Podprogram, časť študijného programu | SJm22 - Učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry |
Stupeň - II. - druhý stupeň, forma - denná, typ - učiteľské štúdium | |
Typ dokumentu | Opis študijného programu |
Názov vysokej školy | Univerzita J. Selyeho |
Sídlo vysokej školy | Bratislavská cesta 3322, 94501 Komárno |
Názov fakulty | Pedagogická fakulta |
Sídlo fakulty | Bratislavská cesta 3322, 945 01 Komárno |
nerelevantné
Absolvent magisterského študijného programu Učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry v kombinácii disponuje systematickým, uceleným a komplexným súborom vedomostí v oblasti pedagogickej vedy, teórie a praxe, vrátane širších filozofických, socio-kultúrnych, historicko-spoločenských a pedagogicko-psychologických kontextov. Absolvent má praktické, teoretické a metodologické odborné vedomosti z oblasti všeobecnej didaktiky didaktiky slovenského jazyka a literatúry, z oblasti školského manažmentu a školskej legislatívy; má znalosti zo slovenskej lingvistiky a literárnej vedy, s osobitným dôrazom na ich didaktické využitie vo výchovno-vzdelávacej praxi. Absolvent je zorientovaný v problematike pedagogickej praxe v kontexte diverzity, pozná vzdelávacie potreby i špecifiká rôznorodých sociálnych skupín a dokáže identifikovať aj individuálne výchovné a vzdelávacie potreby jednotlivca. V rámci integrovanej odborovej didaktiky absolvent pozná aktuálny (inovovaný) štátny vzdelávací program. Ovláda teoretické a praktické súvislosti obsahu vzdelávania a odborovej didaktiky zo slovenského jazyka a slovenskej literatúry. V pozadí aplikovateľných vyučovacích stratégií a metód – so špeciálnym zreteľom na školy s vyučovacím jazykom maďarským – je schopný samostatne orientovať sa v kurikulárnych kontextoch (vzdelávacia oblasť Jazyk a komunikácia). Disponuje základnými poznatkami o špecifikách, podobnostiach i odlišnostiach didaktickej práce so žiakmi v národnostných školách.
Absolvent získa odborné poznatky zo slovenskej lingvistiky, z oblasti všeobecnej jazykovedy a dejín jazyka, ovláda gramatiku a štylistiku slovenského jazyka na požadovanej teoretickej úrovni a disponuje schopnosťou aplikácie získaných poznatkov v praxi. Absolvent nadobudne vedomostí z oblasti literárnovednej terminológie, štruktúry literárneho textu, literárnej štylistiky, teórie literárnych druhov, má odborný prehľad v dejinách slovenskej literatúry od obdobia staršej slovenskej literatúry po súčasnosť. Vie rozlišovať jednotlivé disciplíny literárnej vedy, chápe ich vo vzájomnej súvislosti (teória literatúry, dejiny literatúry a literárna kritika) a dokáže identifikovať jednotlivé obdobia slovenskej literatúry, vníma ich vo vývinových súvislostiach. Suverénne ovláda ortografickú a ortoepickú normu súčasného slovenského jazyka a jeho kodifikácií vo všetkých jazykových rovinách, má všestranné komunikačné schopnosti a kompetencie na tvorbu textu diferencovaných oblastiach jazykovej komunikácie. Získané poznatky zo slovenskej lingvistiky a literatúry dokáže tvorivo aplikovať vo svojej pedagogickej praxi.
Absolvent magisterského študijného programu získa odbornú spôsobilosť vyučovať predmet slovenský jazyk a literatúra v kombinácii s druhým vyštudovaným predmetom na druhom stupni základných škôl, na stredných odborných školách a na gymnáziách so štvorročným, päťročným i osemročným vzdelávacím programom.
Absolvent je pripravený pokračovať v treťom stupni vysokoškolského štúdia v odboroch: slovenský jazyk, všeobecná jazykoveda, teória a dejiny slovenskej literatúry a jazykoveda konkrétnych jazykových skupín.
Výstupy:
Absolvent druhého stupňa študijného programu Učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry v kombinácii má teoretické vedomosti:
− pozná základný obsah a metodológiu disciplín svojej predmetovej špecializácie,
− dokáže aplikovať nadobudnuté vedomosti z lingvistiky v riešení aktuálnych jazykových problémov s kritickým posúdením,
– vie uplatniť získané poznatky literárnohistorického a literárnoteoretického charakteru v riešení konkrétnych vedeckých odborných problémov s dôrazom na aktuálny stav literárnovedného bádania,
− má odborné vedomosti interdisciplinárneho charakteru z oblasti sociolingvistiky, psycholingvistiky, moderných smerov a prúdov z oblasti lingvistiky a literatúry,
− ovláda súčasné teoretické modely kognitívnej socializácie a vzdelávania človeka,
− pozná teoretické i praktické súvislosti odborovej didaktiky v príslušnej špecializácii, najmä s ohľadom na projektovanie výučby v školskej triede,
− ovláda možnosti využitia modernej didaktickej techniky, informačných, komunikačných a digitálnych technológií a vie ich aplikovať v praxi.
Absolvent druhého stupňa študijného programu Učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry v kombinácii má kognitívne a praktické zručnosti:
− vie samostatne plánovať a uskutočňovať výučbu príslušných predmetov na úrovni nižšieho i vyššieho sekundárneho vzdelávania,
− vie prispôsobiť vzdelávacie programy v príslušných disciplínach na konkrétne podmienky žiakov, školskej triedy a typu školy,
− dokáže účelne podporovať rozvoj informačnej gramotnosti žiakov,
− vie analyzovať a posudzovať alterantívne programy sekundárneho vzdelávania,
− vie efektívne sprostredkovať pedagogické a odborové poznatky širšiemu prostrediu laickej verejnosti aj profesijnej komunity,
− dokáže vytvárať metodické texty so širším využitím,
− vie účinne aplikovať e-learning v pedagogickom procese,
− disponuje poznatkami o právnych, ekonomických a etických aspektoch práce vo svojej špecializácii.
Absolvent druhého stupňa študijného programu Učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry v kombinácii získa titul magister (v skratke Mgr.), kvalifikáciu na úrovni 7 podľa Slovenského kvalifikačného rámca (SKKR) a na základe Vyhlášky č. 1/2020 Z. z. Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky o kvalifikačných predpokladoch pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov, v zmysle §2, ods.1 a prílohy č. 1, bod 1. je spôsobilý vykonávať povolanie pedagogický zamestnanec v kategórii učiteľ v základných školách, kód SK ISCO-08 2341 a učiteľ v stredných školách, kód SK ISCO-08 2330. podľa Štatistickej klasifikácie zamestnaní. Uplatnenie môže nájsť ako učiteľ slovenského jazyka a literatúry v kombinácii, resp. učiteľ dvoch vyštudovaných predmetov (študijných programov) na druhom stupni základných škôl a v stredných odborných školách, konzervatóriách i gymnáziách v zmysle zákona 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch (čiteľ akademických (všeobecnovzdelávacích) predmetov strednej školy (SK ISCO-08: 2330001; učiteľ strednej odbornej školy; 2330003 učiteľ gymnázia). Absolvent sa môže takisto uplatniť ako učiteľ jazykovej školy SK ISCO-08: 2353001.
Absolventi študijného programu pri posudzovaní ich uplatniteľnosti na trhu práce budú spadať do kategórie "011 Vzdelávanie" podľa medzinárodnej štandardnej klasifikácie (International Standard Classification of Education: Fields of Education and Training 2013)
nerelevantné
Úspešným absolvovaním druhého stupňa študijného programu Učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry v kombinácii študent získa titul magister (Mgr.) a kvalifikáciu zodpovedajúcu úrovni 7 podľa Slovenského kvalifikačného rámca (SKKR). Dokladom o kvalifikácii je vysokoškolský diplom 21. stupeň), vysvedčenie o štátnej skúške a dodatok k diplomu.
Na základe Vyhlášky č. 1/2020 Z. z. Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky o kvalifikačných predpokladoch pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov, v zmysle §2, ods.1 a prílohy č. 6, bod 1, absolvent prvého stupňa spĺňa kvalifikačné predpoklady na výkon pracovnej činnosti pedagogického zamestnanca v kategórii učiteľ s uplatnením vo formálnom vzdelávaní na všetkých typoch škôl, kde sa jeho vyštudované predmety v Slovenskej republike v súlade so Štátnym vzdelávacím programom a Inovovaným štátnym vzdelávacím programom vyučujú: učiteľ dvoch vyštudovaných predmetov (študijných programov) v nižšom sekundárnom vzdelávaní, vo vyššom sekundárnom vzdelávaní a v jazykovej škole.
Absolvent študijného programu sa môže takisto uplatniť ako vedecko-výskumný pracovník – špecialista na vyštudované študijné programy, vedecko-výskumný pracovník – špecialista na metodiku vyštudovaných študijných programov, metodik pre výučbu konkrétnych predmetov a predmetových skupín, pracovník štátnej správy pre príslušnú oblasť školstva a kultúry, jazykový redaktor.
Po absolvovaní magisterského programu Učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry v kombinácii je absolvent spôsobilý pokračovať v treťom stupni vysokoškolského štúdia v odboroch: slovenský jazyk, všeobecná jazykoveda, teória a dejiny slovenskej literatúry a jazykoveda konkrétnych jazykových skupín.
Informácie o uplatniteľnosti absolventov študijných programov UJS sleduje aj Centrum kariérneho poradenstva UJS.
Absolventi ŠP učiteľstva slovenského jazyka a literatúry v kombinácii (II. stupeň) nachádzajú uplatnenie ako učiteľ biologických predmetov doma i v zahraničí. Miera nezamestnanosti po absolvovaní aj II. stupňa štúdia dosahuje 0 %. Nikto nepokračoval v štúdiu na III. stupni, 100% sa z nich zamestnalo. 90% zamestnaných respondentov našlo uplatnenie v odbore ukončeného štúdia.
https://www.ujs.sk/sk/absolventi.html
<https://www.ujs.sk/sk/absolventi.html>
Spätná väzba so zameraním na skúmanie kvality študijného programu učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry v kombinácii sa realizuje priebežne učiteľmi zabezpečujúcimi ŠP. Realizuje sa individuálnou formou pracovníkmi MPC. Získané informácie sú vyhodnocované počas pracovných zasadnutí Katedry slovenského jazyka a literatúry jej členmi. Informácie o spokojnosti zamestnávateľov s absolventmi UJS sleduje aj Centrum kariérneho poradenstva UJS.
O hodnotenie kvality predkladaného ŠP učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry v kombinácii sme požiadali potencionálnych zamestnávateľov našich absolventov. Svoje hodnotenie a stanovisko nám poskytla PaedDr. Zuzana Farkašová, pracovníčka Metodicko-pedagogické centra a ZŠ s VJM Ul. Práce 24, Komárno:
„Obsah i koncepcia inovovaných informačných listov pre jednotlivé predmety magisterského študijného programu slovenský jazyk a literatúra zodpovedajú požiadavkám Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky. V zmysle zákona č. 244/2019 boli doplnené o vedomosti, zručnosti a kompetencie, ktoré má študent nadobudnúť. Tematika predmetov je na základe skúseností od predchádzajúcej akreditácie doplnená, podmieňujúce predmety aktualizované. Hodnotenie predmetov je rozšírené o alternatívy, spôsob hodnotenia upresnený v súlade s kreditovou dotáciou. Odporúčaná odborná literatúra sa aktualizovala o publikácie vydané prevažne po roku 2000.“ PaedDr. Zuzana Farkašová, Metodicko-pedagogické centrum MŠ SR Komárno – ZŠ s VJM Ul. Práce 24, Komárno
Štúdium študijného programu sa skladá z predmetov sociálno-vedného, pedagogického a psychologického základu učiteľstva a predmetových aprobácií.
Študijný program Učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry v kombinácii je organickou súčasťou študijného odboru Učiteľstvo a pedagogické vedy. Má poskytnúť magisterské vzdelanie potrebné pre pokračovanie na treťom stupni vysokoškolského štúdia a úplnú učiteľskú spôsobilosť s možnosťou uplatnenia v oblasti pedagogickej teórie a praxe.
Konkrétny spôsob foriem výučby, jej kritérií a požadovaných cieľov je podrobnejšie rozpísaný pre každý predmet predloženého študijného programu, čo poskytuje aj informačný list predmetu.
Študent študijného programu si v rámci plnenia náležitostí študijného programu, resp. jeho kompletného absolvovania a získania potrebného minimálneho počtu kreditov vytvára vlastný študijný plán, v ktorom: si zapisuje predmety v takej kreditovej hodnote a v takej skladbe (povinné predmety, povinne voliteľné predmety a výberové predmety), aby v kontrolnej etape štúdia mohol splniť podmienky na zápis do ďalšej časti štúdia. V akademickom roku, v ktorom študent plánuje riadne skončiť štúdium, si zapisuje predmety v takej kreditovej hodnote a v takej skladbe, aby ich úspešným absolvovaním splnil podmienky na riadne skončenie štúdia.
Študijný plán študenta zahŕňa všetky povinné predmety študijného programu vrátane pedagogickej praxe, štátnej skúšky a obhajoby diplomovej práce, spolu za 120 kreditov. Ich absolvovaním získa študent aktuálne vedomosti, zručnosti a kompetentnosti vrátane prenositeľných spôsobilostí z pedagogicko-psychologických a sociálno-vedných disciplín, zo slovenskej jazykovedy, teórie a dejín slovenskej literatúry, didaktiky slovenského jazyka a literatúry.
V rámci celkovej koncepcie magisterského študijného programu je z celkového počtu 120 kreditov venovaných 22 kreditov spoločnému sociálno-vednému, pedagogickému a psychologickému základu učiteľstva a 98 kreditov aprobačným predmetom. Povinné a povinne voliteľné predmety spoločného učiteľského základu magisterského študijného programu reflektujú nosné témy jadra vedomostí študijného odboru definované opisom a súčasne aktuálne potreby učiteľskej praxe, pedagogického a vedeckého myslenia a učiteľských kompetencií študentov. V rámci povinných a povinne voliteľných predmetov študent získa prehľad o filozofických, antropologických a spoločenských súvislostiach edukácie (kultúrna a sociálna antropológia, sociológia výchovy, rodina a škola, porovnávacia pedagogika), o metodológii výskumu v edukačných vedách (metodológia pedagogického výskumu), o metódach pedagogickej diagnostiky (pedagogická diagnostika, tvorba a hodnotenie pedagogických programov), o modeloch personálneho a sociálneho vývinu detí a dospievajúcich (personálna a sociálna výchova v celoživotnom vzdelávaní, pedagogická psychológia, psychológia osobnosti), o poruchách v tejto oblasti (vývinové poruchy učenia), o spôsoboch využívania informačných a komunikačných technológií vo vzdelávaní (technológia vzdelávania), o spôsoboch efektívnej komunikácie pedagogických a odborových poznatkov so širším prostredím laickej i profesijnej komunity (tréning sociálnych zručností). Povinnou súčasťou jadra študijného programu sú kurzy pedagogickej praxe zamerané na samostatné projektovanie a realizovanie výučby a sebareflexiu v sekundárnom vzdelávaní v oboch predmetových aprobáciách. Štátna skúška sa realizuje z povinných predmetov spoločného sociálno-vedného, pedagogického a psychologického základu učiteľstva.
Štruktúra magisterského študijného programu s opisom študijného odboru pre druhý stupeň a skladá sa z povinných a povinne voliteľných predmetov, odbornej praxe, diplomovej práce a jej obhajoby, štátnej skúšky a ostatných vzdelávacích činností študenta. Vzdelávanie v predmetoch študijného programu sa poskytuje v štandardných formách: prednáška, seminár, cvičenie, v ktorých sa dôraz kladie na samostatnú prácu študenta.
Zaradenie konkrétnych predmetov do jednotlivých ročníkov študijného programu je nasledovné:
1. ročník
Slovenská literatúra po roku 1945, Dialektológia a vývin slovenského jazyka, Slovenská literatúra po roku 1989, Integrovaná didaktika slovenského jazyka a literatúry 1, Sociolingvistika a teória spisovného jazyka, Dejiny spisovnej slovenčiny, Jazyková a štylistická analýza textu 1, Kontaktová a areálová lingvistika, Pedagogická prax IV.
2. ročník
Integrovaná didaktika slovenského jazyka a literatúry 2, Metodológia interpretácie literárneho textu, Kapitoly zo súčasnej slovenskej poézie prózy a drámy, Jazyková a štylistická analýza textu 2, Pedagogická prax V., Pedagogická prax VI., Diplomový seminár, Slovenský jazyk a literatúra s didaktikou – predmet štátnej skúšky, Diplomová práca s obhajobou.
Po zosúladení ŠP SJL (II. stupeň) s úpravou, novoprijatí študenti začiatkom ďalšieho akademického roka nastúpia na zosúladený ŠP a budú študovať podľa predmetov a pravidiel po úprave, pričom študenti druhého ročníka pokračujú v štúdiu zosúladeného ŠP podľa pôvodného odporúčaného študijného plánu a predmetov, na ktorý boli prijatí. Aktuálny študijný plán je dostupný v Akademickom informačnom systéme UJS.
- jednotlivé časti študijného programu (moduly, predmety a iné relevantné školské a mimoškolské činnosti za predpokladu, že prispievajú k dosahovaniu želaných výstupov vzdelávania a prinášajú kredity) v štruktúre povinné, povinne voliteľné a výberové predmety,
Študent absolvuje povinné predmety: Slovenská literatúra po roku 1945, Slovenská literatúra po roku 1989, v rámci ktorých získa poznatky o slovenskej literatúre od druhej polovice 20. storočia až do súčasnosti, so zameraním na vývojové etapy, tendencie, smery a ich významných autorov, Dialektológia a vývin slovenského jazyka, v ktorom sa oboznámi s vývinom slovenčiny od pôvodného prajazyka až po kodifikácie spisovného jazyka, ako aj so slovenskými nárečiami, Integrovaná didaktika slovenského jazyka a literatúry 1, Integrovaná didaktika slovenského jazyka a literatúry 2, v ktorých sa integrujú vedomosti získané v jazykovej a literárnej zložke, Pedagogická prax VI. vyberá si predmety spomedzi povinne voliteľných predmetov: Sociolingvistika a teória spisovného jazyka, Dejiny spisovnej slovenčiny, Kontaktová a areálová lingvistika, Jazyková a štylistická analýza textu 1, Jazyková a štylistická analýza textu 2, ktoré sú zamerané na prehlbovanie vedomostí, precvičovanie zručností a kompetencií v rôznych aspektoch slovenského jazyka, Kapitoly zo súčasnej slovenskej poézie prózy a drámy, rozširujúci poznatky o vývinových súvislostiach a významných autoroch súčasnej slovenskej literatúry, Pedagogická prax IV., Pedagogická prax V., ktoré prostredníctvom praxe prehlbujú vedomosti získané v jazykovej a literárnej zložke a integrované v didaktike, Diplomový seminár, ktorý poskytuje metodický návod na spracovanie záverečnej práce, Diplomová práca s obhajobou, spočívajúci v prezentácii výsledkov záverečnej práce pred komisiou pre obhajobu, v prítomnosti vedúceho a oponenta diplomovej práce. Študent absolvuje štátnicové predmety: Slovenský jazyk a literatúra s didaktikou.
- v študijnom programe vyznačí profilové predmety príslušnej cesty v štúdiu (špecializácie),
Profilovými predmetmi sú predmety jazykovej a literárnej zložky Dialektológia a vývin slovenského jazyka, Slovenská literatúra po roku 1945, Slovenská literatúra po roku 1989, Metodológia interpretácie literárneho textu, ktoré sa vyučujú formou prednášky a seminára a didaktické predmety Integrovaná didaktika slovenského jazyka a literatúry 1, Integrovaná didaktika slovenského jazyka a literatúry 2, ktoré sa vyučujú formou prednášky, seminára a cvičenia.
- pre každú vzdelávaciu časť/ predmet definuje výstupy vzdelávania a súvisiace kritériá a pravidlá ich hodnotenia tak, aby boli naplnené všetky vzdelávacie ciele študijného programu (môžu byť uvedené len v Informačných listoch predmetov v časti Výsledky vzdelávania a v časti Podmienky absolvovania predmetu),
V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov sú jednoznačne opísané požiadavky na ich absolvovanie, ako aj učebné výstupy (podrobne charakterizované výstupy vedomostí, zručností, postojov a autonómie), ktoré nadobudne absolvent po absolvovaní vzdelávacej časti/predmetu.
- prerekvizity, korekvizity a odporúčania pri tvorbe študijného plánu,
Nadväznosť jednotlivých profilových predmetov a ich zaradenie do zimného alebo letného semestra v súlade s odporúčaným študijným plánom riadi podmienkami a pravidlami predpísanými príslušným študijným programom fakulty. Bázou vedomostí magisterského štúdia je absolvované bakalárske štúdium, t. j. jeho profilové predmety. Ide o pokračovanie literárnohistorických období, resp. po synchrónnej štrukturalistickej jazykovede získajú študenti vedomosti o spoločenskom rozmere jazyka. Predmety literárnej a jazykovej zložky sa integrujú v didaktike, vedomosti získané z nich sa prehlbujú počas pedagogickej praxe.
Prerekvizitami predmetov štátnej skúšky sú profilové predmety a absolvovanie povinných vzdelávacích častí/ predmetov študijného programu.
- pre každú vzdelávaciu časť študijného plánu/predmet stanoví používané vzdelávacie činnosti (prednáška, seminár, cvičenie, záverečná práca, projektová práca, laboratórne práce, stáž, exkurzia, terénne praktikum, odborná prax, štátna skúška a ďalšie, prípadne ich kombinácie) vhodné na dosahovanie výstupov vzdelávania,
V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov je jednoznačne deklarovaná vzdelávacia činnosť, ktorou PF UJS zabezpečuje dosahovanie očakávaných výstupov vzdelávania.
Vo väčšine prípadov vzdelávacích častí/predmetov sa uprednostňuje vzdelávacia činnosť – prednáška alebo seminár, avšak vzhľadom aj na aktuálnu epidemiologickú situáciu považujeme za potrebné a prirodzené dané činnosti uskutočniť aj formou online činností.
V prípade vzdelávacích častí/predmetov, ktoré vyžadujú výskumné aktivity v širších oblastiach, považujeme za vhodné riešiť formou výskumných pobytov. Vzdelávacie formy, ako je diplomová práca, projektová práca sú prirodzenými formami vzdelávacej prípravy absolventa.
- metódy, akými sa vzdelávacia činnosť uskutočňuje – prezenčná, dištančná, kombinovaná (v súlade s Informačnými listmi predmetov),
V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov sú jednoznačne deklarované metódy vzdelávania, ako „prezenčné“.
Osnovy v informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov, ktoré sú väčšinou realizované formou prednášok resp. seminárov.
- pracovné zaťaženie študenta („rozsah“ pre jednotlivé predmety a vzdelávacie činnosti samostatne)[1],
Pri príprave vzdelávacích častí/predmetov predkladaného študijného programu sme zohľadnili pracovné zaťaženie študentov, v súlade s ECTS, a to v závislosti od pridelených kreditov a časového rozsahu v akom sa vzdelávanie uskutoční.
- kredity pridelené každej časti na základe dosahovaných výstupov vzdelávania a súvisiaceho pracovného zaťaženia,
V prípade vzdelávacích častí/predmetov s vyššími kreditmi, kde hodinová dotácia prezenčnej výučby nebola v súlade s pracovným zaťažením študenta, sú deklarované učebné úlohy, zadania, výstupy, ktoré rieši študent riadeným samoštúdiom pod vedením učiteľa, a následným preukázaním vedomostí resp. zručností, ktoré boli vopred stanovené vo formulácii zadaní.
- osobu zabezpečujúcu predmet (alebo partnerskú organizáciu a osobu[2]) s uvedením kontaktu,
Prof. PhDr. Juraj Vaňko, CSc. (vankoj@ujs.sk), Doc. PeadDr. Patrik Šenkár, PhD. (senkarp@ujs.sk), Dr. habil. Sándor János Tóth, PhD. (toths@ujs.sk), PaedDr. Jaroslav Vlnka, PhD. (vlnkaj@ujs.sk).
- učiteľov predmetu (alebo podieľajúce sa partnerské organizácie a osoby) (môžu byť uvedené aj v IL predmetov),
V informačných listoch vzdelávacích častí/predmetov sú uvedení zodpovední vyučujúci.
Prof. PhDr. Juraj Vaňko, CSc., Doc. PeadDr. Patrik Šenkár, PhD., Dr. habil. Sándor János Tóth, PhD., PaedDr. Jaroslav Vlnka, PhD.
- miesto uskutočňovania predmetu (ak sa študijný programu uskutočňuje na viacerých pracoviskách).
PF UJS
[1] Odporúčame uvádzať záťaž súvisiacu s kontaktnou aj nekontaktnou výučbou v súlade s ECTS Users' Guide 2015.
[2] Napr. pri zabezpečovaní odbornej praxe, alebo inej vzdelávacej činnosti uskutočňovanej mimo univerzity.
- počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia,
Za povinné predmety študent získava 80 kreditov. Z toho 72 kreditov za predmety kontaktnej výučby a pedagogickú prax (27 kreditov z prvej aprobácie, 27 z druhej aprobácie, a 12 z učiteľského základu), okrem toho študent povinne absolvuje štátnu skúšku za 8 kreditov (z toho 3 kredity z prvej aprobácie, 3 z druhej aprobácie, a 2 z učiteľského základu).
V jednotlivých aprobáciách môže byť rozdiel 1-2 kredity navyše, alebo na úkor povinných predmetov, tieto sú však kompenzované ponukou povinne voliteľných predmetov. Súčet kreditov za povinné a povinne voliteľné predmety ostáva konštantný: 117 kreditov.
- počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia,
Za povinne voliteľné predmety študent získava 37 kreditov. Z toho 29 kreditov za predmety kontaktnej výučby a pedagogickú prax (13 kreditov z prvej aprobácie – z ktorej študent píše záverečnú prácu, 9 kreditov z druhej aprobácie a 7 kreditov z učiteľského základu), okrem toho si študent povinne absolvuje obhajobu diplomovej práce z jednej aprobácie za 8 kreditov.
- počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia,
Nepovinné predmety si študent zapisuje v rámci učiteľského základu z celofakultnej ponuky nepovinných predmetov v počte min. 3 kredity za magisterské štúdium. Pozri učebný plán učiteľského základu.
- počet kreditov potrebných na skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia za spoločný základ a za príslušnú aprobáciu, ak ide o učiteľský kombinačný študijný program, alebo prekladateľský kombinačný študijný program,
Na skončenie štúdia je potrebných 120 kreditov, z toho 54 z jednej aprobácie (z ktorej študent píše diplomovú prácu), 42 z druhej aprobácie a 24 kreditov z učiteľského základu.
- počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia,
Študent získava 12 kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce (z toho 4 za prácu na diplomovej práci v rámci predmetu Diplomový seminár, a 8 za obhajobu záverečnej práce).
- počet kreditov za odbornú prax potrebných na riadne skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia,
Študent získava 12 kreditov za pedagogickú prax (6 v rámci jednej aprobácie, a 6 v rámci druhej aprobácie).
Účasť študentov na pedagogických praxiach je povinná. Praxe: Pedagogická prax IV, Pedagogická prax V, Pedagogická prax VI: podmienky absolvovania predmetov stanovuje a upravuje Smernica Dekana PF UJS: Zásady realizácie pedagogickej praxe na Pedagogickej fakulte UJS. Študent postupuje podľa časti tohto dokumentu, vzťahujúcej sa na konkrétny predmet pedagogickej praxe, odovzdá riadne vyplnený protokol o vykonaní pedagogickej praxe a vytvorí portfólio na základe vopred prekonzultovanej štruktúry, ktoré predloží vedúcemu pedagogickej praxe.
Pravidlá, kritériá a metódy hodnotenia sú transparentné, učiteľom vopred komunikované, uvedené v jednotlivých informačných listoch predmetov. V podmienkach na absolvovanie predmetov sú jasne deklarované študijné a iné povinnosti študenta počas dosahovania cieľov vzdelávania, forma plnenia študijných povinností a kritériá hodnotenia čiastkových výstupov, produktov. Výsledky hodnotenia študentov sú zaznamenané, dokumentované a archivované. Pravidlá a postupy procesu hodnotenia sú deklarované v Študijnom poriadku UJS (úplné znenie s dodatkami).
V priebehu vyučovania študenti dostávajú od učiteľa spätnú väzbu a priestor na opravu chýb, ako aj usmernenie k ich odstráneniu a dosiahnutiu stanoveného cieľa. Študenti majú možnosť dozvedieť sa svoje vlastné hodnotenie priebežné formatívne pri konzultácii s vyučujúcim a sumatívne cez AIS, resp. cez platformu Moodle.
Študenti majú možnosť využiť konzultačné hodiny vyučujúcich počas každého semestra štúdia. Študenti majú prístup ku konzultáciám vyučujúcich, kde príklady dobrej praxe ukazujú, že študenti využívajú konzultačné hodiny k napredovaniu a dosiahnutiu lepších výsledkov.
V prípade neúspešného splnenia vzdelávacích predpokladov, študenti majú prístup k minimálne jednému riadnemu a dvom opravným termínom, majú možnosť podstúpenia aj komisionálnej skúšky absolvovanej v rámci troch termínov. Uvedené predpisy sú deklarované v Študijnom poriadku UJS, ako aj ďalšie postupy a pravidlá vzťahujúce na kredity, ich zhromažďovanie a prenos. Administratívnu kontrolu štúdia v akademickom informačnom systéme vykoná Študijné oddelenie podľa postupov opísaných v Študijnom poriadku UJS.
Študijný poriadok UJS jednoznačne opisuje postupy a pravidlá na získavanie kreditov, ich zhromažďovanie a prenos, čo je v súlade s Európskym systémom transferu kreditov. Podobne sú definované pravidlá a postupy uznávania absolvovania predmetov na inej vysokej škole.
Témy záverečných prác sa schvaľujú, zverejňujú a prideľujú študentom v zmysle platných predpisov, ktoré stanovuje Smernica rektora č. 2/2021 o úprave, registrácii, sprístupnení a archivácii záverečných, rigoróznych a habilitačných prác na Univerzite J. Selyeho a pri konkretizácii tém sa zohľadňuje osobná dispozícia a motivácia študentov, prihliada sa na aktuálne výskumné projekty, s cieľom angažovania študentov do tvorivých činností vysokej školy, zvýšenia motivácie v kontexte ich profesijnej špecializácie.
Aktuálne témy záverečných prác magisterského štúdia:
doc. PaedDr. Patrik Šenkár, PhD.
Tradičné i špecifické v intencionálnej tvorbe pre deti a mládež Alžbety Verešpejovej
doc. Dr. Ivan Halász, PhD.
Leopold Lahola a téma vojny
PaedDr. Jaroslav Vlnka, PhD.
Motív lásky v poézii Andreja Sládkoviča
Vojnová téma v prózach Rudolfa Jašíka
- pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe,
Pravidlá a postupy na zadávanie, spracovanie, oponovanie, obhajoby a hodnotenie záverečných prác sú deklarované a formulované Študijnom poriadku UJS (úplné znenie s dodatkami), dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2018, číslo 8.
- možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov,
Študijný/výskumný pobyt, ktorým deklarujeme podporu domácej aj zahraničnej mobility študentov. Študijný poriadok UJS jednoznačne opisuje postupy a pravidlá na získavanie kreditov, ich zhromažďovanie a prenos, čo je v súlade s Európskym systémom transferu kreditov. Podobne sú definované pravidlá a postupy uznávania absolvovania predmetov na inej vysokej škole.
V záujme zvyšovania podielu účastníkov na Erasmus+ mobilitách Úsek pre medzinárodné vzťahy v spolupráci s fakultami UJS pravidelne organizuje informačné Erasmus+ dni a workshopy, a ponúka možnosť osobnej alebo online konzultácie. Študentom UJS sú distribuované propagačné materiály a pravidelne sú zverejňované informácie prostredníctvom informačných nástrojov univerzity.
Pravidlá a postupy sú sformulované v Smernici rektora č. 3/2014 o organizovaní zahraničných mobilít študentov, učiteľov a zamestnancov v rámci programu Erasmus+ na UJS, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2018, číslo 10).
- pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov,
Vysoká škola v študijnom programe uplatňuje pravidlá a nástroje zabezpečenia výskumnej integrity a prevencie plagiátorstva a ďalších akademických podvodov. V zmysle Štatútu UJS plagiátorstvo sa považuje za priestupok a je predmetom disciplinárneho konania. Vysoká škola identifikuje porušenia výskumnej integrity, plagiátorstvo a akademické podvody a realizuje opatrenia, ktoré zaručia, že porušenie týchto pravidiel nie je zlučiteľné so získaním akademického titulu. Pravidlá a postupy sú opísané v Štatúte PF UJS (2018), dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS - legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2020, číslo 3), Etickom kódexe UJS dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2013, číslo 11) a Disciplinárnom poriadku pre študentov (dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy).
- postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami,
V súlade so súčasným trendom univerzita systematizovane vyhľadáva a oslovuje študentov so špecifickými potrebami a eviduje pozorovateľný nárast týchto študentov. Študenti so špecifickými potrebami majú nárok podľa ich špecifických potrieb na podporné služby. Pravidlá a postupy sú opísané v Smernici rektora č. 7/2016 o študentoch so špecifickými potrebami a o pôsobnosti koordinátora UJS pre študentov so špecifickými potrebami, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2016, číslo 9).
- postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta.
Podľa Štatútu UJS študent sa stáva členom akademickej obce zápisom na štúdium niektorého zo študijných programov uskutočňovaných UJS, alebo jej fakultou. Ako člen akademickej obce na základe Štatútu UJS má právo obracať sa s návrhmi, pripomienkami a sťažnosťami na akademické samosprávne orgány – postupy a pravidlá ktorých sú definované v ich legislatívnych dokumentoch. Študenti študijného programu majú k dispozícii efektívne mechanizmy preskúmavania podnetov, ktorými sa domáhajú ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov, o ktorých sa domnievajú, že boli porušené, alebo poukazujú na konkrétne nedostatky v činnosti alebo v nečinnosti vysokej školy. Preskúmavanie podnetov je transparentné a uskutočňuje sa za účasti zástupcov študentov. Podávateľom podnetov je poskytovaná spätná väzba o výsledkoch preskúmania podnetov a o prijatých opatreniach.
Informačné listy vzdelávacích častí/predmetov predkladaného študijného programu boli spracované do štruktúry podľa prílohy č. 1 k vyhláške MŠVVaŠ SR č. 155/2013 Z. z., ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška MŠVVaŠ SR č. 614/2002 Z. z. o kreditovom systéme štúdia.
https://www.ujs.sk/sk/studium/harmonogram-akademickeho-roka.html
Rozvrhy pre jednotlivé študijné podprogramy sú vygenerovateľné z AIS UJS.
prof. PhDr. Juraj Vaňko, CSc.
funkčné miesto profesora
vankoj@ujs.sk
prof. PhDr. Juraj Vaňko, CSc.
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10389
vankoj@ujs.sk
Dialektológia a vývin slovenského jazyka
doc. PeadDr. Patrik Šenkár, PhD.
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10667
senkarp@ujs.sk
Slovenská literatúra po roku 1945
Slovenská literatúra po roku 1989
Integrovaná didaktika slovenského jazyka a literatúry 2
Metodológia interpretácie literárneho textu
Dr. habil. Sándor János Tóth, PhD.
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/8439
toths@ujs.sk
Integrovaná didaktika slovenského jazyka a literatúry 1
Je prístupný v Akademickom informačnom systéme.
doc. PeadDr. Patrik Šenkár, PhD.
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10667
senkarp@ujs.sk
Dr. habil. Sándor János Tóth, PhD.
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/8439
toths@ujs.sk
prof. PhDr. Juraj Vaňko, CSc.
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10389
vankoj@ujs.sk
PeadDr. Jaroslav Vlnka, PhD.
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14327
vlnkaj@ujs.sk
nerelevantné
Je prístupný v Akademickom informačnom systéme UJS.
Mgr. art. Rita Báncziová, 129293@student.ujs.sk
Mgr. Norbert Istvánik, istvanikn@ujs.sk
Študijný referent: Zsuzsanna Farkas, farkasz@ujs.sk
Kariérny poradca: Mgr. Norbert Istvánik, istvanikn@ujs.sk
Ubytovací referát: Mgr. Attila Duba, dubaa@ujs.sk
Vyučovanie na študijnom programe Učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry prebieha v budove Pedagogickej fakulty UJS. V každej miestnosti je zabudovaný projektor s možnosťou pripojenia na počítač cez VGA port, čo umožňuje používanie prezentačnej techniky na vyučovacích hodinách. Miestnosť č. T107 slúži, ako odborná učebňa pre študentov študijného odboru. Vybavenie odbornej učebne: plagáty o slovenskej literatúre (15 ks), nástenné mapy (2 ks), miniknižnica katedry (cca. 50 odborných kníh, atlasy), nástenné plagáty na vyučovanie slovenčiny v ZŠ a SŠ, učebnice slovenského jazyka a literatúry na ZŠ a SŠ s VJM aj pre slovenské školy. Kabinet katedry zabezpečujúcej ŠP: Čajka B 107a, 107b
Prezentačná technika
V každej posluchárni v Konferenčnom centre (Hradná 2, KN)
· projektor a zvuková technika - spolu 3 ks
· počítače HP 6000 pripojené k prezentačnej technike – spolu 3 ks
· Operačný systém: Windows 7 Professional
· Softvér: Microsoft Office 2013
V každej seminárnej miestnosti vo všetkých budovách, kde prebieha vyučovanie je zabudovaný projektor s možnosťou pripojenia na počítač cez VGA port.
Prenosné počítače
Prenosné počítače na zapožičanie pre študentov – 120 ks
· Operačný systém: Windows 7 Professional
· Softvér: Microsoft Office 2013
Prenosné počítače pre pedagogických a administratívnych pracovníkov – 130 počítačov
· Operačný systém: Windows 7 Professional, Windows 10 Professional
· Softvér Microsoft Office 2010, Microsoft Office 2013, Microsoft Office 2016
Univerzitné terminály v budovách UJS
Univerzitné terminály LENOVO pre študentov - 70 ks
· Operačný systém: Windows 7 Professional
· Softvér: Microsoft Office 2010
Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia je dostupná na webovej stránke fakulty (http://pf.ujs.sk/sk/struktura/katedra-slovenskeho-jazyka-a-literatury.html#infra%C5%A1trukt%C3%BAra-%C5%A1tudijn%C3%A9ho-programu).
Knižnica umožňuje prezenčný prístup k študijnej literatúre pre študijný program, a to najmenej v rozsahu povinnej literatúry uvedenej v informačných listoch predmetov. V súčasnosti UK UJS eviduje viac ako 12 206 titulov k odboru, z toho viac ako 1000 titulov týkajúcich sa predloženého študijného programu. Katedra slovenského jazyka masívne prispieva k rozvoju knižničného fondu zaobstarávaním odbornej literatúry súvisiacej so študijným programom, napr. z prostriedkov projektu KEGA 001UJS-4/2018. V univerzitnej knižnici sa používa knižničný informačný systém DAWINCI, ktorý je moderný knižnično-informačný systém, integrujúci najnovšie prvky z oblasti serverových aplikácií, databázových systémov, dokumentového manažmentu a v spojení s poznatkami a skúsenosťami knižníc ich pretavuje do komplexného multimediálneho knižničného a informačného systému. Systém poskytuje používateľom prístup k jednotlivým knižničným fondom prostredníctvom On-line katalógu OPAC cez webové stránky. Univerzitná knižnica UJS je podobne, ako ostatné univerzitné knižnice zapojená do centrálneho registra evidencie publikačnej činnosti pre potreby MŠVVŠ SR. Prístup študentov a pedagógov k potrebným databázam je riešený aj vzdialeným prístupom cez CVTI SR. Cez tento prístup je riešený aj prístup k zahraničným vedeckým časopisom prístupných v online databázach jednotlivých vydavateľstiev. Univerzitná knižnica organizuje workshopy, ktoré podporujú orientovanie sa v publikačných databázach a prácu s literárnymi zdrojmi.
Pre potreby dištančného vzdelávania alebo vzdelávania kombinovanou formou univerzita má v prevádzke 4 servery s videokonferenčným systémom BigBlueButton. Alternatívnym nástrojom na dištančné vzdelávanie je aj platforma MS Teams, ako súčasť balíka Office 365 A1 for faculty, ktorá je k dispozícii pre všetkých učiteľov aj študentov. Ešte v roku 2015 bol na UJS vytvorený a zavedený do prevádzky e-learningový systém na báze open-source LMS Moodle. Tento systém bol v roku 2017 čiastočne integrovaný so systémom WeBWorK. Tento komplexný systém bol prevádzkovaný aj v roku 2019. Moodle aj naďalej ponúka možnosť zverejňovania študijných a pomocných materiálov k jednotlivým predmetom, možnosti zadávania domácich úloh a elektronického testovania vedomostí v autorizovanej zóne. WeBWorK k tomu dáva možnosť automatizovaného generovania, zadávania a vyhodnocovania matematických úloh. Popri možnosti káblového pripojenia, ktorá je k dispozícii v ŠD, UK a na iných vybraných miestach, majú študenti vo všetkých budovách UJS prístup na internet prostredníctvom WiFi siete. K pripojeniu k sieti je potrebná autentifikácia osoby (prihlasovacie meno a heslo). V roku 2016 bol zavedený centrálny tlačový systém, ktorý je dostupný aj pre študentov. Študenti majú možnosť pridávať kredit na svoje účty v pokladni UJS.
Z hľadiska zabezpečovania vzdelávacích činností na študijnom programe hlavnými partnermi sú cvičné školy, školské zariadenia a cvičné materské školy, na ktorých sa uskutočňuje pedagogická prax študentov Pedagogickej fakulty UJS.
Pedagogická fakulta je zmluvne zviazaná s viac ako tridsiatimi cvičnými školami na Slovensku. Cvičné školy sú nielen v Komárne, ale aj napr. v Dunajskej Strede, vo Veľkom Mederi, v Galante, v Nových Zámkoch, v Rožňave, v Kráľovskom Chlmci, v Bratislave, v Šahách, v Štúrove, vo Veľkých Kapušanoch, v Kolárove a v Rimavskej Sobote.
V rámci pedagogickej praxe študenti pozorujú a analyzujú edukačný proces, naučia sa aplikovať teoretické poznatky získané počas štúdia všeobecno-vzdelávacích predmetov, všeobecných a odborových didaktík a postupne si osvojujú pedagogické zručnosti potrebné na výkon pedagogickej profesie.
UJS prevádzkuje Študentské domovy UJS, kde zabezpečuje komfortné ubytovanie pre študentov univerzity, s vhodnými podmienkami pre kvalitné bývanie so zodpovedajúcim hygienickým štandardom a bezpečnosťou. Súčasťou areálu ŠD je multifunkčné ihrisko umožňujúce študentom zmysluplné trávenie voľného času a športovanie.
UJS zabezpečuje študentom stravovanie v budove Konferenčného centra UJS, 4,8 km od PF. V Športovom centre Univerzity majú študenti možnosť športovania a realizácie ďalších voľnočasových aktivít.
Cieľom univerzity je poskytnúť aj možnosti kultúrneho, spoločenského a duchovného vyžitia. Mladé talenty nájdu svoje uplatnenie v speváckom zbore Cantus Iuventus. Študenti majú možnosť navštevovať kaplnku zriadenú v ŠD Čajka.
UJS svojim študentom ponúka zahraničné študijné mobility v rámci mobilitných programov Erasmus+, programu Makovecz, CEEPUS a rôznych odborných stáží z ponuky Inštitúcie Balassi (Mobilitné granty Ministerstva ľudských zdrojov MR).
V súčasnosti UJS má 118 uzatvorených bilaterálnych zmlúv, memoránd a medziinštitucionálnych dohôd so 63 partnerskými inštitúciami v 15 krajinách Európy ako aj medziinštitucionálne dohody v partnerských krajinách mimo EU v rámci aktivity KA107.
Úsek pre medzinárodné vzťahy v spolupráci s fakultami UJS pravidelne organizuje informačné Erasmus+ dni a workshopy, a ponúka možnosť osobnej alebo online konzultácie. Študentom UJS sú distribuované propagačné materiály, letáky a brožúry. Zároveň úsek pre medzinárodné vzťahy UJS pravidelne zverejňuje informácie o činnosti na internetovej stránke Erasmus+ UJS a hromadne zasiela informácie študentom, učiteľom a zamestnancom UJS prostredníctvom informačných nástrojov univerzity. Jazyková podpora pre študentov je zabezpečená prostredníctvom online nástroja jazykovej podpory OLS (On-line Linguistic Support) v rámci programu Erasmus+.
Partnerské inštitúcie
https://www.ujs.sk/sk/medzinarodne-vztahy/partneri.html
Erasmus+
Mobilita študentov za účelom štúdia:
http://erasmus.ujs.sk/sk/studium.html
Mobilita študentov za účelom stáže:
http://erasmus.ujs.sk/sk/staz.html
Návod pre študentov na prihlasovanie:
Kontakty koordinátorov:
http://erasmus.ujs.sk/sk/kontakt.html
Program Makovecz
https://www.ujs.sk/sk/medzinarodne-vztahy/makovecz.html
Ostatné mobilitné programy
Základné podmienky prijatia na magisterské štúdium upravuje § 56 ods. 2 zákona. Základným predpokladom prijatia uchádzača na štúdium druhého stupňa študijného programu Učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry v kombinácii je absolvovanie prvého stupňa študijného programu Učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry v kombinácii, na ktorý nadväzuje zvolený magisterský študijný program. Uchádzač má disponovať predchádzajúcim vzdelaním 1. stupňa akademicky orientovaným, prekladateľským, učiteľským, učiteľským s aprobáciou SJL. Študent môže prichádzať aj s bakalárskym diplomom z inej univerzity, v rámci ktorého má disponovať požadovanými vedomosťami, zručnosťami a schopnosťami v súlade s opisom ŠP SJL 1. stupňa UJS.
Postupy prijímania na magisterské štúdium každoročne prerokúvajú príslušné orgány Pedagogickej fakulty Univerzity J. Selyeho a v primeranom časovom horizonte uverejňujú svojom webovom sídle.
Fakulta v rámci prijímacieho konanie na magisterský študijný program zohľadňuje výsledky dosiahnuté v bakalárskom štúdiu. O prijatí na štúdium rozhoduje dekan PF UJS na základe odporúčania prijímacej komisie v súlade s podmienkami stanovenými pre prijatie.
Akademický rok 2021/22 2020/21 2019/20
Počet uchádzačov 5 1 8
Počet zapísaných študentov 5 0 7
Názory študentov na kvalitu študijného programu sú priebežne monitorované počas výučby, na základe individuálneho prístupu k študijným skupinám, pedagógovia samostatne vyberajú spôsob monitorovania. Medzi spôsobmi monitorovania prevažujú neformálne rozhovory so študentmi a online dotazníky, ktoré umožňujú individuálny prístup ku konkrétnej skupine a dynamické zmeny. Na hodnotenie spokojnosti študentov s predmetom majú pedagógovia možnosť využiť v rámci platformy Moodle nástroj Spätná väzba.
Kariérne a poradenské centrum Univerzity J. Selyeho poskytuje študentom univerzity poradenské, psychologické, pracovno-právne služby v priebehu ich štúdia, sleduje úspešnosť štúdia a monitoruje uplatniteľnosť absolventov na trhu práce v záujme zvyšovania kvality konkrétnych študijných programov.
Univerzita J. Selyeho buduje absolventský portál pre bývalých študentov, absolventov univerzít, ktorý má dlhoročné tradície v Západnej Európe a v Amerike, najmä z dôvodu, že univerzity považujú za dôležité, aby po ukončení štúdia a získaní diplomu naďalej mali kontakt so svojimi bývalými študentmi, absolventmi. Základom absolventského portálu Univerzity J. Selyeho je portál www.ujs.sk/alumni, kde sa absolventi môžu zaregistrovať a stať sa členom tohto systému a spoločenstva bývalých študentov. Po registrácii budú absolventi informovaní o dianiach a podujatiach na univerzite, o stretnutiach absolventov, a pod.
Univerzita J. Selyeho kladie veľký dôraz na sledovanie kariéry svojich absolventov. Absolventi, ktorí sa zaregistrujú, môžu prostredníctvom dotazníka poskytnúť informácie o svojom zamestnaní, čím prispievajú k vytvoreniu správneho obrazu o úspešnosti uplatnenia našich absolventov na trhu práce.
Pre návštevníkov portálu bude k dispozícii zoznam študentov univerzity (podľa rôznych kritérií), ktorí úspešne absolvovali a ukončili svoje štúdium prevzatím diplomu.
Štipendijný poriadok UJS dostupný z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2018, číslo 2
Smernica rektora 5/2013 o študentskej vedeckej odbornej činnosti UJS, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2021, číslo 5)
Smernica rektora UJS č. 10/2010 o zásadách požičiavania prenosných počítačov študentom (v znení dodatku č. 1), dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/ Vnútorné akty riadenia, rok 2011, číslo 7)
Smernica rektora č. 1/2021 Školné a poplatky spojené so štúdiom na Univerzite J. Selyeho na akademický rok 2021/2022, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2021, číslo 6.
Smernica Č. 9/2020, ktorou sa vydáva Domový a ubytovací poriadok ŠD UJS, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2020, číslo 29.
Imatrikulačný a promočný poriadok UJS (2015), dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2015, číslo 5.
Smernica č. 8/2016 O vydávaní dokladov o absolvovaní štúdia na UJS, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2016, číslo 10.
Smernica rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok, Univerzitnej knižnice UJS, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2014, číslo 2.
Štatút študentskej samosprávy, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2010, číslo 8.
Smernice rektora Č. 3/2014 o organizovaní zahraničných mobilít študentov, učiteľov a zamestnancov v rámci programu Erasmus+ na UJS, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2018, číslo 10
Smernica rektora č. 7/2016 o študentoch so špecifickými potrebami a o pôsobnosti koordinátora UJS pre študentov so špecifickými potrebami, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2016, číslo 9
Smernica rektora č. 6/2016 o slobodnom prístupe k informáciám dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2016, číslo 8
Vnútorný systém zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania na Univerzite J. Selyeho (2021)
Študijný poriadok:
Smernica rektora č. 2/2021 o úprave, registrácii, sprístupnení a archivácii záverečných, rigoróznych a habilitačných prác na Univerzite J. Selyeho. 2021. Komárno: UJS
https://www.ujs.sk/documents/Smernica_c.2-2021o_zaverecnych_pracach_.pdf
Smernica rektora č. 3/2014 o organizovaní zahraničných mobilít študentov, učiteľov a zamestnancov v rámci programu Erasmus+ na UJS https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/1422266661783.pdf
Smernica rektora 5/2013 o študentskej vedeckej odbornej činnosti UJS
https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/1422266923050.pdf
Disciplinárny poriadok pre študentov
http://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Disciplinarny.poriadok.pre.studentov.pdf
Rokovací poriadok disciplinárnej komisie pre študentov
https://www.ujs.sk/documents/rokovaci.pdf
Etický kódex Univerzity J. Selyeho
https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/eticky_kodex_ujs.pdf
Smernica č. 8/2016 O vydávaní dokladov o absolvovaní štúdia na UJS, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2016, číslo 10) - https://www.ujs.sk/documents/Smernica_c8_2016_o_vydavani_dokladov_o_absolvovani_studia_UJS_2016_vratane_1_a_2_dodatku.pdf
Disciplinárny poriadok pre študentov Pedagogickej fakulty UJS
Smernica rektora č. 7/2016 o študentoch so špecifickými potrebami a o pôsobnosti koordinátora UJS pre študentov so špecifickými potrebami