DOKUMENT
Študijný program
TEed22 - Teológia
Štúdium
Stupeň - III. - tretí stupeň, forma - externá, typ - jednoodborové štúdium
Typ dokumentu
Opis študijného programu
Názov vysokej školy
Univerzita J. Selyeho
Sídlo vysokej školy
Bratislavská cesta 3322, 94501 Komárno
Názov fakulty
Reformovaná teologická fakulta
Sídlo fakulty
Bratislavská cesta 3322, 945 01 Komárno
Orgán vysokej školy na schvaľovanie študijného programu:
Rada pre zabezpečovanie kvality Univerzity J. Selyeho
Dátum schválenia študijného programu alebo úpravy študijného programu:
13.06.2022
Odkaz na výsledky ostatného periodického hodnotenia študijného programu vysokou školou:
x
Odkaz na hodnotiacu správu k žiadosti o akreditáciu študijného programu podľa § 30 zákona č. 269/2018 Z. z.:
x
1. - Základné údaje o študijnom programe
a) - Názov študijného programu a číslo podľa registra študijných programov.
37. Teológia
b) - Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania.
III. stupeň, kód ISCED FoED 2013 je 0221
c) - Miesto/-a uskutočňovania študijného programu.
Komárno
d) - Názov a číslo študijného odboru, v ktorom sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, alebo kombinácia dvoch študijných odborov, v ktorých sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, ISCED-F kódy odboru/ odborov.
Teológia 37, 113055
e) - Typ študijného programu: akademicky orientovaný, profesijne orientovaný; prekladateľský, prekladateľský kombinačný (s uvedením aprobácií); učiteľský, učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií); umelecký, inžiniersky, doktorský, príprava na výkon regulovaného povolania, spoločný študijný program, interdisciplinárne štúdiá.
akademicky orientovaný
Udeľovaný akademický titul za menom.
PhD.
g) - Forma štúdia.
externá
h) - Pri spoločných študijných programoch spolupracujúce vysoké školy a vymedzenie, ktoré študijné povinnosti plní študent na ktorej vysokej škole (§ 54a zákona o vysokých školách).

nerelevantné

i) - Jazyk alebo jazyky, v ktorých sa študijný program uskutočňuje.
Maďarský jazyk a slovenský jazyk
j) - Štandardná dĺžka štúdia vyjadrená v akademických rokoch.
4
k) - Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov.
5
2. - Profil absolventa a ciele vzdelávania
a) - Vysoká škola popíše ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania.

Absolvent ovláda a vie zvoliť konkrétne vedecké metódy základného i aplikovaného výskumu v príslušnej oblasti teológie: "biblika", "praktika", "systematika" a "historika". Absolvent má všeobecné vedomosti na úrovni hodnotenia, vedomosti o prioritách potrebných pre rozvoj spoločnosti, odborné a metodologické vedomosti z viacerých oblasti odboru, slúžiace ako základ pre projektovanie výskumu a vývoja v jednotlivých teologických oblastiach s prepojením na potreby aktuálnej pastoračnej, t.j. duchovenskej praxe v rozličných sférach.

Absolvent dokáže formulovať nové hypotézy a stratégie pre ďalší výskum a rozvoj študijného odboru teológia v interdisciplinárnom prepojení na andragogické, historické a spoločenské vedy. Aplikuje vlastné zistenia svojej teolretickej analýzy a svojho komplexného vedeckého výskumu pri riešení problémov v tejto oblasti. Prakticky ovláda zvolené bádateľské metódy a používa ich pri analýze relevantných detailov a dôležitých interdisciplinárnych väzieb. Na základe svojich výstupov a zistení dokáže navrhovať, overovať a implementovať nové výskumné a pracovné postupy v širších súvislostiach a možných dôsledkoch navrhovaných riešení.

Absolvent sa vyznačuje nezávislým, kritickým a analitickým myslením, ktoré aplikuje v meniacich sa podmienkach. Prezentuje samostatne výsledky výskumu a vývoj pred odbornou komunitou doma aj v zahraničí. Zohľadňuje spoločenské, vedecké a etické aspekty pri formulovaní výskumných zámerov a interpretácií výsledkov výskumu. Dokáže stanovovať zameranie výskumu a koordinovať tím v príslušnom vednom odbore.

Na základe Slovenského kvalifikačného rámca v Európskom priestore vysokoškolského vzdelávania, absolventi daného študijného programu patria do 8. úrovne. Jednotlivec má všeobecné vedomosti na úrovni hodnotenia a vedomosti o prioritách potrebných pre rozvoj spoločnosti. Odborné vedomosti: metodologické vedomosti z viacerých oblastí odboru i praxe, slúžiace ako základ pre inovácie a originalitu v praxi a výskume, potrebné pre projektovanie výskumu a vývoja resp. rozvoja oblasti odbornej praxe. Kognitívne zručnosti: jednotlivec vie vytvárať a formulovať nové hypotézy, úsudky a stratégie pre ďalší rozvoj vednej alebo pracovnej oblasti; vie vyhodnocovať teórie, koncepty a inovácie. Praktické zručnosti: absolvent dokáže aplikovať vlastné zistenia vyplývajúce z teoretickej analýzy a vlastného vedeckého bádania komplexného a / aj interdisciplinárneho charakteru, a vie navrhovať, overovať a implementovať nové výskumné a pracovné postupy. Kompetencie: absolvent sa vyznačuje kritickým, nezávislým a analytickým myslením v nepredvídateľných, meniacich sa podmienkach; zohľadňovaním spoločenských, vedeckých a etických aspektov pri smerovaní ďalšieho vývoja spoločnosti; schopnosťou prezentovať výsledky výskumu a vývoja pred odbornou komunitou; zodpovednosťou za vodcovstvo v danom vedeckom alebo pracovnom odbore; plánovaním vlastného rozvoja a rozvoja spoločnosti v kontexte vedeckého a technického pokroku.


b) - Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov.

Absolvent študijného programu Teológia - podľa doterajších našich skúseností - spravidla už praktizuje v duchovenskej službe. Absolvent môže nájsť uplatnenie ako duchovný /t.j. farár/ v reformovanej cirkvi. Prvoradé uplatnenie sa pre absolventov je Reformované kresťanská cirkev na Slovensku, ale môže sa uplatniť aj v iných reformovaných cirkvách v Európe i vo svete. Ďalej sa môže uplatniť ako vedecký pracovník v teologických inštitútoch vedeckého, výskumného alebo poradenského charakteru. Uplatnenie sa absolventa je otvorená aj mimo cirkvi, hlavne v takých povoleniach, u ktorých je potrebné spoločenskovedné vzdelanie, zamerané na prácu s ľudmi.

Absolventi študijného programu pri posudzovaní ich uplatniteľnosti na trhu práce, mohli byť zaradení do kategórie „0221 religion and theology“.

Viď: http://egracons.eu/sites/default/files/Isced%202013%20fields%20of%20education%20code%20list.pdf

Absolventi študijného programu pri posudzovaní ich uplatniteľnosti na trhu práce, mohli byť zaradení do kategórie "0929 sociálne zabezpečenie inde neklasifikované", lebo misiológia a diakonia je taká špecifická oblasť v službe cirkvi, ktorá nie je presne zaradená do ISCED-FoET 2013. Naši absolventi sú schopní na sociálnu starostlivosť o starých, o postihnutých, o odkázaných, ako aj o detí. Z tohoto hľadiska by patrili do kategórie "092 Sociálne zabezpečenie", ale študijný program sa realizuje v študijnom oblasti 37. teológia. Povolanie misiológov a diakónov je taká špecifická a úzka parketa, že nie je možné jednoznačne zaradiť do vytvorených skupín odborov. Pokiaľ ošetrovateľ alebo sociálny pracovník je schopný pomáhať odkázaným na úrovni fyzickej a telesnej, diakón a misiológ pritom sa zaoberá aj s dušou daného odkázaného človeka.

c) - Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania.

V mene Synody, ako najvyššieho orgánu Reformovanej kresťanskej cirkvi na Slovensku, viď list veľadôstojného pána biskupa. Biskup: Mgr. Géresi Róbert.

https://rtk.ujs.sk/documents/minosegbiztositas/Suhlas_biskupa_TEed22.pdf

3. - Uplatniteľnosť
a) - Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu.

Informácie o uplatniteľnosti absolventov študijných programov UJS sleduje Centrum kariérneho poradenstva UJS.

Prieskumu prevedeného v r. 2021 sa zúčastnili absolventi v počte 342, z toho absolventi študijného programu teológie v externej forme III. stupňa štúdia v počte 3.

Respondenti tohto študijného programu získali diplom v rokoch 2010 až 2015.

67% sa z nich zamestnalo a 33% pracuje ako samostatne zárobkovo činná osoba.

100% zamestnaných respondentov našlo uplatnenie v odbore ukončeného štúdia.

100% zamestnaných respondentov pracuje ako špecialista v oblasti religionistiky.

b) - Prípadne uviesť úspešných absolventov študijného programu.

ThDr. JUDr. Rákos Loránt, PhD., duchovný, zástupca biskupa Reformovanej kresťanskej cirkvi na Slovensku.

ThDr. Szénási Szilárd, PhD., duchovný, senior Komárňanského seniorátu Reformovanej kresťanskej cirkvi na Slovensku.

Mgr. Czinke Zsolt, PhD., duchovný, zástupca seniora Komárňanského seniorátu Reformovanej kresťanskej cirkvi na Slovensku.

Mgr. Lévai Attila, PhD., duchovný, prodekan RTF UJS.

ThDr. Szénási Lilla, PhD., duchovná, prodekanka RTF UJS.

Mgr. Pólya Katalin, PhD., duchovná, odborná asistentka na RTF UJS.

doc. ThDr. Somogyi Alfréd, PhD. duchovný, dekan RTF UJS.

Úspešným absolventom študijného programu teológie III. stupňa štúdia je napríklad:

ThDr. Loránt Rákos, PhD. pôsobí ako zástupca biskupa v Reformovanej kresťanskej cirkvi na Slovensku. Rozhovor vo forme článku sa nachádza na stránke: https://korkep.sk/cikkek/mindennapjaink/2022/02/05/tard-fel-az-elet-ertelmet-a-teologian-keresztul/

Úspešným absolventom študijného programu teológie III. stupňa štúdie je napríklad Mgr. Katarína Pólya, PhD., pôsobí ako vysokoškolský učiteľ Reformovanej teologickej fakulty na Univerzite J. Selyeho. Rozhovor vo forme článku sa nachádza na webovej stránke Centra kariérneho poradenstva UJS: http://karrier.ujs.sk/2021/10/06/polya-katalin/

c) - Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba).

Na základe spätnej väzby, zamestnávatelia sú spokojní so spôsobilosťou našich absolventov.

Spätné väzby:

Reformovaná kresťanská cirkev na Slovensku – Kancelária synody (úroveň: generálna cirkev)

https://rtk.ujs.sk/documents/minosegbiztositas/Referencia_SZRKE_sk.pdf

 

Reformovaná kresťanská cirkev na Slovensku – Komárňanský seniorát (úroveň: seniorát)

https://rtk.ujs.sk/documents/minosegbiztositas/Referencia_KREM_sk.pdf

 

Reformovaná kresťanská cirkev na Slovensku – (úroveň: cirkevný zbor)

https://rtk.ujs.sk/documents/minosegbiztositas/RKC_zbor_Btratislava.pdf




4. - Štruktúra a obsah študijného programu
a) - Vysoká škola popíše pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe.

Štúdium študijného programu sa skladá z povinných predmetov, povinne voliteľných predmetov a výberových predmetov, ktoré zahrňajú všestranné teologické disciplíny.

Študijný program TEed22 je organickou súčasťou študijného odboru Teológia. Má poskytnúť teologické vzdelanie III. stupňa, potrebné pre teológov v oblasti reformovanej teológie.

Konkrétny spôsob foriem výučby, jej kritérií a požadovaných cieľov je podrobnejšie rozpísaný pre každý predmet predloženého študijného programu, čo poskytuje aj informačný list predmetu.

Študent študijného programu si v rámci plnenia náležitostí študijného programu, resp. jeho kompletného absolvovania a získania potrebného minimálneho počtu kreditov - t.j. min. 180 kreditov za štandardnú dlžku štúdia - vytvára vlastný študijný plán, v ktorom - v súlade Študijním poriadkom UJS - môže úspešne adsolvovať študijný program a získať titul PhD.


b) - Vysoká škola zostaví odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu.

Po zosúladení predkladaného ŠP (III. stupeň) s úpravou novoprijatí študenti začiatkom ďalšieho akademického roka nastúpia na zosúladený ŠP a budú študovať podľa predmetov a pravidiel po úprave, pričom študenti druhého a tretieho ročníka pokračujú v štúdiu zosúladeného ŠP podľa pôvodného odporúčaného študijného plánu a predmetov, na ktorý boli prijatí.

Študijný plán je dostupný v Akademickom informačnom systéme UJS.

c) - V študijnom pláne spravidla uvedie:

Študent študijného programu TEed22, absolvuje povinné predmety v každom ročníku, v každom semestry. Povinné predmety sú predmety A:

1.ročník, zimný semester: Individuálne štúdium vedeckej literatúry 1, Povinná teologická disciplína 1,

1.ročník, letný semester: Individuálne štúdium vedeckej literatúry 2, Povinná pedagogická činnosť 1.

2.ročník, zimný semester: Definovaná etapa dizertačnej práce 1, Povinná teologická disciplína 2, Individuálne štúdium vedeckej literatúry 3.

2.ročník, letný semester: Individuálne štúdium vedeckej literatúry 4, Povinná teologická disciplína 3, Povinná pedagogická činnosť 2.

3.ročník, zimný semester: Definovaná etapa dizertačnej práce 2, Individuálne štúdium vedeckej literatúry 5, Povinná teologická disciplína 4.

3.ročník, letný semester: Definovaná etapa dizertačnej práce 3, Povinná pedagogická činnosť 3, Dizertačná skúška,

4.ročník, zimný semester: Povinná pedagogická činnosť 4.

4.ročník, letný semester: Obhajoba dizertačnej práce.

Študent vyberá si predmety spomedzi povinne voliteľných predmetov, v každom ročníku a v semestry. Povinne voliteľné predmety sú predmety B:

1.ročník, zimný semester: Publikačná činnosť - domáca publikácia 1.

1.ročník, letný semester: Voliteľná teologická disciplína 1.

2.ročník, zimný semester: Publikačná činnosť - domáca publikácia 2.

2.ročník, letný semester: Voliteľná teologická disciplína 2.

3.ročník, zimný semester: Publikačná činnosť - domáca publikácia 3.

3.ročník, letný semester: Voliteľná teologická disciplína 3.

4.ročník, zimný semester: Voliteľná teologická disciplína 4.

4.ročník, letný semester: už nie sú povinne voliteľné predmety.

Študent vyberá z voliteľných predmetov v každom ročníku a v semestri. Voliteľné predmety sú predmety C:

1.ročník, zimný semester: Ďalšia pedagogická činnosť 1, Domáca vedecká konferencia 1, Prednáška na domácej vedeckej konferencii 1,Cudzí jazyk odborný 1.

1.ročník, letný semester: Ďalšia pedagogická činnosť 2, Zahraničná vedecká konferencia 1, Prednáška na vedeckej zahraničnej konferencii 1, Publikačná činnosť - zahraničná publikácia 1.

2.ročník, zimný semester: Ďalšia pedagogická činnosť 3, Domáca vedecká konferencia 2, Prednáška na domácej vedeckej konferencii 2, Prednáška na zahraničnej vedeckej konferencii 2, Cudzí jazyk odborný 2.

2.ročník, letný semester: Ďalšia pedagogická činnosť 4, Zahraničná vedecká konferencia 2, Prednáška na domácej vedeckej konferencii 3, Prednáška na zahraničnej vedeckej konferencii 3, Publikačná činnosť - zahraničná publikácia 2

3.ročník, zimný semester: Ďalšia pedagogická činnosť 5, Publikačná činnosť - zahraničná publikácia 3, Cudzí jazyk odborný 3.

3.ročník, letný semester: Prednáška na domácej vedeckej konferencii 4, Prednáška na zahraničnej vedeckej konferencii 4, Cudzí jazyk odborný 4.

4.ročník, zimný semester: Cudzojazičná publikácia 1, Publikačná činnosť - zahraničná publikácia 4, Cudzí jazyk odborný 5, Prednáška na domácej vedeckej konferencii 5, Prednáška na zahraničnej vedeckej konferencii 5.

4.ročník, letný semester: Prednáška na domácej vedeckej konferencii 6, Prednáška na zahraničnej vedeckej konferencii 6.


-      v študijnom programe vyznačí profilové predmety príslušnej cesty v štúdiu (špecializácie),

Profilovými predmetmi sú všetky povinné predmety (A), a všetky povinne voliteľné predmety (B).


-      pre každú vzdelávaciu časť/ predmet definuje výstupy vzdelávania a súvisiace kritériá a pravidlá ich hodnotenia tak, aby boli naplnené všetky vzdelávacie ciele študijného programu (môžu byť uvedené len v Informačných listoch predmetov v časti Výsledky vzdelávania a v časti Podmienky absolvovania predmetu),

 V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov sú jednoznačne opísané požiadavky na ich absolvovanie, ako aj učebné výstupy (podrobne charakterizované výstupy vedomostí, zručností a postoje), ktoré nadobudne absolvent po absolvovaní vzdelávacej časti/predmetu.

 

-      prerekvizity, korekvizity a odporúčania pri tvorbe študijného plánu,

Nadväznosť jednotlivých profilových predmetov je logické a prirodzené. Prerekvizity v klasickom zmysle neexistujú, ale poznačenie, číslovanie jednotlivých predmetov je vytvorené tak, že v obsahoch jednotlivých predmetov študent kráča od jednoduchého k zložitejšiemu.

Prerekvizitmi predmetov dizertačnej skúšky sú profilové predmety a absolvovanie povinných vzdelávacích častí/ predmetov študijného programu.

 

-      pre každú vzdelávaciu časť študijného plánu/predmet stanoví používané vzdelávacie činnosti (prednáška, seminár, cvičenie, záverečná práca, projektová práca, laboratórne práce, stáž, exkurzia, terénne praktikum, odborná prax, štátna skúška a ďalšie, prípadne ich kombinácie) vhodné na dosahovanie výstupov vzdelávania,

V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov je jednoznačne deklarovaná vzdelávacia činnosť, ktorou RTF UJS zabezpečuje dosahovanie očakávaných výstupov vzdelávania.

Vo väčšine prípadov vzdelávacích častí/predmetov sa uprednostňuje vzdelávacia činnosť – prednáška alebo seminár, avšak vzhľadom aj na aktuálnu epidemiologickú situáciu považujeme za potrebné a prirodzené dané činnosti uskutočniť aj formou online činností.

 

-      metódy, akými sa vzdelávacia činnosť uskutočňuje – prezenčná, dištančná, kombinovaná (v súlade s Informačnými listami predmetov),

V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov sú jednoznačne deklarované metódy vzdelávania, ako „prezenčné“, s možnosťou online formy, ak je to zo zdravotnych a hygienických dôvodov opodstatnené.

 

-      osnovu/ sylaby predmetu[1],

 Osnovy v informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov, ktoré sú väčšinou realizované formou prednášok resp. seminárov.

 

-      pracovné zaťaženie študenta („rozsah“ pre jednotlivé predmety a vzdelávacie činnosti samostatne)[2],

Pri príprave aj vzdelávacích aj tvorivých častí predmetov predkladaného študijného programu sme zohľadnili pracovné zaťaženie študentov, v súlade s ECTS, a to v závislosti od pridelených kreditov a časového rozsahu v akom sa vzdelávanie uskutoční.

 

-      kredity pridelené každej časti na základe dosahovaných výstupov vzdelávania a súvisiaceho pracovného zaťaženia,

V prípade aj vzdelávacích aj tvorivých častí predmetov s vyššími kreditmi, kde hodinová dotácia prezenčnej výučby nebola v súlade s pracovným zaťažením študenta, sú deklarované učebné úlohy, zadania, výstupy, ktoré rieši študent riadeným samoštúdiom pod vedením učiteľa, a následným preukázaním vedomostí resp. zručností, ktoré boli vopred stanovené vo formulácii zadaní. Zvlášť pri tvorivých predmetoch - učenie, prednášky na konferenciách, publikácie, definované etapy dizertačnej práce - kredity zodpovedajú náročnosti výkonu požadovanej tvorivej práce.

 

-      osobu zabezpečujúcu predmet (alebo partnerskú organizáciu a osobu[3]) s uvedením kontaktu,

Študenti študijného programu pravidelne sa zúčastnia na domácich a zahraničných konferenciách. Budujú vlastné kontakty, a posilnia kontakty, hlavne s ostatnými reformovanými teológiami a doktorskými školami v zahraničí v Európe.


-      učiteľov predmetu (alebo podieľajúce sa partnerské organizácie a osoby) (môžu byť uvedené aj v IL predmetov),

V informačných listoch predmetov sú uvedení zodpovední vyučujúci. Ale prvoradým učiteľom doktoranda - jeho gestorom - je jeho školiteľ.

 

-      miesto uskutočňovania predmetu (ak sa študijný programu uskutočňuje na viacerých pracoviskách).

RTF UJS


[1] Učitelia zabezpečujúci predmet počas posudzovania umožnia prístup pracovnej skupiny k študijným materiálom predmetu a obsahu jednotlivých vzdelávacích činností.

[2] Odporúčame uvádzať záťaž súvisiacu s kontaktnou aj nekontaktnou výučbou v súlade s ECTS Users' Guide 2015.

[3] Napr. pri zabezpečovaní odbornej praxe, alebo inej vzdelávacej činnosti uskutočňovanej mimo univerzity.

d) - Vysoká škola uvedie počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia.
Podmienkou riadneho skončenia štúdia je dosiahnutie min. 180 kreditov.
e) - Vysoká škola pre jednotlivé študijné plány uvedie podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre:

Počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia: z možných 117 kreditov sú potrebné 82 kredity. Kredity za dizertačnú skúšku a za obhajobu dizertačnej práce - ktoré sú povinné predmety pre doktoranda - sa zrátajú zvlášť.

Počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia: z možných 38 kreditov sú potrebné minimálne 25 kredity.

Počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia: z možných 140 kreditov sú potrebné minimálne 30 kredity.

Počet kreditov za úspešné absolvovanie dizertačnej skúšky: 10 kreditov.

Počet kreditov za obhajobu dizertačnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia: 25 kreditov.


f) - Vysoká škola popíše pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu.

Pravidlá, kritériá a metódy hodnotenia sú transparentné, učiteľom, školiteľom, vopred komunikované a sú uvedené v informačných listoch jednotlivých predmetov. V podmienkach na absolvovanie predmetov sú jasne deklarované študijné a iné povinnosti doktoranda počas dosahovania cieľov vzdelávania, forma plnenia študijných povinností a kritériá hodnotenia čiastkových výstupov, produktov. Výsledky hodnotenia študentov sú zaznamenané, dokumentované a archivované. Pravidlá a postupy procesu hodnotenia sú deklarované v Študijnom poriadku UJS https://www.ujs.sk/documents/%C5%A0tudijn%C3%BD%20poriadok%20UJS%202022%20-%20final,%20%C3%BA%C4%8Dinn%C3%BD%201.%209.%202022%20(1).pdf

V priebehu vyučovania doktorandi dostávajú od školiteľa spätnú väzbu a priestor na opravu chýb, ako aj usmernenie k ich odstráneniu a dosiahnutiu stanoveného cieľa. Študenti majú možnosť dozvedieť sa svoje vlastné hodnotenie priebežné formatívne pri konzultácii s vyučujúcim a sumatívne cez AIS. 

Študenti majú možnosť využiť konzultačné hodiny vyučujúcich počas každého semestra štúdia. Študenti majú prístup ku konzultáciám vyučujúcich, kde príklady dobrej praxe ukazujú, že študenti využívajú konzultačné hodiny k napredovaniu a dosiahnutiu lepších výsledkov.

V prípade neúspešného splnenia vzdelávacích predpokladov, študenti majú prístup k minimálne jednému riadnemu a dvom opravným termínom, majú možnosť podstúpenia aj komisionálnej skúšky absolvovanej v rámci troch termínov. Uvedené predpisy sú deklarované v Študijnom poriadku UJS, ako aj ďalšie postupy a pravidlá vzťahujúce na kredity, ich zhromažďovanie a prenos. Administratívnu kontrolu štúdia v akademickom informačnom systéme vykoná Študijné oddelenie podľa postupov opísaných v Študijnom poriadku UJS.


g) - Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.

Študijný poriadok UJS jednoznačne opisuje postupy a pravidlá na získavanie kreditov, ich zhromažďovanie a prenos, čo je v súlade s Európskym systémom transferu kreditov. Podobne sú definované pravidlá a postupy uznávania absolvovania predmetov na inej vysokej škole.

Študijný poriadok UJS: https://www.ujs.sk/documents/%C5%A0tudijn%C3%BD%20poriadok%20UJS%202022%20-%20final,%20%C3%BA%C4%8Dinn%C3%BD%201.%209.%202022%20(1).pdf


h) - Vysoká škola uvedie témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam).

Témy záverečných resp. dizertačných prác sú k dispozícii v AIS-e.

i) - Vysoká škola popíše alebo sa odkáže na:

Pravidlá a postupy na zadávanie, spracovanie, oponovanie, obhajoby a hodnotenie záverečných, t.j. dizertačných prác sú deklarované a formulované Študijnom poriadku UJS.

 

-      možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov,

Študijný/výskumný pobyt, ktorým deklarujeme podporu domácej aj zahraničnej mobility študentov. Študijný poriadok UJS jednoznačne opisuje postupy a pravidlá na získavanie kreditov, ich zhromažďovanie a prenos, čo je v súlade s Európskym systémom transferu kreditov. Podobne sú definované pravidlá a postupy uznávania absolvovania predmetov na inej vysokej škole.

V záujme zvyšovania podielu účastníkov na Erasmus+ mobilitách Úsek pre medzinárodné vzťahy v spolupráci s jednotlivými fakultami UJS pravidelne organizuje informačné Erasmus+ dni a workshopy, a ponúka možnosť osobnej alebo online konzultácie. Študentom UJS sú distribuované propagačné materiály a pravidelne sú zverejňované informácie prostredníctvom informačných nástrojov univerzity.

Pravidlá a postupy sú sformulované v Smernici rektora č. 3/2014 o organizovaní zahraničných mobilít študentov, učiteľov a zamestnancov v rámci programu Erasmus+ na UJS, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2018, číslo 10).

 

-      pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov,

Vysoká škola v študijnom programe uplatňuje pravidlá a nástroje zabezpečenia výskumnej integrity a prevencie plagiátorstva a ďalších akademických podvodov. V zmysle Štatútu UJS plagiátorstvo sa považuje za priestupok a je predmetom disciplinárneho konania. Vysoká škola identifikuje porušenia výskumnej integrity, plagiátorstvo a akademické podvody a realizuje opatrenia, ktoré zaručia, že porušenie týchto pravidiel nie je zlučiteľné so získaním akademického titulu. Pravidlá a postupy sú opísané v:


-      postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami,

V súlade so súčasným trendom univerzita systematizovane vyhľadáva a oslovuje študentov so špecifickými potrebami a eviduje pozorovateľný nárast týchto študentov. Študenti so špecifickými potrebami majú nárok podľa ich špecifických potrieb na podporné služby. Pravidlá a postupy sú opísané v Smernici rektora č. 7/2016 o študentoch so špecifickými potrebami a o pôsobnosti koordinátora UJS pre študentov so špecifickými potrebami, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2016, číslo 9). Na RTF momentálne nemáme študenta so špecifickými potrebami. V minulosti sme mali študenta, a podľa jeho vyjadrenia, nectil žiadnu diskrimináciu, ale pri splnení študijného programu, bol vo všetkom úplne rovnoprávny a rovnocenný. Jeho list je dostupný na webovej stránke fakulty: https://rtk.ujs.sk/documents/minosegbiztositas/Referencia_duchovni_Reformovanej_diakonie.pdf a https://rtk.ujs.sk/documents/minosegbiztositas/Referencia_duchovni_Reformovanej_diakonie.pdf


-      postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta.

Podľa Štatútu UJS študent sa stáva členom akademickej obce zápisom na štúdium niektorého zo študijných programov uskutočňovaných UJS, alebo jej fakultou. Ako člen akademickej obce na základe Štatútu UJS má právo obracať sa s návrhmi, pripomienkami a sťažnosťami na akademické samosprávne orgány – postupy a pravidlá ktorých sú definované v ich legislatívnych dokumentoch. Študenti študijného programu majú k dispozícii efektívne mechanizmy preskúmavania podnetov, ktorými sa domáhajú ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov, o ktorých sa domnievajú, že boli porušené, alebo poukazujú na konkrétne nedostatky v činnosti alebo v nečinnosti vysokej školy. Preskúmavanie podnetov je transparentné a uskutočňuje sa za účasti zástupcov študentov. Podávateľom podnetov je poskytovaná spätná väzba o výsledkoch preskúmania podnetov a o prijatých opatreniach

5. - Informačné listy predmetov študijného programu
V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.

Informačné listy sú k dispozícii v AIS-e.

6. - Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
(alebo hypertextový odkaz).

Harmonogram akademického roka 2021/2022: https://rtf.ujs.sk/documents/Harmonogram%20AR%20SJERTK%202021_2022.pdf

Harmonogram akademického roka 2022/2023: https://rtf.ujs.sk/documents/Harmonogram%20AR%20SJERTK%202022_2023.pdf

Aktuálny rozvrh je k dispozícii v AIS-e.

7. - Personálne zabezpečenie študijného programu
a) - Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu (s uvedením funkcie a kontaktu).

Prof. KOVÁCS Ábrahám, PhD.

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/29863

kovacsab@ujs.sk

b) - Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu s priradením k predmetu s prepojením na centrálny Register zamestnancov vysokých škôl, s kontaktom (môžu byť uvedení aj v študijnom pláne).

Prof. ThDr. KARASSZON István, PhD.

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15535

karasszoni@ujs.ak


Dr. habil. KÓKAI NAGY Viktor, PhD.

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/25564

kokainagyv@ujs.sk


Mgr. LÉVAI Attila, PhD.

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15488

levaia@ujs.sk


doc. ThDr. Somogyi Alfréd, PhD.

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15567

somogyia@ujs.sk

c) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.
d) - Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).

Prof. Kovács Ábrahám, PhD.: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/29863, kovacsab@ujs.sk

  • SVL - Individuálna štúdia vedeckej literatúry
  • PTD - Povinná teologická disciplína
  • PPC - Povinná pedagogická činnosť
  • VTD - Voliteľná teologická disciplína
  • DPC - Ďalšia pedagogická činnosť
  • DVK - Domáca vedecká konferencia
  • ZVK - Zahraničná vedecká konferencia
  • PDK - Prednáška na domácej vedeckej konferencii
  • PZK - Prednáška na zahraničnej vedeckej konferencii
  • CJP - Cudzojazyčná publikácia
  • CJO - Cudzí jazyk odborný
  • PUD - Publikačná činnosť - domáca publikácia
  • PUZ - Publikačná činnosť - zahraničná publikácia
  • DDP - Definovaná etapa dizertačnej práce
  • DSK - Dizertačná skúška
  • ODP - Obhajoba dizertačnej práce

Prof. ThDr. Karasszon István, PhD.: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15535, karasszoni@ujs.sk

  • SVL - Individuálna štúdia vedeckej literatúry
  • PTD - Povinná teologická disciplína
  • PPC - Povinná pedagogická činnosť
  • VTD - Voliteľná teologická disciplína
  • DPC - Ďalšia pedagogická činnosť
  • DVK - Domáca vedecká konferencia
  • ZVK - Zahraničná vedecká konferencia
  • PDK - Prednáška na domácej vedeckej konferencii
  • PZK - Prednáška na zahraničnej vedeckej konferencii
  • CJP - Cudzojazyčná publikácia
  • CJO - Cudzí jazyk odborný
  • PUD - Publikačná činnosť - domáca publikácia
  • PUZ - Publikačná činnosť - zahraničná publikácia
  • DDP - Definovaná etapa dizertačnej práce
  • DSK - Dizertačná skúška
  • ODP - Obhajoba dizertačnej práce

Dr. habil. Kókai Nagy Viktor, PhD.: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/25564, kokainagyv@ujs.sk

  • SVL - Individuálna štúdia vedeckej literatúry
  • PTD - Povinná teologická disciplína
  • PPC - Povinná pedagogická činnosť
  • VTD - Voliteľná teologická disciplína
  • DPC - Ďalšia pedagogická činnosť
  • DVK - Domáca vedecká konferencia
  • ZVK - Zahraničná vedecká konferencia
  • PDK - Prednáška na domácej vedeckej konferencii
  • PZK - Prednáška na zahraničnej vedeckej konferencii
  • CJP - Cudzojazyčná publikácia
  • CJO - Cudzí jazyk odborný
  • PUD - Publikačná činnosť - domáca publikácia
  • PUZ - Publikačná činnosť - zahraničná publikácia
  • DDP - Definovaná etapa dizertačnej práce
  • DSK - Dizertačná skúška
  • ODP - Obhajoba dizertačnej práce

Mgr. Lévai Attila, PhD.: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15488, levaia@ujs.sk

  • SVL - Individuálna štúdia vedeckej literatúry
  • PTD - Povinná teologická disciplína
  • PPC - Povinná pedagogická činnosť
  • VTD - Voliteľná teologická disciplína
  • DPC - Ďalšia pedagogická činnosť
  • DVK - Domáca vedecká konferencia
  • ZVK - Zahraničná vedecká konferencia
  • PDK - Prednáška na domácej vedeckej konferencii
  • PZK - Prednáška na zahraničnej vedeckej konferencii
  • CJP - Cudzojazyčná publikácia
  • PUD - Publikačná činnosť - domáca publikácia
  • PUZ - Publikačná činnosť - zahraničná publikácia
  • DDP - Definovaná etapa dizertačnej práce
  • DSK - Dizertačná skúška
  • ODP - Obhajoba dizertačnej práce

doc. ThDr. Somogyi Alfréd, PhD.: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15567, somogyia@ujs.sk

  • SVL - Individuálna štúdia vedeckej literatúry
  • PTD - Povinná teologická disciplína
  • PPC - Povinná pedagogická činnosť
  • VTD - Voliteľná teologická disciplína
  • DPC - Ďalšia pedagogická činnosť
  • DVK - Domáca vedecká konferencia
  • ZVK - Zahraničná vedecká konferencia
  • PDK - Prednáška na domácej vedeckej konferencii
  • PZK - Prednáška na zahraničnej vedeckej konferencii
  • CJP - Cudzojazyčná publikácia
  • PUD - Publikačná činnosť - domáca publikácia
  • PUZ - Publikačná činnosť - zahraničná publikácia
  • DDP - Definovaná etapa dizertačnej práce
  • DSK - Dizertačná skúška
  • ODP - Obhajoba dizertačnej práce

Prof. Pásztori Kupán István, PhD.: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/23161, pasztorikupani@ujs.sk

  • SVL - Individuálna štúdia vedeckej literatúry
  • PTD - Povinná teologická disciplína
  • PPC - Povinná pedagogická činnosť
  • VTD - Voliteľná teologická disciplína
  • DPC - Ďalšia pedagogická činnosť
  • DVK - Domáca vedecká konferencia
  • ZVK - Zahraničná vedecká konferencia
  • PDK - Prednáška na domácej vedeckej konferencii
  • PZK - Prednáška na zahraničnej vedeckej konferencii
  • CJP - Cudzojazyčná publikácia
  • CJO - Cudzí jazyk odborný
  • PUD - Publikačná činnosť - domáca publikácia
  • PUZ - Publikačná činnosť - zahraničná publikácia
  • DDP - Definovaná etapa dizertačnej práce
  • DSK - Dizertačná skúška
  • ODP - Obhajoba dizertačnej práce

Mgr. Görözdi Zsolt, Th.D.: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15546, gorozdiz@ujs.sk

  • SVL - Individuálna štúdia vedeckej literatúry
  • PTD - Povinná teologická disciplína
  • PPC - Povinná pedagogická činnosť
  • VTD - Voliteľná teologická disciplína
  • DPC - Ďalšia pedagogická činnosť
  • DVK - Domáca vedecká konferencia
  • ZVK - Zahraničná vedecká konferencia
  • PDK - Prednáška na domácej vedeckej konferencii
  • PZK - Prednáška na zahraničnej vedeckej konferencii
  • CJP - Cudzojazyčná publikácia
  • CJO - Cudzí jazyk odborný
  • PUD - Publikačná činnosť - domáca publikácia
  • PUZ - Publikačná činnosť - zahraničná publikácia
  • DDP - Definovaná etapa dizertačnej práce
  • DSK - Dizertačná skúška
  • ODP - Obhajoba dizertačnej práce


e) - Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam (s uvedením kontaktov).

Aktuálne záverečné resp. dizertačné práce a školitelia záverečných prác, sú evidované v Akademickom informačnom systéme.

f) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky školiteľov záverečných prác.

VUPCH školiteľov záverečných prác sú k dispozícii v AIS-e.

g) - Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu (meno a kontakt).

Mgr. Deminger Orsolya, doktorand, kontakt: 120890@student.ujs.sk

Mgr. Vámos Béla, doktorand, kontakt: 2367@student.ujs.sk

h) - Študijný poradca študijného programu (s uvedením kontaktu a s informáciou o prístupe k poradenstvu a o rozvrhu konzultácií).

Mgr. Géresi Róbert, biskup Reformovanej kresťanskej cirkvi na Slovensku, geresi.robert@reformata.sk

S biskupom Reformovanej kresťanskej cirkvi na Slovensku sme prekonzultovali jednotlivé etapy harmonizačného procesu. V samotnom procese sme pojednávali vypracované konkretné návrhy nových predmetov, a ich obsah. Konzultácie sa konali podľa potreby, celkovom časovom objeme cca. 18-20 hodín.

i) - Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami).

Študijný referent: Ing. Ilona Győrfy, gyorfyi@ujs.sk

Kariérny poradca: Mgr. Norbert Istvánik, istvanikn@ujs.sk

Ubytovací referát: Mgr. Attila Duba, dubaa@ujs.sk

Hlavný knihovník Teologickej odbornej knižnice Teologického inštitútu J. Calvína: Mgr. Czinke Zsolt, PhD.: czinke@refteologia.sk


8. - Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) - Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).

Prednáškové miestnosti v Dôstojníckom pavilóne boli pomenované po významných osobnostiach 20. storočia našej cirkvi. Všetky katedry, kancelária a prednáškové miestnosti sú popísané. Dostupnosť popisov miestností: https://rtf.ujs.sk/sk/zabezpecenie-kvality/infrasturktura-studijnych-programov/miestnosti-katedry-kancelarie.html


Miestnosť Sörös Béla terem (E8) - popis je dostupný: https://rtf.ujs.sk/documents/tantermek/Miestnos%C5%A5%20S%C3%B6r%C3%B6s%20B%C3%A9la%20Terem%20(E8).pdf


Miestnosť Patay Károly terem (E10) - popis je dostupný: https://rtf.ujs.sk/documents/tantermek/Miestnos%C5%A5%20Patay%20K%C3%A1roly%20terem%20(E10).pdf


Miestnosť Galambos Zoltán terem (E12) - popis je dostupný: https://rtf.ujs.sk/documents/tantermek/Miestnos%C5%A5%20Galambos%20Zolt%C3%A1n%20terem%20(E12).pdf


Miestnosť Pálóczi Czinke István terem (E14) - popis je dostupný: https://rtf.ujs.sk/documents/tantermek/Miestnos%C5%A5%20P%C3%A1l%C3%B3czi%20Czinke%20Istv%C3%A1n%20terem%20(E14).pdf


Miestnosť 14A - popis je dostupný: https://rtf.ujs.sk/documents/tantermek/Miestnos%C5%A5%2014A%20terem.pdf


Softvérové zabezpečenie počítačových učební resp. počítačov dostupných pre študentov UJS

Počítače v učebniach:

§ Pedagogická fakulta, počet 59 ks

·        Operačný systém: Windows 7 Professional

·        Softvér: Microsoft Office 2013, Matlab, 

·        Ďalší softvér: GeoGebra, Gimp, Blender,  

§ Konferenčné centrum, KINFO, počet 29ks

·        Operačný systém: Windows 10 Edu

·        Softvér: Microsoft Office 2016, Matlab, 

·        Ďalší softvér: GeoGebra, Gimp, Blender, Lazarus, Eclipse, JDK, Imagine, Dev-C++, Easy PHP

§ Fakulty ekonómie a informatiky, počet 33 ks

·        Operačný systém: Windows 10 Edu

·        Softvér: Microsoft Office 2016, Matlab, 

·        Ďalší softvér: GeoGebra, Gimp, Blender 

§ Dôstojnícky pavilón, počet 90ks

·        Operačný systém: Windows 10 Edu

·        Softvér: Microsoft Office 2016, Matlab, 

·        Ďalší softvér: GeoGebra, Gimp, Blender, Lazarus, Eclipse, JDK, Imagine, Dev-C++, Easy PHP   

Počet počítačov v knižnici: 29ks

·        Počítače HP All in One

·        Operačný systém: Windows 8 Professional

·        Softvér: Microsoft Office 2013

Prezentačná technika

V každej posluchárni v Konferenčnom centre (Hradná 2, KN)

·        projektor a zvuková technika - spolu 3 ks

·        počítače HP 6000 pripojené k prezentačnej technike – spolu 3 ks

·        Operačný systém: Windows 7 Professional

·        Softvér: Microsoft Office 2013

V každej seminárnej miestnosti vo všetkých budovách, kde prebieha vyučovanie je zabudovaný projektor s možnosťou pripojenia na počítač cez VGA port.

Prenosné počítače

Prenosné počítače na zapožičanie pre študentov – 120 ks

·        Operačný systém: Windows 7 Professional

·        Softvér: Microsoft Office 2013

Prenosné počítače pre pedagogických a administratívnych pracovníkov – 130 počítačov

·        Operačný systém: Windows 7 Professional, Windows 10 Professional

·        Softvér Microsoft Office 2010, Microsoft Office 2013, Microsoft Office 2016

Univerzitné terminály v budovách UJS

 Univerzitné terminály LENOVO pre študentov - 70 ks

·        Operačný systém: Windows 7 Professional

·        Softvér: Microsoft Office 2010


b) - Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).

Knižnica umožňuje prezenčný prístup k študijnej literatúre pre študijný program, a to najmenej v rozsahu povinnej literatúry uvedenej v informačných listoch predmetov. V súčasnosti UK UJS eviduje viac ako 2700 titulov týkajúcich sa teológie, predloženého študijného programu a vzťahujúcich sa k odboru. V univerzitnej knižnici sa používa knižničný informačný systém DAWINCI, ktorý je moderný knižnično-informačný systém, integrujúci najnovšie prvky z oblasti serverových aplikácií, databázových systémov, dokumentového manažmentu a v spojení s poznatkami a skúsenosťami knižníc ich pretavuje do komplexného multimediálneho knižničného a informačného systému. Systém poskytuje používateľom prístup k jednotlivým knižničným fondom prostredníctvom On-line katalógu OPAC cez webové stránky. Univerzitná knižnica UJS je podobne, ako ostatné univerzitné knižnice zapojená do centrálneho registra evidencie publikačnej činnosti pre potreby MŠVVŠ SR. Prístup študentov a pedagógov k potrebným databázam je riešený aj vzdialeným prístupom cez CVTI SR. Cez tento prístup je riešený aj prístup k zahraničným vedeckým časopisom prístupných v online databázach jednotlivých vydavateľstiev. Univerzitná knižnica organizuje workshopy, ktoré podporujú orientovanie sa v publikačných databázach a prácu s literárnymi zdrojmi.

Pri realizácii študijného programu TEed22, je k dispozícii aj pre učiteľov, aj pre študentov Teologická odborná knižnica Teologického inštitútu J. Calvína (TIJC) v Komárne. TIJC je vedecká inštitúcia Reformovanej kresťanskej cirkvi na Slovensku. V knižnici evidujú viac ako 35.000 titulov teologickej odbornej literatúry, hlavne v maďarskom, slovenskom, českom, nemeckom a anglickom jazyku. Okrem toho v knižnici je k dispozícii viac ako 170 odborné periodiká. Popis knižnice je dostupný va webovej stránke TJCA: www.refteologia.sk


c) - Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.

Pre potreby dištančného vzdelávania alebo vzdelávania kombinovanou formou univerzita má v prevádzke 4 servery s videokonferenčným systémom BigBlueButton. Alternatívnym nástrojom na dištančné vzdelávanie je aj platforma MS Teams, ako súčasť balíka Office 365 A1 for faculty, ktorá je k dispozícii pre všetkých učiteľov aj študentov. Ešte v roku 2015 bol na UJS vytvorený a zavedený do prevádzky e-learningový systém na báze open-source LMS Moodle. Tento systém bol v roku 2017 čiastočne integrovaný so systémom WeBWorK. Tento komplexný systém bol prevádzkovaný aj v roku 2019. Moodle aj naďalej ponúka možnosť zverejňovania študijných a pomocných materiálov k jednotlivým predmetom, možnosti zadávania domácich úloh a elektronického testovania vedomostí v autorizovanej zóne. WeBWorK k tomu dáva možnosť automatizovaného generovania, zadávania a vyhodnocovania matematických úloh. Popri možnosti káblového pripojenia, ktorá je k dispozícii v ŠD, UK a na iných vybraných miestach, majú študenti vo všetkých budovách UJS prístup na internet prostredníctvom WiFi siete. K pripojeniu k sieti je potrebná autentifikácia osoby (prihlasovacie meno a heslo). V roku 2016 bol zavedený centrálny tlačový systém, ktorý je dostupný aj pre študentov. Študenti majú možnosť pridávať kredit na svoje účty v pokladni UJS. 

Pri dištančnej forme štúdia zatiaľ naši študenti a učitelia vynikajúco využívali online platformy. Vo vzdelávacom procese sa používalo BigBlueButton, Teams, Letsmeet, Zoom, Google Classroom, Redmenta a pod.


d) - Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie.

Z hľadiska zabezpečovania vzdelávacích činností na študijnom programe naším hlavným partnerom je Reformovaná kresťanská cirkev na Slovensku. Spolupráca s cirkvou sa koná v duchu §39. zákona o vysokých školách č. 131/2002 Z.z. Popis Reformovanej kresťanskej cirkvi na Slovensku je dostupný na oficiálnej webovej stránke cirkvi: www.reformata.sk

Ďalším partnerom našej fakulty je Teologický inštitút J. Calvína (TIJC). TIJC je je vedeckým inštitútom Reformovanej kresťanskej cirkvi na Slovensku. TIJC nám zabezpečuje cirkevno-odborné pozadie našej činnosti. Okrem toho, že je stálym partnerom pri organizácii vedeckých a odborných konferencií, na základe osobytného pojednávania zabezpečuje konvokačné prednášky t.j. odborníkov pre naších študentom. Popis TIJC je dostupný na webovej stránke TIJC: www refteologia.sk

e) - Charakteristika na možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia.

V priebehu štúdia UJS poskytuje svojim študentom aj stimulujúce prostredie. UJS efektívne riadi a prevádzkuje Študentské domovy UJS, kde zabezpečuje komfortné ubytovanie pre študentov univerzity, s vhodnými podmienkami pre kvalitné bývanie so zodpovedajúcim hygienickým štandardom a bezpečnosťou. Súčasťou areálu ŠD je multifunkčné ihrisko umožňujúce študentom zmysluplné trávenie voľného času a športovanie.

UJS zabezpečuje študentom aj stravovanie v budove Konferenčného centra UJS. V Športovom centre Univerzity majú študenti možnosť športovania a realizácie ďalších voľnočasových aktivít.

Cieľom univerzity je poskytnúť aj možnosti kultúrneho, spoločenského a duchovného vyžitia. Mladé talenty nájdu svoje uplatnenie v speváckom zbore Cantus Iuventus. Študenti majú možnosť navštevovať kaplnku zriadenú v ŠD Čajka.

Zvlášť pre študentov Reformovanej teologickej fakulty je zabezpečené cirkevnozborové pozadie v Reformovanej kresťanskej cirkvi na Slovensku - v cirkevnom zbore Komárno. Študenti študijného programu TEed22 - mimo študijného plánu - pravidelne slúžia na fakultných bohoslužbách a na večeriach Pánovom. Študentská samospráva zorganizuje týždenné biblické hodiny, na ktorých slúžia aj študenti ŠP TEed22.

f) - Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania.

UJS svojim študentom ponúka zahraničné študijné mobility v rámci mobilitných programov Erasmus+, programu Makovecz, CEEPUS a rôznych odborných stáží z ponuky Inštitúcie Balassi (Mobilitné granty Ministerstva ľudských zdrojov MR). 

V súčasnosti UJS má 118 uzatvorených bilaterálnych zmlúv, memoránd a medziinštitucionálnych dohôd so 63 partnerskými inštitúciami v 15 krajinách Európy ako aj medziinštitucionálne dohody v partnerských krajinách mimo EU v rámci aktivity KA107.

Úsek pre medzinárodné vzťahy v spolupráci s fakultami UJS pravidelne organizuje informačné Erasmus+ dni a workshopy, a ponúka možnosť osobnej alebo online konzultácie. Študentom UJS sú distribuované propagačné materiály, letáky a brožúry. Zároveň úsek pre medzinárodné vzťahy UJS pravidelne zverejňuje informácie o činnosti na internetovej stránke Erasmus+ UJS a hromadne zasiela informácie študentom, učiteľom a zamestnancom UJS prostredníctvom informačných nástrojov univerzity. Jazyková podpora pre študentov je zabezpečená prostredníctvom online nástroja jazykovej podpory OLS (On-line Linguistic Support) v rámci programu Erasmus+.

Partnerské inštitúcie

https://www.ujs.sk/sk/medzinarodne-vztahy/partneri.html

Erasmus+

Mobilita študentov za účelom štúdia:

http://erasmus.ujs.sk/sk/studium.html

Mobilita študentov za účelom stáže:

http://erasmus.ujs.sk/sk/staz.html

Návod pre študentov na prihlasovanie:

http://erasmus.ujs.sk/sk

Kontakty koordinátorov:

http://erasmus.ujs.sk/sk/kontakt.html

Program Makovecz

https://www.ujs.sk/sk/medzinarodne-vztahy/makovecz.html

Ostatné mobilitné programy

https://www.ujs.sk/sk/medzinarodne-vztahy/mobilita.html

9. - Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a) - Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium.

Podmienky prijatia sú dostupné na webovej stránke fakulty: https://rtk.ujs.sk/documents/Podmienky%20prijatia%20na%20RTF%20UJS%20na%20akademick%C3%BD%20rok%202022_2023%20(1).pdf


Predpokladom prijatia je, aby uchádzač bol absolventom vysokoškolského štúdia II. stupňa v študijnom odbore 37. teologia. Z iných, ani príbuzných študijných odborov, uchádzači nemajú tie teologické vedomosti, schopnosti a kompetencie, ktoré sú predpokladom absolvovania predloženého študijného programu. Len ako príklad uvediem: absolventi reformovanej teológie pasívne ovládajú biblickú hebrejčinu a gréčtinu. Tieto klasické jazyky sa vyučujú len na teologických a bohosloveckých fakultách. Na základe princípu rovnosti, nie je možné, aby jeden uchádzač ovládal biblické jazyky, a druhý nie. Treba hovoriť aj o potenciálnych uchádzačoch – teológov – z iných teologických alebo bohosloveckých fakúlt, ako je reformovaná teologia, t.j. o tých potenciálnych uchádzačoch ktorí neabsolvovali študijný program „reformovaná teologia“. S nimi je podobná situácia, lebo špeciálna reformovaná teológia (systematika, dogmatika, vierovyznanie, dejiny dogiem, ekleziastika, liturgika, atď.) je odlišná od iných. „Najbližšia“ viera je evanjelická a.v. a absolventi evanjelickej teologie a.v. majú rovnakú šancu na predložený študijný program, ako absolventi študijného programu reformovaná teologia. Treba si vyjasniť aj možnosti potenciálnych uchádzačov zo zahraničia. U nich treba zistiť či majú podobné vzdelanie II. stupňa, ako absolventi reformovanej teológie alebo evanjelickej teológie a.v. Každí uchádzač v danom odbore musí mať odborné a metodologické vedomosti z viacerých oblastí odboru i praxe, slúžiace ako základ pre inovácie a originalitu v praxi a výskume. Musí mať kognitívne zručnosti, aby dokázal navrhovať a hodnotiť riešenia metodických, odborných, praktických a vedeckých problémov z viacerých oblastí odboru i praxe. Musí dokázať formulovať odporúčania pre rozvoj danej vednej a pracovnej oblasti. Dokáže stanovovať vedecké alebo praktické predpoklady riešenia problémov. Z praktických zručností: uchádza musí byt schopný realizovať a hodnotiť riešenia metodických, odborných, praktických a vedeckých problémov z viacerých oblastí odboru i praxe. Musí byť schopný vytvárať návody, projekty realizácie a hodnotiace postupy k činnostiam z odboru. Kompetencie uchádzača: vyznačuje sa vysokým stupňom samostatnosti a predvídavosti v známom aj neznámom prostredí. Vyznačuje sa iniciatívnosťou a zodpovednosťou za riadenia práce pracovného tímu, inovatívnym a tvorivým myslením, odbornou prezentáciou výsledkov vlastného štúdia alebo praxe. Má schopnosť reagovať na sociálne a spoločenské problémy na základe Písma a kresťanských hodnôt sociálne a spoločenské problémy a ponúknuť ich ostatným. Schopnosť ponúknuť pomoc na základe kresťanských hodnôt. Schopnosť viesť facilitatívne rozhovory, riešiť konflikty a problémy na základe Písma a kresťanských hodnôt. Schopnosť formulovať Písmo a kresťanské hodnoty a primerane ich sprostredkovať v rozhovore.


b) - Postupy prijímania na štúdium.
  1. Uchádzač vyplní formulár, elektronickú prihlášku na webovej stránke UJS.
  2. Uchádzač pošle vyplnený formulár a potrebné prílohy elektronicky.
  3. Uchádzač pošle vyplnenú prihlášku, vlastnoručným podpisom, papierovej podobe poštou na adresu Študijného oddelenia.
  4. Uchádzač dostane od ŠO odpoveď, t.j. spätnú väzbu, a dostane všetky relevantné informácie o prijímacom konaní, vrátane dátumu prijímacej skúšky a pohovoru.
  5. Uchádzač sa dostaví osobne na prijímacie skúšky, ktorá sa skladá z ústneho pohovoru, na základe ktorého prijímacia komisia, ktorá sa skladá z porfesorov a z docentov zmapuje vedomosti a pripravenosť uchádzača na doktorské štúdium.
  6. Dekanom vymenovaná, min. trojčlenná prijímacia komisia hodnotí uchádzača bodovým systémom. Na základe získaných bodov uchádzač dostane svoje miesto v poradí uchádzačov.
  7. Prijímacia komisia poradie uchádzačov predloží dekanovi fakulty.
  8. O prijatí na štúdium rozhoduje dekan fakulty na základe odporúčania prijímacej komisie v súlade s podmienkami stanovenými pre prijatie.


c) - Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie.

Akademický rok: 2021/2022

Počet všetkých prihlásených uchádzačov: 3

Počet uchádzačov, ktorí sa dostavili na prijímacie konanie: 3

Počet prijímaných študentov: 3

Počet zapísaných študentov: 3


Akademický rok: 2020/2021

Počet všetkých prihlásených uchádzačov: 3

Počet uchádzačov, ktorí sa dostavili na prijímacie konanie: 3

Počet prijímaných študentov: 3

Počet zapísaných študentov: 3


Akademický rok: 2019/2020

Počet všetkých prihlásených uchádzačov: 4

Počet uchádzačov, ktorí sa dostavili na prijímacie konanie: 3

Počet prijímaných študentov: 4

Počet zapísaných študentov: 3


Akademický rok: 2018/2019

Počet všetkých prihlásených uchádzačov: 4

Počet uchádzačov, ktorí sa dostavili na prijímacie konanie: 4

Počet prijímaných študentov: 4

Počet zapísaných študentov: 2


Akademický rok: 2017/2018

Počet všetkých prihlásených uchádzačov: 2

Počet uchádzačov, ktorí sa dostavili na prijímacie konanie: 2

Počet prijímaných študentov: 2

Počet zapísaných študentov: 2


Akademický rok: 2016/2017

Počet všetkých prihlásených uchádzačov: 2

Počet uchádzačov, ktorí sa dostavili na prijímacie konanie: 2

Počet prijímaných študentov: 2

Počet zapísaných študentov: 2

10. - Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a) - Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu.

Študenti mali možnosť vyjadriť svoje názory a pripomienky v určenom textovom poli dotazníka v AIS-e. Dotazník bol študentom sprístupnený v čase od 01.02.2021 do 30.04.2021 a od 01.05.2021 do 15.07.2021. Vyplniť bolo možné iba počas definovaného obdobia. Študenti vstupovali do systému a prezentovali svoje názory a postrehy pod svojím identifikačným číslom. Týmto spôsobom bolo zabezpečené, že každý študent mohol vyplniť anketu iba raz, pričom modul implementovaný v AIS2 zaručil anonymitu respondentov. Respondentovi bol sprístupnený len jemu určený dotazník. Študenti hodnotili priemerne 21 učiteľov a vyjadrili svoj názor o 70 predmetov. Tento priemer je priemerom poslednej 3 ankety. Dotazník v elektronickej podobe slúži predovšetkým na urýchlenie následného spracovania získaných údajov. Získané podklady a celkové vyhodnotenie výsledkov spracoval dekanát RTF UJS a následne informoval jednotlivé pracoviská. Závery hodnotenia boli premietnuté do výučby na RTF UJS pre nasledujúce obdobie.

b) - Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Vytvorený dotazník pozostával z troch častí: I. časť – všeobecná časť (1 otázka) II. časť – hodnotenie vyučovacieho procesu a predmetov (2 otázky ku každému zapísanému predmetu) III. časť– všeobecná časť - pripomienky a námety.

Otázky v prvej časti slúžili na zistenie všeobecného názoru študentov o RTF UJS. Bola zistená úroveň výučby na RTF UJS (Aký je Váš názor na úroveň výučby na RTF UJS?).

Odpovede študentov na otázku úrovne výučby na RTF UJS ukazujú, že študenti sú celkovo spokojní s úrovňou výučby na RTF UJS.


c) - Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Ako spätnú väzbu sme požiadali aj hlavného zamestnávateľa našich absolventov, t.j. Reformovanú kresťanskú cirkev na Slovensku aby na úrovni celocirkevnej, na úrovni seniorátnej a na úrovni cirkevného zboru vyjadrili svoj názor o našich absolventov. Jednotlivé zriadiace orgány zamestnávateľa, t.j. organizačné štrukturálne jednotky Reformovanej kresťanskej cirkvi na Slovensku poskytli o naších absolventoch pozitívne referencie. Sú spokojní s prácou naších absolventov, ich profesionalitou, zručnosťami a schopnosťami pre danú prácu. Spomenuté spätné väzby sú k dispozícii na webovej stránke RTF UJS:

https://rtf.ujs.sk/sk/zabezpecenie-kvality/referencie.html

a

https://rtf.ujs.sk/hu/minosegbiztositas/referenciak.html


11. - Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu
(napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne).

Štipendijný poriadok UJS, Doplnok č. 1 k Štipendijnému poriadku UJS, Doplnok č. 2 k Štipendijnému poriadku UJS 

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Stipendijny_poriadok_2018.pdf

http://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/2018_07_03_Stipen_poriadok_dopl_FIN.pdf

https://www.ujs.sk/documents/Doplnok%20%C4%8D.%202%20k%20%C5%A0tipendijn%C3%A9mu%20poriadku%20UJS.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné predpisy: 2018-2, 2018-9, 2020-6

 

Smernica č. 5/2013 o Študentskej vedeckej odbornej činnosti UJS, Dodatok č. 1 k Smernici o Študentskej vedeckej odbornej činnosti UJS

https://www.ujs.sk/documents/Smernica%205-2013%20o%20%C5%A0VO%C4%8C%20-%20%C3%9A.%20Z.,%20vr%C3%A1t.%20dodatku%20%C4%8D.%201.pdf

https://www.ujs.sk/documents/Dodatok%20%C4%8D.%201%20k%20Smernici%20%C4%8D.%205-2013%20o%20%C5%A0VO%C4%8C.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2021-5, 2021-4

 

Smernica rektora UJS č. 10/2010 o zásadách požičiavania prenosných počítačov študentom (v znení dodatku č. 1)

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2011-7

 

Smernica rektora č. 1/2021 Školné a poplatky spojené so štúdiom na Univerzite J. Selyeho na akademický rok 2021/2022

https://www.ujs.sk/documents/Smernica%20%C4%8D.%201-2021%20-%20Skolne_a_poplatky_2021_2022.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2021-6

 

Smernica Č. 9/2020, ktorou sa vydáva Domový a ubytovací poriadok ŠD UJS, Smernica č. 11/2020, ktorou sa vydáva Dodatok č.1 k Domovému a ubytovaciemu poriadku ŠD UJS

https://www.ujs.sk/documents/2021-05-24_Domov%C3%BD%20a%20ubytovac%C3%AD%20poriadok%20%C5%A0D%20UJS.pdf

https://www.ujs.sk/documents/2021-05-24_Dodatok%20%C4%8D.%201%20k%20Domov%C3%A9mu%20a%20ubytovaciemu%20poriadku%20%C5%A0D%20UJS.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2020-29, 2020-43

 

Imatrikulačný a promočný poriadok UJS 

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné predpisy: 2015-5

 

Smernica č. 8/2016 O vydávaní dokladov o absolvovaní štúdia na UJS,

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2016-10

 

Smernica rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok Univerzitnej knižnice UJS, Dodatok č. 1 k Smernici rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok Univerzitnej knižnice UJS, Dodatok č. 2 k Smernici rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok Univerzitnej knižnice UJS

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/1422266793368.pdf

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Dodatok%20%C4%8D.%201%20k%20Smernici%20%C4%8D.%2012014%20Kni%C5%BEni%C4%8Dn%C3%BD%20a%20v%C3%BDpo%C5%BE.%20poriadok%20UK%20UJS.pdf

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/dodatok_KVP_2016-12%20(3).pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2014-2, 2016-18, 2016-24

 

Štatút Študentskej samosprávy,

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2010-8

 

Smernice rektora č. 3/2014 o organizovaní zahraničných mobilít študentov, učiteľov a zamestnancov v rámci programu Erasmus+ na UJS – Úplné znenie 

http://www.ujs.sk/documents/%C3%9Aplne%20znenie_Smernice%20rektora%20%C4%8D.%203-2014_ERASMUS.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2021-16

 

Smernica č. 7/2016 o študentoch so špecifickými potrebami a o pôsobnosti koordinátora UJS pre študentov so špecifickými potrebami

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2016-9

 

Smernica č. 6/2016 o slobodnom prístupe k informáciám

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Smernica.c.6_2016.UJS.o.slobodnom.pristupe.k.informaciam.prilohy.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2016-8