DOKUMENT
Študijný program RTEdm22 - Reformovaná teológia
Štúdium Stupeň - I.II. - spojený I. a II. stupeň, forma - denná, typ - jednoodborové štúdium
Typ dokumentu Opis študijného programu
Názov vysokej školy Univerzita J. Selyeho
Sídlo vysokej školy Bratislavská cesta 3322, 94501 Komárno
Názov fakulty Reformovaná teologická fakulta
Sídlo fakulty Bratislavská cesta 3322, 945 01 Komárno
Orgán vysokej školy na schvaľovanie študijného programu:
Rada pre zabezpečovanie kvality Univerzity J. Selyeho
1. - Základné údaje o študijnom programe
a) - Názov študijného programu a číslo podľa registra študijných programov.
37. Teológia
b) - Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania.
I-II., 17121
c) - Miesto/-a uskutočňovania študijného programu.
Komárno
d) - Názov a číslo študijného odboru, v ktorom sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, alebo kombinácia dvoch študijných odborov, v ktorých sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, ISCED-F kódy odboru/ odborov.
Teológia 37, 17121
e) - Typ študijného programu: akademicky orientovaný, profesijne orientovaný; prekladateľský, prekladateľský kombinačný (s uvedením aprobácií); učiteľský, učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií); umelecký, inžiniersky, doktorský, príprava na výkon regulovaného povolania, spoločný študijný program, interdisciplinárne štúdiá.
akademicky orientovaný
f) - Udeľovaný akademický titul pred menom.
Mgr.
g) - Forma štúdia.
denná
h) - Pri spoločných študijných programoch spolupracujúce vysoké školy a vymedzenie, ktoré študijné povinnosti plní študent na ktorej vysokej škole (§ 54a zákona o vysokých školách).

Nerelevantné

i) - Jazyk alebo jazyky, v ktorých sa študijný program uskutočňuje.
Maďarský jazyk a slovenský jazyk
j) - Štandardná dĺžka štúdia vyjadrená v akademických rokoch.
5
k) - Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov.
Plánovaný počet: 15 študentov, skutočný počet uchádzačov /v akademickom roku 2021/2022/: 10, počet študentov v ročníkoch I.: 7; II.: 5; III.: 5, IV.: 6; V.: 1. Spolu: 24-5.:
2. - Profil absolventa a ciele vzdelávania
a) - Vysoká škola popíše ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania.

Absolvent disponuje systematickým, uceleným a komplexným súborom vedomostí v oblasti reformovanej teológie, teórie a praxe, vrátane širších teologických, filozofických, cirkevno-historických, systematických, biblických, socio-kultúrnych, historicko-spoločenských a teologicko-psychologických kontextov.

Absolvent vie argumentovať komlexnými odbornými a metodologickými vedomosťami z viacerých oblastí študijného odboru, predovšetkým z oblasti filozofie, klasických jazykov, pedagogiky a psychológie, katechetiky konfesného práva, cirkevného práva, biblických vied, systematickej teológie, pastoračného a personálneho poradenstva, sociálnej náuky, pastorálnej teológie, liturgickej teológie, cirkevnej histórie a cirkevnej agendy. Vie posúdiť podstatné súvislosti, princípy a teórie z daného študijného odboru, vie stanoviť rôzne štandardy rozpracovania problémov z jednotlivých oblastí súčasného teologického myslenia, rovnako vie posúdiť relevantné postupy a metódy riešenia teoretických a praktických problémov teológie. Vie obhájiť zvolený pojmový a kategoriálny aparát, dokáže samostatne a tvorivo pracovať s prameňmi, interpretovať a analyzovať odborné texty.

Absolvent je schopný navrhovať, realizovať a hodnotiť riešenie problémov súvisiacich s teológiou v interdisciplinárnom prepojení na andragogické, historické a spoločenské vedy. Absolvent vie zhodnotiť a posúdiť svoje analytické schopnosti a intelektuálne zručnosti, ktoré dokáže aplikovať na identifikáciu a kritickú reflexiu aktuálnych problémov a hľadanie možnosti ich riešenia. Dokáže formulovať a implementovať odporúčania, postupy a riešenia obdorných problémov a navrhovať a uskutočňovať cirkevné, misijné, pastorálne, etické a iné projekty na ich vyriešenie. Vie samostatne vykonávať pastoračnú a misijnú prácu s rozličnými cieľovými skupinami. Dokáže realizovať katechézu z rozličných oblasí kresťanstva a vyučovať náboženstvo a etiku v školských a edukačných zariadeniach. Absolvent je disponovaný vysvetliť Sväté písmo v liturgickom a mimoliturgickom kontexte.

Na základe Slovenského kvalifikačného rámca v Európskom priestore vysokoškolského vzdelávania, absolventi daného študijného programu patria do 7. úrovne, lebo dostanú vysokoškolský diplom, vysvedčenie o štátnej skúške a dodatok k diplomu. Jednotlivec má všeobecné vedomosti na úrovni hodnotenia. Odborné vedomosti: metodologické vedomosti z viacerých oblastí odboru i praxe, slúžiace ako základ pre inovácie a originalitu v praxi a výskume. Kognitívne zručnosti: navrhovať a hodnotiť riešenia metodických, odborných, praktických a vedeckých problémov z viacerých oblastí odboru i praxe. Vie formulovať odporúčania pre rozvoj danej vednej a pracovnej oblasti. Dokáže stanovovať vedecké alebo praktické predpoklady riešenia problémov. Praktické zručnosti: absolvent dokáže realizovať a hodnotiť riešenia metodických, odborných, praktických a vedeckých problémov z viacerých oblastí odboru i praxe. Je schopný vytvárať návody, projekty realizácie a hodnotiace postupy k činnostiam z odboru. Kompetencie: absolvent sa vyznačuje vysokým stupňom samostatnosti a predvídavosti v známom aj neznámom prostredí. Vyznačuje sa iniciatívnosťou a zodpovednosťou za riadenia práce pracovného tímu, inovatívnym a tvorivým myslením, odbornou prezentáciou výsledkov vlastného štúdia alebo praxe. Má schopnosť reagovať na sociálne a spoločenské problémy na základe Písma a kresťanských hodnôt sociálne a spoločenské problémy a ponúknuť ich ostatným. Schopnosť ponúknuť pomoc na základe kresťanských hodnôt. Schopnosť viesť facilitatívne rozhovory, riešiť konflikty a problémy na základe Písma a kresťanských hodnôt. Schopnosť formulovať Písmo a kresťanské hodnoty a primerane ich sprostredkovať v rozhovore.

b) - Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov.

Absolvent študijného programu reformovaná teológia môže nájsť uplatnenie ako duchovný (kaplan) v reformovanej cirkvi. Prvoradé uplatnenie sa pre absolventov je Reformované kresťanská cirkev na Slovensku, ale môže sa uplatniť aj v iných reformovaných cirkvách v Európe i vo svete.

Absolventi študijného programu pri posudzovaní ich uplatniteľnosti na trhu práce, mohli byť zaradení do kategórie „0221 religion and theology“.

Viď: http://egracons.eu/sites/default/files/Isced%202013%20fields%20of%20education%20code%20list.pdf


c) - Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania.

V mene Synody, ako najvyššieho orgánu Reformovanej kresťanskej cirkvi na Slovensku, viď list veľadôstojného pána biskupa. Biskup: Mgr. Géresi Róbert.

https://rtk.ujs.sk/documents/minosegbiztositas/Suhlas_biskupa_RTEdm22.pdf

https://rtk.ujs.sk/documents/minosegbiztositas/Puspoki_jovahagyas_RTEdm22.pdf



3. - Uplatniteľnosť
a) - Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu.

Informácie o uplatniteľnosti absolventov študijných programov UJS sleduje Centrum kariérneho poradenstva UJS.

Prieskumu prevedeného v r. 2021 sa zúčastnili absolventi v počte 342, z toho absolventi študijného programu reformovanej teológie spojeného I. a II. stupeň štúdia v počte 23.

Respondenti tohto študijného programu získali diplom v rokoch 2004 až 2017.

78% sa z nich zamestnalo, 13% je nezamestnaný, 4% pokračuje v štúdiu a 4% dobrovoľne nezamestnaný 

74% zamestnaných respondentov našlo uplatnenie v odbore ukončeného štúdia, 4% zamestnaných respondentov pracuje v príbuznej oblasti a 7% zamestnaných respondentov získalo prácu v úplne inej oblasti. 

43% zamestnaných respondentov pracuje ako špecialista v oblasti religionistiky a 4% zamestnaných v odbore patrí do zamestnaneckej skupiny „Učitelia v základných školách“.

b) - Prípadne uviesť úspešných absolventov študijného programu.

ThDr. JUDr. Rákos Loránt, PhD., duchovný, zástupca biskupa Reformovanej kresťanskej cirkvi na Slovensku.

ThDr. Szénási Szilárd, PhD., duchovný, senior Komárňanského seniorátu Reformovanej kresťanskej cirkvi na Slovensku.

Mgr. Czinke Zsolt, PhD., duchovný, zástupca seniora Komárňanského seniorátu Reformovanej kresťanskej cirkvi na Slovensku.

Mgr. Dukon András, duchovný, zástupca seniora Tekovského seniorátu Reformovanej kresťanskej cirkvi na Slovensku.

Mgr. Kendi Csaba, duchovný, senior Zemplínskeho seniorátu Reformovanej kresťanskej cirkvi na Slovensku.

Mgr. Blanár Erik, duchovný, zástupca seniora Zemplínskeho seniorátu Reformovanej kresťanskej cirkvi na Slovensku.

Mgr. Lévai Attila, PhD., duchovný, prodekan RTF UJS.

ThDr. Szénási Lilla, PhD., duchovná, prodekanka RTF UJS.

Mgr. Pólya Katalin, PhD., duchovná, odborná asistentka na RTF UJS.

doc. ThDr. Somogyi Alfréd, PhD. duchovný, dekan RTF UJS.

Úspešným absolventom študijného programu teológie III. stupňa štúdia je napríklad:

ThDr. JUDr. Loránt Rákos, PhD. pôsobí ako zástupca biskupa v Reformovanej kresťanskej cirkvi na Slovensku. Rozhovor vo forme článku sa nachádza na stránke: https://korkep.sk/cikkek/mindennapjaink/2022/02/05/tard-fel-az-elet-ertelmet-a-teologian-keresztul/

Úspešným absolventom študijného programu reformovaná teológia spojeného I. a II. stupňa štúdia je napríklad Mgr. Kristián Tóth, pôsobí ako duchovný reformovanej kresťanskej cirkvi v Komárne. Rozhovor vo forme článku sa nachádza na webovej stránke Centra kariérneho poradenstva UJS: http://karrier.ujs.sk/2021/10/06/toth-krisztian/ . Prezentácia vo forme videu sa nachádza na YouTube stránke Univerzity J.Selyeho: https://www.youtube.com/watch?v=IvyiPtekuYI

Úspešným absolventom študijného programu teológie III. stupňa štúdiaje napríklad Mgr. Katarína Pólya, PhD., pôsobí ako vysokoškolský učiteľ Reformovanej teologickej fakulty na Univerzite J. Selyeho. Rozhovor vo forme článku sa nachádza na webovej stránke Centra kariérneho poradenstva UJS: http://karrier.ujs.sk/2021/10/06/polya-katalin/

c) - Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba).

Na základe spätnej väzby, zamestnávatelia sú spokojní so spôsobilosťou našich absolventov.

Spätné väzby:

Reformovaná kresťanská cirkev na Slovensku – Kancelária synody (úroveň: generálna cirkev)

https://rtk.ujs.sk/documents/minosegbiztositas/Referencia_SZRKE_sk.pdf

 

Reformovaná kresťanská cirkev na Slovensku – Komárňanský seniorát (úroveň: seniorát)

https://rtk.ujs.sk/documents/minosegbiztositas/Referencia_KREM_sk.pdf

 

Reformovaná kresťanská cirkev na Slovensku – (úroveň: cirkevný zbor)

https://rtk.ujs.sk/documents/minosegbiztositas/RKC_zbor_Btratislava.pdf


4. - Štruktúra a obsah študijného programu
a) - Vysoká škola popíše pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe.

Štúdium študijného programu sa skladá z povinných predmetov, povinne voliteľných predmetov a výberových predmetov, ktoré zahrňajú všestranné teologické disciplíny.

Študijný program RTEdm22 je organickou súčasťou študijného odboru Teológia. Má poskytnúť teologické vzdelanie potrebné pre teológov v oblasti reformovanej teológie.

Konkrétny spôsob foriem výučby, jej kritérií a požadovaných cieľov je podrobnejšie rozpísaný pre každý predmet predloženého študijného programu, čo poskytuje aj informačný list predmetu.

Študent študijného programu si v rámci plnenia náležitostí študijného programu, resp. jeho kompletného absolvovania a získania potrebného minimálneho počtu kreditov vytvára vlastný študijný plán, v ktorom - v súlade Študijním poriadkom UJS - môže úspešne adsolvovať študijný program a získať akademický titul Mgr.

b) - Vysoká škola zostaví odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu.

Po zosúladení študijného programu reformovaná teológia s úpravou začiatkom ďalšieho akademického roka študenti všetkých ročníkov nastúpia na zosúladený ŠP a budú študovať podľa predmetov a pravidiel po úprave – t. j. študenti všetkých ročníkov majú z tohto hľadiska rovnakú cestu v štúdiu.

Študijný plán je dostupný v Akademickom informačnom systéme UJS.

c) - V študijnom pláne spravidla uvedie:

Študent absolvuje povinné predmety v každom ročníku. Povinné predmety sú predmety A:

1.ročník, zimný semester: Biblické a klasické jazyky 1, Biblikum 1, Úvod do teológie 1, Praktická teológia 1.

1.ročník, letný semester: Biblické a klasické jazyky 2, Biblikum 2, Úvod do teológie 2, Praktická teológia 2.

2.ročník, zimný semester: Biblické a klasické jazyky 3, Biblikum 3, Historické vedy 1, Praktická teológia 3.

2.ročník, letný semester: Biblické a klasické jazyky 4, Biblikum 4, Historické vedy 2, Praktická teológia 4.

3.ročník, zimný semester: Biblikum 5, Historické vedy 3, Praktická teológia 5, Systematika 1.

3.ročník, letný semester: Biblikum 6, Historické vedy 4, Praktická teológia 6, Systematika 2.

4.ročník, zimný semester: Biblikum 7, Historické vedy 5, Praktická teológia 7, Systematika 3.

4.ročník, letný semester: Biblikum 8, Historické vedy 6, Praktická teológia 8, Systematika 4.

5.ročník, zimný semester: Biblikum 9, Praktická teológia 9, Systematika 5, Seminár diplomovej práce.

5.ročník, letný semester: Biblikum 10, Praktická teológia 10, Systematika 6, Štátna skúška, diplomová práca s obhajobou.

Študent vyberá si predmety spomedzi povinne voliteľných predmetov, v každom ročníku. Povinne voliteľné predmety sú predmety B:

1.ročník, zimný semester: Seminár 1, Cudzí jazyk 1.

1.ročník, letný semester: Seminár 2, Cudzí jazyk 2.

2.ročník, zimný semester: Seminár 3, Cudzí jazyk 3.

2.ročník, letný semester: Seminár 4, Cudzí jazyk 4.

3.ročník, zimný semester: Seminár 5, Cudzí jazyk 5.

3.ročník, letný semester: Seminár 6, Cudzí jazyk 6.

4.ročník, zimný semester: Seminár 7, Cudzí jazyk 7.

4.ročník, letný semester: Seminár 8, Cudzí jazyk 8.

5.ročník, zimný semester: Seminár 9, Cudzí jazyk 9.

5.ročník, letný semester: Seminár 10.

Študent vyberá z voliteľných predmetov v každom ročníku. Voliteľné predmety sú predmety C, a nie sú len v ponuke študijného programu RTEdm22. V študijnom programe RTEdm22 sú:

1.ročník, zimný semester: Náboženská etnografia 1.

1.ročník, letný semester: Náboženská etnografia 2.

2.ročník, zimný semester: Úvod do vedeckého bádania 1.

2.ročník, letný semester: Úvod do vedeckého bádania 2.

3.ročník, zimný semester: Grécky jazyk - cvičenie 1.

3.ročník, letný semester: Hebrejský jazyk - cvičenie 1.

4.ročník, zimný semester: Grécky jazyk - cvičenie 2.

4.ročník, letný semester: Hebrejský jazyk - cvičenie 2.

5.ročník, zimný semester: Hermeneutika 1.

5.ročník, letný semester: Hermeneutika 2.

Študent absolvuje štátnicové predmety: Biblikum (teologické disciplíny: Exegéza Starého zákona, Exegéza Nového zákona, Teológia Starého zákona, Teológia Nového zákona), Praktická teológia (teologické disciplíny: Liturgika, Homiletika), Historické vedy (teologické disciplíny: Religionistika, Filozofia, Cirkevné dejiny), Systematika (teologické disciplíny: dejiny dogiem, dogmatika, etika).


-      v študijnom programe vyznačí profilové predmety príslušnej cesty v štúdiu (špecializácie),

Profilovými predmetmi sú všetky povinné predmety (A), t.j.: Biblické a klasické jazyky 1-4; Úvod do teológie 1-2; Biblikum 1-10; Praktická teológia 1-10; Historické vedy 1-6; Systematika 1-6.


-      pre každú vzdelávaciu časť/ predmet definuje výstupy vzdelávania a súvisiace kritériá a pravidlá ich hodnotenia tak, aby boli naplnené všetky vzdelávacie ciele študijného programu (môžu byť uvedené len v Informačných listoch predmetov v časti Výsledky vzdelávania a v časti Podmienky absolvovania predmetu),

 

V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov sú jednoznačne opísané požiadavky na ich absolvovanie, ako aj učebné výstupy (podrobne charakterizované výstupy vedomostí, zručností a postoje), ktoré nadobudne absolvent po absolvovaní vzdelávacej časti/predmetu.

 

-      prerekvizity, korekvizity a odporúčania pri tvorbe študijného plánu,

Nadväznosť jednotlivých profilových predmetov je logické a prirodzené. Prerekvizity v klasickom zmysle neexistujú, ale poznačenie, číslovanie jednotlivých predmetov je vytvorené tak, že v obsahoch jednotlivých predmetov študent kráča od jednoduchého k zložitejšiemu.

Prerekvizitami predmetov štátnej skúšky sú profilové predmety a absolvovanie povinných vzdelávacích častí/ predmetov študijného programu.

 

-      pre každú vzdelávaciu časť študijného plánu/predmet stanoví používané vzdelávacie činnosti (prednáška, seminár, cvičenie, záverečná práca, projektová práca, laboratórne práce, stáž, exkurzia, terénne praktikum, odborná prax, štátna skúška a ďalšie, prípadne ich kombinácie) vhodné na dosahovanie výstupov vzdelávania,

V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov je jednoznačne deklarovaná vzdelávacia činnosť, ktorou RTF UJS zabezpečuje dosahovanie očakávaných výstupov vzdelávania.

Vo väčšine prípadov vzdelávacích častí/predmetov sa uprednostňuje vzdelávacia činnosť – prednáška alebo seminár, avšak vzhľadom aj na aktuálnu epidemiologickú situáciu považujeme za potrebné a prirodzené dané činnosti uskutočniť aj formou online činností.

 

-      metódy, akými sa vzdelávacia činnosť uskutočňuje – prezenčná, dištančná, kombinovaná (v súlade s Informačnými listami predmetov),

V informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov sú jednoznačne deklarované metódy vzdelávania, ako „prezenčné“, s možnosťou online formy, ak je to zo zdravotných a hygienických dôvodov opodstatnené.

 

-      osnovu/ sylaby predmetu[1],

 Osnovy v informačných listoch všetkých vzdelávacích častí/predmetov, ktoré sú väčšinou realizované formou prednášok resp. seminárov.

 

-      pracovné zaťaženie študenta („rozsah“ pre jednotlivé predmety a vzdelávacie činnosti samostatne)[2],

Pri príprave vzdelávacích častí/predmetov predkladaného študijného programu sme zohľadnili pracovné zaťaženie študentov, v súlade s ECTS, a to v závislosti od pridelených kreditov a časového rozsahu v akom sa vzdelávanie uskutoční.

 

-      kredity pridelené každej časti na základe dosahovaných výstupov vzdelávania a súvisiaceho pracovného zaťaženia,

V prípade vzdelávacích častí/predmetov s vyššími kreditmi, kde hodinová dotácia prezenčnej výučby nebola v súlade s pracovným zaťažením študenta, sú deklarované učebné úlohy, zadania, výstupy, ktoré rieši študent riadeným samoštúdiom pod vedením učiteľa, a následným preukázaním vedomostí resp. zručností, ktoré boli vopred stanovené vo formulácii zadaní.

 

-      osobu zabezpečujúcu predmet (alebo partnerskú organizáciu a osobu[3]) s uvedením kontaktu,

Študenti študijného programu RTEdm22, pravidelne vykonávajú legačné služby mimo univerzity. V takýchto prípadoch ich hodnotia farári jednotlivých cirkevných zborov Reformovanej kresťanskej cirkvi na Slovensku. Legačné služby sa uskutočnia počas veľkých kresťanských sviatkoch, hodnotenie sa vykonáva a sa administruje na pôde Reformovanej kresťanskej cirkvi na Slovensku. Kontakt na jednotlivé farské úrady: http://reformata.sk/adatbazis/gyulekezet/


-      učiteľov predmetu (alebo podieľajúce sa partnerské organizácie a osoby) (môžu byť uvedené aj v IL predmetov),

V informačných listoch vzdelávacích častí/predmetov sú uvedení zodpovední vyučujúci.

 

-      miesto uskutočňovania predmetu (ak sa študijný programu uskutočňuje na viacerých pracoviskách).

RTF UJS


[1] Učitelia zabezpečujúci predmet počas posudzovania umožnia prístup pracovnej skupiny k študijným materiálom predmetu a obsahu jednotlivých vzdelávacích činností.

[2] Odporúčame uvádzať záťaž súvisiacu s kontaktnou aj nekontaktnou výučbou v súlade s ECTS Users' Guide 2015.

[3] Napr. pri zabezpečovaní odbornej praxe, alebo inej vzdelávacej činnosti uskutočňovanej mimo univerzity.

d) - Vysoká škola uvedie počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia.
Podmienkou riadneho skončenia štúdia je dosiahnutie min. 300 kreditov.
e) - Vysoká škola pre jednotlivé študijné plány uvedie podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre:

Počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia: 221.

Počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia: 56

Počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia: 8

Počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia: 8

Počet kreditov za štátnicové predmety: 7

f) - Vysoká škola popíše pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu.

Pravidlá, kritériá a metódy hodnotenia sú transparentné, učiteľom vopred komunikované, uvedené v informačných listoch predmetov. V podmienkach na absolvovanie predmetov sú jasne deklarované študijné a iné povinnosti študenta počas dosahovania cieľov vzdelávania, forma plnenia študijných povinností a kritériá hodnotenia čiastkových výstupov, produktov. Výsledky hodnotenia študentov sú zaznamenané, dokumentované a archivované. Pravidlá a postupy procesu hodnotenia sú deklarované v Študijnom poriadku UJS https://www.ujs.sk/documents/%C5%A0tudijn%C3%BD%20poriadok%20UJS%202022%20-%20final,%20%C3%BA%C4%8Dinn%C3%BD%201.%209.%202022%20(1).pdf

V priebehu vyučovania študenti dostávajú od učiteľa spätnú väzbu a priestor na opravu chýb, ako aj usmernenie k ich odstráneniu a dosiahnutiu stanoveného cieľa. Študenti majú možnosť dozvedieť sa svoje vlastné hodnotenie priebežné formatívne pri konzultácii s vyučujúcim a sumatívne cez AIS. 

Študenti majú možnosť využiť konzultačné hodiny vyučujúcich počas každého semestra štúdia. Študenti majú prístup ku konzultáciám vyučujúcich, kde príklady dobrej praxe ukazujú, že študenti využívajú konzultačné hodiny k napredovaniu a dosiahnutiu lepších výsledkov.

V prípade neúspešného splnenia vzdelávacích predpokladov, študenti majú prístup k minimálne jednému riadnemu a dvom opravným termínom, majú možnosť podstúpenia aj komisionálnej skúšky absolvovanej v rámci troch termínov. Uvedené predpisy sú deklarované v Študijnom poriadku UJS, ako aj ďalšie postupy a pravidlá vzťahujúce na kredity, ich zhromažďovanie a prenos. Administratívnu kontrolu štúdia v akademickom informačnom systéme vykoná Študijné oddelenie podľa postupov opísaných v Študijnom poriadku UJS.

g) - Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.

Študijný poriadok UJS jednoznačne opisuje postupy a pravidlá na získavanie kreditov, ich zhromažďovanie a prenos, čo je v súlade s Európskym systémom transferu kreditov. Podobne sú definované pravidlá a postupy uznávania absolvovania predmetov na inej vysokej škole.

Študijný poriadok UJS: https://www.ujs.sk/documents/%C5%A0tudijn%C3%BD%20poriadok%20UJS%202022%20-%20final,%20%C3%BA%C4%8Dinn%C3%BD%201.%209.%202022%20(1).pdf

h) - Vysoká škola uvedie témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam).

Témy záverečných prác sú k dispozícii v AIS-e.

i) - Vysoká škola popíše alebo sa odkáže na:

Pravidlá a postupy na zadávanie, spracovanie, oponovanie, obhajoby a hodnotenie záverečných prác sú deklarované a formulované v Študijnom poriadku UJS.

 

-      možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov,

Študijný/výskumný pobyt, ktorým deklarujeme podporu domácej aj zahraničnej mobility študentov. Študijný poriadok UJS jednoznačne opisuje postupy a pravidlá na získavanie kreditov, ich zhromažďovanie a prenos, čo je v súlade s Európskym systémom transferu kreditov. Podobne sú definované pravidlá a postupy uznávania absolvovania predmetov na inej vysokej škole.

V záujme zvyšovania podielu účastníkov na Erasmus+ mobilitách Úsek pre medzinárodné vzťahy v spolupráci s jednotlivými fakultami UJS pravidelne organizuje informačné Erasmus+ dni a workshopy, a ponúka možnosť osobnej alebo online konzultácie. Študentom UJS sú distribuované propagačné materiály a pravidelne sú zverejňované informácie prostredníctvom informačných nástrojov univerzity.

Pravidlá a postupy sú sformulované v Smernici rektora č. 3/2014 o organizovaní zahraničných mobilít študentov, učiteľov a zamestnancov v rámci programu Erasmus+ na UJS, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2018, číslo 10).

 

-      pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov,

Vysoká škola v študijnom programe uplatňuje pravidlá a nástroje zabezpečenia výskumnej integrity a prevencie plagiátorstva a ďalších akademických podvodov. V zmysle Štatútu UJS plagiátorstvo sa považuje za priestupok a je predmetom disciplinárneho konania. Vysoká škola identifikuje porušenia výskumnej integrity, plagiátorstvo a akademické podvody a realizuje opatrenia, ktoré zaručia, že porušenie týchto pravidiel nie je zlučiteľné so získaním akademického titulu. Pravidlá a postupy sú opísané v:

  • Štatúte RTF UJS (2022), dostupné: https://rtf.ujs.sk/documents/Stat%C3%BAt%20RTF%20UJS%202022.02.14.pdf
  • Etickom kódexe UJS dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy, rok 2013, číslo 11) a
  • Disciplinárnom poriadku pre študentov (dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné predpisy).


-      postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami,

V súlade so súčasným trendom univerzita systematizovane vyhľadáva a oslovuje študentov so špecifickými potrebami a eviduje pozorovateľný nárast týchto študentov. Študenti so špecifickými potrebami majú nárok podľa ich špecifických potrieb na podporné služby. Pravidlá a postupy sú opísané v Smernici rektora č. 7/2016 o študentoch so špecifickými potrebami a o pôsobnosti koordinátora UJS pre študentov so špecifickými potrebami, dostupné z AIS UJS Dokumenty/UJS-legislatíva/Vnútorné akty riadenia, rok 2016, číslo 9).

Na RTF momentálne nemáme študenta so špecifickými potrebami. V minulosti sme mali študenta, a podľa jeho vyjadrenia, nectil žiadnu diskrimináciu, ale pri splnení študijného programu, bol vo všetkom úplne rovnoprávny a rovnocenný. Jeho list je dostupný na webovej stránke fakulty: https://rtk.ujs.sk/documents/minosegbiztositas/Referencia_duchovni_Reformovanej_diakonie.pdf a https://rtk.ujs.sk/documents/minosegbiztositas/Referencia_duchovni_Reformovanej_diakonie.pdf


-      postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta.

Podľa Štatútu UJS študent sa stáva členom akademickej obce zápisom na štúdium niektorého zo študijných programov uskutočňovaných UJS, alebo jej fakultou. Ako člen akademickej obce na základe Štatútu UJS má právo obracať sa s návrhmi, pripomienkami a sťažnosťami na akademické samosprávne orgány – postupy a pravidlá ktorých sú definované v ich legislatívnych dokumentoch. Študenti študijného programu majú k dispozícii efektívne mechanizmy preskúmavania podnetov, ktorými sa domáhajú ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov, o ktorých sa domnievajú, že boli porušené, alebo poukazujú na konkrétne nedostatky v činnosti alebo v nečinnosti vysokej školy. Preskúmavanie podnetov je transparentné a uskutočňuje sa za účasti zástupcov študentov. Podávateľom podnetov je poskytovaná spätná väzba o výsledkoch preskúmania podnetov a o prijatých opatreniach

5. - Informačné listy predmetov študijného programu
V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.

Informačné listy sú k dispozícii v AIS-e.

6. - Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
(alebo hypertextový odkaz).

Harmonogram akademického roka 2021/2022: https://rtf.ujs.sk/documents/Harmonogram%20AR%20SJERTK%202021_2022.pdf

Harmonogram akademického roka 2022/2023: https://rtf.ujs.sk/documents/Harmonogram%20AR%20SJERTK%202022_2023.pdf

Aktuálny rozvrh je k dispozícii v AIS-e.

7. - Personálne zabezpečenie študijného programu
a) - Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu (s uvedením funkcie a kontaktu).

Prof. KOVÁCS Ábrahám, PhD.

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/29863

kovacsab@ujs.sk

b) - Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu s priradením k predmetu s prepojením na centrálny Register zamestnancov vysokých škôl, s kontaktom (môžu byť uvedení aj v študijnom pláne).

Prof. ThDr. KARASSZON István, PhD.

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15535

karasszoni@ujs.ak


Dr. habil. KÓKAI NAGY Viktor, PhD.

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/25564

kokainagyv@ujs.sk


Mgr. LÉVAI Attila, PhD.

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15488

levaia@ujs.sk


doc. ThDr. SOMOGYI Alfréd, PhD.

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15567

somogyia@ujs.sk

c) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.

Prof. ThDr. KARASSZON István, PhD.: VUPCH je k dispozícici va AIS-e:

https://ais2.ujs.sk/ais/servlets/WebUIServlet?appClassName=ais.gui.lz.LZ020App&kodAplikacie=LZ020&viewer=web&uiLang=SK


Dr. habil. KÓKAI NAGY Viktor, PhD.: VUPCH je k dispozícici va AIS-e:

https://ais2.ujs.sk/ais/servlets/WebUIServlet?appClassName=ais.gui.lz.LZ020App&kodAplikacie=LZ020&viewer=web&uiLang=SK


Mgr. LÉVAI Attila, PhD.: VUPCH je k dispozícici va AIS-e:

https://ais2.ujs.sk/ais/servlets/WebUIServlet?appClassName=ais.gui.lz.LZ020App&kodAplikacie=LZ020&viewer=web&uiLang=SK


doc. ThDr. SOMOGYI Alfréd, PhD.: VUPCH je k dispozícici va AIS-e:

https://ais2.ujs.sk/ais/servlets/WebUIServlet?appClassName=ais.gui.lz.LZ020App&kodAplikacie=LZ020&viewer=web&uiLang=SK

d) - Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).

Prof. Kovács Ábrahám, PhD.: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/29863, kovacsab@ujs.sk

  • Historické vedy 3
  • Systematická teológia 1
  • Historické vedy 4
  • Systematická teológia 2
  • Historické vedy 5
  • Systematická teológia 3
  • Historické vedy 6
  • Systematická teológia 4
  • Seminár diplomovej práce
  • Systematická teológia 5
  • Systematická teológia 6
  • Seminár 7

Prof. ThDr. Karasszon István, PhD.: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15535, karasszoni@ujs.sk

  • Biblikum 1
  • Biblické a klasické jazyky 1
  • Biblikum 2
  • Biblické a klasické jazyky 2
  • Biblikum 3
  • Biblické a klasické jazyky 3
  • Biblikum 4
  • Biblické a klasické jazyky 4
  • Biblikum 5
  • Biblikum 6
  • Biblikum 7
  • Biblikum 8
  • Biblikum 9
  • Seminár diplomovej práce
  • Biblikum 10
  • Seminár 1
  • Seminár 2
  • Hebrejský jazyk cvičenie 1
  • Hebrejský jazyk cvičenie 2

Dr. habil. Kókai Nagy Viktor, PhD.: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/25564, kokainagyv@ujs.sk

  • Biblikum 1
  • Biblické a klasické jazyky 1
  • Biblikum 2
  • Biblické a klasické jazyky 2
  • Biblikum 3
  • Biblické a klasické jazyky 3
  • Biblikum 4
  • Biblické a klasické jazyky 4
  • Biblikum 5
  • Biblikum 6
  • Biblikum 7
  • Biblikum 8
  • Biblikum 9
  • Seminár diplomovej práce
  • Biblikum 10
  • Seminár 1
  • Seminár 2
  • Grécky jazyk cvičenie 1
  • Grécky jazyk cvičenie 2

Mgr. Lévai Attila, PhD.: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15488, levaia@ujs.sk

  • Historické vedy 1
  • Historické vedy 2
  • Historické vedy 3
  • Historické vedy 4
  • Historické vedy 5
  • Seminár diplomovej práce
  • Seminár 3
  • Seminár 4
  • Seminár 5
  • Náboženská etnografia 1
  • Náboženská etnografia 2

doc. ThDr. Somogyi Alfréd, PhD.: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15567, somogyia@ujs.sk

  • Praktická teológia 1
  • Praktická teológia 2
  • Praktická teológia 3
  • Praktická teológia 4
  • Historické vedy 3
  • Historické vedy 5
  • Historické vedy 6
  • Praktická teológia 9
  • Seminár diplomovej práce
  • Praktická teológia 10

Prof. Pásztori Kupán István, PhD.: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/23161, pasztorikupani@ujs.sk

  • Historické vedy 1
  • Historické vedy 2
  • Historické vedy 3
  • Systematická teológia 1
  • Historické vedy 4
  • Systematická teológia 2
  • Seminár diplomovej práce
  • Cudzí jazyk 1
  • Cudzí jazyk 2
  • Cudzí jazyk 3
  • Cudzí jazyk 4
  • Seminár 5
  • Cudzí jazyk 5
  • Cudzí jazyk 6
  • Cudzí jazyk 7
  • Cudzí jazyk 8
  • Cudzí jazyk 9
  • Grécky jazyk cvičenie 1
  • Grécky jazyk cvičenie 2

Ing. Kis Jolán, PhD.: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/18266, kisj@ujs.sk

  • Biblikum 1
  • Biblikum 2
  • Biblikum 3
  • Biblikum 4
  • Biblikum 5
  • Biblikum 6
  • Biblikum 7
  • Seminár diplomovej práce
  • Seminár 1
  • Seminár 2
  • Seminár 6

Mgr. Görözdi Zsolt, Th.D.: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15546, gorozdiz@ujs.sk

  • Úvod do teológie 1
  • Úvod do teológie 2
  • Praktická teológia 3
  • Praktická teológia 4
  • Praktická teológia 5
  • Praktická teológia 6
  • Praktická teológia 7
  • Praktická teológia 8
  • Praktická teológia 9
  • Seminár diplomovej práce
  • Praktická teológia 10
  • Seminár 9
  • Seminár 10
  • Hermeneutika 1
  • Hermeneutika 2

Mgr. Pólya Katarína, PhD.: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/15489, polyak@ujs.sk

  • Úvod do teológie 1
  • Úvod do teológie 2
  • Systematická teológia 2
  • Systematická teológia 3
  • Systematická teológia 4
  • Seminár diplomovej práce
  • Cudzí jazyk 1
  • Cudzí jazyk 2
  • Cudzí jazyk 3
  • Cudzí jazyk 4
  • Cudzí jazyk 5
  • Cudzí jazyk 6
  • Cudzí jazyk 7
  • Cudzí jazyk 8
  • Seminár 8
  • Cudzí jazyk 9
  • Hebrejský jazyk cvičenie 1
  • Hebrejský jazyk cvičenie 2

Mgr. Tömösközi František, PhD.: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/28206, tomoskozif@ujs.sk

  • Historické vedy 1
  • Historické vedy 2
  • Seminár diplomovej práce
  • Seminár 3
  • Seminár 4
  • Seminár 5
  • Úvod do vedeckého bádania 1
  • Úvod do vedeckého bádania 2

Mgr. Süll Kinga, PhD.: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/23597, sullk@ujs.sk

  • Praktická teológia 1
  • Praktická teológia 2
  • Praktická teológia 3
  • Praktická teológia 4
  • Praktická teológia 5
  • Praktická teológia 6
  • Seminár diplomovej práce
e) - Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam (s uvedením kontaktov).

Aktuálne záverečné práce a školitelia záverečných prác, sú evidované v Akademickom informačnom systéme.

f) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky školiteľov záverečných prác.

VUPCH školiteľov záverečných prác sú k dispozícii v AIS-e.

g) - Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu (meno a kontakt).

Somogyi Máté, senior, predseda študentskej samosprávy na RTF UJS. Kontakt: 127356@student.ujs.sk

Feke Levente, podpredseda študentskej samosprávy na RTF UJS. Kontakt: 131527@student.ujs.sk

Noszkai Ágnes, sekretárka študentskej samosprávy na RTF UJS. Kontakt: 129414@student.ujs.sk

Vajkai Éva, členka študentskej samosprávy na RTF UJS. Kontakt: 129246@student.ujs.sk

Deák Richard, člen študentskej samosprávy na RTF UJS. Kontakt: 130800@student.ujs.sk

h) - Študijný poradca študijného programu (s uvedením kontaktu a s informáciou o prístupe k poradenstvu a o rozvrhu konzultácií).

Mgr. Géresi Róbert, biskup Reformovanej kresťanskej cirkvi na Slovensku, geresi.robert@reformata.sk

S biskupom Reformovanej kresťanskej cirkvi na Slovensku sme prekonzultovali jednotlivé etapy harmonizačného procesu. V samotnom procese sme pojednávali vypracované konkretné návrhy nových predmetov, a ich obsah. Konzultácie sa konali podľa potreby, celkovom časovom objeme cca. 18-20 hodín.

i) - Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami).

Študijný referent: Ing. Ilona Győrfy, gyorfyi@ujs.sk

Kariérny poradca: Mgr. Norbert Istvánik, istvanikn@ujs.sk

Ubytovací referát: Mgr. Attila Duba, dubaa@ujs.sk

Hlavný knihovník Teologickej odbornej knižnice Teologického inštitútu J. Calvína: Mgr. Czinke Zsolt, PhD.: czinke@refteologia.sk

8. - Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) - Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).

Prednáškové miestnosti v Dôstojníckom pavilóne boli pomenované po významných osobnostiach 20. storočia našej cirkvi. Všetky katedry, kancelárie a prednáškové miestnosti sú popísané. Dostupnosť popisov miestností: https://rtf.ujs.sk/sk/zabezpecenie-kvality/infrasturktura-studijnych-programov/miestnosti-katedry-kancelarie.html


Miestnosť Sörös Béla terem (E8) - popis je dostupný: https://rtf.ujs.sk/documents/tantermek/Miestnos%C5%A5%20S%C3%B6r%C3%B6s%20B%C3%A9la%20Terem%20(E8).pdf


Miestnosť Patay Károly terem (E10) - popis je dostupný: https://rtf.ujs.sk/documents/tantermek/Miestnos%C5%A5%20Patay%20K%C3%A1roly%20terem%20(E10).pdf


Miestnosť Galambos Zoltán terem (E12) - popis je dostupný: https://rtf.ujs.sk/documents/tantermek/Miestnos%C5%A5%20Galambos%20Zolt%C3%A1n%20terem%20(E12).pdf


Miestnosť Pálóczi Czinke István terem (E14) - popis je dostupný: https://rtf.ujs.sk/documents/tantermek/Miestnos%C5%A5%20P%C3%A1l%C3%B3czi%20Czinke%20Istv%C3%A1n%20terem%20(E14).pdf


Miestnosť 14A - popis je dostupný: https://rtf.ujs.sk/documents/tantermek/Miestnos%C5%A5%2014A%20terem.pdf


Softvérové zabezpečenie počítačových učební resp. počítačov dostupných pre študentov UJS

Počítače v učebniach:

§ Pedagogická fakulta, počet 59 ks

·        Operačný systém: Windows 7 Professional

·        Softvér: Microsoft Office 2013, Matlab, 

·        Ďalší softvér: GeoGebra, Gimp, Blender,  

§ Konferenčné centrum, KINFO, počet 29ks

·        Operačný systém: Windows 10 Edu

·        Softvér: Microsoft Office 2016, Matlab, 

·        Ďalší softvér: GeoGebra, Gimp, Blender, Lazarus, Eclipse, JDK, Imagine, Dev-C++, Easy PHP

§ Fakulty ekonómie a informatiky, počet 33 ks

·        Operačný systém: Windows 10 Edu

·        Softvér: Microsoft Office 2016, Matlab, 

·        Ďalší softvér: GeoGebra, Gimp, Blender 

§ Dôstojnícky pavilón, počet 90ks

·        Operačný systém: Windows 10 Edu

·        Softvér: Microsoft Office 2016, Matlab, 

·        Ďalší softvér: GeoGebra, Gimp, Blender, Lazarus, Eclipse, JDK, Imagine, Dev-C++, Easy PHP   

Počet počítačov v knižnici: 29ks

·        Počítače HP All in One

·        Operačný systém: Windows 8 Professional

·        Softvér: Microsoft Office 2013

Prezentačná technika

V každej posluchárni v Konferenčnom centre (Hradná 2, KN)

·        projektor a zvuková technika - spolu 3 ks

·        počítače HP 6000 pripojené k prezentačnej technike – spolu 3 ks

·        Operačný systém: Windows 7 Professional

·        Softvér: Microsoft Office 2013

V každej seminárnej miestnosti vo všetkých budovách, kde prebieha vyučovanie je zabudovaný projektor s možnosťou pripojenia na počítač cez VGA port.

Prenosné počítače

Prenosné počítače na zapožičanie pre študentov – 120 ks

·        Operačný systém: Windows 7 Professional

·        Softvér: Microsoft Office 2013

Prenosné počítače pre pedagogických a administratívnych pracovníkov – 130 počítačov

·        Operačný systém: Windows 7 Professional, Windows 10 Professional

·        Softvér Microsoft Office 2010, Microsoft Office 2013, Microsoft Office 2016

Univerzitné terminály v budovách UJS

 Univerzitné terminály LENOVO pre študentov - 70 ks

·        Operačný systém: Windows 7 Professional

·        Softvér: Microsoft Office 2010

b) - Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).

Knižnica umožňuje prezenčný prístup k študijnej literatúre pre študijný program, a to najmenej v rozsahu povinnej literatúry uvedenej v informačných listoch predmetov. V súčasnosti UK UJS eviduje viac ako 2700 titulov týkajúcich sa teológie, predloženého študijného programu a vzťahujúcich sa k odboru. V univerzitnej knižnici sa používa knižničný informačný systém DAWINCI, ktorý je moderný knižnično-informačný systém, integrujúci najnovšie prvky z oblasti serverových aplikácií, databázových systémov, dokumentového manažmentu a v spojení s poznatkami a skúsenosťami knižníc ich pretavuje do komplexného multimediálneho knižničného a informačného systému. Systém poskytuje používateľom prístup k jednotlivým knižničným fondom prostredníctvom On-line katalógu OPAC cez webové stránky. Univerzitná knižnica UJS je podobne, ako ostatné univerzitné knižnice zapojená do centrálneho registra evidencie publikačnej činnosti pre potreby MŠVVŠ SR. Prístup študentov a pedagógov k potrebným databázam je riešený aj vzdialeným prístupom cez CVTI SR. Cez tento prístup je riešený aj prístup k zahraničným vedeckým časopisom prístupných v online databázach jednotlivých vydavateľstiev. Univerzitná knižnica organizuje workshopy, ktoré podporujú orientovanie sa v publikačných databázach a prácu s literárnymi zdrojmi.

Pri realizácii študijného programu RTEdm22, je k dispozícii aj pre učiteľov, aj pre študentov Teologická odborná knižnica Teologického inštitútu J. Calvína (TIJC) v Komárne. TIJC je vedecká inštitúcia Reformovanej kresťanskej cirkvi na Slovensku. V knižnici evidujú viac ako 35.000 titulov teologickej odbornej literatúry, hlavne v maďarskom, slovenskom, českom, nemeckom a anglickom jazyku. Okrem toho v knižnici je k dispozícii viac ako 170 odborné periodiká. Popis knižnice je dostupný va webovej stránke TJCA: www.refteologia.sk

c) - Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.

Pre potreby dištančného vzdelávania alebo vzdelávania kombinovanou formou univerzita má v prevádzke 4 servery s videokonferenčným systémom BigBlueButton. Alternatívnym nástrojom na dištančné vzdelávanie je aj platforma MS Teams, ako súčasť balíka Office 365 A1 for faculty, ktorá je k dispozícii pre všetkých učiteľov aj študentov. Ešte v roku 2015 bol na UJS vytvorený a zavedený do prevádzky e-learningový systém na báze open-source LMS Moodle. Tento systém bol v roku 2017 čiastočne integrovaný so systémom WeBWorK. Tento komplexný systém bol prevádzkovaný aj v roku 2019. Moodle aj naďalej ponúka možnosť zverejňovania študijných a pomocných materiálov k jednotlivým predmetom, možnosti zadávania domácich úloh a elektronického testovania vedomostí v autorizovanej zóne. WeBWorK k tomu dáva možnosť automatizovaného generovania, zadávania a vyhodnocovania matematických úloh. Popri možnosti káblového pripojenia, ktorá je k dispozícii v ŠD, UK a na iných vybraných miestach, majú študenti vo všetkých budovách UJS prístup na internet prostredníctvom WiFi siete. K pripojeniu k sieti je potrebná autentifikácia osoby (prihlasovacie meno a heslo). V roku 2016 bol zavedený centrálny tlačový systém, ktorý je dostupný aj pre študentov. Študenti majú možnosť pridávať kredit na svoje účty v pokladni UJS. 

Pri dištančnej forme štúdia zatiaľ naši študenti a učitelia vynikajúco využívali online platformy. Vo vzdelávacom procese sa používalo BigBlueButton, Teams, Letsmeet, Zoom, Google Classroom, Redmenta a pod.

d) - Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie.

Z hľadiska zabezpečovania vzdelávacích činností na študijnom programe naším hlavným partnerom je Reformovaná kresťanská cirkev na Slovensku. Spolupráca s cirkvou sa koná v duchu §39. zákona o vysokých školách č. 131/2002 Z.z. Popis Reformovanej kresťanskej cirkvi na Slovensku je dostupný na oficiálnej webovej stránke cirkvi: www.reformata.sk

Ďaľším partnerom našej fakulty je Teologický inštitút J. Calvína (TIJC). TIJC je je vedeckým inštitútom Reformovanej kresťanskej cirkvi na Slovensku. TIJC nám zabezpečuje cirkevno-odborné pozadie našej činnosti. Okrem toho, že je stálym partnerom pri organizácii vedeckých a odborných konferencií, na základe osobytného pojednávania zabezpečuje konvokačné prednášky t.j. odborníkov pre naších študentom. Popis TIJC je dostupný na webovej stránke TIJC: www refteologia.sk

e) - Charakteristika na možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia.

V priebehu štúdia UJS poskytuje svojim študentom aj stimulujúce prostredie. UJS efektívne riadi a prevádzkuje Študentské domovy UJS, kde zabezpečuje komfortné ubytovanie pre študentov univerzity, s vhodnými podmienkami pre kvalitné bývanie so zodpovedajúcim hygienickým štandardom a bezpečnosťou. Súčasťou areálu ŠD je multifunkčné ihrisko umožňujúce študentom zmysluplné trávenie voľného času a športovanie.

UJS zabezpečuje študentom aj stravovanie v budove Konferenčného centra UJS. V Športovom centre Univerzity majú študenti možnosť športovania a realizácie ďalších voľnočasových aktivít.

Cieľom univerzity je poskytnúť aj možnosti kultúrneho, spoločenského a duchovného vyžitia. Mladé talenty nájdu svoje uplatnenie v speváckom zbore Cantus Iuventus. Študenti majú možnosť navštevovať kaplnku zriadenú v ŠD Čajka.

Zvlášť pre študentov Reformovanej teologickej fakulty je zabezpečené cirkevnozborové pozadie v Reformovanej kresťanskej cirkvi na Slovensku - v cirkevnom zbore Komárno. Študenti študijného programu RTEdm22 - mimo študijného plánu - týždenne slúžia na bohoslužbách v komárňanskom reformovanom kostole. Študentská samospráva zorganizuje týždenné biblické hodiny, na ktorých slúžia študenti. Teologický dohľad je zabezpečený spirituálkou fakulty.

f) - Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania.

UJS svojim študentom ponúka zahraničné študijné mobility v rámci mobilitných programov Erasmus+, programu Makovecz, CEEPUS a rôznych odborných stáží z ponuky Inštitúcie Balassi (Mobilitné granty Ministerstva ľudských zdrojov MR). 

V súčasnosti UJS má 118 uzatvorených bilaterálnych zmlúv, memoránd a medziinštitucionálnych dohôd so 63 partnerskými inštitúciami v 15 krajinách Európy ako aj medziinštitucionálne dohody v partnerských krajinách mimo EU v rámci aktivity KA107.

Úsek pre medzinárodné vzťahy v spolupráci s fakultami UJS pravidelne organizuje informačné Erasmus+ dni a workshopy, a ponúka možnosť osobnej alebo online konzultácie. Študentom UJS sú distribuované propagačné materiály, letáky a brožúry. Zároveň úsek pre medzinárodné vzťahy UJS pravidelne zverejňuje informácie o činnosti na internetovej stránke Erasmus+ UJS a hromadne zasiela informácie študentom, učiteľom a zamestnancom UJS prostredníctvom informačných nástrojov univerzity. Jazyková podpora pre študentov je zabezpečená prostredníctvom online nástroja jazykovej podpory OLS (On-line Linguistic Support) v rámci programu Erasmus+.

Partnerské inštitúcie

https://www.ujs.sk/sk/medzinarodne-vztahy/partneri.html

Erasmus+

Mobilita študentov za účelom štúdia:

http://erasmus.ujs.sk/sk/studium.html

Mobilita študentov za účelom stáže:

http://erasmus.ujs.sk/sk/staz.html

Návod pre študentov na prihlasovanie:

http://erasmus.ujs.sk/sk

Kontakty koordinátorov:

http://erasmus.ujs.sk/sk/kontakt.html

Program Makovecz

https://www.ujs.sk/sk/medzinarodne-vztahy/makovecz.html

Ostatné mobilitné programy

https://www.ujs.sk/sk/medzinarodne-vztahy/mobilita.html

9. - Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a) - Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium.

Základným predpokladom prijatia uchádzača na štúdium študijného programu je maturita.

Podmienky príjatia sú dostupné na webovej stránke fakulty: https://rtk.ujs.sk/documents/Podmienky%20prijatia%20na%20RTF%20UJS%20na%20akademick%C3%BD%20rok%202022_2023%20(1).pdf

b) - Postupy prijímania na štúdium.
  1. Uchádzač vyplní formulár, elektronickú prihlášku na webovej stránke UJS.
  2. Uchádzač pošle vyplnený formulár a potrebné prílohy elektronicky.
  3. Uchádzač pošle vyplnenú prihlášku, vlastnoručným podpisom, papierovej podobe poštou na adresu Študijného oddelenia.
  4. Uchádzač dostane od ŠO odpoveď, t.j. spätnú väzbu, a dostane všetky relevantné informácie o priímacom konaní, vrátane dátumu prijímacej skúšky a pohovoru.
  5. Uchádzač sa dostaví osobne na prijímacie skúšky, ktorá sa skladá z dvoch častí: písomný test a motivačný pohovor. Písomný test je zameraný na všeobecné vzdelanie a vedomosti uchádzača. V teste sú k otázke navrhnuté 4 odpovede, a v každom prípade len jedna je dobrá. Otázky sú z oblasti histórie, literatúry, umenia, zo súčasného života cirkvi, z vedomosti o Biblie. Uchádzač napíše esej na jednu tému z dvoch: "prečo chcem študovať teológiu" alebo "ako vidím našu reformovanú cirkev v súčasnosti". V písomnom teste je aj časť na zmapovanie vedomosti uchádzača z cudzieho jazyka: angličtiny a/alebo z nemčiny. Na písomný test má uchádzač 120 minút.
  6. Písomný test je vyhodnotený, a určia sa body a percentuálna úspešnosť uchádzača.
  7. Na ústnom motivačnom pohovore sa zmapuje cirkevné pozadie uchádzača, znalosť cirkevného spevu a očakávania uchádzača týkajúce sa štúdia teológie.
  8. Dekanom vymenovaná, min. trojčlenná prijímacia komisia hodnotí uchádzača bodovým systémom. Získané body uchádzača z písomnej a z ústnej časti prijímacieho konania sa zrátajú, a prijímacia komisia poradie uchádzačov predloží dekanovi fakulty.
  9. O prijatí na štúdium rozhoduje dekan fakulty na základe odporúčania prijímacej komisie v súlade s podmienkami stanovenými pre prijatie.
c) - Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie.

Akademický rok: 2021/2022

Počet všetkých prihlásených uchádzačov: 10

Počet uchádzačov, ktorí sa dostavili na prijímacie konanie: 10

Počet prijímaných študentov: 8

Počet zapísaných študentov: 7


Akademický rok: 2020/2021

Počet všetkých prihlásených uchádzačov: 7

Počet uchádzačov, ktorí sa dostavili na prijímacie konanie: 7

Počet prijímaných študentov: 5

Počet zapísaných študentov: 5


Akademický rok: 2019/2020

Počet všetkých prihlásených uchádzačov: 13

Počet uchádzačov, ktorí sa dostavili na prijímacie konanie: 13

Počet prijímaných študentov: 12

Počet zapísaných študentov: 11


Akademický rok: 2018/2019

Počet všetkých prihlásených uchádzačov: 11

Počet uchádzačov, ktorí sa dostavili na prijímacie konanie: 11

Počet prijímaných študentov: 11

Počet zapísaných študentov: 10


Akademický rok: 2017/2018

Počet všetkých prihlásených uchádzačov: 9

Počet uchádzačov, ktorí sa dostavili na prijímacie konanie: 9

Počet prijímaných študentov: 9

Počet zapísaných študentov: 8


Akademický rok: 2016/2017

Počet všetkých prihlásených uchádzačov: 11

Počet uchádzačov, ktorí sa dostavili na prijímacie konanie: 10

Počet prijímaných študentov: 10

Počet zapísaných študentov: 10


10. - Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a) - Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu.

Študenti mali možnosť vyjadriť svoje názory a pripomienky v určenom textovom poli dotazníka v AIS-e. Dotazník bol študentom sprístupnený v čase od 01.02.2021 do 30.04.2021 a od 01.05.2021 do 15.07.2021. Vyplniť bolo možné iba počas definovaného obdobia. Študenti vstupovali do systému a prezentovali svoje názory a postrehy pod svojím identifikačným číslom. Týmto spôsobom bolo zabezpečené, že každý študent mohol vyplniť anketu iba raz, pričom modul implementovaný v AIS2 zaručil anonymitu respondentov. Respondentovi bol sprístupnený len jemu určený dotazník. Študenti hodnotili priemerne 21 učiteľov a vyjadrili svoj názor o 70 predmetov. Tento priemer je priemerom poslednej 3 ankety. Dotazník v elektronickej podobe slúži predovšetkým na urýchlenie následného spracovania získaných údajov. Získané podklady a celkové vyhodnotenie výsledkov spracoval dekanát RTF UJS a následne informoval jednotlivé pracoviská. Závery hodnotenia boli premietnuté do výučby na RTF UJS pre nasledujúce obdobie.


b) - Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Vytvorený dotazník pozostával z troch častí: I. časť – všeobecná časť (1 otázka) II. časť – hodnotenie vyučovacieho procesu a predmetov (2 otázky ku každému zapísanému predmetu) III. časť– všeobecná časť - pripomienky a námety.

Otázky v prvej časti slúžili na zistenie všeobecného názoru študentov o RTF UJS. Bola zistená úroveň výučby na RTF UJS (Aký je Váš názor na úroveň výučby na RTF UJS?).

Odpovede študentov na otázku úrovne výučby na RTF UJS ukazujú, že študenti sú celkovo spokojní s úrovňou výučby na RTF UJS.





c) - Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Ako spätnú väzbu sme požiadali aj hlavného zamestnávateľa našich absolventov, t.j. Reformovanú kresťanskú cirkev na Slovensku aby na úrovni celocirkevnej, na úrovni seniorátnej a na úrovni cirkevného zboru vyjadrili svoj názor o našich absolventov. Jednotlivé zriadiace orgány zamestnávateľa, t.j. organizačné štrukturálne jednotky Reformovanej kresťanskej cirkvi na Slovensku poskytli o naších absolventoch pozitívne referencie. Sú spokojní s prácou naších absolventov, ich profesionalitou, zručnosťami a schopnosťami pre danú prácu. Spomenuté spätné väzby sú k dispozícii na webovej stránke RTF UJS:

https://rtf.ujs.sk/sk/zabezpecenie-kvality/referencie.html

a

https://rtf.ujs.sk/hu/minosegbiztositas/referenciak.html

11. - Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu
(napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne).

Štipendijný poriadok UJS, Doplnok č. 1 k Štipendijnému poriadku UJS, Doplnok č. 2 k Štipendijnému poriadku UJS 

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Stipendijny_poriadok_2018.pdf

http://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/2018_07_03_Stipen_poriadok_dopl_FIN.pdf

https://www.ujs.sk/documents/Doplnok%20%C4%8D.%202%20k%20%C5%A0tipendijn%C3%A9mu%20poriadku%20UJS.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné predpisy: 2018-2, 2018-9, 2020-6

 

Smernica č. 5/2013 o Študentskej vedeckej odbornej činnosti UJS, Dodatok č. 1 k Smernici o Študentskej vedeckej odbornej činnosti UJS

https://www.ujs.sk/documents/Smernica%205-2013%20o%20%C5%A0VO%C4%8C%20-%20%C3%9A.%20Z.,%20vr%C3%A1t.%20dodatku%20%C4%8D.%201.pdf

https://www.ujs.sk/documents/Dodatok%20%C4%8D.%201%20k%20Smernici%20%C4%8D.%205-2013%20o%20%C5%A0VO%C4%8C.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2021-5, 2021-4

 

Smernica rektora UJS č. 10/2010 o zásadách požičiavania prenosných počítačov študentom (v znení dodatku č. 1)

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2011-7

 

Smernica rektora č. 1/2021 Školné a poplatky spojené so štúdiom na Univerzite J. Selyeho na akademický rok 2021/2022

https://www.ujs.sk/documents/Smernica%20%C4%8D.%201-2021%20-%20Skolne_a_poplatky_2021_2022.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2021-6

 

Smernica Č. 9/2020, ktorou sa vydáva Domový a ubytovací poriadok ŠD UJS, Smernica č. 11/2020, ktorou sa vydáva Dodatok č.1 k Domovému a ubytovaciemu poriadku ŠD UJS

https://www.ujs.sk/documents/2021-05-24_Domov%C3%BD%20a%20ubytovac%C3%AD%20poriadok%20%C5%A0D%20UJS.pdf

https://www.ujs.sk/documents/2021-05-24_Dodatok%20%C4%8D.%201%20k%20Domov%C3%A9mu%20a%20ubytovaciemu%20poriadku%20%C5%A0D%20UJS.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2020-29, 2020-43

 

Imatrikulačný a promočný poriadok UJS 

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné predpisy: 2015-5

 

Smernica č. 8/2016 O vydávaní dokladov o absolvovaní štúdia na UJS,

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2016-10

 

Smernica rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok Univerzitnej knižnice UJS, Dodatok č. 1 k Smernici rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok Univerzitnej knižnice UJS, Dodatok č. 2 k Smernici rektora č. 1/2014 Knižničný a výpožičný poriadok Univerzitnej knižnice UJS

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/1422266793368.pdf

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Dodatok%20%C4%8D.%201%20k%20Smernici%20%C4%8D.%2012014%20Kni%C5%BEni%C4%8Dn%C3%BD%20a%20v%C3%BDpo%C5%BE.%20poriadok%20UK%20UJS.pdf

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/dodatok_KVP_2016-12%20(3).pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2014-2, 2016-18, 2016-24

 

Štatút Študentskej samosprávy,

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2010-8

 

Smernice rektora č. 3/2014 o organizovaní zahraničných mobilít študentov, učiteľov a zamestnancov v rámci programu Erasmus+ na UJS – Úplné znenie 

http://www.ujs.sk/documents/%C3%9Aplne%20znenie_Smernice%20rektora%20%C4%8D.%203-2014_ERASMUS.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2021-16

 

Smernica č. 7/2016 o študentoch so špecifickými potrebami a o pôsobnosti koordinátora UJS pre študentov so špecifickými potrebami

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2016-9

 

Smernica č. 6/2016 o slobodnom prístupe k informáciám

https://www.ujs.sk/documents/vnutorne.predpisy/Smernica.c.6_2016.UJS.o.slobodnom.pristupe.k.informaciam.prilohy.pdf

AIS – UJS - legislatíva – Vnútorné akty riadenia: 2016-8