DOKUMENT
Študijný program UPV22 - Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie
Štúdium Stupeň - II. - druhý stupeň, forma - denná, typ - učiteľské štúdium
Typ dokumentu Opis študijného programu
Názov vysokej školy Univerzita J. Selyeho
Sídlo vysokej školy Bratislavská cesta 3322, 94501 Komárno
Názov fakulty Pedagogická fakulta
Sídlo fakulty Bratislavská cesta 3322, 945 01 Komárno
Orgán vysokej školy na schvaľovanie študijného programu:
Rada pre zabezpečovanie kvality Univerzity J. Selyeho
Dátum schválenia študijného programu alebo úpravy študijného programu:
27.06.2022
1. - Základné údaje o študijnom programe
a) - Názov študijného programu a číslo podľa registra študijných programov.
Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie, kód – 11819
b) - Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania.
Druhý stupeň vysokoškolského štúdia, 767
c) - Miesto/-a uskutočňovania študijného programu.
Komárno, Pedagogická fakulta UJS
d) - Názov a číslo študijného odboru, v ktorom sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, alebo kombinácia dvoch študijných odborov, v ktorých sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, ISCED-F kódy odboru/ odborov.
38 Učiteľstvo a pedagogické vedy
e) - Typ študijného programu: akademicky orientovaný, profesijne orientovaný; prekladateľský, prekladateľský kombinačný (s uvedením aprobácií); učiteľský, učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií); umelecký, inžiniersky, doktorský, príprava na výkon regulovaného povolania, spoločný študijný program, interdisciplinárne štúdiá.
Učiteľský študijný program
f) - Udeľovaný akademický titul pred menom.
Mgr.
g) - Forma štúdia.
denná
h) - Pri spoločných študijných programoch spolupracujúce vysoké školy a vymedzenie, ktoré študijné povinnosti plní študent na ktorej vysokej škole (§ 54a zákona o vysokých školách).

nerelevantné

i) - Jazyk alebo jazyky, v ktorých sa študijný program uskutočňuje.
Maďarský jazyk, slovenský jazyk
j) - Štandardná dĺžka štúdia vyjadrená v akademických rokoch.
2 akademické roky
k) - Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov.
Na študijný program Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie dennej formy štúdia plánujeme prijať 60 študentov dennej formy štúdia. Uvádzame plánovaný počet prijatých uchádzačov, počet prijatých a zapísaných študentov na študijný program Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie dennej formy štúdia za posledné tri akademické roky. Akademický rok: 2021/2022, Plánovaný počet prijatých: 60, Počet prijatých: 19, počet zapísaných: 17. Akademický rok: 2020/2021, Plánovaný počet prijatých: 60, Počet prijatých: 22, počet zapísaných: 19. Akademický rok: 2019/2020, Plánovaný počet prijatých: 60, Počet prijatých: 37, počet zapísaných: 35
2. - Profil absolventa a ciele vzdelávania
a) - Vysoká škola popíše ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania.

Magisterský študijný program Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie je štruktúrovaný tak, aby jeho absolvent bol pripravený pôsobiť v prvom rade ako učiteľ primárneho vzdelávania a zároveň ako pracovník v sektore vzdelávania detí/žiakov s kultúrnym hendikepom. Má teoretické vedomosti o zásadných faktoroch a procesoch socializácie a výchovy, o kultúrnych súvislostiach antropogenézy a o jej psychologických interpretáciách. Je dôkladne zorientovaný v obsahoch základného všeobecného vzdelávania a dokáže ich efektívne transformovať na didaktické účely. Absolvent taktiež získa primerané poznatky z oblasti metód výskumu a vývoja v oblasti pedagogiky, organizácie a riadenia vzdelávania, špeciálnej pedagogiky a inkluzívneho vzdelávania. Dokáže vytvárať a aplikovať výchovné a vzdelávacie programy pre príslušné inštitúcie.

Teoretické vedomosti absolventa 2. stupňa magisterského štúdia učiteľstva pre primárne vzdelávanie

- Má teoretické vedomosti o zásadných faktoroch a procesoch socializácie a výchovy, o kultúrnych súvislostiach antropogenézy a jej psychologických interpretáciách.

- Má primeranú úroveň poznania o kultúrnych a sociálnych súvislostiach výučby, pozná psychologické podmienky výučby, dokáže vytvárať a aplikovať pedagogické a didaktické programy pre príslušné inštitúcie.

- Pozná súčasné teoretické modely učenia sa a vyučovania tak, aby pozitívne prispieval k enkulturácii a akulturácii dieťaťa/žiaka.

- Pozná a dokáže analyzovať koncepcie rozvoja kultúrnej gramotnosti a dokáže ich aplikovať do vlastných pedagogických/didaktických aktivít.

- Je zorientovaný v obsahoch základného všeobecného vzdelávania (a to vo všetkých vzdelávacích oblastiach), dokáže ich integrovať, transformovať na didaktické účely v podmienkach primárneho vzdelávania.

- Je zorientovaný v oblasti inkluzívnej pedagogiky primárneho vzdelávania.

- Má poznatky z oblasti organizácie a riadenia vzdelávania.                     

- Pozná metodológiu a metódy výskumu v pedagogických vedách.

Praktické schopnosti a zručnosti absolventa 2. stupňa magisterského štúdia učiteľstva pre primárne vzdelávanie

- Nadobudnuté profesijné kompetencie (na všetkých úrovniach) dokáže aplikovať v pedagogickej praxi.

- Dokáže analyzovať a zhodnotiť edukačné programy podľa podmienok konkrétneho edukačného prostredia.

- Dokáže projektovať program školského kurikula.      

- Dokáže samostatne projektovať a realizovať výučbu na úrovni primárneho vzdelávania.

- Dokáže projektovať akulturačné programy pre kultúrne hendikepovaných.

- Dokáže projektovať rôzne stimulačné a podporné akulturačné programy pre rôzne skupiny detí vyžadujúce osobitú starostlivosť z perspektívy sociokultúrnych odlišností.

- Dokáže analyzovať a posudzovať alternatívne programy primárneho vzdelávania.

- Dokáže navrhnúť a realizovať výskumný projekt v edukačných vedách.

- Dokáže organizačne a metodicky viesť odborné (predmetové) tímy a vzdelávacie inštitúcie.

Doplňujúce vedomosti, schopnosti a zručnosti absolventa 2. stupňa magisterského štúdia učiteľstva pre primárne vzdelávanie

- Je schopný tvoriť metodické texty, didaktické pomôcky.

- Pozná spôsoby využívania informačných a komunikačných médií a vie ich digitálne aplikovať v primárnom vzdelávaní.

- Samostatne získava, triedi, spracúva a efektívne využíva nové poznatky, aplikuje ich do edukačného procesu.

Absolventovi študijného programu sa udeľuje akademický titul magister. Absolvent magisterského štúdia môže v rámci študijného odboru učiteľstvo a pedagogické vedy pokračovať v doktorandskom študijnom programe, a to najmä v programe pedagogika.


b) - Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov.

Absolvent študijného programu Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie môže nájsť uplatnenie ako učiteľ/pedagóg primárneho vzdelávania. 

Absolventi študijného programu pri posudzovaní ich uplatniteľnosti na trhu práce budú spadať do kategórie "011 Vzdelávanie" podľa medzinárodnej štandardnej klasifikácie (International Standard Classification of Education: Fields of Education and Training 2013)


c) - Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania.

nerelevantné

3. - Uplatniteľnosť
a) - Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu.

Uvádzame počet absolventov v študijnom programe učiteľstvo pre primárne vzdelávanie dennej formy štúdia za posledné tri roky.

Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie, Akademický rok: 2020/2021, Počet absolventov 27

Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie, Akademický rok: 2019/2020, Počet absolventov 32

Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie, Akademický rok: 2018/2019, Počet absolventov 21

Informácie o uplatniteľnosti absolventov študijných programov UJS sleduje Centrum kariérneho poradenstva UJS. Prieskumu prevedeného v r. 2021 sa zúčastnili absolventi v počte 342, z toho absolventi študijného programu učiteľstva pre primárne vzdelávanie II. stupňa štúdia v počte 37

Respondenti tohto študijného programu získali diplom v rokoch 2009 až 2021.

Nikto nepokračoval v štúdiu na III. stupni, 93% sa z nich zamestnalo, 5 % je na materskej dovolenke, 3% je nezamestnaných.

91,7% zamestnaných respondentov našlo uplatnenie v odbore ukončeného štúdia, 5,6% zamestnaných respondentov v príbuznej oblasti a 2,8% zamestnaných respondentov získalo prácu v úplne inej oblasti.

48,5% zamestnaných v odbore patrí do zamestnaneckej skupiny „Učitelia v predškolských zariadeniach“, 39,4% do zamestnaneckej skupiny „Učitelia v základných školách“, 9,1% do zamestnaneckej skupiny „Pedagogickí a odborní pracovníci vo výchove a vzdelávaní inde neuvedení“ a 3% do zamestnaneckej skupiny „Vysokoškolskí učitelia“.


b) - Prípadne uviesť úspešných absolventov študijného programu.

Úspešnou absolventkou študijného programu Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie II. stupňa štúdia je napríklad Mgr. Enikő Pézman, učiteľka. Rozhovor vo forme článku sa nachádza v publikácii UJS: https://www.ujs.sk/documents/kata/sje_kata_alumni_A5.pdf

https://www.ujs.sk/sk/absolventi.html

c) - Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba).

Informácie o spokojnosti zamestnávateľov s absolventmi UJS sleduje aj Centrum kariérneho poradenstva UJS. Výsledky prieskumu sú dostupné: https://www.ujs.sk/sk/ucitelstvo-pre-primarne-vzdelavanie#hodnotenie-kvality-%C5%A1tudijn%C3%A9ho-programu-zamestn%C3%A1vate%C4%BEmi-denn%C3%A9-a-extern%C3%A9-bc

4. - Štruktúra a obsah študijného programu
a) - Vysoká škola popíše pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe.

Študijný program Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie je organickou súčasťou študijného odboru Učiteľstvo a pedagogické vedy. Má poskytnúť magisterské vzdelanie potrebné pre uplatnenie v oblasti pedagogickej teórie a praxe.

Konkrétny spôsob foriem výučby, jej kritérií a požadovaných cieľov je podrobnejšie rozpísaný pre každý predmet predloženého študijného programu, čo poskytuje aj informačný list predmetu.

Študent študijného programu si v rámci plnenia náležitostí študijného programu, resp. jeho kompletného absolvovania a získania potrebného minimálneho počtu kreditov vytvára vlastný študijný plán, v ktorom absolvuje povinné predmety, vyberá si z povinne voliteľných a výberových predmetov. V záujme zvyšovania podielu účastníkov na Erasmus+ mobilitách sme do študijného plánu študijného programu zakomponovali výberový predmet Študijný pobyt v zahraničí.

Študent získava v každom semestri z povinných predmetov 21 kreditov v časovej dotácii 12 hodín, ktoré absolvuje vo forme prednášok, seminárov, alebo cvičení. Študent z voliteľných a výberových predmetov získava v každom semestri 9 kreditov v časovej dotácii 6 hodín. Študent v každom semestri získava 30 kreditov. Od druhého semestra štúdia študent povinne absolvuje hospitačnú (PPX5), priebežnú výstupovú (PPX6) a súvislú výstupovú (PPX7) pedagogickú prax na ZŠ. Za predmety pedagogickej praxe študent získava 9 kreditov. Praktické pedagogické zručnosti má študent možnosť si rozvíjať aj v rámci výberových predmetov Pedagogické praktikum, Školská stáž, Dobrovoľnícka činnosť.  

Páry povinne voliteľných predmetov sú navrhnuté tak, aby rozvíjali identické kompetencie. Sú označené rovnakým číslom a odlíšené písmenom a, b. Z predmetov odlíšených písmenami a, b si študent vyberá vždy jeden podľa vlastných preferencií.

Študenti v priebehu štúdia majú možnosť vybrať si z alternatívy ponuky predmetu: Didaktika školy v prírode alebo Didaktika základného plaveckého výcviku. Počas trvania kurzov absolvujú študenti praktické vyučovanie, podľa charakteru vybraného kurzu a budú prezentovať didaktické zručnosti pri realizácii obsahu vzdelávania.

Štúdium je ukončené ústnou štátnou skúškou za ktorú študent získava 6 kreditov a obhajobou záverečnej práce, za ktorú študent získava 8 kreditov. 

b) - Vysoká škola zostaví odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu.

Po zosúladení študijný program Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie (II. stupeň) s úpravou novoprijatí študenti začiatkom ďalšieho akademického roka nastúpia na zosúladený ŠP a budú študovať podľa predmetov a pravidiel po úprave, pričom študenti druhého ročníka pokračujú v štúdiu zosúladeného ŠP podľa pôvodného odporúčaného študijného plánu a predmetov, na ktorý boli prijatí. Študijný plán je dostupný v Akademickom informačnom systéme UJS. 


c) - V študijnom pláne spravidla uvedie:

Študent absolvuje povinné predmety:

Didaktika matematiky 1, Metodika čítania a písania, Teória a prax primárneho vzdelávania, Didaktika vyučovania SJSL v primárnom vzdelávaní, Pedagogicko-psychologické aspekty edukačného procesu, Didaktika matematiky 2, Didaktika

elementárnych reálií a etiky, Čítanie s porozumením a práca s textom, Didaktika maďarského jazyka v primárnom vzdelávaní, Teória a didaktika vyučovania telesnej a športovej výchovy, Hudobná tvorba pre deti a mládež, Metakognitívne učenie sa, Diplomový seminár, Didaktika a praktikum vyučovania výtvarnej výchovy na primárnom stupni, Pedagogické hodnotenie a rozvíjanie, Didaktika vyučovania hudobnej výchovy, Rozvíjanie logického a algoritmického myslenia na primárnom stupni, Pedagogická prax V., VI., VII.

Študent si vyberá predmety spomedzi povinne voliteľných predmetov:

Prírodovedné poznatky pre primárne vzdelávanie/Prírodoveda, Kvantitatívne a kvalitatívne výskumné metódy v pedagogike/Pedagogicky výskum, Didaktika školy v prírode/Didaktika základného plaveckého výcviku, Funkčná gramatika slovenského jazyka ako druhého jazyka/ Slovenská detská literatúra, Metódy vyučovania anglického jazyka na primárnom stupni/Metódy vyučovania nemeckého jazyka na primárnom stupni, Vývinové poruchy učenia sa/Prostredie

podporujúce učenie sa, Didaktika prírodovedy/ Metodológia vzdelávacej oblasti Človek a príroda na primárnom vzdelávaní, Pedagogická komunikácia a interakcia/Pedagogické kompetencie učiteľa.

Študent si vyberá aj výberové predmety:

Pedagogické praktikum, Školská stáž, Rozvíjanie matematického talentu na primárnom stupni, Progresívne učebné pomôcky vo vyučovaní SJSL, Špecifiká málotriednych škôl, Rozvoj anglických jazykových kompetencií, Zborový spev 7., 8., 9., 10., Dobrovoľnícka činnosť, Študijný pobyt v zahraničí

Študent absolvuje štátnicové predmety: Teória primárnej pedagogiky, Didaktika primárneho vzdelávania, Obhajoba diplomovej práce. 

 

-      v študijnom programe vyznačí profilové predmety príslušnej cesty v štúdiu (špecializácie),

Povinné profilové predmety sú:

Didaktika matematiky 1, Metodika čítania a písania, Teória a prax primárneho vzdelávania, Didaktika vyučovania SJSL v primárnom vzdelávaní, Pedagogicko-psychologické aspekty edukačného procesu, Didaktika matematiky 2, Didaktika

elementárnych reálií a etiky, Pedagogická prax V., Didaktika maďarského jazyka v primárnom vzdelávaní, Teória a didaktika vyučovania telesnej a športovej výchovy, Hudobná tvorba pre deti a mládež, Metakognitívne učenie sa,

Diplomový seminár, Pedagogická prax VI., Didaktika a praktikum vyučovania výtvarnej výchovy na primárnom stupni, Pedagogické hodnotenie a rozvíjanie, Didaktika vyučovania hudobnej výchovy, Pedagogická prax VII.

Povinne voliteľné profilové predmety sú:

Kvantitatívne a kvalitatívne výskumné metódy v pedagogike/Pedagogicky výskum, Didaktika školy v prírode/Didaktika základného plaveckého výcviku, Vývinové poruchy učenia sa/Prostredie podporujúce učenie sa, Didaktika prírodovedy/ Metodológia vzdelávacej oblasti Človek a príroda na primárnom vzdelávaní, Pedagogická komunikácia a interakcia/Pedagogické kompetencie učiteľa.

-      pre každú vzdelávaciu časť/ predmet definuje výstupy vzdelávania a súvisiace kritériá a pravidlá ich hodnotenia tak, aby boli naplnené všetky vzdelávacie ciele študijného programu (môžu byť uvedené len v Informačných listoch predmetov v časti Výsledky vzdelávania a v časti Podmienky absolvovania predmetu),

 

V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov sú jednoznačne opísané požiadavky na ich absolvovanie, ako aj učebné výstupy (podrobne charakterizované výstupy vedomostí, zručností, postojov a autonómie), ktoré nadobudne absolvent po absolvovaní vzdelávacej časti/predmetu.

 

-      prerekvizity, korekvizity a odporúčania pri tvorbe študijného plánu,

 

Nadväznosť jednotlivých profilových predmetov jednoznačne definuje prerekvizity predmetov študijného programu. Prerekvizitami predmetov štátnej skúšky sú profilové predmety a absolvovanie povinných vzdelávacích častí/predmetov študijného programu. Pedagogická prax V. je podmienená absolvovaním predmetu Teória a prax primárneho vzdelávania.

 

-      pre každú vzdelávaciu časť študijného plánu/predmet stanoví používané vzdelávacie činnosti (prednáška, seminár, cvičenie, záverečná práca, projektová práca, laboratórne práce, stáž, exkurzia, terénne praktikum, odborná prax, štátna

skúška a ďalšie, prípadne ich kombinácie) vhodné na dosahovanie výstupov vzdelávania,

 

V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov je jednoznačne deklarovaná vzdelávacia činnosť, ktorou PF UJS zabezpečuje dosahovanie očakávaných výstupov vzdelávania. Vo väčšine prípadov vzdelávacích častí/predmetov sa uprednostňuje vzdelávacia činnosť – prednáška alebo seminár.

 

-      metódy, akými sa vzdelávacia činnosť uskutočňuje – prezenčná, dištančná, kombinovaná (v súlade s Informačnými listami predmetov),

 

V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov sú jednoznačne deklarované metódy vzdelávania, ako „prezenčné“. Vzhľadom na aktuálnu epidemiologickú situáciu považujeme za potrebné a prirodzené dané činnosti uskutočniť aj formou online činností.

 

-      osnovu/sylaby predmetu 

Osnovy v informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov, ktoré sú väčšinou realizované formou prednášok resp. seminárov alebo cvičení.

 

-      pracovné zaťaženie študenta („rozsah“ pre jednotlivé predmety a vzdelávacie činnosti samostatne),

 

Pri príprave vzdelávacích častí/predmetov predkladaného študijného programu sme zohľadnili pracovné zaťaženie študentov, v súlade s ECTS, a to v závislosti od pridelených kreditov a časového rozsahu v akom sa vzdelávanie uskutoční.

 

-      kredity pridelené každej časti na základe dosahovaných výstupov vzdelávania a súvisiaceho pracovného zaťaženia,

 

V prípade vzdelávacích častí/predmetov s vyššími kreditmi, kde hodinová dotácia prezenčnej výučby nebola v súlade s pracovným zaťažením študenta, sú deklarované učebné úlohy, zadania, výstupy, ktoré rieši študent riadeným samoštúdiom pod vedením učiteľa, a následným preukázaním vedomostí resp. zručností, ktoré boli vopred stanovené vo formulácii zadaní.

 

-      osobu zabezpečujúcu predmet (alebo partnerskú organizáciu a osobu) s uvedením kontaktu,

 

Zoznam cvičných škôl, na ktorých prebieha pedagogická prax študentov študijného programu Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie uvádzame: https://pf.ujs.sk/sk/studium/cvi-ne-koly.html. Všetky uvedené školy a školské zariadenia patria do siete cvičných škôl, s ktorými je PF UJS zmluvne zviazaná.

 

-      učiteľov predmetu (alebo podieľajúce sa partnerské organizácie a osoby) (môžu byť uvedené aj v IL predmetov),

 

Zoznam všetkých učiteľov podieľajúcich sa na vyučovaní predmetov študijného programu učiteľstvo pre primárne vzdelávanie je prístupný v AIS. V informačných listoch vzdelávacích častí/predmetov sú uvedení vyučujúci.

 

-      miesto uskutočňovania predmetu (ak sa študijný programu uskutočňuje na viacerých pracoviskách).

Komárno, PF UJS

d) - Vysoká škola uvedie počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia.
Podmienkou riadneho skončenia štúdia je dosiahnutie 120 kreditov. Na štátnu skúšku sa môže študent prihlásiť, ak absolvoval všetky povinné predmety za 75 kreditov, absolvoval všetky predmety pedagogickej praxe, získal min. 27 kreditov z povinne voliteľných predmetov a min. 4 kredity z výberových predmetov. Povinnými predmetmi ústnej štátnej skúšky sú Teória primárnej pedagogiky, za ktorú študent získava 3 kredity, Didaktika primárneho vzdelávania, za ktorú študent získava 3 kredity a Obhajoba diplomovej práce, za ktorú študent získava 8 kreditov. Na obhajobe záverečnej práce študent preukazuje schopnosť zdôvodňovať predkladané myšlienky, ako aj kultivovane formulovať praktické závery i odporúčania, odpovedať na otázky vedúceho a oponenta diplomovej práce a to na požadovanej úrovni tak, aby záverečnú prácu úspešne obhájil. Pravidlá na opakovanie štúdia a pravidlá na predĺženie, prerušenie štúdia sú deklarované v Študijnom poriadku UJS https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Studijny_poriadok_UJS_2022_final_ucinny_1._9._2022.pdf.
e) - Vysoká škola pre jednotlivé študijné plány uvedie podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre:

Počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia za povinné predmety je 75, za povinne voliteľné predmety je 27 a za výberové predmety je 4 kredity. Počet kreditov za štátnicové predmety je 14: predmety ústnej štátnej skúšky 6 kreditov a obhajoba záverečnej práce 8 kreditov. 

Účasť študentov na pedagogických praxiach je povinná. Praxe: Pedagogická prax 5 – hospitačná, Pedagogická prax 6 – výstupová priebežná, Pedagogická prax 7 – výstupová súvislá

f) - Vysoká škola popíše pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu.

Pravidlá, kritériá a metódy hodnotenia sú transparentné, učiteľom vopred komunikované, uvedené v jednotlivých informačných listoch predmetov. V podmienkach na absolvovanie predmetov sú jasne deklarované študijné a iné povinnosti študenta počas dosahovania cieľov vzdelávania, forma plnenia študijných povinností a kritériá hodnotenia čiastkových výstupov, produktov. Výsledky hodnotenia študentov sú zaznamenané, dokumentované a archivované. Pravidlá a postupy archivácie dokumentov preukazujúcich plnenie výstupov vzdelávania sú určené Smernicou rektora č. 4/2021 o archivovaní dokumentov preukazujúcich plnenie výstupov vzdelávania. Pravidlá a postupy procesu hodnotenia sú deklarované v Študijnom poriadku UJS https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Studijny_poriadok_UJS_2022_final_ucinny_1._9._2022.pdf.

 

V priebehu vyučovania študenti dostávajú od učiteľa spätnú väzbu a priestor na opravu chýb, ako aj usmernenie k ich odstráneniu a dosiahnutiu stanoveného cieľa. Študenti majú možnosť dozvedieť sa svoje vlastné hodnotenie priebežné formatívne pri konzultácii s vyučujúcim a sumatívne cez AIS, resp. cez platformu Moodle. 

Študenti majú možnosť využiť konzultačné hodiny vyučujúcich počas každého semestra štúdia. Študenti majú prístup ku konzultáciám vyučujúcich, kde príklady dobrej praxe ukazujú, že študenti využívajú konzultačné hodiny k napredovaniu a dosiahnutiu lepších výsledkov.

V prípade plnenia vzdelávacích predpokladov, študenti majú prístup k minimálne jednému riadnemu a dvom opravným termínom, majú možnosť podstúpenia aj komisionálnej skúšky absolvovanej v rámci troch termínov. Uvedené predpisy sú deklarované v Študijnom poriadku UJS, ako aj ďalšie postupy a pravidlá vzťahujúce na kredity, ich zhromažďovanie a prenos. Administratívnu kontrolu štúdia v akademickom informačnom systéme vykoná Študijné oddelenie podľa postupov opísaných v Študijnom poriadku UJS https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Studijny_poriadok_UJS_2022_final_ucinny_1._9._2022.pdf.

g) - Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.

Študijný poriadok UJS https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Studijny_poriadok_UJS_2022_final_ucinny_1._9._2022.pdf jednoznačne opisuje postupy a pravidlá na získavanie kreditov, ich zhromažďovanie a prenos, čo je v súlade s Európskym systémom transferu kreditov. Podobne sú definované pravidlá a postupy uznávania absolvovania predmetov na inej vysokej škole.


h) - Vysoká škola uvedie témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam).

Zoznam tém záverečných prác v študijnom programe učiteľstvo pre primárne vzdelávanie za posledné tri roky uvádzame v prílohe.

i) - Vysoká škola popíše alebo sa odkáže na:

Pravidlá a postupy na zadávanie, spracovanie, oponovanie, obhajoby a hodnotenie záverečných prác sú deklarované a formulované Študijnom poriadku UJS https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Studijny_poriadok_UJS_2022_final_ucinny_1._9._2022.pdf. 

-      možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov,

 

Študijným pobytom deklarujeme podporu zahraničnej mobility študentov. Študijný poriadok UJS jednoznačne opisuje postupy a pravidlá na získavanie kreditov, ich zhromažďovanie a prenos, čo je v súlade s Európskym systémom transferu kreditov. Podobne sú definované pravidlá a postupy uznávania absolvovania predmetov na inej vysokej škole.

V záujme zvyšovania podielu účastníkov na Erasmus+ mobilitách Úsek pre medzinárodné vzťahy v spolupráci s fakultami UJS pravidelne organizuje informačné Erasmus+ dni a workshopy, a ponúka možnosť osobnej alebo online konzultácie. Študentom UJS sú distribuované propagačné materiály a pravidelne sú zverejňované informácie prostredníctvom informačných nástrojov univerzity.

V záujme zvyšovania podielu účastníkov na Erasmus+ mobilitách sme do študijného plánu študijného programu zakomponovali výberový predmet Študijný pobyt v zahraničí.

Pravidlá a postupy sú sformulované v Smernici rektora č. 3/2014 o organizovaní zahraničných mobilít študentov, učiteľov a zamestnancov v rámci programu Erasmus+ na UJS (https://ais2.ujs.sk/ais/files/1612790319435.PDF?appId=2039328259&contentType=application/pdf&antiCache=-58345436488000&file=1612790319435.PDF).

 

 

-      pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov,

 

PF UJS v študijnom programe uplatňuje pravidlá a nástroje zabezpečenia výskumnej integrity a prevencie plagiátorstva a ďalších akademických podvodov. V zmysle Štatútu UJS plagiátorstvo sa považuje za priestupok a je predmetom disciplinárneho konania. Vysoká škola identifikuje porušenia výskumnej integrity, plagiátorstvo a akademické podvody a realizuje opatrenia, ktoré zaručia, že porušenie týchto pravidiel nie je zlučiteľné so získaním akademického titulu. Pravidlá a postupy sú opísané v Štatúte PF UJS (2021) (https://ais2.ujs.sk/ais/servlets/WebUIServlet?appClassName=ais.gui.as.AS022App&kodAplikacie=AS022&uiLang=SK&viewer=web), Etickom kódexe UJS (https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/eticky_kodex_ujs.pdf) a Disciplinárnom poriadku pre študentov (http://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Disciplinarny.poriadok.pre.studentov.pdf).

-      postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami,

V súlade so súčasným trendom univerzita systematizovane vyhľadáva a oslovuje študentov so špecifickými potrebami a eviduje pozorovateľný nárast týchto študentov. Študenti so špecifickými potrebami majú nárok podľa ich špecifických potrieb na podporné služby. Pravidlá a postupy sú opísané v Smernici rektora č. 7/2016 o študentoch so špecifickými potrebami a o pôsobnosti koordinátora UJS pre študentov so špecifickými potrebami (Smernica rektora č. 7/2016 o študentoch so špecifickými potrebami a o pôsobnosti koordinátora UJS pre študentov so špecifickými potrebami https://www.ujs.sk/documents/Smernica.7.2016.pdf, https://www.ujs.sk/sk/studium/studenti-so-specifickymi-potrebami.html).

-      postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta.

 

Podľa Štatútu UJS študent sa stáva členom akademickej obce zápisom na štúdium niektorého zo študijných programov uskutočňovaných UJS, alebo jej fakultou. Ako člen akademickej obce na základe Štatútu UJS má právo obracať sa s návrhmi, pripomienkami a sťažnosťami na akademické samosprávne orgány – postupy a pravidlá ktorých sú definované v ich legislatívnych dokumentoch. Študenti študijného programu majú k dispozícii efektívne mechanizmy preskúmavania podnetov, ktorými sa domáhajú ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov, o ktorých sa domnievajú, že boli porušené, alebo poukazujú na konkrétne nedostatky v činnosti alebo v nečinnosti vysokej školy. Preskúmavanie podnetov je transparentné a uskutočňuje sa za účasti zástupcov študentov. Podávateľom podnetov je poskytovaná spätná väzba o výsledkoch preskúmania podnetov a o prijatých opatreniach.


5. - Informačné listy predmetov študijného programu
V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.

Informačné listy vzdelávacích častí/predmetov predkladaného študijného programu boli spracované do štruktúry podľa prílohy č. 1 k vyhláške MŠVVaŠ SR č. 155/2013 Z. z., ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška MŠVVaŠ SR č. 614/2002 Z. z. o kreditovom systéme štúdia.


6. - Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
(alebo hypertextový odkaz).

Harmonogram akademického roka 2022/2023 je dostupný na: https://www.ujs.sk/sk/studium/harmonogram-akademickeho-roka.html#harmonogram-%C5%A1t%C3%BAdia-ujs-v-akademickom-roku-2022-2023

Rozvrhy pre jednotlivé študijné podprogramy sú vygenerovateľné z AIS UJS.


7. - Personálne zabezpečenie študijného programu
a) - Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu (s uvedením funkcie a kontaktu).

Ambrus Attila Józsefné Kéri Katalin, Prof., Dr., DSc. (vysokoškolský učiteľ na funkčnom mieste profesor, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/32944, kerik@ujs.sk)

b) - Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu s priradením k predmetu s prepojením na centrálny Register zamestnancov vysokých škôl, s kontaktom (môžu byť uvedení aj v študijnom pláne).

Ambrus Attila Józsefné Kéri Katalin, Prof., Dr., DSc.https://www.portalvs.sk/regzam/detail/32944, kerik@ujs.sk, Pedagogicko-psychologické aspekty edukačného procesu, Metakognitívne učenie sa, Pedagogická komunikácia a interakcia / Pedagogické kompetencie učiteľa


Csehiová Agáta, doc. Dr. univ., PhD. https://www.portalvs.sk/detail/10541, csehiovaa@ujs.sk, Hudobná tvorba pre deti a mládež, Pedagogicky výskum / Kvantitatívne a kvalitatívne výskumné metódy v pedagogike, Diplomový seminár, Didaktika vyučovania hudobnej výchovy


Horváth Kinga, dr. habil., PaedDr., PhD. https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15605, horvathki@ujs.sk, Didaktika elementárnych reálií a etiky, Metodika čítania a písania, Teória a prax primárneho vzdelávania, Pedagogická komunikácia a interakcia / Pedagogické kompetencie učiteľa, Didaktika a praktikum vyučovania výtvarnej výchovy na primárnom stupni


Józsa Krisztián, Prof. dr. habil., PhD., https://www.portalvs.sk/regzam/detail/30839, jozsak@ujs.sk, Didaktika matematiky 1, Kvantitatívne a kvalitatívne výskumné metódy v pedagogike / Pedagogický výskum, Didaktika matematiky 2, Rozvíjanie matematického talentu na primárnom stupni, Pedagogické hodnotenie a rozvíjanie


Németh András, Prof. Dr. DSc., https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15555, nemetha@ujs.sk, Metakognitívne učenie sa, Pedagogická komunikácia a interakcia / Pedagogické kompetencie učiteľa

c) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.

Vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu sú prístupné v Akademickom informačnom systéme.


d) - Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).

Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov je dostupný v AIS.

e) - Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam (s uvedením kontaktov).

nerelevantné

f) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky školiteľov záverečných prác.

nerelevantné

g) - Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu (meno a kontakt).

Židek Alexandra, študent, 131504@student.ujs.sk

Dobai Habenicht Csilla, študent, 131336@student.ujs.sk

Tóth Zsuzsanna, študent, 128723@student.ujs.sk

Engel Enikő, študent, 121542@student.ujs.sk

h) - Študijný poradca študijného programu (s uvedením kontaktu a s informáciou o prístupe k poradenstvu a o rozvrhu konzultácií).

Mgr. Yvette Orsovics, PhD. (orsovicsy@ujs.sk). Rozvrh konzultácií je uvedený v AIS.


i) - Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami).

Študijný referent: Zsuzsanna Farkas, farkasz@ujs.sk

Kariérny poradca: Mgr. Norbert Istvánik, istvanikn@ujs.sk

Ubytovací referát: Mgr. Attila Duba, dubaa@ujs.sk 


8. - Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) - Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).

Predstavenie Univerzity J. Selyeho a jej technického vybavenia je dostupné na: https://www.youtube.com/watch?v=1IvvlL0ynKg

Virtuálna prechádzka univerzitou je možná: http://ujs.sk/virtualtour/SJE.html  

Softvérové zabezpečenie počítačových učební resp. počítačov dostupných pre študentov UJS

Počítače v učebniach:

Pedagogická fakulta, počet 59 ks

·        Operačný systém: Windows 7 Professional

·        Softvér: Microsoft Office 2013, Matlab, 

·        Ďalší softvér: GeoGebra, Gimp, Blender,  

Konferenčné centrum, KINFO, počet 29ks

·        Operačný systém: Windows 10 Edu

·        Softvér: Microsoft Office 2016, Matlab, 

·        Ďalší softvér: GeoGebra, Gimp, Blender, Lazarus, Eclipse, JDK, Imagine, Dev-C++, Easy PHP

Fakulty ekonómie a informatiky, počet 33 ks

·        Operačný systém: Windows 10 Edu

·        Softvér: Microsoft Office 2016, Matlab, 

·        Ďalší softvér: GeoGebra, Gimp, Blender 

Dôstojnícky pavilón, počet 90ks

·        Operačný systém: Windows 10 Edu

·        Softvér: Microsoft Office 2016, Matlab, 

·        Ďalší softvér: GeoGebra, Gimp, Blender, Lazarus, Eclipse, JDK, Imagine, Dev-C++, Easy PHP   

Počet počítačov v knižnici: 29ks

·        Počítače HP All in One

·        Operačný systém: Windows 8 Professional

·        Softvér: Microsoft Office 2013

Prezentačná technika

V každej posluchárni v Konferenčnom centre (Hradná 2, KN)

·        projektor a zvuková technika - spolu 3 ks

·        počítače HP 6000 pripojené k prezentačnej technike – spolu 3 ks

·        Operačný systém: Windows 7 Professional

·        Softvér: Microsoft Office 2013

V každej seminárnej miestnosti vo všetkých budovách, kde prebieha vyučovanie je zabudovaný projektor s možnosťou pripojenia na počítač cez VGA port.

Prenosné počítače

Prenosné počítače na zapožičanie pre študentov – 120 ks

·        Operačný systém: Windows 7 Professional

·        Softvér: Microsoft Office 2013

Prenosné počítače pre pedagogických a administratívnych pracovníkov – 130 počítačov

·        Operačný systém: Windows 7 Professional, Windows 10 Professional

·        Softvér Microsoft Office 2010, Microsoft Office 2013, Microsoft Office 2016

Univerzitné terminály v budovách UJS

 Univerzitné terminály LENOVO pre študentov - 70 ks

·        Operačný systém: Windows 7 Professional

·        Softvér: Microsoft Office 2010

Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia je dostupná na webovej stránke fakulty (http://pf.ujs.sk/sk/struktura/katedra-predskolskej-a-elementarnej-pedagogiky.html#infra%C5%A1trukt%C3%BAra-%C5%A1tudijn%C3%A9ho-programu)


b) - Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).

Knižnica umožňuje prezenčný prístup k študijnej literatúre pre študijný program, a to najmenej v rozsahu povinnej literatúry uvedenej v informačných listoch predmetov. V súčasnosti UK UJS eviduje viac ako 12 206 titulov týkajúcich sa pedagogiky, didaktiky a psychológie predloženého študijného programu. V univerzitnej knižnici sa používa knižničný informačný systém DAWINCI, ktorý je moderný knižnično-informačný systém, integrujúci najnovšie prvky z oblasti serverových aplikácií, databázových systémov, dokumentového manažmentu a v spojení s poznatkami a skúsenosťami knižníc ich pretavuje do komplexného multimediálneho knižničného a informačného systému. Systém poskytuje používateľom prístup k jednotlivým knižničným fondom prostredníctvom On-line katalógu OPAC cez webové stránky. Univerzitná knižnica UJS je podobne, ako ostatné univerzitné knižnice zapojená do centrálneho registra evidencie publikačnej činnosti pre potreby MŠVVŠ SR. Prístup študentov a pedagógov k potrebným databázam je riešený aj vzdialeným prístupom cez CVTI SR. Cez tento prístup je riešený aj prístup k zahraničným vedeckým časopisom prístupných v online databázach jednotlivých vydavateľstiev. Univerzitná knižnica organizuje workshopy, ktoré podporujú orientovanie sa v publikačných databázach a prácu s literárnymi zdrojmi.


c) - Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.

Pre potreby dištančného vzdelávania alebo vzdelávania kombinovanou formou univerzita má v prevádzke 4 servery s videokonferenčným systémom BigBlueButton. Alternatívnym nástrojom na dištančné vzdelávanie je aj platforma MS Teams, ako súčasť balíka Office 365 A1 for faculty, ktorá je k dispozícii pre všetkých učiteľov aj študentov. Ešte v roku 2015 bol na UJS vytvorený a zavedený do prevádzky e-learningový systém na báze open-source LMS Moodle. Tento systém bol v roku 2017 čiastočne integrovaný so systémom WeBWorK. Tento komplexný systém bol prevádzkovaný aj v roku 2019. Moodle aj naďalej ponúka možnosť zverejňovania študijných a pomocných materiálov k jednotlivým predmetom, možnosti zadávania domácich úloh a elektronického testovania vedomostí v autorizovanej zóne. WeBWorK k tomu dáva možnosť automatizovaného generovania, zadávania a vyhodnocovania matematických úloh. Popri možnosti káblového pripojenia, ktorá je k dispozícii v ŠD, UK a na iných vybraných miestach, majú študenti vo všetkých budovách UJS prístup na internet prostredníctvom WiFi siete. K pripojeniu k sieti je potrebná autentifikácia osoby (prihlasovacie meno a heslo). V roku 2016 bol zavedený centrálny tlačový systém, ktorý je dostupný aj pre študentov. Študenti majú možnosť pridávať kredit na svoje účty v pokladni UJS.  


d) - Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie.

Z hľadiska zabezpečovania vzdelávacích činností na študijnom programe hlavnými partnermi sú cvičné školy, na ktorých sa uskutočňuje pedagogická prax študentov Pedagogickej fakulty UJS.

Pedagogická fakulta je zmluvne zviazaná s viac ako tridsiatimi cvičnými školami na Slovensku. V rámci pedagogickej praxe študenti pozorujú a analyzujú edukačný proces, naučia sa aplikovať teoretické poznatky získané počas štúdia všeobecno-vzdelávacích predmetov, všeobecných a odborových didaktík a postupne si osvojujú pedagogické zručnosti potrebné na výkon pedagogickej profesie. Zoznam cvičných škôl je dostupný: https://pf.ujs.sk/sk/studium/cvi-ne-koly.html.


e) - Charakteristika na možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia.

V priebehu štúdia UJS poskytuje svojim študentom aj stimulujúce prostredie. UJS efektívne riadi a prevádzkuje Študentské domovy UJS, kde zabezpečuje komfortné ubytovanie pre študentov univerzity, s vhodnými podmienkami pre kvalitné bývanie so zodpovedajúcim hygienickým štandardom a bezpečnosťou. Súčasťou areálu ŠD je multifunkčné ihrisko umožňujúce študentom zmysluplné trávenie voľného času a športovanie.

UJS zabezpečuje študentom aj stravovanie v budove Konferenčného centra UJS. V Športovom centre Univerzity majú študenti možnosť športovania a realizácie ďalších voľnočasových aktivít.

Cieľom univerzity je poskytnúť aj možnosti kultúrneho, spoločenského a duchovného vyžitia. Mladé talenty nájdu svoje uplatnenie v speváckom zbore Cantus Iuventus. Študenti majú možnosť navštevovať kaplnku zriadenú v ŠD Čajka.  


f) - Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania.

UJS svojim študentom ponúka zahraničné študijné mobility v rámci mobilitných programov Erasmus+, programu Makovecz, CEEPUS a rôznych odborných stáží z ponuky Inštitúcie Balassi (Mobilitné granty Ministerstva ľudských zdrojov MR). 

V súčasnosti UJS má 118 uzatvorených bilaterálnych zmlúv, memoránd a medziinštitucionálnych dohôd so 63 partnerskými inštitúciami v 15 krajinách Európy ako aj medziinštitucionálne dohody v partnerských krajinách mimo EU v rámci aktivity KA107.

Úsek pre medzinárodné vzťahy v spolupráci s fakultami UJS pravidelne organizuje informačné Erasmus+ dni a workshopy, a ponúka možnosť osobnej alebo online konzultácie. Študentom UJS sú distribuované propagačné materiály, letáky a brožúry. Zároveň úsek pre medzinárodné vzťahy UJS pravidelne zverejňuje informácie o činnosti na internetovej stránke Erasmus+ UJS a hromadne zasiela informácie študentom, učiteľom a zamestnancom UJS prostredníctvom informačných nástrojov univerzity. Jazyková podpora pre študentov je zabezpečená prostredníctvom online nástroja jazykovej podpory OLS (On-line Linguistic Support) v rámci programu Erasmus+.

Partnerské inštitúcie

https://www.ujs.sk/sk/medzinarodne-vztahy/partneri.html

Erasmus+

Mobilita študentov za účelom štúdia:

http://erasmus.ujs.sk/sk/studium.html

Mobilita študentov za účelom stáže:

http://erasmus.ujs.sk/sk/staz.html

Návod pre študentov na prihlasovanie:

http://erasmus.ujs.sk/sk

Kontakty koordinátorov:

http://erasmus.ujs.sk/sk/kontakt.html

Program Makovecz

https://www.ujs.sk/sk/medzinarodne-vztahy/makovecz.html

Ostatné mobilitné programy

https://www.ujs.sk/sk/medzinarodne-vztahy/mobilita.html

9. - Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a) - Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium.

Základnou podmienkou prijatia na štúdium študijného programu druhého stupňa je absolvovanie študijného programu prvého stupňa v tom istom (identickom) študijnom programe, na ktorý nadväzuje zvolený magisterský študijný program.

V prípade uchádzačov - absolventov príbuzného študijného programu prvého stupňa prijímacia komisia PF UJS požaduje vykonanie prijímacej skúšky, ktorej hlavným cieľom je overiť odbornú spôsobilosť uchádzača študovať vo zvolenom študijnom programe, zistiť predpoklady uchádzača na samostatnú odbornú tvorivú činnosť v oblasti pedagogiky, psychológie a vzdelávacích oblastí v rozsahu bakalárskej štátnej skúšky v identickom študijnom programe.

Pre účely posúdenia odbornej spôsobilosti uchádzača na magisterské štúdium študijného programu Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie sa absolvovanie študijného programu Predškolská pedagogika a vychovávateľstvo a staršieho študijného programu Predškolská a elementárna pedagogika považuje za identický študijný program prvého stupňa.

Tematické okruhy prijímacích skúšok na štúdium študijného programu Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie sú prístupné na: https://tkk.ujs.sk/sk/fakulta/uradna-vyveska/6534-tematicke-okruhy-prijimacich-skusok-na-studium-studijneho-programu-ucitelstvo-pre-primarne-vzdelavanie.html

Uchádzač o štúdium študijného programu učiteľstvo pre primárne vzdelávanie by mal disponovať čistým jazykovým prejavom, ktorý je príkladom pre správny rozvoj žiaka školského veku. Je vhodné, aby uchádzač disponoval základnými pohybovými zručnosťami (hrubá a jemná motorika), aby dokázal vykonávať pohybovo-motorické aktivity, ktoré sú nutnou súčasťou výchovy a vzdelávania v školskom prostredí. Od uchádzača sa očakáva schopnosť pracovať v kolektíve, schopnosť komunikovať s partnermi vzdelávacích inštitúcií. Je vhodné, aby uchádzač disponoval spoločensky uznávanými morálnymi a vôľovými vlastnosťami, ktoré je schopný cielene rozvíjať v prospech zdravého, harmonického rozvoja osobnosti žiaka.

b) - Postupy prijímania na štúdium.

Postupy prijímania na štúdium uvádzame v prílohe:

Rámcový obsah a spôsob overenia schopností na štúdium

Prijímacia skúška je ústna, tematicky zameraná na oblasť danú študijným odborom, v ktorom sa uskutočňuje študijný program. Tematické okruhy prijímacích skúšok: https://tkk.ujs.sk/sk/fakulta/uradna-vyveska/6534-tematicke-okruhy-prijimacich-skusok-na-studium-studijneho-programu-ucitelstvo-pre-primarne-vzdelavanie.html


Výber uchádzačov vychádza z:

-         poradia zostaveného na základe študijných výsledkov v prvom stupni vysokoškolského štúdia, predmetov štátnej skúšky a obhajoby záverečnej práce,

-         významných výsledkov odbornej činnosti v oblasti pedagogiky, ako aj v iných druhoch odbornej alebo umeleckej činnosti uchádzača,

-         uchádzačom uvedených preferencií ohľadne študijného programu,

-         hodnotenia prijímacej skúšky.


Podmienky prijatia ma štúdium magisterských študijných programov na PF UJS: https://tkk.ujs.sk/sk/fakulta/uradna-vyveska/6526-podmienky-prijatia-na-studium-magisterskych-studijnych-programov-na-pf-ujs-pre-akademicky-rok-2022-2023.html


c) - Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie.

Uvádzame výsledky prijímacieho konania v študijnom programe učiteľstvo pre primárne vzdelávanie dennej formy štúdia za posledné tri roky. 

Akademický rok: 2021/2022: plánovaný počet 60, prijatie na program 19, zápis 17

Akademický rok: 2020/2021: plánovaný počet 60, prijatie na program 22, zápis 19 

Akademický rok: 2019/2020: plánovaný počet 60, prijatie na program 37, zápis 35

 


10. - Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a) - Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu.

 Študenti sa podieľajú na hodnotení kvality vzdelávania na Pedagogickej fakulte Univerzity J. Selyeho prostredníctvom periodického hodnotenia kvality vzdelávania formou dotazníka tak, ako to vyplýva z § 70 ods. 1, písm. h) zákona o vysokých školách, ako aj Študijného poriadku Univerzity J. Selyeho.

S úlohami týkajúcimi sa zavedenia, používania, monitorovania a prehodnocovania zabezpečenia kvality vzdelávania sa zaoberá primárne Rada pre zabezpečenie kvality vzdelávania na UJS, ale uvedeným procesom zabezpečenia kvality vzdelávania sa venuje pozornosť na všetkých úrovniach riadenia UJS, jej fakúlt a ďalších súčastí. Výsledky vyhodnotenia sú spracované do výročných správ o kvalite vzdelávania na PF UJS a zverejnené na web stránke: https://www.ujs.sk/sk/zabezpecovanie-kvality/vyrocne-spravy.html.


b) - Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Vedúci katedry a zodpovedné osoby za študijný program a profilové predmety permanentne sledujú výsledky študentských ankiet a hodnotenia študijného programu študentmi. Výsledky sú diskutované s vyučujúcimi a následne prijímané zodpovedajúce opatrenia.

Výsledky vyhodnotenia sú spracované do výročných správ o kvalite vzdelávania na PF UJS a zverejnené na web stránke: https://www.ujs.sk/sk/zabezpecovanie-kvality/vyrocne-spravy.html.


11. - Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu
(napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne).

Študijný poriadok:         

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Studijny_poriadok_UJS_2022_final_ucinny_1._9._2022.pdf

 

Štipendijný poriadok UJS, Doplnok č. 1 k Štipendijnému poriadku UJS, Doplnok č. 2 k Štipendijnému poriadku UJS 

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Stipendijny_poriadok_2018.pdf

http://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/2018_07_03_Stipen_poriadok_dopl_FIN.pdf

https://www.ujs.sk/documents/Doplnok%20%C4%8D.%202%20k%20%C5%A0tipendijn%C3%A9mu%20poriadku%20UJS.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné predpisy: 2018-2, 2018-9, 2020-6

 

Smernica č. 5/2013 o Študentskej vedeckej odbornej činnosti UJS, Dodatok č. 1 k Smernici o Študentskej vedeckej odbornej činnosti UJS

https://www.ujs.sk/documents/Smernica%205-2013%20o%20%C5%A0VO%C4%8C%20-%20%C3%9A.%20Z.,%20vr%C3%A1t.%20dodatku%20%C4%8D.%201.pdf

https://www.ujs.sk/documents/Dodatok%20%C4%8D.%201%20k%20Smernici%20%C4%8D.%205-2013%20o%20%C5%A0VO%C4%8C.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2021-5, 2021-4

 

Smernica rektora UJS č. 10/2010 o zásadách požičiavania prenosných počítačov študentom (v znení dodatku č. 1)

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2011-7

 

Smernica rektora č. 1/2021 Školné a poplatky spojené so štúdiom na Univerzite J. Selyeho na akademický rok 2021/2022

https://www.ujs.sk/documents/Smernica%20%C4%8D.%201-2021%20-%20Skolne_a_poplatky_2021_2022.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2021-6

 

Smernica č. 9/2020, ktorou sa vydáva Domový a ubytovací poriadok ŠD UJS, Smernica č. 11/2020, ktorou sa vydáva Dodatok č.1 k Domovému a ubytovaciemu poriadku ŠD UJS

https://www.ujs.sk/documents/2021-05-24_Domov%C3%BD%20a%20ubytovac%C3%AD%20poriadok%20%C5%A0D%20UJS.pdf

https://www.ujs.sk/documents/2021-05-24_Dodatok%20%C4%8D.%201%20k%20Domov%C3%A9mu%20a%20ubytovaciemu%20poriadku%20%C5%A0D%20UJS.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2020-29, 2020-43

 

Imatrikulačný a promočný poriadok UJS 

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné predpisy: 2015-5

 

Smernica č. 8/2016 O vydávaní dokladov o absolvovaní štúdia na UJS, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2016, číslo 10) - https://www.ujs.sk/documents/Smernica_c8_2016_o_vydavani_dokladov_o_absolvovani_studia_UJS_2016_vratane_1_a_2_dodatku.pdf

 

Smernica rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok Univerzitnej knižnice UJS, Dodatok č. 1 k Smernici rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok Univerzitnej knižnice UJS, Dodatok č. 2 k Smernici rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok Univerzitnej knižnice UJS

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/1422266793368.pdf

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Dodatok%20%C4%8D.%201%20k%20Smernici%20%C4%8D.%2012014%20Kni%C5%BEni%C4%8Dn%C3%BD%20a%20v%C3%BDpo%C5%BE.%20poriadok%20UK%20UJS.pdf

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/dodatok_KVP_2016-12%20(3).pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2014-2, 2016-18, 2016-24

 

Štatút Študentskej samosprávy,

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2010-8

 

Smernica rektora č. 3/2014 o organizovaní zahraničných mobilít študentov, učiteľov a zamestnancov v rámci programu Erasmus+ na UJS https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/1422266661783.pdf

 

Smernica rektora č. 7/2016 o študentoch so špecifickými potrebami a o pôsobnosti koordinátora UJS pre študentov so špecifickými potrebami

https://www.ujs.sk/documents/Smernica.7.2016.pdf

 

Smernica č. 6/2016 o slobodnom prístupe k informáciám

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Smernica.c.6_2016.UJS.o.slobodnom.pristupe.k.informaciam.prilohy.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2016-8