DOKUMENT
Podprogram, časť študijného programu CHm22 - Učiteľstvo chémie
Stupeň - II. - druhý stupeň, forma - denná, typ - učiteľské štúdium
Typ dokumentu Opis študijného programu
Názov vysokej školy Univerzita J. Selyeho
Sídlo vysokej školy Bratislavská cesta 3322, 94501 Komárno
Názov fakulty Pedagogická fakulta
Sídlo fakulty Bratislavská cesta 3322, 945 01 Komárno
Orgán vysokej školy na schvaľovanie študijného programu:
Rada systému zabezpečenia kvality vzdelávania na UJS
1. - Základné údaje o študijnom programe
a) - Názov študijného programu a číslo podľa registra študijných programov.
učiteľstvo chémie (v kombinácii), 113074
b) - Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania.
vysokoškolské vzdelanie II. stupňa, ISCED 2011: 767, 768
c) - Miesto/-a uskutočňovania študijného programu.
Komárno
d) - Názov a číslo študijného odboru, v ktorom sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, alebo kombinácia dvoch študijných odborov, v ktorých sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, ISCED-F kódy odboru/ odborov.
38. Učiteľstvo a pedagogické vedy, ISCED-F kódy (2013): 0114 Príprava pre učiteľov s predmetovou špecializáciou
e) - Typ študijného programu: akademicky orientovaný, profesijne orientovaný; prekladateľský, prekladateľský kombinačný (s uvedením aprobácií); učiteľský, učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií); umelecký, inžiniersky, doktorský, príprava na výkon regulovaného povolania, spoločný študijný program, interdisciplinárne štúdiá.
učiteľský kombinačný študijný program; učiteľstvo chémie v kombinácii s aprobáciami: biológia, anglický jazyk a literatúra, nemecký jazyk a literatúra, slovenský jazyk a literatúra, maďarský jazyk a literatúra, dejepis, katechetika, matematika, informatika
f) - Udeľovaný akademický titul pred menom.
Mgr.
g) - Forma štúdia.
denná
h) - Pri spoločných študijných programoch spolupracujúce vysoké školy a vymedzenie, ktoré študijné povinnosti plní študent na ktorej vysokej škole (§ 54a zákona o vysokých školách).

nerelevantné


i) - Jazyk alebo jazyky, v ktorých sa študijný program uskutočňuje.
maďarský jazyk, slovenský jazyk
j) - Štandardná dĺžka štúdia vyjadrená v akademických rokoch.
2 akademické roky
k) - Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov.
Plánovaný počet študentov: 20
2. - Profil absolventa a ciele vzdelávania
a) - Vysoká škola popíše ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania.

Kvalifikácia absolventa zodpovedá príslušnej úrovni vzdelania podľa kvalifikačného rámca. Ciele a merateľné vzdelávacie výstupy zodpovedajú úrovni Slovenského kvalifikačného rámca v Európskom priestore vysokoškolského vzdelávania: druhý stupeň – Mgr., úroveň SKKR 7. (https://www.minedu.sk/data/att/13619.pdf)

Špecifiká absolventa II. stupňa odboru obsahuje Opis ŠO Učiteľstvo a pedagogické vedy, ktorý sa nachádza vo vyhláške 244/2019 Z. z. o sústave študijných odborov Slovenskej republiky.

Absolvent učiteľských študijných programov disponuje rozvinutými poznatkami o biologických, psychologických a sociálnych aspektoch vývinu jednotlivca. Ovláda problematiku pedagogickej práce. Absolvent disponuje rozsiahlym vedeckým poznaním v profilových vzdelávacích oblastiach alebo špecializáciách jeho pôsobenia. Pozná aktuálne štátne vzdelávacie programy, ovláda teoretické základy projektovania, realizácie a hodnotenia výchovy a vzdelávania. Absolvent ovláda rozsiahle teoretické a praktické súvislosti obsahu vzdelávania a odborovej didaktiky alebo didaktiky a metodiky v profilových vzdelávacích oblastiach a špecializáciách svojho pôsobenia. Absolvent pozná široký repertoár vyučovacích stratégií a metód, orientuje sa v systéme výchovy a vzdelávania v Slovenskej republike, v právnych predpisoch učiteľskej profesie. Pozná metodologické súvislosti empirického výskumu v pedagogických vedách.

Absolvent sa orientuje vo všeobecne záväzných právnych predpisoch vzťahujúcich sa k práci učiteľa, v pedagogickej a ďalšej dokumentácii, v ostatných koncepčných a strategických dokumentoch a materiáloch školy. Aplikuje pedagogicko-psychologické a odborovo-didaktické poznanie vo výchovno-vzdelávacom procese. Disponuje rozsiahlymi metodickými spôsobilosťami v profilových vzdelávacích oblastiach alebo špecializáciách vrátane zručností v oblasti informačno-komunikačných technológií. Uskutočňuje samostatne a primeraným spôsobom pedagogické hodnotenie a evalváciu, je spôsobilý hodnotiť seba samého a zabezpečovať svoj ďalší profesijný rozvoj.

Absolvent študijných programov pedagogických vied samostatne plánuje, projektuje, riadi a organizuje formovanie cieľovej skupiny odboru, účinne realizuje a riadi výchovno-vzdelávacie, diagnostické a preventívne aktivity. Je spôsobilý formulovať adekvátne diagnostické, pedagogické a odborné závery, odporúčania a usmernenia, efektívne kooperovať s rodičmi, sociálnym prostredím a ďalšími odborníkmi. Zohľadňuje individuálnu situáciu jednotlivcov z cieľových skupín a samostatne navrhuje a realizuje optimálne rozvojové opatrenia s cieľom pozitívne modifikovať učenie, osobnostný vývin a správanie jednotlivca či cieľovej skupiny.

Absolvent je schopný efektívne pracovať. Vie účinne komunikovať s rôznorodými aktérmi výkonu jeho profesie, externým prostredím a zvláda verejný prejav. Dodržiava princípy profesijnej etiky. Je sociálne angažovaný, má rozvinuté spoločensky akceptované občianske postoje, pozitívny postoj k svojej profesii, cieľovej skupine a vlastnému celoživotnému vzdelávaniu.

Absolvent disponuje systematickým, uceleným a komplexným súborom vedomostí v oblasti pedagogickej vedy, teórie a praxe, vrátane širších filozofických, sociálne-kultúrnych, historicko-spoločenských a pedagogicko-psychologických kontextov v spojitosti s vyučovaním predmetu chémia. Absolvent má všeobecné vedomosti na úrovni vybraných pokročilých chemických disciplín, odborné a metodologické vedomosti z viacerých oblastí odboru chémie. Vie argumentovať komplexnými odbornými a metodologickými vedomosťami z viacerých oblastí študijného odboru chémia.

Absolvent má dostatočné laboratórne zručnosti nadobudnuté praktickými cvičeniami a vypracovaním záverečnej práce a vie obsluhovať laboratórne prístroje a techniku. Svoje znalosti vie využiť pri školských chemických pokusoch, pri práci s chemickými látkami, pri ich identifikácii a zneškodňovaní. Ovláda aj základy molekulového modelovania a príslušný softvér vrátane dostupných databáz.

Je iniciatívny, má inovatívne a tvorivé myslenie. Absolvent pracuje samostatne, efektívne. Je schopný pracovať s odbornými problémami a textami, porovnávať ich, kriticky analyzovať a interpretovať. 


b) - Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov.

Absolventi študijného programu pri posudzovaní ich uplatniteľnosti na trhu práce budú spadať do kategórie "011 Vzdelávanie" podľa medzinárodnej štandardnej klasifikácie (International Standard Classification of Education: Fields of Education and Training 2013).

Absolventi ovládajú širšie súvislosti výchovy a vzdelávania, majú primeranú informačnú gramotnosť a potrebné základné metodologické a teoretické znalosti na to, aby sa uplatnili v pedagogickej praxi. Absolvent magisterského štúdia študijného programu učiteľstvo chémie v kombinácii môže nájsť uplatnenie ako pedagogický zamestnanec, učiteľ základnej školy, učiteľ strednej školy, pracovník štátnej správy pre oblasť výchovy a vzdelávania, alebo môže pokračovať v štúdiu podobného študijného programu na 3. stupni vysokoškolského vzdelávania.

Vďaka predmetovej aprobácii chémia sú absolventi schopní vykonávať aj určité práce technického charakteru v rôznych chemických, environmentálnych, priemyselných, výskumných a prevádzkových zariadeniach, kde sa vyžadujú základné laboratórne vedomosti a zručnosti. 

c) - Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania.

Súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania poskytol PaedDr. Róbert Madarász, riaditeľ Cirkevnej spojenej školy MARIANUM (Ul. Biskupa Királya 30, Komárno), zároveň stredoškolský učiteľ v odbore biológia-chémia.


3. - Uplatniteľnosť
a) - Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu.

Obdobie 2016-2021


Počet zapísaných študentov na ŠP - 18

Študenti, ktorí zanechali štúdium - 0

Študenti, ktorí prerušili štúdium - 1

Úspešne ukončení študenti - 17

Zamestnaní v rámci kategórie "Vzdelávanie" - 8

Zamestnaní v inom sektore - 9

b) - Prípadne uviesť úspešných absolventov študijného programu.

Úspešným absolventom študijného programu učiteľstva chémie v kombinácii II. stupňa štúdia je Mgr. Mária Szencziová, učiteľka základnej školy, Dvory nad Žitavou. Prezentácia vo forme videu sa nachádza na YouTube stránke Univerzity J.Selyeho: https://www.youtube.com/watch?v=okn_-ZBciRM

c) - Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba).

Spätná väzba so zameraním na skúmanie kvality študijného programu učiteľstvo chémie v kombinácii sa realizuje priebežne učiteľmi zabezpečujúcimi ŠP. Realizuje sa individuálnou formou počas pracovných návštev učiteľov chémie a na základe štruktúrovaných rozhovorov medzi učiteľmi chémie, vedeniami ZŠ a SŠ, pracovníkmi MPC a cvičných škôl a učiteľmi Katedry chémie PF UJS so zameraním na kvalitu skladby študijného programu a kvalitu profilujúcich zložiek absolventov.

Informácie o spokojnosti zamestnávateľov s absolventmi UJS sleduje aj Centrum kariérneho poradenstva UJS. Práve prebieha prieskum, ktorého sa zúčastňujú zamestnávatelia absolventov študijného programu učiteľstva chémie v kombinácii I. a II. stupňa. Výsledky prieskumu budú čoskoro dostupné na webstránke univerzity: https://www.ujs.sk/sk/absolventi.html...


4. - Štruktúra a obsah študijného programu
a) - Vysoká škola popíše pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe.

Študijný program učiteľstvo chémie v kombinácii je organickou súčasťou študijného odboru Učiteľstvo a pedagogické vedy. Má poskytnúť základné odborné vzdelanie v oblasti pedagogickej teórie a praxe a vybraných disciplín chémie. Predmety študijného programu sú koncipované tak, aby pokrývali proporčne témy sociálno-vedného, pedagogického a psychologického základu učiteľstva a predmetových aprobácií.

Študent študijného programu si v rámci plnenia náležitostí študijného programu, resp. jeho kompletného absolvovania a získania potrebného minimálneho počtu kreditov vytvára vlastný študijný plán, do ktorých si volí okrem povinných predmetov aj povinne voliteľné a výberové predmety podľa svojich požadovaných odborných potrieb a záujmu. Vo študijnom pláne sú vymedzené profilové predmety, ktoré sú podmienkou pre úspešné absolvovanie štúdia ŠP. Obsah štúdia študijného programu vzhľadom na vzdelávanie chemických disciplín sa skladá z teoretickej a praktickej časti, ktoré sa uskutočňujú v relevantných formách vzdelávania (prednášky a/alebo semináre a/alebo cvičenia). Konkrétny spôsob realizácie výučby predmetov – formy, metódy, kritériá absolvovania, výstupy vzdelávania, ako aj obsahová náplň  je podrobne rozpísaný v informačných listoch predmetov predloženého študijného programu.


b) - Vysoká škola zostaví odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu.

Študijný plán je dostupný na webovej stránke UJS (https://www.ujs.sk/sk/studium/studijnne-programy/pedagogicka-fakulta.html#magistersk%C3%BD-denn%C3%A1-forma).

Po zosúladení ŠP učiteľstvo chémie v kombinácii (II. stupeň) s úpravou novoprijatí študenti začiatkom ďalšieho akademického roka nastúpia na zosúladený ŠP a budú študovať podľa predmetov a pravidiel po úprave, pričom študenti druhého ročníka pokračujú v štúdiu zosúladeného ŠP podľa pôvodného odporúčaného študijného plánu a predmetov, na ktorý boli prijatí.


c) - V študijnom pláne spravidla uvedie:

Študent absolvuje povinné predmety (Úvod do didaktiky chémie, Vybrané kapitoly zo štruktúry atómov a teórie chemických väzieb, Špeciálna didaktika chémie I-II., Vybrané kapitoly z koordinačnej a organoprvkovej chémie, Základy jadrovej chémie, Pedagogická prax VI.), vyberá si predmety spomedzi povinne voliteľných predmetov (IKT vo vyučovaní chémie, Chemický didaktický softvér, Didaktika chemických úloh, Rozvíjajúca didaktika vo vyučovaní chémie, Aktivizujúce a hodnotiace metódy vo vyučovaní chémie, Súčasné trendy vo vyučovaní chémie) a výberových predmetov z ponuky predmetov študijných programov PF UJS. Študent absolvuje štátnicové predmety, v ktorých preukáže svoje vedomosti a zručnosti z jednotlivých chemických disciplín absolvovaných počas magisterského štúdia, a z obhajoby diplomovej práce, v ktorej preukáže základnú spôsobilosť v riešení vedecko-odborného, resp. pedagogického výskumu.


Profilovými predmetmi sú: Úvod do didaktiky chémie, Vybrané kapitoly zo štruktúry atómov a z teórie chemických väzieb, Špeciálna didaktika chémie I-II., Vybrané kapitoly z koordinačnej a organoprvkovej chémie, Základy jadrovej chémie, Pedagogická prax IV., Pedagogická prax V., Pedagogická prax VI., Štátna skúška z chémie, Diplomová práca s obhajobou.


V informačných listoch predmetov sú jednoznačne opísané požiadavky na ich absolvovanie, ako aj vzdelávacie výstupy (podrobne charakterizované výstupy vedomostí, zručností, kompetencií), ktoré nadobudne absolvent po absolvovaní vzdelávacej časti/predmetu.


Nadväznosť jednotlivých profilových predmetov je daná logickým usporiadaním profilových predmetov v jednotlivých semestroch študijného plánu. Špeciálna didaktiky chémie I. a II. nadväzujú na profilový predmet Úvod do didaktiky chémie.

Prerekvizitami predmetov štátnej skúšky sú profilové predmety a absolvovanie povinných vzdelávacích častí/predmetov študijného programu.


V informačných listoch predmetov sú jednoznačne deklarované vzdelávacie činnosti, s ktorými PF UJS zabezpečuje dosahovanie očakávaných výstupov vzdelávania. Predmety sa realizujú v relevantných formách vzdelávania (prednášky a/alebo semináre a/alebo cvičenia) podľa charakteru predmetu. Súčasná epidemiologická situácia vyžadovala realizovanie teoretickej výučby (prednášky a semináre) aj dištančnou formou , čo môže byť uplatniteľné v podobných situáciách aj v budúcnosti.


Sú uvedené v informačných listov predmetov.

V prípade prednášok a seminárov: prezenčná, resp. dištančná. V prípade predmetov, kde pri prednáške alebo seminári je aj cvičenie: kombinovaná.


Stručné osnovy sa nachádzajú v informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov.


Pri príprave vzdelávacích častí/predmetov predkladaného študijného programu sme zohľadnili pracovné zaťaženie študentov, v súlade s ECTS, a to v závislosti od pridelených kreditov a časového rozsahu v akom sa vzdelávanie uskutoční.

Podľa Príkaz rektora č. 16/2021, ktorým vydal metodický pokyn na tvorbu, zosúladenie a úpravu študijných programov na Univerzite J. Selyeho, za 1 semester dennej formy štúdia podľa odporúčaného študijného plánu študent získava 30 kreditov. Pracovné zaťaženie študentov je plánované tak, aby jeden kredit udelený za absolvovanie predmetu zodpovedalo 25 až 30 hodinám práce študenta. To predstavuje typické pracovné zaťaženie, študenta, ale skutočný čas potrebný na dosiahnutie výsledkov a cieľov vzdelávania sa u jednotlivých študentov môže líšiť .


V prípade vzdelávacích častí/predmetov s vyššími kreditmi, kde hodinová dotácia prezenčnej výučby nebola v súlade s pracovným zaťažením študenta, sú deklarované učebné úlohy, zadania, výstupy, ktoré rieši študent riadeným samoštúdiom pod vedením učiteľa, a následným preukázaním vedomostí resp. zručností, ktoré boli vopred stanovené vo formulácii zadaní.


doc. RNDr. Róbert Gyepes, PhD. (gyepesr@ujs.sk)

prof. Róbert Mészáros, DSc. (meszarosr@ujs.sk)

Dr. habil. PaedDr. György Juhász, PhD. (juhaszg@ujs.sk)

doc. Ing. Ondrej Hegedűs, PhD. (hegeduso@ujs.sk )

Mgr. Katarína Szarka, PhD. (szarkak@ujs.sk)

Mgr. Andrea Vargová, PhD. (vargovaa@ujs.sk)

Attila Kardos, PhD. (kardosa@ujs.sk)

Dr.habil. Imre Varga, PhD. (vargai@ujs.sk)

 

Vyznačené v študijnom pláne a v informačných listoch predmetov.


Katedra chémie PF UJS, budova FEI UJS (Hradná 21, Komárno)


d) - Vysoká škola uvedie počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia.
Počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia: 120. Podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia upravuje Študijný poriadok UJS.
e) - Vysoká škola pre jednotlivé študijné plány uvedie podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre:

Za povinné predmety študent získava 80 kreditov. Z toho 72 kreditov za predmety kontaktnej výučby a pedagogickú prax (27 kreditov z prvej aprobácie, 27 z druhej aprobácie, a 12 z učiteľského základu), okrem toho študent povinne absolvuje štátnu skúšku za 8 kreditov (z toho 3 kredity z prvej aprobácie, 3 z druhej aprobácie, a 2 z učiteľského základu).

V jednotlivých aprobáciách môže byť rozdiel 1-2 kredity navyše, alebo na úkor povinných predmetov, tieto sú však kompenzované ponukou povinne voliteľných predmetov. Súčet kreditov za povinné a povinne voliteľné predmety ostáva konštantný: 117 kreditov.


Za povinne voliteľné predmety študent získava 37 kreditov. Z toho 29 kreditov za predmety kontaktnej výučby a pedagogickú prax (13 kreditov z prvej aprobácie – z ktorej študent píše záverečnú prácu, 9 kreditov z druhej aprobácie a 7 kreditov z učiteľského základu), okrem toho si študent povinne absolvuje obhajobu diplomovej práce z jednej aprobácie za 8 kreditov.


Nepovinné predmety si študent zapisuje v rámci učiteľského základu z celofakultnej ponuky nepovinných predmetov v počte min. 3 kredity za magisterské štúdium.  


Na skončenie štúdia je potrebných 120 kreditov, z toho 54 z jednej aprobácie (z ktorej študent píše diplomovú prácu), 42 z druhej aprobácie a 24 kreditov z učiteľského základu.  


Študent získava 12 kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce (z toho 4 za prácu na diplomovej práci v rámci predmetu Diplomový seminár, a 8 za obhajobu záverečnej práce).  


Študent získava 12 kreditov za pedagogickú prax (6 v rámci jednej aprobácie, a 6 v rámci druhej aprobácie).


f) - Vysoká škola popíše pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu.

Pravidlá, kritériá a metódy hodnotenia sú transparentné, učiteľom vopred komunikované, uvedené v jednotlivých informačných listoch predmetov. V podmienkach na absolvovanie predmetov sú jasne deklarované študijné a iné povinnosti študenta počas dosahovania cieľov vzdelávania, forma plnenia študijných povinností a kritériá hodnotenia čiastkových výstupov, produktov. Výsledky hodnotenia študentov sú zaznamenané, dokumentované a archivované. Pravidlá a postupy procesu hodnotenia sú deklarované v Študijnom poriadku UJS (úplné znenie s dodatkami). Pravidlá a postupy archivácie dokumentov preukazujúcich plnenie výstupov vzdelávania sú určené Smernicou rektora č. 4/2021 o archivovaní dokumentov preukazujúcich plnenie výstupov vzdelávania.

V priebehu vyučovania študenti dostávajú od učiteľa spätnú väzbu a priestor na opravu chýb, ako aj usmernenie k ich odstráneniu a dosiahnutiu stanoveného cieľa. Študenti majú možnosť dozvedieť sa svoje vlastné hodnotenie priebežné formatívne pri konzultácii s vyučujúcim a sumatívne cez AIS, resp. cez platformu Moodle. 

Študenti majú možnosť využiť konzultačné hodiny vyučujúcich počas každého semestra štúdia. Študenti majú prístup ku konzultáciám vyučujúcich, kde príklady dobrej praxe ukazujú, že študenti využívajú konzultačné hodiny k napredovaniu a dosiahnutiu lepších výsledkov.

V prípade neúspešného splnenia vzdelávacích predpokladov, študenti majú prístup okrem jedného riadneho termínu aj k dvom opravným termínom, majú možnosť podstúpenia aj komisionálnej skúšky absolvovanej v rámci troch termínov. Uvedené pravidlá sú deklarované v Študijnom poriadku UJS, ako aj ďalšie postupy a pravidlá vzťahujúce na kredity, ich zhromažďovanie a prenos. Administratívnu kontrolu štúdia v akademickom informačnom systéme vykonáva Študijné oddelenie podľa postupov opísaných v Študijnom poriadku UJS.

Akademický senát UJS schválil dňa 9.2.2022 nový Študijný poriadok, ktorý nadobudne platnosť a účinnosť začiatkom nového akademického roka a to dňom 1.9.2022.

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Studijny_poriadok_UJS_2022_final_ucinny_1._9._2022.pdf


g) - Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.

Študijný poriadok UJS jednoznačne opisuje postupy a pravidlá na získavanie kreditov, ich zhromažďovanie a prenos, čo je v súlade s Európskym systémom transferu kreditov. Podobne sú definované pravidlá a postupy uznávania absolvovania predmetov na inej vysokej škole.


h) - Vysoká škola uvedie témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam).

Témy záverečných prác študijného programu:

-     Hodnotenie metódy semikvantitatívneho stanovenia vitamínu C

-     Význam lisovaných olejov vo výžive

-     Čistenie odpadových vôd a jeho význam pre životné prostredie

-     Drogová prevencia a prevencia fajčenia na základnej škole

-     Udržateľná budúcnosť cez odpadové hospodárstvo – od materskej školy až po starobu

-     Bioplasty, ako ekologicky odbúrateľné plasty a ich implementácia do vyučovania

-     Šírenie psychoaktívnych narkotík (designer drogov) na školách

-     Porovnanie metód stanovenia antioxidačnej kapacity rastlinných produktov

-     Komparatívna analýza prírodovedného myslenia vo vyučovaní chémie

-     Monitorovanie prírodovedného myslenia žiakov vo vyučovaní chémie prostredníctvom nástrojov rozvíjajúceho hodnotenia

-     Antiradikálová aktivita rastlinných poľnohospodárskych produktov domácej produkcie

-     Zmapovanie kritických bodov stanovenia antiradikálovej aktivity metódou DPPH

-     Manažovanie učebného procesu vo vyučovaní chémie na základnej škole prostredníctvom webovej aplikácie

-     Rozvíjajúce hodnotenie vo vyučovaní chémie

-     Miskoncepcie vo vybranej oblasti chemického vzdelávania

-     Analýza chemických pojmov žiakov na 1.stupni základnej školy na základe slovných asociácií 


i) - Vysoká škola popíše alebo sa odkáže na:

Pravidlá a postupy na zadávanie, spracovanie, oponovanie, obhajoby a hodnotenie záverečných prác sú deklarované a formulované Študijnom poriadku UJS. Nový študijný poriadok bol schválený Akademickým senátom UJS dňa 9.2.2022 a bude platný a účinný od začiatku nového akademického roka, t.j. od 1.9.2022.

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Studijny_poriadok_UJS_2022_final_ucinny_1._9._2022.pdf


Študijný/výskumný pobyt, ktorým deklarujeme podporu domácej aj zahraničnej mobility študentov. Študijný poriadok UJS jednoznačne opisuje postupy a pravidlá na získavanie kreditov, ich zhromažďovanie a prenos, čo je v súlade s Európskym systémom transferu kreditov. Podobne sú definované pravidlá a postupy uznávania absolvovania predmetov na inej vysokej škole.

V záujme zvyšovania podielu účastníkov na Erasmus+ mobilitách Úsek pre medzinárodné vzťahy v spolupráci s fakultami UJS pravidelne organizuje informačné Erasmus+ dni a workshopy, a ponúka možnosť osobnej alebo online konzultácie. Študentom UJS sú distribuované propagačné materiály a pravidelne sú zverejňované informácie prostredníctvom informačných nástrojov univerzity.

Pravidlá a postupy sú sformulované v Smernici rektora č. 3/2014 o organizovaní zahraničných mobilít študentov, učiteľov a zamestnancov v rámci programu Erasmus+ na UJS, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2018, číslo 10).


Vysoká škola v študijnom programe uplatňuje pravidlá a nástroje zabezpečenia výskumnej integrity a prevencie plagiátorstva a ďalších akademických podvodov. V zmysle Štatútu UJS plagiátorstvo sa považuje za priestupok a je predmetom disciplinárneho konania. Vysoká škola identifikuje porušenia výskumnej integrity, plagiátorstvo a akademické podvody a realizuje opatrenia, ktoré zaručia, že porušenie týchto pravidiel nie je zlučiteľné so získaním akademického titulu. Pravidlá a postupy sú opísané v Štatúte PF UJS (2018), dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS - legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2020, číslo 3), Etickom kódexe UJS dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2013, číslo 11) a Disciplinárnom poriadku pre študentov (dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy).


V súlade so súčasným trendom univerzita systematizovane vyhľadáva a oslovuje študentov so špecifickými potrebami a eviduje pozorovateľný nárast týchto študentov. Študenti so špecifickými potrebami majú nárok podľa ich špecifických potrieb na podporné služby. Pravidlá a postupy sú opísané v Smernici rektora č. 7/2016 o študentoch so špecifickými potrebami a o pôsobnosti koordinátora UJS pre študentov so špecifickými potrebami, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2016, číslo 9). 


Podľa Štatútu UJS študent sa stáva členom akademickej obce zápisom na štúdium niektorého zo študijných programov uskutočňovaných UJS, alebo jej fakultou. Ako člen akademickej obce na základe Štatútu UJS má právo obracať sa s návrhmi, pripomienkami a sťažnosťami na akademické samosprávne orgány – postupy a pravidlá ktorých sú definované v ich legislatívnych dokumentoch. Študenti študijného programu majú k dispozícii efektívne mechanizmy preskúmavania podnetov, ktorými sa domáhajú ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov, o ktorých sa domnievajú, že boli porušené, alebo poukazujú na konkrétne nedostatky v činnosti alebo v nečinnosti vysokej školy. Preskúmavanie podnetov je transparentné a uskutočňuje sa za účasti zástupcov študentov. Podávateľom podnetov je poskytovaná spätná väzba o výsledkoch preskúmania podnetov a o prijatých opatreniach. Podľa čl. 11 ods. 5, bod c) Organizačného poriadku UJS zabezpečuje vybavovanie agendy sťažností, oznámení, podnetov a upozornení Referát kontroly a legislatívy Rektorátu UJS podľa zákona č. 9/2010 Z.z. o sťažnostiach. 


5. - Informačné listy predmetov študijného programu
V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.

Informačné listy vzdelávacích častí/predmetov predkladaného študijného programu boli spracované do štruktúry podľa prílohy č. 1 k vyhláške MŠVVaŠ SR č. 155/2013 Z. z., ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška MŠVVaŠ SR č. 614/2002 Z. z. o kreditovom systéme štúdia.


6. - Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
(alebo hypertextový odkaz).

Harmonogram akademického roka:

https://www.ujs.sk/sk/studium/harmonogram-akademickeho-roka.html#harmonogram-%C5%A1t%C3%BAdia-ujs-v-akademickom-roku-2022-2023

Rozvrh: Rozvrhy pre jednotlivé študijné podprogramy sú vygenerovateľné z AIS UJS.


7. - Personálne zabezpečenie študijného programu
a) - Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu (s uvedením funkcie a kontaktu).

doc. RNDr. Róbert Gyepes, PhD., funkčné miesto profesora, gyepesr@ujs.sk


b) - Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu s priradením k predmetu s prepojením na centrálny Register zamestnancov vysokých škôl, s kontaktom (môžu byť uvedení aj v študijnom pláne).

doc. RNDr. Róbert Gyepes, PhD. - gyepesr@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15509,

Vybrané kapitoly z koordinačnej a organoprvkovej chémie


prof. Róbert Mészáros, DSc. - meszarosr@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/23600,

Základy jadrovej chémie


Dr. habil. PaedDr. György Juhász, PhD. - juhaszg@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10492 , Vybrané kapitoly zo štruktúry atómov a z teórie chemických väzieb, IKT vo vyučovaní chémie, Špeciálna didaktika chémie II.


c) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.

VUPCH osôb zabezpečujúcich profilové predmety sú prístupné v Akademickom informačnom systéme.


d) - Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).

Dr. habil. PaedDr. György Juhász, PhD. - juhaszg@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10492

Chemický didaktický softvér


Mgr. Katarína Szarka, PhD. - szarkak@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/17600, Úvod do didaktiky chémie, Špeciálna didaktika chémie I., Didaktika chemických úloh, Rozvíjajúca didaktika vo vyučovaní chémie, Aktivizujúce a hodnotiace metódy vo vyučovaní chémie, Súčasné trendy vo vyučovaní chémie


Mgr. Andrea Vargová, PhD. - vargovaa@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/18279

Úvod do didaktiky chémie, Špeciálna didaktika chémie I., Didaktika chemických úloh, Rozvíjajúca didaktika vo vyučovaní chémie, Špeciálna didaktika chémie II. , Aktivizujúce a hodnotiace metódy vo vyučovaní chémie, Súčasné trendy vo vyučovaní chémie


Dr.habil. Imre Varga, PhD. - vargai@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/25946

Základy jadrovej chémie  


e) - Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam (s uvedením kontaktov).

Na vedení prác sa budú podieľať všetci pracovníci katedry chémie. Aktuálny zoznam záverečných prác je k dispozícii v Akademickom informačnom systéme. 


f) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky školiteľov záverečných prác.

VUPCH školiteľov záverečných prác sú prístupné v Akademickom informačnom systéme.


g) - Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu (meno a kontakt).

Bc. Kristína Nagyová (124495@student.ujs.sk), absolventka bakalárskeho študijného programu, študentka magisterského študijného programu učiteľstvo chémie v kombinácii 


h) - Študijný poradca študijného programu (s uvedením kontaktu a s informáciou o prístupe k poradenstvu a o rozvrhu konzultácií).

Mgr. Andrea Vargová, PhD. (vargovaa@ujs.sk)

Konzultácie budú prebiehať priebežne, podľa potrieb študentov, e-mailom alebo osobne.


i) - Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami).

Študijný referent: Zsuzsanna Farkas, farkasz@ujs.sk

Kariérny poradca: Mgr. Norbert Istvánik, istvanikn@ujs.sk

Ubytovací referát: Mgr. Attila Duba, dubaa@ujs.sk

 


8. - Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) - Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).
b) - Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).
c) - Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.
d) - Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie.
e) - Charakteristika na možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia.
f) - Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania.
9. - Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a) - Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium.

Požiadavky na uchádzačov a spôsob ich výberu sú vo všeobecnosti uvedené v § 56 až 58 zákona č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách. Základnými podmienkami prijatia na štúdium študijného programu druhého stupňa podľa § 53 ods. 1 je vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa alebo vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa, pričom súčet počtu získaných kreditov za predchádzajúce vysokoškolské štúdium, ktorým bolo získané vysokoškolské vzdelanie, a počtu kreditov potrebných na riadne skončenie študijného programu druhého stupňa, na ktorý sa uchádzač hlási, musí byť najmenej 300 kreditov. Podmienky prijatia zahraničných študentov sú rovnaké ako podmienky prijatia občanov Slovenskej republiky. V zahraničí získané vzdelanie je však potrebné nostrifikovať (uznať jej platnosť) v SR a príslušné doklady o tom odovzdať v stanovenom termíne na študijnom oddelení. U uchádzačov na magisterské štúdium študijného programu Učiteľstvo chémie v kombinácii je podmienkou ukončenie vysokoškolského vzdelania prvého stupňa študijného programu Učiteľstva chémie v kombinácii. Vítaní sú aj absolventi bakalárskeho štúdia skončený na iných vysokých školách alebo univerzitách, ktorí majú záujem o didaktickú prípravu v maďarskom jazyku. U uchádzačov na magisterské štúdium študijného programu učiteľstvo chémie v kombinácii je očakávané, že disponujú vedomosťami, zručnosťami a kompetenciami v nasledovných oblastiach: Všeobecná chémia, Anorganická chémia, Analytická chémia, Organická chémia, Biochémia, Fyzikálna chémia. Od kandidáta sa očakáva schopnosť individuálne pracovať s odbornou literatúrou, elektronickými zdrojmi a potrebnými informačnými technológiami, analyzovať získané informácie a kriticky ich vyhodnocovať. Keďže sa predpokladá profesijné uplatnenie absolventa najmä ako učiteľa na základných alebo stredných školách, uchádzač má mať prirodzený záujem o komunikáciu a prácu s ľuďmi.


b) - Postupy prijímania na štúdium.

Akademický senát každoročne PF UJS schvaľuje ďalšie podmienky prijatia na štúdium študijných programov, uskutočňovaných fakultou predložené dekanom v súlade s § 57 ods. 2 písmeno f zákona 131/2002 Z.z.) Zákona o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej zákon o VŠ).

Prijímacie konanie je proces umožňujúci uchádzačovi, ktorý preukáže splnenie určených podmienok prijatia na štúdium, stať sa študentom zvoleného študijného programu na vybranej vysokej škole. Uchádzač, ktorý nepreukáže splnenie základných podmienok prijatia na štúdium v čase overovania splnenia podmienok na prijatie, môže byť na štúdium prijatý podmienečne s tým, že je povinný preukázať splnenie základných podmienok prijatia na štúdium najneskôr v deň určený na zápis na štúdium. Prijímacie konanie sa pre uchádzača o štúdium začína doručením jeho písomnej prihlášky na štúdium na vysokej škole alebo fakulte, ktorá uskutočňuje príslušný študijný program. Vysoká škola môže umožniť doručiť namiesto písomnej prihlášky aj prihlášku v elektronickej forme. Prístup k elektronickej prihláške je dostupný na úvodnej webovej stránke univerzity (https://www.ujs.sk/sk/prihlaska.html). V prihláške uvedie uchádzač požadované údaje a doloží potrebné podklady požadované vysokou školou v súlade s . § 57 ods. 1 zákona o VŠ a žiadosť v súlade § 57 ods. 4 zákona o VŠ.

O prijatí na štúdium rozhoduje dekan fakulty na základe odporúčania prijímacej komisie v súlade s podmienkami stanovenými pre prijatie.

Rozhodnutie o výsledku prijímacieho konania sa vyhotoví písomne do 30 dní od overenia splnenia podmienok prijatia na štúdium. Obsahuje výrok, odôvodnenie a poučenie o možnosti podať žiadosť o preskúmanie rozhodnutia. Doručí sa uchádzačovi poštou do vlastných rúk. Uchádzačovi, ktorého miesto pobytu nie je známe, sa doručuje vyvesením rozhodnutia na úradnej výveske vysokej školy alebo fakulty počas 15 dní. Posledný deň tejto lehoty sa považuje za deň doručenia.

V rámci dňa otvorených dverí, ktorý UJS každoročne organizuje pre záujemcov, poskytuje univerzita rozsiahle informácie uchádzačom o štúdium o možnostiach štúdia na UJS, ktoré sú dostupné aj na webovej stránke univerzity, ako aj jednotlivých fakúlt. 


c) - Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie.

Akademický rok: 2021/2022

Počet uchádzačov (počet podaných prihlášok): 1

Počet prijatých: 1

Počet zapísaných: 1


Akademický rok: 2020/2021

Počet uchádzačov (počet podaných prihlášok): 2

Počet prijatých: 2

Počet zapísaných: 1


Akademický rok: 2019/2020

Počet uchádzačov (počet podaných prihlášok): 2

Počet prijatých: 1

Počet zapísaných: 1


Akademický rok: 2018/2019

Počet uchádzačov (počet podaných prihlášok): 8

Počet prijatých: 8

Počet zapísaných: 8


Akademický rok: 2017/2018

Počet uchádzačov (počet podaných prihlášok): 4

Počet prijatých: 3

Počet zapísaných: 3


Akademický rok: 2016/2017

Počet uchádzačov (počet podaných prihlášok): 4

Počet prijatých: 4

Počet zapísaných: 3


Akademický rok: 2015/2016

Počet uchádzačov (počet podaných prihlášok): 3

Počet prijatých: 3

Počet zapísaných: 3

10. - Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a) - Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu.

Z hľadiska udržateľnosti a efektívneho manažovania študijného programu UJS pravidelne monitoruje študijné programy. Pri monitorovacom procese sú využité, spracované a analyzované dáta z AIS spojené so študijným programom – počet prihlásených študentov v prijímacom konaní, počet prijatých študentov, úspešnosť v rámci absolvovania jednotlivých predmetov študijného programu, počet prihlásených študentov na výberové predmety, monitorovanie počtu študentov na jednotlivých skúšobných termínoch, prihlasovanie študentov na témy záverečných prác (ZP), výsledky originality ZP, počet obhájených ZP, a iné. Veľmi užitočné sú dáta získané zo študentských ankiet analyzujúce rôzne aspekty štúdia orientované na sebareflexiu a mieru spokojnosti, hodnotenia okolnosti vzdelávacieho procesu a samotného vzdelávacieho procesu. V monitorovacom procese podľa charakteru a závažnosti získaných a spracovaných dát spojených so študijným programom sú analyzované a prezentované na rôznych fórach a úrovniach organizačnej štruktúry PF UJS. Do monitorovacieho procesu študijného programu sú zapojení aj externí partneri PF UJS. Cez ankety sú oslovení učitelia cvičných škôl, ktorí hodnotia úroveň spolupráce, dávajú spätnú väzbu a návrhy požiadaviek spojených so študijnými programami.

Výsledky vyhodnotenia ankiet sú priebežne prezentované na PF UJS, pre každého vyučujúceho, ako aj vedúcemu katedry a dekanovi fakulty prostredníctvom Akademického informačného systému - informácia o hodnoteniach, ako aj sprístupnené textové hodnotenia, námety a pripomienky študentov k jednotlivým predmetom a vyučujúcim. S úlohami týkajúcimi sa zavedenia, používania, monitorovania a prehodnocovania zabezpečenia kvality vzdelávania sa zaoberá primárne Rada pre zabezpečenie kvality vzdelávania na UJS, ale uvedeným procesom zabezpečenia kvality vzdelávania sa venuje pozornosť na všetkých úrovniach riadenia UJS, jej fakúlt a ďalších súčastí. Výsledky vyhodnotenia sú spracované do výročných správ o kvalite vzdelávania na PF UJS a zverejnené na webstránke UJS. (https://www.ujs.sk/sk/univerzita/vyrocne-spravy.html)


b) - Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Z hľadiska udržateľnosti a efektívneho manažovania študijného programu UJS pravidelne monitoruje študijné programy. Pri monitorovacom procese sú využité, spracované a analyzované dáta z AIS spojené so študijným programom – počet prihlásených študentov v prijímacom konaní, počet prijatých študentov, úspešnosť v rámci absolvovania jednotlivých predmetov študijného programu, počet prihlásených študentov na výberové predmety, monitorovanie počtu študentov na jednotlivých skúšobných termínoch, prihlasovanie študentov na témy záverečných prác (ZP), výsledky originality ZP, počet obhájených ZP, a iné. Veľmi užitočné sú dáta získané zo študentských ankiet analyzujúce rôzne aspekty štúdia orientované na sebareflexiu a mieru spokojnosti, hodnotenia okolnosti vzdelávacieho procesu a samotného vzdelávacieho procesu. V monitorovacom procese podľa charakteru a závažnosti získaných a spracovaných dát spojených so študijným programom sú analyzované a prezentované na rôznych fórach a úrovniach organizačnej štruktúry PF UJS. Do monitorovacieho procesu študijného programu sú zapojení aj externí partneri PF UJS. Cez ankety sú oslovení učitelia cvičných škôl, ktorí hodnotia úroveň spolupráce, dávajú spätnú väzbu a návrhy požiadaviek spojených so študijnými programami.

Výsledky vyhodnotenia ankiet sú priebežne prezentované na PF UJS, pre každého vyučujúceho, ako aj vedúcemu katedry a dekanovi fakulty prostredníctvom Akademického informačného systému - informácia o hodnoteniach, ako aj sprístupnené textové hodnotenia, námety a pripomienky študentov k jednotlivým predmetom a vyučujúcim. S úlohami týkajúcimi sa zavedenia, používania, monitorovania a prehodnocovania zabezpečenia kvality vzdelávania sa zaoberá primárne Rada pre zabezpečenie kvality vzdelávania na UJS, ale uvedeným procesom zabezpečenia kvality vzdelávania sa venuje pozornosť na všetkých úrovniach riadenia UJS, jej fakúlt a ďalších súčastí. Výsledky vyhodnotenia sú spracované do výročných správ o kvalite vzdelávania na PF UJS a zverejnené na webstránke UJS. (https://www.ujs.sk/sk/univerzita/vyrocne-spravy.html)


c) - Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Z hľadiska udržateľnosti a efektívneho manažovania študijného programu UJS pravidelne monitoruje študijné programy. Pri monitorovacom procese sú využité, spracované a analyzované dáta z AIS spojené so študijným programom – počet prihlásených študentov v prijímacom konaní, počet prijatých študentov, úspešnosť v rámci absolvovania jednotlivých predmetov študijného programu, počet prihlásených študentov na výberové predmety, monitorovanie počtu študentov na jednotlivých skúšobných termínoch, prihlasovanie študentov na témy záverečných prác (ZP), výsledky originality ZP, počet obhájených ZP, a iné. Veľmi užitočné sú dáta získané zo študentských ankiet analyzujúce rôzne aspekty štúdia orientované na sebareflexiu a mieru spokojnosti, hodnotenia okolnosti vzdelávacieho procesu a samotného vzdelávacieho procesu. V monitorovacom procese podľa charakteru a závažnosti získaných a spracovaných dát spojených so študijným programom sú analyzované a prezentované na rôznych fórach a úrovniach organizačnej štruktúry PF UJS. Do monitorovacieho procesu študijného programu sú zapojení aj externí partneri PF UJS. Cez ankety sú oslovení učitelia cvičných škôl, ktorí hodnotia úroveň spolupráce, dávajú spätnú väzbu a návrhy požiadaviek spojených so študijnými programami.

Výsledky vyhodnotenia ankiet sú priebežne prezentované na PF UJS, pre každého vyučujúceho, ako aj vedúcemu katedry a dekanovi fakulty prostredníctvom Akademického informačného systému - informácia o hodnoteniach, ako aj sprístupnené textové hodnotenia, námety a pripomienky študentov k jednotlivým predmetom a vyučujúcim. S úlohami týkajúcimi sa zavedenia, používania, monitorovania a prehodnocovania zabezpečenia kvality vzdelávania sa zaoberá primárne Rada pre zabezpečenie kvality vzdelávania na UJS, ale uvedeným procesom zabezpečenia kvality vzdelávania sa venuje pozornosť na všetkých úrovniach riadenia UJS, jej fakúlt a ďalších súčastí. Výsledky vyhodnotenia sú spracované do výročných správ o kvalite vzdelávania na PF UJS a zverejnené na webstránke UJS. (https://www.ujs.sk/sk/univerzita/vyrocne-spravy.html)


11. - Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu
(napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne).

Štipendijný poriadok UJS, Doplnok č. 1 k Štipendijnému poriadku UJS, Doplnok č. 2 k Štipendijnému poriadku UJS 

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Stipendijny_poriadok_2018.pdf

http://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/2018_07_03_Stipen_poriadok_dopl_FIN.pdf

https://www.ujs.sk/documents/Doplnok%20%C4%8D.%202%20k%20%C5%A0tipendijn%C3%A9mu%20poriadku%20UJS.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné predpisy: 2018-2, 2018-9, 2020-6

 

Smernica č. 5/2013 o Študentskej vedeckej odbornej činnosti UJS, Dodatok č. 1 k Smernici o Študentskej vedeckej odbornej činnosti UJS

https://www.ujs.sk/documents/Smernica%205-2013%20o%20%C5%A0VO%C4%8C%20-%20%C3%9A.%20Z.,%20vr%C3%A1t.%20dodatku%20%C4%8D.%201.pdf

https://www.ujs.sk/documents/Dodatok%20%C4%8D.%201%20k%20Smernici%20%C4%8D.%205-2013%20o%20%C5%A0VO%C4%8C.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2021-5, 2021-4

 

Smernica rektora UJS č. 10/2010 o zásadách požičiavania prenosných počítačov študentom (v znení dodatku č. 1)

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2011-7

 

Smernica rektora č. 1/2021 Školné a poplatky spojené so štúdiom na Univerzite J. Selyeho na akademický rok 2021/2022

https://www.ujs.sk/documents/Smernica%20%C4%8D.%201-2021%20-%20Skolne_a_poplatky_2021_2022.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2021-6

 

Smernica č. 9/2020, ktorou sa vydáva Domový a ubytovací poriadok ŠD UJS, Smernica č. 11/2020, ktorou sa vydáva Dodatok č.1 k Domovému a ubytovaciemu poriadku ŠD UJS

https://www.ujs.sk/documents/2021-05-24_Domov%C3%BD%20a%20ubytovac%C3%AD%20poriadok%20%C5%A0D%20UJS.pdf

https://www.ujs.sk/documents/2021-05-24_Dodatok%20%C4%8D.%201%20k%20Domov%C3%A9mu%20a%20ubytovaciemu%20poriadku%20%C5%A0D%20UJS.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2020-29, 2020-43

 

Imatrikulačný a promočný poriadok UJS 

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné predpisy: 2015-5

 

Smernica č. 8/2016 O vydávaní dokladov o absolvovaní štúdia na UJS,

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2016-10

 

Smernica rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok Univerzitnej knižnice UJS, Dodatok č. 1 k Smernici rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok Univerzitnej knižnice UJS, Dodatok č. 2 k Smernici rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok Univerzitnej knižnice UJS

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/1422266793368.pdf

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Dodatok%20%C4%8D.%201%20k%20Smernici%20%C4%8D.%2012014%20Kni%C5%BEni%C4%8Dn%C3%BD%20a%20v%C3%BDpo%C5%BE.%20poriadok%20UK%20UJS.pdf

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/dodatok_KVP_2016-12%20(3).pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2014-2, 2016-18, 2016-24

 

Štatút Študentskej samosprávy,

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2010-8

 

Smernice rektora č. 3/2014 o organizovaní zahraničných mobilít študentov, učiteľov a zamestnancov v rámci programu Erasmus+ na UJS – Úplné znenie 

http://www.ujs.sk/documents/%C3%9Aplne%20znenie_Smernice%20rektora%20%C4%8D.%203-2014_ERASMUS.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2021-16

 

Smernica č. 7/2016 o študentoch so špecifickými potrebami a o pôsobnosti koordinátora UJS pre študentov so špecifickými potrebami

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2016-9

 

Smernica č. 6/2016 o slobodnom prístupe k informáciám

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Smernica.c.6_2016.UJS.o.slobodnom.pristupe.k.informaciam.prilohy.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2016-8