DOKUMENT
Študijný program DDed22 - Didaktika dejepisu
Štúdium Stupeň - III. - tretí stupeň, forma - externá, typ - jednoodborové štúdium
Typ dokumentu Opis študijného programu
Názov vysokej školy Univerzita J. Selyeho
Sídlo vysokej školy Bratislavská cesta 3322, 94501 Komárno
Názov fakulty Pedagogická fakulta
Sídlo fakulty Bratislavská cesta 3322, 945 01 Komárno
Orgán vysokej školy na schvaľovanie študijného programu:
Rada pre zabezpečovanie kvality Univerzity J. Selyeho
Dátum schválenia študijného programu alebo úpravy študijného programu:
13.06.2022
Dátum ostatnej zmeny opisu študijného programu:
03.10.2022
1. - Základné údaje o študijnom programe
a) - Názov študijného programu a číslo podľa registra študijných programov.
Doktorandský študijný program: Didaktika dejepisu, 183777
b) - Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania.
Tretí stupeň vysokoškolského štúdia, 864
c) - Miesto/-a uskutočňovania študijného programu.
Komárno
d) - Názov a číslo študijného odboru, v ktorom sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, alebo kombinácia dvoch študijných odborov, v ktorých sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, ISCED-F kódy odboru/ odborov.
38 Učiteľstvo a pedagogické vedy
e) - Typ študijného programu: akademicky orientovaný, profesijne orientovaný; prekladateľský, prekladateľský kombinačný (s uvedením aprobácií); učiteľský, učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií); umelecký, inžiniersky, doktorský, príprava na výkon regulovaného povolania, spoločný študijný program, interdisciplinárne štúdiá.
Doktorandský, jednoodborový
Udeľovaný akademický titul za menom.
PhD.
g) - Forma štúdia.
externá
i) - Jazyk alebo jazyky, v ktorých sa študijný program uskutočňuje.
maďarský jazyk, slovenský jazyk
j) - Štandardná dĺžka štúdia vyjadrená v akademických rokoch.
Štyri akademické roky
k) - Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov.
Akademický rok – Plánovaný počet študentov – Skutočný počet uchádzačov – Počet prijatých študentov: Akademický rok 2019/2020: 6 / 3 / 3 (2 intern + 1 extern); Akademický rok 2020/2021: 6 / 2 / 2 (1 intern + 1 extern); Akademický rok 2021/2022: 6 / 3 / 3 (2 intern + 1 extern).
2. - Profil absolventa a ciele vzdelávania
a) - Vysoká škola popíše ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania.

Absolvent disponuje systematickým, uceleným a komplexným súborom odborných vedomostí a spôsobilostí predovšetkým v oblasti didaktiky dejepisu, ale všeobecnejšie aj v oblasti pedagogickej vedy, teórie a praxe, vrátane širších filozofických, socio-kultúrnych, historicko spoločenských a pedagogicko-psychologických kontextov. Po absolvovaní hlavných profilových predmetov študijného programu (t.j. Didaktiky dejepisu, Metodológie historického výskumu, Matematicko-štatistických metód v pedagogickom výskume a Didaktickej analýzy učiva a učebníc dejepisu) absolvent bude disponovať dôkladnými profesionálnymi vedomosťami v oblasti vyučovania dejepisu na všetkých úrovniach edukačnej činnosti, a bude pripravený na vykonávanie špeciálno-odborných prác v oblasti didaktiky dejepisu. Dôkladné poznanie metód a postupov pedagogických vied a metód pedagogického výskumu na úrovni zodpovedajúcej medzinárodným kritériám dokáže využívať na identifikovanie, analyzovanie a riešenie edukačných problémov, na aktívne získavanie nových znalostí a informácií, ich kritickú analýzu, ich využívanie v teoretických a praktických aplikáciách pre rozvoj tak didaktiky dejepisu ako aj širších pedagogických vied. Absolvent je schopný iniciovať, projektovať, manažovať (obsahovo, personálne aj organizačne) a hodnotiť riešenia koncepčných problémov v školstve, vo vysokoškolskom prostredí, alebo v štátnej správe. Absolvent v procese permanentného sebavzdelávania dokáže tvorivo využívať vedomostný potenciál na posúdenie a modifikovanie vlastnej odbornej činnosti z hľadiska sociálnych, etických a environmentálnych kritérií.

b) - Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov.

Absolvent doktorandského štúdia Didaktiky dejepisu môže nájsť uplatnenie ako pedagogický alebo vedecko-výskumný pracovník v univerzitných, akademických a iných vzdelávacích, vedecko-výskumných inštitúciách národného ako aj európskeho charakteru. Môže sa uplatniť ako pedagóg expert, tj. špecialista s dôkladnými vedomosťami hlavne v oblasti vyučovania dejepisu na všetkých úrovniach edukačnej činnosti. Absolvent je pripravený na vykonávanie práce editora a/alebo odborného lektora učebníc dejepisu, ktorý pozná tak národné ako aj medzinárodné súčasné trendy didaktiky dejepisu. Dokáže profesionálne vykonávať prácu vysokoškolského učiteľa, prácu v teoretickom aj v aplikovanom výskume, prácu inovatívne koncepčného, programového pracovníka, evalvátora v štátnej správe v školstve a osvete. Uplatnenie môže nájsť aj ako učiteľ regionálneho školstva v zmysle zákona 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch. Absolventi študijného programu pri posudzovaní ich uplatniteľnosti na trhu práce budú spadať do kategórie "011 Vzdelávanie" podľa medzinárodnej štandardnej klasifikácie (International Standard Classification of Education: Fields of Education and Training 2013)

c) - Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania.

Nerelevantné


3. - Uplatniteľnosť
a) - Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu.

Doktorandi v akademickom roku 2022/2023 – Didaktika dejepisu, https://pf.ujs.sk/sk/struktura/katedra-historie.html#doktorandsk%C3%BD-program

 

Meno: Mgr. László Bese (štúdium úspešne ukončil 14.07.2022).

 

Meno: Mgr. Tibor Nagy (štúdium úspešne ukončil 25.08.2022)

 

Meno: Dorottya Szepessyné Judik (štúdium úspešne ukončila 22.08.2022)


b) - Prípadne uviesť úspešných absolventov študijného programu.

Mgr. László Bese, PhD. (doktorandské štúdium úspešne ukončil 14.07.2022). Absolvent vyhovel podmienkam výberového konania na obsadenie miesta odborného asistenta na Katedra histórie vypísaného dňa 22. 4. 2022. Od 01. 09. 2022 je odborným asistentom na Katedre histórie. https://pf.ujs.sk/sk/struktura/katedra-historie.html#vyu%C4%8Duj%C3%BAci

c) - Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba).

Jedná sa o nový študijný program.


4. - Štruktúra a obsah študijného programu
a) - Vysoká škola popíše pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe.

Štúdium doktorandského študijného programu sa skladá z troch častí:

z časti študijnej (prednášky, semináre a samostatné štúdium),

z časti vedeckej (vedecko-výskumná, publikačná činnosť) a

z časti pedagogickej (vyučovanie a príbuzné činnosti).

 

Študijný program Didaktika dejepisu v treťom stupni vysokoškolského štúdia je organickou súčasťou študijného odboru Učiteľstvo a pedagogické vedy, zároveň je integrálnou súčasťou pedagogického programnu a odbornej činnosti Katedry histórie. Má poskytnúť vedecké vzdelanie potrebné pre výskum v oblasti teórie a praxe Didaktiky dejepisu ako aj niektorých súvzťažných disciplín na všetkých stupňoch vzdelávania vrátane vzdelávania dospelých, ako i jeho aplikácie do školskej i mimoškolskej praxe.

 

Doktorandský študijný program sleduje v študijnej časti:

--prehlbovanie vedomostí a odborných spôsobilostí študentov (didaktika dejepisu, metodológia historického výskumu, vybrané problémy národných a všeobecných dejín)

--prehlbovanie vedomostí a odborných spôsobilostí študentov v špeciálnej oblasti národnostného školstva, hlavne Maďarskej komunity na Slovensku, vrátane súčasných aspektov vyučovania dejepisu národnostných menšín

--prehlbovanie aktuálnych filozofických, socio-kultúrnych, pedagogicko-psychologických, historicko-spoločenských súvislostiach výchovy a vzdelávania a spôsoboch ich riešenia (matematicko-štatistické metódy v pedagogickom výskume, didaktická analýza učiva a učebníc dejepisu)

--prehlbovanie znalostí študentov z edukačných vied, informácií a poznatkov o najnovšom stave a výsledkoch vedeckého bádania v oblasti pedagogických a príbuzných vied a to v medzinárodnom ponímaní (práca s historickými prameňmi, plánovanie vyučovacieho procesu, odborná komunikácia v anglickom/nemeckom jazyku)

 

Doktorandský študijný program sleduje vo vedeckej časti:

--vedenie študenta k vnímaniu a riešeniu pedagogického, vedeckého problému z odboru, vr8tane školsko-manažérskych aspektov edukácie,

--rozvíjanie schopnosti študenta pri dodržiavaní etických zásad a vedeckého jazyka formulovať vlastné závery vedeckej práce, kvalifikovane ich komunikovať, diskutovať o nich a prezentovať ich na vedeckých konferenciách, publikovať vo vedeckých časopisoch.

 

Konkrétny spôsob foriem výučby, jej kritérií a požadovaných cieľov je podrobnejšie rozpísaný pre každý predmet predloženého študijného programu, čo poskytuje aj informačný list predmetu.

 

Študent doktorandského študijného programu Didaktika dejepisu si v rámci plnenia náležitostí študijného programu, resp. jeho kompletného absolvovania a získania potrebného minimálneho počtu kreditov a za pomoci školiteľa vytvára vlastný študijný plán, v ktorom:

- samostatnými aktivitami rieši zadaný vedecký problém z odboru (tému dizertačnej práce),

- seminárnou formou a prostredníctvom individuálneho vedenia svojho školiteľa vyhodnocuje získavané odborné a vedecké informácie, osvojuje si štandardné metódy a formy vedeckovýskumnej činnosti,

- podieľa sa na výučbe predmetov na prvom stupni vysokoškolského vzdelávania v odbore Učiteľstvo a pedagogické vedy.

b) - Vysoká škola zostaví odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu.

Študijný program: DDed – Didaktika dejepisu - (Jednoodborové štúdium, doktorandský III. st., externá forma)

Študijný odbor: 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy. ŠP Didaktika dejepisu (III. stupeň) bol zosúladený bez úpravy, nedošlo k doplneniu alebo vypusteniu povinných predmetov alebo povinne voliteľných predmetov, zmene podmienok na riadne skončenie štúdia alebo k úprave informačného listu povinného predmetu alebo povinne voliteľného predmetu (okrem aktualizácia vyučujúceho, odporúčanej literatúry alebo hodnotenia predmetu, čo sa nepovažuje za úpravu) – t. j. študenti všetkých ročníkov majú z tohto hľadiska rovnakú cestu v štúdiu. Študijný plán je dostupný v Akademickom informačnom systéme UJS.

c) - V študijnom pláne spravidla uvedie:

V študijnej časti študent absolvuje povinné predmety, vyberá si predmety spomedzi povinne voliteľných a výberových predmetov. Študentovi sa udeľujú kredity za absolvovanie predmetov vo vedeckej časti študijného plánu. Študent absolvuje štátnicové predmety: písomnú časť dizertačnej skúšky, ústnu časť dizertačnej skúšky, dizertačnú prácu a jej obhajobu. 

 

Profilovými predmetmi nášho študijného programu Didaktika dejepisu sú: z okruhu povinných predmetov Didaktika dejepisu; a Metodológia historického výskumu. Z okruhu povinne voliteľných predmetov Matematicko-štatistické metódy v pedagogickom výskume; a Didaktická analýza učiva a učebníc dejepisu. Z okruhu voliteľných predmetov Plánovanie vyučovacieho procesu; a Súčasné aspekty vyučovania dejepisu národnostných menšín.

 

V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov sú jednoznačne opísané požiadavky na ich absolvovanie, ako aj učebné výstupy (podrobne charakterizované výstupy vedomostí, zručností, postojov a autonómie), ktoré nadobudne absolvent po absolvovaní vzdelávacej časti/predmetu.

 

Nadväznosť jednotlivých odborných predmetov definuje prerekvizity predmetov študijného programu. Profilový predmet Didaktika dejepisu je základ pre predmety Vybrané historické problémy národných a všeobecných dejín. Profilový predmet Matematicko-štatistické metódy v pedagogickom výskume je základom pre plánovanie pedagogického výskumu. Predmet Súčasné aspekty vyučovania dejepisu národnostných menšín zabezpečuje odborný základ pre profesionálnu analýzu učebníc dejepisu. Aj keď jednotlivé predmety študijného programu nie sú nastavené v striktnej priamej nadväznosti, z odborného hľadiska sú v organickej vzájomnej súvislosti. Prerekvizitami predmetov štátnej skúšky sú profilové predmety a absolvovanie povinných vzdelávacích častí/ predmetov študijného programu.

 

V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov je jednoznačne deklarovaná vzdelávacia činnosť, ktorou PF UJS zabezpečuje dosahovanie očakávaných výstupov vzdelávania.

Vo väčšine prípadov vzdelávacích častí/predmetov sa uprednostňuje vzdelávacia činnosť – prednáška alebo seminár, avšak vzhľadom aj na aktuálnu epidemiologickú situáciu považujeme za potrebné a prirodzené dané činnosti uskutočniť aj formou online činností.

V prípade vzdelávacích častí/predmetov, ktoré vyžadujú výskumné aktivity v širších oblastiach, považujeme za vhodné riešiť formou výskumných pobytov.

Vzdelávacie formy, ako je záverečná práca, projektová práca sú prirodzenými formami vzdelávacej prípravy absolventa na dizertačný projekt a dizertačnú prácu.

 

V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov sú jednoznačne deklarované metódy vzdelávania, ako „prezenčné“.

 

Osnovy v informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov, ktoré sú väčšinou realizované formou prednášok resp. seminárov.

 

Pri príprave vzdelávacích častí/predmetov predkladaného študijného programu sme zohľadnili pracovné zaťaženie študentov, v súlade s ECTS, a to v závislosti od pridelených kreditov a časového rozsahu v akom sa vzdelávanie uskutoční.

 

V prípade vzdelávacích častí/predmetov s vyššími kreditmi, kde hodinová dotácia prezenčnej výučby nebola v súlade s pracovným zaťažením študenta, sú deklarované učebné úlohy, zadania, výstupy, ktoré rieši študent riadeným samoštúdiom pod vedením učiteľa, a následným preukázaním vedomostí resp. zručností, ktoré boli vopred stanovené vo formulácii zadaní.

 

Prof. Dr. Péter Tóth, PhD. (tothp@ujs.sk) ako garant št. programu (ZOŠP)

[https://www.portalvs.sk/regzam/detail/27477?do=filterForm-submit&university=725000000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%]A5]

 

Dr. habil. Barnabás Vajda, PhD. (vajdab@ujs.sk) ako spolugarant št. programu (ZOPP)

[https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15510]

 

Dr. habil. Attila Simon, PhD. (simona@ujs.sk) ako spolugarant št. programu (ZOPP)

[https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15508]


dr. habil. Szarka László, CSc. (szarkal@ujs.sk) ako ZOPP

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15512


dr. habil Popély Árpád, PhD. (popelya@ujs.sk) ako ZOPP 

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15561

 

V informačných listoch vzdelávacích častí/predmetov sú uvedení zodpovední vyučujúci.

Prof. Dr. Péter Tóth, PhD. (tothp@ujs.sk)

Dr. habil. Barnabás Vajda, PhD. (vajdab@ujs.sk)

Dr. habil. Attila Simon, PhD. (simona@ujs.sk)

Dr. habil. László Szarka, CSc. (szarkal@ujs.sk)

Dr. habil. Árpád Popély, PhD. (popelya@ujs.sk)

Dr. habil. PaedDr. Kinga, Horváth, PhD. (horvathki@ujs.sk)

Prof. Dr. András Németh, DSc. (nemetha@ujs.sk)

Dr. habil. Anna Tóthné Litovkina, PhD. (litovkinaa@ujs.sk)

Dr. phil. Mgr. Attila Mészáros (meszarosa@ujs.sk)


Univerzita J. Selyeho, Pedagogická fakulta, Katedra histórie, Komárno

d) - Vysoká škola uvedie počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia.
Na dizertačnú skúšku sa môže doktorand prihlásiť, ak získal minimálne 60 kreditov, z toho minimálne 40 kreditov za študijnú časť, minimálne 20 kreditov za vedeckú časť (najneskôr do 18 mesiacov v dennej forme). Na obhajobu dizertačnej práce sa môže doktorand prihlásiť vtedy, keď získal minimálne 150 kreditov. Na obhajobu dizertačnej práce sa musí prihlásiť najneskôr do troch rokov od začiatku štúdia. Podmienkou podania žiadosti o povolenie obhajoby dizertačnej práce je preukázanie publikačného výstupu minimálne v kategórii A- podľa štandardov pre študijné programy v študijnom odbore Učiteľstvo a pedagogické vedy.
e) - Vysoká škola pre jednotlivé študijné plány uvedie podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre:

Počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia za povinné predmety v študijnej časti: 30. Počet kreditov za povinne voliteľné predmety a za voliteľné, alebo výberové predmety v študijnej časti: min. 30. Počet kreditov za vedeckú časť: min. 70. Počet kreditov za štátnicové predmety: písomná časť dizertačnej skúšky 10, ústna časť dizertačnej skúšky: 10. Počet kreditov za dizertačnú prácu a jej obhajobu: 30.


f) - Vysoká škola popíše pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu.

Pravidlá, kritériá a metódy hodnotenia sú transparentné, učiteľom vopred komunikované, uvedené v jednotlivých informačných listoch predmetov. V podmienkach na absolvovanie predmetov sú jasne deklarované študijné a iné povinnosti študenta počas dosahovania cieľov vzdelávania, forma plnenia študijných povinností a kritériá hodnotenia čiastkových výstupov, produktov. Výsledky hodnotenia študentov sú zaznamenané, dokumentované a archivované. Pravidlá a postupy procesu hodnotenia sú deklarované v Študijnom poriadku UJS (úplné znenie s dodatkami), dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2018, číslo 8), vo Všeobecných zásadách doktorandského štúdia UJS (2013), (dostupné z AIS UJS Dokumenty/Pedagogická fakulta - legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2013, číslo 6) a v Smernici dekana č. 2/2017 o Kritériách hodnotenia dizertačnej práce a jej obhajoby na PF UJS (dostupné z AIS UJS Dokumenty/Pedagogická fakulta - legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2017, číslo 2).

V priebehu vyučovania študenti dostávajú od učiteľa spätnú väzbu a priestor na opravu chýb, ako aj usmernenie k ich odstráneniu a dosiahnutiu stanoveného cieľa. Študenti majú možnosť dozvedieť sa svoje vlastné hodnotenie priebežné formatívne pri konzultácii s vyučujúcim a sumatívne cez AIS, resp. cez nami bežne používané online platformy. Študenti majú možnosť využiť konzultačné hodiny vyučujúcich počas každého semestra štúdia, a to aj v online forme. Študenti majú prístup ku konzultáciám vyučujúcich, kde príklady dobrej praxe ukazujú, že študenti využívajú konzultačné hodiny k napredovaniu a dosiahnutiu lepších výsledkov. V prípade neúspešného splnenia vzdelávacích predpokladov, študenti majú prístup k minimálne jednému riadnemu a dvom opravným termínom, majú možnosť podstúpenia aj komisionálnej skúšky absolvovanej v rámci troch termínov. Uvedené predpisy sú deklarované v Študijnom poriadku UJS (pod čl.10.) ako aj ďalšie postupy a pravidlá vzťahujúce na kredity, ich zhromažďovanie a prenos (čl. 11.) Administratívnu kontrolu štúdia v akademickom informačnom systéme vykoná Študijné oddelenie podľa postupov opísaných v Študijnom poriadku UJS (čl.10).

g) - Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.

Študijný poriadok UJS jednoznačne opisuje postupy a pravidlá na získavanie kreditov, ich zhromažďovanie a prenos (čl. 11) čo je v súlade s Európskym systémom transferu kreditov. Podobne sú definované pravidlá a postupy uznávania absolvovania predmetov na inej vysokej škole.

h) - Vysoká škola uvedie témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam).

Všetky náležité aktuálne informácie ohľadne doktorandského štúdia v študijnom programe Didaktika dejepisu na Katedre histórie PF UJS sú dostupné na webovej stránke programu, vrátane zoznamu tém na akademický rok 2022/2023 (https://pf.ujs.sk/documents/2022_03_Zoznam%20_tem_2022.03.25.pdf

 


i) - Vysoká škola popíše alebo sa odkáže na:

Pravidlá a postupy na zadávanie, spracovanie, oponovanie, obhajoby a hodnotenie dizertačných prác deklarujú a formulujú nasledovné interné dokumenty:

Študijný poriadak UJS (úplné znenie s dodatkami) (https://ais2.ujs.sk/ais/files/1612789385631.PDF?appId=2039328259&contentType=application/pdf&antiCache=-58345437422000&file=1612789385631.PDF);


Pravidlá schvaľovania školiteľov doktorandského štúdia (AIS UJS Dokumenty/Pedagogická fakulta - legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2017, číslo 1)

(https://ais2.ujs.sk/ais/files/1612789605219.PDF?appId=2039328259&contentType=application/pdf&antiCache=-58345437202000&file=1612789605219.PDF);

 

Smernica rektora č. 3/2021 k prijímaciemu konaniu na doktorandské štúdium na Univerzite J. Selyeho

 

Všeobecné zásady doktorandského štúdia UJS (2013)(dostupné z AIS UJS Dokumenty/Pedagogická fakulta - legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2013, číslo 6) –

https://ais2.ujs.sk/ais/files/1612791425264.PDF?appId=2039328259&contentType=application/pdf&antiCache=-58345435382000&file=1612791425264.PDF);


Smernica dekana č. 2/2017 o Kritériách hodnotenia dizertačnej práce a jej obhajoby na PF UJS (dostupné z AIS UJS Dokumenty/Pedagogická fakulta - legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2017, číslo 2);


Smernica dekana č. 2/2021, Kritériá hodnotenia dizertačnej skúšky na PF UJS v zmysle Štandardov pre študijné programy, 2021 (dostupné z AIS UJS Dokumenty/Pedagogická fakulta - legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2021).

možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov,


Do študijného plánu doktorandského študijného programu je zakomponovaný povinne voliteľný predmet Študijný/výskumný pobyt, ktorým deklarujeme podporu domácej aj zahraničnej mobility študentov. Študijný poriadok UJS jednoznačne opisuje postupy a pravidlá na získavanie kreditov, ich zhromažďovanie a prenos (čl. 11) čo je v súlade s Európskym systémom transferu kreditov. Podobne sú definované pravidlá a postupy uznávania absolvovania predmetov na inej vysokej škole.


V záujme zvyšovania podielu účastníkov na Erasmus+ mobilitách Úsek pre medzinárodné vzťahy v spolupráci s fakultami UJS pravidelne organizuje informačné Erasmus+ dni a workshopy, a ponúka možnosť osobnej alebo online konzultácie. Študentom UJS sú distribuované propagačné materiály a pravidelne sú zverejňované informácie prostredníctvom informačných nástrojov univerzity.


Pravidlá a postupy sú sformulované v Smernici rektora č. 3/2014 o organizovaní zahraničných mobilít študentov, učiteľov a zamestnancov v rámci programu Erasmus+ na UJS, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2018, číslo 10)

 

Vysoká škola v študijnom programe uplatňuje pravidlá a nástroje zabezpečenia výstupnej integrity a prevencie plagiátorstva a ďalších akademických podvodov. V zmysle Štatútu UJS plagiátorstvo sa považuje za priestupok a je predmetom disciplinárneho konania. Vysoká škola identifikuje porušenia výskumnej integrity, plagiátorstvo a akademické podvody a realizuje opatrenia, ktoré zaručia, že porušenie týchto pravidiel nie je zlučiteľné so získaním akademického titulu. Pravidlá a postupy sú opísané v Štatúte PF UJS (2018), dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS - legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2020, číslo 3), Etickom kódexe UJS dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2013, číslo 11) a Disciplinárnom poriadku pre študentov (dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy).


V súlade so súčasným trendom univerzita systematizovane vyhľadáva a oslovuje študentov so špecifickými potrebami a eviduje pozorovateľný nárast týchto študentov. Študenti so špecifickými potrebami majú nárok podľa ich špecifických potrieb na podporné služby. Pravidlá a postupy sú opísané v Smernici rektora č. 7/2016 o študentoch so špecifickými potrebami a o pôsobnosti koordinátora UJS pre študentov so špecifickými potrebami, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2016, číslo 9).

postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta.

 

Podľa Štatútu UJS študent sa stáva členom akademickej obce zápisom na štúdium niektorého zo študijných programov uskutočňovaných UJS, alebo jej fakultou. Ako člen akademickej obce na základe Štatútu UJS má právo obracať sa s návrhmi, pripomienkami a sťažnosťami na akademické samosprávne orgány – postupy a pravidlá ktorých sú definované v ich legislatívnych dokumentoch. Študenti študijného programu majú k dispozícii efektívne mechanizmy preskúmavania podnetov, ktorými sa domáhajú ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov, o ktorých sa domnievajú, že boli porušené, alebo poukazujú na konkrétne nedostatky v činnosti alebo v nečinnosti vysokej školy. Preskúmavanie podnetov je transparentné a uskutočňuje sa za účasti zástupcov študentov. Podávateľom podnetov je poskytovaná spätná väzba o výsledkoch preskúmania podnetov a o prijatých opatreniach.

5. - Informačné listy predmetov študijného programu
V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.

Informačné listy vzdelávacích častí/predmetov predkladaného študijného programu boli spracované do štruktúry podľa prílohy č. 1 k vyhláške MŠVVaŠ SR č. 155/2013 Z. z., ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška MŠVVaŠ SR č. 614/2002 Z. z. o kreditovom systéme štúdia.

6. - Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
(alebo hypertextový odkaz).

https://www.ujs.sk/sk/studium/harmonogram-akademickeho-roka.html


Rozvrhy pre jednotlivé študijné podprogramy sú vygenerovateľné z AIS UJS.


7. - Personálne zabezpečenie študijného programu
a) - Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu (s uvedením funkcie a kontaktu).

Prof. Dr. Péter Tóth, PhD. (tothp@ujs.sk) vysokoškolský učiteľ, profesor ako garant študijného programu (Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu).

b) - Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu s priradením k predmetu s prepojením na centrálny Register zamestnancov vysokých škôl, s kontaktom (môžu byť uvedení aj v študijnom pláne).

Prof. Dr. Péter Tóth, PhD. (tothp@ujs.sk)

[https://www.portalvs.sk/regzam/detail/27477?do=filterForm-submit&university=725000000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%]A5]

Matematicko-štatistické metódy v pedagogickom výskume

 

Dr. habil. Barnabás Vajda, PhD. (vajdab@ujs.sk)

[https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15510]

Didaktika dejepisu a Didaktická analýza učiva a učebníc dejepisu

 

Dr. habil. Attila Simon, PhD. (simona@ujs.sk)

[https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15508]

Súčasné aspekty vyučovania dejepisu národnostných menšín


Dr. habil. László Szarka, CSc. (szarkal@ujs.sk)

[https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15512]

Metodológia historického výskumu ; Práca s historickými prameňmi


Dr. habil. Árpád Popély, PhD. (popelya@ujs.sk)

[https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15561]

Vybrané problémy všeobecných dejín

c) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.

Je prístupný v Akademickom informačnom systéme.

 


d) - Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).

Prof. Dr. Péter Tóth, PhD. (tothp@ujs.sk)

[https://www.portalvs.sk/regzam/detail/27477?do=filterForm-submit&university=725000000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%]A5]

Matematicko-štatistické metódy v pedagogickom výskume


Dr. habil. Barnabás Vajda, PhD. (vajdab@ujs.sk)

[https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15510]

Didaktika dejepisu ; Didaktická analýza učiva a učebníc dejepisu ; Plánovanie vyučovacieho procesu


Dr. habil. Attila Simon, PhD. (simona@ujs.sk)

[https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15508]

Vybrané problémy národných dejín; Súčasné aspekty vyučovania dejepisu národnostných menšín

 

Dr. habil. László Szarka, CSc. (szarkal@ujs.sk)

[https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15512]

Metodológia historického výskumu ; Práca s historickými prameňmi


Dr. habil. Árpád Popély, PhD. (popelya@ujs.sk)

[https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15561]

Vybrané problémy všeobecných dejín


Dr. habil. PaedDr. Kinga, Horváth, PhD. (horvathki@ujs.sk)

[https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15605]

Školsko-manažérske aspekty edukácie

 

Prof. Dr. András Németh, DSc. (nemetha@ujs.sk)

[https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15555]

Plánovanie vyučovacieho procesu

 

Dr. habil. Anna Tóthné Litovkina, PhD. (litovkinaa@ujs.sk)

[https://www.portalvs.sk/regzam/detail/17670?do=filterForm-submit&surname=litovkina&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5]

Odborná komunikácia v anglickom jazyku

 

Dr. phil. Mgr. Attila Mészáros (meszarosa@ujs.sk)

[https://www.portalvs.sk/regzam/detail/23169]

Odborná komunikácia v nemeckom jazyku

e) - Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam (s uvedením kontaktov).

https://pf.ujs.sk/documents/2022_03_Zoznam%20_tem_2022.03.25.pdf

f) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky školiteľov záverečných prác.

Je prístupný v Akademickom informačnom systéme UJS.


g) - Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu (meno a kontakt).

Mgr. Enikő Engel [121542@student.ujs.sk]

Mgr. Áron Fekete [118836@student.ujs.sk]

 

h) - Študijný poradca študijného programu (s uvedením kontaktu a s informáciou o prístupe k poradenstvu a o rozvrhu konzultácií).

Dr. habil. Barnabás Vajda, PhD. (vajdab@ujs.sk) , rozvrh konzultácií aktuálne v AIS

i) - Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami).

Študijný referent: Bc. Lilla Bartalos, bartalosl@ujs.sk

Kariérny poradca: Mgr. Norbert Istvánik, istvanikn@ujs.sk

Ubytovací referát: Mgr. Attila Duba, dubaa@ujs.sk

8. - Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) - Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).

Kapacita miestností. Počet miestností. Prednáškové miestnosti/posluchárne vybavené najnovšími IKT, vrátane tlmočníckeho zariadenia (Konferenčné centrum UJS , Hradná 2, KN)

1 x 350

1 x195

2 x 180

4 Seminárne miestnosti (Konferenčné centrum UJS, Hradná 2, KN)

1 x 40

1 x 30

2 x 20

Spolu - 110

4 Prednáškové miestnosti/posluchárne prezentačnou technikou (PF UJS, Bratislavská cesta 3322, KN)

1 x 100

3 x 50

Spolu - 250

4 Seminárne miestnosti technikou (PF UJS, Bratislavská cesta 3322, KN) pre klasické vyučovacie účely

1 x 45

1 x 40

1 x 34

1 x 32

2 x 30

3 x 25

Spolu - 286

9 Seminárne miestnosti technikou (PF UJS, Bratislavská cesta 3322, KN) - špecializované učebne na vyučovanie výtvarnej výchovy, hudobnej výchovy a matematiky

Výtv. vých. - 45

Hud. vých. – 42

Mat. - 30

Spolu - 117

3 Telocvičňa – veľká (Športové centrum UJS, Hradná 2, KN) Rozmerom (30m x 50m)

1 Telocvičňa – malá (Športové centrum UJS, Hradná 2, KN) Rozmerom (14m x 9,9m)

1 Posilňovňa (Športové centrum UJS, Hradná 2, KN) Rozmerom (16,8 m x 9,9m)

1 Kancelárie katedier zabezpečujúce ŠP

KPP - 7

KPD - 3

Počítačové učebne (Konferenčné centrum UJS, Hradná 2, KN) Spolu 29 počítačov

1 Počítačové učebne (PF UJS, Bratislavská cesta 3322, KN) Spolu 59 počítačov

3 Počítačové učebne (FEI UJS, Hradná 21, KN) Spolu 33 počítačov

2 Počítačové učebne technikou (Dôstojnícky pavilón, centrum mesta KN) Spolu 90 počítačov

3 Ďalšie možnosti prístupu k počítačom študentmi – Univerzitná knižnica UJS Spolu 29 počítačov

b) - Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).

Softvérové zabezpečenie počítačových učební resp. počítačov dostupných pre študentov UJS

Počítače v učebniach:

Pedagogická fakulta, počet 59 ks

Operačný systém: Windows 7 Professional

Softvér: Microsoft Office 2013, Matlab, 

Ďalší softvér: GeoGebra, Gimp, Blender,  

Konferenčné centrum, KINFO, počet 29ks

Operačný systém: Windows 10 Edu

Softvér: Microsoft Office 2016, Matlab, 

Ďalší softvér: GeoGebra, Gimp, Blender, Lazarus, Eclipse, JDK, Imagine, Dev-C++, Easy PHP

Fakulty ekonómie a informatiky, počet 33 ks

Operačný systém: Windows 10 Edu

Softvér: Microsoft Office 2016, Matlab, 

Ďalší softvér: GeoGebra, Gimp, Blender 

Dôstojnícky pavilón, počet 90ks

Operačný systém: Windows 10 Edu

Softvér: Microsoft Office 2016, Matlab, 

Ďalší softvér: GeoGebra, Gimp, Blender, Lazarus, Eclipse, JDK, Imagine, Dev-C++, Easy PHP   

Počet počítačov v knižnici: 29ks

Počítače HP All in One

Operačný systém: Windows 8 Professional

Softvér: Microsoft Office 2013

Prezentačná technika

V každej posluchárni v Konferenčnom centre (Hradná 2, KN)

projektor a zvuková technika - spolu 3 ks

počítače HP 6000 pripojené k prezentačnej technike – spolu 3 ks

Operačný systém: Windows 7 Professional

Softvér: Microsoft Office 2013

V každej seminárnej miestnosti vo všetkých budovách, kde prebieha vyučovanie je zabudovaný projektor s možnosťou pripojenia na počítač cez VGA port.

Prenosné počítače

Prenosné počítače na zapožičanie pre študentov – 120 ks

Operačný systém: Windows 7 Professional

Softvér: Microsoft Office 2013

Prenosné počítače pre pedagogických a administratívnych pracovníkov – 130 počítačov

Operačný systém: Windows 7 Professional, Windows 10 Professional

Softvér Microsoft Office 2010, Microsoft Office 2013, Microsoft Office 2016

c) - Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.

Pre potreby dištančného vzdelávania alebo vzdelávania kombinovanou formou univerzita má v prevádzke 4 servery s videokonferenčným systémom BigBlueButton. Alternatívnym nástrojom na dištančné vzdelávanie je aj platforma MS Teams, ako súčasť balíka Office 365 A1 for faculty, ktorá je k dispozícii pre všetkých učiteľov aj študentov. Ešte v roku 2015 bol na UJS vytvorený a zavedený do prevádzky e-learningový systém na báze open-source LMS Moodle. Tento systém bol v roku 2017 čiastočne integrovaný so systémom WeBWorK. Tento komplexný systém bol prevádzkovaný aj v roku 2019. Moodle aj naďalej ponúka možnosť zverejňovania študijných a pomocných materiálov k jednotlivým predmetom, možnosti zadávania domácich úloh a elektronického testovania vedomostí v autorizovanej zóne. WeBWorK k tomu dáva možnosť automatizovaného generovania, zadávania a vyhodnocovania matematických úloh. Popri možnosti káblového pripojenia, ktorá je k dispozícii v ŠD, UK a na iných vybraných miestach, majú študenti vo všetkých budovách UJS prístup na internet prostredníctvom WiFi siete. K pripojeniu k sieti je potrebná autentifikácia osoby (prihlasovacie meno a heslo). V roku 2016 bol zavedený centrálny tlačový systém, ktorý je dostupný aj pre študentov. Systém bol prevádzkovaný aj v roku 2019. Študenti majú možnosť pridávať kredit na svoje účty v pokladni UJS.

d) - Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie.

Nerelevantné.


e) - Charakteristika na možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia.

Podmienky poskytovania štipendií zo zdrojov rozpočtu ako aj z vlastných zdrojov UJS upravuje Štipendijný poriadok UJS. V priebehu štúdia UJS poskytuje svojim študentom aj stimulujúce prostredie. UJS efektívne riadi a prevádzkuje Študentské domovy UJS, kde zabezpečuje komfortné ubytovanie pre študentov univerzity, s vhodnými podmienkami pre kvalitné bývanie so zodpovedajúcim hygienickým štandardom a bezpečnosťou. Súčasťou areálu ŠD je multifunkčné ihrisko umožňujúce študentom zmysluplné trávenie voľného času a športovanie. UJS zabezpečuje študentom aj stravovanie v budove Konferenčného centra UJS. V Športovom centre Univerzity majú študenti možnosť športovania a realizácie ďalších voľnočasových aktivít. Cieľom univerzity je poskytnúť aj možnosti kultúrneho, spoločenského a duchovného vyžitia. Mladé talenty nájdu svoje uplatnenie v speváckom zbore Cantus Iuventus. Študenti majú možnosť navštevovať kaplnku zriadenú v ŠD Čajka.  

f) - Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania.

UJS svojim študentom ponúka zahraničné študijné mobility v rámci mobilitných programov Erasmus+, programu Makovecz, CEEPUS a rôznych odborných stáží z ponuky Inštitúcie Balassi (Mobilitné granty Ministerstva ľudských zdrojov MR). V súčasnosti UJS má 118 uzatvorených bilaterálnych zmlúv, memoránd a medziinštitucionálnych dohôd so 63 partnerskými inštitúciami v 15 krajinách Európy ako aj medziinštitucionálne dohody v partnerských krajinách mimo EU v rámci aktivity KA107. Úsek pre medzinárodné vzťahy v spolupráci s fakultami UJS pravidelne organizuje informačné Erasmus+ dni a workshopy, a ponúka možnosť osobnej alebo online konzultácie. Študentom UJS sú distribuované propagačné materiály, letáky a brožúry. Zároveň úsek pre medzinárodné vzťahy UJS pravidelne zverejňuje informácie o činnosti na internetovej stránke Erasmus+ UJS a hromadne zasiela informácie študentom, učiteľom a zamestnancom UJS prostredníctvom informačných nástrojov univerzity. Jazyková podpora pre študentov je zabezpečená prostredníctvom online nástroja jazykovej podpory OLS (On-line Linguistic Support) v rámci programu Erasmus+.

9. - Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a) - Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium.

Základným predpokladom prijatia uchádzača na doktorandské štúdium v Doktorandskom študijnom programe Didaktika dejepisu je absolvovanie magisterského štúdia v študijnom programe, na ktorý nadväzuje zvolený doktorandský študijný program, t.j Učiteľstvo histórie (jednoodborové štúdium), Učiteľstvo histórie (v kombinácii), alebo Pedagogika.

 

Okrem základných vedomostí v oblasti tak národných ako aj všeobecných dejín, od uchádzača sa očakávajú ako rámcové odborné predpoklady a schopnosti: i) silný bádateľský záujem o historické témy, ii) schopnosť vystupovať pred obecenstvom, a iii) kreativita pri tvorbe písomných vedeckých žánrov (štúdia, recenzia, atď.). Uchádzač, ktorý prichádza do doktorandského študijného programu Didaktika dejepisu zo školskej praxe učiteľa dejepisu, môže disponovať s výhodou cenných a priamych kontaktov s profesiou, a môže byť dobrým kandidátom pre prijatie do študijného programu.

 

Fakulta v rámci prijímacieho konania zohľadňuje výsledky dosiahnuté v magisterskom štúdiu. Podmienky na prijatie uchádzačov na návrh dekana fakulty schvaľuje Akademický senát fakulty.

 

Ďalšie podmienky prijatia na doktorandské štúdium: Súčasťou prijímacieho konania na fakultou otvárané doktorandské študijné programy je prijímacia skúška. Prijímacia skúška sa koná formou výberového konania pred komisiou menovanou dekanom PF UJS. Uchádzač na skúške preukazuje schopnosti samostatnej tvorivej činnosti v rámci daného študijného odboru a v súvislosti s témou dizertačnej práce, na ktorú sa hlási.

 

Rámcové kritéria prijímacieho konanie určuje Smernica rektora č. 3/2021 k prijímaciemu konaniu na doktorandské štúdium na Univerzite J. Selyeho.

b) - Postupy prijímania na štúdium.

Vo všeobecnosti platí, že pri prijímaní uchádzačov sa budú zohľadňovať aj doplňujúce aktivity, ktorými sú prezentácia predstavy o riešení vedeckého cieľa témy dizertačnej práce, na ktorú sa uchádzač prihlásil, dosiahnuté vynikajúce výsledky v súťažiach študentských vedeckých a odborných prác, rozsah vedeckej a odbornej publikačnej činnosti alebo riešenie závažných spoločenských úloh, ktorými prispeli k rozvoju odboru.

 

Uchádzač s absolvovaným študijným programom druhého stupňa vysokoškolského štúdia – maximálne 15 bodov

Študijné výsledky uchádzača – maximálne 10 bodov

Doterajšia odborná a publikačná činnosť uchádzača:

- za každú publikáciu z oblasti didaktiy dejepisu, evidovaných v databázach WoS alebo SCOPUS (zarátavajú sa aj publikácie z konferencií) – 15 bodov

- za každú publikáciu mimo WoS alebo SCOPUS – 5 bodov

Výsledky inej odbornej činnosti uchádzača, preukázané výsledky v súťažiach a pod.) - za každú inú preukázanú odbornú činnosť – 5 bodov

Hodnotenie návrhu projektu dizertačnej práce - maximálne 15 bodov

Prezentácia návrhu projektu práce - maximálne 25 bodov

Overenie znalosti svetového jazyka (anglický, nemecký, ruský) - maximálne 10 bodov

Minimálny počet bodov potrebných pre prijatie uchádzača – 55 bodov

 

O prijatí na štúdium rozhoduje dekan fakulty na základe odporúčania prijímacej komisie v súlade s podmienkami stanovenými pre prijatie.

c) - Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie.

Doktorandský študijný program Didaktika dejepisu beží od akademického roku 2019/2020, a doteraz sme realizovali tri prijímacie konania. Počet prijatých študentov podľa jednotlivých akademických rokov (v poradí denné + externé št.): Akademický rok 2019/2020: 2 + 1; Akademický rok 2020/2021: 1 + 1;  Akademický rok 2021/2022: 2 + 1. Všetky doteraz realizované prijímacie konania boli úspešné.

10. - Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a) - Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu.

Vzhľadom k malému počtu študentov v tomto študijnom programe, musíme sa spoliehať hlavne na verbálnu spätnú väzbu od študentov v rámci otvoreného dialógu. Možnosťou pre overovanie kvality činnosti doktorandov je anketa medzi tými študentskými skupinami, kde doktorandi vykonávajú svoju vyučovaciu činnosť. Overovanie sa uskutočňuje formou anonymnej ankety.

b) - Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Vzhľadom k malému počtu študentov v tomto študijnom programe, musíme sa spoliehať hlavne na verbálnu spätnú väzbu od študentov v rámci otvoreného dialógu. Možnosťou pre overovanie kvality činnosti doktorandov je anketa medzi tými študentskými skupinami, kde doktorandi vykonávajú svoju vyučovaciu činnosť. Overovanie sa uskutočňuje formou anonymnej ankety.

c) - Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Aj keď momentálne študijný program Didaktika dejepisu ešte nemá absolventov, môžeme konštatovať, že prakticky takmer každý jeden študent nášho programu má priame skúsenosti z oblasti školstva, pričom po skončení študijného programu sú rozhodnutí pôsobiť ako aktívni učitelia dejepisu alebo učitelia experti-výskumníci.

11. - Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu
(napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne).

Štipendijný poriadok UJS dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2018, číslo 2

Smernica rektora 5/2013  o študentskej vedeckej odbornej činnosti UJS,  dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2021, číslo 5)


Smernica rektora UJS č. 10/2010 o zásadách požičiavania prenosných počítačov študentom (v znení dodatku č. 1), dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/ Vnútorné akty riadenia, rok 2011, číslo 7)


Smernica rektora č. 1/2021 Školné a poplatky spojené so štúdiom na Univerzite J. Selyeho na akademický rok 2021/2022, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2021, číslo 6.


Smernica Č. 9/2020, ktorou sa vydáva Domový a ubytovací poriadok ŠD UJS, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2020, číslo 29.


Imatrikulačný a promočný poriadok UJS (2015), dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2015, číslo 5.


Smernica č. 8/2016 O vydávaní dokladov o absolvovaní štúdia na UJS, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2016, číslo 10.


Smernica rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok, Univerzitnej knižnice UJS, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2014, číslo 2.


Štatút študentskej samosprávy, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2010, číslo 8.


Smernice rektora Č. 3/2014 o organizovaní zahraničných mobilít študentov, učiteľov a zamestnancov v rámci programu Erasmus+ na UJS, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2018, číslo 10


Smernica rektora č. 7/2016 o študentoch so špecifickými potrebami a o pôsobnosti koordinátora UJS pre študentov so špecifickými potrebami, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2016, číslo 9


Smernica rektora č. 6/2016 o slobodnom prístupe k informáciám dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2016, číslo 8