesu a samotného vzdelávacieho procesu. V monitorovacom procese podľa charakteru a závažnosti získaných a spracovaných dát spojených so študijným programom sú analyzované a prezentované na rôznych fórach a úrovniach organizačnej štruktúry PF UJS. Do monitorovacieho procesu študijného programu sú zapojení aj externí partneri PF UJS. Cez ankety sú oslovení učitelia cvičných škôl, ktorí hodnotia úroveň spolupráce, dávajú spätnú väzbu a návrhy požiadaviek spojených so študijnými programami.

Výsledky vyhodnotenia ankiet sú priebežne prezentované na PF UJS, pre každého vyučujúceho, ako aj vedúcemu katedry a dekanovi fakulty prostredníctvom Akademického informačného systému - informácia o hodnoteniach, ako aj sprístupnené textové hodnotenia, námety a pripomienky študentov k jednotlivým predmetom a vyučujúcim. S úlohami týkajúcimi sa zavedenia, používania, monitorovania a prehodnocovania zabezpečenia kvality vzdelávania sa zaoberá primárne Rada pre zabezpečenie kvality vzdelávania na UJS, ale uvedeným procesom zabezpečenia kvality vzdelávania sa venuje pozornosť na všetkých úrovniach riadenia UJS, jej fakúlt a ďalších súčastí. Výsledky vyhodnotenia sú spracované do výročných správ o kvalite vzdelávania na PF UJS a zverejnené na webstránke UJS. (https://www.ujs.sk/sk/univerzita/vyrocne-spravy.html)


c) - Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Z hľadiska udržateľnosti a efektívneho manažovania študijného programu UJS pravidelne monitoruje študijné programy. Pri monitorovacom procese sú využité, spracované a analyzované dáta z AIS spojené so študijným programom – počet prihlásených študentov v prijímacom konaní, počet prijatých študentov, úspešnosť v rámci absolvovania jednotlivých predmetov študijného programu, počet prihlásených študentov na výberové predmety, monitorovanie počtu študentov na jednotlivých skúšobných termínoch, prihlasovanie študentov na témy záverečných prác (ZP), výsledky originality ZP, počet obhájených ZP, a iné. Veľmi užitočné sú dáta získané zo študentských ankiet analyzujúce rôzne aspekty štúdia orientované na sebareflexiu a mieru spokojnosti, hodnotenia okolnosti vzdelávacieho procesu a samotného vzdelávacieho procesu. V monitorovacom procese podľa charakteru a závažnosti získaných a spracovaných dát spojených so študijným programom sú analyzované a prezentované na rôznych fórach a úrovniach organizačnej štruktúry PF UJS. Do monitorovacieho procesu študijného programu sú zapojení aj externí partneri PF UJS. Cez ankety sú oslovení učitelia cvičných škôl, ktorí hodnotia úroveň spolupráce, dávajú spätnú väzbu a návrhy požiadaviek spojených so študijnými programami.

Výsledky vyhodnotenia ankiet sú priebežne prezentované na PF UJS, pre každého vyučujúceho, ako aj vedúcemu katedry a dekanovi fakulty prostredníctvom Akademického informačného systému - informácia o hodnoteniach, ako aj sprístupnené textové hodnotenia, námety a pripomienky študentov k jednotlivým predmetom a vyučujúcim. S úlohami týkajúcimi sa zavedenia, používania, monitorovania a prehodnocovania zabezpečenia kvality vzdelávania sa zaoberá primárne Rada pre zabezpečenie kvality vzdelávania na UJS, ale uvedeným procesom zabezpečenia kvality vzdelávania sa venuje pozornosť na všetkých úrovniach riadenia UJS, jej fakúlt a ďalších súčastí. Výsledky vyhodnotenia sú spracované do výročných správ o kvalite vzdelávania na PF UJS a zverejnené na webstránke UJS. (https://www.ujs.sk/sk/univerzita/vyrocne-spravy.html)

11. - Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu
(napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne).

Štipendijný poriadok UJS, Doplnok č. 1 k Štipendijnému poriadku UJS, Doplnok č. 2 k Štipendijnému poriadku UJS 

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Stipendijny_poriadok_2018.pdf

http://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/2018_07_03_Stipen_poriadok_dopl_FIN.pdf

https://www.ujs.sk/documents/Doplnok%20%C4%8D.%202%20k%20%C5%A0tipendijn%C3%A9mu%20poriadku%20UJS.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné predpisy: 2018-2, 2018-9, 2020-6

 

Smernica č. 5/2013 o Študentskej vedeckej odbornej činnosti UJS, Dodatok č. 1 k Smernici o Študentskej vedeckej odbornej činnosti UJS

https://www.ujs.sk/documents/Smernica%205-2013%20o%20%C5%A0VO%C4%8C%20-%20%C3%9A.%20Z.,%20vr%C3%A1t.%20dodatku%20%C4%8D.%201.pdf

https://www.ujs.sk/documents/Dodatok%20%C4%8D.%201%20k%20Smernici%20%C4%8D.%205-2013%20o%20%C5%A0VO%C4%8C.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2021-5, 2021-4

 

Smernica rektora UJS č. 10/2010 o zásadách požičiavania prenosných počítačov študentom (v znení dodatku č. 1)

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2011-7

 

Smernica rektora č. 1/2021 Školné a poplatky spojené so štúdiom na Univerzite J. Selyeho na akademický rok 2021/2022

https://www.ujs.sk/documents/Smernica%20%C4%8D.%201-2021%20-%20Skolne_a_poplatky_2021_2022.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2021-6

 

Smernica č. 9/2020, ktorou sa vydáva Domový a ubytovací poriadok ŠD UJS, Smernica č. 11/2020, ktorou sa vydáva Dodatok č.1 k Domovému a ubytovaciemu poriadku ŠD UJS

https://www.ujs.sk/documents/2021-05-24_Domov%C3%BD%20a%20ubytovac%C3%AD%20poriadok%20%C5%A0D%20UJS.pdf

https://www.ujs.sk/documents/2021-05-24_Dodatok%20%C4%8D.%201%20k%20Domov%C3%A9mu%20a%20ubytovaciemu%20poriadku%20%C5%A0D%20UJS.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2020-29, 2020-43

 

Imatrikulačný a promočný poriadok UJS 

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné predpisy: 2015-5

 

Smernica č. 8/2016 O vydávaní dokladov o absolvovaní štúdia na UJS,

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2016-10

 

Smernica rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok Univerzitnej knižnice UJS, Dodatok č. 1 k Smernici rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok Univerzitnej knižnice UJS, Dodatok č. 2 k Smernici rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok Univerzitnej knižnice UJS

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/1422266793368.pdf

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Dodatok%20%C4%8D.%201%20k%20Smernici%20%C4%8D.%2012014%20Kni%C5%BEni%C4%8Dn%C3%BD%20a%20v%C3%BDpo%C5%BE.%20poriadok%20UK%20UJS.pdf

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/dodatok_KVP_2016-12%20(3).pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2014-2, 2016-18, 2016-24

 

Štatút Študentskej samosprávy,

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2010-8

 

Smernice rektora č. 3/2014 o organizovaní zahraničných mobilít študentov, učiteľov a zamestnancov v rámci programu Erasmus+ na UJS – Úplné znenie 

http://www.ujs.sk/documents/%C3%9Aplne%20znenie_Smernice%20rektora%20%C4%8D.%203-2014_ERASMUS.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2021-16

 

Smernica č. 7/2016 o študentoch so špecifickými potrebami a o pôsobnosti koordinátora UJS pre študentov so špecifickými potrebami

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2016-9

 

Smernica č. 6/2016 o slobodnom prístupe k informáciám

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Smernica.c.6_2016.UJS.o.slobodnom.pristupe.k.informaciam.prilohy.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2016-8