DOKUMENT
Podprogram, časť študijného programu KAm22 - Učiteľstvo katechetiky
Stupeň - II. - druhý stupeň, forma - denná, typ - učiteľské štúdium
Typ dokumentu Opis študijného programu
Názov vysokej školy Univerzita J. Selyeho
Sídlo vysokej školy Bratislavská cesta 3322, 94501 Komárno
Názov fakulty Pedagogická fakulta
Sídlo fakulty Bratislavská cesta 3322, 945 01 Komárno
Orgán vysokej školy na schvaľovanie študijného programu:
Rada systému zabezpečenia kvality vzdelávania na UJS
Dátum schválenia študijného programu alebo úpravy študijného programu:
13.06.2022
Dátum ostatnej zmeny opisu študijného programu:
13.06.2022
1. - Základné údaje o študijnom programe
a) - Názov študijného programu a číslo podľa registra študijných programov.
Učiteľstvo katechetiky v kombinácii 100103
b) - Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania.
II. stupeň, ISCED-F 0114
d) - Názov a číslo študijného odboru, v ktorom sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, alebo kombinácia dvoch študijných odborov, v ktorých sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, ISCED-F kódy odboru/ odborov.
38 Učiteľstvo a pedagogické vedy
e) - Typ študijného programu: akademicky orientovaný, profesijne orientovaný; prekladateľský, prekladateľský kombinačný (s uvedením aprobácií); učiteľský, učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií); umelecký, inžiniersky, doktorský, príprava na výkon regulovaného povolania, spoločný študijný program, interdisciplinárne štúdiá.
Učiteľský kombinačný študijný program. Učiteľstvo katechetiky v kombinácii anglického jazyka a literatúry, učiteľstvo katechetiky v kombinácii biológie, učiteľstvo katechetiky v kombinácii histórie, učiteľstvo katechetiky v kombinácii chémie, učiteľstvo katechetiky v kombinácii informatiky, učiteľstvo katechetiky v kombinácii maďarského jazyka a literatúry, učiteľstvo katechetiky v kombinácii matematiky, učiteľstvo katechetiky v kombinácii nemeckého jazyka a literatúry, učiteľstvo katechetiky v kombinácii slovenského jazyka a literatúry.
f) - Udeľovaný akademický titul pred menom.
Mgr.
g) - Forma štúdia.
denná
h) - Pri spoločných študijných programoch spolupracujúce vysoké školy a vymedzenie, ktoré študijné povinnosti plní študent na ktorej vysokej škole (§ 54a zákona o vysokých školách).

Nerelevantné.

i) - Jazyk alebo jazyky, v ktorých sa študijný program uskutočňuje.
maďarský jazyk, slovenský jazyk
j) - Štandardná dĺžka štúdia vyjadrená v akademických rokoch.
2 roky
k) - Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov.
Plánovaných 20 študentov v ročníku.
2. - Profil absolventa a ciele vzdelávania
a) - Vysoká škola popíše ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania.

Absolventi disponujú systematickým, uceleným a komplexným súborom vedomostí v oblasti pedagogickej vedy, teórie a praxe, vrátane širších filozofických, socio-kultúrnych, historicko-spoločenských a pedagogicko-psychologických kontextov.

Absolventi programu budú mať znalosti z pedagogiky, psychológie, filozofie a vybraných teologických disciplín, najmä biblických štúdií, fundamentálnej teológie a katechézy.

Absolventi získajú prehľad o vyučovacom procese a pedagogických dokumentoch na základných a stredných školách. Nadobudnuté vedomosti umožňujú absolventovi vykonať prípravu na vyučovanie.  Poznajú teóriu metodiky náboženskej výchovy, pracovné metódy a postupy, ktoré sa dajú uplatniť v procese vyučovania a učenia. Poznajú vplyv pracovných metód náboženskej výchovy na osobnostný a duchovný rozvoj žiakov.

Absolventi budú schopný pripraviť písomnú prípravu, časovo-tematický plán na vyučovanie na základe vzdelávacích programov a štandardov.Budú schopní vedome organizovať náboženskú výchovu, aplikovať metodické postupy rôznymi spôsobmi v kontexte náboženského vzdelávania. Budú schopní aplikovať metodický postup vhodný pre danú vekovú skupinu alebo pracovnú úlohu na danú situáciu a metódu. Budú schopní analyzovať pracovné metódy a kriticky posúdiť ich účinnosť.

Absolventi sa budú neustále snažiť zlepšovať svoju metodickú kultúru. Citlivo vnímať vplyv svojich postupov na osobnostný a duchovný rozvoj svojich študentov, dbať na ochranu osobných práv a dôstojnosti svojich študentov. Pracovať samostatne a preberať zodpovednosť za uplatňovanie metodických postupov. Budú autentickým príkladom vo svojom ľudskom správaní (v preukazovaní vlastnej viery a duchovného prístupu). Budú zodpovední za riadenie práce svojich tímov.Absolventi budú kompetentný samostatne formulovať vedecký problém, vzťahovo-analyticky uvažovať o vymedzenej problematike. Dokážu ovládať pedagogickú prácu v kontexte diverzity vzdelávanej populácie. Budú disponovať rozsiahlymi poznatkami o odlišnostiach vývinu jednotlivcov, ktoré vyplývajú zo zdravotných alebo sociálnych znevýhodnení žiakov.


Vzdelávanie umožní absolventom získať vzdelanie, ktoré je plne kompatibilné s podobnými študijnými odbormi vo svete, takže ich zručnosti a kompetencie budú vhodné pre prípadné zamestnanie v uvedených oblastiach a krajinách EÚ alebo v iných častiach sveta. Vďaka všestrannému vzdelávaniu budú absolventi dobre pripravení. 


b) - Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov.

Absolvent študijného programu učiteľstvo katechetiky v kombinácii môže nájsť uplatnenie ako učiteľ/učiteľka katechetiky. Uplatnenie môže nájsť aj ako učiteľ regionálneho školstva v zmysle zákona 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch

Absolventi študijného programu pri posudzovaní ich uplatniteľnosti na trhu práce budú spadať do kategórie "011 Vzdelávanie" podľa medzinárodnej štandardnej klasifikácie (International Standard Classification of Education: Fields of Education and Training 2013)

c) - Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania.

Reformovaná kresťanská cirkev na Slovensku - Mgr. Róbert Géresi, biskup 


3. - Uplatniteľnosť
a) - Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu.

Absolventi ŠP učiteľstva katechetiky v kombinácii (II. stupeň) nachádzajú uplatnenie ako učiteľ náboženskej výchovy doma i v zahraničí.

Informácie o uplatniteľnosti absolventov študijných programov UJS sleduje Centrum kariérneho poradenstva UJS.

Prieskumu prevedeného v r. 2021 sa zúčastnili absolventi v počte 342, z toho absolventi študijného programu učiteľstva katechetiky v kombinácii II. stupňa štúdia v počte 6.

Respondenti získali diplom v rokoch 2018 až 2021.

Nikto nepokračoval v štúdiu na III. stupni, 67% sa z nich zamestnalo, 33% je na materskej dovolenke.

67% zamestnaných respondentov našlo uplatnenie v odbore ukončeného štúdia, 17% zamestnaných respondentov v príbuznej oblasti, 17% zamestnaných respondentov získalo prácu v úplne inej oblasti.

75% zamestnaných v odbore patrí do zamestnaneckej skupiny „Učitelia v základných školách“, 25% do zamestnaneckej skupiny „Učitelia pre deti so špeciálnymi potrebami“.

50% zamestnaných v odbore vyučuje jeden aprobácie a 50% vyučuje predmety nesúvisiace s pôvodne vyštudovanou aprobáciou.

b) - Prípadne uviesť úspešných absolventov študijného programu.

Mgr. Tímea Czinke, PhD. - Základná škola Józsefa Kovátsa s vyučovacím jazykom maďarským – Bátorové Kosihy

Mgr. Olívia Horváth Csery - Jászai Mari Általános Iskola – Monor (Maďarsko)

Zamestnávateľ poskytol pozitívne referencie na ich prácu.

c) - Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba).

Spätná väzba so zameraním na skúmanie kvality študijného programu učiteľstvo katechetiky v kombinácii sa realizuje priebežne učiteľmi zabezpečujúcimi ŠP. Realizuje sa individuálnou formou počas pracovných návštev učiteľov katechetiky a na základe štruktúrovaných rozhovorov medzi učiteľmi katechetiky, vedeniami ZŠ a SŠ, pracovníkmi MPC a cvičných škôl a učiteľmi Katedry katechetiky PF UJS so zameraním na kvalitu skladby študijného programu a kvalitu profilujúcich zložiek absolventov. Získané informácie sú vyhodnocované počas pracovných zasadnutí Katedry katechetiky jej členmi.

 

O hodnotenie kvality predkladaného ŠP Učiteľstvo katechetiky v kombinácii sme požiadali aj zamestnávateľov našich absolventov.


https://frt.ujs.sk/documents/minosegbiztositas/Referencia_Jaszai_Mari_Altalanos_Iskola_Monor.pdf 

https://frt.ujs.sk/documents/minosegbiztositas/Referencia_PF_Zakladna_skola_Jozsefa_Kovatsa_s_VJM_Batorove_Kosihy.pdf

  

Informácie o spokojnosti zamestnávateľov s absolventmi UJS sleduje aj Centrum kariérneho poradenstva UJS.


https://www.ujs.sk/sk/absolventi.html

4. - Štruktúra a obsah študijného programu
a) - Vysoká škola popíše pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe.

Štúdium študijného programu sa skladá z časti študijnej a pedagogickej.

Študijný program katechetika v kombinácií je organickou súčasťou študijného odboru Učiteľstvo a pedagogické vedy. Má poskytnúť teologické a katechetické vzdelanie potrebné pre učiteľom katechetiky v oblasti pedagogickej teórie a praxe.

Konkrétny spôsob foriem výučby, jej kritérií a požadovaných cieľov je podrobnejšie rozpísaný pre každý predmet predloženého študijného programu, čo poskytuje aj informačný list predmetu.

Študent študijného programu si v rámci plnenia náležitostí študijného programu, resp. jeho kompletného absolvovania a získania potrebného minimálneho počtu kreditov vytvára vlastný študijný plán.


b) - Vysoká škola zostaví odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu.

Po zosúladení ŠP Učiteľstvo katechetiky v kombinácii (II. stupeň) s úpravou novoprijatí študenti začiatkom ďalšieho akademického roka nastúpia na zosúladený ŠP a budú študovať podľa predmetov a pravidiel po úprave, pričom študenti druhého ročníka pokračujú v štúdiu zosúladeného ŠP podľa pôvodného odporúčaného študijného plánu a predmetov, na ktorý boli prijatí.

 

Študijný plán je dostupný v Akademickom informačnom systéme UJS. 


c) - V študijnom pláne spravidla uvedie:

Študent absolvuje povinné predmety, vyberá si predmety spomedzi povinne voliteľných a výberových predmetov. Študent absolvuje štátnicové predmety:

Z predmety Didaktika katechetiky 1-2.: Katechetika

Z predmety Biblické vedy 1-2.: Stará zmluva, Nová zmluva, Dogmatika, Etika


Profilovými predmetmi sú: Didaktika katechetiky 1, Biblické vedy 1, Didaktika katechetiky 2, Biblické vedy 2, Katechetika, Perspektívy štúdia katechetiky


V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov sú jednoznačne opísané požiadavky na ich absolvovanie, ako aj učebné výstupy (podrobne charakterizované výstupy vedomostí, zručností, postojov a autonómie), ktoré nadobudne absolvent po absolvovaní vzdelávacej časti/predmetu.


Nadväznosť jednotlivých profilových predmetov:

Didaktika katechetiky 1 - Didaktika katechetiky 2 - Katechetika: Cieľom predmetov je poskytnúť absolventom komplexné pochopenie faktov, smerov a hraníc študijného odboru. Dozvedia sa o najdôležitejších súvislostiach a teóriách týkajúcich sa tejto oblasti.

Biblické vedy 1 - Biblické vedy 2 - Perspektívy štúdia katechetiky: Cieľom predmetov je poskytnúť študentom pochopenie vzájomného vzťahu medzi kresťanskou vierou a kresťanskou praxou a premietnutie biblických právd do praxe.

Didaktika katechetiky 1 - Didaktika katechetiky 2 - Katechetika:Absolventi budú schopní identifikovať odborné problémy, preskúmať a formulovať teoretické a praktické východiská potrebné na ich riešenie a následne ich vyriešiť. Cieľom predmetov je aj umožniť absolventom vykonávať svoju prácu samostatne, s kritickým hodnotením a priebežnou korekciou svojej práce.

Prerekvizitami predmetov štátnej skúšky sú profilové predmety a absolvovanie povinných vzdelávacích častí/ predmetov študijného programu.


V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov je jednoznačne deklarovaná vzdelávacia činnosť, ktorou PF UJS zabezpečuje dosahovanie očakávaných výstupov vzdelávania.

Vo väčšine prípadov vzdelávacích častí/predmetov sa uprednostňuje vzdelávacia činnosť – prednáška alebo seminár, avšak vzhľadom aj na aktuálnu epidemiologickú situáciu považujeme za potrebné a prirodzené dané činnosti uskutočniť aj formou online činností.


V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov sú jednoznačne deklarované metódy vzdelávania, ako „prezenčné“. 


Osnovy v informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov, ktoré sú väčšinou realizované formou prednášok resp. seminárov.


Pri príprave vzdelávacích častí/predmetov predkladaného študijného programu sme zohľadnili pracovné zaťaženie študentov, v súlade s ECTS, a to v závislosti od pridelených kreditov a časového rozsahu v akom sa vzdelávanie uskutoční.


V prípade vzdelávacích častí/predmetov s vyššími kreditmi, kde hodinová dotácia prezenčnej výučby nebola v súlade s pracovným zaťažením študenta, sú deklarované učebné úlohy, zadania, výstupy, ktoré rieši študent riadeným samoštúdiom pod vedením učiteľa, a následným preukázaním vedomostí resp. zručností, ktoré boli vopred stanovené vo formulácii zadaní.


prof. ThDr. István Karasszon, PhD., karasszoni@ujs.sk

doc. ThDr. Alfréd Somogyi, PhD., somogyia@ujs.sk

doc. ThDr. Attila Lévai, PhD., levaia@ujs.sk


V informačných listoch vzdelávacích častí/predmetov sú uvedení zodpovední vyučujúci.

prof. ThDr. István Karasszon, PhD.

doc. ThDr. Alfréd Somogyi, PhD.

doc. ThDr. Attila Lévai, PhD.


PF UJS

d) - Vysoká škola uvedie počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia.
Študent je povinný v študijnom programe získať potrebný počet kreditov, ktorých rozloženie a celkový počet určí študijný program. Štandardnú záťaž študenta za celý akademický rok určuje Študijný poriadok čl. 3 ods. 6 a 7. „Štandardná záťaž študenta za celý akademický rok v dennej a externej forme štúdia je 60 kreditov, za semester 30 kreditov. Štandardná záťaž študenta za celý akademický rok v externej forme štúdia je maximálne 48 kreditov.“ Štandardnú dĺžku II. stupňa štúdia určí Študijný poriadok čl. 6. ods. 2. „Štandardná dĺžka štúdia pre študijný program druhého stupňa vrátane odbornej praxe je a) v dennej forme štúdia najmenej jeden a najviac tri akademické roky, b) v externej forme štúdia najmenej dva a najviac štyri akademické roky. Počet kreditov, ktorých dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia, pre študijný program druhého stupňa so štandardnou dĺžkou štúdia je najmenej 60 kreditov.“ Všetky ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia sú uvedené v študijnom poriadku, ktorý je k dispozícii na tomto odkaze: https://www.ujs.sk/documents/%c5%a0tudijn%c3%bd%20poriadok%20UJS%202022%20-%20final,%20%c3%ba%c4%8dinn%c3%bd%201.%209.%202022.pdf
e) - Vysoká škola pre jednotlivé študijné plány uvedie podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre:

Za povinné predmety študent získava 80 kreditov. Z toho 72 kreditov za predmety kontaktnej výučby a pedagogickú prax (27 kreditov z prvej aprobácie, 27 z druhej aprobácie, a 12 z učiteľského základu), okrem toho študent povinne absolvuje štátnu skúšku za 8 kreditov (z toho 3 kredity z prvej aprobácie, 3 z druhej aprobácie, a 2 z učiteľského základu).

V jednotlivých aprobáciách môže byť rozdiel 1-2 kredity navyše, alebo na úkor povinných predmetov, tieto sú však kompenzované ponukou povinne voliteľných predmetov. Súčet kreditov za povinné a povinne voliteľné predmety ostáva konštantný: 117 kreditov


Za povinne voliteľné predmety študent získava 37 kreditov. Z toho 29 kreditov za predmety kontaktnej výučby a pedagogickú prax (13 kreditov z prvej aprobácie – z ktorej študent píše záverečnú prácu, 9 kreditov z druhej aprobácie a 7 kreditov z učiteľského základu), okrem toho si študent povinne absolvuje obhajobu diplomovej práce z jednej aprobácie za 8 kreditov.


Nepovinné predmety si študent zapisuje v rámci učiteľského základu z celofakultnej ponuky nepovinných predmetov v počte min. 3 kredity za magisterské štúdium.  


Na skončenie štúdia je potrebných 120 kreditov, z toho 54 z jednej aprobácie (z ktorej študent píše diplomovú prácu), 42 z druhej aprobácie a 24 kreditov z učiteľského základu.  


Študent získava 12 kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce (z toho 4 za prácu na diplomovej práci v rámci predmetu Diplomový seminár, a 8 za obhajobu záverečnej práce).  


Študent získava 12 kreditov za pedagogickú prax (6 v rámci jednej aprobácie, a 6 v rámci druhej aprobácie).


Nerelevantné.


Nerelevantné.

f) - Vysoká škola popíše pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu.

Pravidlá, kritériá a metódy hodnotenia sú transparentné, učiteľom vopred komunikované, uvedené v jednotlivých informačných listoch predmetov. V podmienkach na absolvovanie predmetov sú jasne deklarované študijné a iné povinnosti študenta počas dosahovania cieľov vzdelávania, forma plnenia študijných povinností a kritériá hodnotenia čiastkových výstupov, produktov. Výsledky hodnotenia študentov sú zaznamenané, dokumentované a archivované. Pravidlá a postupy procesu hodnotenia sú deklarované v Študijnom poriadku UJS (úplné znenie s dodatkami).

 

V priebehu vyučovania študenti dostávajú od učiteľa spätnú väzbu a priestor na opravu chýb, ako aj usmernenie k ich odstráneniu a dosiahnutiu stanoveného cieľa. Študenti majú možnosť dozvedieť sa svoje vlastné hodnotenie priebežné formatívne pri konzultácii s vyučujúcim a sumatívne cez AIS, resp. cez platformu Moodle. 

Študenti majú možnosť využiť konzultačné hodiny vyučujúcich počas každého semestra štúdia. Študenti majú prístup ku konzultáciám vyučujúcich, kde príklady dobrej praxe ukazujú, že študenti využívajú konzultačné hodiny k napredovaniu a dosiahnutiu lepších výsledkov.

V prípade neúspešného splnenia vzdelávacích predpokladov, študenti majú prístup k minimálne jednému riadnemu a dvom opravným termínom, majú možnosť podstúpenia aj komisionálnej skúšky absolvovanej v rámci troch termínov. Uvedené predpisy sú deklarované v Študijnom poriadku UJS, ako aj ďalšie postupy a pravidlá vzťahujúce na kredity, ich zhromažďovanie a prenos. Administratívnu kontrolu štúdia v akademickom informačnom systéme vykoná Študijné oddelenie podľa postupov opísaných v Študijnom poriadku UJS.


g) - Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.

Študijný poriadok UJS jednoznačne opisuje postupy a pravidlá na získavanie kreditov, ich zhromažďovanie a prenos, čo je v súlade s Európskym systémom transferu kreditov. Podobne sú definované pravidlá a postupy uznávania absolvovania predmetov na inej vysokej škole.

h) - Vysoká škola uvedie témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam).

2021/2022

Význam a vplyv jazykov lásky v náboženskom výchove

Používanie mimobiblických materiálov v náboženskej výchove

Cieľovedomé využitie biblických spoločenských hier v náboženskej výchove

 

2020/2021

Problematika stvorenia a evolučnej teórie v katechetike

Digitálne pomôcky a e-learning v náboženskej výchove

 

2019/2020

Alternatívne metódy v katechetike

Vyučovanie modlitby Pána v katechéze

Vyučovanie o sviatostiach v katechéze

 

Témy z predchádzajúcich rokov je možné vygenerovať z AIS UJS.

i) - Vysoká škola popíše alebo sa odkáže na:

Pravidlá a postupy na zadávanie, spracovanie, oponovanie, obhajoby a hodnotenie záverečných prác sú deklarované a formulované Študijnom poriadku UJS (úplné znenie s dodatkami), dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2018, číslo 8.


Študijný/výskumný pobyt, ktorým deklarujeme podporu domácej aj zahraničnej mobility študentov. Študijný poriadok UJS jednoznačne opisuje postupy a pravidlá na získavanie kreditov, ich zhromažďovanie a prenos, čo je v súlade s Európskym systémom transferu kreditov. Podobne sú definované pravidlá a postupy uznávania absolvovania predmetov na inej vysokej škole.

V záujme zvyšovania podielu účastníkov na Erasmus+ mobilitách Úsek pre medzinárodné vzťahy v spolupráci s fakultami UJS pravidelne organizuje informačné Erasmus+ dni a workshopy, a ponúka možnosť osobnej alebo online konzultácie. Študentom UJS sú distribuované propagačné materiály a pravidelne sú zverejňované informácie prostredníctvom informačných nástrojov univerzity.

Pravidlá a postupy sú sformulované v Smernici rektora č. 3/2014 o organizovaní zahraničných mobilít študentov, učiteľov a zamestnancov v rámci programu Erasmus+ na UJS, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2018, číslo 10).


Vysoká škola v študijnom programe uplatňuje pravidlá a nástroje zabezpečenia výskumnej integrity a prevencie plagiátorstva a ďalších akademických podvodov. V zmysle Štatútu UJS plagiátorstvo sa považuje za priestupok a je predmetom disciplinárneho konania. Vysoká škola identifikuje porušenia výskumnej integrity, plagiátorstvo a akademické podvody a realizuje opatrenia, ktoré zaručia, že porušenie týchto pravidiel nie je zlučiteľné so získaním akademického titulu. Pravidlá a postupy sú opísané v Štatúte PF UJS (2018), dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS - legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2020, číslo 3), Etickom kódexe UJS dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2013, číslo 11) a Disciplinárnom poriadku pre študentov (dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy).


V súlade so súčasným trendom univerzita systematizovane vyhľadáva a oslovuje študentov so špecifickými potrebami a eviduje pozorovateľný nárast týchto študentov. Študenti so špecifickými potrebami majú nárok podľa ich špecifických potrieb na podporné služby. Pravidlá a postupy sú opísané v Smernici rektora č. 7/2016 o študentoch so špecifickými potrebami a o pôsobnosti koordinátora UJS pre študentov so špecifickými potrebami, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2016, číslo 9). 


Podľa Štatútu UJS študent sa stáva členom akademickej obce zápisom na štúdium niektorého zo študijných programov uskutočňovaných UJS, alebo jej fakultou. Ako člen akademickej obce na základe Štatútu UJS má právo obracať sa s návrhmi, pripomienkami a sťažnosťami na akademické samosprávne orgány – postupy a pravidlá ktorých sú definované v ich legislatívnych dokumentoch. Študenti študijného programu majú k dispozícii efektívne mechanizmy preskúmavania podnetov, ktorými sa domáhajú ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov, o ktorých sa domnievajú, že boli porušené, alebo poukazujú na konkrétne nedostatky v činnosti alebo v nečinnosti vysokej školy. Preskúmavanie podnetov je transparentné a uskutočňuje sa za účasti zástupcov študentov. Podávateľom podnetov je poskytovaná spätná väzba o výsledkoch preskúmania podnetov a o prijatých opatreniach.

5. - Informačné listy predmetov študijného programu
V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.

Informačné listy vzdelávacích častí/predmetov predkladaného študijného programu boli spracované do štruktúry podľa prílohy č. 1 k vyhláške MŠVVaŠ SR č. 155/2013 Z. z., ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška MŠVVaŠ SR č. 614/2002 Z. z. o kreditovom systéme štúdia.

6. - Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
(alebo hypertextový odkaz).

Harmonogram: https://www.ujs.sk/sk/studium/harmonogram-akademickeho-roka.html

 

Rozvrhy pre jednotlivé študijné podprogramy sú vygenerovateľné z AIS UJS.


7. - Personálne zabezpečenie študijného programu
a) - Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu (s uvedením funkcie a kontaktu).

prof. ThDr. István Karasszon, PhD., funkčné miesto profesor, karasszoni@ujs.sk


b) - Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu s priradením k predmetu s prepojením na centrálny Register zamestnancov vysokých škôl, s kontaktom (môžu byť uvedení aj v študijnom pláne).

Mgr. Zsolt Görözdi, Th.D., gorozdiz@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15546

Didaktika katechetiky 1

Didaktika katechetiky 2

Katechetika


prof. ThDr. István Karasszon, PhD., karasszoni@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15535

Biblické vedy 1

Biblické vedy 2


Dr. Habil. Viktor Kókai Nagy, PhD., kokain@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/25564

Biblické vedy 1

Biblické vedy 2


Prof. István Pásztori-Kupán, PhD., pasztorikupani@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/23161

Biblické vedy 1

Perspektívy štúdia katechetiky


Mgr. Katarína Pólya, PhD., polyak@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15489

Biblické vedy 2

Perspektívy štúdia katechetiky


ThDr. Lilla Szénási, PhD., szenasil@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/28499

Didaktika katechetiky 1

Didaktika katechetiky 2

Katechetika


c) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.

Je prístupný v Akademickom informačnom systéme.

d) - Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).

Mgr. Zsolt Görözdi, Th.D., gorozdiz@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15546

Didaktika katechetiky 1

Didaktika katechetiky 2

Diplomový seminár

Katechetika

Seminár praktického vyučovania 1

Seminár praktického vyučovania 2

 

prof. ThDr. István Karasszon, PhD., karasszoni@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15535

Biblické vedy 1

Biblické vedy 2

Diplomový seminár

 

Dr. Habil. Viktor Kókai Nagy, PhD., kokain@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/25564

Biblické vedy 1

Biblické vedy 2

Diplomový seminár

 

Prof. István Pásztori-Kupán, PhD., pasztorikupani@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/23161

Biblické vedy 1

Diplomový seminár

Perspektívy štúdia katechetiky

Seminár dogmatiky

 

Mgr. Katarína Pólya, PhD., polyak@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15489

Biblické vedy 2

Diplomový seminár

Perspektívy štúdia katechetiky

Seminár z etiky

 

ThDr. Lilla Szénási, PhD., szenasil@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/28499

Didaktika katechetiky 1

Didaktika katechetiky 2

Diplomový seminár

Katechetika

Pedagogická prax IV.

Pedagogická prax V.

Pedagogická prax VI.

Seminár katechetickej didaktiky

Seminár praktického vyučovania 1

Seminár praktického vyučovania 2

Seminár praktického vyučovania 3


e) - Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam (s uvedením kontaktov).

Nerelavantné.


f) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky školiteľov záverečných prác.

Je prístupný v Akademickom informačnom systéme UJS.


g) - Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu (meno a kontakt).

Dávid Kovacsics, 127024@student.ujs.sk


i) - Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami).

Študijný referent: Zsuzsanna Farkas, farkasz@ujs.sk

Kariérny poradca: Mgr. Norbert Istvánik, istvanikn@ujs.sk

Ubytovací referát: Mgr. Attila Duba, dubaa@ujs.sk 


8. - Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) - Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).

Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia je dostupná na webovej stránke fakulty:

https://frt.ujs.sk/sk/galeria-sk/virtualna-prehliadka.html

https://frt.ujs.sk/sk/zabezpecenie-kvality/infrasturktura-studijnych-programov/miestnosti-katedry-kancelarie.html


b) - Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).

Knižnica umožňuje prezenčný prístup k študijnej literatúre pre študijný program, a to najmenej v rozsahu povinnej literatúry uvedenej v informačných listoch predmetov. V súčasnosti UK UJS eviduje viac ako 12 206 titulov týkajúcich sa pedagogiky, didaktiky a psychológie predloženého študijného programu a 2943 vzťahujúcich sa k odboru. V univerzitnej knižnici sa používa knižničný informačný systém DAWINCI, ktorý je moderný knižnično-informačný systém, integrujúci najnovšie prvky z oblasti serverových aplikácií, databázových systémov, dokumentového manažmentu a v spojení s poznatkami a skúsenosťami knižníc ich pretavuje do komplexného multimediálneho knižničného a informačného systému. Systém poskytuje používateľom prístup k jednotlivým knižničným fondom prostredníctvom On-line katalógu OPAC cez webové stránky. Univerzitná knižnica UJS je podobne, ako ostatné univerzitné knižnice zapojená do centrálneho registra evidencie publikačnej činnosti pre potreby MŠVVŠ SR. Prístup študentov a pedagógov k potrebným databázam je riešený aj vzdialeným prístupom cez CVTI SR. Cez tento prístup je riešený aj prístup k zahraničným vedeckým časopisom prístupných v online databázach jednotlivých vydavateľstiev. Univerzitná knižnica organizuje workshopy, ktoré podporujú orientovanie sa v publikačných databázach a prácu s literárnymi zdrojmi.

Študenti majú prístup aj do knižnice Teologickej akadémie J. Calvina, v ktorej sa nachádza 35000 teologických učebníc. V knižnici sa používa knižničný informačný systém Szirén.

https://frt.ujs.sk/documents/Kniznica_TIJC.pdf


c) - Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.

Pre potreby dištančného vzdelávania alebo vzdelávania kombinovanou formou univerzita má v prevádzke 4 servery s videokonferenčným systémom BigBlueButton. Alternatívnym nástrojom na dištančné vzdelávanie je aj platforma MS Teams, ako súčasť balíka Office 365 A1 for faculty, ktorá je k dispozícii pre všetkých učiteľov aj študentov. Ešte v roku 2015 bol na UJS vytvorený a zavedený do prevádzky e-learningový systém na báze open-source LMS Moodle. Tento systém bol v roku 2017 čiastočne integrovaný so systémom WeBWorK. Tento komplexný systém bol prevádzkovaný aj v roku 2019. Moodle aj naďalej ponúka možnosť zverejňovania študijných a pomocných materiálov k jednotlivým predmetom, možnosti zadávania domácich úloh a elektronického testovania vedomostí v autorizovanej zóne. WeBWorK k tomu dáva možnosť automatizovaného generovania, zadávania a vyhodnocovania matematických úloh. Popri možnosti káblového pripojenia, ktorá je k dispozícii v ŠD, UK a na iných vybraných miestach, majú študenti vo všetkých budovách UJS prístup na internet prostredníctvom WiFi siete. K pripojeniu k sieti je potrebná autentifikácia osoby (prihlasovacie meno a heslo). V roku 2016 bol zavedený centrálny tlačový systém, ktorý je dostupný aj pre študentov. Študenti majú možnosť pridávať kredit na svoje účty v pokladni UJS.  


d) - Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie.

Z hľadiska zabezpečovania vzdelávacích činností na študijnom programe hlavnými partnermi sú cvičné školy, školské zariadenia a cvičné materské školy, na ktorých sa uskutočňuje pedagogická prax študentov Pedagogickej fakulty UJS.

Pedagogická fakulta je zmluvne zviazaná s viac ako tridsiatimi cvičnými školami na Slovensku. Cvičné školy sú nielen v Komárne, ale aj napr. v Dunajskej Strede, vo Veľkom Mederi, v Galante, v Nových Zámkoch, v Rožňave, v Kráľovskom Chlmci, v Bratislave, v Šahách, v Štúrove, vo Veľkých Kapušanoch, v Kolárove a v Rimavskej Sobote.

V rámci pedagogickej praxe študenti pozorujú a analyzujú edukačný proces, naučia sa aplikovať teoretické poznatky získané počas štúdia všeobecno-vzdelávacích predmetov, všeobecných a odborových didaktík a postupne si osvojujú pedagogické zručnosti potrebné na výkon pedagogickej profesie.

e) - Charakteristika na možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia.

V priebehu štúdia UJS poskytuje svojim študentom aj stimulujúce prostredie. UJS efektívne riadi a prevádzkuje Študentské domovy UJS, kde zabezpečuje komfortné ubytovanie pre študentov univerzity, s vhodnými podmienkami pre kvalitné bývanie so zodpovedajúcim hygienickým štandardom a bezpečnosťou. Súčasťou areálu ŠD je multifunkčné ihrisko umožňujúce študentom zmysluplné trávenie voľného času a športovanie.

UJS zabezpečuje študentom aj stravovanie v budove Konferenčného centra UJS. V Športovom centre Univerzity majú študenti možnosť športovania a realizácie ďalších voľnočasových aktivít.

Cieľom univerzity je poskytnúť aj možnosti kultúrneho, spoločenského a duchovného vyžitia. Mladé talenty nájdu svoje uplatnenie v speváckom zbore Cantus Iuventus. Študenti majú možnosť navštevovať kaplnku zriadenú v ŠD Čajka.  


f) - Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania.

UJS svojim študentom ponúka zahraničné študijné mobility v rámci mobilitných programov Erasmus+, programu Makovecz, CEEPUS a rôznych odborných stáží z ponuky Inštitúcie Balassi (Mobilitné granty Ministerstva ľudských zdrojov MR). 

V súčasnosti UJS má 118 uzatvorených bilaterálnych zmlúv, memoránd a medziinštitucionálnych dohôd so 63 partnerskými inštitúciami v 15 krajinách Európy ako aj medziinštitucionálne dohody v partnerských krajinách mimo EU v rámci aktivity KA107.

Úsek pre medzinárodné vzťahy v spolupráci s fakultami UJS pravidelne organizuje informačné Erasmus+ dni a workshopy, a ponúka možnosť osobnej alebo online konzultácie. Študentom UJS sú distribuované propagačné materiály, letáky a brožúry. Zároveň úsek pre medzinárodné vzťahy UJS pravidelne zverejňuje informácie o činnosti na internetovej stránke Erasmus+ UJS a hromadne zasiela informácie študentom, učiteľom a zamestnancom UJS prostredníctvom informačných nástrojov univerzity. Jazyková podpora pre študentov je zabezpečená prostredníctvom online nástroja jazykovej podpory OLS (On-line Linguistic Support) v rámci programu Erasmus+.

Partnerské inštitúcie

https://www.ujs.sk/sk/medzinarodne-vztahy/partneri.html


Erasmus+

Mobilita študentov za účelom štúdia:

http://erasmus.ujs.sk/sk/studium.html


Mobilita študentov za účelom stáže:

http://erasmus.ujs.sk/sk/staz.html


Návod pre študentov na prihlasovanie:

http://erasmus.ujs.sk/sk


Kontakty koordinátorov:

http://erasmus.ujs.sk/sk/kontakt.html


Program Makovecz

https://www.ujs.sk/sk/medzinarodne-vztahy/makovecz.html


Ostatné mobilitné programy

https://www.ujs.sk/sk/medzinarodne-vztahy/mobilita.html

9. - Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a) - Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium.

Základným predpokladom prijatia uchádzača na štúdium študijného programu je absolvovanie študijného programu prvého stupňa v tom istom študijnom programe, na ktorý nadväzuje zvolený magisterský študijný program. Uchádzač má disponovať predchádzajúcim vzdelaním v danom alebo súvisiacom študijnom programe, očakáva sa hlavne učiteľský kombinačný študijný program s aprobáciami učiteľstvo katechetiky v kombinácii anglického jazyka a literatúry, učiteľstvo katechetiky v kombinácii biológie, učiteľstvo katechetiky v kombinácii histórie, učiteľstvo katechetiky v kombinácii chémie, učiteľstvo katechetiky v kombinácii informatiky, učiteľstvo katechetiky v kombinácii maďarského jazyka a literatúry, učiteľstvo katechetiky v kombinácii matematiky, učiteľstvo katechetiky v kombinácii nemeckého jazyka a literatúry, učiteľstvo katechetiky v kombinácii slovenského jazyka a literatúry. Od uchádzača sa vyžaduje znalosť vybraných teologických disciplín, najmä biblických a katechetických štúdií a katechetický postoj. Uchádzači o študijný program magisterského štúdia nevykonávajú prijímaciu skúšku v prípade, ak si podali prihlášku na identický študijný program. V prípade uchádzačov - absolventov súvisiaceho študijného programu prvého stupňa prijímacia komisia PF UJS požaduje vykonanie prijímacej skúšky, ktorej hlavným cieľom je overiť odbornú spôsobilosť uchádzača študovať vo zvolenom študijnom programe. Prijímacia skúška je ústna, tematicky zameraná na oblasť učiteľstva katechetiky.

Ďalšie podmienky prijatia na štúdium a podmienky prijatia zahraničných študentov sú zverejnené na webovej stránke fakulty:


https://pf.ujs.sk/hu/az-egyetem/hivatali-kozlemenyek/6523-felveteli-koevetelmenyek-a-selye-janos-egyetem-tanarkepzo-karan-a-2022-23-as-akademiai-evre-mesterkepzes.html


b) - Postupy prijímania na štúdium.

O prijatí na štúdium rozhoduje dekan fakulty na základe odporúčania prijímacej komisie v súlade s podmienkami stanovenými pre prijatie.

https://pf.ujs.sk/hu/az-egyetem/hivatali-kozlemenyek/1342-hivatali-kozlemenyek-archiv.html


c) - Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie.

Na školský rok 2021/2022 boli prijatí 2 študenti.

Na školský rok 2020/2021 boli prijatí 2 študenti.

Na akademický rok 2019/2020 boli prijatí 3 študenti.

Na akademický rok 2018/2019 boli prijatí 2 študenti.


10. - Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a) - Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu.

Okrem iného študenti mali možnosť vyjadriť aj svoje názory a pripomienky v určenom textovom poli dotazníka. Dotazník bol študentom sprístupnený v letnom semestri v čase od 30. 5. 2020 do 30. 6. 2020, v zimnom semestri od 15.12.2020 do 05.2.2021 a vyplniť ho bolo možné iba počas definovaného obdobia. Študenti vstupovali do systému a prezentovali svoje názory a postrehy pod svojím identifikačným číslom. Týmto spôsobom bolo zabezpečené, že každý študent mohol vyplniť anketu iba raz, pričom modul implementovaný v AIS2 zaručil anonymitu respondentov. Respondentovi bol sprístupnený len jemu určený dotazník. Dotazník v elektronickej podobe slúži predovšetkým na urýchlenie následného spracovania získaných údajov. Získané podklady a celkové vyhodnotenie výsledkov spracoval dekanát PF UJS a následne informoval jednotlivé pracoviská. Závery hodnotenia boli premietnuté do výučby na PF UJS pre nasledujúce obdobie.


b) - Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Vytvorený dotazník pozostával z troch častí: I. časť – všeobecná časť (1 otázka) II. časť – hodnotenie vyučovacieho procesu a predmetov (2 otázky ku každému zapísanému predmetu) III. časť– všeobecná časť - pripomienky a námety.

Otázky v prvej časti slúžili na zistenie všeobecného názoru študentov o PF UJS. Bola zistená úroveň výučby na PF UJS (Aký je Váš názor na úroveň výučby na PF UJS?).

Odpovede študentov na otázku úrovne výučby na PF UJS ukazujú, že študenti sú celkovo spokojní s úrovňou výučby na PF UJS. Celkový priemer hodnotenia úrovne dosiahol hodnotu za letný semester 1,92 a za zimný semester 1,93, čo znamená, že úroveň výučby podľa hodnotenia študentov na PF UJS je dobrá. Počet respondentov, ktorí sa vyjadrili k otázke v letnom semestri bolo 96 a v zimnom semestri 201.

Druhá časť otázky sa vzťahovala na celkovú úroveň prednášok a cvičení, nadväznosť prednášok a cvičení ako aj jednotlivých predmetov, vyváženosť a efektívnosť využitia času na prednáškach, cvičeniach resp. seminároch, či sú študenti vedení k samostatnosti, tvorivosti, tímovosti a profesionálnosti, súlad správania sa vyučujúceho s etickým kódexom univerzity, využívanie modernej didaktickej techniky a moderných foriem výučby. Celkový priemer hodnotenia úrovne jednotlivých predmetov dosiahol hodnotu za letný semester 1,91, za zimný semester 1,81, čo znamená, že úroveň predmetov na UJS podľa hodnotenia študentov je veľmi dobrá. Počet hodnotiacich študentov za letný semester bol 94 a za zimný semester 208. Hodnotená bola aj odborná úroveň vyučujúceho. Podľa výsledkov hodnotenia ankety, úroveň vyučujúceho na UJS na základe otázok položených študentom je na vysokej úrovni. Podľa škály hodnotenia úroveň vyučujúceho na UJS dosiahla hodnotu za letný semester 1,86, za zimný semester 1,82, čo predpokladá vysokú mieru súhlasu zo strany študentov k vyučujúcim daných predmetov. Počet odpovedí za letný semester bol 92, za zimný semester 195.

V poslednej, tretej časti študentskej ankety pomocou otvoreného hodnotenia študenti mohli uviesť ich pripomienky a námety na zlepšenie činnosti UJS v ľubovoľnej oblasti. Pri vyhodnotení dotazníkov bolo zistené, že študenti v textovom hodnotení v tretej časti všeobecných otázok vyjadrili svoje námety a pripomienky. Študenti by uprednostnili menší počet študentov v skupinách, väčšiu interaktivitu medzi prednášajúcim a študentom. Privítalo by sa aj zvýšenie časovej dotácie na pedagogickú prax, ako aj väčší počet hodín s využitím inovatívnych vyučovacích metód. Za pozitívne považujú pružnosť a vysokú úroveň kvality vyučovacieho procesu.

Výsledky vyhodnotenia ankety boli prezentované na PF UJS. Pre každého vyučujúceho ako aj vedúcemu katedry a dekanovi fakulty bola zabezpečená prostredníctvom Akademického informačného systému informácia o hodnoteniach ako aj sprístupnené textové hodnotenia, námety a pripomienky študentov k jednotlivým predmetom a vyučujúcim. Účelom bolo, aby vyučujúci výsledky hodnotenia študentov zefektívnil a účinne premietol do výučby, ako aj zvýšil kvalitu a úroveň vyučovania na PF UJS v ďalšom období.

c) - Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Ako spätnú väzbu sme požiadali aj zamestnávateľov našich absolventov. Svoje hodnotenia a stanoviská nám poskytli 2 základné školy a to Základná škola Józsefa Kovátsa s vyučovacím jazykom maďarským – Bátorové Kosihy, Jászai Mari Általános Iskola – Monor (Maďarsko). Obaja zamestnávatelia poskytli o absolventom pozitívne referencie. Zamestnávatelia sú spokojní s prácou absolventov, ich profesionalitou, zručnosťami a schopnosťami pre danú prácu.


11. - Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu
(napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne).

Štipendijný poriadok UJS dostupný z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2018, číslo 2

Smernica rektora 5/2013  o študentskej vedeckej odbornej činnosti UJS,  dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2021, číslo 5)

Smernica rektora UJS č. 10/2010 o zásadách požičiavania prenosných počítačov študentom (v znení dodatku č. 1), dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/ Vnútorné akty riadenia, rok 2011, číslo 7)

Smernica rektora č. 1/2021 Školné a poplatky spojené so štúdiom na Univerzite J. Selyeho na akademický rok 2021/2022, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2021, číslo 6.

Smernica Č. 9/2020, ktorou sa vydáva Domový a ubytovací poriadok ŠD UJS, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2020, číslo 29.

Imatrikulačný a promočný poriadok UJS (2015), dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2015, číslo 5.

Smernica č. 8/2016 O vydávaní dokladov o absolvovaní štúdia na UJS, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2016, číslo 10.

Smernica rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok, Univerzitnej knižnice UJS, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2014, číslo 2.

Štatút študentskej samosprávy, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2010, číslo 8.

Smernice rektora Č. 3/2014 o organizovaní zahraničných mobilít študentov, učiteľov a zamestnancov v rámci programu Erasmus+ na UJS, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2018, číslo 10

Smernica rektora č. 7/2016 o študentoch so špecifickými potrebami a o pôsobnosti koordinátora UJS pre študentov so špecifickými potrebami, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2016, číslo 9

Smernica rektora č. 6/2016 o slobodnom prístupe k informáciám dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2016, číslo 8