DOKUMENT
Študijný program PHPed22 - Pedagogika
Štúdium Stupeň - III. - tretí stupeň, forma - externá, typ - jednoodborové štúdium
Typ dokumentu Opis študijného programu
Názov vysokej školy Univerzita J. Selyeho
Sídlo vysokej školy Bratislavská cesta 3322, 94501 Komárno
Názov fakulty Pedagogická fakulta
Sídlo fakulty Bratislavská cesta 3322, 945 01 Komárno
Orgán vysokej školy na schvaľovanie študijného programu:
Rada systému zabezpečenia kvality vzdelávania na UJS
Dátum schválenia študijného programu alebo úpravy študijného programu:
03.02.2022
Dátum ostatnej zmeny opisu študijného programu:
03.10.2022
1. - Základné údaje o študijnom programe
a) - Názov študijného programu a číslo podľa registra študijných programov.
Doktorandský študijný program Pedagogika, kód študijného programu 184613
b) - Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania.
Tretí stupeň vysokoškolského štúdia, 864
c) - Miesto/-a uskutočňovania študijného programu.
Komárno, Pedagogická fakulta UJS
d) - Názov a číslo študijného odboru, v ktorom sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, alebo kombinácia dvoch študijných odborov, v ktorých sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, ISCED-F kódy odboru/ odborov.
38 Učiteľstvo a pedagogické vedy
e) - Typ študijného programu: akademicky orientovaný, profesijne orientovaný; prekladateľský, prekladateľský kombinačný (s uvedením aprobácií); učiteľský, učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií); umelecký, inžiniersky, doktorský, príprava na výkon regulovaného povolania, spoločný študijný program, interdisciplinárne štúdiá.
Doktorandský
Udeľovaný akademický titul za menom.
PhD.
g) - Forma štúdia.
externá
i) - Jazyk alebo jazyky, v ktorých sa študijný program uskutočňuje.
Maďarský jazyk, Slovenský jazyk
j) - Štandardná dĺžka štúdia vyjadrená v akademických rokoch.
Štyri akademické roky
k) - Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov.
Na študijný program plánujeme prijať 3 študentov externej formy štúdia
2. - Profil absolventa a ciele vzdelávania
a) - Vysoká škola popíše ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania.

Absolvent disponuje systematickým, uceleným a komplexným súborom vedomostí v oblasti pedagogickej vedy, teórie a praxe, vrátane širších filozofických, socio-kultúrnych, historicko-spoločenských a pedagogicko-psychologických kontextov. Hlboké poznanie metód a postupov pedagogických vied a metód pedagogického výskumu na úrovni zodpovedajúcej medzinárodným kritériám dokáže využívať na identifikovanie, analyzovanie a riešenie edukačných problémov, na aktívne získavanie nových znalostí a informácií, ich kritickú analýzu, ich využívanie v teoretických a praktických aplikáciách pre rozvoj pedagogických vied. Absolvent je schopný iniciovať, projektovať, manažovať (obsahovo, personálne aj organizačne) a hodnotiť riešenia koncepčných problémov v štátnej správe v školstve a osvete. Absolvent v procese permanentného sebavzdelávania dokáže tvorivo využívať vedomostný potenciál na posúdenie a modifikovanie vlastnej odbornej činnosti z hľadiska sociálnych, etických a environmentálnych kritérií. Dokáže tvorivo využívať relevantné odborné znalosti a profesionálne vykonávať prácu v aplikovanom pedagogickom výskume, prácu koncepčného a programového pracovníka v štátnej správe školstva a osvety.

b) - Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov.

Absolvent doktorandského štúdia môže nájsť uplatnenie ako pedagogický alebo vedecko-výskumný pracovník v univerzitných, akademických a iných vzdelávacích, vedecko-výskumných, prognostických, štatistických inštitúciách i európskeho charakteru. Dokáže profesionálne vykonávať prácu vysokoškolského učiteľa, prácu v teoretickom aj v aplikovanom výskume, prácu inovatívne koncepčného, programového pracovníka, evalvátora v štátnej správe v školstve a osvete. Uplatnenie môže nájsť aj ako učiteľ regionálneho školstva v zmysle zákona 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch.

Absolventi študijného programu pri posudzovaní ich uplatniteľnosti na trhu práce budú spadať do kategórie "011 Vzdelávanie" podľa medzinárodnej štandardnej klasifikácie (International Standard Classification of Education: Fields of Education and Training 2013)


c) - Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania.

Vzhľadom na doktorandský študijný program nerelevantné

3. - Uplatniteľnosť
a) - Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu.

Vzhľadom na doktorandský študijný program nerelevantné

b) - Prípadne uviesť úspešných absolventov študijného programu.

Vzhľadom na doktorandský študijný program nerelevantné

c) - Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba).

Jedná sa o nový študijný program


4. - Štruktúra a obsah študijného programu
a) - Vysoká škola popíše pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe.

Štúdium doktorandského študijného programu sa skladá z troch častí:

  1. z časti študijnej (prednášky, semináre a samostatné štúdium),
  2. z časti vedeckej (vedecko-výskumná, publikačná činnosť) a
  3. z časti pedagogickej (vyučovanie a príbuzné činnosti).

Študijný program Pedagogika v treťom stupni vysokoškolského štúdia je organickou súčasťou študijného odboru Učiteľstvo a pedagogické vedy. Má poskytnúť vedecké vzdelanie potrebné pre výskum v oblasti pedagogickej teórie a praxe a súvzťažných disciplín na všetkých stupňoch vzdelávania vrátane vzdelávania dospelých, ako i jeho aplikácie do školskej i mimoškolskej praxe.

Doktorandský študijný program sleduje

v študijnej časti:

- prehlbovanie znalostí študentov o aktuálnych filozofických, socio-kultúrnych, pedagogicko-psychologických, historicko-spoločenských súvislostiach výchovy a vzdelávania a spôsoboch ich riešenia, a

- prehlbovanie znalostí študentov z edukačných vied, informácií a poznatkov o najnovšom stave a výsledkoch vedeckého bádania v oblasti pedagogických a príbuzných vied a to v medzinárodnom ponímaní,

vo vedeckej časti:

- vedenie študenta k vnímaniu a riešeniu pedagogického, vedeckého problému z odboru,

- rozvíjať schopnosti študenta pri dodržiavaní etických zásad a vedeckého jazyka formulovať vlastné závery vedeckej práce, kvalifikovane ich komunikovať, diskutovať o nich a prezentovať ich na vedeckých konferenciách, publikovať vo vedeckých časopisoch.

Konkrétny spôsob foriem výučby, jej kritérií a požadovaných cieľov je podrobnejšie rozpísaný pre každý predmet predloženého študijného programu, čo poskytuje aj informačný list predmetu.

Študent doktorandského študijného programu si v rámci plnenia náležitostí študijného programu, resp. jeho kompletného absolvovania a získania potrebného minimálneho počtu kreditov a za pomoci školiteľa vytvára vlastný študijný plán, v ktorom:

- samostatnými aktivitami rieši zadaný vedecký problém z odboru (tému dizertačnej práce),

- seminárnou formou a prostredníctvom individuálneho vedenia svojho školiteľa vyhodnocuje získavané odborné a vedecké informácie, osvojuje si štandardné metódy a formy vedeckovýskumnej činnosti,

- podieľa sa na výučbe predmetov na prvom stupni vysokoškolského vzdelávania v odbore Učiteľstvo a pedagogické vedy. 

b) - Vysoká škola zostaví odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu.

Študijný program: PHPed - Pedagogika - (Jednoodborové štúdium, doktorandský III. st., externá forma)

Študijný odbor: 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy.

Študijný plán je dostupný v Akademickom informačnom systéme UJS


c) - V študijnom pláne spravidla uvedie:

V študijnej časti študent absolvuje povinné predmety, vyberá si predmety spomedzi povinne voliteľných a výberových predmetov. Študentovi sa udeľujú kredity za absolvovanie predmetov vo vedeckej časti študijného plánu. Študent absolvuje štátnicové predmety: písomnú časť dizertačnej skúšky, ústnu časť dizertačnej skúšky, dizertačnú prácu a jej obhajobu. 

-      v študijnom programe vyznačí profilové predmety príslušnej cesty v štúdiu (špecializácie),

Profilovými predmetmi sú: Systém a paradigmy pedagogických vied, Metodológia pedagogického výskumu, Teória a dejiny pedagogického myslenia, Neuropedagogické aspekty edukácie, Vedecké aspekty predškolskej a elementárnej edukácie, Výzvy odborovej pedagogiky, Biodromálna edukácia, Matematicko-štatistické metódy v pedagogickom výskume, Metodológia kvalitatívneho výskumu, Školsko-manažérske aspekty edukácie, Pedagogická intervencia a evalvácia, Práca s pedagogickými prameňmi, Textológia a vedecko-pedagogická interpretácia, Odborná komunikácia v anglickom/nemeckom jazyku. Súčasťou doktorandského študijného programu sú aj predmety vedeckej časti štúdia.

-      pre každú vzdelávaciu časť/ predmet definuje výstupy vzdelávania a súvisiace kritériá a pravidlá ich hodnotenia tak, aby boli naplnené všetky vzdelávacie ciele študijného programu (môžu byť uvedené len v Informačných listoch predmetov v časti Výsledky vzdelávania a v časti Podmienky absolvovania predmetu),

 

V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov sú jednoznačne opísané požiadavky na ich absolvovanie, ako aj učebné výstupy (podrobne charakterizované výstupy vedomostí, zručností, postojov a autonómie), ktoré nadobudne absolvent po absolvovaní vzdelávacej časti/predmetu.

 

-      prerekvizity, korekvizity a odporúčania pri tvorbe študijného plánu,

 

Nadväznosť jednotlivých profilových predmetov jednoznačne definuje prerekvizity predmetov študijného programu. Predmet „Teória a dejiny pedagogického myslenia“ je podmienený absolvovaním predmetu „Systém a paradigmy pedagogických vied“.

Predmety „Matematicko-štatistické metódy v pedagogickom výskume“ alebo „Metodológia kvalitatívneho výskumu“ sú podmienené absolvovaním predmetu „Metodológia pedagogického výskumu“. Predmety „Textológia a vedecko-pedagogická interpretácia“ a „Práca s pedagogickými prameňmi“ sú podmienené absolvovaním predmetu „Metodológia pedagogického výskumu“.

Prerekvizitami predmetov štátnej skúšky sú profilové predmety a absolvovanie povinných vzdelávacích častí/ predmetov študijného programu.

 

-      pre každú vzdelávaciu časť študijného plánu/predmet stanoví používané vzdelávacie činnosti (prednáška, seminár, cvičenie, záverečná práca, projektová práca, laboratórne práce, stáž, exkurzia, terénne praktikum, odborná prax, štátna skúška a ďalšie, prípadne ich kombinácie) vhodné na dosahovanie výstupov vzdelávania,

V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov je jednoznačne deklarovaná vzdelávacia činnosť, ktorou PF UJS zabezpečuje dosahovanie očakávaných výstupov vzdelávania.

Vo väčšine prípadov vzdelávacích častí/predmetov sa uprednostňuje vzdelávacia činnosť – prednáška alebo seminár, avšak vzhľadom aj na aktuálnu epidemiologickú situáciu považujeme za potrebné a prirodzené dané činnosti uskutočniť aj formou online činností.

V prípade vzdelávacích častí/predmetov, ktoré vyžadujú výskumné aktivity v širších oblastiach, považujeme za vhodné riešiť formou výskumných pobytov.

Vzdelávacie formy, ako je záverečná práca, projektová práca sú prirodzenými formami vzdelávacej prípravy absolventa na dizertačný projekt a dizertačnú prácu.

 

-      metódy, akými sa vzdelávacia činnosť uskutočňuje – prezenčná, dištančná, kombinovaná (v súlade s Informačnými listami predmetov),

 

V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov sú jednoznačne deklarované metódy vzdelávania, ako „prezenčné“.

 

-      osnovu/ sylaby predmetu,

 

Osnovy v informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov, ktoré sú väčšinou realizované formou prednášok resp. seminárov.

 

-      pracovné zaťaženie študenta („rozsah“ pre jednotlivé predmety a vzdelávacie činnosti samostatne),

 

Pri príprave vzdelávacích častí/predmetov predkladaného študijného programu sme zohľadnili pracovné zaťaženie študentov, v súlade s ECTS, a to v závislosti od pridelených kreditov a časového rozsahu v akom sa vzdelávanie uskutoční.

 

-      kredity pridelené každej časti na základe dosahovaných výstupov vzdelávania a súvisiaceho pracovného zaťaženia,

 

V prípade vzdelávacích častí/predmetov s vyššími kreditmi, kde hodinová dotácia prezenčnej výučby nebola v súlade s pracovným zaťažením študenta, sú deklarované učebné úlohy, zadania, výstupy, ktoré rieši študent riadeným samoštúdiom pod vedením učiteľa, a následným preukázaním vedomostí resp. zručností, ktoré boli vopred stanovené vo formulácii zadaní.

 

-      osobu zabezpečujúcu predmet (alebo partnerskú organizáciu a osobu) s uvedením kontaktu,

 

Ambrus Attila Józsefné Kéri Katalin, Prof., Dr., DSc. (kerik@ujs.sk), prof. Dr. Józsa Krisztián (jozsak@ujs.sk), PhD., prof. Dr. Németh András, DSc.(nemetha@ujs.sk), prof. dr. Tóth Péter (tothp@ujs.sk), PhD., Mészáros Attila, dr. phil. (meszarosa@ujs.sk), dr. habil. PaedDr. Kinga Horváth, PhD. (horvathki@ujs.sk), doc. Dr. univ. Agáta Csehiová, PhD. (csehiovaa@ujs.sk), dr. habil. PaedDr. Nagy Melinda, PhD. (nagym@ujs.sk), dr. habil. Kopp Erika, PhD. (koppe@ujs.sk), dr. habil. Tóthné Litovkina Anna, PhD. (litovkinaa@ujs.sk)

 

-      učiteľov predmetu (alebo podieľajúce sa partnerské organizácie a osoby) (môžu byť uvedené aj v IL predmetov),

 

V informačných listoch vzdelávacích častí/predmetov sú uvedení zodpovední vyučujúci.

Ambrus Attila Józsefné Kéri Katalin, Prof., Dr., DSc. (kerik@ujs.sk), prof. Dr. Józsa Krisztián (jozsak@ujs.sk), PhD., prof. Dr. Németh András, DSc.(nemetha@ujs.sk), prof. dr. Tóth Péter (tothp@ujs.sk), PhD., Mészáros Attila, dr. phil. (meszarosa@ujs.sk), dr. habil. PaedDr. Kinga Horváth, PhD. (horvathki@ujs.sk), doc. Dr. univ. Agáta Csehiová, PhD. (csehiovaa@ujs.sk), dr. habil. PaedDr. Nagy Melinda, PhD. (nagym@ujs.sk), dr. habil. Kopp Erika, PhD. (koppe@ujs.sk), dr. habil. Tóthné Litovkina Anna, PhD. (litovkinaa@ujs.sk).


 

-      miesto uskutočňovania predmetu (ak sa študijný programu uskutočňuje na viacerých pracoviskách).

PF UJS, Komárno

d) - Vysoká škola uvedie počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia.
Na obhajobu dizertačnej práce sa môže doktorand prihlásiť vtedy, keď získal minimálne 150 kreditov. Na obhajobu dizertačnej práce sa doktorand prihlasuje spravidla do štyroch rokov od začiatku štúdia (doktorand v externej forme štúdia). Dizertačná práca je záverečnou prácou, spolu s obhajobou dizertačnej práce sa považuje za jeden predmet. Po obhájení dizertačnej práce získa doktorand študijného programu Pedagogika 30 kreditov. Ciele a organizáciu záverečnej práce upravujú vnútorné predpisy: Študijný poriadok Univerzity J. Selyeho, Všeobecné zásady doktorandského štúdia Univerzity J. Selyeho, Smernica rektora o úprave, registrácii, sprístupnení a archivácii záverečných prác na Univerzite J. Selyeho a bližšie konkretizujú Smernice dekana. Dizertačná práca má charakter pôvodnej vedeckej práce. Dizertačná práca (bez príloh) by nemala presiahnuť 170 strán. Podmienkou podania žiadosti o povolenie obhajoby dizertačnej práce, okrem uvedených náležitostí je preukázanie publikačného výstupu minimálne v kategórii A- podľa štandardov pre študijné programy v študijnom odbore Učiteľstvo a pedagogické vedy.
e) - Vysoká škola pre jednotlivé študijné plány uvedie podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre:

Počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia za povinné predmety v študijnej časti: 30. Počet kreditov za povinne voliteľné predmety a za voliteľné, alebo výberové predmety v študijnej časti: min. 30. Počet kreditov za vedeckú časť: min. 70. Počet kreditov za štátnicové predmety: písomná časť dizertačnej skúšky 10, ústna časť dizertačnej skúšky: 10. Počet kreditov za dizertačnú prácu a jej obhajobu: 30. 

f) - Vysoká škola popíše pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu.

Pravidlá, kritériá a metódy hodnotenia sú transparentné, učiteľom vopred komunikované, uvedené v jednotlivých informačných listoch predmetov. V podmienkach na absolvovanie predmetov sú jasne deklarované študijné a iné povinnosti študenta počas dosahovania cieľov vzdelávania, forma plnenia študijných povinností a kritériá hodnotenia čiastkových výstupov, produktov. Výsledky hodnotenia študentov sú zaznamenané, dokumentované a archivované. Pravidlá a postupy procesu hodnotenia sú deklarované v Študijnom poriadku UJS (úplné znenie s dodatkami), vo Všeobecných zásadách doktorandského štúdia UJS (2013), a v Smernici dekana č. 2/2017 o Kritériách hodnotenia dizertačnej práce a jej obhajoby na PF UJS.

 

V priebehu vyučovania študenti dostávajú od učiteľa spätnú väzbu a priestor na opravu chýb, ako aj usmernenie k ich odstráneniu a dosiahnutiu stanoveného cieľa. Študenti majú možnosť dozvedieť sa svoje vlastné hodnotenie priebežné formatívne pri konzultácii s vyučujúcim a sumatívne cez AIS, resp. cez platformu Moodle. 

Študenti majú možnosť využiť konzultačné hodiny vyučujúcich počas každého semestra štúdia. Študenti majú prístup ku konzultáciám vyučujúcich, kde príklady dobrej praxe ukazujú, že študenti využívajú konzultačné hodiny k napredovaniu a dosiahnutiu lepších výsledkov.

V prípade neúspešného splnenia vzdelávacích predpokladov, študenti majú prístup k minimálne jednému riadnemu a dvom opravným termínom, majú možnosť podstúpenia aj komisionálnej skúšky absolvovanej v rámci troch termínov. Uvedené predpisy sú deklarované v Študijnom poriadku UJS ako aj ďalšie postupy a pravidlá vzťahujúce na kredity, ich zhromažďovanie a prenos. Administratívnu kontrolu štúdia v akademickom informačnom systéme vykoná Študijné oddelenie podľa postupov opísaných v Študijnom poriadku UJS.



g) - Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.

Študijný poriadok UJS jednoznačne opisuje postupy a pravidlá na získavanie kreditov, ich zhromažďovanie a prenos, čo je v súlade s Európskym systémom transferu kreditov. Podobne sú definované pravidlá a postupy uznávania absolvovania predmetov na inej vysokej škole.

h) - Vysoká škola uvedie témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam).

https://pf.ujs.sk/documents/T%C3%A9my%20dokt.%20diz.%20pr%C3%A1c%20PED%202022-23%20-%20SK%20-%20PDF.pdf

 


i) - Vysoká škola popíše alebo sa odkáže na:

Pravidlá a postupy na zadávanie, spracovanie, oponovanie, obhajoby a hodnotenie dizertačných prác sú deklarované a formulované Študijnom poriadku UJS

https://ais2.ujs.sk/ais/files/1612789385631.PDF?appId=2039328259&contentType=application/pdf&antiCache=-58345437422000&file=1612789385631.PDF), v Pravidlách schvaľovania školiteľov doktorandského štúdia (dostupné z AIS UJS Dokumenty/Pedagogická fakulta - legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2017, číslo 1)

(https://ais2.ujs.sk/ais/files/1612789605219.PDF?appId=2039328259&contentType=application/pdf&antiCache=-58345437202000&file=1612789605219.PDF), vo Všeobecných zásadách doktorandského štúdia UJS (2013), (dostupné z AIS UJS Dokumenty/Pedagogická fakulta - legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2013, číslo 6) –

https://ais2.ujs.sk/ais/files/1612791425264.PDF?appId=2039328259&contentType=application/pdf&antiCache=-58345435382000&file=1612791425264.PDF) a v Smernici dekana č. 2/2017 o Kritériách hodnotenia dizertačnej práce a jej obhajoby na PF UJS (dostupné z AIS UJS Dokumenty/Pedagogická fakulta - legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2017, číslo 2).

-      možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov,

Do študijného plánu doktorandského študijného programu je zakomponovaný povinne voliteľný predmet Študijný/výskumný pobyt, ktorým deklarujeme podporu domácej aj zahraničnej mobility študentov. Študijný poriadok UJS jednoznačne opisuje postupy a pravidlá na získavanie kreditov, ich zhromažďovanie a prenos, čo je v súlade s Európskym systémom transferu kreditov. Podobne sú definované pravidlá a postupy uznávania absolvovania predmetov na inej vysokej škole.

V záujme zvyšovania podielu účastníkov na Erasmus+ mobilitách Úsek pre medzinárodné vzťahy v spolupráci s fakultami UJS pravidelne organizuje informačné Erasmus+ dni a workshopy, a ponúka možnosť osobnej alebo online konzultácie. Študentom UJS sú distribuované propagačné materiály a pravidelne sú zverejňované informácie prostredníctvom informačných nástrojov univerzity.

Pravidlá a postupy sú sformulované v Smernici rektora č. 3/2014 o organizovaní zahraničných mobilít študentov, učiteľov a zamestnancov v rámci programu Erasmus+ na UJS.

-      pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov,

Vysoká škola v študijnom programe uplatňuje pravidlá a nástroje zabezpečenia výstupnej integrity a prevencie plagiátorstva a ďalších akademických podvodov. V zmysle Štatútu UJS plagiátorstvo sa považuje za priestupok a je predmetom disciplinárneho konania. Vysoká škola identifikuje porušenia výskumnej integrity, plagiátorstvo a akademické podvody a realizuje opatrenia, ktoré zaručia, že porušenie týchto pravidiel nie je zlučiteľné so získaním akademického titulu. Pravidlá a postupy sú opísané v Štatúte PF UJS, Etickom kódexe UJS a Disciplinárnom poriadku pre študentov.

-      postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami,

V súlade so súčasným trendom univerzita systematizovane vyhľadáva a oslovuje študentov so špecifickými potrebami a eviduje pozorovateľný nárast týchto študentov. Študenti so špecifickými potrebami majú nárok podľa ich špecifických potrieb na podporné služby. Pravidlá a postupy sú opísané v Smernici rektora č. 7/2016 o študentoch so špecifickými potrebami a o pôsobnosti koordinátora UJS pre študentov so špecifickými potrebami. 


-      postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta.

 

Podľa Štatútu UJS študent sa stáva členom akademickej obce zápisom na štúdium niektorého zo študijných programov uskutočňovaných UJS, alebo jej fakultou. Ako člen akademickej obce na základe Štatútu UJS má právo obracať sa s návrhmi, pripomienkami a sťažnosťami na akademické samosprávne orgány – postupy a pravidlá ktorých sú definované v ich legislatívnych dokumentoch. Študenti študijného programu majú k dispozícii efektívne mechanizmy preskúmavania podnetov, ktorými sa domáhajú ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov, o ktorých sa domnievajú, že boli porušené, alebo poukazujú na konkrétne nedostatky v činnosti alebo v nečinnosti vysokej školy. Preskúmavanie podnetov je transparentné a uskutočňuje sa za účasti zástupcov študentov. Podávateľom podnetov je poskytovaná spätná väzba o výsledkoch preskúmania podnetov a o prijatých opatreniach.


5. - Informačné listy predmetov študijného programu
V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.

Informačné listy vzdelávacích častí/predmetov predkladaného študijného programu boli spracované do štruktúry podľa prílohy č. 1 k vyhláške MŠVVaŠ SR č. 155/2013 Z. z., ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška MŠVVaŠ SR č. 614/2002 Z. z. o kreditovom systéme štúdia.


6. - Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
(alebo hypertextový odkaz).

https://www.ujs.sk/sk/studium/harmonogram-akademickeho-roka.html#harmonogram-%C5%A1t%C3%BAdia-ujs-v-akademickom-roku-2022-2023

7. - Personálne zabezpečenie študijného programu
a) - Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu (s uvedením funkcie a kontaktu).

Ambrus Attila Józsefné Kéri Katalin, Prof., Dr., DSc. (vysokoškolský učiteľ na funkčnom mieste profesor, kerik@ujs.sk)


b) - Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu s priradením k predmetu s prepojením na centrálny Register zamestnancov vysokých škôl, s kontaktom (môžu byť uvedení aj v študijnom pláne).

Ambrus Attila Józsefné Kéri Katalin, Prof., Dr., DSc., https://www.portalvs.sk/regzam/detail/32944, kerik@ujs.sk, Teória a dejiny pedagogického myslenia, Metodológia kvalitatívneho výskumu


Csehiová Agáta, doc. Dr. univ., PhD., https://www.portalvs.sk/detail/10541, csehiovaa@ujs.sk, Práca s pedagogickými prameňmi, Textológia a vedecko-pedagogická interpretácia

 

Horváth Kinga, dr. habil., PaedDr., PhD. https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15605,, horvathki@ujs.sk, Školsko-manažérske aspekty edukácie

 

Józsa Krisztián, Prof. dr. habil., PhD., https://www.portalvs.sk/regzam/detail/30839?do=filterForm-submit&name=kriszti%C3%A1n&surname=j%C3%B3zsa&university=725000000&sort=surname&employment_state=no&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5

jozsak@ujs.sk, Metodológia pedagogického výskumu, Vedecké aspekty predškolskej a elementárnej edukácie, Pedagogická intervencia a evalvácia, Matematicko-štatistické metódy v pedagogickom výskume

 

Nagy Melinda, Dr. habil., PaedDr., PhD., https://www.portalvs.sk/regzam/?do=filterForm-submit&name=Melinda&surname=nagy&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5, nagym@ujs.sk, Neuropedagogické aspekty edukácie, Interkultúrne a menšinové kompetencie

 

Németh András, Prof. Dr. DSc., https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15555, nemetha@ujs.sk, Systém a paradigmy pedagogických vied, Metodológia kvalitatívneho výskumu

 

Tóth Péter, prof., Dr., PhD., https://www.portalvs.sk/regzam/detail/27477?do=filterForm-submit&university=725000000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5, tothp@ujs.sk, Metodológia pedagogického výskumu, Matematicko-štatistické metódy v pedagogickom výskume, Výzvy odborovej pedagogiky, Neuropedagogické aspekty edukácie, Metakognícia a autoregulatívna reflexia 

 

Kopp Erika, dr. habil., PhD., https://www.portalvs.sk/regzam/detail/38873, koppe@ujs.sk, Biodromálna edukácia 



c) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.

Je prístupný v Akademickom informačnom systéme

d) - Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).

Ambrus Attila Józsefné Kéri Katalin, Prof., Dr., DSc., https://www.portalvs.sk/regzam/detail/32944, kerik@ujs.sk, Teória a dejiny pedagogického myslenia, Metodológia kvalitatívneho výskumu


Csehiová Agáta, doc. Dr. univ., PhD., https://www.portalvs.sk/detail/10541, csehiovaa@ujs.sk, Práca s pedagogickými prameňmi, Textológia a vedecko-pedagogická interpretácia

 

Horváth Kinga, dr. habil., PaedDr., PhD. https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15605,, horvathki@ujs.sk, Školsko-manažérske aspekty edukácie

 

Józsa Krisztián, Prof. dr. habil., PhD., https://www.portalvs.sk/regzam/detail/30839?do=filterForm-submit&name=kriszti%C3%A1n&surname=j%C3%B3zsa&university=725000000&sort=surname&employment_state=no&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5

jozsak@ujs.sk, Metodológia pedagogického výskumu, Vedecké aspekty predškolskej a elementárnej edukácie, Pedagogická intervencia a evalvácia, Matematicko-štatistické metódy v pedagogickom výskume

 

Nagy Melinda, Dr. habil., PaedDr., PhD., https://www.portalvs.sk/regzam/?do=filterForm-submit&name=Melinda&surname=nagy&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5, nagym@ujs.sk, Neuropedagogické aspekty edukácie, Interkultúrne a menšinové kompetencie

 

Németh András, Prof. Dr. DSc., https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15555, nemetha@ujs.sk, Systém a paradigmy pedagogických vied, Metodológia kvalitatívneho výskumu

 

Tóth Péter, prof., Dr., PhD., https://www.portalvs.sk/regzam/detail/27477?do=filterForm-submit&university=725000000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5, tothp@ujs.sk, Metodológia pedagogického výskumu, Matematicko-štatistické metódy v pedagogickom výskume, Výzvy odborovej pedagogiky, Neuropedagogické aspekty edukácie, Metakognícia a autoregulatívna reflexia 

 

Kopp Erika, dr. habil., PhD., https://www.portalvs.sk/regzam/detail/38873, koppe@ujs.sk, Biodromálna edukácia


Tóthné Litovkina Anna, dr. habil., PhD., https://www.portalvs.sk/regzam/detail/17670?do=filterForm-submit&surname=litovkina&university=725000000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5, litovkinaa@ujs.sk, Odborná komunikácia v anglickom jazyku

 

Mészáros Arttila, dr. phil meszarosa@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15496 Odborná komunikácia v nemeckom jazyku





e) - Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam (s uvedením kontaktov).
f) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky školiteľov záverečných prác.

Je prístupný v Akademickom informačnom systéme UJS.


g) - Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu (meno a kontakt).

Neaktuálne

h) - Študijný poradca študijného programu (s uvedením kontaktu a s informáciou o prístupe k poradenstvu a o rozvrhu konzultácií).

Csehiová Agáta, doc. Dr. univ., PhD., csehiovaa@ujs.sk, rozvrh konzultácií aktuálne v AIS


i) - Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami).

Študijný referent: Bc. Lilla Bartalos bartalosl@ujs.sk

Kariérny poradca: Mgr. Norbert Istvánik, istvanikn@ujs.sk

Ubytovací referát: Mgr. Attila Duba, dubaa@ujs.sk 

8. - Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) - Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).

Predstavenie Univerzity J. Selyeho a jej technického vybavenia je dostupné na: https://www.youtube.com/watch?v=1IvvlL0ynKg

Virtuálna prechádzka univerzitou je možná: http://ujs.sk/virtualtour/SJE.html  

Softvérové zabezpečenie počítačových učební resp. počítačov dostupných pre študentov UJS

Počítače v učebniach:

Pedagogická fakulta, počet 59 ks

·        Operačný systém: Windows 7 Professional

·        Softvér: Microsoft Office 2013, Matlab, 

·        Ďalší softvér: GeoGebra, Gimp, Blender,  

Konferenčné centrum, KINFO, počet 29ks

·        Operačný systém: Windows 10 Edu

·        Softvér: Microsoft Office 2016, Matlab, 

·        Ďalší softvér: GeoGebra, Gimp, Blender, Lazarus, Eclipse, JDK, Imagine, Dev-C++, Easy PHP

Fakulty ekonómie a informatiky, počet 33 ks

·        Operačný systém: Windows 10 Edu

·        Softvér: Microsoft Office 2016, Matlab, 

·        Ďalší softvér: GeoGebra, Gimp, Blender 

Dôstojnícky pavilón, počet 90ks

·        Operačný systém: Windows 10 Edu

·        Softvér: Microsoft Office 2016, Matlab, 

·        Ďalší softvér: GeoGebra, Gimp, Blender, Lazarus, Eclipse, JDK, Imagine, Dev-C++, Easy PHP   

Počet počítačov v knižnici: 29ks

·        Počítače HP All in One

·        Operačný systém: Windows 8 Professional

·        Softvér: Microsoft Office 2013

Prezentačná technika

V každej posluchárni v Konferenčnom centre (Hradná 2, KN)

·        projektor a zvuková technika - spolu 3 ks

·        počítače HP 6000 pripojené k prezentačnej technike – spolu 3 ks

·        Operačný systém: Windows 7 Professional

·        Softvér: Microsoft Office 2013

V každej seminárnej miestnosti vo všetkých budovách, kde prebieha vyučovanie je zabudovaný projektor s možnosťou pripojenia na počítač cez VGA port.

Prenosné počítače

Prenosné počítače na zapožičanie pre študentov – 120 ks

·        Operačný systém: Windows 7 Professional

·        Softvér: Microsoft Office 2013

Prenosné počítače pre pedagogických a administratívnych pracovníkov – 130 počítačov

·        Operačný systém: Windows 7 Professional, Windows 10 Professional

·        Softvér Microsoft Office 2010, Microsoft Office 2013, Microsoft Office 2016

Univerzitné terminály v budovách UJS

 Univerzitné terminály LENOVO pre študentov - 70 ks

·        Operačný systém: Windows 7 Professional

·        Softvér: Microsoft Office 2010

Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia je dostupná na webovej stránke fakulty (http://pf.ujs.sk/sk/struktura/katedra-predskolskej-a-elementarnej-pedagogiky.html#infra%C5%A1trukt%C3%BAra-%C5%A1tudijn%C3%A9ho-programu)



b) - Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).

Knižnica umožňuje prezenčný prístup k študijnej literatúre pre študijný program, a to najmenej v rozsahu povinnej literatúry uvedenej v informačných listoch predmetov. V súčasnosti UK UJS eviduje viac ako 12 206 titulov týkajúcich sa pedagogiky, didaktiky a psychológie predloženého študijného programu. V univerzitnej knižnici sa používa knižničný informačný systém DAWINCI, ktorý je moderný knižnično-informačný systém, integrujúci najnovšie prvky z oblasti serverových aplikácií, databázových systémov, dokumentového manažmentu a v spojení s poznatkami a skúsenosťami knižníc ich pretavuje do komplexného multimediálneho knižničného a informačného systému. Od roku 2006 využíva aj UK UJS na správu knižničného fondu, riadenie výpožičiek a evidenciu publikačnej činnosti tento knižničný informačný systém. Systém poskytuje používateľom prístup k jednotlivým knižničným fondom prostredníctvom On-line katalógu OPAC cez webové stránky. Univerzitná knižnica UJS je podobne, ako ostatné univerzitné knižnice zapojená do centrálneho registra evidencie publikačnej činnosti pre potreby MŠVVŠ SR. Prístup študentov a pedagógov k potrebným databázam je riešený aj vzdialeným prístupom cez CVTI SR. Cez tento prístup je riešený aj prístup k zahraničným vedeckým časopisom prístupných v online databázach jednotlivých vydavateľstiev. Univerzitná knižnica organizuje workshopy, ktoré podporujú orientovanie sa v publikačných databázach a prácu s literárnymi zdrojmi.

c) - Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.

Pre potreby dištančného vzdelávania alebo vzdelávania kombinovanou formou univerzita má v prevádzke 4 servery s videokonferenčným systémom BigBlueButton. Alternatívnym nástrojom na dištančné vzdelávanie je aj platforma MS Teams, ako súčasť balíka Office 365 A1 for faculty, ktorá je k dispozícii pre všetkých učiteľov aj študentov. Ešte v roku 2015 bol na UJS vytvorený a zavedený do prevádzky e-learningový systém na báze open-source LMS Moodle. Tento systém bol v roku 2017 čiastočne integrovaný so systémom WeBWorK. Tento komplexný systém bol prevádzkovaný aj v roku 2019. Moodle aj naďalej ponúka možnosť zverejňovania študijných a pomocných materiálov k jednotlivým predmetom, možnosti zadávania domácich úloh a elektronického testovania vedomostí v autorizovanej zóne. WeBWorK k tomu dáva možnosť automatizovaného generovania, zadávania a vyhodnocovania matematických úloh. Popri možnosti káblového pripojenia, ktorá je k dispozícii v ŠD, UK a na iných vybraných miestach, majú študenti vo všetkých budovách UJS prístup na internet prostredníctvom WiFi siete. K pripojeniu k sieti je potrebná autentifikácia osoby (prihlasovacie meno a heslo). V roku 2016 bol zavedený centrálny tlačový systém, ktorý je dostupný aj pre študentov. Systém bol prevádzkovaný aj v roku 2019. Študenti majú možnosť pridávať kredit na svoje účty v pokladni UJS.

d) - Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie.

Nerelevantné

e) - Charakteristika na možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia.

Podmienky poskytovania štipendií zo zdrojov rozpočtu ako aj z vlastných zdrojov UJS upravuje Štipendijný poriadok UJS.

V priebehu štúdia UJS poskytuje svojim študentom aj stimulujúce prostredie. UJS efektívne riadi a prevádzkuje Študentské domovy UJS, kde zabezpečuje komfortné ubytovanie pre študentov univerzity, s vhodnými podmienkami pre kvalitné bývanie so zodpovedajúcim hygienickým štandardom a bezpečnosťou. Súčasťou areálu ŠD je multifunkčné ihrisko umožňujúce študentom zmysluplné trávenie voľného času a športovanie.

UJS zabezpečuje študentom aj stravovanie v budove Konferenčného centra UJS. V Športovom centre Univerzity majú študenti možnosť športovania a realizácie ďalších voľnočasových aktivít.

Cieľom univerzity je poskytnúť aj možnosti kultúrneho, spoločenského a duchovného vyžitia. Mladé talenty nájdu svoje uplatnenie v speváckom zbore Cantus Iuventus. Študenti majú možnosť navštevovať kaplnku zriadenú v ŠD Čajka.  


f) - Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania.

UJS svojim študentom ponúka zahraničné študijné mobility v rámci mobilitných programov Erasmus+, programu Makovecz, CEEPUS a rôznych odborných stáží z ponuky Inštitúcie Balassi (Mobilitné granty Ministerstva ľudských zdrojov MR). 

V súčasnosti UJS má 118 uzatvorených bilaterálnych zmlúv, memoránd a medziinštitucionálnych dohôd so 63 partnerskými inštitúciami v 15 krajinách Európy ako aj medziinštitucionálne dohody v partnerských krajinách mimo EU v rámci aktivity KA107.

Úsek pre medzinárodné vzťahy v spolupráci s fakultami UJS pravidelne organizuje informačné Erasmus+ dni a workshopy, a ponúka možnosť osobnej alebo online konzultácie. Študentom UJS sú distribuované propagačné materiály, letáky a brožúry. Zároveň úsek pre medzinárodné vzťahy UJS pravidelne zverejňuje informácie o činnosti na internetovej stránke Erasmus+ UJS a hromadne zasiela informácie študentom, učiteľom a zamestnancom UJS prostredníctvom informačných nástrojov univerzity. Jazyková podpora pre študentov je zabezpečená prostredníctvom online nástroja jazykovej podpory OLS (On-line Linguistic Support) v rámci programu Erasmus+.

9. - Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a) - Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium.

Základné podmienky prijatia na doktorandské štúdium upravuje § 56 ods. 4 zákona. Základnou podmienkou prijatia na doktorandské štúdium je vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa v odbore 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy v niektorom z nasledovných študijných programov:

•         Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie,

•         Predškolská pedagogika,

•         Pedagogika,

•         Učiteľské kombinačné študijné programy,

•         Učiteľské jednoodborové študijné programy.

Ďalšou podmienkou prijatia na doktorandské štúdium podľa § 57 ods. 3 zákona je absolvovanie prijímacej skúšky.

K prihláške na doktorandské štúdium uchádzač prikladá:

•         profesijný životopis,

•         úradne overené kópie dokladov o dosiahnutom vzdelaní: úradne overená kópia diplomu (2. stupňa), úradne overená kópia vysvedčenia o štátnej skúške (2. stupňa), úradne overená kópia dodatku k diplomu (2. stupňa),

•         projekt dizertačnej práce so súhrnom v anglickom/nemeckom jazyku v 3 exemplároch,

•         zoznam publikovaných i nepublikovaných prác,

•         doklady preukazujúce schopnosti uchádzača (napr. doklad o absolvovaných kurzoch, doklad o jazykových skúškach, osvedčenia potvrdzujúce účasť, resp. umiestnenie na súťažiach, a pod.),

•         nostrifikáciu dokladov o získanom vysokoškolskom vzdelaní (v prípade zahraničných uchádzačov).



b) - Postupy prijímania na štúdium.

Prijímanie na štúdium sa realizuje na základe Smernice rektora č. 3/2021 k prijímaciemu konaniu na doktorandské štúdium na Univerzite J. Selyeho. Uchádzač si tému svojej budúcej dizertačnej práce (vypísanú príslušným školiteľom) vyberá zo zverejnenej ponuky pri prihlásení sa na doktorandské štúdium. Témy dizertačných prác s priradeným školiteľom a uvedením jeho kontaktu sú dostupné na webstránke Pedagogickej fakulty.

Forma a rámcový obsah prijímacej skúšky a spôsob vyhodnocovania jej výsledkov

Prijímacia skúška sa koná formou výberového konania pred komisiou menovanou dekanom PF UJS. Uchádzač na skúške preukazuje schopnosti samostatnej tvorivej činnosti v rámci daného študijného odboru a v súvislosti s vybranou témou dizertačnej práce, na ktorú sa hlási.

Obsahom prijímacej skúšky je znalosť príslušnej problematiky zvoleného študijného programu a prezentácia vypracovaného Návrhu projektu dizertačnej práce. Pri určení poradia, resp. pri prijímaní uchádzačov o štúdium sa prihliada na: kvalitu návrhu projektu dizertačnej práce; súlad navrhovaného projektu s vypísanou dizertačnou témou; zrealizovateľnosť navrhovaného projektu; odbornú publikačnú činnosť uchádzača; výsledky inej odbornej činnosti uchádzača (napr. výsledky v súťažiach študentských vedeckých a odborných prác); jazykové kompetencie uchádzača.

Uchádzač o štúdium môže byť prijatý len v prípade, ak výsledok komisionálnej skúšky, ktorý daný uchádzač dosiahne, je „vyhovel“. Prijatý môže byť na základe umiestnenia v poradí vyhodnotenom skúšobnou komisiou. O prijatí alebo neprijatí uchádzača na štúdium rozhoduje dekan na základe odporúčania komisie pre prijímacie skúšky.




c) - Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie.

Jedná sa o nový študijný program

10. - Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a) - Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu.

Jedná sa o nový študijný program

b) - Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Jedná sa o nový študijný program

c) - Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Jedná sa o nový študijný program

11. - Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu
(napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne).

Študijný poriadok:         

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Studijny_poriadok_UJS_2022_final_ucinny_1._9._2022.pdf

 

Štipendijný poriadok UJS, Doplnok č. 1 k Štipendijnému poriadku UJS, Doplnok č. 2 k Štipendijnému poriadku UJS 

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Stipendijny_poriadok_2018.pdf

http://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/2018_07_03_Stipen_poriadok_dopl_FIN.pdf

https://www.ujs.sk/documents/Doplnok%20%C4%8D.%202%20k%20%C5%A0tipendijn%C3%A9mu%20poriadku%20UJS.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné predpisy: 2018-2, 2018-9, 2020-6

 

Smernica č. 5/2013 o Študentskej vedeckej odbornej činnosti UJS, Dodatok č. 1 k Smernici o Študentskej vedeckej odbornej činnosti UJS

https://www.ujs.sk/documents/Smernica%205-2013%20o%20%C5%A0VO%C4%8C%20-%20%C3%9A.%20Z.,%20vr%C3%A1t.%20dodatku%20%C4%8D.%201.pdf

https://www.ujs.sk/documents/Dodatok%20%C4%8D.%201%20k%20Smernici%20%C4%8D.%205-2013%20o%20%C5%A0VO%C4%8C.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2021-5, 2021-4

 

Smernica rektora UJS č. 10/2010 o zásadách požičiavania prenosných počítačov študentom (v znení dodatku č. 1)

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2011-7

 

Smernica rektora č. 1/2021 Školné a poplatky spojené so štúdiom na Univerzite J. Selyeho na akademický rok 2021/2022

https://www.ujs.sk/documents/Smernica%20%C4%8D.%201-2021%20-%20Skolne_a_poplatky_2021_2022.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2021-6

 

Smernica č. 9/2020, ktorou sa vydáva Domový a ubytovací poriadok ŠD UJS, Smernica č. 11/2020, ktorou sa vydáva Dodatok č.1 k Domovému a ubytovaciemu poriadku ŠD UJS

https://www.ujs.sk/documents/2021-05-24_Domov%C3%BD%20a%20ubytovac%C3%AD%20poriadok%20%C5%A0D%20UJS.pdf

https://www.ujs.sk/documents/2021-05-24_Dodatok%20%C4%8D.%201%20k%20Domov%C3%A9mu%20a%20ubytovaciemu%20poriadku%20%C5%A0D%20UJS.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2020-29, 2020-43

 

Imatrikulačný a promočný poriadok UJS 

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné predpisy: 2015-5

 

Smernica č. 8/2016 O vydávaní dokladov o absolvovaní štúdia na UJS, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2016, číslo 10) - https://www.ujs.sk/documents/Smernica_c8_2016_o_vydavani_dokladov_o_absolvovani_studia_UJS_2016_vratane_1_a_2_dodatku.pdf

 

Smernica rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok Univerzitnej knižnice UJS, Dodatok č. 1 k Smernici rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok Univerzitnej knižnice UJS, Dodatok č. 2 k Smernici rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok Univerzitnej knižnice UJS

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/1422266793368.pdf

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Dodatok%20%C4%8D.%201%20k%20Smernici%20%C4%8D.%2012014%20Kni%C5%BEni%C4%8Dn%C3%BD%20a%20v%C3%BDpo%C5%BE.%20poriadok%20UK%20UJS.pdf

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/dodatok_KVP_2016-12%20(3).pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2014-2, 2016-18, 2016-24

 

Štatút Študentskej samosprávy,

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2010-8

 

Smernica rektora č. 3/2014 o organizovaní zahraničných mobilít študentov, učiteľov a zamestnancov v rámci programu Erasmus+ na UJS https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/1422266661783.pdf

 

Smernica rektora č. 7/2016 o študentoch so špecifickými potrebami a o pôsobnosti koordinátora UJS pre študentov so špecifickými potrebami

https://www.ujs.sk/documents/Smernica.7.2016.pdf

 

Smernica č. 6/2016 o slobodnom prístupe k informáciám

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Smernica.c.6_2016.UJS.o.slobodnom.pristupe.k.informaciam.prilohy.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2016-8