DOKUMENT
Podprogram, časť študijného programu INm22 - Učiteľstvo informatiky
Stupeň - II. - druhý stupeň, forma - denná, typ - učiteľské štúdium
Typ dokumentu Opis študijného programu
Názov vysokej školy Univerzita J. Selyeho
Sídlo vysokej školy Bratislavská cesta 3322, 94501 Komárno
Názov fakulty Pedagogická fakulta
Sídlo fakulty Bratislavská cesta 3322, 945 01 Komárno
Orgán vysokej školy na schvaľovanie študijného programu:
Rada systému zabezpečenia kvality vzdelávania na UJS
1. - Základné údaje o študijnom programe
a) - Názov študijného programu a číslo podľa registra študijných programov.
Učiteľstvo informatiky v kombinácii, 100099
b) - Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania.
Druhý stupeň, ISCED kód 767
d) - Názov a číslo študijného odboru, v ktorom sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, alebo kombinácia dvoch študijných odborov, v ktorých sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, ISCED-F kódy odboru/ odborov.
38 Učiteľstvo a pedagogické vedy
e) - Typ študijného programu: akademicky orientovaný, profesijne orientovaný; prekladateľský, prekladateľský kombinačný (s uvedením aprobácií); učiteľský, učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií); umelecký, inžiniersky, doktorský, príprava na výkon regulovaného povolania, spoločný študijný program, interdisciplinárne štúdiá.
Učiteľský kombinačný študijný program, aprobácie: anglický jazyk a literatúra, biológia, história, chémia, katechetika, maďarský jazyk a literatúra, matematika, nemecký jazyk a literatúra, slovenský jazyk a literatúra
f) - Udeľovaný akademický titul pred menom.
Mgr.
g) - Forma štúdia.
denná
h) - Pri spoločných študijných programoch spolupracujúce vysoké školy a vymedzenie, ktoré študijné povinnosti plní študent na ktorej vysokej škole (§ 54a zákona o vysokých školách).

nerelevantné


i) - Jazyk alebo jazyky, v ktorých sa študijný program uskutočňuje.
maďarský jazyk, slovenský jazyk
j) - Štandardná dĺžka štúdia vyjadrená v akademických rokoch.
2 akademické roky
k) - Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov.
Plánovaný počet študentov: 30, skutočný počet uchádzačov: (momentálne nerelevantné), skutočný počet študentov: 10 (1.-2. ročníky spolu)
2. - Profil absolventa a ciele vzdelávania
a) - Vysoká škola popíše ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania.

Absolvent disponuje systematickým, uceleným a komplexným súborom vedomostí v oblasti pedagogickej vedy, teórie a praxe, vrátane širších filozofických, socio-kultúrnych, historicko-spoločenských a pedagogicko-psychologických kontextov. Povinné a povinne voliteľné predmety spoločného učiteľského základu magisterského študijného programu reflektujú nosné témy jadra vedomostí študijného odboru definované opisom a súčasne aktuálne potreby učiteľskej praxe, pedagogického a vedeckého myslenia a učiteľských kompetencií študentov. Povinnou súčasťou jadra študijného programu sú kurzy pedagogickej praxe zamerané na samostatné projektovanie a realizovanie výučby a sebareflexiu v sekundárnom vzdelávaní v oboch predmetových aprobáciách.

Absolvent magisterského študijného programu Učiteľstva informatiky v kombinácii je schopný vykonávať samostatne profesiu učiteľa na úrovni nižšieho a vyššieho sekundárneho vzdelávania. Ovláda základný obsah disciplín svojej špecializácie, princípy jeho štruktúry, je oboznámený s metodológiou produkcie a didaktickej transformácie obsahu odboru a jeho širšími kultúrnymi a sociálnymi súvislosťami. Dokáže projektovať, realizovať a reflektovať edukačné činnosti v rámci svojej predmetovej špecializácie. Okrem zvládnutia učiteľskej spôsobilosti (projektovania, realizácie a reflexie výučby v triede) je schopný participovať na vývoji metodických materiálov pre výučbu aj s podporou digitálnych technológií. Má taktiež primerané poznatky a skúsenosti z metód výskumu, metodológie v edukačných vedách a vývoja v didaktike svojich odborov. Je schopný chápať širšie súvislosti výchovy a vzdelávania najmä z aspektu uplatňovania základných mravných princípov, noriem, hodnôt a etických kódexov v príslušných oblastiach svojej činnosti, má zmysel pre spoluprácu a toleranciu v medziľudských a multikultúrnych vzťahoch.

Štátna skúška sa realizuje z povinných predmetov spoločného sociálnovedného, pedagogického a psychologického základu učiteľstva ako aj z nosných povinných predmetov informatiky. Neoddeliteľnou častou štátnej skúšky je aj obhajoba diplomovej práce z vybraného predmetu v kombinácií.

Teoretické vedomosti absolventa 2. stupňa:

·    ovláda súčasné teoretické metódy kognitívnej socializácie a vzdelávania človeka,

·    pozná základný obsah, metodológiu a epistemológiu disciplín svojej predmetovej špecializácie,

·    pozná teoretické i praktické súvislosti odbornej didaktiky v príslušnej špecializácii, najmä s ohľadom na projektovanie výučby v skupine,

·    pozná a ovláda spôsoby využívania informačných a komunikačných technológií vo vzdelávaní.

Praktické schopnosti absolventa 2. stupňa:

·    samostatne projektuje a realizuje výučbu príslušných predmetov na úrovni nižšieho a vyššieho sekundárneho vzdelávania,

·    vie adaptovať vzdelávacie programy v príslušných disciplínach na konkrétne podmienky žiakov, školskej triedy a typu školy,

·    je schopný účelne podporovať rozvoj informačnej gramotnosti žiakov,

·    vie analyzovať a posudzovať alternatívne programy sekundárneho vzdelávania,

·    vie efektívne komunikovať pedagogické a odborové poznatky so širším prostredím laickej i profesijnej komunity,

·    disponuje dostatočnou znalosťou v tvorbe metodických textov so širšou aplikovateľnosťou, v tvorbe e-learningových aplikácií a pod.


b) - Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov.

Absolvent študijného programu Učiteľstva informatiky v kombinácii (Mgr.) môže nájsť uplatnenie ako učiteľ/ka na primárnom a sekundárnom stupni vzdelávania. Okrem toho sa uplatní ako kvalifikovaný animátor voľného času, je schopní pracovať v oblasti verejnej správy, sociálnych služieb a v oblasti tretieho sektora. Uplatnenie môže nájsť aj ako učiteľ regionálneho školstva v zmysle zákona 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch.

 

Absolventi študijného programu pri posudzovaní ich uplatniteľnosti na trhu práce budú spadať do kategórie "011 Vzdelávanie" podľa medzinárodnej štandardnej klasifikácie (International Standard Classification of Education: Fields of Education and Training 2013)


c) - Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania.

·      Mária Emma Rovensky; študentka bakalárskeho štúdia, 130487@student.ujs.sk

·      Bc. Daniel Tóth; študent magisterského štúdia, 125989@student.ujs.sk

·      Mgr. Robert Kanta; učiteľ informatiky na ZŠ, kanta.robert@gmail.com

·      Mgr. András Nagy;       učiteľ informatiky na SŠ, 99scarpa@gmail.com

·      Mgr. Zoltán Berkula; absolvent učiteľstva informatiky, zoltanberkula@gmail.com


3. - Uplatniteľnosť
a) - Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu.

Podľa prieskumu Centra kariérneho poradenstva UJS vačšina absolventov magistrerského štúdia študijného programu Učiteľstvo informatiky v kombinácii 64% pracuje ako zamestnanec, 14% absolventov pracuje ako samostatne zárobkovo činná osoba, a 14% je na materskej alebo rodičovskej dovolenke. Podľa dostupných štatistík Centra kariérneho poradenstva UJS, 64% respondentov prieskumu pracuje v odbore alebo v príbuznom odbore, ktorý vyštudoval, a 36% v inom odbore. Ďalej, 13% respondentov sa umiestnilo ako vedúci zamestnanec, 13% pracuje vo vysokom školstve, 38% z nich je stredoškolským učiteľom, a 25% z nich pracuje ako učiteľ na základnej škole.


b) - Prípadne uviesť úspešných absolventov študijného programu.

Absolventom študijného programu učiteľstva intormatiky v kombinácií II. stupňa štúdia je napríklad Mgr. Tamás Csala, pracuje ako IT-čkár v firme. Rozhovor vo forme článku sa nachádza na webovej stránke Centra kariérneho poradenstva UJS: http://karrier.ujs.sk/2021/10/06/csala-tamas/

Úspešným absolventom študijného programu učiteľstva informatiky v kombinácii II. stupňa štúdia je aj napríklad Mgr. Imrich Csicsay, učiteľ, Jedlik Ányos Technikum v Győri. Rozhovor vo forme článku sa nachádza na webovej stránke Centra kariérneho poradenstva UJS: http://karrier.ujs.sk/2021/09/10/csicsay-imre/

Ako ďaľších úspešných absolventov doterajšieho študijného programu Učiteľstvo informatiky v kombinácii možno uviesť:

·      Mgr. Peter Struhár - riaditeľ ZŠ, Základná škola Gábora Barossa s VJM Čata (http://karrier.ujs.sk/2022/02/02/struhar-peter/)

·      Mgr. Sándor Oláh - zástupca riaditeľa SŠ, Széchenyi István Gazdasági és Informatikai Technikum, Komárom (HU)

·      Mgr. Helena Bernáthová, Mgr. Ágnes Szilárd a ďalší - učitelia ZŠ

·      Mgr. Csaba Sülei, Mgr. András Nagy, Mgr. Dávid Ozsvald, Mgr. Saláth Bernadett, Mgr. Marianna Csicsay, PaedDr. Lőrincz Bitter Denisa a ďalší - učitelia SŠ



c) - Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba).

Hodnotenie kvality študijného programu bolo vykonané oslovenými učiteľmi z praxe, ktorí preštudovali akreditačný materiál a poslali svoje pripomienky. Výsledky hodnotenia kvality ŠP zamestnávateľmi budú k dispozícii na odkaze: https://www.ujs.sk/sk/ucitelstvo-informatiky-v-kombinacii


4. - Štruktúra a obsah študijného programu
a) - Vysoká škola popíše pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe.

Štúdium študijného programu sa skladá z dvoch základných komponentov. Prvým komponentom je spoločný sociálnovedný, pedagogický a psychologický základ učiteľstva, ktorý tvorí cca 18% programu (t.j. 22 kreditov). Zostávajúcich 82% (t.j. 98 kreditov) tvorí odborný komponent zameraný na aprobačné predmety. Do štruktúry obsahu výučby sa premietajú základné, praktické a teoretické disciplíny, ktoré bezprostredne súvisia s prípravou učiteľa informatiky.

Študijný program Učiteľstvo informatiky v kombinácii je organickou súčasťou študijného odboru Učiteľstvo a pedagogické vedy. Má poskytnúť moderné učiteľské vzdelanie potrebné pre kvalitnú prípravu učiteľov informatiky pre základné a stredné školy v oblasti pedagogickej teórie a praxe. Základným cieľom študijného programu je vychovať budúceho učiteľa informatiky na úrovni nižšieho a vyššieho sekundárneho vzdelávania, ktorý ovláda základný obsah disciplín svojej špecializácie. Dokáže projektovať a realizovať edukačné činnosti v rámci svojej predmetovej špecializácie. Vie tvoriť edukačné a metodické materiály aj s podporou digitálnych technológií. Má vedomosti a skúsenosti v oblasti metodológie výskumu v rámci didaktiky svojich predmetových špecializácií.

Konkrétny spôsob foriem výučby, jej kritérií a požadovaných cieľov je podrobnejšie rozpísaný pre každý predmet predloženého študijného programu, čo poskytuje aj informačný list predmetu.

Študent študijného programu si v rámci plnenia náležitostí študijného programu, resp. jeho kompletného absolvovania a získania potrebného minimálneho počtu kreditov vytvára vlastný študijný plán, v ktorom:

podstatnú súčasť štruktúry obsahu tvoria základy didaktiky informatiky, ktoré spolu s ďalšími zložkami obsahu tvoria východiskovú bázu pre rozvíjanie pedagogických zručností. Program je zostavený tak, že umožňuje dodržať priemernú záťaž študenta na 60 kreditov na rok. Absolvent odboru je dostatočne pripravený, aby mohol úspešne pokračovať v štúdiu na treťom stupni vysokoškolského štúdia. V študijnom programe sú zastúpené všetky nosné témy jadra vedomostí, s dostatočným rozsahom. Štruktúra programu je tvorená tak, aby bol rešpektovaný profil absolventa a jeho uplatnenie v praxi.


b) - Vysoká škola zostaví odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu.

Po zosúladení ŠP Učiteľstvo informatiky v kombinácii (II. stupeň) s úpravou novoprijatí študenti začiatkom ďalšieho akademického roka nastúpia na zosúladený ŠP a budú študovať podľa predmetov a pravidiel po úprave, pričom študenti druhého ročníka pokračujú v štúdiu zosúladeného ŠP podľa pôvodného odporúčaného študijného plánu a predmetov, na ktorý boli prijatí.

 

Študijný plán je dostupný v Akademickom informačnom systéme UJS.


c) - V študijnom pláne spravidla uvedie:

Študent absolvuje povinné predmety za 31 kreditov (7 predmetov uvedené v tabuľke nižšie), vyberá si predmety spomedzi povinne voliteľných za 8-14 kreditov (8 predmetov uvedené v tabuľke nižšie). Študent absolvuje štátnicové predmety: za 3 kredity (Štátna skúška).

Pre tých študentov, ktorí svoju diplomovú prácu píšu na Katedre informatiky FEI UJS, absolvujú ďalšie predmety povinne za 4+8 kreditov (Diplomový seminár + Diplomová práca s obhajobou).

Povinné predmety

Skratka

Názov

Kredit

Rozsah

Ukonč.

Rok

Semester

Prof. pred.

Vyučujúci

DI1

Didaktika informatiky 1

5

1P+2C

s

1

1

P

Dr. Habil Kiss Gábor, PhD.

PaedDr. Czakóová Krisztina PhD.

MS1

Úvod do modelovania a simulácie

4

2P+1C

s

1

1

P

prof. RNDr. Kmeť Tibor, Csc.

DI2

Didaktika informatiky 2

5

1P+2C

s

1

2

P

Dr. Habil Kiss Gábor, PhD.

PaedDr. Czakóová Krisztina PhD.

NSU

Neurónové siete

4

2P+1C

s

1

2

P

prof. RNDr. Kmeť Tibor, Csc.,

 

MTV

Moderné technológie vo vzdelávaní

5

1P+2C

s

2

1

P

doc. RNDr. Bukor József, PhD.,

PaedDr. Czakóová Krisztina PhD.

PGR

Algoritmy počítačovej grafiky

4

1P+2C

s

2

1

P

prof. Kató József Zoltán, Dsc.

Ing. Takáč Ondrej, PhD.

PPX6

Pedagogická prax VI.

4

40s

h

2

2

P

prof. RNDr. Kmeť Tibor, Csc.

PaedDr. Czakóová Krisztina PhD.

 

Povinne voliteľné predmety

Skratka

Názov

Kredit

Rozsah

Ukonč.

Rok

Semester

Prof. pred.

Vyučujúci

MIT

Materiály v IKT

3

1P+1S

s

1

1

 

Dr. habil Molnár András, PhD.

RNDr. Udvaros József, PhD.

UUI

Úvod do umelej inteligencie

3

2P

s

1

1

 

Dr. Habil Kiss Gábor, PhD.

VSP

Vnorené systémy a programovanie aplikácií reálneho času

2

2C

s

1

2

 

Dr. habil Molnár András, PhD.

Marák László, PhD.

ŠIS

Školské informačné systémy

2

2S

s

1

2

 

Ing. Takáč Ondrej, PhD.

PPX4

Pedagogická prax IV.

2

20s

h

1

2

P

prof. RNDr. Kmeť Tibor, Csc.

PaedDr. Czakóová Krisztina PhD.

DS*

Diplomový seminár

4

1S

h

2

1

P

prof. RNDr. Kmeť Tibor, Csc.,

DBA

Tvorba databázových aplikácií

1

2C

h

2

1

 

Dr. habil. Kiss Attila, CSc.

TWS

Tvorba www stránok

1

2C

s

2

1

 

Dr. habil. Szénási Sándor, PhD.

RNDr. Udvaros József, PhD.

PPX5

Pedagogická prax V.

2

20s

h

2

1

P

prof. RNDr. Kmeť Tibor, Csc.

PaedDr. Czakóová Krisztina PhD.

* Povinný predmet pre tých študentov, ktorí svoju diplomovú prácu píšu na Katedre informatiky FEI UJS.

 

Štátne skúšky

Skratka

Názov

Kredit

Rozsah

Ukonč.

Rok

Semester

Prof. pred.

Vyučujúci

ŠSm

Štátna skúška

3

0

s

2

2

 

Skúšobná komisia

OBm*

Diplomová práca s obhajobou

8

0

h

2

2

P

Komisia pre obhajobu, vedúci a oponent diplomovej práce

* Povinný predmet pre tých študentov, ktorí svoju diplomovú prácu píšu na Katedre informatiky FEI UJS.

-       v študijnom programe vyznačí profilové predmety príslušnej cesty v štúdiu (špecializácie),

 

Profilovými predmetmi sú: 11 predmetov, uvedené v tabuľke vyššie (s označením „P“ v stĺpci „Prof. Pred.)“

-       pre každú vzdelávaciu časť/ predmet definuje výstupy vzdelávania a súvisiace kritériá a pravidlá ich hodnotenia tak, aby boli naplnené všetky vzdelávacie ciele študijného programu (môžu byť uvedené len v Informačných listoch predmetov v časti Výsledky vzdelávania a v časti Podmienky absolvovania predmetu),

 

V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov sú jednoznačne opísané požiadavky na ich absolvovanie, ako aj učebné výstupy (podrobne charakterizované výstupy vedomostí, zručností, postojov a autonómie), ktoré nadobudne absolvent po absolvovaní vzdelávacej časti/predmetu.

 

-       prerekvizity, korekvizity a odporúčania pri tvorbe študijného plánu,

 

Nadväznosť jednotlivých profilových predmetov: predmety, ktorých názov obashuje číslovanie, na seba obsahovo nadväzujú napr. Didaktika informatiky 1-2, Pedagogická prax IV-VI.

Prerekvizitami predmetov štátnej skúšky sú profilové predmety a absolvovanie povinných vzdelávacích častí/ predmetov študijného programu.

 

-       pre každú vzdelávaciu časť študijného plánu/predmet stanoví používané vzdelávacie činnosti (prednáška, seminár, cvičenie, záverečná práca, projektová práca, laboratórne práce, stáž, exkurzia, terénne praktikum, odborná prax, štátna skúška a ďalšie, prípadne ich kombinácie) vhodné na dosahovanie výstupov vzdelávania,

V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov je jednoznačne deklarovaná vzdelávacia činnosť, ktorou PF UJS zabezpečuje dosahovanie očakávaných výstupov vzdelávania.

Vo väčšine prípadov vzdelávacích častí/predmetov sa uprednostňuje vzdelávacia činnosť – prednáška alebo seminár, avšak vzhľadom aj na aktuálnu epidemiologickú situáciu považujeme za potrebné a prirodzené dané činnosti uskutočniť aj formou online činností.

Študenti študijného programu Učiteľstvo informatiky v kombinácii majú k dispozícií študijné materiály k všetkým predmetom na e-learningovom portály Univerzity J. Selyeho (Moodle, dostupné na https://e-learning.ujs.sk/login/index.php). Na online výučbu sa používa aplikácia BigBlueButton (na zdieľanie obrazovky, hlasu a výučbových materiálov, dostupné na https://bigbluebutton.ujs.sk/b/ldap_signin), bežiaca na serveroch Univerzity J. Selyho.

 

 

-       metódy, akými sa vzdelávacia činnosť uskutočňuje – prezenčná, dištančná, kombinovaná (v súlade s Informačnými listami predmetov),

 

V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov sú jednoznačne deklarované metódy vzdelávania, ako „prezenčné“.

 

-       osnovu/ sylaby predmetu[1],

 

Osnovy v informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov, ktoré sú väčšinou realizované formou prednášok resp. seminárov.

 

-       pracovné zaťaženie študenta („rozsah“ pre jednotlivé predmety a vzdelávacie činnosti samostatne)[2],

 

Pri príprave vzdelávacích častí/predmetov predkladaného študijného programu sme zohľadnili pracovné zaťaženie študentov, v súlade s ECTS, a to v závislosti od pridelených kreditov a časového rozsahu v akom sa vzdelávanie uskutoční.

 

Pracovné zaťaženia študentov sú podrobne rozpracované v informačných listoch.

 

-       kredity pridelené každej časti na základe dosahovaných výstupov vzdelávania a súvisiaceho pracovného zaťaženia,

 

V prípade vzdelávacích častí/predmetov s vyššími kreditmi, kde hodinová dotácia prezenčnej výučby nebola v súlade s pracovným zaťažením študenta, sú deklarované učebné úlohy, zadania, výstupy, ktoré rieši študent riadeným samoštúdiom pod vedením učiteľa, a následným preukázaním vedomostí resp. zručností, ktoré boli vopred stanovené vo formulácii zadaní.

 

-       osobu zabezpečujúcu predmet (alebo partnerskú organizáciu a osobu[3]) s uvedením kontaktu,

 

prof. RNDr. Tibor Kmeť, CSc., e-mail: kmett@ujs.sk, telefón: +421 (35) 3260 767

prof. József Zoltán Kató, DSc., e-mail: katojz@ujs.sk, telefón: +421 (35) 3260 653

Dr. habil. András Molnár, PhD., e-mail: molnara@ujs.sk, telefón: +421 (35) 3260 651

Dr. habil. Attila Elemér Kiss, CSc., e-mail: kissae@ujs.sk, telefón: +421 (35) 3260 653

doc. RNDr. József Bukor, PhD., e-mail: bukorj@ujs.sk, telefón: +421 (35) 3260 650

Dr. habil. Dr. Gábor Kiss, PhD., e-mail: kissga@ujs.sk, telefón: +421 (35) 3260 651

Dr. habil. Sándor Szénási, PhD., e-mail: szenasis@ujs.sk, telefón: +421 (35) 3260 651

Ing. Ondrej Takáč, PhD., e-mail: takaco@ujs.sk, telefón: +421 (35) 3260 629

 

-       učiteľov predmetu (alebo podieľajúce sa partnerské organizácie a osoby) (môžu byť uvedené aj v IL predmetov),

 

V informačných listoch vzdelávacích častí/predmetov sú uvedení zodpovední vyučujúci.

prof. RNDr. Tibor Kmeť, CSc., e-mail: kmett@ujs.sk, telefón: +421 (35) 3260 767

prof. József Zoltán Kató, DSc., e-mail: katojz@ujs.sk, telefón: +421 (35) 3260 653

Dr. habil. András Molnár, PhD., e-mail: molnara@ujs.sk, telefón: +421 (35) 3260 651

Dr. habil. Attila Elemér Kiss, CSc., e-mail: kissae@ujs.sk, telefón: +421 (35) 3260 653

doc. RNDr. József Bukor, PhD., e-mail: bukorj@ujs.sk, telefón: +421 (35) 3260 650

Dr. habil. Dr. Gábor Kiss, PhD., e-mail: kissga@ujs.sk, telefón: +421 (35) 3260 651

Dr. habil. Sándor Szénási, PhD., e-mail: szenasis@ujs.sk, telefón: +421 (35) 3260 651

PaedDr. Krisztina Czakóová, PhD., e-mail: czakoovak@ujs.sk, telefón: +421 (35) 3260 751

Ing. Ondrej Takáč, PhD., e-mail: takaco@ujs.sk, telefón: +421 (35) 3260 629

RNDr. Udvaros József, PhD., e-mail: udvarosj@ujs.sk, telefón:+421 (35) 3260 751

László Marák, PhD., e-mail: marakl@ujs.sk, telefón: +421 (35) 3260 651

 

-       miesto uskutočňovania predmetu (ak sa študijný programu uskutočňuje na viacerých pracoviskách).

Okrem stáží študentov vykonávaných v rámci realizácie priebežnej a súvislej pedagogickej praxe na cvičných školách (Pedagogická prax IV, V a VI) sa všetky ostatné predmety a vzdelávacie činnosti študijného programu Učiteľstvo informatiky v kombinácii sa realizujú v prednáškových miestnostiach, učebniach a počítačových učebniach Katedry informatiky FEI UJS, KC UJS a PF UJS.


[1] Učitelia zabezpečujúci predmet počas posudzovania umožnia prístup pracovnej skupiny k študijným materiálom predmetu a obsahu jednotlivých vzdelávacích činností.

[2] Odporúčame uvádzať záťaž súvisiacu s kontaktnou aj nekontaktnou výučbou v súlade s ECTS Users' Guide 2015.

[3] Napr. pri zabezpečovaní odbornej praxe, alebo inej vzdelávacej činnosti uskutočňovanej mimo univerzity.


d) - Vysoká škola uvedie počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia.
Študent je povinný v študijnom programe získať potrebný počet kreditov, ktorých rozloženie a celkový počet je určený akreditovaným študijným programom. Štandardná záťaž študenta za celý akademický rok je vyjadrená počtom 60 kreditov, za semester 30 kreditov. Počet kreditov, ktorých dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia, pre študijný program druhého stupňa so štandardnou dĺžkou štúdia (4 semestre, t. j. 2 akademické roky) je najmenej 120 kreditov (za apr. predmet 46 kreditov). Štruktúra študijného programu z pohľadu kreditov: Počet kreditov za povinné predmety, ktorý je potrebné získať na riadne skončenie štúdia: 31. Počet kreditov za predmet Štátna skúška: 3. Počet kreditov za povinný predmet pre tých študentov, ktorí svoju diplomovú prácu píšu na Katedre informatiky FEI UJS: 12 (DS, OB). Počet kreditov za povinne voliteľné predmety: minimum 8 kreditov, maximum 14 kreditov. Všetky informácie požadované v bode d) uvádzajú články 6, 11, 12, 13, 29 a 31 Študijného poriadku Univerzity J. Selyeho z r. 2022. Dostupné na odkaze: https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Studijny_poriadok_UJS_2022_final_ucinny_1._9._2022.pdf
e) - Vysoká škola pre jednotlivé študijné plány uvedie podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre:

-       počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia,

Za povinné predmety študent získava 81 kreditov. Z toho 73 kreditov za predmety kontaktnej výučby a pedagogickú prax (31 kreditov z aprobácie Informatika, 30 z druhej aprobácie, a 12 z učiteľského základu), okrem toho študent povinne absolvuje štátnu skúšku za 8 kreditov (z toho 3 kredity z prvej aprobácie, 3 z druhej aprobácie, a 2 z učiteľského základu).

V druhej aprobácie môže byť rozdiel 1-2 kredity navyše, alebo na úkor povinných predmetov, tieto sú však kompenzované ponukou povinne voliteľných predmetov. Súčet kreditov za povinné a povinne voliteľné predmety ostáva konštantný: 117 kreditov.

 

-       počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia,

Za povinne voliteľné predmety študent získava 36 kreditov. Z toho 28 kreditov za predmety kontaktnej výučby a pedagogickú prax (z aprobácie Informatika: 8 kreditov, ak študent píše záverečnú prácu z aprobácie Informatika tak 12 kreditov; z druhej aprobácie: 9 kreditov, ak študent píše záverečnú prácu z druhej aprobácie tak 13 kreditov; z učiteľského základu: 7 kreditov), okrem toho si študent povinne absolvuje obhajobu diplomovej práce z jednej aprobácie za 8 kreditov.

 

-       počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia,

Nepovinné predmety si študent zapisuje v rámci učiteľského základu z celofakultnej ponuky nepovinných predmetov v počte min. 3 kredity za magisterské štúdium.

 

-       počet kreditov potrebných na skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia za spoločný základ a za príslušnú aprobáciu, ak ide o učiteľský kombinačný študijný program, alebo prekladateľský kombinačný študijný program,

Na skončenie štúdia je potrebných 120 kreditov, z toho 54 z jednej aprobácie (z ktorej študent píše diplomovú prácu), 42 z druhej aprobácie a 24 kreditov z učiteľského základu.

 

-       počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia,

Študent získava 12 kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce (z toho 4 za prácu na diplomovej práci v rámci predmetu Diplomový seminár, a 8 za obhajobu záverečnej práce).

 

-       počet kreditov za odbornú prax potrebných na riadne skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia,

Študent získava 12 kreditov za pedagogickú prax (6 v rámci jednej aprobácie, a 6 v rámci druhej aprobácie).


f) - Vysoká škola popíše pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu.

Pravidlá, kritériá a metódy hodnotenia sú transparentné, učiteľom vopred komunikované, uvedené v jednotlivých informačných listoch predmetov. V podmienkach na absolvovanie predmetov sú jasne deklarované študijné a iné povinnosti študenta počas dosahovania cieľov vzdelávania, forma plnenia študijných povinností a kritériá hodnotenia čiastkových výstupov, produktov. Výsledky hodnotenia študentov sú zaznamenané, dokumentované a archivované. Pravidlá a postupy procesu hodnotenia sú deklarované v Študijnom poriadku UJS (úplné znenie s dodatkami).

 

V priebehu vyučovania študenti dostávajú od učiteľa spätnú väzbu a priestor na opravu chýb, ako aj usmernenie k ich odstráneniu a dosiahnutiu stanoveného cieľa. Študenti majú možnosť dozvedieť sa svoje vlastné hodnotenie priebežné formatívne pri konzultácii s vyučujúcim a sumatívne cez AIS, resp. cez platformu Moodle. 

Študenti majú možnosť využiť konzultačné hodiny vyučujúcich počas každého semestra štúdia. Študenti majú prístup ku konzultáciám vyučujúcich, kde príklady dobrej praxe ukazujú, že študenti využívajú konzultačné hodiny k napredovaniu a dosiahnutiu lepších výsledkov.

V prípade neúspešného splnenia vzdelávacích predpokladov, študenti majú prístup k minimálne jednému riadnemu a dvom opravným termínom, majú možnosť podstúpenia aj komisionálnej skúšky absolvovanej v rámci troch termínov. Uvedené predpisy sú deklarované v Študijnom poriadku UJS, ako aj ďalšie postupy a pravidlá vzťahujúce na kredity, ich zhromažďovanie a prenos. Administratívnu kontrolu štúdia v akademickom informačnom systéme vykoná Študijné oddelenie podľa postupov opísaných v Študijnom poriadku UJS.


g) - Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.

Študijný poriadok UJS jednoznačne opisuje postupy a pravidlá na získavanie kreditov, ich zhromažďovanie a prenos, čo je v súlade s Európskym systémom transferu kreditov. Podobne sú definované pravidlá a postupy uznávania absolvovania predmetov na inej vysokej škole.


h) - Vysoká škola uvedie témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam).

Témy diplomových prác študijného programu Učiteľstvo informatiky v kombinácií sú evidované v AiS2.

 


i) - Vysoká škola popíše alebo sa odkáže na:

Pravidlá a postupy na zadávanie, spracovanie, oponovanie, obhajoby a hodnotenie záverečných prác sú deklarované a formulované Študijnom poriadku UJS (úplné znenie s dodatkami), dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2018, číslo 8.

-       možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov,

Študijný/výskumný pobyt, ktorým deklarujeme podporu domácej aj zahraničnej mobility študentov. Študijný poriadok UJS jednoznačne opisuje postupy a pravidlá na získavanie kreditov, ich zhromažďovanie a prenos, čo je v súlade s Európskym systémom transferu kreditov. Podobne sú definované pravidlá a postupy uznávania absolvovania predmetov na inej vysokej škole.

V záujme zvyšovania podielu účastníkov na Erasmus+ mobilitách Úsek pre medzinárodné vzťahy v spolupráci s fakultami UJS pravidelne organizuje informačné Erasmus+ dni a workshopy, a ponúka možnosť osobnej alebo online konzultácie. Študentom UJS sú distribuované propagačné materiály a pravidelne sú zverejňované informácie prostredníctvom informačných nástrojov univerzity.

Pravidlá a postupy sú sformulované v Smernici rektora č. 3/2014 o organizovaní zahraničných mobilít študentov, učiteľov a zamestnancov v rámci programu Erasmus+ na UJS, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2018, číslo 10).

 

-       pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov,

Vysoká škola v študijnom programe uplatňuje pravidlá a nástroje zabezpečenia výskumnej integrity a prevencie plagiátorstva a ďalších akademických podvodov. V zmysle Štatútu UJS plagiátorstvo sa považuje za priestupok a je predmetom disciplinárneho konania. Vysoká škola identifikuje porušenia výskumnej integrity, plagiátorstvo a akademické podvody a realizuje opatrenia, ktoré zaručia, že porušenie týchto pravidiel nie je zlučiteľné so získaním akademického titulu. Pravidlá a postupy sú opísané v Štatúte PF UJS (2018), dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS - legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2020, číslo 3), Etickom kódexe UJS dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2013, číslo 11) a Disciplinárnom poriadku pre študentov (dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy).

-       postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami,

V súlade so súčasným trendom univerzita systematizovane vyhľadáva a oslovuje študentov so špecifickými potrebami a eviduje pozorovateľný nárast týchto študentov. Študenti so špecifickými potrebami majú nárok podľa ich špecifických potrieb na podporné služby. Pravidlá a postupy sú opísané v Smernici rektora č. 7/2016 o študentoch so špecifickými potrebami a o pôsobnosti koordinátora UJS pre študentov so špecifickými potrebami, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2016, číslo 9).

-       postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta.

 

Podľa Štatútu UJS študent sa stáva členom akademickej obce zápisom na štúdium niektorého zo študijných programov uskutočňovaných UJS, alebo jej fakultou. Ako člen akademickej obce na základe Štatútu UJS má právo obracať sa s návrhmi, pripomienkami a sťažnosťami na akademické samosprávne orgány – postupy a pravidlá ktorých sú definované v ich legislatívnych dokumentoch. Študenti študijného programu majú k dispozícii efektívne mechanizmy preskúmavania podnetov, ktorými sa domáhajú ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov, o ktorých sa domnievajú, že boli porušené, alebo poukazujú na konkrétne nedostatky v činnosti alebo v nečinnosti vysokej školy. Preskúmavanie podnetov je transparentné a uskutočňuje sa za účasti zástupcov študentov. Podávateľom podnetov je poskytovaná spätná väzba o výsledkoch preskúmania podnetov a o prijatých opatreniach.


5. - Informačné listy predmetov študijného programu
V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.

Informačné listy vzdelávacích častí/predmetov predkladaného študijného programu boli spracované do štruktúry podľa prílohy č. 1 k vyhláške MŠVVaŠ SR č. 155/2013 Z. z., ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška MŠVVaŠ SR č. 614/2002 Z. z. o kreditovom systéme štúdia.


6. - Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
(alebo hypertextový odkaz).

https://www.ujs.sk/sk/studium/harmonogram-akademickeho-roka.html#harmonogram-%C5%A1t%C3%BAdia-ujs-v-akademickom-roku-2022-2023


Rozvrhy pre jednotlivé študijné podprogramy sú vygenerovateľné z AiS2 Univerzity J. Selyeho.


7. - Personálne zabezpečenie študijného programu
a) - Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu (s uvedením funkcie a kontaktu).

prof. RNDr. Tibor Kmeť, CSc., profesor, telefón: +421 (35) 3260 767, e-mail: kmett@ujs.sk



b) - Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu s priradením k predmetu s prepojením na centrálny Register zamestnancov vysokých škôl, s kontaktom (môžu byť uvedení aj v študijnom pláne).

Osoba, e-mail, telefón

Profilové predmety

Centrálny register zamestnancov VŠ

prof. RNDr. Tibor Kmeť, CSc.

e-mail: kmett@ujs.sk

telefón: +421 (35) 3260 767

Úvod do modelovania a simulácie

Neurónové siete

Pedagogická prax IV.

Diplomový seminár

Pedagogická prax V.

Pedagogická prax VI.

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10495

prof. József Zoltán Kató, DSc.

e-mail: katojz@ujs.sk

telefón: +421 (35) 3260 653

Algoritmy počítačovej grafiky

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/24173

doc. RNDr. József Bukor, PhD.

e-mail: bukorj@ujs.sk

telefón: +421 (35) 3260 650

Moderné technológie vo vzdelávaní

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15594

Dr. habil. Dr. Gábor Kiss, PhD.

e-mail: kissga@ujs.sk

telefón: +421 (35) 3260 651

Didaktika informatiky 1

Didaktika informatiky 2

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/23165

PaedDr. Krisztina Czakóová, PhD.

e-mail: czakoovak@ujs.sk

telefón: +421 (35) 3260 751

Didaktika informatiky 1

Didaktika informatiky 2

Pedagogická prax IV.

Moderné technológie vo vzdelávaní

Pedagogická prax V.

Pedagogická prax VI.

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15504

Ing. Ondrej Takáč, PhD.

e-mail: takaco@ujs.sk

telefón: +421 (35) 3260 629

Algoritmy počítačovej grafiky

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/18277

c) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.

Je prístupný v Akademickom informačnom systéme Univerzity J. Selyeho.


d) - Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).

Osoba, e-mail, telefón

Predmety

Centrálny register zamestnancov VŠ

prof. RNDr. Tibor Kmeť, CSc.

e-mail: kmett@ujs.sk

telefón: +421 (35) 3260 767

Úvod do modelovania a simulácie

Neurónové siete

Pedagogická prax IV.

Diplomový seminár

Pedagogická prax V.

Pedagogická prax VI.

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10495

prof. József Zoltán Kató, DSc.

e-mail: katojz@ujs.sk

telefón: +421 (35) 3260 653

Algoritmy počítačovej grafiky

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/24173

doc. RNDr. József Bukor, PhD.

e-mail: bukorj@ujs.sk

telefón: +421 (35) 3260 650

Moderné technológie vo vzdelávaní

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15594

Dr. habil. Attila Elemér Kiss, CSc.

e-mail: kissae@ujs.sk

telefón: +421 (35) 3260 653

Tvorba databázových aplikácií

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/24172

 

           

Dr. habil. Dr. Gábor Kiss, PhD.

e-mail: kissga@ujs.sk

telefón: +421 (35) 3260 651

Didaktika informatiky 1

Úvod do umelej inteligencie

Didaktika informatiky 2

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/23165

Dr. habil. András Molnár, PhD.

e-mail: molnara@ujs.sk

telefón: +421 (35) 3260 651

Materiály v IKT

Vnorené systémy a programovanie aplikácií reálneho času

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/20713

Dr. habil. Sándor Szénási, PhD.

e-mail: szenasis@ujs.sk

telefón: +421 (35) 3260 651

Tvorba www stránok

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/20719

PaedDr. Krisztina Czakóová, PhD.

e-mail: czakoovak@ujs.sk

telefón: +421 (35) 3260 751

Didaktika informatiky 1

Didaktika informatiky 2

Pedagogická prax IV.

Moderné technológie vo vzdelávaní

Pedagogická prax V.

Pedagogická prax VI.

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15504

László Marák, PhD.

e-mail: marakl@ujs.sk

telefón: +421 (35) 3260 651

Vnorené systémy a programovanie aplikácií reálneho času

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/29868

Ing. Ondrej Takáč, PhD.

e-mail: takaco@ujs.sk

telefón: +421 (35) 3260 629

Školské informačné systémy

Algoritmy počítačovej grafiky

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/18277

RNDr. József Udvaros, PhD.

e-mail: udvarosj@ujs.sk

telefón: +421 (35) 3260 751

Materiály v IKT

Tvorba www stránok

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/16440

e) - Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam (s uvedením kontaktov).

prof. RNDr. Tibor Kmeť, CSc., e-mail: kmett@ujs.sk, telefón: +421 (35) 3260 767

doc. RNDr. József Bukor, PhD., e-mail: bukorj@ujs.sk, telefón: +421 (35) 3260 650

Dr. habil. Dr. Gábor Kiss, PhD., e-mail: kissga@ujs.sk, telefón: +421 (35) 3260 651

PaedDr. Krisztina Czakóová, PhD., e-mail: czakoovak@ujs.sk, telefón: +421 (35) 3260 751

RNDr. Štefan Gubo, PhD., e-mail: gubos@ujs.sk, telefón: +421 (35) 3260 771

Ing. Ondrej Takáč, PhD., e-mail: takaco@ujs.sk, telefón: +421 (35) 3260 629

PaedDr. Ladislav Végh, PhD., e-mail: veghl@ujs.sk, telefón: +421 (35) 3260 760

 

Priradenie tém bakalárskych prác k uvedeným osobám (školiteľom) je prístupný v Akademickom informačnom systéme Univerzity J. Selyeho (vypísanie tém na akad. rok 2022/23 sa uskutoční do konca mája roku 2022).


f) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky školiteľov záverečných prác.

Je prístupný v Akademickom informačnom systéme Univerzity J. Selyeho.


g) - Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu (meno a kontakt).

Študentov zastupujúci záujmy študentov študijného programu deleguje Študentská samospráva Univerzity J. Selyeho (https://sjehok.org)


h) - Študijný poradca študijného programu (s uvedením kontaktu a s informáciou o prístupe k poradenstvu a o rozvrhu konzultácií).

PaedDr. Ladislav Végh, PhD., e-mail: veghl@ujs.sk, telefón: +421 (35) 3260 760


i) - Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami).

Študijný referent: Zsuzsanna Farkas, farkasz@ujs.sk

Kariérny poradca: Mgr. Norbert Istvánik, istvanikn@ujs.sk

Ubytovací referát: Mgr. Attila Duba, dubaa@ujs.sk


8. - Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) - Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).

 

Kapacita miestností

Počet miestností

Prednáškové miestnosti/posluchárne vybavené najnovšími IKT, vrátane tlmočníckeho zariadenia (Konferenčné centrum UJS, Hradná 2, KN)

1 x 350

1 x 195

2 x 180

 

Spolu - 905

4

Seminárne miestnosti (Konferenčné centrum UJS, Hradná 2, KN)

1 x 40

1 x 30

2 x 20

 

Spolu - 110

4

Prednáškové miestnosti/posluchárne prezentačnou technikou (PF UJS, Bratislavská cesta 3322, KN)

1 x 100

3 x 50

 

Spolu - 250

4

Seminárne miestnosti s technikou (PF UJS, Bratislavská cesta 3322, KN) pre klasické vyučovacie účely

1 x 45

1 x 40

1 x 34

1 x 32

2 x 30

3 x 25

 

Spolu - 286

9

Telocvičňa – veľká (Športové centrum UJS, Hradná 2, KN)

Rozmerom

(30m x 50m)

1

Telocvičňa – malá (Športové centrum UJS, Hradná 2, KN)

Rozmerom

(14m x 9,9m)

 

1

Posilňovňa (Športové centrum UJS, Hradná 2, KN)

Rozmerom

(16,8 m x 9,9m)

 

1

Kancelárie katedry zabezpečujúcej ŠP

Spolu 5 kancelárií

Počítačové učebne (Konferenčné centrum UJS, Hradná 2, KN)

Spolu 29 počítačov

1

Počítačové učebne (PF UJS, Bratislavská cesta 3322, KN)

Spolu 59 počítačov

3

Počítačové učebne (FEI UJS, Hradná 21, KN)

Spolu 33 počítačov

2

Počítačové učebne technikou (Dôstojnícky pavilón, centrum mesta KN)

Spolu 90 počítačov

3

Ďalšie možnosti prístupu k počítačom študentmi – Univerzitná knižnica UJS

Spolu 29 počítačov

1

 

Video o UJS – predstavenie fakúlt, vrátane knižnice, konferenčného centra, počítačových

priestorov, telocviční, študentského domova, atď.:

https://www.youtube.com/watch?v=1IvvlL0ynKg UJS promo video 10:54 (SK)

https://www.youtube.com/watch?v=IPG2OZOr_GM JSU promo video 10:16 (EN)

https://www.youtube.com/watch?v=6fvFodxMtfI SJE promó videó 10:51 (HU)

 

Virtuálna túra – infraštruktúra UJS v Komárne (bez textu):

http://ujs.sk/virtualtour/SJE_.html

 

Softvérové zabezpečenie počítačových učební resp. počítačov dostupných pre študentov UJS

Počítače v učebniach:

§ Pedagogická fakulta, počet 59 ks

·      Operačný systém: Windows 7 Professional

·      Softvér: Microsoft Office 2013, Matlab, 

·      Ďalší softvér: GeoGebra, Gimp, Blender,  

§ Konferenčné centrum, KINFO, počet 29ks

·      Operačný systém: Windows 10 Edu

·      Softvér: Microsoft Office 2016, Matlab, 

·      Ďalší softvér: GeoGebra, Gimp, Blender, Lazarus, Eclipse, JDK, Imagine, Dev-C++, Easy PHP

§ Fakulty ekonómie a informatiky, počet 33 ks

·      Operačný systém: Windows 10 Edu

·      Softvér: Microsoft Office 2016, Matlab, 

·      Ďalší softvér: GeoGebra, Gimp, Blender 

§ Dôstojnícky pavilón, počet 90ks

·      Operačný systém: Windows 10 Edu

·      Softvér: Microsoft Office 2016, Matlab, 

·      Ďalší softvér: GeoGebra, Gimp, Blender, Lazarus, Eclipse, JDK, Imagine, Dev-C++, Easy PHP   

Počet počítačov v knižnici: 29ks

·      Počítače HP All in One

·      Operačný systém: Windows 8 Professional

·      Softvér: Microsoft Office 2013

Prezentačná technika

V každej posluchárni v Konferenčnom centre (Hradná 2, KN)

·      projektor a zvuková technika - spolu 3 ks

·      počítače HP 6000 pripojené k prezentačnej technike – spolu 3 ks

·      Operačný systém: Windows 7 Professional

·      Softvér: Microsoft Office 2013

V každej seminárnej miestnosti vo všetkých budovách, kde prebieha vyučovanie je zabudovaný projektor s možnosťou pripojenia na počítač cez VGA port.

Prenosné počítače

Prenosné počítače na zapožičanie pre študentov – 120 ks

·      Operačný systém: Windows 7 Professional

·      Softvér: Microsoft Office 2013

Prenosné počítače pre pedagogických a administratívnych pracovníkov – 130 počítačov

·      Operačný systém: Windows 7 Professional, Windows 10 Professional

·      Softvér Microsoft Office 2010, Microsoft Office 2013, Microsoft Office 2016

Univerzitné terminály v budovách UJS

 Univerzitné terminály LENOVO pre študentov - 70 ks

·      Operačný systém: Windows 7 Professional

·      Softvér: Microsoft Office 2010

Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia je dostupná na webovej stránke: https://fei.ujs.sk/sk/zabezpecenie-kvality/infrastruktura-studijnych-programov/miestnosti.html


b) - Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).

Knižnica umožňuje prezenčný prístup k študijnej literatúre pre študijný program, a to najmenej v rozsahu povinnej literatúry uvedenej v informačných listoch predmetov. V súčasnosti UK UJS eviduje viac ako 12 206 titulov týkajúcich sa pedagogiky, didaktiky a psychológie predloženého študijného programu a aktuálne 1 087 vzťahujúcich sa k odboru. V univerzitnej knižnici sa používa knižničný informačný systém DAWINCI, ktorý je moderný knižnično-informačný systém, integrujúci najnovšie prvky z oblasti serverových aplikácií, databázových systémov, dokumentového manažmentu a v spojení s poznatkami a skúsenosťami knižníc ich pretavuje do komplexného multimediálneho knižničného a informačného systému. Systém poskytuje používateľom prístup k jednotlivým knižničným fondom prostredníctvom On-line katalógu OPAC cez webové stránky. Univerzitná knižnica UJS je podobne, ako ostatné univerzitné knižnice zapojená do centrálneho registra evidencie publikačnej činnosti pre potreby MŠVVŠ SR. Prístup študentov a pedagógov k potrebným databázam je riešený aj vzdialeným prístupom cez CVTI SR. Cez tento prístup je riešený aj prístup k zahraničným vedeckým časopisom prístupných v online databázach jednotlivých vydavateľstiev. Univerzitná knižnica organizuje workshopy, ktoré podporujú orientovanie sa v publikačných databázach a prácu s literárnymi zdrojmi.


c) - Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.

Pre potreby dištančného vzdelávania alebo vzdelávania kombinovanou formou univerzita má v prevádzke 4 servery s videokonferenčným systémom BigBlueButton. Alternatívnym nástrojom na dištančné vzdelávanie je aj platforma MS Teams, ako súčasť balíka Office 365 A1 for faculty, ktorá je k dispozícii pre všetkých učiteľov aj študentov. Ešte v roku 2015 bol na UJS vytvorený a zavedený do prevádzky e-learningový systém na báze open-source LMS Moodle. Tento systém bol v roku 2017 čiastočne integrovaný so systémom WeBWorK. Tento komplexný systém bol prevádzkovaný aj v roku 2019. Moodle aj naďalej ponúka možnosť zverejňovania študijných a pomocných materiálov k jednotlivým predmetom, možnosti zadávania domácich úloh a elektronického testovania vedomostí v autorizovanej zóne. WeBWorK k tomu dáva možnosť automatizovaného generovania, zadávania a vyhodnocovania matematických úloh. Popri možnosti káblového pripojenia, ktorá je k dispozícii v ŠD, UK a na iných vybraných miestach, majú študenti vo všetkých budovách UJS prístup na internet prostredníctvom WiFi siete. K pripojeniu k sieti je potrebná autentifikácia osoby (prihlasovacie meno a heslo). V roku 2016 bol zavedený centrálny tlačový systém, ktorý je dostupný aj pre študentov. Študenti majú možnosť pridávať kredit na svoje účty v pokladni UJS. 


d) - Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie.

Z hľadiska zabezpečovania vzdelávacích činností na študijnom programe hlavnými partnermi sú cvičné školy, školské zariadenia a cvičné materské školy, na ktorých sa uskutočňuje pedagogická prax študentov Pedagogickej fakulty UJS.

Pedagogická fakulta je zmluvne zviazaná s viac ako tridsiatimi cvičnými školami na Slovensku. Cvičné školy sú nielen v Komárne, ale aj napr. v Dunajskej Strede, vo Veľkom Mederi, v Galante, v Nových Zámkoch, v Rožňave, v Kráľovskom Chlmci, v Bratislave, v Šahách, v Štúrove, vo Veľkých Kapušanoch, v Kolárove a v Rimavskej Sobote.

V rámci pedagogickej praxe študenti pozorujú a analyzujú edukačný proces, naučia sa aplikovať teoretické poznatky získané počas štúdia všeobecno-vzdelávacích predmetov, všeobecných a odborových didaktík a postupne si osvojujú pedagogické zručnosti potrebné na výkon pedagogickej profesie.

e) - Charakteristika na možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia.

V priebehu štúdia UJS poskytuje svojim študentom aj stimulujúce prostredie. UJS efektívne riadi a prevádzkuje Študentské domovy UJS, kde zabezpečuje komfortné ubytovanie pre študentov univerzity, s vhodnými podmienkami pre kvalitné bývanie so zodpovedajúcim hygienickým štandardom a bezpečnosťou. Súčasťou areálu ŠD je multifunkčné ihrisko umožňujúce študentom zmysluplné trávenie voľného času a športovanie.

UJS zabezpečuje študentom aj stravovanie v budove Konferenčného centra UJS. V Športovom centre Univerzity majú študenti možnosť športovania a realizácie ďalších voľnočasových aktivít.

Cieľom univerzity je poskytnúť aj možnosti kultúrneho, spoločenského a duchovného vyžitia. Mladé talenty nájdu svoje uplatnenie v speváckom zbore Cantus Iuventus. Študenti majú možnosť navštevovať kaplnku zriadenú v ŠD Čajka.  


f) - Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania.

UJS svojim študentom ponúka zahraničné študijné mobility v rámci mobilitných programov Erasmus+, programu Makovecz, CEEPUS a rôznych odborných stáží z ponuky Inštitúcie Balassi (Mobilitné granty Ministerstva ľudských zdrojov MR). 

V súčasnosti UJS má 118 uzatvorených bilaterálnych zmlúv, memoránd a medziinštitucionálnych dohôd so 63 partnerskými inštitúciami v 15 krajinách Európy ako aj medziinštitucionálne dohody v partnerských krajinách mimo EU v rámci aktivity KA107.

Úsek pre medzinárodné vzťahy v spolupráci s fakultami UJS pravidelne organizuje informačné Erasmus+ dni a workshopy, a ponúka možnosť osobnej alebo online konzultácie. Študentom UJS sú distribuované propagačné materiály, letáky a brožúry. Zároveň úsek pre medzinárodné vzťahy UJS pravidelne zverejňuje informácie o činnosti na internetovej stránke Erasmus+ UJS a hromadne zasiela informácie študentom, učiteľom a zamestnancom UJS prostredníctvom informačných nástrojov univerzity. Jazyková podpora pre študentov je zabezpečená prostredníctvom online nástroja jazykovej podpory OLS (On-line Linguistic Support) v rámci programu Erasmus+.

Partnerské inštitúcie

https://www.ujs.sk/sk/medzinarodne-vztahy/partneri.html

Erasmus+

Mobilita študentov za účelom štúdia:

http://erasmus.ujs.sk/sk/studium.html

Mobilita študentov za účelom stáže:

http://erasmus.ujs.sk/sk/staz.html

Návod pre študentov na prihlasovanie:

http://erasmus.ujs.sk/sk

Kontakty koordinátorov:

http://erasmus.ujs.sk/sk/kontakt.html

Program Makovecz

https://www.ujs.sk/sk/medzinarodne-vztahy/makovecz.html

Ostatné mobilitné programy

https://www.ujs.sk/sk/medzinarodne-vztahy/mobilita.html

9. - Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a) - Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium.

Základnou podmienkou prijatia na štúdium študijného programu druhého stupňa podľa § 53 ods. 1 zákona je absolvovanie študijného programu prvého stupňa. Pre absolventov bakalárskeho študijného programu, ktorí majú záujem pokračovať v štúdiu v nadväzujúcom magisterskom študijnom programe uskutočňovanom niektorou fakultou univerzity, fakulta môže určiť svojím vnútorným predpisom ďalšie podmienky prijatia na štúdium.

 

(Dostupné na https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Studijny_poriadok_UJS_2022_final_ucinny_1._9._2022.pdf, článok 19 bod 2.-4.)

 

Cieľom univerzity je pripraviť kvalitných absolventov v akreditovaných študijných programoch. Predpokladom dosiahnutia tohto cieľa je prijať na štúdium tých študentov, ktorí spĺňajú náročné kritériá kvality. U uchádzačov na magisterské štúdium študijného programu učiteľstvo informatiky v kombinácii je očakávané, že disponujú vedomosťami, zručnosťami a kompetenciami v nasledovných oblastiach: programovanie, počítačový hardver a architektúra, operačné systémy, databázové systémy, počítačové siete a teoretická informatika.

 

Očakáva sa, že uchádzač ovláda maďarský jazyk na komunikačnej úrovni, ale vítaná je znalosť slovenského jazyka alebo anglického jazyka.

 

Podmienky prijatia zahraničných študentov sú rovnaké ako podmienky prijatia občanov Slovenskej republiky. Postup uznávania dokladov vysokoškolského vzdelania v príslušnom študijnom odbore na účely pokračovania v štúdiu na UJS je riadené Smernicou Univerzity J. Selyeho č. 2/2020 o uznávaní dokladov o vzdelaní v príslušnom študijnom odbore na účely pokračovania v štúdiu.: https://www.ujs.sk/sk/studium/uznavanie-dokladov-o-vzdelani.html

 


b) - Postupy prijímania na štúdium.

 

Všetky informácie požadované v bode b) uvádzajú články 19 až 25 Študijného poriadku Univerzity J. Selyeho z r. 2022.

Dostupné na odkaze: https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Studijny_poriadok_UJS_2022_final_ucinny_1._9._2022.pdf

 

O prijatí na štúdium rozhoduje dekan fakulty na základe odporúčania prijímacej komisie v súlade s podmienkami stanovenými pre prijatie.


c) - Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie.

Akademický rok

Počet prijatých

Počet zapísaných

2017/2018

13

13

2018/2019

17

17

2019/2020

12

12

2020/2021

4

4

2021/2022

5

5


10. - Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a) - Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu.

Koncom každého semestra študenti majú možnosť hodnotiť kvalitu obsahu každého zapísaného predmetu ako aj odbornú pripravenosť a pedagogický prístup vyučujúceho cez dotazník Akademického informačného systému Univerzity J. Selyeho.

b) - Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Výsledky spätná väzby študentov na svoje vyučované predmety má sprístupnené každí vyučujúci tiež cez Akademický informačný systém Univerzity J. Selyeho. Výsledky dotazníkov sú štatisticky spracované dekanátom fakulty a ich výsledky zohľadnené pri ďalšieho zvyšovania kvality výučby.

 


c) - Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Univerzita J. Selyeho buduje absolventský portál pre bývalých študentov, absolventov univerzít, ktorý má dlhoročné tradície v Západnej Európe a v Amerike, najmä z dôvodu, že univerzity považujú za dôležité, aby po ukončení štúdia a získaní diplomu naďalej mali kontakt so svojimi bývalými študentmi, absolventmi. Základom absolventského portálu Univerzity J. Selyeho je portál www.ujs.sk/alumni, kde sa absolventi môžu zaregistrovať a stať sa členom tohto systému a spoločenstva bývalých študentov. Po registrácii budú absolventi informovaní o dianiach a podujatiach na univerzite, o stretnutiach absolventov, a pod.

Univerzita J. Selyeho kladie veľký dôraz na sledovanie kariéry svojich absolventov. Absolventi, ktorí sa zaregistrujú, môžu prostredníctvom dotazníka poskytnúť informácie o svojom zamestnaní, čím prispievajú k vytvoreniu správneho obrazu o úspešnosti uplatnenia našich absolventov na trhu práce.

 


11. - Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu
(napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne).

Štipendijný poriadok UJS dostupný z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2018, číslo 2

Smernica rektora 5/2013  o študentskej vedeckej odbornej činnosti UJS,  dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2021, číslo 5)

Smernica rektora UJS č. 10/2010 o zásadách požičiavania prenosných počítačov študentom (v znení dodatku č. 1), dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/ Vnútorné akty riadenia, rok 2011, číslo 7)

Smernica rektora č. 1/2021 Školné a poplatky spojené so štúdiom na Univerzite J. Selyeho na akademický rok 2021/2022, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2021, číslo 6.

Smernica Č. 9/2020, ktorou sa vydáva Domový a ubytovací poriadok ŠD UJS, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2020, číslo 29.

Imatrikulačný a promočný poriadok UJS (2015), dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2015, číslo 5.

Smernica č. 8/2016 O vydávaní dokladov o absolvovaní štúdia na UJS, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2016, číslo 10.

Smernica rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok, Univerzitnej knižnice UJS, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2014, číslo 2.

Štatút študentskej samosprávy, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2010, číslo 8.

Smernice rektora Č. 3/2014 o organizovaní zahraničných mobilít študentov, učiteľov a zamestnancov v rámci programu Erasmus+ na UJS, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2018, číslo 10

Smernica rektora č. 7/2016 o študentoch so špecifickými potrebami a o pôsobnosti koordinátora UJS pre študentov so špecifickými potrebami, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2016, číslo 9

Smernica rektora č. 6/2016 o slobodnom prístupe k informáciám dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2016, číslo 8