DOKUMENT
Študijný program MDSSdm22 - Misiologia, diakonia a sociálna starostlivosť
Štúdium Stupeň - II. - druhý stupeň, forma - denná, typ - jednoodborové štúdium
Typ dokumentu Opis študijného programu
Názov vysokej školy Univerzita J. Selyeho
Sídlo vysokej školy Bratislavská cesta 3322, 94501 Komárno
Názov fakulty Reformovaná teologická fakulta
Sídlo fakulty Bratislavská cesta 3322, 945 01 Komárno
Orgán vysokej školy na schvaľovanie študijného programu:
Rada systému zabezpečenia kvality vzdelávania na UJS
Dátum schválenia študijného programu alebo úpravy študijného programu:
13.06.2022
Odkaz na výsledky ostatného periodického hodnotenia študijného programu vysokou školou:
x
Odkaz na hodnotiacu správu k žiadosti o akreditáciu študijného programu podľa § 30 zákona č. 269/2018 Z. z.:
x
1. - Základné údaje o študijnom programe
a) - Názov študijného programu a číslo podľa registra študijných programov.
Misiologia, diakonia a sociálna starostlivosť 100874
b) - Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania.
II.; "0929 sociálne zabezpečenie inde neklasifikované"
c) - Miesto/-a uskutočňovania študijného programu.
Komárno
d) - Názov a číslo študijného odboru, v ktorom sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, alebo kombinácia dvoch študijných odborov, v ktorých sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, ISCED-F kódy odboru/ odborov.
37 – Teológia
e) - Typ študijného programu: akademicky orientovaný, profesijne orientovaný; prekladateľský, prekladateľský kombinačný (s uvedením aprobácií); učiteľský, učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií); umelecký, inžiniersky, doktorský, príprava na výkon regulovaného povolania, spoločný študijný program, interdisciplinárne štúdiá.
akademicky orientovaný
f) - Udeľovaný akademický titul pred menom.
Mgr.
g) - Forma štúdia.
denná
h) - Pri spoločných študijných programoch spolupracujúce vysoké školy a vymedzenie, ktoré študijné povinnosti plní študent na ktorej vysokej škole (§ 54a zákona o vysokých školách).

Nerelevantné


i) - Jazyk alebo jazyky, v ktorých sa študijný program uskutočňuje.
Maďarský jazyk a slovenský jazyk
j) - Štandardná dĺžka štúdia vyjadrená v akademických rokoch.
2 roky
k) - Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov.
plánovaných 20 študentov v ročníku
2. - Profil absolventa a ciele vzdelávania
a) - Vysoká škola popíše ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania.

Absolvent má vedomosti z teórií sociálnej práce v kontexte ich historického vývoja, v prepojení na súčasnú sociálnu prácu a ich aplikovateľnosti v jednotlivých poliach sociálnej práce a k jednotlivým skupinám klientov. Má rozsiahle vedomosti z metód a foriem sociálnej práce, z prevencii závislosti a základov adiktológie, mládežníckej problematiky, z aplikovanej sociálnej politiky, z teórií sociálno-psychologickej problematiky, zo sociálno-ekonomickej oblasti, zo spoločensko-vedných oblastí, z ekonomických základov sociálneho manažmentu, z psychológii osobnosti, z terapeutických prístupov ku klientovi, z základov personálneho manažmentu, z metodológii výskumu orientovanú na sociálnu prácu. Disponuje odbornými teoretickými vedomosťami z oblasti supervízie, manažmentu a projektovania v sociálnej práci doplnenými praktickými zručnosťami získanými odbornou praxou.

Vie odporučiť aktuálny prístup k riešeniu vzniknutých problémov v praxi ako aj vo výskume sociálnej práce a zaujať kritické stanovisko k činnostiam a procesom uskutočňovaným v sociálnej práci. Absolvent je schopný vyhľadať, osloviť, nadviazať rozhovor a zvoliť účinné prístupy k motivovaniu na spoluprácu.

Vzdelávanie umožní absolventom získať vzdelanie, ktoré je plne kompatibilné s podobnými študijnými odbormi vo svete, ich zručnosti a kompetencie budú vhodné pre prípadné zamestnanie v uvedených oblastiach a krajinách EÚ alebo v iných častiach sveta.

Na základe Slovenského kvalifikačného rámca v Európskom priestore vysokoškolského vzdelávania, absolventi daného študijného programu patria do 7. úrovne, lebo dostanú vysokoškolský diplom, vysvedčenie o štátnej skúške a dodatok k diplomu. Jednotlivec má všeobecné vedomosti na úrovni hodnotenia. Odborné vedomosti: metodologické vedomosti z viacerých oblastí odboru i praxe, slúžiace ako základ pre inovácie a originalitu v praxi a výskume. Kognitívne zručnosti: navrhovať a hodnotiť riešenia metodických, odborných, praktických a vedeckých problémov z viacerých oblastí odboru i praxe. Vie formulovať odporúčania pre rozvoj danej vednej a pracovnej oblasti. Dokáže stanovovať vedecké alebo praktické predpoklady riešenia problémov. Praktické zručnosti: absolvent dokáže realizovať a hodnotiť riešenia metodických, odborných, praktických a vedeckých problémov z viacerých oblastí odboru i praxe. Je schopný vytvárať návody, projekty realizácie a hodnotiace postupy k činnostiam z odboru. Kompetencie: absolvent sa vyznačuje vysokým stupňom samostatnosti a predvídavosti v známom aj neznámom prostredí. Vyznačuje sa iniciatívnosťou a zodpovednosťou za riadenia práce pracovného tímu, inovatívnym a tvorivým myslením, odbornou prezentáciou výsledkov vlastného štúdia alebo praxe. Má schopnosť reagovať na sociálne a spoločenské problémy na základe Písma a kresťanských hodnôt sociálne a spoločenské problémy a ponúknuť ich ostatným. Schopnosť ponúknuť pomoc na základe kresťanských hodnôt. Schopnosť viesť facilitatívne rozhovory, riešiť konflikty a problémy na základe Písma a kresťanských hodnôt. Schopnosť formulovať Písmo a kresťanské hodnoty a primerane ich sprostredkovať v rozhovore.

b) - Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov.

Absolvent študijného programu Misiológia, diakónia a sociálna starostlivosť môže nájsť uplatnenie ako:

- opatrovateľ, osobný asistent, konzultant v komunitnom centre v oblasti sociálnej starostlivosti,

- sociálny pracovník v cirkevných službách.

Absolventi spĺňajú kvalifikačný predpoklad na výkon odbornej činnosti asistenta sociálnej práce (Zákon o sociálnej práci 219/2014 Z.z., § 5, ods. 1, písm. b).

Absolventi študijného programu pri posudzovaní ich uplatniteľnosti na trhu práce, mohli byť zaradení do kategórie "0929 sociálne zabezpečenie inde neklasifikované", lebo misiológia a diakonia je taká špecifická oblasť v službe cirkvi, ktorá nie je presne zaradená do ISCED-FoET 2013. Naši absolventi sú schopní na sociálnu starostlivosť o starých, o postihnutých, o odkázaných, ako aj o detí. Z tohoto hľadiska by patrili do kategórie "092 Sociálne zabezpečenie", ale študijný program sa realizuje v študijnom oblasti 37. teológia. Povolanie misiológov a diakónov je taká špecifická a úzka parketa, že nie je možné jednoznačne zaradiť do vytvorených skupín odborov. Pokiaľ ošetrovateľ alebo sociálny pracovník je schopný pomáhať odkázaným na úrovni fyzickej a telesnej, diakón a misiológ pritom sa zaoberá aj s dušou daného odkázaného človeka.


c) - Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania.
3. - Uplatniteľnosť
a) - Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu.

Za sledovaný čas 6 rokov ukončilo stúdium 25 absolventov II. stupňa vysokoškolského štúdia v študijnom programe MDSS

Akademický rok:2020/2021: 4 

Akademický rok 2019/2020: 4

Akademický rok 2018/2019: 5

Akademický rok 2017/2018: 12

Akademický rok 2016/2017: 0

Akademický rok 2015/2016: 0

Informácie o uplatniteľnosti absolventov študijných programov UJS sleduje Centrum kariérneho poradenstva UJS.

Prieskumu prevedeného v r. 2021 sa zúčastnili absolventi v počte 342, z toho absolventi študijného programu Misiologie, diakonie a sociálnej starostlivosti II. stupňa štúdia v počte 8.

Respondenti tohto študijného programu získali diplom v rokoch 2015-2020.

43% zamestnaných respondentov našlo uplatnenie v odbore ukončeného štúdia a 57% zamestnaných respondentov pracuje v príbuznej oblasti.

33% zamestnaných respondentov pracuje ako špecialista v oblasti sociálneho práce a poradenstva a 67% odborný pracovník v oblasti sociálneho zabezpečenia.


b) - Prípadne uviesť úspešných absolventov študijného programu.

V štúdiu v študijnom programe TEdd15 (III. stupeň) pokračuje 1 študent, ktorý v akademickom roku 2018/2019 ukončil štúdium v študijnom programe MDSSdm15.

 

Zo strany zamestvávateľov sme získali pozitívnu spätnú väzbu na profesijnú činnosť i osobné charakteristiky absolventov. Vid. priložené referencie.


c) - Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba).

Na základe spätnej väzby, zamestnávatelia sú spokojní so spôsobilosťou našich absolventov.

Spätné väzby:

Ústredie diakonie Reformovanej kresťanskej cirkvi na Slovensku:

https://rtk.ujs.sk/documents/minosegbiztositas/Referenica_UD_RKCnaSlov.pdf


Cirkevný denný stacionár:

https://rtk.ujs.sk/documents/minosegbiztositas/DennyStacionar.deRuyter.pdf


Sociálne služby Vrba n.o.:

https://rtk.ujs.sk/documents/minosegbiztositas/Vrba.n.o..pdf

4. - Štruktúra a obsah študijného programu
a) - Vysoká škola popíše pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe.

Zostavovanie študijných plánov sa riadi ustanoveniami študijného poriadku UJS.

Študijný plán musí byť zostavený tak, aby bolo zabezpečené, že študent absolvuje všetky povinné predmety a štátne skúšky študijného programu a taký počet povinne voliteľných predmetov, aby za štúdium získal spolu minimálne 120 kreditov.

Štúdium študijného programu sa skladá z absolvovania povinných, povinne voliteľných predmetov. V ponuke je i možnosť voliť výberové predmety.

Študijný program je organickou súčasťou študijného odboru Reformovaná Teológia 17121.

Konkrétny spôsob foriem výučby, jej kritérií a požadovaných cieľov je podrobnejšie rozpísaný pre každý predmet predloženého študijného programu v informačných listoch predmetu.

Študent študijného programu si v rámci plnenia náležitostí študijného programu, resp. jeho kompletného absolvovania a získania potrebného minimálneho počtu kreditov vytvára vlastný študijný plán.

https://rtk.ujs.sk/documents/Smernica%20o%20procesoch%20VSK%20RTF%20UJS.pdf

 


b) - Vysoká škola zostaví odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu.

Po zosúladení ŠP Misiologia, diakonia a sociálna starostlivosť s úpravou začiatkom ďalšieho akademického roka študenti všetkých ročníkov nastúpia na zosúladený ŠP a budú študovať podľa predmetov a pravidiel po úprave – t. j. študenti všetkých ročníkov majú z tohto hľadiska rovnakú cestu v štúdiu.

Študijný plán je dostupný v Akademickom informačnom systéme UJS.

c) - V študijnom pláne spravidla uvedie:

Študent absolvuje povinné predmety, vyberá si predmety spomedzi povinne voliteľných a výberových predmetov. Študent absolvuje štátnu skúšku, ktorej obsahom sú znalosti profilových predmetov.


Názov kurzu                      Typ predmetu Prednášky Semináre Cvičenia Sk./Hodn. Kredity Odp.sem. Zabezpečuje

Spoločensko-vedná oblast 1         A     3                       Sk    6      1 Czirfusz, Strédl

Teologické predmety 1         A      4                       Sk    6      1      Somogyi, Görözdi

Teória metodológie                A      1     1      1      Sk    5      1      Tömösközi, Szénási, Ďurdík

Sociálno-ekonomická oblasť 1      A     2      1      0     Sk    6      1 Machová R., Tóbiás-Kosár

Sociálna politika 1                    B      1      0      1      Sk    3      1      Somogyi

Teória sociálno-psychologickej problematiky 1 B 1   1      0 Sk         3            1         Ďurdík

Odborný jazyk 1                       C                     1      H     1      1      

                                                                                                                   

Spoločensko-vedná oblast 2         A     1      2      0      Sk    6      2 Ďurdík, Szénási

Teologické predmety 2         A      4      0     0      Sk    6      2      Somogyi, Görözdi

Odborná prax a mediácia     A                      3tC  H     6      2      Szénási

Sociálno-ekonomická oblasť 2      A     2   2           Sk    6      2 Kahler Korcsmáros E., Tóbiás-Kosár S.

Dedičné ochorenia a základy genetiky B      1                       Sk          2          2         Nagy Melinda

Sociálno-psychologické aktivity 1 B      1               1      Sk    3      2 Strédl

Odborný jazyk 2                       C                      1      H     1      2      

                                                                                                                   

Spoločensko-vedná oblasť 3         A     2      2              Sk    6      3 Ďurdík

Odborná prax v cirkvi a supervízia  A                      3tC  H      6 3         Szénási

Sociálno-ekonomická oblasť 3      A     1      2              Sk    6     3 Machová R.,Tóbiás-Kosár

Teória sociálno-psychologickej problematiky 2 A2                  Sk        5          3        Strédl

Seminár diplomovej práce1 B            2               H     3      3      Szénási

Sociálno-psychologické aktivity 2 B                       2      H     3      3 Strédl, Süll

Odborný jazyk 3                       C                      1      H     1     3      

                                                                                                                   

Spoločensko-vedná oblasť 4         A     1      1              Sk    4      4 Ďurdík

Sociálno-psychologické aktivity 3 A             2              Sk    3      4 Strédl

Sociálna politika 2                       A      2                      Sk    4     4      Machová R.

Štátna skúška                            A                               Sk    7      4      Skúšobná komisia

Diplomová práca s obhajobou     B                                       8      4 Komisia pre obhaj.vedúci a oponent dipl. práce

Seminár diplomovej práce2 B              2               H     3      4      Szénási

Odborný jazyk 4                       C                      1      H     1      4      


-      v študijnom programe vyznačí profilové predmety príslušnej cesty v štúdiu (špecializácie),

 

Profilovými predmetmi sú všetky povinné a povinne voliteľné predmety, o ktorých rozhoduje Vedecká rada RTF / príslušné dokumenty sú zverejnené na www.ujs.sk/rtf/dokumenty.

Profilovými predmetmi sú:

Spoločensko-vedná oblasť 1, Teologické predmety 1, Teória metodológie, Sociálno-ekonomická oblasť 1, Sociálna politika 1, Teória sociálno-psychologickej problematiky 1, Spoločensko-vedná oblasť 2, Teologické predmety 2, Odborná prax a mediácia, Sociálno-ekonomická oblasť 2, Dedičné ochorenia a základy genetiky, Sociálno-psychologické aktivity 1, Spoločensko-vedná oblasť 3, Odborná prax v cirkvi a supervízia, Teória sociálno-psychologickej problematiky 2, Seminár diplomovej práce1, Sociálno-psychologické aktivity 2, Spoločensko-vedná oblasť 4, Sociálno-psychologické aktivity 3, Sociálna politika 2, Štátna skúška, Diplomová práca s obhajobou, Seminár diplomovej práce 2.  

-      pre každú vzdelávaciu časť/ predmet definuje výstupy vzdelávania a súvisiace kritériá a pravidlá ich hodnotenia tak, aby boli naplnené všetky vzdelávacie ciele študijného programu (môžu byť uvedené len v Informačných listoch predmetov v časti Výsledky vzdelávania a v časti Podmienky absolvovania predmetu),

 

V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov sú jednoznačne opísané požiadavky na ich absolvovanie, ako aj učebné výstupy (podrobne charakterizované výstupy vedomostí, zručností, postojov a autonómie), ktoré nadobudne absolvent po absolvovaní vzdelávacej časti/predmetu. Informačné listy sú priebežne aktualizované (nová resp. dostupná odborná literatúra) a zohľadnené študijným okolnostiam (napr. covidové obdobie).

 

-      prerekvizity, korekvizity a odporúčania pri tvorbe študijného plánu,

 

Prerekvizitami predmetov štátnej skúšky sú profilové predmety a absolvovanie povinných vzdelávacích častí/ predmetov študijného programu.

 

-      pre každú vzdelávaciu časť študijného plánu/predmet stanoví používané vzdelávacie činnosti (prednáška, seminár, cvičenie, záverečná práca, projektová práca, laboratórne práce, stáž, exkurzia, terénne praktikum, odborná prax, štátna skúška a ďalšie, prípadne ich kombinácie) vhodné na dosahovanie výstupov vzdelávania,

 

V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov je jednoznačne deklarovaná vzdelávacia činnosť, ktorou RTF UJS zabezpečuje dosahovanie očakávaných výstupov vzdelávania.

Vo väčšine prípadov vzdelávacích častí/predmetov sa uprednostňuje vzdelávacia činnosť – prednáška alebo seminár, avšak vzhľadom aj na aktuálnu epidemiologickú situáciu považujeme za potrebné a prirodzené dané činnosti uskutočniť aj formou online činností.

 

    - prerekvizity,

 

Prerekvizitami predmetov štátnej skúšky sú profilové predmety a absolvovanie povinných vzdelávacích častí/ predmetov študijného programu.

 

-      pre každú vzdelávaciu časť študijného plánu/predmet stanoví používané vzdelávacie činnosti (prednáška, seminár, cvičenie, záverečná práca, projektová práca, laboratórne práce, stáž, exkurzia, terénne praktikum, odborná prax, štátna skúška a ďalšie, prípadne ich kombinácie) vhodné na dosahovanie výstupov vzdelávania,

 

V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov je jednoznačne deklarovaná vzdelávacia činnosť, ktorou RTF UJS zabezpečuje dosahovanie očakávaných výstupov vzdelávania.

Vo väčšine prípadov vzdelávacích častí/predmetov sa uprednostňuje vzdelávacia činnosť – prednáška alebo seminár, avšak vzhľadom aj na aktuálnu epidemiologickú situáciu považujeme za potrebné a prirodzené dané činnosti uskutočniť aj formou online činností.

 

-      metódy, akými sa vzdelávacia činnosť uskutočňuje – prezenčná, dištančná, kombinovaná (v súlade s Informačnými listami predmetov),

 

V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov sú jednoznačne deklarované metódy vzdelávania, ako „prezenčné“, alebo podľa potreby distančná (online) alebo kombinovaná.

 

-      osnovu/ sylaby predmetu[1],

 

Osnovy v informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov sú rozpísané na 13 týždňov, ktoré sú väčšinou realizované formou prednášok, seminárov a cvičení. Informačné listy sú zverejnené v Akademickom informačnom systéme trojjazyčne a akademickej obci sprístupnené.

 

-      pracovné zaťaženie študenta („rozsah“ pre jednotlivé predmety a vzdelávacie činnosti samostatne)[2],

 

Pri príprave vzdelávacích častí/predmetov predkladaného študijného programu sme zohľadnili pracovné zaťaženie študentov, v súlade s ECTS, a to v závislosti od pridelených kreditov a časového rozsahu v akom sa vzdelávanie uskutoční.

 

-      kredity pridelené každej časti na základe dosahovaných výstupov vzdelávania a súvisiaceho pracovného zaťaženia,

 

V prípade vzdelávacích častí/predmetov s vyššími kreditmi, kde hodinová dotácia prezenčnej výučby nebola v súlade s pracovným zaťažením študenta, sú deklarované učebné úlohy, zadania, výstupy, ktoré rieši študent riadeným samoštúdiom pod vedením učiteľa, a následným preukázaním vedomostí resp. zručností, ktoré boli vopred stanovené vo formulácii zadaní.

 

-      osobu zabezpečujúcu predmet (alebo partnerskú organizáciu a osobu[3]) s uvedením kontaktu,

 

Prof. István Pásztori-Kupán, PhD. pasztorikupani@ujs.sk

Mgr. Ladislav Durdík, PhD. – durdikl@ujs.sk

Mgr. Görözdi Zsolt, ThD. – gorozdiz@ujs.sk

PaedDr. Terézia Strédl, PhD. – stredlt@ujs.sk

ThDr. Lilla Szénási, PhD. – szenasil@ujs

 

-      učiteľov predmetu (alebo podieľajúce sa partnerské organizácie a osoby) (môžu byť uvedené aj v IL predmetov),

 

V informačných listoch vzdelávacích častí/predmetov sú uvedení zodpovední vyučujúci.

 

 

-      miesto uskutočňovania predmetu (ak sa študijný programu uskutočňuje na viacerých pracoviskách).

 

RTF UJS


[1] Učitelia zabezpečujúci predmet počas posudzovania umožnia prístup pracovnej skupiny k študijným materiálom predmetu a obsahu jednotlivých vzdelávacích činností.

[2] Odporúčame uvádzať záťaž súvisiacu s kontaktnou aj nekontaktnou výučbou v súlade s ECTS Users' Guide 2015.

[3] Napr. pri zabezpečovaní odbornej praxe, alebo inej vzdelávacej činnosti uskutočňovanej mimo univerzity.

d) - Vysoká škola uvedie počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia.
Študent musí za celé štúdium získať minimálne 120 kreditov. Ďalšie podmienky pre priebeh štúdia, postup v štúdiu, opakovanie, prerušenie a riadne absolvovanie štúdia stanovuje študijný poriadok KU v čl. 16 – Štátne a rigorózne skúšky, čl. 17 – Ukončenie štúdia, čl. 18 – Prerušenie štúdia, čl. 19 – Zanechanie štúdia a čl. 20 – Vylúčenie zo štúdia www.ujs.sk/rtf/studijnyporiadok
e) - Vysoká škola pre jednotlivé študijné plány uvedie podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre:

Počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia za povinné predmety: 81. Počet kreditov za povinne voliteľné predmety a za voliteľné, alebo výberové predmety: 24. Počet kreditov za štátnicové predmety: 15. Účasť študentov na pedagogických praxiach je povinná. Praxe sú:

Odborná prax a mediácia a Odborná prax v cirkvi a supervízia.

f) - Vysoká škola popíše pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu.

Pravidlá, kritériá a metódy hodnotenia sú transparentné, učiteľom vopred komunikované, uvedené v jednotlivých informačných listoch predmetov. V podmienkach na absolvovanie predmetov sú jasne deklarované študijné a iné povinnosti študenta počas dosahovania cieľov vzdelávania, forma plnenia študijných povinností a kritériá hodnotenia čiastkových výstupov, produktov. Výsledky hodnotenia študentov sú zaznamenané, dokumentované a archivované. Pravidlá a postupy procesu hodnotenia sú deklarované v Študijnom poriadku UJS (úplné znenie s dodatkami).

V priebehu vyučovania študenti dostávajú od učiteľa spätnú väzbu a priestor na opravu chýb, ako aj usmernenie k ich odstráneniu a dosiahnutiu stanoveného cieľa. Študenti majú možnosť dozvedieť sa svoje vlastné hodnotenie priebežné formatívne pri konzultácii s vyučujúcim a sumatívne cez AIS, resp. cez platformu Moodle. 

Študenti majú možnosť využiť konzultačné hodiny vyučujúcich počas každého semestra štúdia. Študenti majú prístup ku konzultáciám vyučujúcich, kde príklady dobrej praxe ukazujú, že študenti využívajú konzultačné hodiny k napredovaniu a dosiahnutiu lepších výsledkov.

V prípade neúspešného splnenia vzdelávacích predpokladov, študenti majú prístup k minimálne jednému riadnemu a dvom opravným termínom, majú možnosť podstúpenia aj komisionálnej skúšky absolvovanej v rámci troch termínov. Uvedené predpisy sú deklarované v Študijnom poriadku UJS, ako aj ďalšie postupy a pravidlá vzťahujúce na kredity, ich zhromažďovanie a prenos. Administratívnu kontrolu štúdia v akademickom informačnom systéme vykoná Študijné oddelenie podľa postupov opísaných v Študijnom poriadku UJS.

g) - Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.

Študijný poriadok UJS jednoznačne opisuje postupy a pravidlá na získavanie kreditov, ich zhromažďovanie a prenos, čo je v súlade s Európskym systémom transferu kreditov. Podobne sú definované pravidlá a postupy uznávania absolvovania predmetov na inej vysokej škole.


h) - Vysoká škola uvedie témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam).

2021/2020

Dôležitosť celoživotného vzdelávania v starobe.

Činnosť Organizačnöho výboru, ba základe archívnych dokumentov z archívu Synody Reformovanej kresťanskej cirkvi na Slovensku.

Etické aspekty starostlivosti o seniorov

Kriminalita

Voľba povolania v okruhu študentov teológie, katechetiky

Analýza pastoračnej kariéry (učiteľa náboženskej výchovy) na základe interview

Alkoholizmus a jeho spoločenské dôsledky

Možnosti starostlivosti o starých

Pomoc viacnásobne postihnutým rodinám

 

2020/2019

Situácia užívania alkoholu na Slovensku vo svetle pandémie, s dôrazom na ženskú populáciu.

Misijná práca s Rómami a potreba sociálnej terénnej práce

Trendy nezamestnanosti na Slovensku s osobitným zreteľom na okresy Nové Zámky a Komárno.

Činnosť školského sociálneho pracovníka za účelom socializáciu študentov

Vyšetrenie pastoračnej kariéry (učiteľa náboženskej výchovy) na základe pohovorov

Skúmanie demografických procesov v danom sídle (okrese)

 

2019/2018

Kresťanské hodnoty v rodine

Smútok a jeho spracovanie v detskom veku

Pomoc závislým osobám, najmä osobám, ktorí majú problémy s alkoholom.

Sociálna činnosť Reformovanej cirkvi v Maďarsku

 

Témy z predchádzajúcich rokov je možné vygenerovať z AIS UJS.


i) - Vysoká škola popíše alebo sa odkáže na:

Pravidlá a postupy na zadávanie, spracovanie, oponovanie, obhajoby a hodnotenie záverečných prác sú deklarované a formulované Študijnom poriadku UJS (úplné znenie s dodatkami), dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2018, číslo 8.


-      možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov,

Študijný/výskumný pobyt, ktorým deklarujeme podporu domácej aj zahraničnej mobility študentov. Študijný poriadok UJS jednoznačne opisuje postupy a pravidlá na získavanie kreditov, ich zhromažďovanie a prenos, čo je v súlade s Európskym systémom transferu kreditov. Podobne sú definované pravidlá a postupy uznávania absolvovania predmetov na inej vysokej škole.

V záujme zvyšovania podielu účastníkov na Erasmus+ mobilitách Úsek pre medzinárodné vzťahy v spolupráci s fakultami UJS pravidelne organizuje informačné Erasmus+ dni a workshopy, a ponúka možnosť osobnej alebo online konzultácie. Študentom UJS sú distribuované propagačné materiály a pravidelne sú zverejňované informácie prostredníctvom informačných nástrojov univerzity.

Pravidlá a postupy sú sformulované v Smernici rektora č. 3/2014 o organizovaní zahraničných mobilít študentov, učiteľov a zamestnancov v rámci programu Erasmus+ na UJS, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2018, číslo 10).

 

-      pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov,

Vysoká škola v študijnom programe uplatňuje pravidlá a nástroje zabezpečenia výskumnej integrity a prevencie plagiátorstva a ďalších akademických podvodov. V zmysle Štatútu UJS plagiátorstvo sa považuje za priestupok a je predmetom disciplinárneho konania. Vysoká škola identifikuje porušenia výskumnej integrity, plagiátorstvo a akademické podvody a realizuje opatrenia, ktoré zaručia, že porušenie týchto pravidiel nie je zlučiteľné so získaním akademického titulu. Pravidlá a postupy sú opísané v Štatúte PF UJS (2018), dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS - legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2020, číslo 3), Etickom kódexe UJS dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2013, číslo 11) a Disciplinárnom poriadku pre študentov (dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy).


-      postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami,

V súlade so súčasným trendom univerzita systematizovane vyhľadáva a oslovuje študentov so špecifickými potrebami a eviduje pozorovateľný nárast týchto študentov. Študenti so špecifickými potrebami majú nárok podľa ich špecifických potrieb na podporné služby. Pravidlá a postupy sú opísané v Smernici rektora č. 7/2016 o študentoch so špecifickými potrebami a o pôsobnosti koordinátora UJS pre študentov so špecifickými potrebami, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2016, číslo 9).


-      postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta.

Podľa Štatútu UJS študent sa stáva členom akademickej obce zápisom na štúdium niektorého zo študijných programov uskutočňovaných UJS, alebo jej fakultou. Ako člen akademickej obce na základe Štatútu UJS má právo obracať sa s návrhmi, pripomienkami a sťažnosťami na akademické samosprávne orgány – postupy a pravidlá ktorých sú definované v ich legislatívnych dokumentoch. Študenti študijného programu majú k dispozícii efektívne mechanizmy preskúmavania podnetov, ktorými sa domáhajú ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov, o ktorých sa domnievajú, že boli porušené, alebo poukazujú na konkrétne nedostatky v činnosti alebo v nečinnosti vysokej školy. Preskúmavanie podnetov je transparentné a uskutočňuje sa za účasti zástupcov študentov. Podávateľom podnetov je poskytovaná spätná väzba o výsledkoch preskúmania podnetov a o prijatých opatreniach.


5. - Informačné listy predmetov študijného programu
V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.

 

Informačné listy vzdelávacích častí/predmetov predkladaného študijného programu boli spracované do štruktúry podľa prílohy č. 1 k vyhláške MŠVVaŠ SR č. 155/2013 Z. z., ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška MŠVVaŠ SR č. 614/2002 Z. z. o kreditovom systéme štúdia.


6. - Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
(alebo hypertextový odkaz).

Harmonogram: https://www.ujs.sk/sk/studium/harmonogram-akademickeho-roka.html

 

Rozvrhy pre jednotlivé študijné podprogramy sú dostupné v AIS UJS.


7. - Personálne zabezpečenie študijného programu
a) - Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu (s uvedením funkcie a kontaktu).

Prof. István PÁSZTORI-KUPÁN, PhD., pasztorikupani@ujs.sk


b) - Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu s priradením k predmetu s prepojením na centrálny Register zamestnancov vysokých škôl, s kontaktom (môžu byť uvedení aj v študijnom pláne).
c) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.

Je prístupný v Akademickom informačnom systéme.


d) - Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).

Zoznam učiteľov s priradením k predmetu je súčasťou študijného plánu. Odkaz na register zamestnancov je nalinkovaný v študijnom pláne na meno vyučujúceho. Emailové adresy pedagógov sú v tvare "priezviskoprvépísmenokrstnéhomena@ujs.sk"

 

Prof. István PÁSZTORI-KUPÁN, PhD., funkcné miesto profesor. pasztoriki@ujs.sk -  https://www.portalvs.sk/regzam/detail/23161

Mgr. Ladislav ĎURDÍK, PhD, durdikl@ujs.sk - https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15506

PaedDr. Terézia STRÉDL, PhD., stredlt@ujs.sk - https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15492

Mgr. Zsolt GÖRÖZDI, Th.D., gorozdiz@ujs.sk - https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15546

Doc. ThDr. Alfréd SOMOGYI, PhD., somogyia@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15567

ThDr. Lilla SZÉNASI, PhD., szenasil@ujs.sk - https://www.portalvs.sk/regzam/detail/28499

Doc. Renáta MACHOVÁ, PhD machovar@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15598.

Dr. habil PaedDr. Melinda NAGY, PhD. nagym@ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15595

Doc. Enikő Kahler Korcsmáros, PhD. korcsmarose@ujs.sk https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15559

Prof. MUDr. Attila Czirfusz, CsC. Czirfusza ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/27117

Mgr. František TÖMÖSKÖZI, PhD. Tomoskozif ujs.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/28206

Silvia Tóbiás Kosár, PhD. kosars@ujs.sk> https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15557

Kinga Süll, PhD. sullk@ujs.sk https://www.portalvs.sk/regzam/detail/23597


e) - Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam (s uvedením kontaktov).
f) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky školiteľov záverečných prác.

Je prístupný v Akademickom informačnom systéme UJS.


g) - Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu (meno a kontakt).

Bc. Beata Bachorecova 125409@student.ujs.sk



h) - Študijný poradca študijného programu (s uvedením kontaktu a s informáciou o prístupe k poradenstvu a o rozvrhu konzultácií).

K predloženému študijnému programu nemáme priradeného študijného poradcu, lebo jeho prácu dokáže vykonať študijná referentka zo študijného oddelenia a prodekanka pre študijné záležitosti fakulty.

i) - Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami).

Študijný referent: Ing. Ilona Győrfy – kontakt: gyorfyijs.sk

Kariérny poradca: Mgr. Norbert Istvánik, istvanikn@ujs.sk

Ubytovací referát: Mgr. Attila Duba, dubaa@ujs.sk


8. - Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) - Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).

Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia je dostupná na webovej stránke fakulty:

 https://frt.ujs.sk/sk/galeria-sk/virtualna-prehliadka.html

https://frt.ujs.sk/sk/zabezpecenie-kvality/infrasturktura-studijnych-programov/miestnosti-katedry-kancelarie.html


b) - Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).

Knižnica umožňuje prezenčný prístup k študijnej literatúre pre študijný program, a to najmenej v rozsahu povinnej literatúry uvedenej v informačných listoch predmetov. V súčasnosti UK UJS eviduje viac ako 12 206 titulov týkajúcich sa sa pedagogiky, psychológie, sociológie a predloženého študijného programu vzťahujúcich sa k odboru. V univerzitnej knižnici sa používa knižničný informačný systém DAWINCI, ktorý je moderný knižnično-informačný systém, integrujúci najnovšie prvky z oblasti serverových aplikácií, databázových systémov, dokumentového manažmentu a v spojení s poznatkami a skúsenosťami knižníc ich pretavuje do komplexného multimediálneho knižničného a informačného systému. Systém poskytuje používateľom prístup k jednotlivým knižničným fondom prostredníctvom On-line katalógu OPAC cez webové stránky. Univerzitná knižnica UJS je podobne, ako ostatné univerzitné knižnice zapojená do centrálneho registra evidencie publikačnej činnosti pre potreby MŠVVŠ SR. Prístup študentov a pedagógov k potrebným databázam je riešený aj vzdialeným prístupom cez CVTI SR. Cez tento prístup je riešený aj prístup k zahraničným vedeckým časopisom prístupných v online databázach jednotlivých vydavateľstiev. Univerzitná knižnica organizuje workshopy, ktoré podporujú orientovanie sa v publikačných databázach a prácu s literárnymi zdrojmi.

 Študenti majú prístup i ku knižnici Teologického Inštitútu J. Calvina v Komárne, kde sa nachádza cez 35 000 teologických kníh. V knižnici sa používa knižničný informačný systém Szirén.

https://frt.ujs.sk/documents/Kniznica_TIJC.pdf


c) - Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.

Pre potreby dištančného vzdelávania alebo vzdelávania kombinovanou formou univerzita má v prevádzke 4 servery s videokonferenčným systémom BigBlueButton. Alternatívnym nástrojom na dištančné vzdelávanie je aj platforma MS Teams, ako súčasť balíka Office 365 A1 for faculty, ktorá je k dispozícii pre všetkých učiteľov aj študentov. Ešte v roku 2015 bol na UJS vytvorený a zavedený do prevádzky e-learningový systém na báze open-source LMS Moodle. Tento systém bol v roku 2017 čiastočne integrovaný so systémom WeBWorK. Tento komplexný systém bol prevádzkovaný aj v roku 2019. Moodle aj naďalej ponúka možnosť zverejňovania študijných a pomocných materiálov k jednotlivým predmetom, možnosti zadávania domácich úloh a elektronického testovania vedomostí v autorizovanej zóne. WeBWorK k tomu dáva možnosť automatizovaného generovania, zadávania a vyhodnocovania matematických úloh. Popri možnosti káblového pripojenia, ktorá je k dispozícii v ŠD, UK a na iných vybraných miestach, majú študenti vo všetkých budovách UJS prístup na internet prostredníctvom WiFi siete. K pripojeniu k sieti je potrebná autentifikácia osoby (prihlasovacie meno a heslo). V roku 2016 bol zavedený centrálny tlačový systém, ktorý je dostupný aj pre študentov. Študenti majú možnosť pridávať kredit na svoje účty v pokladni UJS. 


d) - Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie.

Z hľadiska zabezpečovania vzdelávacích činností na študijnom programe hlavnými partnermi sú sociálne zariadenia, na ktorých sa uskutočňuje prax študentov RTF UJS.

RTF je zmluvne zviazaná s nasledujúcimi sociálnimi zariadeniami:

Chanava – Diakonické centrum reformovanej cirkvi, n.o.

Nádej-reménység n.o.

Domov dôchodcov v Klížskej Nemej

Denný stacionár Adm. M. A. de Ruyter

TIMOTEUS, n.o.

Ústredie diakonie reformovanej kresťanskej cirkvi na Slovensku

V rámci odbornej praxe študenti pozorujú a analyzujú sociálno-rehabilitačný proces, učia sa aplikovať teoretické poznatky získané počas štúdia, postupne si osvojujú profesijné zručnosti potrebné na výkon sociálnej práce skupinovou, individuálnou formou, ďalej majú možnosť pozorovať administratívny proces, chod inštitúcie.


e) - Charakteristika na možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia.

V priebehu štúdia UJS poskytuje svojim študentom aj stimulujúce prostredie. UJS efektívne riadi a prevádzkuje Študentské domovy UJS, kde zabezpečuje komfortné ubytovanie pre študentov univerzity, s vhodnými podmienkami pre kvalitné bývanie so zodpovedajúcim hygienickým štandardom a bezpečnosťou. Súčasťou areálu ŠD je multifunkčné ihrisko umožňujúce študentom zmysluplné trávenie voľného času a športovanie.

UJS zabezpečuje študentom aj stravovanie v budove Konferenčného centra UJS. V Športovom centre Univerzity majú študenti možnosť športovania a realizácie ďalších voľnočasových aktivít.

Cieľom univerzity je poskytnúť aj možnosti kultúrneho, spoločenského a duchovného vyžitia. Mladé talenty nájdu svoje uplatnenie v speváckom zbore Cantus Iuventus. Študenti majú možnosť navštevovať kaplnku zriadenú v ŠD Čajka. 


f) - Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania.

UJS svojim študentom ponúka zahraničné študijné mobility v rámci mobilitných programov Erasmus+, programu Makovecz, CEEPUS a rôznych odborných stáží z ponuky Inštitúcie Balassi (Mobilitné granty Ministerstva ľudských zdrojov MR). 

V súčasnosti UJS má 118 uzatvorených bilaterálnych zmlúv, memoránd a medziinštitucionálnych dohôd so 63 partnerskými inštitúciami v 15 krajinách Európy ako aj medziinštitucionálne dohody v partnerských krajinách mimo EU v rámci aktivity KA107.

Úsek pre medzinárodné vzťahy v spolupráci s fakultami UJS pravidelne organizuje informačné Erasmus+ dni a workshopy, a ponúka možnosť osobnej alebo online konzultácie. Študentom UJS sú distribuované propagačné materiály, letáky a brožúry. Zároveň úsek pre medzinárodné vzťahy UJS pravidelne zverejňuje informácie o činnosti na internetovej stránke Erasmus+ UJS a hromadne zasiela informácie študentom, učiteľom a zamestnancom UJS prostredníctvom informačných nástrojov univerzity. Jazyková podpora pre študentov je zabezpečená prostredníctvom online nástroja jazykovej podpory OLS (On-line Linguistic Support) v rámci programu Erasmus+.

Partnerské inštitúcie

https://www.ujs.sk/sk/medzinarodne-vztahy/partneri.html

Erasmus+

Mobilita študentov za účelom štúdia:

http://erasmus.ujs.sk/sk/studium.html

Mobilita študentov za účelom stáže:

http://erasmus.ujs.sk/sk/staz.html

Návod pre študentov na prihlasovanie:

http://erasmus.ujs.sk/sk

Kontakty koordinátorov:

http://erasmus.ujs.sk/sk/kontakt.html

Program Makovecz

https://www.ujs.sk/sk/medzinarodne-vztahy/makovecz.html

Ostatné mobilitné programy

https://www.ujs.sk/sk/medzinarodne-vztahy/mobilita.html

9. - Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a) - Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium.

Základným predpokladom prijatia uchádzača na štúdium študijného programu je absolvovanie študijného programu prvého stupňa v tom istom študijnom programe, na ktorý nadväzuje zvolený magisterský študijný program.

Ďalšie podmienky prijatia a podmienky prijatia zahraničných študentov sú zverejnené na webovej stránke fakulty:

https://frt.ujs.sk/documents/Podmienky%20prijatia%20na%20RTF%20UJS%20na%20akademick%C3%BD%20rok%202022_2023%20(1).pdf


b) - Postupy prijímania na štúdium.

O prijatí na štúdium rozhoduje dekan fakulty na základe odporúčania prijímacej komisie v súlade s podmienkami stanovenými pre prijatie.

https://frt.ujs.sk/documents/Podmienky%20prijatia%20na%20RTF%20UJS%20na%20akademick%C3%BD%20rok%202022_2023%20(1).pdf

c) - Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie.

Na akademický rok 2021/2022 bol prijatý 9 študentov.

Na akademický rok 2020/2021 bol prijatý 3 študentov.

Na akademický rok 2019/2020 bol prijatý 5 študentov.


10. - Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a) - Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu.

Okrem iného študenti mali možnosť vyjadriť aj svoje názory a pripomienky v určenom textovom poli dotazníka. Dotazník bol študentom sprístupnený v letnom semestri v čase od 30. 5. 2020 do 30. 6. 2020, v zimnom semestri od 15.12.2020 do 05.2.2021 a vyplniť ho bolo možné iba počas definovaného obdobia. Študenti vstupovali do systému a prezentovali svoje názory a postrehy pod svojím identifikačným číslom. Týmto spôsobom bolo zabezpečené, že každý študent mohol vyplniť anketu iba raz, pričom modul implementovaný v AIS2 zaručil anonymitu respondentov. Respondentovi bol sprístupnený len jemu určený dotazník. Dotazník v elektronickej podobe slúži predovšetkým na urýchlenie následného spracovania získaných údajov. Získané podklady a celkové vyhodnotenie výsledkov spracoval dekanát RTF UJS a následne informoval jednotlivé pracoviská. Závery hodnotenia boli premietnuté do výučby na RTF UJS pre nasledujúce obdobie.


b) - Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Vytvorený dotazník pozostával z troch častí: I. časť – všeobecná časť (1 otázka) II. časť – hodnotenie vyučovacieho procesu a predmetov (2 otázky ku každému zapísanému predmetu) III. časť– všeobecná časť - pripomienky a námety.

Otázky v prvej časti slúžili na zistenie všeobecného názoru študentov UJS. Bola zistená úroveň výučby na UJS.

Odpovede študentov na otázku úrovne výučby na RTF UJS ukazujú, že študenti sú celkovo spokojní s úrovňou výučby na fakulty. Za pozitívne považujú pružnosť a vysokú úroveň kvality vyučovacieho procesu.

Výsledky vyhodnotenia ankety boli prezentované na RTF UJS. Pre každého vyučujúceho ako aj vedúcemu katedry a dekanovi fakulty bola zabezpečená prostredníctvom Akademického informačného systému informácia o hodnoteniach ako aj sprístupnené textové hodnotenia, námety a pripomienky študentov k jednotlivým predmetom a vyučujúcim. Účelom bolo, aby vyučujúci výsledky hodnotenia študentov zefektívnil a účinne premietol do výučby, ako aj zvýšil kvalitu a úroveň vyučovania na RTF UJS v ďalšom období.


c) - Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Ako spätnú väzbu sme požiadali aj zamestnávateľov našich absolventov. Svoje hodnotenia a stanoviská nám poskytli sociálne zariadenia a to Sociálne služny Vrba n.o. a Denný stacionár Adm. M. A. de Ruyter. Obaja zamestnávatelia poskytli o absolventom pozitívne referencie. Zamestnávatelia sú spokojní s prácou absolventov, ich profesionalitou, zručnosťami a schopnosťami pre danú prácu.

https://rtk.ujs.sk/documents/minosegbiztositas/Vrba.n.o..pdf

https://rtk.ujs.sk/documents/minosegbiztositas/DennyStacionar.deRuyter.pdf

11. - Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu
(napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne).

Štipendijný poriadok UJS dostupný z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2018, číslo 2

Smernica rektora 5/2013 o študentskej vedeckej odbornej činnosti UJS, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2021, číslo 5)

Smernica rektora UJS č. 10/2010 o zásadách požičiavania prenosných počítačov študentom (v znení dodatku č. 1), dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/ Vnútorné akty riadenia, rok 2011, číslo 7)

Smernica rektora č. 1/2021 Školné a poplatky spojené so štúdiom na Univerzite J. Selyeho na akademický rok 2021/2022, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2021, číslo 6.

Smernica Č. 9/2020, ktorou sa vydáva Domový a ubytovací poriadok ŠD UJS, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2020, číslo 29.

Imatrikulačný a promočný poriadok UJS (2015), dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2015, číslo 5.

Smernica č. 8/2016 O vydávaní dokladov o absolvovaní štúdia na UJS, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2016, číslo 10.

Smernica rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok, Univerzitnej knižnice UJS, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2014, číslo 2.

Štatút študentskej samosprávy, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2010, číslo 8.

Smernice rektora Č. 3/2014 o organizovaní zahraničných mobilít študentov, učiteľov a zamestnancov v rámci programu Erasmus+ na UJS, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2018, číslo 10

Smernica rektora č. 7/2016 o študentoch so špecifickými potrebami a o pôsobnosti koordinátora UJS pre študentov so špecifickými potrebami, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2016, číslo 9

Smernica rektora č. 6/2016 o slobodnom prístupe k informáciám dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2016, číslo 8